Автомобилите от социализма в перфектен вид.<br />
<br />
Заводите Шкода (на чешки: &Scaron;kodovy z&aacute;vody, други имена: &Scaron;koda Holding, &Scaron;koda Works) е конгломерат от машиностроителни предприятия, разположени основно в Чехия. Фирмата е един от най-големите европейски индустриални конгломерати през 20 век. Основана е през 1859 г. от граф Валенщайн-Вартенберг като леярна машиностроителна фабрика в град Пилзен. През 1869 г. собственик на предприятието става инженерът и предприемач Емил Шкода, като неговата фамилия става по-късно търговска марка. Фабриката е произвеждала метални изделия за промишлеността: детайли за мелници, железопътния транспорт, електростанции, елементи за шлюзове (напр. за Суецкия канал), артилерия и друго военно снаряжение за армиите и флота на Австро-Унгария и за износ.

© karabastun

увеличи
, 5866
Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Весело

    Мисля, че снимките са от музея в родния ми град Пещера, под култовото заведение в града, наричащо се "Хийт"... Наскоро беше пострадал (музея), имаше пожар, но както виждам явно всичко е възстановено в първоначалния му вид...

    Благодаря за снимките!

  2. 2 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    Благодаря за галерията Карабастуне :)
    Червената Шкода ме върна в детството, когато чичо имаше такава, само че синя на цвят.
    Страхотна машинка. Личеше си че е била направена от майстори с почти вековна история по онова време.

    Panta rhei....
  3. 3 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дългия":

    Съжалявам !
    Снимките са от ретро-музея , Варна - все пак

    karabastun1@abv.bg
  4. 4 Профил на Дългия
    Дългия
    Рейтинг: 1411 Весело

    До коментар [#1] от "Дългия":Съжалявам !Снимките са от ретро-музея , Варна - все пак
    —цитат от коментар 3 на karabastun


    Еее, нищо де, сбърках, съжалявам и аз, защото и в Пещера има подобен музей, та затова...

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Любопитно

    Това Тщ Търговище ли значи?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2993 Неутрално

    Това Тщ Търговище ли значи?
    —цитат от коментар 5 на penetrating


    Къде е това "Тщ"? Има "Пз",което може би е Пазарджик.

  7. 7 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Любопитно

    До коментар [#6] от "deaf":

    Тщ е на Ижето, а Пз - естествено, че е Пазарджик !

    karabastun1@abv.bg
  8. 8 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Любопитно

    До д 1969 г. регистрационните табели са съставени от регионален буквен код (напр. „Сф“ за София) и пореден номер.
    След това започват да се издават черни табели с бели букви за частните автомобили и бели табели с черни букви за държавните автомобили.

    karabastun1@abv.bg
  9. 9 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Любопитно

    В началото на 1980-те е въведен втори регионален код за София – „А“, поради изчерпване на възможните серии и номера в областта „С“.

    karabastun1@abv.bg
  10. 10 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Весело

    Благоевград Бл .
    Бургас Бс,
    Варна В
    Велико Търново ВТ
    Видин Вд
    Враца Вр
    Габрово Гб
    и НАЙ-ЗАБАВНО Е , че Добрич ПРОДЪЛЖАВА ДА Е Тх !!!
    До коментар [#5] от "penetrating":

    karabastun1@abv.bg
  11. 11 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Весело

    Кърджали Кж
    Кюстендил Кн
    Ловеч Лч,
    Монтана Мх, / Михайловград / !

    karabastun1@abv.bg
  12. 12 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Весело

    Пазарджик Пз
    Перник Пк
    Плевен Пл
    Пловдив Пд,
    Разград Рз
    Русе Р
    Силистра Сс
    Сливен Сл
    Смолян См
    София-област Сф, СО
    София-столица Сф, С, А
    Стара Загора СтЗ,
    Търговище Тщ,
    Хасково Хс,
    Шумен Шн,
    Ямбол Яб,

    karabastun1@abv.bg
  13. 13 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Неутрално

    До коментар [#6] от "deaf":
    До коментар [#10] от "karabastun":

    Интересно, забравил съм :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  14. 14 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    Чудесна галерия, благодаря! Има и интересна информация за тези, които не знаят подробности.
    Не съм имал Трабант, но съм чувал от приятели, че е много непретенциозна кола и върши много работа. Доста пушилка вдигаше, ама тогава нямаше толкова много автомобили и въздухът беше по-чист.

  15. 15 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    Чудесна ретроспекция! Великолепно изглеждащи експонати!

  16. 16 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1473 Неутрално

    На сн.3 при трабанелите е мотопед Симсон, двуместен. Солидна машинка, но нашите балканчета бяха по-пъргави. Поне така съм останал с впечатление от един тест драйв, който направихме с един приятел, скъсах го още на старта. По-късно ги пуснаха съвременна версия, но както винаги, ограничено и с номера. Интересно, но сякаш първи се уреждаха виетнамците, които до 89-та бяха гастарбайтери у нас.

  17. 17 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Любопитно

    До коментар [#13] от "penetrating":

    А помните ли какви бяха белите номера с червените цифри ? :)

    karabastun1@abv.bg
  18. 18 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    До коментар [#14] от "vankata1":

    Двутактовия двигател, особено трабантовия (технология от 1932 на DKW!) въпреки подобренията, цапа с недоигорели газове, бензинни пари и масло. Имаше проектодоговор със Ситроен, да монтират техен двигател. Който договор руснаците отказаха. Представям си четиритактов двигател с въздущно охлаждане, все още без бензинова помпа...

  19. 19 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1370 Разстроено

    Апропо, навремето имахме с татко (Бог да го прости, почина!) Щаер-Пух, секвистиран от немските войски навремето. Беше му служебен мотоциклет. После му дадоха Аво. И му разрешиха да задържи Щаера! Имаше и служебен Симсон, който след бракуването също задържа. Проблема беше, че нямаше къде да ги държим, само в стаята с пощенските кутии в блока. А там се крадеше поголовно. Е, откраднаха им доста части и се наложи да ги дадем в отпадъци. Сега щяха да са уникат!!

  20. 20 Профил на goofy
    goofy
    Рейтинг: 253 Неутрално

    До коментар [#10] от "karabastun":

    Ами те са си диви тексасци, как да им отнемеш ТХ-то.

    За желаещите да посетят музея- намира се в Гранд Мол до автогарата, на която ако слизате, се потапяте веднага в ретро атмосферата на началото на 90-те.

    Благодарско за снимките, посещението си заслужава.

  21. 21 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#10] от "karabastun":

    "и НАЙ-ЗАБАВНО Е , че Добрич ПРОДЪЛЖАВА ДА Е Тх !!!"
    И кое ти е забавно бе бастун?! При положение че има изискване буквите на номера да съответстват на латинските, как ще отбележиш "Добрич" ??" ТХ" е свободно, а и веднага се свързва с Добрич.

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  22. 22 Профил на стафилокок
    стафилокок
    Рейтинг: 1231 Неутрално

    До коментар [#20] от "goofy":

    "Ами те са си диви тексасци, как да им отнемеш ТХ-то."
    А ти от къде си бе селски? Чакай ще позная - от центъра на Варна , нали? А баба ти от къде е?

    Миналото се наследява, бъдещето се изгражда.
  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4561 Любопитно

    Много ме кефи тази фото-галерия!Само да уточним , че ИЖ е дефакто краден немски мотор!

  24. 24 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4561 Неутрално

    До коментар [#3] от "karabastun":

    +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Няма голямо значение къде точно е този музей!Евала обаче на хората , които са го направили и са възстанвили соц-колите!

  25. 25 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Любопитно

    До коментар [#17] от "karabastun":

    Хммм... Военни?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  26. 26 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4561 Неутрално

    До коментар [#8] от "karabastun":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    А в края на 80-те.......или май в началото на 90-те имаше и жълти табели!

  27. 27 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7543 Весело

    До коментар [#25] от "penetrating":

    ++++++++++++++ :)

    karabastun1@abv.bg
  28. 28 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11082 Весело

    До коментар [#27] от "karabastun":

    :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  29. 29 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    Шкода - вторият най-стар автопроизводител в Европа, на повече от 100 год. На снимката - оригиналната Октавия :)
    Зад нея в дясно - Шкода 1000 МБ (Закачка с Мерцедес Бенц. Всъщност идва от Млада Болеслав, наричана у нас и ... 1000 Малки Бели :))
    1000 МБ е началото на концепцията със заден двигател, използвана по-късно до края на 80тте в 100С 105, 120, 130 както и в легендарните Гарде и Рапид ( истинския Рапид, не тва недоразумение дето сега го кръстиха така.

  30. 30 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#14] от "vankata1":

    Аз съм имал :) За непретенциозна е непретенциозна, за кола... едва ли :)
    Всъщност трабаНа е много авангардна концепция с преден напречно разположен двигател и предно предаване ( дали пък днес всички коли не са такива :)) и пластмасово купе (което не гние а елементите не се изчукват, направо се сменят). Въздушното охлаждане те освобождава от мислите за антифриз, прегряване и т.н. бензина е на самотек - няма бензионва помпа, но за сметка на това като забравиш да "затвориш кранчето" на сутринта може да си намериш бензина под колата. Дввтактовия високооборотен двигател е с две чукчета и центровката бяга постоянно. 6 волтовото динамо при по-старите обикновено е постоянна мъка а единия напречно разположен ресьор отзад осугурява.. бъбречни кризи :) Отделно разхода от 9 на 100 е НЕРЕАЛЕН за кола с 25 ли, 30 ли коня. Обаче пък правеше 120, късаше на старт и зимата с предното жигулките само им махах като минавам покрай тях

  31. 31 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1608 Неутрално

    До коментар [#30] от "uq":

    О да, забравих пусковия карбуратор често не работи както трябва най-вече поради грамотната намеса на домашни майстори и буташ като изоглавен да запали





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK