И когато рашките изнесат производството в ГАЗ и закрият поне половината производство в германия фрау Меркел и профсъюзите ще поумнеят ли? Съмнявам се. Според мен това е краят на опел. Като знам как вози астрата или вектрата хич не е и загуба. На печелившите честито.
#4 - Арабите не са безумци, като рашките. Влагат спечелените от нефта пари в еко-технологии, туристически атракции и др. разумни неща. Рашките накупиха яхти и футболни отборчета.
До автора Никола Георгиев: "християндемократи" се пише слято, амо кой да си отвори правописния речник на българския език. А и съм забелязал, че в онлайн изданието на "Дневник" направо гъмжи от редактори...
"От Детройт предвиждат редица пречки пред безкомпромисния растеж на новият европейски гигант."
Европейски гигант? Опел? Допълнен от камионостроителя ГАЗ, който "ще играе ролята на индустриален партньор"?
Хехе.......
Ясно е че никой в Европа не би си купил Опел произведен в Русия, да не говорим че разходите по производство в Русия няма да са много по малки поне средносрочно, да не говорим че технологиите на Опел - това са германските инжинери на Опел, а не само някъкви файлове с информация, а това Руснаците няма как да го изнесат в Русия.....
Те хората преди 70г. на крака им дойдоха ма руснаците ги изпъдиха...сега дайте немски инжинери...еми нема, нема как
Немците дойдоха при нас, после ги подкарахме обратно към Берлин. Накрая подкарахме малко и англоговорящите, ама онез пуснаха бомбата над японците и решихме да прекратим приятелския огън.
Олег Дерипаска не е ли основен "стратегически инвеститор" в Магна или се махна
Консорциум от Австро-Канадците Олег и Дерипаска.
Е след като има стариш Додж Стратус, защо да няма и Вехта Вектра
А интересното ще е и друго
Магна е основен доставчик и на ГМ и на ВАГ и на Мерцедес, които май няма да купуват с кеф от новия си конкурент (ВАГ имаха някакви намеци по въпроса)
При други условия, ще се повтори историята с Фиат - Лада. Руснаците участват, за да се доберат до технологии, и ще се доберат. Меркел и Германия ще продават най-малко 1/5 от новите автомобили на руския пазар. После ще изостанат...Няма да успеят да догонват технологиите на Опел... Ще закретат.
А сега ВНИМАВАЙ:
Миналата година Путлер РАЗДАДЕ около 200 МИЛИАРДА ДОЛАРА на руските мутри (олигарси по тяхному!) във вид на "ЗАЕМИ ЗА РЕФИНАНСИРАНЕ" (на заемите на мутрите!
Ето така Олег Дерипаска, който "притежаваше 50% от "Магна" изведнъж ги загуби и ги ПРИДОБИ "неизвестен", който му откупи дълга и РЕФИНАНСИРА ЗАДЪЛЖЕНИЯТА МУ към "Магна"!
С други думи - 50% собственост на Дерипаска станаха собственост на Внеш Торг Банк (Руската Външно търговска Банка!)! А РАЗПОРЕДИТЕЛ СЪС СРЕДСТВАТА НА Внешторгбанк е МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯТ НА Руската Федерация!
Сега ВДЯНА ЛИ?
Сбербанк и ВнешТоргБанк притежават около 40% (малко НАД!) от Акциите на Еуропе ГМ!!!
Ако към тези 40% ПРИБАВИМ и някой процент от СОБСТВЕНОСТТА НА ДЕРИПАСКА В АВСТРИЯ (например ЩРАБАГ) - то процентът на руснаците може ЗАСТРАШИТЕЛНО ДА СЕ ДОБЛИЖИ до 50%!
И ето тук ИДВАТ СЪМНЕНИЯТА за бъдещето на европейските марки на ГМ - "Опел", "Воксхол" и "СААБ"!
Защото е знайно, че АЛКАШИТЕ могат само едно - СА ПИЯТ ПО 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дена в годината!!!
Или както е казал Г.Х. - "А сега Русия може да заповяда!"
Май следващият на "ВИСОКА ДЛЪЖНОСТ" в Газпром ще е ФРАУ МЕРКЕЛ!?!
За печелившите и губещите: Печеливши хич не са германците и работниците, просто защото няма да си запазят вероятно работата след изборите. Няма как опел изведнъж да цъфне и да върже, ще мине време, и то само ако руснаците нямат думата кое как да се прави. А руснаците удариха големия келепир, изненада! Германия ще им даде 6 млрд евро наготово, с цел да не затварят нищо поне до изборите, а тези 6 млрд опел със сегашните си финансови резултати никога няма да може да изплати. После руснаците получават достъп до технологии каквито не са и сънували, и е само въпрос на време да ги приспособят за "тежките руски условия" както направиха с лада, кеото неиминуемо ще доведе и до срив на качеството поради спестявания в конструкцията. Поне на тези които ще се произвеждат в русия. Но халал да им е на немците, стана това което искаха. За технологиите само не се разбира, защо ГМ ще ги загуби, след като си запазва 35% в компанията, и в америка и южна корея вече се произвеждат коли на базата на новата астра и инсигния (от буик и шевролет). Имаше преди месец някакъв тип дето каза тука че всички патенти на опел са прехвърлени в щатите, и опел плаща на ГМ за да ги ползва. Какво става с патентите? Кой на кого ще плаща за да ги ползва? Фиат доста време ползваха платформите разработени докато имаха съюз с ГМ, и двете фирми можеха да ги променят както си решат май...
А, и много важно, къде е цената на сделката?
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
А можеш ли припомни колко милиарда $ раздаде Буш и след него Убама на американските мутри от GM, Crysler & Ford ? Руските 200мрлд. направо бледнеят на американските.
ами първо форд не са получили долари нито от обама нито от буш, понеже не са и искали помощ. ГМ и Крайслер са получили общо 81 млрд долара, как точно 81 бледнеят пред 200, не се разбира....
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
От три години насам Сбербанк и Опел изграждат и са готови производственните итехнологични участъци за поизводство на Опели в Ресия/ на терен на ГАЗ / и в Индия.Така че нищо случайно.Дебил..нещо си в много голяма грешка...европейското под на Форд в Алмусафес/ където и рабатя получи близо 850 мил долара помощ от правителството под формата на преки гарантирани кредити и тарантирани права на емисии.Иначе отивахме на ул цялата фабрика/около 3 000 човека/ И сега не е цвете ,но иместното правителство помага и сме по добре от другите в бранша.
Въпроса беше колко долара са дадени от американското правителство на американскире фирми в америка, на което отговорих че форд нищо не са взели от тези пари. Европейското под на форд в Алмусафес не ми звучи като да е подпомогнато то американското правителство, или е така? Обикновено местните правителства дават такива пари, защото това се отразява на работните места и икономиката като цяло. Опели астра и в момента се произвеждат в русия, а това че са се подготвяли обяснява донякъде защо меркел щеше да и изпуши куфара ако си го бяха задържали или продали на белгийците. И къде са 800 мил, къде са 60 млрд, къде са 200, къде са 700 млрд...
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
800 мил ги дадоха от феда.. местните вложиха в система за отстъпки при покупки на екомадели и в дил мрежа.Отделно Феда даде и за под в Турция ,за производството на фургонети.Иначе испанците си сгабилизираха сеата заедно с програми от фолксваген груп и с пежот. До мой приятел на един чалет живее суб главният инженер на Опел за автом линии в Русия и Индея. Та той разправя че нивото на роботизация струвало колкото линиите със всичко в Испания и воксхола взети заедно. И за нашият монтажен в Мурсия се правят щанцовките от руска рулонна стомана на част от руски хидравл преси.Даже в спом монтаж имаме руски СРУ та и са много добри. А и смятам че много от хората нямати нулева идея какъв преамерикански капитализъм е в русия. В сравнение с тях в Джермани е комунизъм.
"Основното затруднение за експанзия на Opel ще дойде от забраната за продажба на автомобили в САЩ, Китай и Южна Корея, за което са се договорили страните по сделката."
ГМ продадоха старата манивела на рашите , вместо тъй и тъй да ги закрият. С парите ще си помогнат да пуснат в производство новите хибридни модели и ще въведат още ограничения за въглеродните емисии. И рашата - умница ще си търкаля опели из Сибир и РФ докато се освести. Няма да продаде по света и един опел защото няма да има сертификат евро 6 ,7 ,8 и т. н.
Умното си е умно. Рашата е БОЛЬШОЙ БИЗНЕСМЕН- най - глупавия в света !
а нещо като press release за тия 800 млн дадени от феда да има? Щото първо че изглеждат малко много, при положение че в словакия се строят нови заводи за толкова пари, и второ че трябва много вода да изтече преди ФЕД да даде заем за запазване на работни места в чужда държава, при положение че ситуацията в самата америка е доста зле... Има съобщения за 51 млн евро дадени от испанското правителство и одобрени от ЕК, и инвестиции за модернизация от Форд в размер на 410 млн, но това трябва да са пари на форд. Има и разлика между държавни гаранции за заем и заем от правителството, да не забравяме...
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Деър Дебил, аз съм онзи, с когото чепкахме въпроса за евентуални субсидии за Кремиковци преди 10-ина дни. И тук сега нещо подобно. ФЕД-а (вероятно американското правителство) било дало 800 милиона субсидии за запазването на испански завод. Дрън - дрън. Вярно е, че вече не капитализма от 18-ти век и всяка държава пряко или косвено подпомага производителите, които си струва да бъдат подпомогнати. Но чисто наливане на държавни пари надали се практикува. Иначе ти си прав, че от трите американски компании само Форд не поиска помощи. Сведенията са, че в последно време продажбите на Форд растат с около 20-ина процента месечно. Разбира се, преди това те падаха с 40 % месечно, ама нейсе. Тук, в Канада, се смята, че именно Форд може най-бързо и лесно да се адаптира. Трябва само да започне да произвейда европейските си модели в Северна Америка. И това, което паследно се чу е, че отдогодина ще започне вноса на новата фиеста, а по-късно тя и ще се произвежда тук.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
очаква се следващото поколение фокус да е идентично с европейския модел, а фиеста вече е забелязвана многократно на тестове в америка. Има предположения и че ФВ ще произвежда новото поло в новия си завод в САЩ, или в този в мексико. До 2-3 години общо взето американския пазар ще се насити на много качествени малки коли, каквито досега се предлагаха само от някой японски производители. Да видим обаче дали американците ще ги приемат добре...
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
Мога да ви уверя, че самите хора тул, а и в САЩ виждат реално нещата и те самите признават технологичното превъзходство на европейските автомобили и искат американските такива да заприличат на тях. И друго нещо много показателно. Още докато течаха дебатите да се спасяват ли ГМ и Крайслер, общественото мнение в САЩ и в Отарио беше много категорично (примерно 3:1) против наливането на парите на данъкоплатците в компании, които не се справят.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Бих искал да добавя и друго. Не скачам от радост при новината за преминаването на Опел в руски ръце. Но ако живеете в Северна Америка и ако съумеете да отсеете зърното от плявата ще си дадете сметка, че в същността си американците не са по-стока от руснаците. За съжаление. Поредната световна криза тръгна от техните глупости. А те се имат за свръхсила и не знам си какво. И те като руснаците освен оръжия, какво друго умеят да правят. А и по географски и политически причини канадската икономика се явява придатък на американската. И да не ви казвам колко фирми, най-вече в Онтарио, фалираха заради надутите американци. Както го написах в един друг коментар, няма държава или нация, в които да можеш да се закълнеш с чиста съвест.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
През 1987 /1980те/ в Западна Европа се виждаха симпатични нови Фордчета, които в САЩ се появиха късно или никак.
В САЩ, Форд не бе /вече/ автомобилна марка символ на качество. Предпочитаха се японски Хонди, например.
Сега нещата може да са се променили, но-още повече:
други неща, свързани с глобално замърсяване, икономическа криза, технологичен прогрес и пр.
Не се опитвам да прогнозирам.
Даниел
"Тук, в Канада, се смята, че именно Форд може най-бързо и лесно да се адаптира. Трябва само да започне да произвейда европейските си модели в Северна Америка."
Възкръсна ЧУДОТО на СОЦ.-а Произведено в СССР ТагАЗ попал в корейскую разработку
// Автозавод подозревают в краже секретов Chevrolet Lacetti
«Коммерсантъ» № 169
Южнокорейская прокуратура обвиняет ТагАЗ в воровстве технологий у компании GM DAT — местного подразделения концерна General Motors (GM). Она подозревает, что ТагАЗ смог незаконно получить техдокументацию на "бюджетный" автомобиль Chevrolet Lacetti — седьмую по популярности иномарку в России — и создал на ее базе собственный автомобиль С-100. Эта машина уже успела попасть в госпрограмму автокредитования физлиц, которую анонсировал премьер Владимир Путин.
Вчера корейская газета Korea Times сообщила, что прокуратура округа Намбу города Сеула возбудила уголовные дела в отношении двух сотрудников корейской "дочки" ТагАЗа — Tagaz Korea. По данным газеты, эти менеджеры — бывшие сотрудники GM DAT. Когда они переходили из GM DAT в Tagaz Korea, один из них скопировал со своего компьютера более 6 тыс. файлов с технической документацией на двигатель и компонентную базу автомобиля Chevrolet Lacetti — "бюджетной" модели GM DAT, которая поставляется в Россию и входит в десятку самых продаваемых иномарок (за август продано 21 тыс. машин; седьмое место). Прокуратура подозревает, что благодаря этой утечке таганрогский ТагАЗ на основе решений Lacetti смог освоить производство собственного автомобиля — C-100. Представитель ТагАЗа Елена Ларина вчера от комментариев отказалась, сославшись на то, что никаких запросов от корейских прокуроров завод не получал. В GM от комментариев также отказались.
Гледам, че белгийците са решили да обвинят Германия
в нелоялна конкуренция покрай загубената от тях сделка.
Уведомили са ЕК и комисарката от Холандия по въпросите на конкуренцията обещала да вземе мерки "ако са нарушени правилата"
Благодаря за отрицателните вотове на предните ми два коментара. Разбирам, че ще има хора, които ще се подразнят от паралелите, които правя между т. нар. рашки и американците. Ето ви още два.
Спомняте ли си колко усилия положи Америка, за да накара най-вече азиатските страни да премахнат протекционизма. И Япония да купува американски ориз. Онзи ден САЩ стигнаха дотам, чезабраниха на канадските отбори от НХЛ, които играят серия от мачове в САЩ, да се придвижват с ЕърКанада. Трябвало да използват американски компании за целта. Това е какво, ако не елементарен протекционизъм на дребно?
Другия паралел е, че САЩ грубо и безпардонно оспорват канадския суверенитет върху т. нар. Северен проход (морския път между канадските арктически острови, който скъсява с 10.000 км маршрута между Азия, Северна Америка и Европа) и нарушават канадските териториални води, твърдейки, че островите са канадски, но проливите между тях са международни (т.е. разбирай "американски". И периодично между Канада и Америка прехвърчат искри, защото американски бойни кораби и подводници си се разхождат като у дома си.
Е, сега вие си потърсете приликите и разликите с "Рашата". За мен отговорът е да го изкараш от гъзъ на единия и да го вкараш в устата на другия.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Щом от Волфсбург не са поискали да ги купят пейте заупкойна молитва за Опел! Все пак вагените купиха и вдигнаха на крака отписаните заводи за автомобили в Чехия и Испания а сега глътнаха и Порше но в "битката" за Опел ги нямаше- ИЗВОД- който иска да кара добър автомобил да забрави за тях. Ъо и досега бяха кантар но изкарваха модели като Астра и Тигра чат-пат.
Щом от Волфсбург не са поискали да ги купят пейте заупкойна молитва за Опел! Все пак вагените купиха и вдигнаха на крака отписаните заводи за автомобили в Чехия и Испания а сега глътнаха и Порше но в
--- Вагените глътнали Порше? Аз пък защо четох тъкмо обратното- че Порше се опитва да глътне Каруцарската фирма?
Ами ако арабите преместят заводите на Мерцедес от Германия в Кувейт или Абу Даби?
------
Хахахаа! Това беше забавно! От руснак автомобилопроизводител може и да излезне, но обясни ми, как ще спират производството в Абу Даби пет пъти на ден за молитва?
Арабите едниственото, в което ги бива е да се препасват с бомби и да се самовзривяват.
Ами проблемът за мен е, че като се абстрахирам от факта, че едните може да карат лади, пък другите кадилаци (не се лови за приказката), това, което се намира под лъскавата обвивка поне за мен е едно и също. И пак ще кажа за съжаление.
За забраната на полетите с ЕърКанада съобщиха наистина онзи ден. Става дума за това, че канадки отбор по хокей, който има да изиграе серия от няколко мача в САЩ, вече не може да се придвижва между отделните американски градове с ЕърКанада. За целта ги принуждават да използват американски авиокомпании. Естествено, Канада наложи веднага реципрочна мярка, но така какво постигаме?
За аналогията с руския ботуш и американците, дето редовно пращат бойни кораби да се разхождат в канадски води, естествено, без дори да са поискали разрешение, защото по този начин те показват, че не признават канадския суверенитет върху Северния проход, за това какво друго да кажа? И те се отнасят така с една съседна страна, близък съюзник и техен най-голям търговски партньор. Искрите, за които споменавам е една мижава протестна нота при поредното "посещение". Канада няма населението и парите на Америка и едва сега правителството започна да увеличава военното присъствие в Арктика в опит да покаже, че тук е канадска територия. А залогът е голям, защото в Арктика се откриха колосални залежи от нефт и газ, едни от последните все още неексплоатирани, които с глобалното затопляне на климата ще станат лесни за добиване.
А принципа на американците е "нашето си е наше, чуждото е общо". И за мен река Мисисипи е международни води, ама кой ме пита?
За стрелбите в училищата, не искам да обобщавам, не всеки американец ще направи това, ама огромното мнозинство за мен са си чисти малоумници.
А теб съм те виждал да пишеш и по други теми. Иска ми се да вярвам, че живееш в САЩ. Защото ако си кюташ в България и имаш идилична представа за Америка и не даваш лоша дума да се каже за тях, това вече не е добре.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Даниел, никой не им е виновен на канадците - те се се правят на много хитри и е време да седнат на д ....
Впрочем след 10-20 т. няма да има "канадци", ще са нещо като инду- чайно- сбирщайн, управрявани от див евреизъм.
Както е казал Жириновски на репортерите, когото кацнал там -
Казах на пилота да кара за Торонто, а той ме докарал в Делхи...
та сега не му дават даже транзит да минава...
Ама канадците са най-големите лъжци в света и явно ти предстои да го разбереш.
Извинявай, нещо не разбирам идеята на написаното от теб. Аз не искам да се превръщам в адвокат на канадците, но и ти обясни по-добре в какъв смисъл те се "правят на много хитри"? Също и били "най-големите лъжци". Подкрепи тезата си с някой пример, но видян от собствените ти очи. Зарежи го тоя Жириновски. Това е несериозно. Искам да ти кажа, че тук има относително по-малко чернилки от Америка. И те са кнцентрирани по големите градове. А аз живея в едно малко градче. И тук от време на време ми "причернява" пред очите, но със сигурност не е като в САЩ. А и какво да правиш като Канада има огромна нужда от преселници, а не върви да каже "Приемаме само бели", че ще я обвинят в расизъм? Аз, който явно съм свикнал с лошите обноски в България, намирам канадците за прекалено спокойни и прекалено толерантни. До степен, че много имигранти злоупотребяват с това. И това съм го казвал директно в очите поне на тези канадци с които съм работил. На тях прост им е интересно откъде е дошъл поредния имигрант. Милите, повечето от тях даже и не знаят, че под това слънце има държава, наречена България. Знаят за Гърция, Турция, екс–Югослвия, а това между тях не го знаят. В началото това ме нервираше. Но с времето си дадох сметка какво стратегическо предимство е то. А в Европа като всеки асоциира "българин" с "престъпник" да не би да е по-добре????
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Даниел". А аз живея в едно малко градче. И тук от време на време ми "причернява" пред очите, но със сигурност не е като в САЩ. "
Начи много завмиси в коя част на Канада живееш. Едно е в Онтарио, съвсем друго в Б.Колумбия, Алберта или Квебек.
По принцип, ВСЕКИ КАНАДСКИ ГРАЖДАНИН може да поръчителства за някой емигрант. Това право обаче се използва най-активно от индийци, пакистанци и подобни. Затава емиглацията от тези страни ще се увеличава. И за тях е екстра, защото все повече ключови постове отиват у тях. Докото канадците живеят с илюзията, че ги интегрират. Те просто не могат да повярват, че не е най-голямата чест да си канадец, че Канада не е най-демократичната, най, най ....
Просто емигрантската им политика е в интерес единствено на еврейте -банки, застрахователи, собственици на жилища, фабрики. Повече народ, повече печалба, дреме им на тях за Канада, много от тях си жевеят в Калифорния...
А аз пак не разбирам какво значи "чест да си канадец" или американец, или какъвто и да е. Светът е така устроен, че всеки се ражда гражданин на някоя държава. Оттам нататък прави-струвай, но си уреди живота. Мога да те уверя, че обикновените хора не обичат много-много, но вече казах, че на високо политическо ниво не върви да сложиш табела "САМО ЗА БЕЛИ". Де да можеше. Ама не може. Затова приеми реалността, каквато е.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
И друго да допълня. Не само канадски гражданин, но и постоянен жител може да поръчителства за друг имигрант. Сега, другите имигрантски общности са може би по-единни. Ние, българите, по не сме. А и честно казано, лично аз избягвам да имам много-много вземане-даване с други българи. Защото съставна част от българската душевност е да се правиш на алтав и да не зачиташ предварително уговорени неща. Например в началото живеех в Монреал. И когато реших да се преместя в провинцията една българка ме свърза с друга българка, чийто брат със семейството си скоро щеше да пристигне в Канада. Поискаха да им оставя моя апартамент и те да продължат моя договор за наем. И уговорката, на която се съгласихме, беше те да ми преведат половин наем още от България по банков път. Това не стана. Не си получих парите и при тяхното пристигане, а чак година по-късно и то след хиляди кандърми по телефона. Сумата не беше голяма, но това, което винаги съм мразел е, че за българина договорката явно има само пожелателен характер. А да не говорим, че много българи си вадят фалшиви банкови референции и идват в Канада кажи-речи без пари. И смятат, че някой друг българин, който също се мъчи да си уреди живота, трябва да ги спонсорира. А още при стъпването си в Канада си похарчил 1500 - 2000 долара за първия наем и за най-необходимото обзавеждане. Така, че мисля е некоректно да се увисиш на врата на друг като тебе, дето също бори живота.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Разбира се, всеки има различно впечатление. В Квебек е много различно, малкият град се е "френски". Впрочем не се очаровай толкова от канадците усмихнати, любезни, подли. Пази се от тях, истинско приятелство няма, учат ги да се предават и топят още от малки. Затова, когото ти се усмихват и разпитват, те преценяват къде да те клъвнат.Е, не им казвай, защото и от най-малкото, което в БГ ти се струва невинно и смешно, там може да те изкорат всякаъв - царе са на доноса. И всеки тича пръв да натопи сутрин пред началника. шефа все ми викаше - абе само ти не идваш да си говориме, ама пази се, че знам всичко каквото приказваш. Ма на мен не ми пукаше, даже нарочно ги бъзна, та да тичат да топят, смешни ми бяха... Но се пази, в малкият град е трудно в това отношение, в големия си просто неуязвим изън работота. Абе топът се като малки деца в забавачницата, амасамо това да шм е кусура....
Аз не се и опитвам да велиая канадците. Няма идеална нация и държава. Всеки върви с кусурите си. Това, което забелязвам на пръв поглед е, че им липсва европейската изтънченост (не знам дали това е точната дума). Все пак тук е Северна Америка. От друга страна, казах го по-горе, в Европа виждаш какво е отношението към българите. За тях ние сме крадци и мошеници. В началото се опитах да си намеря работа някъде в Европа. Опитах в Италия, Австрия, Португалия и Великобритания. 2006 г. последната ме скъса на интервюто за работна виза по смехотворни причини. Просто решиха да се отърват от нас. Загубих около 4-5 години и като си дадох сметка, че в Европа няма да стане, дойдох в Канада. Най-тъжното в живота е, че не можеш да избираш между "добро" и "лошо", а между "лошо" и "по-лошо".
Аз съм любопитен, ти бил ли си в Канада? Или тук ли си в момента? На мен ще ми бъде приятно да обменям впечатления с хора, които имат да кажат нещо по въпроса.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
А между другото аз си правя нещо като експерименти тук. И съм останал с обратното впечатление. Приказки, заради които в България може да си изкараш боя, тук минават по-спокойно. Личи си, че хората не са влудени като в България. Много обичам да бъзикам колеги и приятели канадци, че жените тук са си въздебели. И те не го отричат. Щото и те го забелязват. Ама я помисли, ако някой чужденец дойде в България и каже, че българките не струват. В най-добрия случай ще получи отговор "Ми като не ти харесва, оди си."
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Момчетата от Канада, елате в Москва ,тук не е лошо .Имах възможност(то и сега навярно мога) преди 5-6 години ни канеха в Канада в Отава ,но не поисках.
Тук не е лошо.
Разкажи нещо по-подробно. Там ли си в момента? Какво точно е положението там? Като малък бях на екскурзия в Москва с майка ми. Беше в далечната 83-та година. Искахме да посетим и Ленинград (сегашен Петербург), но братушките ни отказаха открит лист. Ебати ташака.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Имам канадски паспорт, работих 5-6 г. там. Прав се, че не се чустваш емитрант, особенно в големите градове. Има много хубави неща, не отричам, особенно като сравнявш с БГ. Например отношението към възрастните, болните, слабите.
А сега не си ли в Канада?
Аз съм тук от 2 години и половина. След няколко месеца ще мога да започна моята процедура по натурализация.
Да, хората тук не са злобливи. Опитват се да правят социална държава, макар, че това неминуемо се отразява на данъците. Аз съм в Квебек и тук има остър недостиг на лекари и на места в държавните детски градини. Случва се ако си на зор, в болницата да ти кажат "Ела след седмица", че дотогава всичко е резервирано. А дотогава ти или ще оздравееш от само себе си, или ще пукнеш.
Освен това, в един Монреал може да чакаш с години да се освободи място в детска градина, дотирана от правителството, където таксата е 7 долара на ден. Ако искаш в частна - ок, ама там е 25 долара на ден.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Даниел, доколкото разбирам си някъде около Монреал. Знаят ли английски там? Бях доста време комондировки по Квебек и на 50 км от американската граница не искат да говорят английски / по малките градове- селата/. Майтап, големи шовинисти са в Квебек. И са малко емигрантите там, а черни направо няма. Ма то и в метрото на Торонто има една снимка -от 56г. пускането. И нарочно е сложена - митинг, хиляди хора, но нито един черен или цветен, само европейски мутри...
"...остър недостиг на лекари "
Не се лъжи, това е пронографска история...........
Има българи, хирурзи, с 15 г. стаж в БГ. Взели са всички изпити там, но .... не им дават стажа / аплайват за където и да е из Канада /, които трябва, за да бъдат допуснати за държавен изпит. Но не им дават. Разбираш ли защо са лъжци? Просто лекар от Европа е ообречен на безкрайни перипети, докато мангалите от Индия нямат проблеми... Има гилдия и си пази бизнеса, там 100 долара на час е малко за лекар...
Бе то наистина в Монреал видях лекар пакистанец, по-черен и от въглен. Местните лекари отиват да практикуват в САЩ. На лекар и адвокат, колкото и да му платиш, той все смята, че е неоценен. Иначе да, българското образование не се признава тук. Аз също в момента се преквалифицирам. Уча за заварчик. Иначе по образование от България съм енергетик. Ама какво да правя?
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
Не се притеснявай, аз онначало и курс, как се пише резюме изкарах. Че и диплома ми дадоха за курса, чак и нещо като тържество си направихме - абигуренска...
И само какъв истерич смях ме обзе, като и снимки си набравихме - нямяш представа какъв състав бяхме ....
Доя до мен, индиец, с челма,брада, и скръстил отпред ръци .... абе точно от али баба и 40 разбойника. И по натам разни нации все в тоя дух, неописуемо...
Само аз бях бял, и сигурно са се засегнали на смеха ми, ама то беше направо неудържимо... случвало ми се е само няколко пъти в живота.
Като си помислих, че ще покажа снимката в БГ.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Цецо
Рейтинг: 1485 НеутралноИ когато рашките изнесат производството в ГАЗ и закрият поне половината производство в германия фрау Меркел и профсъюзите ще поумнеят ли? Съмнявам се. Според мен това е краят на опел. Като знам как вози астрата или вектрата хич не е и загуба. На печелившите честито.
Covid live matter. Stop the genocide.*****
Неутралнорашките имат само 27%
outside
Рейтинг: 714 Неутралноно е достатъчно
*****
НеутралноДо коментар [#1] от "Цецо":
Ами ако арабите преместят заводите на Мерцедес от Германия в Кувейт или Абу Даби?
*****
Неутрално+
angueldinev
Рейтинг: 0 Неутрално#4 - Арабите не са безумци, като рашките. Влагат спечелените от нефта пари в еко-технологии, туристически атракции и др. разумни неща. Рашките накупиха яхти и футболни отборчета.
*****
НеутралноДо коментар [#6] от "Анонимен":
По-големи яхти от тез на арабите няма.
Абрамович е слаба ракия в сравнение с арабските яхти.
По-големи суми във футбол от арабите (Ман. Сити), никой досега не е давал.
Мартин Христов
Рейтинг: 465 РазстроеноДо автора Никола Георгиев: "християндемократи" се пише слято, амо кой да си отвори правописния речник на българския език. А и съм забелязал, че в онлайн изданието на "Дневник" направо гъмжи от редактори...
Traduttore traditore*****
Весело"От Детройт предвиждат редица пречки пред безкомпромисния растеж на новият европейски гигант."
Европейски гигант? Опел? Допълнен от камионостроителя ГАЗ, който "ще играе ролята на индустриален партньор"?
Хехе.......
*****
ВеселоДо коментар [#7] от "Hans Landa":
Ми просто защото арабите имат повече пари от руснаците. На акъл са еднакви.
Big_Villager
Рейтинг: 616 НеутралноЯсно е че никой в Европа не би си купил Опел произведен в Русия, да не говорим че разходите по производство в Русия няма да са много по малки поне средносрочно, да не говорим че технологиите на Опел - това са германските инжинери на Опел, а не само някъкви файлове с информация, а това Руснаците няма как да го изнесат в Русия.....
Те хората преди 70г. на крака им дойдоха ма руснаците ги изпъдиха...сега дайте немски инжинери...еми нема, нема как
*****
Веселоако, ако...
ами ако ние си приберем производството на пасти Колгейт обратно в Америка, ще си миете зъбите с пръс и плюнка!
*****
ВеселоНемците дойдоха при нас, после ги подкарахме обратно към Берлин. Накрая подкарахме малко и англоговорящите, ама онез пуснаха бомбата над японците и решихме да прекратим приятелския огън.
*****
НеутралноДа очакваме да продължим да не караме опел,както до сега!
*****
НеутралноОлег Дерипаска не е ли основен "стратегически инвеститор" в Магна или се махна
Консорциум от Австро-Канадците Олег и Дерипаска.
Е след като има стариш Додж Стратус, защо да няма и Вехта Вектра
*****
НеутралноА интересното ще е и друго
Магна е основен доставчик и на ГМ и на ВАГ и на Мерцедес, които май няма да купуват с кеф от новия си конкурент (ВАГ имаха някакви намеци по въпроса)
*****
НеутралноМагна НЕ е ОСНОВЕН доставчик и на ВАГ и Мерцедес.
*****
НеутралноПри други условия, ще се повтори историята с Фиат - Лада. Руснаците участват, за да се доберат до технологии, и ще се доберат. Меркел и Германия ще продават най-малко 1/5 от новите автомобили на руския пазар. После ще изостанат...Няма да успеят да догонват технологиите на Опел... Ще закретат.
*****
НеутралноРашките имат ПОВЕЧЕ от 27.5 %!
Само РУСКАТА СБЕРБАНК има 27.5%!
А сега ВНИМАВАЙ:
Миналата година Путлер РАЗДАДЕ около 200 МИЛИАРДА ДОЛАРА на руските мутри (олигарси по тяхному!) във вид на "ЗАЕМИ ЗА РЕФИНАНСИРАНЕ" (на заемите на мутрите!
Ето така Олег Дерипаска, който "притежаваше 50% от "Магна" изведнъж ги загуби и ги ПРИДОБИ "неизвестен", който му откупи дълга и РЕФИНАНСИРА ЗАДЪЛЖЕНИЯТА МУ към "Магна"!
С други думи - 50% собственост на Дерипаска станаха собственост на Внеш Торг Банк (Руската Външно търговска Банка!)! А РАЗПОРЕДИТЕЛ СЪС СРЕДСТВАТА НА Внешторгбанк е МИНИСТЪР-ПРЕДСЕДАТЕЛЯТ НА Руската Федерация!
Сега ВДЯНА ЛИ?
Сбербанк и ВнешТоргБанк притежават около 40% (малко НАД!) от Акциите на Еуропе ГМ!!!
Ако към тези 40% ПРИБАВИМ и някой процент от СОБСТВЕНОСТТА НА ДЕРИПАСКА В АВСТРИЯ (например ЩРАБАГ) - то процентът на руснаците може ЗАСТРАШИТЕЛНО ДА СЕ ДОБЛИЖИ до 50%!
И ето тук ИДВАТ СЪМНЕНИЯТА за бъдещето на европейските марки на ГМ - "Опел", "Воксхол" и "СААБ"!
Защото е знайно, че АЛКАШИТЕ могат само едно - СА ПИЯТ ПО 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата, 365 дена в годината!!!
Или както е казал Г.Х. - "А сега Русия може да заповяда!"
Май следващият на "ВИСОКА ДЛЪЖНОСТ" в Газпром ще е ФРАУ МЕРКЕЛ!?!
*****
ВеселоКрай на ръждивите буклуци които произвеждаше. (Или може би съм прекалено голям оптимист)
DareDebil
Рейтинг: 760 НеутралноЗа печелившите и губещите: Печеливши хич не са германците и работниците, просто защото няма да си запазят вероятно работата след изборите. Няма как опел изведнъж да цъфне и да върже, ще мине време, и то само ако руснаците нямат думата кое как да се прави. А руснаците удариха големия келепир, изненада! Германия ще им даде 6 млрд евро наготово, с цел да не затварят нищо поне до изборите, а тези 6 млрд опел със сегашните си финансови резултати никога няма да може да изплати. После руснаците получават достъп до технологии каквито не са и сънували, и е само въпрос на време да ги приспособят за "тежките руски условия" както направиха с лада, кеото неиминуемо ще доведе и до срив на качеството поради спестявания в конструкцията. Поне на тези които ще се произвеждат в русия. Но халал да им е на немците, стана това което искаха. За технологиите само не се разбира, защо ГМ ще ги загуби, след като си запазва 35% в компанията, и в америка и южна корея вече се произвеждат коли на базата на новата астра и инсигния (от буик и шевролет). Имаше преди месец някакъв тип дето каза тука че всички патенти на опел са прехвърлени в щатите, и опел плаща на ГМ за да ги ползва. Какво става с патентите? Кой на кого ще плаща за да ги ползва? Фиат доста време ползваха платформите разработени докато имаха съюз с ГМ, и двете фирми можеха да ги променят както си решат май...
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.А, и много важно, къде е цената на сделката?
*****
НеутралноИ аз си мисля, че карах немска кола..... Пфу!
*****
НеутралноДо #19:
А можеш ли припомни колко милиарда $ раздаде Буш и след него Убама на американските мутри от GM, Crysler & Ford ? Руските 200мрлд. направо бледнеят на американските.
DareDebil
Рейтинг: 760 Неутралноами първо форд не са получили долари нито от обама нито от буш, понеже не са и искали помощ. ГМ и Крайслер са получили общо 81 млрд долара, как точно 81 бледнеят пред 200, не се разбира....
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.rotos
Рейтинг: 551 НеутралноСпомних си, че некои части (детайли) на първите москвичи, внесени в България имаха щемпел с емблемата на Опел. Даже не се бѣха помъчили да го изтрият.
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш."Сътрудничеството" не е от вчера.
*****
НеутралноОт три години насам Сбербанк и Опел изграждат и са готови производственните итехнологични участъци за поизводство на Опели в Ресия/ на терен на ГАЗ / и в Индия.Така че нищо случайно.Дебил..нещо си в много голяма грешка...европейското под на Форд в Алмусафес/ където и рабатя получи близо 850 мил долара помощ от правителството под формата на преки гарантирани кредити и тарантирани права на емисии.Иначе отивахме на ул цялата фабрика/около 3 000 човека/ И сега не е цвете ,но иместното правителство помага и сме по добре от другите в бранша.
DareDebil
Рейтинг: 760 НеутралноВъпроса беше колко долара са дадени от американското правителство на американскире фирми в америка, на което отговорих че форд нищо не са взели от тези пари. Европейското под на форд в Алмусафес не ми звучи като да е подпомогнато то американското правителство, или е така? Обикновено местните правителства дават такива пари, защото това се отразява на работните места и икономиката като цяло. Опели астра и в момента се произвеждат в русия, а това че са се подготвяли обяснява донякъде защо меркел щеше да и изпуши куфара ако си го бяха задържали или продали на белгийците. И къде са 800 мил, къде са 60 млрд, къде са 200, къде са 700 млрд...
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.*****
Неутрално800 мил ги дадоха от феда.. местните вложиха в система за отстъпки при покупки на екомадели и в дил мрежа.Отделно Феда даде и за под в Турция ,за производството на фургонети.Иначе испанците си сгабилизираха сеата заедно с програми от фолксваген груп и с пежот. До мой приятел на един чалет живее суб главният инженер на Опел за автом линии в Русия и Индея. Та той разправя че нивото на роботизация струвало колкото линиите със всичко в Испания и воксхола взети заедно. И за нашият монтажен в Мурсия се правят щанцовките от руска рулонна стомана на част от руски хидравл преси.Даже в спом монтаж имаме руски СРУ та и са много добри. А и смятам че много от хората нямати нулева идея какъв преамерикански капитализъм е в русия. В сравнение с тях в Джермани е комунизъм.
*****
НеутралноЗатова пък свободно ще се продават в Русия...
"Основното затруднение за експанзия на Opel ще дойде от забраната за продажба на автомобили в САЩ, Китай и Южна Корея, за което са се договорили страните по сделката."
*****
НеутралноА IBM се оттърва от PC бизнеса си като го продаде на Китай.
Казва се Леново май.
*****
ВеселоГМ продадоха старата манивела на рашите , вместо тъй и тъй да ги закрият. С парите ще си помогнат да пуснат в производство новите хибридни модели и ще въведат още ограничения за въглеродните емисии. И рашата - умница ще си търкаля опели из Сибир и РФ докато се освести. Няма да продаде по света и един опел защото няма да има сертификат евро 6 ,7 ,8 и т. н.
Умното си е умно. Рашата е БОЛЬШОЙ БИЗНЕСМЕН- най - глупавия в света !
DareDebil
Рейтинг: 760 Неутралноа нещо като press release за тия 800 млн дадени от феда да има? Щото първо че изглеждат малко много, при положение че в словакия се строят нови заводи за толкова пари, и второ че трябва много вода да изтече преди ФЕД да даде заем за запазване на работни места в чужда държава, при положение че ситуацията в самата америка е доста зле... Има съобщения за 51 млн евро дадени от испанското правителство и одобрени от ЕК, и инвестиции за модернизация от Форд в размер на 410 млн, но това трябва да са пари на форд. Има и разлика между държавни гаранции за заем и заем от правителството, да не забравяме...
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.leon555
Рейтинг: 660 НеутралноДеър Дебил, аз съм онзи, с когото чепкахме въпроса за евентуални субсидии за Кремиковци преди 10-ина дни. И тук сега нещо подобно. ФЕД-а (вероятно американското правителство) било дало 800 милиона субсидии за запазването на испански завод. Дрън - дрън. Вярно е, че вече не капитализма от 18-ти век и всяка държава пряко или косвено подпомага производителите, които си струва да бъдат подпомогнати. Но чисто наливане на държавни пари надали се практикува. Иначе ти си прав, че от трите американски компании само Форд не поиска помощи. Сведенията са, че в последно време продажбите на Форд растат с около 20-ина процента месечно. Разбира се, преди това те падаха с 40 % месечно, ама нейсе. Тук, в Канада, се смята, че именно Форд може най-бързо и лесно да се адаптира. Трябва само да започне да произвейда европейските си модели в Северна Америка. И това, което паследно се чу е, че отдогодина ще започне вноса на новата фиеста, а по-късно тя и ще се произвежда тук.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaDareDebil
Рейтинг: 760 Неутралноочаква се следващото поколение фокус да е идентично с европейския модел, а фиеста вече е забелязвана многократно на тестове в америка. Има предположения и че ФВ ще произвежда новото поло в новия си завод в САЩ, или в този в мексико. До 2-3 години общо взето американския пазар ще се насити на много качествени малки коли, каквито досега се предлагаха само от някой японски производители. Да видим обаче дали американците ще ги приемат добре...
Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.leon555
Рейтинг: 660 НеутралноМога да ви уверя, че самите хора тул, а и в САЩ виждат реално нещата и те самите признават технологичното превъзходство на европейските автомобили и искат американските такива да заприличат на тях. И друго нещо много показателно. Още докато течаха дебатите да се спасяват ли ГМ и Крайслер, общественото мнение в САЩ и в Отарио беше много категорично (примерно 3:1) против наливането на парите на данъкоплатците в компании, които не се справят.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaaleon555
Рейтинг: 660 НеутралноБих искал да добавя и друго. Не скачам от радост при новината за преминаването на Опел в руски ръце. Но ако живеете в Северна Америка и ако съумеете да отсеете зърното от плявата ще си дадете сметка, че в същността си американците не са по-стока от руснаците. За съжаление. Поредната световна криза тръгна от техните глупости. А те се имат за свръхсила и не знам си какво. И те като руснаците освен оръжия, какво друго умеят да правят. А и по географски и политически причини канадската икономика се явява придатък на американската. И да не ви казвам колко фирми, най-вече в Онтарио, фалираха заради надутите американци. Както го написах в един друг коментар, няма държава или нация, в които да можеш да се закълнеш с чиста съвест.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa*****
НеутралноМоже би да, освен ако не остареят...
През 1987 /1980те/ в Западна Европа се виждаха симпатични нови Фордчета, които в САЩ се появиха късно или никак.
В САЩ, Форд не бе /вече/ автомобилна марка символ на качество. Предпочитаха се японски Хонди, например.
Сега нещата може да са се променили, но-още повече:
други неща, свързани с глобално замърсяване, икономическа криза, технологичен прогрес и пр.
Не се опитвам да прогнозирам.
Даниел
"Тук, в Канада, се смята, че именно Форд може най-бързо и лесно да се адаптира. Трябва само да започне да произвейда европейските си модели в Северна Америка."
*****
ВеселоВъзкръсна ЧУДОТО на СОЦ.-а Произведено в СССР ТагАЗ попал в корейскую разработку
// Автозавод подозревают в краже секретов Chevrolet Lacetti
«Коммерсантъ» № 169
Южнокорейская прокуратура обвиняет ТагАЗ в воровстве технологий у компании GM DAT — местного подразделения концерна General Motors (GM). Она подозревает, что ТагАЗ смог незаконно получить техдокументацию на "бюджетный" автомобиль Chevrolet Lacetti — седьмую по популярности иномарку в России — и создал на ее базе собственный автомобиль С-100. Эта машина уже успела попасть в госпрограмму автокредитования физлиц, которую анонсировал премьер Владимир Путин.
Вчера корейская газета Korea Times сообщила, что прокуратура округа Намбу города Сеула возбудила уголовные дела в отношении двух сотрудников корейской "дочки" ТагАЗа — Tagaz Korea. По данным газеты, эти менеджеры — бывшие сотрудники GM DAT. Когда они переходили из GM DAT в Tagaz Korea, один из них скопировал со своего компьютера более 6 тыс. файлов с технической документацией на двигатель и компонентную базу автомобиля Chevrolet Lacetti — "бюджетной" модели GM DAT, которая поставляется в Россию и входит в десятку самых продаваемых иномарок (за август продано 21 тыс. машин; седьмое место). Прокуратура подозревает, что благодаря этой утечке таганрогский ТагАЗ на основе решений Lacetti смог освоить производство собственного автомобиля — C-100. Представитель ТагАЗа Елена Ларина вчера от комментариев отказалась, сославшись на то, что никаких запросов от корейских прокуроров завод не получал. В GM от комментариев также отказались.
*****
НеутралноГледам, че белгийците са решили да обвинят Германия
в нелоялна конкуренция покрай загубената от тях сделка.
Уведомили са ЕК и комисарката от Холандия по въпросите на конкуренцията обещала да вземе мерки "ако са нарушени правилата"
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноБлагодаря за отрицателните вотове на предните ми два коментара. Разбирам, че ще има хора, които ще се подразнят от паралелите, които правя между т. нар. рашки и американците. Ето ви още два.
. И периодично между Канада и Америка прехвърчат искри, защото американски бойни кораби и подводници си се разхождат като у дома си.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaСпомняте ли си колко усилия положи Америка, за да накара най-вече азиатските страни да премахнат протекционизма. И Япония да купува американски ориз. Онзи ден САЩ стигнаха дотам, чезабраниха на канадските отбори от НХЛ, които играят серия от мачове в САЩ, да се придвижват с ЕърКанада. Трябвало да използват американски компании за целта. Това е какво, ако не елементарен протекционизъм на дребно?
Другия паралел е, че САЩ грубо и безпардонно оспорват канадския суверенитет върху т. нар. Северен проход (морския път между канадските арктически острови, който скъсява с 10.000 км маршрута между Азия, Северна Америка и Европа) и нарушават канадските териториални води, твърдейки, че островите са канадски, но проливите между тях са международни (т.е. разбирай "американски"
Е, сега вие си потърсете приликите и разликите с "Рашата". За мен отговорът е да го изкараш от гъзъ на единия и да го вкараш в устата на другия.
Boriaz
Рейтинг: 877 ВеселоЩом от Волфсбург не са поискали да ги купят пейте заупкойна молитва за Опел! Все пак вагените купиха и вдигнаха на крака отписаните заводи за автомобили в Чехия и Испания а сега глътнаха и Порше но в "битката" за Опел ги нямаше- ИЗВОД- който иска да кара добър автомобил да забрави за тях. Ъо и досега бяха кантар но изкарваха модели като Астра и Тигра чат-пат.
Искането няма мярка- даването има КРАЙ!rotos
Рейтинг: 551 Неутрално"Opel е продаден, какво да очакваме?"
Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.Вече - нищо!
*****
НеутралноЩе стане ли Опел - новият Москвич?
*****
НеутралноПреглед на профил
Boriaz
Весело
* 41
* 00:38
* 13 сеп, 2009
Отговор
Щом от Волфсбург не са поискали да ги купят пейте заупкойна молитва за Опел! Все пак вагените купиха и вдигнаха на крака отписаните заводи за автомобили в Чехия и Испания а сега глътнаха и Порше но в
--- Вагените глътнали Порше? Аз пък защо четох тъкмо обратното- че Порше се опитва да глътне Каруцарската фирма?
*****
ВеселоHans Landa
Неутрално
* 4
* 16:30
* 11 сеп, 2009
Отговор
До коментар [#1] от "Цецо":
Ами ако арабите преместят заводите на Мерцедес от Германия в Кувейт или Абу Даби?
------
Хахахаа! Това беше забавно! От руснак автомобилопроизводител може и да излезне, но обясни ми, как ще спират производството в Абу Даби пет пъти на ден за молитва?
Арабите едниственото, в което ги бива е да се препасват с бомби и да се самовзривяват.
*****
НеутралноОчакваме да се появи нещо, което да прилича на Опел!!От 30 години чакаме!!
*****
Неутрално@ Даниел
Кой е забранил на канадските отбори да се придвижват с ЕърКанада? Обама ли, някой департамент ли? Или някое спортно шефче нещо се надува?
"искри" прехвърчали м/у САЩ и Канада в океана - след като те външнополитически са като една държава - хахаха!
Ясно, ти си от тия, за които стрелбите в някое американско училище показват морала на 300 милиона американци.
Не ти се отдаде да опънеш паралел м/у САЩ и руската кочина, сега пробвай да откриеш разликите...
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#47] от "УСАфоревъ":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaАми проблемът за мен е, че като се абстрахирам от факта, че едните може да карат лади, пък другите кадилаци (не се лови за приказката), това, което се намира под лъскавата обвивка поне за мен е едно и също. И пак ще кажа за съжаление.
За забраната на полетите с ЕърКанада съобщиха наистина онзи ден. Става дума за това, че канадки отбор по хокей, който има да изиграе серия от няколко мача в САЩ, вече не може да се придвижва между отделните американски градове с ЕърКанада. За целта ги принуждават да използват американски авиокомпании. Естествено, Канада наложи веднага реципрочна мярка, но така какво постигаме?
За аналогията с руския ботуш и американците, дето редовно пращат бойни кораби да се разхождат в канадски води, естествено, без дори да са поискали разрешение, защото по този начин те показват, че не признават канадския суверенитет върху Северния проход, за това какво друго да кажа? И те се отнасят така с една съседна страна, близък съюзник и техен най-голям търговски партньор. Искрите, за които споменавам е една мижава протестна нота при поредното "посещение". Канада няма населението и парите на Америка и едва сега правителството започна да увеличава военното присъствие в Арктика в опит да покаже, че тук е канадска територия. А залогът е голям, защото в Арктика се откриха колосални залежи от нефт и газ, едни от последните все още неексплоатирани, които с глобалното затопляне на климата ще станат лесни за добиване.
А принципа на американците е "нашето си е наше, чуждото е общо". И за мен река Мисисипи е международни води, ама кой ме пита?
За стрелбите в училищата, не искам да обобщавам, не всеки американец ще направи това, ама огромното мнозинство за мен са си чисти малоумници.
А теб съм те виждал да пишеш и по други теми. Иска ми се да вярвам, че живееш в САЩ. Защото ако си кюташ в България и имаш идилична представа за Америка и не даваш лоша дума да се каже за тях, това вече не е добре.
*****
НеутралноДаниел, никой не им е виновен на канадците - те се се правят на много хитри и е време да седнат на д ....
Впрочем след 10-20 т. няма да има "канадци", ще са нещо като инду- чайно- сбирщайн, управрявани от див евреизъм.
Както е казал Жириновски на репортерите, когото кацнал там -
Казах на пилота да кара за Торонто, а той ме докарал в Делхи...
та сега не му дават даже транзит да минава...
Ама канадците са най-големите лъжци в света и явно ти предстои да го разбереш.
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#49] от "б":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaИзвинявай, нещо не разбирам идеята на написаното от теб. Аз не искам да се превръщам в адвокат на канадците, но и ти обясни по-добре в какъв смисъл те се "правят на много хитри"? Също и били "най-големите лъжци". Подкрепи тезата си с някой пример, но видян от собствените ти очи. Зарежи го тоя Жириновски. Това е несериозно. Искам да ти кажа, че тук има относително по-малко чернилки от Америка. И те са кнцентрирани по големите градове. А аз живея в едно малко градче. И тук от време на време ми "причернява" пред очите, но със сигурност не е като в САЩ. А и какво да правиш като Канада има огромна нужда от преселници, а не върви да каже "Приемаме само бели", че ще я обвинят в расизъм? Аз, който явно съм свикнал с лошите обноски в България, намирам канадците за прекалено спокойни и прекалено толерантни. До степен, че много имигранти злоупотребяват с това. И това съм го казвал директно в очите поне на тези канадци с които съм работил. На тях прост им е интересно откъде е дошъл поредния имигрант. Милите, повечето от тях даже и не знаят, че под това слънце има държава, наречена България. Знаят за Гърция, Турция, екс–Югослвия, а това между тях не го знаят. В началото това ме нервираше. Но с времето си дадох сметка какво стратегическо предимство е то. А в Европа като всеки асоциира "българин" с "престъпник" да не би да е по-добре????
*****
НеутралноДаниел". А аз живея в едно малко градче. И тук от време на време ми "причернява" пред очите, но със сигурност не е като в САЩ. "
Начи много завмиси в коя част на Канада живееш. Едно е в Онтарио, съвсем друго в Б.Колумбия, Алберта или Квебек.
По принцип, ВСЕКИ КАНАДСКИ ГРАЖДАНИН може да поръчителства за някой емигрант. Това право обаче се използва най-активно от индийци, пакистанци и подобни. Затава емиглацията от тези страни ще се увеличава. И за тях е екстра, защото все повече ключови постове отиват у тях. Докото канадците живеят с илюзията, че ги интегрират. Те просто не могат да повярват, че не е най-голямата чест да си канадец, че Канада не е най-демократичната, най, най ....
Просто емигрантската им политика е в интерес единствено на еврейте -банки, застрахователи, собственици на жилища, фабрики. Повече народ, повече печалба, дреме им на тях за Канада, много от тях си жевеят в Калифорния...
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#51] от "б":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaА аз пак не разбирам какво значи "чест да си канадец" или американец, или какъвто и да е. Светът е така устроен, че всеки се ражда гражданин на някоя държава. Оттам нататък прави-струвай, но си уреди живота. Мога да те уверя, че обикновените хора не обичат много-много, но вече казах, че на високо политическо ниво не върви да сложиш табела "САМО ЗА БЕЛИ". Де да можеше. Ама не може. Затова приеми реалността, каквато е.
leon555
Рейтинг: 660 Неутралногоре изпуснах думата "чернилки"
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa"Обикновените хора не обичат много-много чернилките."
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноИ друго да допълня. Не само канадски гражданин, но и постоянен жител може да поръчителства за друг имигрант. Сега, другите имигрантски общности са може би по-единни. Ние, българите, по не сме. А и честно казано, лично аз избягвам да имам много-много вземане-даване с други българи. Защото съставна част от българската душевност е да се правиш на алтав и да не зачиташ предварително уговорени неща. Например в началото живеех в Монреал. И когато реших да се преместя в провинцията една българка ме свърза с друга българка, чийто брат със семейството си скоро щеше да пристигне в Канада. Поискаха да им оставя моя апартамент и те да продължат моя договор за наем. И уговорката, на която се съгласихме, беше те да ми преведат половин наем още от България по банков път. Това не стана. Не си получих парите и при тяхното пристигане, а чак година по-късно и то след хиляди кандърми по телефона. Сумата не беше голяма, но това, което винаги съм мразел е, че за българина договорката явно има само пожелателен характер. А да не говорим, че много българи си вадят фалшиви банкови референции и идват в Канада кажи-речи без пари. И смятат, че някой друг българин, който също се мъчи да си уреди живота, трябва да ги спонсорира. А още при стъпването си в Канада си похарчил 1500 - 2000 долара за първия наем и за най-необходимото обзавеждане. Така, че мисля е некоректно да се увисиш на врата на друг като тебе, дето също бори живота.
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa*****
НеутралноРазбира се, всеки има различно впечатление. В Квебек е много различно, малкият град се е "френски". Впрочем не се очаровай толкова от канадците усмихнати, любезни, подли. Пази се от тях, истинско приятелство няма, учат ги да се предават и топят още от малки. Затова, когото ти се усмихват и разпитват, те преценяват къде да те клъвнат.Е, не им казвай, защото и от най-малкото, което в БГ ти се струва невинно и смешно, там може да те изкорат всякаъв - царе са на доноса. И всеки тича пръв да натопи сутрин пред началника. шефа все ми викаше - абе само ти не идваш да си говориме, ама пази се, че знам всичко каквото приказваш. Ма на мен не ми пукаше, даже нарочно ги бъзна, та да тичат да топят, смешни ми бяха... Но се пази, в малкият град е трудно в това отношение, в големия си просто неуязвим изън работота. Абе топът се като малки деца в забавачницата, амасамо това да шм е кусура....
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#55] от "б":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaАз не се и опитвам да велиая канадците. Няма идеална нация и държава. Всеки върви с кусурите си. Това, което забелязвам на пръв поглед е, че им липсва европейската изтънченост (не знам дали това е точната дума). Все пак тук е Северна Америка. От друга страна, казах го по-горе, в Европа виждаш какво е отношението към българите. За тях ние сме крадци и мошеници. В началото се опитах да си намеря работа някъде в Европа. Опитах в Италия, Австрия, Португалия и Великобритания. 2006 г. последната ме скъса на интервюто за работна виза по смехотворни причини. Просто решиха да се отърват от нас. Загубих около 4-5 години и като си дадох сметка, че в Европа няма да стане, дойдох в Канада. Най-тъжното в живота е, че не можеш да избираш между "добро" и "лошо", а между "лошо" и "по-лошо".
Аз съм любопитен, ти бил ли си в Канада? Или тук ли си в момента? На мен ще ми бъде приятно да обменям впечатления с хора, които имат да кажат нещо по въпроса.
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноА между другото аз си правя нещо като експерименти тук. И съм останал с обратното впечатление. Приказки, заради които в България може да си изкараш боя, тук минават по-спокойно. Личи си, че хората не са влудени като в България. Много обичам да бъзикам колеги и приятели канадци, че жените тук са си въздебели. И те не го отричат. Щото и те го забелязват. Ама я помисли, ако някой чужденец дойде в България и каже, че българките не струват. В най-добрия случай ще получи отговор "Ми като не ти харесва, оди си."
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa*****
НеутралноМомчетата от Канада, елате в Москва ,тук не е лошо .Имах възможност(то и сега навярно мога) преди 5-6 години ни канеха в Канада в Отава ,но не поисках.
Тук не е лошо.
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#58] от "Москва":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaРазкажи нещо по-подробно. Там ли си в момента? Какво точно е положението там? Като малък бях на екскурзия в Москва с майка ми. Беше в далечната 83-та година. Искахме да посетим и Ленинград (сегашен Петербург), но братушките ни отказаха открит лист. Ебати ташака.
*****
НеутралноИмам канадски паспорт, работих 5-6 г. там. Прав се, че не се чустваш емитрант, особенно в големите градове. Има много хубави неща, не отричам, особенно като сравнявш с БГ. Например отношението към възрастните, болните, слабите.
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноДо коментар [#60] от "б":
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард ШaaА сега не си ли в Канада?
Аз съм тук от 2 години и половина. След няколко месеца ще мога да започна моята процедура по натурализация.
Да, хората тук не са злобливи. Опитват се да правят социална държава, макар, че това неминуемо се отразява на данъците. Аз съм в Квебек и тук има остър недостиг на лекари и на места в държавните детски градини. Случва се ако си на зор, в болницата да ти кажат "Ела след седмица", че дотогава всичко е резервирано. А дотогава ти или ще оздравееш от само себе си, или ще пукнеш.
Освен това, в един Монреал може да чакаш с години да се освободи място в детска градина, дотирана от правителството, където таксата е 7 долара на ден. Ако искаш в частна - ок, ама там е 25 долара на ден.
*****
НеутралноДаниел, доколкото разбирам си някъде около Монреал. Знаят ли английски там? Бях доста време комондировки по Квебек и на 50 км от американската граница не искат да говорят английски / по малките градове- селата/. Майтап, големи шовинисти са в Квебек. И са малко емигрантите там, а черни направо няма. Ма то и в метрото на Торонто има една снимка -от 56г. пускането. И нарочно е сложена - митинг, хиляди хора, но нито един черен или цветен, само европейски мутри...
*****
Неутрално"...остър недостиг на лекари "
Не се лъжи, това е пронографска история...........
Има българи, хирурзи, с 15 г. стаж в БГ. Взели са всички изпити там, но .... не им дават стажа / аплайват за където и да е из Канада /, които трябва, за да бъдат допуснати за държавен изпит. Но не им дават. Разбираш ли защо са лъжци? Просто лекар от Европа е ообречен на безкрайни перипети, докато мангалите от Индия нямат проблеми... Има гилдия и си пази бизнеса, там 100 долара на час е малко за лекар...
*****
НеутралноДо коментар [#11] от "Big_Villager":
Пич имаш интересна трактовка за втората световна война
leon555
Рейтинг: 660 НеутралноБе то наистина в Монреал видях лекар пакистанец, по-черен и от въглен. Местните лекари отиват да практикуват в САЩ. На лекар и адвокат, колкото и да му платиш, той все смята, че е неоценен. Иначе да, българското образование не се признава тук. Аз също в момента се преквалифицирам. Уча за заварчик. Иначе по образование от България съм енергетик. Ама какво да правя?
"Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa*****
НеутралноНе се притеснявай, аз онначало и курс, как се пише резюме изкарах. Че и диплома ми дадоха за курса, чак и нещо като тържество си направихме - абигуренска...
И само какъв истерич смях ме обзе, като и снимки си набравихме - нямяш представа какъв състав бяхме ....
Доя до мен, индиец, с челма,брада, и скръстил отпред ръци .... абе точно от али баба и 40 разбойника. И по натам разни нации все в тоя дух, неописуемо...
Само аз бях бял, и сигурно са се засегнали на смеха ми, ама то беше направо неудържимо... случвало ми се е само няколко пъти в живота.
Като си помислих, че ще покажа снимката в БГ.