Липсваща транспортна инфраструктура в София (обзорно видео)

Видео обзор на част от липсващата транспортна инфраструктура в София, която би облекчила придвижването в града и би го направила по-приятно място за живеене.<br />Част от проектите попадат в инвестиционната програма на общината от десетилетие. <a href="https://youtu.be/GE8LYb09vpA" target="_blank">Видео</a>

© vb

Видео обзор на част от липсващата транспортна инфраструктура в София, която би облекчила придвижването в града и би го направила по-приятно място за живеене.
Част от проектите попадат в инвестиционната програма на общината от десетилетие. Видео



Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 2019 Неутрално

    Гарантирано от Фандъка

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  2. 2 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 957 Любопитно

    Кога ли ще се случи това строителство, като се раздадоха разрешителни за строеж на сгради на най различни (потресаващо неуместни) места, а сега ще трябва тепърва да се отчуждават и чак тогава, евентуално да се правят пътища...

  3. 3 Профил на alex_yordanov
    alex_yordanov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#1] от "fpyyh":

    Не е проблем Фандъкова, тя толкова си може и чудесно си върши работата, за която е поставена от едни хора на поста.
    Проблем са тези, които не гласуват и по този начин не желаят да се постави начало на някава промяна и позволяват такива недоразумения лесно да си "разиграват коня".

  4. 4 Профил на
    Рейтинг: 420 Неутрално

    Време е данъците на софиянци да бъдат актуализирани и ще има инфраструктура всякаква.

  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5923 Любопитно

    Имаше един пробив от няколкостотин метра между четирилентовия булевард, свършващ при централните гробища и кръговото на Сточна гара, който може да се направи за два месеца, но се бави над 20 години...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 698 Неутрално

    Имаше един пробив от няколкостотин метра между четирилентовия булевард, свършващ при централните гробища и кръговото на Сточна гара, който може да се направи за два месеца, но се бави над 20 години...
    —цитат от коментар 5 на Незнайко в Слънчевия град


    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":
    Да ама е далеч по-изгодно да се правят лесни неща.
    Да се разширява за десети път булевард Каблешков, например. Или да се рисуват велосипедни алеи.
    Когато всичко се прави в името на Чекмеджето, пари винаги ще липсват.
    Защо никой не обелва дума за изгонването на Фандъчката?

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  7. 7 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4700 Неутрално

    До коментар [#4] от " ":

    Не ви ли стигат кражбите?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4700 Неутрално

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Гарантирано от ГЕРБ!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5923 Весело

    До коментар [#6] от "UJC4040":

    Защото такъв казус няма в закона за местното самоуправление. Ако е необходимо, ще се направи съответната промяна, разрешаваща и такава процедура по смята на кмет: "изгонване".

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  10. 10 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    От една страна удобно, от друга страна ще усили още повече трафика. Няма такова нещо, като път който не се запълва. Градът има нужда от нормален градски транспорт на ниска цена и добра свързаност, не толкова от нови и нови булеварди. Когато западняците започнаха да изоставят моловете ние започнахме да строим молове. Когато западняците решиха, че трябва да ограничат автотрафика в градовете и да стесняват булеварди, ние решихме да увеличаваме трафика и да разширяваме булеварди. Нищо, ще ги стигнем някой ден...

  11. 11 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 612 Неутрално

    От всички проекти, продължението на бул. Копенхаген към Младосттите, сякаш е най-належащо /а и най-лесно за изпълнение, поради краткото трасе/, защото силно ще облекчи трафикът през "иглените уши" на бул. Ал. Малинов при ХМС, а и не само оттам. Пристигащите в София, откъм магистрала Тракия, ще имат много по-бърз и директен достъп, както до всички райони на Младост и околните квартали, така и до индустриалната зона на София, около летището и офис-сградите около него, но ...... мечтите са безплатни:)

  12. 12 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#9] от "Незнайко в Слънчевия град":

    До коментар [#6] от "UJC4040":Защото такъв казус няма в закона за местното самоуправление. Ако е необходимо, ще се направи съответната промяна, разрешаваща и такава процедура по смята на кмет: "изгонване".
    —цитат от коментар 9 на Незнайко в Слънчевия град

    Е, наистина промяна в закона трябва да има. Защото местните дерибеи са далеч по-крадливи от централната власт.
    Клатещият се стол на Фандъкова може да падне най-бързо с протести.
    Защото кранчето на кражбите в местната власт въобще не е спряло.

    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  13. 13 Профил на UJC4040
    UJC4040
    Рейтинг: 698 Неутрално

    До коментар [#10] от "alabalko":

    От една страна удобно, от друга страна ще усили още повече трафика. Няма такова нещо, като път който не се запълва. Градът има нужда от нормален градски транспорт на ниска цена и добра свързаност, не толкова от нови и нови булеварди ...
    —цитат от коментар 10 на alabalko


    Това с увеличаващия се трафик е добре отглеждана манипулация. На пръв поглед е така, разширеният булевард довежда до по-голямо движение. Но не защото са появили нови коли. Просто хората избират новия маршрут, защото е по-бърз, по- удобен. Ако щеш и по-щадящ околната среда.
    А що се касае до градския транспорт, да трябва да се подобри. Но това не противоречи на подобряването на инфраструктурата, дори напротив. Градският транспорт също обича бързи и удобни пътища.
    Удобнте пътища не са само каприз на разглезени граждани. По тях минават линейките, които трябва да те закарат бързо в болница. По тях минават колите на снабдителите, които ти докарват лекарства в аптеките. По тях минават доставчиците, които снабдяват с хранителни стоки магазините.

    П.С. Пожарни, куриери, полицейски коли...


    По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.
  14. 14 Профил на star bastun
    star bastun
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    До коментар [#12] от "UJC4040":

    Е, наистина промяна в закона трябва да има. Защото местните дерибеи са далеч по-крадливи от централната власт.

    В голяма заблуда сте.

  15. 15 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 1177 Неутрално

    Това с увеличаващия се трафик е добре отглеждана манипулация. На пръв поглед е така, разширеният булевард довежда до по-голямо движение. Но не защото са появили нови коли. Просто хората избират новия маршрут, защото е по-бърз, по- удобен. Ако щеш и по-щадящ околната среда.
    —цитат от коментар 13 на UJC4040


    Напротив - доказано е, че колкото повече пътища се строят, толкова повече трафик се появява. Това е така поради проста причина - като ходиш сутрин на работа и виждаш задръстени пътища, си викаш - я утре да ида с метрото. Няма да вися половин час в задръстване, няма да търся половин час къде да паркирам и няма да давам 10 лева за паркинг (примерно).
    А ако виждаш свободни широки улици какво си казваш - много ясно: ооо, я да тръгна аз с колата утре, няма да се бутам в градския, я гледай колко лесно се стига с колата. И да нямаш кола, ще си купиш. То така и правят.

  16. 16 Профил на accidental
    accidental
    Рейтинг: 1073 Неутрално

    Какви глупости пишете, София има много добра транспортна инфраструктура ако се изключат паркингите, просто централната част не е предвидена за толкова паркирали, вдигнете тройно цените за публично паркиране в центъра и десет пъти глобите и ще разрешите проблемите. Просто е безумно Сульо и Пульо да ползват кола за всяко ходене до центъра, научете се от Лондон, Париж, Манхатън и Виена

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7272 Неутрално

    Фандъкова неуморно строи, преди нея Борисов и все строено недостроено.

  18. 18 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#15] от "Камен": И какво предлагаш: като ходя сутрин на работа да виждам задръстени пътища, да вися половин час в задръстване, да търся половин час къде да паркирам и да давам 10 лева за паркинг (примерно)???? И за какво?
    И още: да ми посочиш в последните 15 -20 години какви нови главни градски трасета са направени?

  19. 19 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    Какви глупости пишете, София има много добра транспортна инфраструктура ако се изключат паркингите, просто централната част не е предвидена за толкова паркирали, вдигнете тройно цените за публично паркиране в центъра и десет пъти глобите и ще разрешите проблемите. Просто е безумно Сульо и Пульо да ползват кола за всяко ходене до центъра, научете се от Лондон, Париж, Манхатън и Виена
    —цитат от коментар 16 на accidental


    Не е вярно, че имаме инфраструктура. Липсват бързи улици, като Сливница и Цариградско, с които да може да се стига бързо от една част на града до друга. Колкото до паркирането в центъра, всички големи градове имат изградени многоетажни паркинги и табелите им често се набиват в очи. Такива паркинги в София почти няма, заради което паркиралите задръстват и малкото капацитет на пътната мрежа.

  20. 20 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1912 Неутрално

    До коментар [#19] от "Гражданин":

    А забелязвали ли сте цените в тия многоетажни паркинги в центровете на големите градове? И само за сведение, в платените паркинги на 100-200 метра от парламента винаги има места, просто струват 4лв на час или 400лв на месец. И точно затова няма построени и многоетажни паркинги - няма търсене на реална цена, има само търсене на безплатно паркиране.

  21. 21 Профил на Emil Dimov
    Emil Dimov
    Рейтинг: 861 Разстроено

    Липсваща транспортна инфраструктура в София?

    - много неща липсват на София освен инфраструктура, но за това са необходими хора "без сребърници" и разбира се критична маса, неща които в момента липсват!!!

    До коментар [#6] от "UJC4040":
    Да ама е далеч по-изгодно да се правят "лесни" неща!
    (искаш да кажеш по-доходни?!)
    Да се разширява за десети път булевард Каблешков, например?!
    Или да се рисуват велосипедни алеи!
    (ми да там където минаваше жп. линията на гара "Пионер" отдавна всичко вече е застроено и от къде ще минава тази вело алея дето постоянно я "промотират"? - нека тези дето я "рисуват" да отидат на място и да видят или и те са като "дядо Йоцо?!)
    Когато всичко се прави в името на Чекмеджето, пари винаги ще липсват!

    Защо никой не обелва дума за изгонването на Фандъчката?
    (ми щото все още има наивници, които "чакат" баце да се появи на Бял кон? ха-ха-ха!!!)

  22. 22 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    Вместо да се строи належаща транспортна инфраструктура , дават се милиони за ненужни ремонти на улици и площади в централната градска част. Примерът с ремонта на Граф Игнатиев е показателен. Сега се амислят ремонти на площадите около църквата Света Неделя и храм Александър Невски. Отново ще се похарчат десетки милиони за окепазяване центъра на столицата.

  23. 23 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    "Липсваща транспортна инфраструктура в София (обзорно видео)"

    Ще добавя! Безразборно строителство в София, което мултиплицира транспортните проблеми на града.
    Имало проблеми в софийската инфраструктурата. А какво да кажем за инфраструктурата в Северна България? Или майната им на тях, за държавата са къде-къде по-важни проблеми на столичани?
    Да припомня ли за една шопска тиква, която за 12 години премиерстване построи общо 12 км по АМ Хемус! По 1 км на година, а тази магистрала се строи вече 47 години!

  24. 24 Профил на b0b069
    b0b069
    Рейтинг: 591 Неутрално

    То само София да беше, Пловдив се е превърнал в катун

  25. 25 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1595 Неутрално

    До коментар [#10] от "alabalko":

    Срещу Подуенската гара имаше голям жилищен район. Сега има кръстовище за надбягване на автомобили.

  26. 26 Профил на Ichkata
    Ichkata
    Рейтинг: 21 Неутрално

    Не се заблуждавайте, че повече улици ще подобрят нещата. София е средноголям и сравнително гъстонаселен град и като такъв е идеален за градски транспорт и колоездене, без много опции за магистрали и паркинги.

    Има елементарен закон за скороста на трафика, който всеки архитектурно-грамотен знае: целия трафик се движи със скороста на градския транспорт. Когато градския транспорт е бавен, колите се увеличат докато улиците се напълнят и скороста се изравни с тази на градския транспорт.

  27. 27 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1249 Любопитно

    За тези, които мечтаят за изгонването на Фандъчката, да припомня - само преди 2 години имаше избори и тя беше преизбрана. И то на фона на "ГАФ Игнатиев" и други.

  28. 28 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1249 Любопитно

    За колите - просто притежаването на кола в България е много евтино...ниски данъци, няма изискване за притежаване на паркомясто...отидете във Виена и ще разберете много бързо защо половината население е с годишни карти за градския транспорт.

    Ама има и нещо друго - сметнете колко пари идват от тези коли - данъци, работни места в сервизите, работни места по бензиностанциите....а един човек в градския транспорт колко ще плати...

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  30. 30 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    До коментар [#10] от "alabalko":

    Това с увеличаващия се трафик е добре отглеждана манипулация. На пръв поглед е така, разширеният булевард довежда до по-голямо движение. Но не защото са появили нови коли. Просто хората избират новия маршрут, защото е по-бърз, по- удобен. Ако щеш и по-щадящ околната среда.
    А що се касае до градския транспорт, да трябва да се подобри. Но това не противоречи на подобряването на инфраструктурата, дори напротив. Градският транспорт също обича бързи и удобни пътища.
    Удобнте пътища не са само каприз на разглезени граждани. По тях минават линейките, които трябва да те закарат бързо в болница. По тях минават колите на снабдителите, които ти докарват лекарства в аптеките. По тях минават доставчиците, които снабдяват с хранителни стоки магазините.

    П.С. Пожарни, куриери, полицейски коли...
    —цитат от коментар 13 на UJC4040


    Това с доставките не е причина. Доставките могат да се правят в малките часове и да не пречат на движението. Както доста боклук се прибира нощем, за да не запушват боклуджийските коли трафика.
    По-бързи улици означава само повече трафик, не по-малко трафик. На запад премахват скоростни улици и булеварди, или поне ги стесняват, за да свалят хората от колите, в рамките на града. Не говорим за щатите, а за западна Европа.

  31. 31 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    Говори се, че в България живеят 6,5млн. Говори се (официално), че в София живеели малко под 1,3 млн, но неофициално са поне 2 млн. В Пловдив и Варна около 0,7млн, но не повече от 0,85 млн. Или 43% от населението живее в 3 града!
    Нещо май не е наред? Изобщо има ли някаква визия за България за близките 5 години? А за 10? Или 50? А, 50 са много, ще трябва да внесем управляващи отвън. Напр. от Занзибар.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK