Историята. 15 юли, слънчев понеделник в който приятели бяхме решили да се разходим из Родопите. Събуждам се в 5:30ч. и след проверка на маршрута и багажа случайно откривам, че в 0:04ч. на сайта на БДЖ е обявено, че теснолинейката с която бяхме решили да се върнем е отменена и ще бъде обслужена с автобус. Първоначалните планове за преход отпадат, защото макар никъде да не е упоменато осъзнаваме, че до изходния ни пункт – гара Цветино, няма път по който автобусът да стигне и няма да можем да се приберем. Добре, ще се разходим около най-високата гара на Балканите – Аврамово. Пътуваме с живописното влакче на отиване, разхождаме се и блажено лежим на хамаци.

© Теснолинейката преди гара Велинград-юг

увеличи
, 8263

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ивайло Вълчев
    Ивайло Вълчев
    Рейтинг: 523 Разстроено

    Аз защо, все като търся, намирам само маргаритки, пък вас на някаква спирка и хоп лайката...

  2. 2 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3653 Весело

    До коментар [#1] от "Ивайло Вълчев":

    Ами ако сте намерил в живота своята Маргарита, а Вие сте Майстора - и в природата ще попадате на такива цветя, не ли. :)))

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  3. 3 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2630 Неутрално

    Маршрута плаче за частна лукс композиция с екскурзоводи и посещения на местни забележителности, ще живнат и местни ресторантчета и магазини. Зимата направлението ще бъде Банско - Велинград и обратно.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  4. 4 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 3026 Неутрално

    До коментар [#3] от "Корки":
    За теснолийката говорите, надявам се?
    Достатъчно е да има технически изправни локомотиви и вагони. Хората ходят заради теснолинейката. Пътуването с нея си е самостоятелна атракция.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  5. 5 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 755 Неутрално

    "Богатата" България в периода 1920-1943 е успяла да построи от нула линията през тези диви дефилета за 20+ години ... а "бедната" България на 21 век успя да я доведе до плачевно състояние. ... И не знам защо говорите за теснолинейката само като за атракция - тя е замислена и Е важна транспортна връзка за товари и хора. ... Идея си нямате през соц-а колко дървен материал от Коми до разлог е преминал през нея - не, че беше много умно решение, но поне запазиха голяма част от горите по тези места. А сега там вилнее дива сеч ... ама това е друга тема.

  6. 6 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 787 Неутрално

    "Богатата" България в периода 1920-1943 е успяла да построи от нула линията през тези диви дефилета за 20+ години ... а "бедната" България на 21 век успя да я доведе до плачевно състояние. ... И не знам защо говорите за теснолинейката само като за атракция - тя е замислена и Е важна транспортна връзка за товари и хора. ... Идея си нямате през соц-а колко дървен материал от Коми до разлог е преминал през нея - не, че беше много умно решение, но поне запазиха голяма част от горите по тези места. А сега там вилнее дива сеч ... ама това е друга тема.
    —цитат от коментар 5 на Булаир


    Почти всичко пътуваше по нея - горива, химикали за Разлог, цимент, инертни и строителни материали, последните години и контейнери превозваха, а на обратно готова продукция от заводчетата и цеховете по линията. Беше нещо нормално да се движат товарни влакове с по два локомотива -толкова много товари имаше. А сега всичко това, че и повече е все на гуми и се лашка по пътищата пречейки на автомобилите по тесните пътища и завои, падат товари по пътното платно и най-важното съсипаха трасето на линията с нелоялната конкурениця от страна на камионите.
    За съжаление и тук личния интерес надделя и смачка обществения, а спре ли тая линия после от 10 дерета вода да съберете няма никакъв шанс да се пусне отново.
    Как за 30г в БДЖ ТП не успяха поне един товародател да привлекат е въпрос, на който и до момента нямам логичен отговор?

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  7. 7 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    До коментар [#6] от "traveler1":

    е провличат ама много даже ама в частните компании,колкото и да е странно има няколко частни товарни жп компании...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  8. 8 Профил на kwy38371721
    kwy38371721
    Рейтинг: 299 Неутрално

    Голяма и важна тема - защо в автобуса,който по изключение е пуснат от БДЖ да замести временно теснолинейката,няма колани на седалките?Световна новина!

  9. 9 Профил на kbderror
    kbderror
    Рейтинг: 234 Любопитно

    Аз да го питам автора,той що не отказа да се качи в тоя заместваш рейс като му е толкова НЕбезопасно.Също попита ли някой от компетентните органи въобще какъв е случая и що е такава ситуацията или пак е голем общественик,че ми доеш, изказвайки се надлъж и нашир......

    Само за протокола,исках да си взема билет и да платя с карта на ЦГ София,миналата година, лелките ме гелдаха като извънземно, даже незнаеха къде е терминала, гишетата, прясно ремонтирани имаха стикери на БОРИКА и.т.н. .... к'во да обяснявам на лелката, тя не е виждала такова животно,(ПОС терминал) платих си кеш, и НАПИСАХ един мейл на БДЖ, и да видиш на дригия ден...... ми звъни некъв началник (дал ми е телефона си и каза да му звъним,ако нещо проблемче,пак) да се извинява и да обяснява как той отново пуска заповеди и инструцкии надолу да оправи нещата, щото редовно го има тоя проблем. Сега вече нещата работят идеално.

    Така че Пинко Пинчев,да земе реални мерки (в)место да се прай на журналя.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.