2/5
Ретро - автомобили 3
ГАЗ 2410 Волга - съветски автомобил от среден клас, произведен от автомобилния завод в Горки. Произвежда се от края на 1985 г. до 1991 г. По същество ГАЗ-24-10 е палиативна модернизация на ГАЗ-24, основаваща се на по-задълбочена модернизация на ГАЗ-3102 в резултат на вето върху мащабното производство на последния. В същото време автомобилът запази сравнително високо качество на сглобяване и репутация на надежден автомобил въпреки остарелия дизайн. В допълнение към седана, GAZ-24-10 се произвеждаше като такси (GAZ-24-11), комби ( GAZ-24-12 ), линейка (GAZ-24-13).
dma12587967
Рейтинг: 1028 ЛюбопитноЩо ли не се впечатлявам???
bat_plamen
Рейтинг: 4249 НеутралноМного приятна фото-галерия
Петърчо
Рейтинг: 492 НеутралноКакви са тези сантименти по минали времена? Било каквото било. Много хора не се наредида дори да помиришат нови коли отвътре, заради "планова" икономика и 15 години опашка.
Само миризма на нафталин...
Ох леле
Рейтинг: 274 НеутралноОтново спомени по болшевизма? За десети път сигурно!
Petleshev
Рейтинг: 3162 НеутралноДо коментар [#1] от "dma12587967":
Бивш tww09306483.Ми к`во да се впечатляваш от съветски кошници? Всъщност, съветско автомобилостроене няма в истинският смисъл на думата. Всичко е копирано и крадено от Опел, Форд, Фиат и прочие.
Днес се зазяпах по една Алфа, захвърлена в трънаците около един цех за железарии... Абе хубавото си личи, макар и със спукано стъкло и два пръста прахоляк отгоре. Ако имах някой немъчен лев и подходящ гараж, скачам в тигана да я взема. Ето такава...
https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Sprint
Petleshev
Рейтинг: 3162 НеутралноДо коментар [#4] от "Ох леле":
Бивш tww09306483.Абе... Тегли си го Бастуна социализЪма... :)))
citoyen
Рейтинг: 865 НеутралноДо коментар [#1] от "dma12587967":
Ако сте чедо родено в прехода - сигурно е така. По прицип ако човек има "бензин в кръвта" подобни галерии не може да не го развълнуват, макар и малко.
kesh
Рейтинг: 1623 Весело.......аааааа.........!!!!!????!!!!!....беха СЛАВНИ ВРЕМЕНА........!!!!.....Късен СОЦ...........имаше и ВОЛГИ.........
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...kesh
Рейтинг: 1623 Весело++++++++++..........!!!!!!.....ЧУВСТВОТО е НЕОПИСУЕМО........!!!!!.......се едно съм в МАШИНА на В Р Е М Е Т О ..........
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
kesh
Рейтинг: 1623 Весело........Б А С Т У Н Е .........!!!!!!??????!!!!!!......ПЪЛНИШ ми и СЪРЦЕТО и ДУШАТААА.........!!!!!.......да ИЛЯДИШ..........
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...kesh
Рейтинг: 1623 Разстроено.........БАСТУНА.......!!!!!?????!!!!!....със СИГУРНОСТ ПОМНИ КЪСНИЯ С О Ц......!!!!!.......Където ЦЕЛА ИЗТОЧНА ЕВРОПА ПОЧИВАШЕ на НАШЕТО МОРЕНЦЕ........!!!!!......Къв КАЛАБАЛЪК беше САМО........ЧЕХИ , УНГАРЦИ , ПОЛЯЦИ , НЕМЦИ , РУСНАЦИ..........!!!!!!.......И М А Н Е Е Е ........ България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
usero
Рейтинг: 541 НеутралноВ Ловеч сглобяваха 12-таци, Москвич 412, за осмаци не знам.
usero
Рейтинг: 541 НеутралноА какъв е тоя вариант "такси" за Волгата, аз не съм чувал за такова купе, а ако става въпрос, че са се правели Волги таксита просто, такситата бяха всякакви марки и нямаше нищо различно от другите коли? Иначе, Волгата гореше 21/100 и казвахме, че ако я забравиш запалена на бензиностанцията, нема пълнене.
z_axis
Рейтинг: 554 НеутралноГалерията е малка. Много коли са изпуснали, но иначе снимките са чудесни. Дори и москвича изглежда прилично като е реставриран и лъснат. Зелената лада 1600 ми се прииска да я поюркам малко...
Peni Nikol
Рейтинг: 6978 НеутралноБлизо 30 години карахме две Жигули и двете бяха нови от Мототехника за 6100 ако не се лъжа.
z_axis
Рейтинг: 554 НеутралноДо коментар [#8] от "kesh":
".......аааааа.........!!!!!????!!!!!....беха СЛАВНИ ВРЕМЕНА........!!!!.....Късен СОЦ...........имаше и ВОЛГИ........."
Нямаше ли и дизелови волги или бъркам? Спомням си, че имаше едни, които много тракаха. Говоря за ГАЗ-24 - бяха основно черни и бели на цвят, с бели номера (държавни).
historama
Рейтинг: 3702 НеутралноСтава дума за Ретро музея в мола, Варна. Като изключим фигурата на Че Гевара, което много ме раздразни (един килър), музеят не е лош, а автомобилите са много добре възстановени, по-хубави са от нови. Под всеки има монтирано огледало, за да се види и отдолу.
Сн. 4 - не съм съгласен с коментара, че Лада 2101 е ФИАТ 124. На базата на Фиат 124, но клиренсът е по-голям, а и самите двигатели са променени - обемът е запазен, но буталата са с по-малък ход, цилиндрите по-широки. Идеята била, че при по-къс ход амортизацията е по-бавна - може би? Всъщност абсолютно базов автомобил, но навремето кой ти гледаше за екстри?
Двигателите на 1500 и 1600 си останаха като италианските.
historama
Рейтинг: 3702 НеутралноКупета на Волга и Москвич се внасяха в Белгия, монтираха им някакви дизелови автомобили, и ги комерсиализираха под марката Скалдия - вероятно нискобюджетни автомобили.
В България им монтираха едни дизели "перкинс" - невероятен боклук.
Баща ми беше купил един москвич 408, през 1969г. - много й се радвахме, съвсем нова. Романтични времена бяха тогава - всяка неделя стягахме по нещо на колата. Имаше 8 точки за гресиране - на всеки 1000 - 1200 км. Маслото се сменяше на 2500 км.
Гарван
Рейтинг: 891 НеутралноДо коментар [#12] от "usero": Сглобяваха такъв под името Рила 1400. Баща ми имаше такъв.
simChо
Рейтинг: 2407 Неутрално[quote#17:"historama"] . Като изключим фигурата на Че Гевара, което много ме раздразни (един килър), музеят не е лош/quote]
Думите "мразя расизма и негрите" са на Че и са правдиви!
krf54523578
Рейтинг: 274 НеутралноВАЗ 2101 - най-добрия от серията "Жигули" и "Лада". Викахме му фиат приет в Партията. По ония години най-масовите бяха тия две марки и москвичите. Жигулитата отпред стаяха накак си наведено, а москвичите отпред бях повдигнати лека. Казваме, че това е така защото жигулите се срамуват от цената си, а москвичите търсят бензиностанция. Впрочем имаше един Москвич - 403. Това ако нацели някоя от сегашните коли нема да й прости. Беше си един танк.
Имаше едни огромни Волги - това чудо харчеше 16 на 100. Истински змей - зад него трябваше да има бензиновоз.
А върха на сладоледа беше Запорожеца - Жожо Виелицата. Да се возиш в оня модел дето беше като костенурка си е направо сървайвър. Що вицове имаше за него...….
Помня и Варшавите. Имаше и Татри - те бяха баровски коли.
vankata1
Рейтинг: 1017 Неутрално"На снимката:
ВАЗ 2101 е съветски (произвеждан в бившия СССР) лек автомобил със задно предаване и каросерия тип седан."
Извинявайте, но това на сн.1 не е ВАЗ 2101, а ВАЗ 2102, т.е. не е седан, а комби:
https://auto.ironhorse.ru/vaz-2102_23074.html
Текстът на сн.4 "Лада 1600 LADA (Лада) е марка руски автомобили, произвеждани в АвтоВАЗ." започва с трикратно повторение на Лада. Защо? И докато на сн. 1 се твърди, че Лада е съветски автомобил, на сн. 4 се твърди, че е руски!?!
Иначе хубави снимки, но твърде малко модели и текстовете са зле редактирани.