Да презаредим

Бързо зареждане. Като се сложат опашките, тоалетните и времето за пазаруване, може да се окаже, че трябва да побъързате да се върнете за колата си.



Ключови думи към статията:

Коментари (64)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    Като не са "необичайни" защо ги снимате като екзотични животни?!? Също защо повечето станции за зареждане са празни!! :-)

  2. 2 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Безплатно ли е зареждането на тези станции? Ако да, това означава, че собствениците на електромобили си спестяват по 1500-2000 лева на година от безплтаното зареждане. Дори и това, обаче, не може нещо да направи електромобилите достатъчно атрактивни. Ако пък електромобилите станат масови, сетете се дали ще има безплатни зарядни станции.

  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2808 Весело

    Учените не могат да създадат батерия за смартфон,която да издържи поне десет дена зверско натоварване,тръгнали електромобили да създават!

  4. 4 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3552 Весело

    Колега, в Англия (дори и в дълбоката ѝ провинция) на всеки обществен паркинг (а и не само там!!) има места за инвалиди, за родители и зарядни за електрички. Има даже и безплатен интернет...
    За съжаление демокрацията не е победила докрай и бирата в пъба се плаща!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  5. 5 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#4] от "Депутат 241":

    Т.е. безплатно зареждане?
    И кой плаща тока тогава (понеже той токът в мрежата не пада от небето по гравитачен път)? Едно презареждане консумира ток за 40-50 лв. Кой покрива тези разходи и докога? Ако 1 милион коли зареждат 2 пъти месечно, това са 100 милиона лева на месец (1.2 милиарда лева на година). Нали не мислите, че комунизмът ще дава тези пари?

  6. 6 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Безплатно е и се спестява доста повече от 2000 лв на година.

    Също така не сменяш масло, филтри и т.н.

  7. 7 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3977 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":

    Безплатни работи няма... Собствениците на Тесла са си го платили през цената. Последно, като минавах през Германия, всички бензиностанции на които видях места за зареждане на електрически коли, бяха празни. Може би, защото беше зима, не знам...
    Напълно нормално е, ако електрическите коли станат по-масови, зареждането да бъде проблем. Все пак иска време. Час, два или три... Не е малко.

    Бивш tww09306483.
  8. 8 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3977 Неутрално

    До коментар [#6] от "abdulhazred":

    Аха...! Даже и в къщи ако си я зареждаш, пак е безплатно!
    Масла и филтри, може и да не сменяш... Но, все някога идва момента, когато трябва да смениш батерията. ;)

    Бивш tww09306483.
  9. 9 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3552 Неутрално

    До коментар [#5] от "Smoke":

    Димчо, ако твоята кола дими като името ти, това означава, че замърсяваш околната среда и тровиш хората. Чистенето на средата и лекуването на отровените струва МНОГО. Затова в белите държави има ЗЕЛЕНИ политики. Дори и в консервативните...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#7] от "tww09306483":

    Е как бе! Нали уж имало ускорено зареждане :) Хората му се радват, понеже са неграмотни и не знаят, че ускореното зареждане скапва батериите и акумулаторите няколко пъти по-бързо. Нали помните как старите зарядни за мобилни телефони зареждаха по няколко часа, а по-новите зарядни - за половин-един час и хората колко се радваха (от глупост) :)

  11. 11 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#9] от "Депутат 241":

    Да, точно така :)
    Щото то производството на ток е много екологично. Като например в еко-Швеция, където внасят за целта биомаса (палмово масло), заради което половината остров Борнео (Калимантан) е изсечен и обезлесен, за да бъде засаден с маслодайни палми за износ към еко-Европа. Това е е.ало мамата на цялата екосистема там. Важното е обществата в развития свят да живеят спокойно и да си вярват, че спасяват природата и света.

  12. 12 Профил на ban
    ban
    Рейтинг: 1259 Неутрално

    Да презаредим.
    Помислих си, пе дневника най после за писали за стрелбата вчера.

  13. 13 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 3552 Весело

    До коментар [#11] от "Smoke":
    Мислех, че обяснявам чужди практики на разумен човек, а то се оказа еко-талибан!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  14. 14 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#13] от "Депутат 241":

    А пък аз си мислех, че говоря с човек, който може да спори с аргументи, а пък той се оказа безаргументник, сипещ епитети в немощ.

  15. 15 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 434 Весело

    Спокойно, хора!
    Безплатно е само за моделите X и S и то не за всички.
    За масовите модели 3 и Y, когато се появи, има 400 км безплатно годишно... Засега.
    Безплатното го плащат Тесла и техните клиенти. Спете спокойно - не е държавата...

    Магаретата са най-екологични, ама не ги карате много...

  16. 16 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#6] от "abdulhazred":Аха...! Даже и в къщи ако си я зареждаш, пак е безплатно!Масла и филтри, може и да не сменяш... Но, все някога идва момента, когато трябва да смениш батерията. ;)
    —цитат от коментар 8 на tww09306483


    В САЩ е пълно с 4-5 годишни Тесли на по 250.000 хил мили с над 75% остатъчен капацитет на батерията, които ще могат да се карат още 2-3 години без проблеми по над 200 мили пробег с едно зареждане.

    Първоначалната инвестиция се е изплатила напълно дори на евтините цени на бензина в САЩ.

    Всеки който кара премиум автомобил бензин/дизел може много лесно да си направи сметката че 100.000 км пробег му струват приблизително 30 хил за гориво и обслужване.

    Ако имаше поне 15-20 зарядни станции в България и няколко по пътя за Солун много хора щяха да са преминали отдавна на електрически автомобили.

  17. 17 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Електричеството е най-голямото откритие на човечеството. Но има няколко недостатъка, които няма как да се "измислят" - нужда от трансформиране, труден пренос на далечно разстояние и складиране. А транспортът използва точно тях.
    И колкото по-голямо е едно транспортно средство, толкова по-трудно става.

    Единствено някакъв шанс имат най-малките автомобили. И то малък шанс. Защото струват колкото лимузина и батериите имат много по-малък живот от ДВГ.
    Правят се опити с ел.камиони (естествено имат и ДВГ), кораби (естествено имат и ДВГ), но въобще не излиза сметката без субсидии и подарени пари. И то с много.

    Отделно зарядните станции струват толкова, че почти не могат да се изплатят. И затова почти никой не прави. И 10 минути зареждане въобще не е бързо. Това са 5-6 коли за час.
    Например за 10 минути една обикновена колонка за гориво може да зареди 5-6 резервоара и да направи оборот 500-1000 лева. За същото време ел.зарядна станция (ниво 3 - 100 КВ) ще направи оборот около 3 лева (при цена 20ст/квч).

  18. 18 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#2] от "Smoke":Безплатни работи няма... Собствениците на Тесла са си го платили през цената.
    —цитат от коментар 7 на tww09306483


    Ами безплатно е, в САЩ плащаш 45-50 хил долара за Тесла С с топ батерия и оборудване и караш 300-400 хил мили безплатно и колата ти излиза безплатна, даже накрая има и остатъчна стойност автомобила и може да се продаде на не лоша цена.

    В България баровците също дават 100 хил лева за БМВ 5-та серия или Мерцедес Е-класа дизелак и после допълнително по 25-30 хил лв за гориво и обслужване на на всеки 100 хил км пробег.

    Кое е по-изгодно?

  19. 19 Профил на z_axis
    z_axis
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    До коментар [#16] от "abdulhazred":

    "Ако имаше поне 15-20 зарядни станции в България и няколко по пътя за Солун много хора щяха да са преминали отдавна на електрически автомобили."

    Най-вероятно няма и да има. Инвестирай ти в този нов вид бизнес. Не чакай някой да ти ги построи на аванта и после да губи.

  20. 20 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Напълно нормално е, ако електрическите коли станат по-масови, зареждането да бъде проблем. Все пак иска време. Час, два или три... Не е малко.
    —цитат от коментар 7 на tww09306483

    По безиностанциите най-често се прави бързо дозреждане - 50-70% за 20-30 мин.
    Когато електрическите коли станат масови, ще има в пъти повече места за зареждане - ти не бери грижа. Съмнявам се, че тогава зареждането ще бъде безплатно. Сега Тесла, Киа, Хюндай и др. изграждат безплатни станции, за да насърчат продажбите. Същите могат да станат платени в момента, в който компаниите решат, че няма да заделят разходи за тях.

  21. 21 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#16]Инвестирай ти в този нов вид бизнес. Не чакай някой да ти ги построи на аванта и после да губи.
    —цитат от коментар 19 на z_axis



    Няма нужда частници да правят зарядни станции, това е работа на производителите на автомобили за да имат пазар за продукцията си.

    Просто България е последна дупка на кавала и Тесла и всички други производители, които в момента пускат ел. модели имат много по-важни пазари, но рано или късно ще има мрежа от зарядни станции и тук.

  22. 22 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Същите могат да станат платени в момента, в който компаниите решат, че няма да заделят разходи за тях.
    —цитат от коментар 20 на uporit


    В момента Теслите се продават с доживотно безплатно зареждане, няма как да се променят условията за вече купени автомобили. :)

    Този стандарт е наложен и всички нови играчи на пазара щат не щат ще са така.

  23. 23 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Хората му се радват, понеже са неграмотни и не знаят, че ускореното зареждане скапва батериите и акумулаторите няколко пъти по-бързо.
    —цитат от коментар 10 на Smoke

    Това изобщо НЕ е бярно!
    Или си тъп, или преписваш тъпи опорки.

  24. 24 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    [quote#19:"z_axis"Най-вероятно няма и да има. Инвестирай ти в този нов вид бизнес. Не чакай някой да ти ги построи на аванта и после да губи. [/quote]
    В момента в България има 111 зарядни станции и броят им непрекъснато се увеличава.
    Ето карта: https://tesla.bg/karta-na-zaryadni-stantsii/

  25. 25 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    По магистрали Тесла, движеща се повече от 110 км/ч., не съм виждал, а вчера, един сигурно се движеше с 80 км/ч...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  26. 26 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    В момента Теслите се продават с доживотно безплатно зареждане, няма как да се променят условията за вече купени автомобили. :)
    —цитат от коментар 22 на abdulhazred

    Това важи за някои модели на Тесла в някои държави!

  27. 27 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    По магистрали Тесла, движеща се повече от 110 км/ч., не съм виждал, а вчера, един сигурно се движеше с 80 км/ч...
    —цитат от коментар 25 на hamiltonf


    Явно икономисва.

    Няма проблем да се кара със 150 км Теслата но рейнджа пада с около 30% от 500 на 350 км пробег с едно зареждане.

    Ако караш с 200 км/ч деградацията е още по-голяма, изкарва към 150 км пробег, не е състезателна кола.

    Хубавото е че всяка една минута виждаш колко реално пробег ти остава, знаеш на колко км е най-близката зарядна станция и си правиш сметката.

    Включен климатик лятото е около -10%, при минусови температури зимата пък е -25%, но норвежците си ги карат без проблеми. Всъщност имаше проблем голям, че им замръзваха бравите и не се отваряха вратите, но бяха взети мерки и го оправиха това нещо, все пак са нов производител и много от нещата все още ги учат в движение.

  28. 28 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    Ако имаше поне 15-20 зарядни станции в България и няколко по пътя за Солун много хора щяха да са преминали отдавна на електрически автомобили.
    —цитат от коментар 16 на abdulhazred

    Общо 111 в България - от тях 6 по пътя за Солун.

  29. 29 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#16] от "abdulhazred":

    "В САЩ е пълно с 4-5 годишни Тесли на по 250.000 хил мили с над 75% остатъчен капацитет на батерията, които ще могат да се карат още 2-3 години без проблеми по над 200 мили пробег с едно зареждане..."


    75% ост.?! Пълни глупости, има Тесла на над 1 000 000 км, с 93% капацитет.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  30. 30 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Това изобщо НЕ е бярно!
    Или си тъп, или преписваш тъпи опорки.
    —цитат от коментар 23 на uporit

    Тези твои "умни" аргументи ги кажи на хората, които професионално се занимават с тази материя:
    https://batteryuniversity.com/learn/article/ultra_fast_chargers
    ... Има там една графичка, като за прости хора :)

  31. 31 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    До коментар [#27] от "abdulhazred":

    "Ако караш с 200 км/ч изкарва към 150 км пробег"...


    Пак неточност. Изкарва около 90 км. Личен опит, в Германия, остава пробег 418 км., колегата ускори до 250 км/ч. и веднага отпусна, и застопори на 90 км/ч. В резултат, 60 км липсваха от пробега...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  32. 32 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Общо 111 в България - от тях 6 по пътя за Солун.
    —цитат от коментар 28 на uporit


    Безплатни както на Тесла в САЩ?

  33. 33 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    колегата ускори до 250 км/ч. и веднага отпусна, и застопори на 90 км/ч. В резултат, 60 км липсваха от пробега...
    —цитат от коментар 31 на hamiltonf


    Рязкото ускоряване веднага сваля рейнджа с много, но ако подържаш тази скорост без намаляване и ново ускоряване деградацията намалява, не спада пробега с 60 км на всяка минута с висока скорост.

    Карал съм Тесла с над 160 км/ч в продължение на 20-30 мин и държеше стабилен рейндж около 200 км през цялото време.

  34. 34 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Пълни глупости, има Тесла на над 1 000 000 км, с 93% капацитет.
    —цитат от коментар 29 на hamiltonf


    Ами може, всичко е възможно, всякакви изключения има.

    Аз говоря от личен опит Тесла на мой познат на 4 години показва над 80%, но реално е малко над 70%, примерно показва 380 км, но реалния е около 350 км при реален като нова 500 км

    И пак си е напълно достатъчен рейндж за повечето хора, в САЩ колите се ползва за ходене и връщане от работа, 200-300 км на ден.

    За дълги разстояния хората ползват самолети, рядко някой ходи с кола от Чикаго до Флорида, не че е невъзможно.

  35. 35 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    Безплатни както на Тесла в САЩ?
    —цитат от коментар 32 на abdulhazred

    Безплатни като:
    - 48 ст/kWh
    - 72 ст/минута
    - Безплатни за клиент на казиното (там даже може и да спечелиш пари :)))

    Ето информация тук. Тази карта се оказа интересно четиво:
    https://tesla.bg/karta-na-zaryadni-stantsii/

  36. 36 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#22] от "abdulhazred": Безплатно както знаем е сиренето в капана за мишки Ето как е хавата във ФРГ: Die Ladestationen können nur von Fahrzeugen der Marke Tesla Motors genutzt werden, die über einen entsprechenden Ladeanschluss verfügen und vom Hersteller für das Laden dort per Software freigeschaltet wurden.

    Beim Kauf eines Model S und Model X wurde bis 15. Januar 2017 das kostenlose Aufladen an den Tesla Superchargern für die Lebensdauer des Fahrzeuges mitverkauft, je nach Modell und Markt als kostenlose Standardausstattung oder kostenpflichtige Option.[12][5] Danach hieß es zunächst, dass an Neukäufer nur noch 400 kWh (für ca. 1600 km Reichweite, Wert etwa 100 Euro) pro Jahr kostenlos abgegeben und die darüber hinausgehende Nutzung berechnet werde. Im Mai 2017 kündigte Tesla an, dass für seit dem 15. Januar 2017 bestellte Fahrzeuge das kostenlose Laden für den Erstbesitzer des Fahrzeugs gilt. Und ab Mai 2017 wurde kostenloses Laden nur noch gewährt, wenn bei der Bestellung der Empfehlungslink eines Tesla-Eigners angegeben wurde.[13] Ohne Empfehlung sollten ab 1. Januar 2018 nur 400 kWh pro Jahr kostenlos sein.[14] Schließlich wurde zum 17. September 2018 das kostenlose Laden für Neukäufer beendet. Immerhin konnten Erstkäufer mit einem Empfehlungslink noch sechs Monate freies Laden bekommen,[15] bevor das Empfehlungsprogramm von Tesla aus Kostengründen zum 1. Februar 2019 eingestellt wurde.[16]

    Die 2018 eingeführten niedrigen Preise für die Nutzung der Supercharger wurde Anfang 2019 erhöht. Zunächst wurde eine Erhöhung von ca. 35 % angekündigt, nach heftigen Protesten von Tesla-Kunden wurde die Preiserhöhung auf rund 20 % zurückgenommen.[17] In Österreich von € 0,23 auf € 0,28 je kWh und in der Schweiz von CHF 0.25 auf CHF 0.30 je kWh. In Deutschland, wo aus rechtlichen Gründen nach Zeit statt nach Strommenge abgerechnet wird,[18] änderten sich die Minutenpreise von € 0,17 auf € 0,20 für Ladeleistungen unterhalb 60 kW und über 60 kW von € 0,34 auf € 0,40.

    Am 29. April 2019 wurde bekannt, dass die Nutzung der Supercharger in Deutschland ab sofort nach gelieferten kWh und nicht nach Zeit erfolgt. Die durchschnittlichen Kosten in Deutschland liegen bei 0,40 € pro kWh.


  37. 37 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#36] от "Гарван":

    Ето какви са офертите на Тесла в САЩ:

    Безплатно доживотно зареждане включително и суперчардж

    https://www.teslarati.com/tesla-inventory-model-s-model-x-free-unlimited-supercharging/

  38. 38 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 933 Неутрално

    До коментар [#37] от "abdulhazred":

    Абе стига с този САЩ бе! Какво значение има как е в САЩ? То там и бензинът е много по-евтин. Какво ни грее това нас тук в Европа? Тук пазарът и правилата са съвсем други.

    По-горе човекът ти каза как е в Германия - 0,40 € / kWh.

  39. 39 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#37] от "abdulhazred": Колега снимките са от ФРГ и затова давам инфо как е там. Как е в САЩ е друга бира.

  40. 40 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Весело

    Тези твои "умни" аргументи ги кажи на хората, които професионално се занимават с тази материя: https://batteryuniversity.com/learn/article/ultra_fast_chargers
    Има там една графичка, като за прости хора :)
    —цитат от коментар 30 на Smoke

    А ти чел ли си статията от линка или английският ти е слаб?
    И в двата случая нищо не си разбрал!

  41. 41 Профил на uporit
    uporit
    Рейтинг: 1098 Весело

    Ето какви са офертите на Тесла в САЩ: Безплатно доживотно зареждане включително и суперчардж
    https://www.teslarati.com/tesla-inventory-model-s-model-x-free-unlimited-supercharging/
    —цитат от коментар 37 на abdulhazred

    Това е за модел "Х", отворко.
    Я виж как е за модел "S"!

  42. 42 Профил на Цайко
    Цайко
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Чичо фото със същия успех можеше да щтракне едно фото и на паркинга на Кауфланд.

  43. 43 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 977 Неутрално

    До коментар [#27] от "abdulhazred":

    Хормално, между 55 и 65 мили в час е ограничението на магистралите в повечето щати. И за разлика т БГ обикновено бързото карене излиза и много скъпо .....

  44. 44 Профил на sne16525413
    sne16525413
    Рейтинг: 37 Неутрално

    До коментар [#6] от "abdulhazred":

    Но плащаш за смяна на батерията, която е една трета от колата. То ако беше по-изгодно от бензиновите щеше да има опашки за електрички. Дори и 10-на хиляди дотации на кола пак скоро няма да са конкурентни....просто е нереална технология.

  45. 45 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2404 Неутрално

    До коментар [#18] от "abdulhazred":

    По изгодно ми е да си карам новия мерцедес на дизел , гори ми 6.5-7 на дълъг път ,ама мога да го заредя където си искам по света ,а като тръгна с електричката ще ми трепери къде ще ми свърши тока ,да не говорим зимата във фъртуната ,когато всеки ден джъткам поне по 150 км извън града , всеки си прави сметката ,не ,че не ща на ток и да ми е безплатно със три солара над гаража ми ,знам как става ,ама като вдигна радиуса от гаража ,се пита къде и как ще заредим .

  46. 46 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#5] от "Smoke":

    До коментар [#5] от "Smoke":

    Не е така - зареждането на много места е безплатно, но паркирането е платено. Като плащаш 3 евро на час за паркинг, тока ти го дават без пари :) А иначе едно ПЪЛНО зареждане (ако предположим, че батерията е напълно изтощена и я заредиш до 100%) на Тесла модел S със 100кВтч батерия струва 25 лева (цената в момента е около 25 стотинки на квтч в БГ) ако я зареждаш у вас на по-скъпата дневна тарифа. Във Франция цената на тока на зарядните станции на Тесла струва 24 цента на квтч. Иначе цената на тока за клиенти на електроразпределителните дружества е около 15 цента дневна и 11 цента нощна тарифа.

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  47. 47 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 664 Неутрално

    До коментар [#7] от "tww09306483":

    Празни са, защото тези,които са поставили въпросните зарядни станции искат да печелят от тях твърде много и прилагат тарифи на минута, за да те прилъжат, че ужким е евтино. Същата работа като със зарядните на елдрайв в БГ - едно зареждане с ток за 200км струва повече отколкото с бензин за същото разстояние. А реално цената е около 5-6 пъти по-ниска! И не забравяй, че петролните компании НЯМАТ НИКАКЪВ ИНТЕРЕС от масово навлизане на електромобилите!

    Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!
  48. 48 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 750 Неутрално

    До коментар [#16] от "abdulhazred":

    Туй е у калифорния.А в нормалните щати които имат и зима.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  49. 49 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Едно испанско издание си направи експеримент и тръгна от Мадрид за Барселона - резултата беше плачевен.Вместо за 6 часа,стигнаха за 30 часа и дадоха повече пари за зареждане,отколкото за гориво.Да не говориме че спаха на хотел,маса кафета ядене води...А бензиностанциите не са никак евтини в Испания.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  50. 50 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 750 Неутрално

    Ето я и самата статия.На испански език е.

    https://www.businessinsider.es/madrid-barcelona-coche-electrico-gran-odisea-375071

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  51. 51 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 340 Неутрално

    [quote#16:"abdulhazred"][/quote]

    Глупости....ползвам едно приложение малко повече от година. За 33000км - тотал разходи 5500лв. В това влиза гориво и сервизи...

  52. 52 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 980 Неутрално

    Няма нужда частници да правят зарядни станции, това е работа на производителите на автомобили за да имат пазар за продукцията си.

    Просто България е последна дупка на кавала и Тесла и всички други производители, които в момента пускат ел. модели имат много по-важни пазари, но рано или късно ще има мрежа от зарядни станции и тук.
    —цитат от коментар 21 на abdulhazred


    Колега, извинявайте, но говорите както казваше баба ми "на ангро".
    В българия вече има доста повече от 10-15 зарядни станции, а повечето се строят именно от частници и от вносители на автомобили.
    Вярно че държавата ни лекичко се различава от Калифорния, но и тук правим някои положителни неща :-)
    Спомнете си как се реши въпросът със зареждането на метан и си направете извод след колко време намирането на зарядна станция няма да бъде проблем. Доколкото имам някакво отношение по въпроса аз залагам на 4-5 години максимум.
    Проблемът за България все още е и няма да се реши скоро цената на електрическите автомобили. Все още дори при безплатно зареждане разликата в цената на съпоставим атомобил се изплаща доста над 100 хил. км пробег. При среден пробег за семейна кола 15 хил. км годишно ...

  53. 53 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    Едно испанско издание си направи експеримент и тръгна от Мадрид за Барселона - резултата беше плачевен.Вместо за 6 часа,стигнаха за 30 часа и дадоха повече пари за зареждане,отколкото за гориво.Да не говориме че спаха на хотел,маса кафета ядене води...А бензиностанциите не са никак евтини в Испания.
    —цитат от коментар 49 на Петър Петров


    Добре де, разбрахме че в Испания няма добра инфраструктура за ел. зареждане и че в Германия за момента е скъпо, това не значи, че ел. автомобилите нямат бъдеще и не са много по-изгодни от дизелите при наличие на добра и безплатна ел. мрежа както е в САЩ.

  54. 54 Профил на xamctep
    xamctep
    Рейтинг: 535 Весело

    До коментар [#18] от "abdulhazred":

    Най-изгодно е да не си купуваш автомобил, по тази логика. :)
    Ако все пак си си купил, добре е да можеш да го използваш всеки ден, а не само през лятото или пък само по лъскави и гладки пътища. :)

  55. 55 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#16] от "abdulhazred":Туй е у калифорния.А в нормалните щати които имат и зима.
    —цитат от коментар 48 на Петър Петров


    В Норвегия Тесла има огромен пазарен дял, явно вървят и на студено:

    https://cleantechnica.com/2019/04/01/breaking-tesla-takes-31-of-norways-total-passenger-auto-sales-in-march/

  56. 56 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    [quote#16:"abdulhazred"]
    —цитат от коментар 51 на nickkal
    Глупости....ползвам едно приложение малко повече от година. За 33000км - тотал разходи 5500лв. В това влиза гориво и сервизи...[/quote]

    За двигател с вътрешно горене? 33 или 330 хил км?

  57. 57 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#56] от "abdulhazred":

    ДВГ - 'изтъркаляни' 33000км=разход 5500лв., т.е. за 100000 км би трябвало да е около 18000лв. тоталния разход по автомобила....

  58. 58 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#56] от "abdulhazred":

    ДВГ - 'изтъркаляни' 33000км=разход 5500лв., т.е. за 100000 км би трябвало да е около 18000лв. тоталния разход по автомобила....

  59. 59 Профил на nickkal
    nickkal
    Рейтинг: 340 Неутрално

    До коментар [#56] от "abdulhazred":

    ДВГ - 'изтъркаляни' 33000км=разход 5500лв., т.е. за 100000 км би трябвало да е около 18000лв. тоталния разход по автомобила....

  60. 60 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#52] от "nigel":

    Да, не съм следил как се развиват нещата, но аз не съм Тесла ентусиаст който ще си купи на всяка цена.

    При положение че зареждането в Европа и в Бълария в момента е скъпо, няма смисъл да се правим на по католици от папата.

    Чакам Тесла или друг производител на ел. автомобили да направи добра мрежа с евтино или безплатно зареждане и тогава ще скачам на ел. автомобил, млад съм и не ме бърка да изчакам 5-10 години.

  61. 61 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    До коментар [#5] от "Smoke":

    40лв ток са повече от 200 киловатчаса - няма такива големи батерии. Най-големите батерии на тесла събират по 95 киловатчаса.

    Плюс това зареждането не е безплатно, а е на киловатчас.

    И 30 минути са повече от достатъчни, за да заредиш колата от празна до пълна, така че е нормално да имаш лимит и да не заемаш станцията след като вече си заредил колата :)

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  62. 62 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    На ток карам от Март месец миналата година - вече 22,000 километра.

    Средно месечно (извън пътуванията лятото) минавам по 1200 килоеметра. Разхода ми за гориво преди беше малко над 300лв месечно, сега тока ми е около 35лв месечно отгоре. Сметката вкъщи скочи от 50лв на 85лв.

    И ако мислите, че за електромобилите няма опашки отидете да си поръчате такъв, да видим дали няма да чакате на опашка поне 6 месеца за бройка.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  63. 63 Профил на abdulhazred
    abdulhazred
    Рейтинг: 801 Неутрално

    До коментар [#56] от "abdulhazred":ДВГ - 'изтъркаляни' 33000км=разход 5500лв., т.е. за 100000 км би трябвало да е около 18000лв. тоталния разход по автомобила....
    —цитат от коментар 59 на nickkal


    Ми това е някаква малка колица или среден размер седан за такъв разход.

    За 400 хил км ще ти излезе 72 хил лв.

    Виж сега колко долара е цената на Тесла модел 3 в САЩ и дали няма да ти се изплати напълно след 400 хил км.

    И то даже не говорим точно за изплащане, а че при еднаква стартова инвестиция, с дизелов автомобил за 400 хил. км пробег реално я плащаш втори път колата, докато при електричката разходите са минимални.

    Кое точно в сметките не ти стана ясно?

    Ето и отгоре над мен друг колега е писал реални разходи за зареждане с ток от дома.

  64. 64 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5510 Неутрално

    Драмата на "Тесла" от седмици наред е на борсата, само за шест месеца загубиха повече от половината си борсова капитализация, и вкл. и днес, срива продължава...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK