Ами нищо. Кой както го тълкува и припознае. Това форума открай време се е превърнал в поле за упражнения на кръжочници по психология - иначе казано пълни некадърници и смешници, но ентусиасти :)
Често (2-3 годишно) един сравнително млад господин разхожда своя Москвич 407 (двецветните - зелено и бяло-кремаво), много добре възстановен, включ и радиото е на мястото (не знам дали работи?). Та тоя москвич май повече заслужава адмирации отколкото тази лада!
До коментар [#1] от "Mushichka":Ами нищо. Кой както го тълкува и припознае.Това форума открай време се е превърнал в поле за упражнения на кръжочници по психология - иначе казано пълни некадърници и смешници, но ентусиасти :)
ВАЗ-2106 – "делукс автомобил" по тогавашните соц стандарти. Салон от кожа и велур, дървени инкрустации по таблото, повече хромирани лайсни и елементи по екстериора. По-свежи екстериорни цветове. Внушителни 78 коня и време от 0 до 100 за 16 секунди.
Най-добрата кола, която можеш да си позволиш ако не си номенклатура, и пак е била далеч от достъпна за простолюдието. Най-често се е купувала от Кореком с долари от "либийци" и моряци.
Някои от простолюдието си купуваха на търг втора ръка Волга и се пъчеха гордо с тях. Сега като разказвам че е трябвало да се “чака” 15 години за да си купиш кола не ми вярват!
Съгласен. Дизайнът на Москвич има свой характер - леко спартански и целеустремено излъчване. Докато Лада-та е недодялана на външен вид. А пък дизайнът на старият модел Москвич - онзи с островърхите стопове отзад - е дело на легендарният италианец Пининфарина.
До коментар [#14] от "deaf":А пък дизайнът на старият модел Москвич - онзи с островърхите стопове отзад - е дело на легендарният италианец Пининфарина. Бояджи, нещо си се объркал. Италианецът е дизайнер на колите Фиат, по-късно правени и в Толиати. Москвич е по-стар автомобил от италианеца.
Как така "Е кво ?" - Повод да се сетим и за някой виц:
- Кръстнице, а как ще стигна до двореца за бала? - Ето ти , Пепеляшке, вълшебна "Лада". Но помни - точно в полунощ...а може и по-рано... по принцип, може и по всяко време... Оф, с тиквата-каляска ще е по-сигурно!
"Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
Питат днешна мутра: - Ти как си купи Мерцедеса? -Ами продадох си БМВ то и готово! - А БМВ то как го купи? - Ами продадох си Форда - А Форда от къде пари? - Ами за него си продадох Ладата - Ладата? - Е Лададата най законно си я излежах!
Един мой приятел преди "10-ти" спечели Волга от лотарията.
Между другото,струва ми се че през комунизмът хората по-често печелеха от тото-то и лотарията. Днес - особено след като тото-то беше компютризирано - май почнаха да правят шашми с него.
И Фиат съм карал. Жигулата ми беше производство 1980, сигурно руснаците бяха “подобрили” доста двигателя. Помня че като ме хване буря и мина през голяма локва, трябваше да спирам и изсушавам делкото.
В Чехия клубовете на автолюбителите имат история от началото на миналия век /долу-горе откакто има автомобили/; както и клубовете на мотористите. Има за всякъкви хора според джоба, района, марките и т.н. Миналия месец /юни/ на два пъти настигах колони от коли на такива клубове. Първият път бяха легендарните Шкода РС; някои от тях нашарени като за рали от началото на осемдесетте на миналия век. Втория път бяха съветски коли - лади, като та зи на снимката, една победа, няколко москвича. Малко по-друг свят...
Един колега, вече пенсионер, има такава. Вече само в гараж стои, извън движение, щото брат му от Чехия, му подари Нисана си. Изпъната, няма ръжда никъде, дори петънце от масло по двигателя няма. Много грижи ѝ хвърляше. Направо ме кефеше тази кола, докато я караше. Иначе, много тежко управление, от спряло положение да маниврираш назад, кажи-речи означава да се "обесиш" от въртене на геврека...
Добре поддържана на външен вид ладичка. Става за гледане, но не и за друго. Руските коли са си боклуци. Братовчеда имаше същия модел и редовно ремотнираше нещо. Средата на 90-те си взе един стар голф на годините на ладата, и рязко му се увеличи свободното време. На такива лади си спомням, че редовно имаше пъхната отверка на някой джам, че много им се раваляха механизмите и джама падаше. С ладата не оставаш инкогнито, защото като затваряш врата трабва здраво да я треснеш и те чуват и по-далечните съседи.
Това е 1500s , ако има лепенка 1600 е лъжа. Снимките са от азиатската кочина. Номерата са най-вероятно руски, молдовски, белоруски и т.н. и не разбирам като какво и защо са публикувани 🥴?
Шегаджия си! Жигулата е Фиат-124 (автомобил на годината в Европа за 1967), произвеждан по лиценз в Русия. Не двигателя, цялата кола е Фиат-124. Да, направени са известни промени, за да издържа на дупките по руските пътища и на зимата, но си е Фиат-124. Всеки може да се увери: https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_124 https://en.wikipedia.org/wiki/Lada #/media/File:1980_-_VAZ_2101.JPG
Като студент имах 1500 S, 3-год., внос от Холандия, с оригинални спойлери, на втора стигаше до 80 км.ч., километража го изпълваше, въобще голямо "сърце" имаше, особено в моите ръце. Имаше и фабрично газово устройство което веднага премахнах, за да се олекоти. Карах я с много качествени масла, издържа няколко десетки хиляди км.
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
Поисках да направя една любопитна добавка към въпросната публикация, но ми бяха поискани 5 /пет/ фотографии а аз имам точно три. Защо пет може а три не???
Пет и нагоре са за галерия, пет и надолу са за новина. Трябва да натиснете на лиштата ”новина” а не ”галерия” и тогава ще ви пусне и дори с една снимка.
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt.
"Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
Двигателят не само, че е не фиат, ами и на доста стар фиат. Навремето, Джеки Чан в "Доспехите на Бога" (филм от младостта на Джеки Чан) беше изнамерил стари такива италиански фиати, от някаква морга, за да му излизат по-евтино каскадите.
Имах светло синя такава, много я обичах, постоянно ме спираха да искат да я купуват... Кажи колко... Снимаха се с нея... Накрая беше голяма мъка, успях да я продам за 500 лв и толкова ми олекна... Като се замисля, чувството след като се отървах беше много по-скъпо от тези символични 5 стотака. Благодаря от все сърце на този който ме отърва от това бреме, Бог да го благослови и да му дава сили в тежкото изпитание.
с двигател на фиат е,който става кола на годината в европа,който на място е "префасониран" за сибирски климат.познавам поне 3-ма таксиметри,които безпроблемно са ги млатили по 300 и нагоре хиляди без повреди,даже ремък не са сменяли.с моята жигула обърнах пресечен кърски терен и какво ли не съм качвал отзад:до 128 хил сменях сам свещи,аку,масло и гуми.в един холивудски филм някъкъв си наема кола,за да прекоси от окена до океан аамерика и на ? каква кола да заеме,му препочъчаха за най-сигурно, немска или руска (разбира се,че е филм). с това черногледство, нищо добро не прибавяме в кошницата .презрението вече ни наказва (знам,че е от глупаво по-глупаво да се застраховам,че не съм "русофил")
Двигателят на FIAT-124 е по-малък, с друго газоразпределение и с карбуратор Solex е по-икономичен. Фиатът е по-лек от Жигули/Лада. Карал съм такъв, по-пъргав е и спира много по-добре, защото е с дискови спирачки и отзад. Инак ръждясва дори по-успешно и от Жигулата. Между другото ускорението до 100 км/ч на Лада 2106, която е аналог на предназначената за износ Лада 1600 е 17 секунди
Москвич 408, вариантът с 4 фара - най-красивата кола произвеждана от съветския автопром. После му сложиха големи правоъгълни фарове и хоризонтални правоъгълни стопове и съсипаха визията. Обаче макар и по-грозна тази версия беше "дванайсетак" - с по-мощен двигател (да не помислите че е била с 12 цилиндъра :-) ) и собствениците се фукаха с нея.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Mushichka
Рейтинг: 204 НеутралноИ кво за тая кошница?
Боян Таксиров
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#1] от "Mushichka":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgАми нищо. Кой както го тълкува и припознае.
Това форума открай време се е превърнал в поле за упражнения на кръжочници по психология - иначе казано пълни некадърници и смешници, но ентусиасти :)
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2045 ЛюбопитноЕ кво ?Спомен по соца?
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...historama
Рейтинг: 3965 НеутралноЧесто (2-3 годишно) един сравнително млад господин разхожда своя Москвич 407 (двецветните - зелено и бяло-кремаво), много добре възстановен, включ и радиото е на мястото (не знам дали работи?). Та тоя москвич май повече заслужава адмирации отколкото тази лада!
Пипера е много лют
Рейтинг: 1565 ВеселоКласика отпреди 40 години.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUkoliok5
Рейтинг: 356 НеутралноМокър социалистически сън :) Преди 40 години си беше премиум машина :)
kesh
Рейтинг: 1719 Весело.......аааааааа........!!!!???!!!!....и на ВРЕМЕТО си БЕШЕ БИЖУ..........ся пак си е ШЛАГЕР............
България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...kesh
Рейтинг: 1719 Разстроено.......аааааа...!!!!!?????!!!!!.........ФОРЕКСА те е ЗАНУЛИЛ от СЕКЪДЕЕЕЕ.......... България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
Боян Таксиров
Рейтинг: 1929 НеутралноДо коментар [#8] от "kesh":
mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bgтц.
irobot
Рейтинг: 629 НеутралноДо коментар [#6] от "koliok5":
ВАЗ-2106 – "делукс автомобил" по тогавашните соц стандарти. Салон от кожа и велур, дървени инкрустации по таблото, повече хромирани лайсни и елементи по екстериора. По-свежи екстериорни цветове. Внушителни 78 коня и време от 0 до 100 за 16 секунди.
Най-добрата кола, която можеш да си позволиш ако не си номенклатура, и пак е била далеч от достъпна за простолюдието. Най-често се е купувала от Кореком с долари от "либийци" и моряци.
star bastun
Рейтинг: 1188 НеутралноНе , благодаря!
lpi31580057
Рейтинг: 454 Неутрално"...за мераклии"
да ти имах мераците...
klimentm
Рейтинг: 4217 ВеселоДо коментар [#10] от "irobot":
klimentmНякои от простолюдието си купуваха на търг втора ръка Волга и се пъчеха гордо с тях. Сега като разказвам че е трябвало да се “чака” 15 години за да си купиш кола не ми вярват!
deaf
Рейтинг: 3346 НеутралноДо коментар [#10] от "irobot":
До коментар [#13] от "klimentm":
Лада 1600 - да,но 1500 - не.
До коментар [#4] от "historama":
Съгласен. Дизайнът на Москвич има свой характер - леко спартански и целеустремено излъчване. Докато Лада-та е недодялана на външен вид.
А пък дизайнът на старият модел Москвич - онзи с островърхите стопове отзад - е дело на легендарният италианец Пининфарина.
ahasver
Рейтинг: 1664 НеутралноДо коментар [#10] от "irobot":от 0 до 100 за 16 секунди.
За 12 секунди, доколкото си спомням. Имах такава.
ahasver
Рейтинг: 1664 НеутралноДо коментар [#14] от "deaf":А пък дизайнът на старият модел Москвич - онзи с островърхите стопове отзад - е дело на легендарният италианец Пининфарина.
Бояджи, нещо си се объркал. Италианецът е дизайнер на колите Фиат, по-късно правени и в Толиати. Москвич е по-стар автомобил от италианеца.
Bramasole
Рейтинг: 3909 ВеселоДо коментар [#3] от "Willy Messerschmitt":
"Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис КоулКак така "Е кво ?" - Повод да се сетим и за някой виц:
- Кръстнице, а как ще стигна до двореца за бала?
- Ето ти , Пепеляшке, вълшебна "Лада". Но помни - точно в полунощ...а може и по-рано... по принцип, може и по всяко време... Оф, с тиквата-каляска ще е по-сигурно!
klimentm
Рейтинг: 4217 ВеселоПитат днешна мутра:
klimentm- Ти как си купи Мерцедеса?
-Ами продадох си БМВ то и готово!
- А БМВ то как го купи?
- Ами продадох си Форда
- А Форда от къде пари?
- Ами за него си продадох Ладата
- Ладата?
- Е Лададата най законно си я излежах!
Таралеж
Рейтинг: 2876 НеутралноАз пък си имах 1200, демек жигулка. Моята беше направена със сигурност в Понеделник!
deaf
Рейтинг: 3346 НеутралноДо коментар [#19] от "Таралеж":
Двигателя на Жигулата също е на Фиат.
angeles
Рейтинг: 1237 ВеселоДо коментар [#20] от "deaf": Че то кое е руско във всичките им тогавашни “машини”????
bat_plamen
Рейтинг: 4479 Любопитно"Класика в жанра"!Едно време по Бай Тошово се чакаше две петилетки за такава машина!!!
bat_plamen
Рейтинг: 4479 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "Mushichka":
Погледнете го от "друг ъгъл"!Собственикът явно е ентусиаст и благодарение на такива като него могат да се видят по пътищата такива антики от соца!
deaf
Рейтинг: 3346 ВеселоДо коментар [#21] от "angeles":
Корпусът.
deaf
Рейтинг: 3346 ВеселоДо коментар [#22] от "bat_plamen":
Един мой приятел преди "10-ти" спечели Волга от лотарията.
Между другото,струва ми се че през комунизмът хората по-често печелеха от тото-то и лотарията. Днес - особено след като тото-то беше компютризирано - май почнаха да правят шашми с него.
MyTwoCents
Рейтинг: 770 ВеселоМай и часовника ти е бил съветски... @)----,--'--
volarok
Рейтинг: 2546 НеутралноЗависи с какви очи я гледа човек - преди 35 години или сега.
Таралеж
Рейтинг: 2876 НеутралноДо коментар [#20] от "deaf":
И Фиат съм карал. Жигулата ми беше производство 1980, сигурно руснаците бяха “подобрили” доста двигателя. Помня че като ме хване буря и мина през голяма локва, трябваше да спирам и изсушавам делкото.
ivangabrovo
Рейтинг: 735 НеутралноВ Чехия клубовете на автолюбителите имат история от началото на миналия век /долу-горе откакто има автомобили/; както и клубовете на мотористите. Има за всякъкви хора според джоба, района, марките и т.н. Миналия месец /юни/ на два пъти настигах колони от коли на такива клубове. Първият път бяха легендарните Шкода РС; някои от тях нашарени като за рали от началото на осемдесетте на миналия век. Втория път бяха съветски коли - лади, като та зи на снимката, една победа, няколко москвича.
Малко по-друг свят...
uej03527584
Рейтинг: 748 Неутралноного арна колица.имахме такава един бел лебед
ahasver
Рейтинг: 1664 НеутралноДо коментар [#26] от "MyTwoCents":Не, имах швейцарски - Рекс.
911
Рейтинг: 787 НеутралноЗа времето си е чудесен автомобил. Рядко в днешно време може да се каже подобно нещо за някоя кола от изобилието от марки....
ПРИСМЕХУЛНИК
Рейтинг: 209 НеутралноЕдин колега, вече пенсионер, има такава. Вече само в гараж стои, извън движение, щото брат му от Чехия, му подари Нисана си.
Изпъната, няма ръжда никъде, дори петънце от масло по двигателя няма. Много грижи ѝ хвърляше. Направо ме кефеше тази кола, докато я караше.
Иначе, много тежко управление, от спряло положение да маниврираш назад, кажи-речи означава да се "обесиш" от въртене на геврека...
ДСиБ
Рейтинг: 667 НеутралноДобре поддържана на външен вид ладичка. Става за гледане, но не и за друго.
Руските коли са си боклуци. Братовчеда имаше същия модел и редовно ремотнираше нещо. Средата на 90-те си взе един стар голф на годините на ладата, и рязко му се увеличи свободното време.
На такива лади си спомням, че редовно имаше пъхната отверка на някой джам, че много им се раваляха механизмите и джама падаше. С ладата не оставаш инкогнито, защото като затваряш врата трабва здраво да я треснеш и те чуват и по-далечните съседи.
Ronald Reagan
Рейтинг: 955 НеутралноТова е 1500s , ако има лепенка 1600 е лъжа. Снимките са от азиатската кочина. Номерата са най-вероятно руски, молдовски, белоруски и т.н. и не разбирам като какво и защо са публикувани 🥴?
agentvankata1
Рейтинг: 1013 НеутралноШегаджия си! Жигулата е Фиат-124 (автомобил на годината в Европа за 1967), произвеждан по лиценз в Русия. Не двигателя, цялата кола е Фиат-124. Да, направени са известни промени, за да издържа на дупките по руските пътища и на зимата, но си е Фиат-124. Всеки може да се увери:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fiat_124
https://en.wikipedia.org/wiki/Lada #/media/File:1980_-_VAZ_2101.JPG
hamiltonf
Рейтинг: 4428 НеутралноДо коментар [#15] от "ahasver":
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.Като студент имах 1500 S, 3-год., внос от Холандия, с оригинални спойлери, на втора стигаше до 80 км.ч., километража го изпълваше, въобще голямо "сърце" имаше, особено в моите ръце. Имаше и фабрично газово устройство което веднага премахнах, за да се олекоти. Карах я с много качествени масла, издържа няколко десетки хиляди км.
citoyen
Рейтинг: 902 НеутралноПоисках да направя една любопитна добавка към въпросната публикация, но ми бяха поискани 5 /пет/ фотографии а аз имам точно три. Защо пет може а три не???
DDR
Рейтинг: 3050 НеутралноДо коментар [#38] от "citoyen":
Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"Пет и нагоре са за галерия, пет и надолу са за новина. Трябва да натиснете на лиштата ”новина” а не ”галерия” и тогава ще ви пусне и дори с една снимка.
Тангра
Рейтинг: 516 НеутралноМеталът, претопен от немски каски.
Двигателят не само, че е не фиат, ами и на доста стар фиат.
Навремето, Джеки Чан в "Доспехите на Бога" (филм от младостта на Джеки Чан) беше изнамерил стари такива италиански фиати, от някаква морга, за да му излизат по-евтино каскадите.
.. добрее .. може и да е имало и лади във филма ..
:)
Някаква тема, където руснаците сами обсъждат, лади ли са, фиати ли са.
https://www.yaplakal.com/forum11/st/100/topic1223761.html
А тази "жигула" вече е чист фиат :)
https://s00.yaplakal.com/pics/pics_preview/0/6/6/6375660.jpg
citoyen
Рейтинг: 902 НеутралноДо коментар [#39] от "DDR":
Благодарности! Все пак-странно!
gql35564103
Рейтинг: 26 НеутралноИмах светло синя такава, много я обичах, постоянно ме спираха да искат да я купуват... Кажи колко... Снимаха се с нея... Накрая беше голяма мъка, успях да я продам за 500 лв и толкова ми олекна... Като се замисля, чувството след като се отървах беше много по-скъпо от тези символични 5 стотака. Благодаря от все сърце на този който ме отърва от това бреме, Бог да го благослови и да му дава сили в тежкото изпитание.
bsa22555059
Рейтинг: 38 НеутралноДо коментар [#40] от "Тангра":
с двигател на фиат е,който става кола на годината в европа,който на място е "префасониран" за сибирски климат.познавам поне 3-ма таксиметри,които безпроблемно са ги млатили по 300 и нагоре хиляди без повреди,даже ремък не са сменяли.с моята жигула обърнах пресечен кърски терен и какво ли не съм качвал отзад:до 128 хил сменях сам свещи,аку,масло и гуми.в един холивудски филм някъкъв си наема кола,за да прекоси от окена до океан аамерика и на ? каква кола да заеме,му препочъчаха за най-сигурно, немска или руска (разбира се,че е филм). с това черногледство, нищо добро не прибавяме в кошницата .презрението вече ни наказва (знам,че е от глупаво по-глупаво да се застраховам,че не съм "русофил")
gianni
Рейтинг: 901 НеутралноДо коментар [#43] от "bsa22555059":
Двигателят на FIAT-124 е по-малък, с друго газоразпределение и с карбуратор Solex е по-икономичен. Фиатът е по-лек от Жигули/Лада. Карал съм такъв, по-пъргав е и спира много по-добре, защото е с дискови спирачки и отзад. Инак ръждясва дори по-успешно и от Жигулата. Между другото ускорението до 100 км/ч на Лада 2106, която е аналог на предназначената за износ Лада 1600 е 17 секунди
Цайко
Рейтинг: 1257 НеутралноДо коментар [#43] от "bsa22555059":
Жигулката и ладата са с верига, така че няма ремък за смяна. Ама знам ли, твоята може да е била специално издание.
bsa22555059
Рейтинг: 38 НеутралноДо коментар [#45] от "Цайко":
сигурен ли сте другарю (винаги имах нов в багажника,ако се скъса + свещи,динамо и др.)по-полека,забави пее вълдобрев
Цайко
Рейтинг: 1257 НеутралноДо коментар [#46] от "bsa22555059":
Камарад, Жигулката е с верига, защото тракаше, като се разхлаби, имаше и болт за натягане.
ivan_ko9
Рейтинг: 336 НеутралноКласиката в жанра!
gianni
Рейтинг: 901 НеутралноДо коментар [#45] от "Цайко":
Генераторът и водната помпа на 2106 са с ремък.
Цайко
Рейтинг: 1257 НеутралноДо коментар [#49] от "gianni":
Аз говоря за ангренажа. Ако ремъкът се е късал толкова често, това говори за много високо качество.
nigel
Рейтинг: 905 НеутралноМосквич 408, вариантът с 4 фара - най-красивата кола произвеждана от съветския автопром. После му сложиха големи правоъгълни фарове и хоризонтални правоъгълни стопове и съсипаха визията. Обаче макар и по-грозна тази версия беше "дванайсетак" - с по-мощен двигател (да не помислите че е била с 12 цилиндъра :-) ) и собствениците се фукаха с нея.