2/5
Ретро - автомобили 4
Trabant (Трабант, в превод спътник, пълно име – Sachsenring Trabant) е марка малолитражни източногермански автомобили, произвеждани между 1957 и 1991 г. в автомобилния завод VEB „Sachsenring“ в Цвикау, Германската демократична република. „Трабант“ става един от символите на ГДР.
geordgeo
Рейтинг: 1346 ВеселоМисля, че снимките са от музея в родния ми град Пещера, под култовото заведение в града, наричащо се "Хийт"... Наскоро беше пострадал (музея), имаше пожар, но както виждам явно всичко е възстановено в първоначалния му вид...
Благодаря за снимките!
Molossian
Рейтинг: 1527 НеутралноБлагодаря за галерията Карабастуне :)
Panta rhei....Червената Шкода ме върна в детството, когато чичо имаше такава, само че синя на цвят.
Страхотна машинка. Личеше си че е била направена от майстори с почти вековна история по онова време.
karabastun
Рейтинг: 8145 НеутралноДо коментар [#1] от "Дългия":
[email protected]Съжалявам !
Снимките са от ретро-музея , Варна - все пак
geordgeo
Рейтинг: 1346 ВеселоЕее, нищо де, сбърках, съжалявам и аз, защото и в Пещера има подобен музей, та затова...
penetrating
Рейтинг: 5433 ЛюбопитноТова Тщ Търговище ли значи?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertdeaf
Рейтинг: 3051 НеутралноКъде е това "Тщ"? Има "Пз",което може би е Пазарджик.
karabastun
Рейтинг: 8145 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "deaf":
[email protected]Тщ е на Ижето, а Пз - естествено, че е Пазарджик !
karabastun
Рейтинг: 8145 ЛюбопитноДо д 1969 г. регистрационните табели са съставени от регионален буквен код (напр. „Сф“ за София) и пореден номер.
[email protected]След това започват да се издават черни табели с бели букви за частните автомобили и бели табели с черни букви за държавните автомобили.
karabastun
Рейтинг: 8145 ЛюбопитноВ началото на 1980-те е въведен втори регионален код за София – „А“, поради изчерпване на възможните серии и номера в областта „С“.
[email protected]karabastun
Рейтинг: 8145 ВеселоБлагоевград Бл .
[email protected]Бургас Бс,
Варна В
Велико Търново ВТ
Видин Вд
Враца Вр
Габрово Гб
и НАЙ-ЗАБАВНО Е , че Добрич ПРОДЪЛЖАВА ДА Е Тх !!!
До коментар [#5] от "penetrating":
karabastun
Рейтинг: 8145 ВеселоКърджали Кж
[email protected]Кюстендил Кн
Ловеч Лч,
Монтана Мх, / Михайловград / !
karabastun
Рейтинг: 8145 ВеселоПазарджик Пз
[email protected]Перник Пк
Плевен Пл
Пловдив Пд,
Разград Рз
Русе Р
Силистра Сс
Сливен Сл
Смолян См
София-област Сф, СО
София-столица Сф, С, А
Стара Загора СтЗ,
Търговище Тщ,
Хасково Хс,
Шумен Шн,
Ямбол Яб,
penetrating
Рейтинг: 5433 НеутралноДо коментар [#6] от "deaf":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertДо коментар [#10] от "karabastun":
Интересно, забравил съм :)
vankata1
Рейтинг: 996 НеутралноЧудесна галерия, благодаря! Има и интересна информация за тези, които не знаят подробности.
Не съм имал Трабант, но съм чувал от приятели, че е много непретенциозна кола и върши много работа. Доста пушилка вдигаше, ама тогава нямаше толкова много автомобили и въздухът беше по-чист.
citoyen
Рейтинг: 847 НеутралноЧудесна ретроспекция! Великолепно изглеждащи експонати!
man_un
Рейтинг: 561 НеутралноНа сн.3 при трабанелите е мотопед Симсон, двуместен. Солидна машинка, но нашите балканчета бяха по-пъргави. Поне така съм останал с впечатление от един тест драйв, който направихме с един приятел, скъсах го още на старта. По-късно ги пуснаха съвременна версия, но както винаги, ограничено и с номера. Интересно, но сякаш първи се уреждаха виетнамците, които до 89-та бяха гастарбайтери у нас.
karabastun
Рейтинг: 8145 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "penetrating":
[email protected]А помните ли какви бяха белите номера с червените цифри ? :)
charlesdegaulle
Рейтинг: 1419 НеутралноДо коментар [#14] от "vankata1":
Двутактовия двигател, особено трабантовия (технология от 1932 на DKW!) въпреки подобренията, цапа с недоигорели газове, бензинни пари и масло. Имаше проектодоговор със Ситроен, да монтират техен двигател. Който договор руснаците отказаха. Представям си четиритактов двигател с въздущно охлаждане, все още без бензинова помпа...
charlesdegaulle
Рейтинг: 1419 РазстроеноАпропо, навремето имахме с татко (Бог да го прости, почина!) Щаер-Пух, секвистиран от немските войски навремето. Беше му служебен мотоциклет. После му дадоха Аво. И му разрешиха да задържи Щаера! Имаше и служебен Симсон, който след бракуването също задържа. Проблема беше, че нямаше къде да ги държим, само в стаята с пощенските кутии в блока. А там се крадеше поголовно. Е, откраднаха им доста части и се наложи да ги дадем в отпадъци. Сега щяха да са уникат!!
goofy
Рейтинг: 401 НеутралноДо коментар [#10] от "karabastun":
Ами те са си диви тексасци, как да им отнемеш ТХ-то.
За желаещите да посетят музея- намира се в Гранд Мол до автогарата, на която ако слизате, се потапяте веднага в ретро атмосферата на началото на 90-те.
Благодарско за снимките, посещението си заслужава.
стафилокок
Рейтинг: 495 НеутралноДо коментар [#10] от "karabastun":
Миналото се наследява, бъдещето се изгражда."и НАЙ-ЗАБАВНО Е , че Добрич ПРОДЪЛЖАВА ДА Е Тх !!!"
И кое ти е забавно бе бастун?! При положение че има изискване буквите на номера да съответстват на латинските, как ще отбележиш "Добрич" ??" ТХ" е свободно, а и веднага се свързва с Добрич.
стафилокок
Рейтинг: 495 НеутралноДо коментар [#20] от "goofy":
Миналото се наследява, бъдещето се изгражда."Ами те са си диви тексасци, как да им отнемеш ТХ-то."
А ти от къде си бе селски? Чакай ще позная - от центъра на Варна , нали? А баба ти от къде е?
bat_plamen
Рейтинг: 4167 ЛюбопитноМного ме кефи тази фото-галерия!Само да уточним , че ИЖ е дефакто краден немски мотор!
bat_plamen
Рейтинг: 4167 НеутралноДо коментар [#3] от "karabastun":
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Няма голямо значение къде точно е този музей!Евала обаче на хората , които са го направили и са възстанвили соц-колите!
penetrating
Рейтинг: 5433 ЛюбопитноДо коментар [#17] от "karabastun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertХммм... Военни?
bat_plamen
Рейтинг: 4167 НеутралноДо коментар [#8] от "karabastun":
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
А в края на 80-те.......или май в началото на 90-те имаше и жълти табели!
karabastun
Рейтинг: 8145 ВеселоДо коментар [#25] от "penetrating":
[email protected]++++++++++++++ :)
penetrating
Рейтинг: 5433 ВеселоДо коментар [#27] от "karabastun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:)
uq
Рейтинг: 2053 НеутралноШкода - вторият най-стар автопроизводител в Европа, на повече от 100 год. На снимката - оригиналната Октавия :)
Зад нея в дясно - Шкода 1000 МБ (Закачка с Мерцедес Бенц. Всъщност идва от Млада Болеслав, наричана у нас и ... 1000 Малки Бели :))
1000 МБ е началото на концепцията със заден двигател, използвана по-късно до края на 80тте в 100С 105, 120, 130 както и в легендарните Гарде и Рапид ( истинския Рапид, не тва недоразумение дето сега го кръстиха така.
uq
Рейтинг: 2053 НеутралноДо коментар [#14] от "vankata1":
Аз съм имал :) За непретенциозна е непретенциозна, за кола... едва ли :)
Всъщност трабаНа е много авангардна концепция с преден напречно разположен двигател и предно предаване ( дали пък днес всички коли не са такива :)) и пластмасово купе (което не гние а елементите не се изчукват, направо се сменят). Въздушното охлаждане те освобождава от мислите за антифриз, прегряване и т.н. бензина е на самотек - няма бензионва помпа, но за сметка на това като забравиш да "затвориш кранчето" на сутринта може да си намериш бензина под колата. Дввтактовия високооборотен двигател е с две чукчета и центровката бяга постоянно. 6 волтовото динамо при по-старите обикновено е постоянна мъка а единия напречно разположен ресьор отзад осугурява.. бъбречни кризи :) Отделно разхода от 9 на 100 е НЕРЕАЛЕН за кола с 25 ли, 30 ли коня. Обаче пък правеше 120, късаше на старт и зимата с предното жигулките само им махах като минавам покрай тях
uq
Рейтинг: 2053 НеутралноДо коментар [#30] от "uq":
О да, забравих пусковия карбуратор често не работи както трябва най-вече поради грамотната намеса на домашни майстори и буташ като изоглавен да запали