Помните ли фотоапаратите от миналия век, от годините 1968-1980 г.? Те бяха със съвършена механика и оптика за годините си.

© karabastun

увеличи
, 8160
Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ох леле
    Ох леле
    Рейтинг: 264 Неутрално

    И отново спомени по болшевизма! Защо не покажете фотоапарати "Кодак" от преди идването на шумкарите.

  2. 2 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2117 Неутрално

    Сн. 5 апарата ”Русь”
    +++

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  3. 3 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    До коментар [#2] от "DDR":

    Оня касетофон РМС 323 ...горе дясно в кюшето на сн.4 ......така и не си го купих

    Bukalemun
  4. 4 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Естествено. Снимал съм със Смяна Символ, Киев и Зенит.

    Еретик
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5419 Неутрално

    Продаваха и филмчета с приказки :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    На сн.1 и сн. 2 се виждат опаковки на фотофилм
    ORWO - 15 DIN-а !
    С тези филми се преснимаха едно време документите и се копираха също на такава фотохартия преди да излязат ксерокс машините.

    Но ако се търсеше висок контраст за някой кадър се ползваше и за портретна фотография .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  7. 7 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    С оптиката на "Цайс" - Йена бяха фотоапаратте на ГДР Практика,Екзакта и Пентакон.Съветските си бяха със съветска оптика и механика.А за колекционерите,фотоапаратите ФЕД са крадено копие на легендарен и ценен от колекционери модел на германската Лайка ,говори се че марката ФЕД идва от инициалите на Феликс Едмундович Дзержински,като признание за заслугите на ръководеното от него ведомство за "разработката ".На някои такива фотоапарати са заличавани оригиналните маркировки и са нанасяни такива на Лайка и са продавани като Лайка.първо по сергии,после и в по Интернет.Имало е и друг случай,в ръцете на СССР през ВСВ са попаднали няколко В-29 Superfortress и по лично нереждане на Сталин да се копира едно към едно са копирани едно към едно,до поставките за кока кола и пепелниците.и понеже в един от самолетите е имало и фотоапарат Кодак ,та вожда като е наредил,са копирали и него.

  8. 8 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Никога не са били със съвършена механика, нито пък оптика. И съвсем не всички са с цайсова оптика, а строго погледнато никой не е. Просто сантименталността изкривява спомените.

    Единствено първите модели на "Киев" (един от тях на сн. 2) могат да претендират за немска технология, понеже са пълно копие на Contax. Но и това е условно.
    В началото след войната руснаците изнасят почти цялото оборудване от Carl Zeiss, обаче го повреждат при транспорта, та се налага да го върнат за ремонт и калибрация. И се усещат, че нямат кадри за него, та първите години оборудването работи в Дрезден, докато се обучат съветските инженери, а после го изнасят в Киев. Но там пак не се справят добре, затова украинският завод още в началото носи 50 млн рубли загуба, а по същото време новосъздаденото в Германия VEB Carl Zeiss работещо с малка част остаряло оборудване носи 100 млн рубли приход.

    И въобще съветските обективи бяха странично производство на заводите за военна оптика. Никога не са се стремяли да дадат фотографско качество. Още, когато се опитват да вкарат в производство немските патенти се оказва, че нямат толкова качествено оптично стъкло. Докъм 50-те произвеждат обективи със заграбените запаси немско стъкло, а после се налага да преизчислят схемите на обективите за руско стъкло. Юпитерите, Индустарите, Гелиосите... всички са така. Нищо цайсовско няма в тях, преизчислени са за руските условия. Дори машините не са немски - цайсовата техника е само в Киев, а обективи се произвеждаха и в Красногорск, Казан, Литакирино и т.н. Гелиос бяха едни от най-меките обективи на пазара.

    В следващите десетилетия качеството на фотоапаратите "Киев" и въобще на съветската техника постоянно спадаше (понеже съветските учени са заети да изпреварват САЩ), а продуктите на ГДР ставаха все по-добри. През 70-те и 80-те беше много по-добре да купиш гедерейска Практика, отколкото руски Зенит.

  9. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    До коментар [#6] от "Чардо":

    15 позволяваше максимално увеличение на снимките - там му беше силата.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  10. 10 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1446 Неутрално

    Разбирабсе.От младостта на бабажми,дядо ми и родителите ми!

  11. 11 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2588 Неутрално

    15 позволяваше максимално увеличение на снимките - там му беше силата.
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    ORWO - 15 DIN-а беше с най-малки кристали на сребърния йодид и позволяваше висока детайлност, но изискваше силна осветеност при снимка, 27 DIN бе с най - голями кристали

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  12. 12 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1020 Неутрално

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":


    [quote#11:"Корки"][/quote]

    Това се отнася за всеки филм,по високата светочуствителност значи и по едрозърнест,т.е по ниска разделителна способност и обратното,по нисата светочуствителност значи по дребнозърнест.Най универсален се смяташе 21 дин ,за документи,портрети и художествена фотография се ползваше 15 дин,имаше и за специални цели,като макроснимки 8 и 10 дин,с тях снимаха микрофилми за архивиране на документи ,изображения от микроскопи и телескопи с дълга експозиция и 27 дин за репортажни снимки при слаба светлина с кратка експозиция.

  13. 13 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4802 Неутрално

    Всичко си правехме сами и проявяване с дозите и снимките в тъмните стаички с фотоувеличителите. Романтични времена. Връзките за филми, особено за цветните , хартията , проявителите , фиксажите и прочие.
    Много се развиваха и знанията и уменията.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  14. 14 Профил на bramasole
    bramasole
    Рейтинг: 3125 Неутрално

    Към сн. 4 - "диапрожекционни апаратчета "Пионер 1" на ОЕЗ - Панагюрище".
    "Оптикоелектрон Груп" АД днес е едно от най-динамично развиващите се високотехнологични дружества у нас.
    Добре е, че съществуват компании, които навяват не само спомени, а се развиват и с дългосрочни бизнес планове.

    Цялата ретро - поредица е интересна, благодаря. :)

    "Най-големият враг на познанието не е невежеството, а илюзията за познание." Стивън Хокинг
  15. 15 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 4995 Неутрално

    На сн. 1 горе в ляво ми се видя като един мой от 1969 г. Беиретте.

  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#9] от "КМЕТ В СЯНКА":


    До коментар [#6] от "Чардо":15 позволяваше максимално увеличение на снимките - там му беше силата.
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    Знам С.!
    Все още си пазя едни снимки на Радост от сватбата ни на 19.08.73-та и една съм я увеличил баш на 15 DIN :
    Радост с булчинската рокля на черното пиано свири Менделсон и нотите му си личат , а над пианото портрет на Радост кога е била на 5 год. . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#3] от "eti mehter":


    До коментар [#2] от "DDR":Оня касетофон РМС 323 ...горе дясно в кюшето на сн.4 ......така и не си го купих
    —цитат от коментар 3 на eti mehter


    РМС -> радио-магнетофон стерео. . .
    Участвах в изработката на инструменталната му екипировка и запитах конструктора му от Търново - защо го правим в общо тяло , след като по света вече се произвеждаха с отделни прикачни колони?
    - Трябва да извървим и ние този път до следващия модел . . . . .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  18. 18 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    До коментар [#13] от "КМЕТ В СЯНКА":


    Всичко си правехме сами и проявяване с дозите и снимките в тъмните стаички с фотоувеличителите. Романтични времена. Връзките за филми, особено за цветните , хартията , проявителите , фиксажите и прочие. Много се развиваха и знанията и уменията.
    —цитат от коментар 13 на КМЕТ В СЯНКА


    Учих този занаят при чичо Гаро , дето държеше фото ателието до Театъра на армията на Раковска. . .
    Веднъж в бързината проявявам ДВА филма гръб в гръб заедно за по-бързо е да ама в бързината първо съм вкарал корекс лентата във фиксаж, а не в проявителя!
    И като видях два чисто бели филма , ми стана лоша
    А те бяха от много важно мероприятие в Завод 12 и аз исках да се изфукам, че ще видят снимки докато още тече мероприятието!
    Бях приготвил и спирт за по- бързо промиване и съхненене . . .
    ДА ! Ама не . . . . 😎

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  19. 19 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    До коментар [#17] от "Чардо":

    защо го правим в общо тяло , след като по света вече се произвеждаха с отделни прикачни колони?
    ======
    На мен ,тоя модел ми харесваше .
    Беше компактен , макар и по тежичък.
    За колоните си прав......можеха и да са отделящи се .....но техническите характеристики надделяваха над този недостатък......
    Тунера на тая машина беше доста чувствителен.....което го правеше достоен конкурент на много западни и японски марки.....

    Bukalemun
  20. 20 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Прелеста галерия! Мечтата ми по това време беше фотоапарат "ВЕРА"/екс. ГДР/. За Практика и Екзакта само можех да въздишам. Започнах от Агфа-кутия, 6Х9, който вършеше добра работа, после, Зорки /екс. Лайка в наци Германия/, минах през Зенит 3М и достгнах до Минолта СЛР. Филмите ОРВО ми бяха до болка познати. И всичко ми вършеше необходимото за моите петребности. И до ден днешен имам слабост към тази техника.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.