Колко порасна една кола за 50 години

Малкото фиатче порасна за половин век.

© Нинов

Малкото фиатче порасна за половин век.



Ключови думи към статията:

Коментари (32)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Noise
    Noise
    Рейтинг: 2591 Весело

    Готино фото, Нинов.

    Sutor, Ne Supra Crepidam!
  2. 2 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4119 Неутрално

    Много добра снимка , която показва визуално "растежа" на мъничетата на четири колела!

  3. 3 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4119 Любопитно

    До коментар [#1] от "Noise":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Горе-долу и при легендарното Мини визуално така изглежда увеличаването на обема на колата през годините!

  4. 4 Профил на botev_levski
    botev_levski
    Рейтинг: 348 Неутрално

    Сравнете фолксваген голф :)

  5. 5 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2749 Неутрално

    Забелязъл съм че и всички останали "растат". И обема на двигателите им също. Мкар че през последните години успяват да налят обема като компенсират с по-добро изгаряне и по-добри скоростни кутии.

  6. 6 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 1705 Любопитно

    За европейските коли и лаик по темата като моя милост забеляза тенденцията.
    А как стоят нещата с американските автомобили ?
    След всичките енергийни и финансови кризи за 50 години те смалиха ли осезаемо размерите и мощността си ?
    Благодаря предварително за информацията и евентуална великолепна снимка като колега-Ниновата !

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4633 Весело

    Малкото "чинкуеченто" изглежда като играчка, която може да сложиш в един по-голям сак и да си го занесеш вкъщи. Една моя позната италианка, ми разказваше, как тя и двете й сестрички се събирали на задната седалка на такова фиатче, а отпред сядали мама и тате и отивали на почивка, при 40 градуса пек и никакъв климатик, с яко друсане, но били щастливи. А сега тя, с мъжа си и с четирите си деца, едва ли не лежат в един бус VW Transporter, с климатик, и други екстри, но се оплакват от жегата по магистралата в равнината на По, между Милано и Болоня... Каза, и аз се съгласих с нея, че в днешно време, много сме се изнежили и разглезили.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    Мисля, че колите “растат” с поколението, което ги кара

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10791 Неутрално

    Мисля, че колите “растат” с поколението, което ги кара

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  10. 10 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4391 Неутрално

    След ВСВ колите са били малки поради липса на матеряли !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  11. 11 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 3705 Неутрално
  12. 12 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    В Европа това е било отчасти последствие и на войната, когато са липсвали материали за по-сериозни проекти. Тогава се появяват Месершмид, Гогомобил, БМВ Изета, Пийл, Бонд, Морган и още много дву-триместни колца с мотоциклетни двигатели. Целта е да има превозни средства за по-широк кръг потребители. По-късно излизат малолитражките на ФИАТ и Рено. Костенурка и Дюш фо всеки знае. Американците пък са на обратната страна, тогава правят огромните пътни кръстосвачи с много хром, перки и голям брой копчета на таблото. Скоро четох, че са прибрали големи количества скрап и ненужни за войската коли като джипове и камиони от Европа. Голямото разнообразие е за сметка на малките бройки. Като цяло мисля, че потреблението на малките коли си остана ограничено.

  13. 13 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4633 Неутрално

    . Дюш фо .
    —цитат от коментар 12 на man_un


    Ако става дума за Citroën 2CV "deux chevaux" (два коня),
    мисля че се произнася грубо "дю шьово" или нещо такова.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2538 Любопитно

    До коментар [#13] от "Незнайко в Слънчевия град":


    Ако става дума за Citroën 2CV "deux chevaux" (два коня),
    мисля че се произнася грубо "дю шьово" или нещо такова.
    —цитат от коментар 13 на Незнайко в Слънчевия град


    ...дьо шво

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4478 Неутрално

    До коментар [#12] от "man_un":

    Дю шво се нарича ситроенчето!

  16. 16 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    "Горе-долу и при легендарното Мини визуално така изглежда увеличаването на обема на колата през годините!"
    ===========
    Там нещата са по-крайни. Широчината на новото Мини е почти достойна за премиум.

    https://autodata24.com/mini/paceman/paceman/cooper-sd-20d-143hp/details

    Просто колата е за специфична публика. Тази гъзария с водомер на таблото не е за всеки.

    Еретик
  17. 17 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#5] от "Таралеж":

    "МАкар че през последните години успяват да налят обема като компенсират с по-добро изгаряне и по-добри скоростни кутии."
    ==========
    Пълен кахър е това намаляване. Всичко е за сметка на живата на двигателя, че и на кутията.

    Еретик
  18. 18 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#6] от "Practic":

    А как стоят нещата с американските автомобили ?
    След всичките енергийни и финансови кризи за 50 години те смалиха ли осезаемо размерите и мощността си ?
    ==========
    Не съм фен на новото американско. Скромните ми наблюдения са, че началното посвиване приключи, че не се научиха да вадят максимален обем от максимални външни размери, че нормалните им двигатели 2.5+ не са особено ефективни, защото горивото е евтино и т.н.
    Затова в Америка има повече европейски автомобили, отколкото в Европа американски. Виж тази кола, рожба на брака Даймлер - Крайслер:
    https://autodata24.com/chrysler/300c/300c/30-24v-crd-218-hp/details
    Това е най-поносимото по европейските представи.

    Еретик
  19. 19 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Колите растат ЗАРАДИ ЕКОЛОГИЯТА ..!

  20. 20 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 1705 Неутрално

    До коментар [#18] от "Костадин Иванов":

    Благодаря, колега Иванов!
    Да, съвсем не е лошо якото американско-германско дизелово "мелезче".
    И все пак - рожба на 20 век !

  21. 21 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Автомобиулите "А" клас са в момента 7.8% от продажбите в Европа .. и ще намаляват още "Опел" - спира своите модели , Фолксваген спира "Ъп!" а Ситроен и Пежо спират С1 и 108 ..

    "Форд" се преструктурира, така или иначе .. и "А" клас ще е явно, под 5% ..


    Защо ли ? Загубите на разработка на автомобили малък класа са такива, както и на разработка и на другите массовых модели, но се налага да се продават по ниска цена, тоест - да се откупи разработката може само с големи обеми .

    А обемите - майка плаче ,ето статистика
    carsalesbase.com:
    лидира в евро А-класа морално устарялата Fiat 500: 188 488 , на 0,5% по-малко от в 2017.
    Второ място в сегмента занимает Fiat Panda – 168 094 (-10,1%),
    на трето VW Up! – 97 366. (-3,3%),
    Toyota Aygo – 92 187. (+9,0%),
    Renault Twingo – 86 221 (+11,5%),
    Hyundai i10 – 83 102 . (-8,3%),
    Kia Picanto – 74 526 (+19,9%), P
    eugeot 108 – 57 257. (+2,6%),
    Citroen C1 – 52 020 (-2,4%),
    Ford Ka+ – 51 057. (-0,4%),
    Opel Karl – 48 292. (-2,5%),
    Suzuki Ignis – 43 774 (+6,3%),
    Opel Adam 41 817 . (-13,2%),
    Skoda Citigo – 36 450. (+2,1%),
    Seat Mii – 13 031 (-15,4%).

    Automotive News Europe цитира главата на VW Герберта Дисса, цената на Up! скоро би трябвало да нарастне от 10 625 евро (в Германия) примерно на 3500 евро, тоест на една трета . С такава или по-голяма наценка, няма кой да купи такава кола ...

    15 000 - 20 000 за мизерна мъничка количка?

    А жалко .. в Япония кей-каровете са вече почти 50%-60% от пазара .. да припомним, тези машини с двигател 660 см3 , сами по себе си имат емисии от 80-100 г/км СО2 ,а с еко-системи са и още по-чисти ..

    И Японската Държава е дала облекчения за собствениците , намалени данъци и т.н. ..

  22. 22 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Като цяло мисля, че потреблението на малките коли си остана ограничено.
    —цитат от коментар 12 на man_un


    Зависи си от политиците на 100% ..
    Ако направят съответни закони - ще има .. ако не - няма да има ..

    В Япония за кей кар не се изисква предварително парко място, например .. и хората - купуват и карат ..

    В Япония има 1,9 млн. нови продадени кей-кара 2018 според JMVA и бяха стигнали 52% от пазара .

    --------------------
    Honda N-Box mini-car topped Japan sales charts in 2018.
    INDUSTRY
    In the mini-segment, sales increased to 1,924,124 units, up 4.4%, while standard vehicles (cars, trucks and buses 1.0L and above) fell 1.3% to 3,347,943.
    ---------------------

    А ето и по години:

    https://bestsellingcarsblog.com/2019/02/japan-january-2019-kei-cars-dominate-models-ranking-suzuki-spacia-and-nissan-serena-strong/

    https://www.best-selling-cars.com/japan/2018-full-year-japan-best-selling-car-models-and-mini-cars/

    https://www.wardsauto.com/industry/mini-car-sales-japan-2018-bigger-vehicles-down

    http://jmva.jp/

  23. 23 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 360 Неутрално

    Наскоро гледах едик клип, в който питаха... и отговориха, защо в Европа и Азия имат скоростни влакове, а в Щатите, въпреки големите разстояния, нямат...

    Отговорът беше, че са виновни нефтените компании. След ВСВ чрез здрава пропаганда с реклами, кинофилми и лобизъм, развиват тезата, че американската мечта да си независим и свободен, означава да имаш собствена кола... или поне мотоциклет.
    Оттам - пътища, магистрали...
    Освен това, колкото по-голяма е колата, толкова повече пари за тях...
    И сега правят всичко възможно да спрат елекромобилността и скоростния релсов транспорт.

    Може и да е конспиративна теория, но звучи смислено...

  24. 24 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#18] от "Костадин Иванов":Благодаря, колега Иванов!Да, съвсем не е лошо якото американско-германско дизелово "мелезче".И все пак - рожба на 20 век !
    —цитат от коментар 20 на Practic


    РАМ 1500 на ФИАТ-Крайслер е як!
    Рожба на 21 век!

    Иначе ей за Япония:

    TOKYO – The Japanese auto market grew marginally in 2018 on the strength of so-called mini-vehicles, according to the Japan Automobile Dealers Assn. and Japan Mini Vehicles Assn. statistics.

    In 2018, the total market (all vehicle types) grew to 5,234,165 units.

    Ето - 5,234,165 ОБЩО ПРОДАЖБИ на превозни средства .. камиони, автобуси, хладилни камиони, самосвали , бусове-фургони за стока , леки коли, джипове , електромобили, хибриди , влекачи на голяма техника, специални шасита и т.н.

    И в ТОВА число ок. 2 000 000 кей-кара .. малки леки коли ..
    Значи - ако има държавна политика и в Европа не би било по-различно ..

    Пестим гуми, площи за паркиране, стомана за изработване , асфалтовите покрития е са с по-малко натоварване и какво ли не .. (кей-каровете са си с тегло 700 -800 кг.)
    По-малко емисии на единица превозени хора ..

    Та така ..

    100% от това, какви коли да има си е политика , разпоредби и закони ..

  25. 25 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Наскоро гледах едик клип, в който питаха... и отговориха, защо в Европа и Азия имат скоростни влакове, а в Щатите, въпреки големите разстояния, няма...И сега правят всичко възможно да спрат елекромобилността и скоростния релсов транспорт.Може и да е конспиративна теория, но звучи смислено...
    —цитат от коментар 23 на tie_interceptor


    Де да знам? Щатите да спират нарочно електрокарността..

    Че нали Тръмп ДАВА ДОТАЦИИ?

    В Русия Медведев се стреми към електрокарност, ама НАРОДЪТ НЕ ГО РАЗБИРА и не рачи да купува ..
    Вече се опита да прилзлъже трудовите маси с електромобили ..
    В 2014 те направиха вносното мито за електрични коли и компоненти , от 14% на 0% ..

    И за "Тесла" и за "Мицубиши" и за "Нисан" и за компонентите на електрическата "Лада" - 0% и толкоз ..
    ---------------------
    "История изменения пошлины на ввоз электромобилей началась в 2014 году, когда она ещё составляла 17%. Правительство приняло решение снизить размер платежей и установило для легковых транспортных средств пошлину в 0%. "
    ---------------
    Да, но сметката не излезе..

    Медведев май ще забрани на руснаците дизела и бензина и май чак тогава ще седнат да карат електрокари ..

  26. 26 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Даже опозицията използва анти-електрокарните настроения в народа ..

    Вижте , какво пишат за Медведев и неговите електрокарни напъни ..



    ---------------------------------
    " ..Премьер Дмитрий Медведев подписал постановление, по которому все российские АЗС должны быть оборудованы зарядными устройствами для электромобилей.
    цифры живо расставляют все по местам. ..Купить электромобиль в России легко.
    У неофициальных дилеров можно найти хоть Nissan Leaf (1,7 млн. рублей), хоть Smart fortwo electric drive (1,6 млн. рублей), хоть «китайца» BYD E6 (2,8 млн. рублей) или Tesla (от 5 млн). ..
    ... АВТОВАЗ, несколько лет назад трубивший на каждом углу про свою электрическую ВАЗ-1817 Ellada, тоже как-то заглох на эту тему. ..
    ... То есть приобрести электоромобиль у нас не проблема. Проблема – накопить на это мероприятие денег и запастись гигантским зарядом мазохизма на будущее.
    Ведь придется мириться с ограниченным запасом хода большинства таких машин В реальных условиях нашей страны он в холодное время года и темное время суток сокращается катастрофически. ... на освещение и обогрев салона в реальных городских условиях (мороз и пробки) такие машины тратят чуть ли не львиную долю заряда аккумуляторов.
    Получается, что медведевское постановление явно не о людях заботится в первую очередь.... ....
    Тогда, может быть, об экологии печется премьер с министрами? Возможно.
    Но только если не иметь понятия об истинной экологичности электрокаров. Ведь даже немцы из фрейбургского Экологического института в своих исследованиях по заказу Министерства окружающей среды Германии убедились: бензиновые агрегаты высоких экостандартов позволяют сократить выбросы парниковых газов на 25%, в то время как электрические двигатели сокращают их лишь на 6%!
    По их мнению, на питание электромобилей идет энергия, большая часть которой сейчас вырабатывается путем сжигания угля и газа.
    ...Плюс карайне неэкологичное производство акумуляторние бат. для «экомобилей». То есть современные электромобили, в конечном счете, вреднее для экологии чем обычные машины..."
    ------------
    Медведев, човекът май иска да има електромобили , ама или има световна конспирация дето му слага пръти в колелата , или руският народ не е дорасъл до електро-авто-идеите му ..

    Изпреварил е времето си ..

  27. 27 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    Викат хората : " как така ще ни забранява Медведев дизелите и бензинът. Поредна глупост!"


    -----------------------
    «Очередная глупость»: в России намерены запретить бензин и дизель..
    Глава правительства Дмитрий Медведев дал поручение вице-премьеру Аркадию Дворковичу проработать предложения по мерам господдержки развития электрического транспорта, пишут «Известия»
    Правительству предложено ввести программу сокращения объемов выбросов загрязняющих веществ от автомобильного транспорта и ввести ограничения использования автомобилей с двигателями внутреннего сгорания, в том числе в городах-миллионниках и курортных зонах. ..
    В свою очередь электромобилям намерены дать преференции — установить «нулевую» ставку транспортного налога на электромобили и гибридные автомобили, а также принять программу предоставления бесплатных парковочных мест на муниципальных парковочных пространствах для электромобилей и гибридов и ввести на среднесрочный период программу субсидирования приобретения электротранспорта..."
    ------------------------------------

    От една страна - добре, не се страхуват .. против електро-програмата на Кремъл са ..

    От друга страна - а защо не са ентусиазирани електрокаро-зелено-затоплисти .. що не купуват електроколи, кво се моткат ..

    Щяло да им е по-неудобно , зареждане , зимата батерията се изхабявала по светофари и задръствания за реотаните в купето ....

    Медведев като им спре бензина и дизела ще видят ..
    Така се прави! Няма не искам, няма недей!

    Те що са несъзнателни?


  28. 28 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Малкото "чинкуеченто" изглежда като играчка, която може да сложиш в един по-голям сак и да си го занесеш вкъщи. Една моя позната италианка, ми разказваше, как тя и двете й сестрички се събирали на задната седалка на такова фиатче, а отпред сядали мама и тате и отивали на почивка, при 40 градуса пек и никакъв климатик, с яко друсане, но били щастливи. А сега тя, с мъжа си и с четирите си деца, едва ли не лежат в един бус VW Transporter, с климатик, и други екстри, но се оплакват от жегата по магистралата в равнината на По, между Милано и Болоня... Каза, и аз се съгласих с нея, че в днешно време, много сме се изнежили и разглезили.
    —цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град


    И това с двигател от 10–16 kW (13,6 - 21,7 ) КС. Явно такива са били времената и хората. Факт е, че класацията за10те най-продавани модел автомобили е заета основно от мъници. 8мо место - Trabant 601 с 3мил. продадени автомобила. 7мо - Fiat 500 („Cinquecento“) 3,7мил, 6то - Citroën 2CV с 3,8мил, 5то - Mini 5,3мил.

  29. 29 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 2046 Неутрално

    До коментар [#23] от "tie_interceptor":

    "развиват тезата, че американската мечта да си независим и свободен, означава да имаш собствена кола... или поне мотоциклет.
    Оттам - пътища, магистрали...
    Освен това, колкото по-голяма е колата, толкова повече пари за тях...
    И сега правят всичко възможно да спрат елекромобилността и скоростния релсов транспорт.

    Може и да е конспиративна теория, но звучи смислено..."
    ==============
    То и тяхната теория звучи смислено. За да избираш пътя сам, не можеш да разчиташ на обществен релсов транспорт. Японците имат бързи влакове, но правят едни от най-добрите джипове. Не е случайно.

    Еретик
  30. 30 Профил на Simo Petkov
    Simo Petkov
    Рейтинг: 1905 Неутрално

    До коментар [#23] от "tie_interceptor":"развиват тезата, че американската мечта да си независим и свободен, означава да имаш собствена кола... или поне мотоциклет.Оттам - пътища, магистрали...
    .. Освен това, колкото по-голяма е колата, толкова повече пари за тях...
    .. И сега правят всичко възможно да спрат елекромобилността и скоростния релсов транспорт.Може и да е конспиративна теория, но звучи смислено..."
    ==============

    То и тяхната теория звучи смислено. За да избираш пътя сам, не можеш да разчиташ на обществен релсов транспорт. Японците имат бързи влакове, но правят едни от най-добрите джипове. Не е случайно.
    —цитат от коментар 29 на Костадин Иванов


    1. Има и друго - гъстотата на населението ..
    В Европа или Япония .. има доста градове с концентрирано население, хора дето живеят в града могат да идат до гарата в центъра за 20 мин. и да хванат суперекспрес дето да ги закара на 500 -600 км . по-бързо от самолет ..
    Достатъчно са, та да пълнят дневно 5-6 такива експреса по линията , или повече и да е изгодно ..

    А в Австралия , Канада, Русия , САЩ не е баш така и не развиваха супер-влакове ..
    В САЩ например се развиха авио-хъбовете и огромна част от пътуващите си ги ползват и така се пътува ..
    За къв им е бил скоростен влак? Кво да го правят?

    Е, то сега всички имат скоростни експреси .. примерно Руските железници имат свръх-скоростни експреси , САЩ ,Канада и Австралия - и те .. ама то и Турция има , кво толкова..
    За скоростните експреси в Индия , Китай .. да не говорим ..
    Има .. да не е чудо някакво невероятно? Коя година сме?

    2. А за ФИАТ си е ясно - искали са да видят МАЛКИЯ ПОРАСНАЛ .. и ето!
    ФИАТЪТ ПОРАСНА!
    Сигурно па са се скарали с некой даскал ..

    3.Японците правят джипове, ама карат малките кей-карове с двигателче 660 см3 и ок. 60 к.с. и максимално широки 1.43 м .
    Да , имат и джипчета такива ..
    Пък и 95% от кей-кар моделите са си 4х4 ..
    И какъв път самички избират японците? Че там е почти, както в Швейцария .. всичко е застроено и си е един голям град 1000 километра дълъг , покрай пътя има малко ниви и скали и това е ..
    Отворете Гугъл бе .. вижте ...
    4х4 го ползват зимата японците .. планини е 95% от територията ..

    Иначе джиповете дето ги правят 99% ги продават на мераклии .. не е случайно - за пари е!

  31. 31 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 1223 Неутрално

    Когато излезе новия фиат 500 в ауъобилд направиха 100 000 км тест и написаха няколко статии за него. Началната еуфория около сипатичния италиански мъник бързо отстъпи и започнаха разочарования. Много технически дефекти и то не дребни. Оттогава спрях да следя отзивите за колата.
    С подобни размери са така наречените микрованове, които са много по удобни според мен. Водят ги еднообемни автомобили. Примери в това отношение (започвам с фиат заради статията) са фиат идеа, ланчия муза, ситроен ц3, опел мерива тойота ярис версо и т. н. С двигатели около 95-100 коня плащате 25 лв данък годишно, сядате като в джип( високо, по удобно за по възрастни хора и по едри хора), обема на багажника се регулира чрез местене на задния ред седалки напред назад. Получавате малка градска кола събираща багаж като семейно комби с възможност за пътуване на 5 едри човека комфортно ако са с малко багаж. За мен лично музата на ланчия е не по малко симпатична от фиат 500, а за тойота ярис версо няма смисъл да убеждавам колегите колко е надеждна в сравнение с който и да е фиат. Цената на фиат 500 според мен е прекалено надута ( както и при минито де). Не са практични.

  32. 32 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    До коментар [#29] от "Костадин Иванов":

    Не едни, а всъщност най-добрите джипове са японски.
    Пробвано лично.

    Panta rhei....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK