Ветерани на активна служба

Добрата подръжка се отплаща. И в пенсионна възраст активни.



Още по темата

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 888 Неутрално

    Това е ПрагаV3S, масово ги ползваха във казамата заради двоен заден моси и
    висока проходимост !!!

  2. 2 Профил на padrino
    padrino
    Рейтинг: 2958 Любопитно

    Това е ПрагаV3S, масово ги ползваха във казамата заради двоен заден моси ивисока проходимост !!!
    —цитат от коментар 1 на valtoro


    Минаваха от всякъде, нямаше спиране.

    Brevity is the soul of wit
  3. 3 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    Това е ПрагаV3S, масово ги ползваха във казамата заради двоен заден моси ивисока проходимост !!!
    —цитат от коментар 1 на valtoro

    И защото бяха с икономичен дизелов двигател, за разлика от съветските зилове, които горяха 40/100 бензин.

    Прага-та се водеше "лек влекач". Поради ниското си тегло, въпреки тънките си гуми, можеше да влезе и излезе във всякаква кал. По учения често се налагаше с Прага да се вади заседнал ЗИЛ.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4503 Весело

    На такова ни возеха за караулите. Шумно, друсащо и миризливо. Но вървеше навсякъде без проблеми.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Камионът е марка Прага, военен модел, после пуснат и за граждански цели. Много шумен двигател поради въздушното охлаждане с турбина, чехите обичаха тия проекти, Татра бяха същите. Возих се веднъж на стоп 20 км. с една цистерна на Винпром, шофьорчето излезе познат, но само си кимнахме, щото в кабината беше адски трясък. Той караше с наушници, беше някъде 70-те. Бяха бавни и тромави, но вероятно здрави и не лош дизайн, казват, че бил италиански. Преди тях се караха унгарските Чепел, но мисля, че бяха къде по-удачни. Колкото до дълголетието, щом машината има добър стопанин, намират се части и майстори за поддръжка. По номера ми се стори, че въпросната Прага не е снимана в БГ. Американците са царе на реставрация на стари камиони и не само. Гледах едно камионно шоу в Пасадина, всичко блести с ярки бои и хром. МАК, Аутокар, Интернешънъл, следвоенни модели, сякаш сега са правени.

  6. 6 Профил на zero_day
    zero_day
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Служи, върви, проходимо е, но дано не ти се налага да го караш...

  7. 7 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 1031 Неутрално

    У нас има още доста действащи праги. Има ги по планинските села. Ползват ги и дървосекачи по горите, в тежко пресечен терен.

    Навремето (през 80-те години) в ШЗО Плевен камионите, с които ни развозваха, бяха предимно такива праги. Камионът е проектиран и ползван за военни цели доколкото знам още през Втората световна война. Обърнете внимание на люка на покрива - ако камионът се обърне, екипажът от кабината излиза оттам.

    На Прагите (поради конструкцията на предния им мост) лесно се осукваха предните главини. Това е понеже, за да има изключително висок клиренс отпред, оста не е срещу центъра на главините, а доста по-нагоре. Това прави свързването на главината с оста малко деликатно и "сглобката" с времето се деформираше и предните колела започваха да играят. Затова когато Прагите вдигнеха 60/70 км/ч (което за тях беше много висока скорост), воланът вътре почваше да играе наляво-надясно в несвяст сякаш ще се разпадне :)

    Въпреки всичко, това си бяха перфектни военни камиони! Спомням си ги с възхищение и до днес!

  8. 8 Профил на kvasimodo
    kvasimodo
    Рейтинг: 1929 Неутрално

    Концепцията на тези модели и от 40-те години. Хитлер не случайно искаше за има Чехословакия.През средата н аминалия век тя се е славила като голям машинопроизводител. Чехските танкова са били ползвани от вермахта, което говори за качествата им. Доколкото знам жандармерията в България е ползвала автомати Збрьовка. Правели са доста неща. Да не говорим, че на фона на ЗИЛ Прага бе по икономична.

    "Което беше порок стана обичай" - Сенека
  9. 9 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2746 Неутрално

    Прага си е класика, много проходим камион...

    Модератора е неадекватен!
  10. 10 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Прагите са много корави военни машини с колесна формула 6х6, с много висока проходимост заради специфичните колесни редуктори. Това решение сега се използва много рядко - може би с изключение на Унимог на Мерцедес. Прагите бяха икономични и лесни за ремонт. Двигателя е шестак, редови с въздушно охлаждане, заимстван от Татра. Лошото охлаждане при тежка експлоатация често водеше до износване на пети цилиндър(най- натоварения в топлинно отношение), а оттам и повишения разход на масло, но пък се ремонтираше много лесно - направо в полеви условия. Страхотна машина!

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  11. 11 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2566 Неутрално

    Подръжката на техниката и сграден фонд е слабо звено в България. Затова не може да се видят такива кадри в България.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  12. 12 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1275 Любопитно

    Автомобилът също така е известен и като "Лайнарка".На рамата на някои от тях бе монтирана цистерна и помпа за почистване на външни нужници и канализационни ями.

  13. 13 Профил на Литекс се преименува на ЦСКА минус  София
    Литекс се преименува на ЦСКА минус София
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Служи, върви, проходимо е, но дано не ти се налага да го караш...
    —цитат от коментар 6 на zero_day


    По- точно : " Да не ти се налага да я поддържаш."
    Задното им окачване е кошмар с тези подвижни сгъващи се полуоски.
    Верно, това дава добро сцепление с пътя във всеки един момент, оттам и високата проходимост, но наложи ли се ремонт (а той се налага често) не става на полеви условия. Трябва в сервиз.
    Тъй, че много по- често ни се случваше ГАЗ-ките да дърпат "Татрата" и "Правата", отколкото обратното.
    За да разтоварят полуоските следващите модели започнаха да ги правят с редукторни задни мостове. Но от това проблемите не намаляха, само се преместиха на друго място.

  14. 14 Профил на Sabbath
    Sabbath
    Рейтинг: 1275 Любопитно

    До коментар [#8] от "haq30626233":
    " Да не говорим, че на фона на ЗИЛ Прага бе по икономична."Моля,обърнете внимание,че това на снимката е автокран.Не знам какъв му е е разходът на нафта,когато работи като кран,но при автокранът на КРАЗ,за разлика от него и всички останали автокранове,той може,да е 0-има кабел с който може,да бъде включен към високо напрежение и да работи на ток.

  15. 15 Профил на Kamenarski
    Kamenarski
    Рейтинг: 1177 Весело

    До коментар [#8] от "haq30626233":" Да не говорим, че на фона на ЗИЛ Прага бе по икономична."Моля,обърнете внимание,че това на снимката е автокран.Не знам какъв му е е разходът на нафта,когато работи като кран,но при автокранът на КРАЗ,за разлика от него и всички останали автокранове,той може,да е 0-има кабел с който може,да бъде включен към високо напрежение и да работи на ток.
    —цитат от коментар 14 на Sabbath


    КРАЗ-а е електрически кран с генератор на силоотводния вал, може и да работи с 400 волта. Лошото е, че като всяка руска техника е създаден да мъчи хората... Стабилизаторите на крана бяха винтови и на краниста му се разгонваше мамата докато стабилизира... За сравнение Прага-та е пълна хидравлика.

    НЕ ЦЪКАЙТЕ МИНУСИ НА ТРОЛА! ТЕ ПЕЧЕЛЯТ ДЕНЬГИ И ОТ ТОВА!
  16. 16 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2983 Неутрално

    Не е никаква рядкост да се види стара Прага по строителни обекти или заводи на чешки/словашки фирми. Използват ги много за вътрешнообектов/заводски транспорт и за несложни и тежки товаро—разтоварни работи. Логиката е следната — докато служи и може да се подържа, няма смисъл да се бракува. Някои са направо като ”куклички”, други са като след тежка битка, но като цяло са добре подържани и вършат работа.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  17. 17 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2761 Неутрално

    До коментар [#3] от "Smoke":

    тънки ама са 10

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  18. 18 Профил на GMO VACCINES CHEMICALS
    GMO VACCINES CHEMICALS
    Рейтинг: 2761 Неутрално

    Това не е изгодно :)
    https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence

    Освен това за да не може да си го ремонтираш сам трябва повече електроника и DRM

    ☠ ☠ ☠ Long after humanity and its works were dust, the Sun engulfed Earth, heaved its last gasp of energy out into an insouciant cosmos, and died.
  19. 19 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1357 Неутрално

    Имах такава във взвода за управление. Нямам спомен да на ни е подвеждала и зиме и лете.Надеждна и икономична по тогавашните критерии.

  20. 20 Профил на uej03527584
    uej03527584
    Рейтинг: 603 Неутрално

    чешки боклук с въздушно.там дека минавеше джогана тва нема кво да прави.то и за тва сички вик беха с такива лайнарки





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK