Автомобилите от социализма в перфектен вид.<br /><br />От 1961 г. е започнало производството на "Застава 1300", разработена на базата на "Фиат 1300". Първият автомобил изцяло изработен от югославските специалисти е "Застава Юго", който започва да се произвежда октомври 1980г. "Юго" до този момент има мощност на двигателя- 45, 55, 60 и 65 конски сили, обем от 1000 куб.см. и 1100.

© karabastun

увеличи
, 7839
Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5998 Весело

    ЗАЗ 968 М. Пише го и на колата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4272 Любопитно

    Гледам карабастоня се е умилил.....А колко се чакаше за подобен "автомобил"??????Дори във "витрината на социализЪма -ГДР за "Трабант" се чакаше 3-6 години!!!!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3745 Неутрално

    Баси кошниците...! Пенсионираните старшини от БНА сигурно изпадат в транс?! :)))

    Бивш tww09306483.
  4. 4 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#2] от "Willy Messerschmitt":


    До коментар [#3] от "Petleshev":

    Имате ли някаква представа, колко струва към днешна дата някое от тези возила и колко зор се иска, за да се възстанови в този вид!?

    karabastun1@abv.bg
  5. 5 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1810 Весело

    ЗАЗ - Завод для Автомобильных Зверей...
    Добри или не - тези автомобили бяха част от живота ни и отминалата младост...

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  6. 6 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3745 Неутрално

    До коментар [#4] от "karabastun":

    Колко струва един такъв кошник? Предполагам колкото желязото в него.
    Иначе, за да го реставрираш парите нямат таван. Но това не означава, че някой ще я купи. Освен всичко друго колите социалистическо производство си бяха доста ниско качество и гниеха много. Такова нещо трябва да го държиш в гараж и да не го караш, особено зимата.
    Това на снимките са музейни експонати. Едва ли са в движение. Може да предизивкат интерес в застаряващите фенове на червената идея и такива, дето въздишат по Сталин... ;)

    Бивш tww09306483.
  7. 7 Профил на simko4
    simko4
    Рейтинг: 1055 Неутрално

    Много ми харесват тези ретро неща.

  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#6] от "Petleshev":

    В движение са , че и участват в ретро-ралита :)

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#6] от "Petleshev":

    А за цените - потърси по сайтовете !

    karabastun1@abv.bg
  10. 10 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#6] от "Petleshev":

    Авто OFFNews | 30 ноември 2017

    В германския сайт за автомобилни обяви mobile.de се появи предложение. Полски собственик на руската машина ЗАЗ-968М, произведена през 1981 година, търси за нея крупната сума от 60 000 евро... :)

    karabastun1@abv.bg
  11. 11 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4989 Неутрално

    До коментар [#10] от "karabastun":

    Нека си търси €60000 за ЗАЗ! Ако намери, да почерпи!

  12. 12 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3745 Неутрално

    До коментар [#10] от "karabastun":

    Може и да търси... Интересно, защо някой руски олигарх не ще да я купи?! :)))

    Бивш tww09306483.
  13. 13 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#5] от "Kamenarski":


    ЗАЗ - Завод для Автомобильных Зверей...
    —цитат от коментар 5 на Kamenarski

    Имаше си и другото разчитане на абревиатурата
    З А З -> заебавка американских заводов

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#4] от "karabastun":

    "'''''''''' Сн. 2/5
    ЗАЗ 960 ................. Произвеждани са автомобили в модификация за инвалиди, което го прави особено популярен. '''''''''''''''

    Първото купе на ЗАЗ бе копирано от ФИАТ,
    а това купе бе копирано от NSU 600 Принц.
    Точно NSU 600 бе внасян от Мототехника за коли за инвалидите, а не ЗАЗ ! ! !
    ЗаЗ нямат разработка за инвалиди, а и не знам някоя марка да е разработвал модел за инвалиди!
    Обикновено се прави в оторизирани сервизи допълнително оборудване съобразено с недъга на инвалида !
    Аз имах по-голямото NSU 1 200 TTS с д.к.№ С Р 54 - 54 - също с въздушно охлаждане.
    Купих го 1972-ра от един западно германец, който се бе оженил за нашенка . . .
    Следващата ми бе Шкодилак 105 L 1980-та, с нея съм си изкарвал допълнително пари , като такси след 1986 по 33 ПМС което разреши частните таксита и хотелиерство. . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#9] от "karabastun":

    '''''' Сн. 1/5
    .......... "Застава Юго", който започва да се произвежда октомври 1980г. "Юго" до този момент има мощност на двигателя- 45, 55, 60 и 65 конски сили, обем от 1000 куб.см. и 1100. '''''''''''''
    - = - = -
    Имат и един модел на Юго , който е изнасян в САЩ и има изменения съобразени с тогавашните изисквания на САЩ за безопасност -> имат много особени брони, които са така конструирани и направени , че да подсекат пешеходеца и той да падне на меко на капака , а не да го събори на пътя и след това да мине върху него . . . .
    Виждал съм и Мерцедеси с такива брони.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10900 Весело

    Шкода 1000 малки белички :)
    Я по-добре за паламуда :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1508 Неутрално

    Шкода 105 "Японка" :))) Имах такава, нямаше общо с руските трактори. Беше елегантна кола, всякаш не беше от соца.

  18. 18 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чардо":

    Двигателят на ЗАЗ 965 - *Иван Грозни*,е точно копие на този на вършачка *Хъдзон,модел 1936 година.

  19. 19 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#2] от "Willy Messerschmitt":До коментар [#3] от "Petleshev":Имате ли някаква представа, колко струва към днешна дата някое от тези возила и колко зор се иска, за да се възстанови в този вид!?
    —цитат от коментар 4 на karabastun



    До коментар [#4] от "karabastun":

    В Германия Москвич от тези точно преди модела "Алеко" се продаваше за €10 000,(десет хиляди евро)!!!

    ЗАЗ е здрава кола.
    А дизайна на старите "гърбави" Москвич-и е американски.

  20. 20 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чардо":

    По новините дадоха ЗАЗ пригоден за инвалид с ампутирани два крака. Педалите бяха заменени с ръчки инсталирани в основата на волана.

  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5080 Неутрално

    Абсолютно същия "Москвич 403", вкл и цветово, има един мой познат, и то в движение, всекидневно използван. Миналата година му даваха някакви около 10-12 хиляди лв., не го продаде...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  22. 22 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#20] от "deaf":


    До коментар [#14] от "Чардо":По новините дадоха ЗАЗ пригоден за инвалид с ампутирани два крака. Педалите бяха заменени с ръчки инсталирани в основата на волана.
    —цитат от коментар 20 на deaf


    ................ЗАЗ пригоден за инвалид . .............
    —цитат от коментар 20 на deaf


    Правилно пишеш ""ПРИГОДЕН"" ! ! !
    НЯМА производител на автомобили да произвежда заводски модел само за инвалиди и то по простата причина , че всеки инвалид е с РАЗЛИЧЕН проблем ! ! !
    Например на моето Туинго на педала на съединителя монтирах една дървена подложка от 5 см, защото един хирург "д-р" Гален Петров в Г.Баня като ми сменява дясната колянна става на ДВА пъти - ми удължи и десния крак със СЕДЕМ см ! ! !

    Единствените унифицирани превозни средства за инвалиди са акумулаторните инвалидни скутери или триколки ! ! !
    Лично аз има ДВА броя такива : първата ми е от социални грижи , а втората ми я закупиха ФОРУМЦИТЕ ! ! !
    За съжаление много лесно им горят ел моторите в такъв полупланински град като Сливен - има доста изкачвания .
    Дома за стари хора Сливен е на страхотно място ( по хубаво е и от Бояна! ! ! - софиянец съм!) но където и да отидеш на връщане е все изкачване
    С първата даже се изкачих високо в подножието на връх Българка за да гледам високопланинското преди години ! ! !
    Сега и двете си правят компания в склада . . . .


    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  23. 23 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#18] от "tedif":


    До коментар [#14] от "Чардо":Двигателят на ЗАЗ 965 - *Иван Грозни*,е точно копие на този на вършачка *Хъдзон,модел 1936 година.
    —цитат от коментар 18 на tedif

    Аз съм чувал друга версия , че е пусков двигател на самолетните двигатели на ИЛ-14 и ИЛ - 18 и заради това имат малък ресурс - бързо се износват.
    А и за годината която пишеш , а и изобщо каквито и вършачки да съм виждал някъде до към 1955-56-та , всичките бяха с външен и то парен двигател на локомобил - който ги и теглеше при транспортирането им от харман до друг харман или населено място.
    Вършачките конструктивно нямаха двигатели, за разлика от комбайните , също и жетварките бяха с външна тяга, а комбайна ги обедини - ем жъне , ем вършее. . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  24. 24 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#19] от "deaf":


    А дизайна на старите "гърбави" Москвич-и е американски.
    —цитат от коментар 19 на deaf


    Бъркаш "Волгата" с Форд модел от 1953-та. Абсолютно копие !
    Между другото руснаците са имали съвместни заводи с Форд още преди войната , НО за камиони.
    По принцип първият Москвич е Опел Кадет ! !
    След войната руснаците изнасят цялата поточна линия на Опел Кадет от Брандербург - и 1947 излиза под името Москвич 400 - този модел може и да не сте го виждал, но за мен бе много симпатичен.Години по-късно заедно с Рено разработват съвместно РЕНО 14 . И години след като е спряно производството на Рено - руснаците го пускат като ИЖ , ако си го спомняш имаше продажби и у нас !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  25. 25 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#18] от "tedif":


    До коментар [#14] от "Чардо":Двигателят на ЗАЗ 965 - *Иван Грозни*,е точно копие на този на вършачка *Хъдзон,модел 1936 година.
    —цитат от коментар 18 на tedif


    У нас в България правеха подмяна на двигател на ЗАЗа с двигател на Вартбург и ставаше фурия !
    На ЗАЗа сме махали въздухо заборниците и вдигаше 15 км по-висока скорост - но само за експеримент, че без тях пък загряваше

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Любопитно

    Страхотна фото-галерия!Първата ми кола беше "Шкода-105" .....................даже с цвят оранжев беше точно като на последната снимка!

  27. 27 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Питали Радио Ереван какво значи ЗАЗ!Радиото мъдро отговорило :"Заплаха за Автомобилите на Запад "

  28. 28 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Весело

    До коментар [#5] от "Kamenarski":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  29. 29 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Весело

    До коментар [#7] от "simko4":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++
    Заслужава си да се посети този музей!

  30. 30 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#5] от "Kamenarski":

    ЗАЗ - Заплаха за Автомобилите на Запад!

    Eddie lives... somewhere in time!
  31. 31 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#25] от "Чардо":

    Благодаря за интересните коментари !

    karabastun1@abv.bg
  32. 32 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#16] от "penetrating":

    ????
    Ще се въздържа, да ви сложа минусче или плюсче / гледам, че имате доста/ , но НЕ РАЗБРАХ коментара !?????

    karabastun1@abv.bg
  33. 33 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Весело

    До коментар [#16] от "penetrating":

    Това заяждане ли е :) ???

    karabastun1@abv.bg
  34. 34 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#29] от "bat_plamen":

    10 кинта е входът, но автомобилите /както са ги барнати от специалисти /- може да ги огледате и да ги пипнете - определено в момента са скъпи !

    karabastun1@abv.bg
  35. 35 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#26] от "bat_plamen":

    Шкодата беше добра !

    karabastun1@abv.bg
  36. 36 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#17] от "nema_labavo":

    Заводите Шкода (на чешки: Škodovy závody, други имена: Škoda Holding, Škoda Works) е конгломерат от машиностроителни предприятия, разположени основно в Чехия. Фирмата е един от най-големите европейски индустриални конгломерати през 20 век. Основана е през 1859 г. от граф Валенщайн-Вартенберг като леярна машиностроителна фабрика в град Пилзен. През 1869 г. собственик на предприятието става инженерът и предприемач Емил Шкода, като неговата фамилия става по-късно търговска марка. Фабриката е произвеждала метални изделия за промишлеността: детайли за мелници, железопътния транспорт, електростанции, елементи за шлюзове (напр. за Суецкия канал), артилерия и друго военно снаряжение за армиите и флота на Австро-Унгария и за износ.

    karabastun1@abv.bg
  37. 37 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7531 Любопитно

    До коментар [#17] от "nema_labavo":

    По време на Втората световна война, когато Чехия е окупирана от Нацистка Германия, заводите Шкода произвеждат танкове за немската армия. През 1945 г. предприятията Шкода са национализирани, а предприятията започващи производство на автомобили в Млада Болеслав, авиозавода в Москва и някои предприятия в Словакия са отделени от фирмата. От 1951 до 1953 г. предприятията Škoda се се наричат Závody Vladimíra Iljiča Lenina (Заводи Владимир Илич Ленин). Основните предприятия на холдинга са базирани в град Пилзен.

    karabastun1@abv.bg
  38. 38 Профил на Росен съм аз и голем капут
    Росен съм аз и голем капут
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    От всички шкоди по социалистическо време най-много ми харесваше 1000 МБ.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_1000_MB

    А Москвич 402 си беше модифициран Опел и доста хващаше око за времето си.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Moskvitch_402

  39. 39 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Неутрално

    До коментар [#35] от "karabastun":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    На 100% съм съгласен!

  40. 40 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4468 Неутрално

    До коментар [#34] от "karabastun":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

  41. 41 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10900 Весело

    До коментар [#32] от "karabastun":
    До коментар [#33] от "karabastun":

    Явно не съм бил разбран правилно, щом всички са ме оценили единодушно :)
    Никакви лоши чувства :)
    Питах съвсем сериозно. Аз снимах в един рибен ресторант където сервираха есетра от развъдника - на скарата, та затова си "поръчах" за паламуда.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10900 Весело

    До коментар [#32] от "karabastun":

    Чичо ми като бях малък караше Шкода 1000МБ и и казваше, 1000 малки белички :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  43. 43 Профил на tqh42306221
    tqh42306221
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Дома за стари хора Сливен
    —цитат от коментар 22 на Чардо

    Сик транзит глориа мунди...

    Мама,льотчика люблю,я без льотчик не магу.Он летает на высока,набывает на дълбока!
  44. 44 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 868 Весело

    ЗАЗ - Завод для Автомобильных Зверей...Добри или не - тези автомобили бяха част от живота ни и отминалата младост...
    —цитат от коментар 5 на Kamenarski


    Каменарски, "для" липсва, останалото е вярно. В твоя вариант означава че заводът се прави за зверовете.
    То у нас май всеки мисли че го знае този език, поне до момента когато си поръча "сыр" и му донесат кашкавал :-)

  45. 45 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 868 Весело

    Имат и един модел на Юго , който е изнасян в САЩ и има изменения съобразени с тогавашните изисквания на САЩ за безопасност -> .
    —цитат от коментар 15 на Чардо


    Чардо, спомням се едно интервю с някакъв американски генерал през 1990-те години. Беше купил на дъщеря си такова Юго и като отишъл при нея в колежа го взел да отиде донякъде вместо да взема кола под наем. Много колоритно беше описъл как се превключват скоростите, как взема завои и спира. Заключението му беше "И ние си мислим че народ който е произвел и масово кара такава кола може да бъде победен с някакви бомбардировки !" :-)

  46. 46 Профил на nigel
    nigel
    Рейтинг: 868 Весело

    Имат и един модел на Юго , който е изнасян в САЩ и има изменения съобразени с тогавашните изисквания на САЩ за безопасност -> .
    —цитат от коментар 15 на Чардо


    Чардо, спомням се едно интервю с някакъв американски генерал през 1990-те години. Беше купил на дъщеря си такова Юго и като отишъл при нея в колежа го взел да отиде донякъде вместо да взема кола под наем. Много колоритно беше описъл как се превключват скоростите, как взема завои и спира. Заключението му беше "И ние си мислим че народ който е произвел и масово кара такава кола може да бъде победен с някакви бомбардировки !" :-)

  47. 47 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 757 Неутрално

    Хехе, семейната кола - купена 1977 беше Шкода 120L. Светло бежова на цвят. Беше много по-читава кола от лади, москвичи, да не говорим за трабанти и вартбурзи. Единственият й косур беше, че за возещите се отзад - аз :), беше малко шумна на втора скорост. А тя втората дълга - някъде до около 80 можеше да се вдигнат на втора... Баща ми пък беше от шофьорите, които си изпълват скоростите преди да превключат, та ми се надуваше главата до морето :)

  48. 48 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#24] от "Чардо":

    Мисля, че бъркате леко. От баща ми помя, че "Москвич"-ът е копие на "Опел Олимпия". "Опел Кадет" са модели, които, по мои лични спомени, се появиха някъде към, края на 1960-те и началото на 1970-те години като умален вариант на "Опел Рекорд". Не се занимавам автомобили, така че може и да бъркам, за което предварително моля да бъда извинен.

  49. 49 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#48] от "jappy68":


    ................. Не се занимавам автомобили, така че може и да бъркам, за което предварително моля да бъда извинен.
    —цитат от коментар 48 на jappy68

    Ще почна от последната дума:
    ''извинен" или извиненА ? -аватара е дамски
    Занимавал съм се автомобили, майстор на спорта съм и по рали и по мото крос!
    На всичкото отгоре имаше и период отразен в трудовата ми книжка ( на 74 год съм) през който отговарях за автомобилният спорт в страната !
    Но да оставим това , достатъчно е да напишете до Гугъл думичката МОСКВИЧ и там в Уикито щяхте да прочетете следният пасаж, част от който и аз съм приложил:

    ""'''''''' Втората световна война Червената армия пренася цялата производствена линия на Опел от Бранденбург в Москва.

    През 1947 г. започва производството на модела Москвич 400 (наричан в СССР на шега Опел Фиатович),
    базиран на Опел Кадет '''''''''''''''''


    [quote#48:"jappy68"]. .........."Опел Кадет" са модели, които, по мои лични спомени, се появиха някъде към, края на 1960-те и началото на 1970-те години като умален вариант на "Опел Рекорд". ......./quote]

    Извинявайте , но тук съвсем сте оплел/а конците !
    Опел Рекорд , Опел Капитен и Опел Олимпия се продавах свободно в ЦУМ и във филиала му на Жданов (сега пак Пиротска) при отварянето на ЦУМ 1957 година ! ! ! Те са съвсем различен клас от КАДЕТ , който започва да се произвежда 1962 год ! ! !

    В ЦУМ освен тях се продаваха Москвич, Волга , Варшава , Шкода Октавия и Фелиция, Вартбург ,(без Трабант!), както и западните Рено Дофин, Рено 2 CV, Симка Аронд и Женевиев и ФОРД Англия с на обратно отсеченото задно стъкло и инвалидния ЯВА Велорекс !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  50. 50 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#38] от "Росен съм аз и голем капут":


    От всички шкоди по социалистическо време най-много ми харесваше 1000 МБ....
    —цитат от коментар 38 на Росен съм аз и голем капут

    Не си виждал Шкода кабрио 1956/57-ма
    Аз имах 105 Л и бях много доволен.

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  51. 51 Профил на jappy68
    jappy68
    Рейтинг: 354 Неутрално

    До коментар [#49] от "Чардо":

    Добре, убедихте ме, че "Не се занимавам автомобили, така че може и да бъркам." Наистина бъркам, посипвам си главата с пепел и ви пожелавам приятна седмица.

  52. 52 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Весело

    До коментар [#51] от "jappy68":


    ................и ви пожелавам приятна седмица.
    —цитат от коментар 51 на jappy68


    БЛАГОДАРСКО ! - казваме ние дъртите шопЕ

    Така се случи в живота ми , че израснах върху колелата и моторите на дядо ми в с.Обнова Плевенско
    На 10 годишна възраст за пръв път се качих на един от моторите му MZ 175 см3 , а тогава самостоятелно диагностирах и отремонтирах един мотор и изкарах и първия си "залък хляб" - един от старите високи буркани с мед, дядо не даде да ми се плаща с пари , че съм дете !
    А и има една приказка, че като ти влезе бензин в за...ка , няма да те напусне до края и сеега си карам Туингото с напълване на предавките. . .

    Със здраве !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  53. 53 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3883 Весело

    До коментар [#49] от "Чардо":

    Как се сети за Опел в ЦУМ. Бил съм малък, затова като отидохме с дружината го прочетох "Орел" (почнах да чета по-рано) и големите ме поправиха с викове че не разбирам. А за мен единственият познат Опел беше камионът Опел-Блиц на дядо, с който той влязъл в задругата (после беше конфискуван), та Опел не ми се е вързвало с идеята за лека кола :-)

  54. 54 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#53] от "daskal1":


    ............ камионът Опел-Блиц на дядо, с който той влязъл в задругата (после беше конфискуван),....................
    —цитат от коментар 53 на daskal1


    Задругата бе с абревиатура СОАТ
    В нея членуваха все стари собственици на камиони от преди 09.09.44-та ! ! !
    Даже някои камиони имаха газгенераторни уредби, отпред в каросерията винаги имаха по кубик и половина изрезки от дърводелските работилници
    Имаше и леки коли с газ генератор -> таксита
    Но аз винаги исках от татко да наема файтон от гарата до Лагера като се връщахме с мама от село . . . .
    ............Как се сети за Опел в ЦУМ. ...........
    —цитат от коментар 53 на daskal1

    То тогава някой зевзек бе измислил следната "епиграма":
    Той умря щастлив и горд,
    че го смачка Опел Рекорд !
    - = - = -
    1954-та , в началото на 2 клас мама ме записа в Алианса на Славейков. Само първият път бе с мен - да ми покаже пътя! После все сам, а и София бе малка !
    И много спокойна.
    Та след уроците при комрид Величко Пейчев, доста често скиторех из София , вместо да се пробера директно. А в студено време ЦУМ си бе задължителен, че и гаджета се намираха
    . . .
    А за колелета , мотори и коли - страст са ми и до сега
    Дядо ми бе един от учредителите на "Българский колоЯздачен съюз", така е изписано на "свидетелство-грамота" - та му, та на 10 години зарязах колелетата му и хоп на МЗетката .
    Преди всяко излизане на пътя , дядо хващаше показалката и започваше да ме разхожда по таблата със ситуации! Бе ги събрал от авто мото клубовете и а сбъркам някъде, казваше :
    - Не си готов , бягай да четеш !
    И до ден днешен си правя гаргара с КАТаджиите, защото и те са учили само по листовки!!!
    Със здраве !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  55. 55 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2709 Любопитно

    До коментар [#53] от "daskal1":


    ............ беше камионът Опел-Блиц на дядо,............
    —цитат от коментар 53 на daskal1

    Извинявай, мислех , а съм го пропуснал:
    В Завод 12 , вившата Инжерна работилница ( ВИСФА - военно инженерна свързочна фабрика , основана от Фердинанд 1905-та),
    татко работеше там от 1935-та до пенсионирането му 1975-та) , а и живеехме в раб. блокове на завода сегашните 24 и 25 бл на Лагера , а бяха първите в калното и каменисто поле на Лагера - та ние дечурлигата , особено през ваканциите почти ежедневно бяхме покрай бащите си
    Пиша ти за завода , защото там 1949-та правят първия български камион Димитровец, който е бе копие на Опел Блиц ! ! !
    В завода правеха и първите автобуси(после изместиха производството им в Ботевград), та на платформата на един 10 тонен БЛИЦ бяха измайсторили много готин автобус , с който събота и неделя се ходеше на екскурзиииз България и аз все гледах да седна отпред до Вакарелеца - чичо Иван шофьора. . .
    С него 1961-ва по 1 май ходихме чак до Синая в Румъния. . . .
    Опел бе много готина машина ! ! ! 👍👍👍

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK