Предлагам, българските пенсионери да дарим тези максимум 10 лева на Правителството и Парламента за да си ги раздадат като бонуси за "добрата работа", която вършат в полза на народа. Така ще могат да турят още по-някое кило към туловищата. Виждате ги всеки петък по телевизията на какво приличат.
Дупетатите да си намалят безумно високите и неоправдани заплати и да поспрат да прахосват тубите с бензина за купените с държавни (народни пари) лимузини. Това е най-правилният и благороден начин, но за съжаление с оглед на манталитета на средностатистическия български дупетат е и най-нереалистичен.
дьржавата последните 3 години взима плоськ даньк от фирмите 10% а дава 100% пенсии които пенсионерите изхарчват 100% и дьржавата не си взима обратно пари от фирмите с прогресивен даньк примерно 35-40 %
това е все едно пожарникарите при пожар да използват 10% от техниката или 10% от водата или 10 % от предпазното си облекло с която са отишли на пожара и после да кажат нещото изгоря и имаше много жертви
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Проблемът не е в пенсиите, а в Данков. Никога с финанси в България не се е занимавал по-прост и некомпетентет човек!
Плати ли си всичките данъци? А искаш ли заплата 500лв или 350 ти стигат, ако ти се удържа всичко, както е по кодекс? Направи си фирма, пък плащай и 1000лв на 1001 изкарани.
Аман от пишман десни с радикално леви идеи! Държавата не е да раздава пари. С това мислене сме на този хал. Тя прибира пари от нас, за да осигури срещу тях общополезни услуги- здравеопазване, отбрана, пътища, образование. За пенсии би трябвало да има фондове събрани, защото уж това е значението на осигуровките. Вярно, всичко се краде и в крайна сметка от данъците се покриват дупки и още се краде. Докато не ми осигурява нищо тази държава срещу платеното, няма и да плащам като бунак всичко- максимални осигуровки не значат да ме лекуват без пари, а, напротив значат "Тоя има, да го дерем!", друсам се по пътища с дупки като швейцарско сирене, детски градини има само за "социално слаби" и безработни, което ми е чудно как е предимство, щом те не плащат данъци, а и нали са си вкъщи...
Ако левичари като теб искат да се плаща нахалост, плащайте си вие и си говорете как сте доволни от поредния месия.
Дълго след изборите ще има да изплащаме направените около тях разходи, вкл. и увеличените пенсии. Както беше казал Чърчил: "Най-много се лъже преди избори, по време на война и след лов". И после нямало да има популизъм...
До коментар [#13] от "атанас":Не му обръщай внимание на "dearblue". Сравнително скоро се появи тук и започна да пише някакви абсолютно безсмислени коментари. Доста от това, което е написал съм чел и никъде не успях да хвана изобщо някакви мисъл. Останалите, които го четат като гледам оценките, които му поставят, споделят преимуществено моето мнение.
Е и какво ще плащате дълго след изборите 10 лв на месец на пенсионерски калпак са 25 млн общо на месец. 300 млн на година. Не ми казвайте, че 300 млн на година са грижа. Имайте предвид, че много от тези хора не са можели да се осигуряват в частни фондове, а бюджета им е прибирал всичко.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
До коментар [#16] от "biss Mark":Само не ми казвай, че това е единственият разход, който правителството и Б. Б. ще направят гонейки по-добро представяне на изборите. Дори не си заслужава да ти давам примери, за да те убедя в твърдението си, просто защото те са навсякъде около нас.
"...26% от българите биха гласували за ГЕРБ ако изборите се провеждат в края на май. Това е спад с 2 на сто спрямо април, сочи национално представително проучване на Агенция "Афис".
Интересен е моментът, че за пръв път след последните избори, двама представители на бившата "Тройна коалиция" биха получили сумарно повече от ГЕРБ, коментират анализаторите.
Към края на май "за" БСП биха гласували 18%, докато "за" ДПС – 9 на сто. Събрани двата електората дават 27 пункта или с процент повече от гласовете, които би получил ГЕРБ."
Ама да, нека държавата да прибира 100% от парите на тези, които развиват производство и осигуряват работни места, за да ги дава на тези, които само консумират.
Защо не премахнат субсидиите за партиите, както и безплатните квартири и лимузините на депутатите?
И 240 хрантутника не са ли много за малка България?
120 депутати трябва да са предостатъчни.
нема страшно, ловешкият селтак със социопатични девиации пак ще ни нахендри на работодателите си от СБ/МВФ - само се чудя дали ще направи "Големият шлем" първо да ни продаде на работодателят на правителството другаря Сорос преди да ни хвърли на лешоядите?
Не говорим какви разходи ще направят, а дали пенсионерите имат право на тези 10лв. А това че им ги дават преди избори и после ще ни надуят главите колко са подобрили положнието им е друга болна тема. Намериха 150 млн за тютюно- производители, но 250 млн за пенсионерите са им грижа.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
Кофтито е , че дори "матряла" разбира, че политика се прави "сО пАри или сО дупе".
ПАри няма, така че Тиквата трябва да избира между неговото дупе и това на Цветелинка . ...И Златев не може му помогне.... Щото неговото дупе "стратегически" е насочено към Путя Расийский.
При допълнителни плащания той може да надхвърли 3%, което ще е причина Европейската комисия да затегне процедурата по свръхдефицит, която откри срещу България миналата година.
--------------------
що за тъпанар може да напише подобна олигофрения. авторе олигофрен,
1. толкова страшната процедура за "свърх" дълг отдавна е прекратена;
2. при положение, че всички държави с 1-2 изключения имат (много) по-висок дефицит от нас, явно не е чак толкова кръвожадна прожедурата!
До коментар [#15] от "angel_to":
дьржавата нищо не осигурява на бьлгарите
даже не осигурява защита на геноцида срещу бьлгарите
извьршван от чужденците
дьржавата прави 40 годишно пустинно лутане уж да умре и последният с робско мислене в християнска дьжава кьдето се ражда всякакви плодове и зеленчуци
даже не сме избягали сьс златото и среброто от египет и никои не ни гони
Не мога,а и не искам да ми е понятно, защо цялата пасмина от горди Българи е виснала на шията на Държавата.
Оправяйте се сами!
Такава ни е Конституцията.
Това е положението.
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.
До коментар [#13] от "атанас":
селяните ако си стоят по селата и си отглеждат реколтата от земята няма да дават пари за коли трошки на запада и пари за пьтища и петрол да си дундуркат задниците да доидат да карат коли в градовете щото повече селяни да ги видят от тези дето са на село на мегданя
ако си стоят по селата и имат интернет и телевизия и си пият бирата по 7-8 месеца и за 2-3 месеца сьберьт реколтата и направят бурканите в консервените комбинати за гражданите на европа и русия песен ще си пеят че живота е лесен
сега си работи за шарени хартиики дето за нище не стават
Абе дневник абе стига бе.... КАКАВ Е РАЗЛИКАТА ДАЛИ ДЕФИЦИТА В КРАЯ НА ГОДИНАТА е 2.5 или 2.9%???? Никаква!
300 милиона лева са точно 0.3 0.4% но пък тия пари веднага ще се влеят в икономиката тъй като пенсионерите ще ги изразходват и ще увеличат с малко приходите и малко ще завъртят икономиката с малко по-добро потребление. Айде стига Дянков веднъж да развърже кесията и вие пак почнахте.
Какво ти пречат селяните? Ако те работят за над 1000лв, то кадърен гражданин като теб сигурно за 900лв би бил нает вместо тях навсякъде. Леко ти се подбива цената, но нямаш наеми и такива разходи като върл гражданин, който може да живее и на 40 при мама и тати. Шегата настрана, кой ви пречи да заемете вие местата, ако сте кадърни(визирам шопските шовинисти, сред които странно нямам познати, които от примерно 20те години на миналия век са все софиянци и са вид аристокрация, но пък виждам често хора, чиито родители са се преселили през 60те или 70те и гражданството им е дадено, защото са били общаци в Кремиковци)? Никой не иска да наема човек с повече търсени пари, ако може да спести 100лв или да назначи двойно по-кадърен, не би се замислил. Значи просто на такива като теб ви липсва нещото, което търсят работодателите най-много, а то е КВАЛИФИКАЦИЯ И ЗНАНИЯ. Не ви е виновен никой, че не сте учили, но искате превилегии заради отдавна забравеното понятие софийско жителство.
И пак ти казвам- развивай си левичарските теории на свой гръб. Никой не е длъжен да работи, за да те храни, защото ти си мислиш, че в това е смисълът на държавата.
360 000 000 са загубени за последните 4 почивни дни.
Май ни дойдоха в повече почивките през последните два месеца...
Ми с почивки не се пълни хазна и резерв....
А после пенсионерите били лапали парите......
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!
При допълнителни плащания той може да надхвърли 3%, което ще е причина Европейската комисия да затегне процедурата по свръхдефицит, която откри срещу България миналата година.
-------------------------
Айде да не се притеснявате чак пък толкова!Айде по-лекичко с оценките,виж графчето е друго нещо!
танасе ти за кадруване не си ли чувал от службите
преди 20 години обявиха перестроика пренареждане иськратха работническата класа с 20-30 години трудов стаж и обрекоха работниците и децата им в градовете а комунистите с кредитите от частни банки разава куфарчета
сега сьщо обявиха криза преди 2 години и ськратиха неудобните хора с 15-20 годишен стаж и обрекоха децата им и парите са в частни банки на тези дето ограбваха гражданите 20 години с безумни надценки
Пич, кои са тези, които само консумират? Пенсионерите ли?
Изключително тъпо от твоя страна. Това са нашите родители, баби и дядовци, които са бачкали за тая държава по 35-40 години, докато са те отглеждали. Тоест, докато си растял и учил, ти също само си консумирал.
И сега, понеже вероятно си се хванал на хубава работа и смяташ, че си хванал Господа за шушляка, дай сега да се дава само на работещите, а родителите ни да мрат без време щото нямало пари за тях или на такива като теб им свиди да им се даде по някой лев отгоре.
А когато днешните пенсионери са работили и са градили тази страна? И не е имало тогава частни фондове? Ама сега били само консуматори.
Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
през1944 обраха песионният фонд
1989 сьщо изчезна пенсионниат фонд
сега пак няма пенсионен фонд щото фирмите взимат 100% а дават на дьжавата 10%
аиде хаерлия
на печелившите честито
Не искам да правя реклама на никой,ама при положение,че почти в цял ЕС намаляват заплати,пенсии,привилегии заради кризата,а нашите ги вдигат!Външните агенции също вдигат рейтинга на България,какво да говорим повече?Да обръщаме внимание на платените писатели,на които им плащат от откраднатото от Белене?Айде бе!
През миналата година нямаше повишения на пенсии и заплати за по голяма част от народа. Но във почти всички министерства бяха раздавани тримесечни бонуси надхвърлящи доста самите заплати на държавните служители. И всичко това за "добре" свършена работа. А в съдебната власт освен това имаше и тринадесета заплата (може би и четиринадесета). Трябва да кажем че там явно се дават големи пари именно за ДА НЕ РАБОТЯТ.
Иначе току виж осъдили някой властник.
Е и? Всяко ново плащане увеличава разходите и вероятно дефицита........Защо това да е лошо? Има супер яка инфлация при храни, тока, парното, всичко поскъпва, вътр. потребление е в застой. Точно социалните плащания могат да дадат малко свеж въздух, макар че се правят заради избори...
Процедурата за свръхдефицит първо е прекратена. Второ като я има в една камара други държави какво от това? В България трябва да се престане с това робско мислене, че стриктно и точно ще се изпълнява каквото искали в ЕС. Там отдавна другите държави се борят ЕС да прави каквото те искат. А ние тука се хвалим, че ни казали браво
"Във ведомството на Симеон Дянков обаче имат сериозен мотив срещу нови разходи за пенсии, ако ще увеличат дефицита. Той е, че държавата иска да покаже на Брюксел, че е овладяла финансите си, като постигне прогнозния дефицит от 2.5% за тази година."-На "ТУЙ-племето" им пука за "брюкселите"-не за българите.Свалянето на дефицита под 3 % е важно"по принцип",но не и на всяка цена:"...еженето на българските държавници по въпроса с дефицита. Няма спор, че той е важен показател. Но българското правителство може да отчете и нулев дефицит, а в същото време да има огромни по размер отложени плащания, които да затормозяват съживяването на бизнеса и потреблението и да формират скрит държавен дълг. Германците пък може да имат 4-5% бюджетен дефицит, но правителството им да е абсолютно изрядно към фирмите и да финансира развитието на бизнеса. Чия икономика ще се развива по-добре? Въпросът е риторичен. Само че правителството на Борисов не може да "вдене" каква е разликата. За него е важно да има с какво да се хвали пред електората преди общинските и президентски избори и да има статистически данни, с които да убеждава хората, че ГЕРБ управлява добре. Независимо, че гражданите се чувстват все по зле."/Банкеръ,бр.17,2011 г./
Умнико, не живеем в 1987 и вече собствеността на производството е частна. Каква кадрова политика във фирма, която няма поръчки или е притисната от бюрократите за подкупи, глоби, данъци и изнемогва? Честито, време е да научиш, че вече заплата се дава за работа, а не от въздуха.
Ако не можеш да се сетиш защо съкращават хора или се режат заплати, пробвай да отвориш дюкянче за семки и наеми 3ма души, ама граждани с истинско дясно мислене като теб, на които да плащаш по 1000лв, за да е наистина социално дясно...
ПАРИ ДЪРЖАВАТА ОТДАВНА НЕ ГЕНЕРИРА САМА И НЯМА ОТКЪДЕ ДА ГИ ДАВА, АКО НЕ ТИ ГЛОБИ И ТАКСИ! За некадърниците работа има само по местата с кадрова политика- в администрацията. Другаде много бързо ги сменят с такива, които ще изкарват пари с умения.
Непрекъснато се занимаваме с последиците от нещо без да изследваме самото нещо.
Аз питам ЗАЩО сме толкова безнадеждно бедни? И какъвто и да е отговорът - ниска производителност, голямо и повсеместно крадене, липса на производство, аз питам отново ЗАЩО? Къде главната причина? Нямам задоволителен отговор. Вярно, че на 9.9 е изклан и прокуден елита на нацията, че след това естественият подбор е заменен с отвратителен съветски модел, който е продължил геноцида, но все пак това ли е всичко?
Всички пенсионирани комуняги получават тавана на пенсиите - за тях откъде намирате пари?! Откъде намирате да давате по 20 заплати при пенсиониране на ченгетата?! За едни всичко, а за хърбите, дето са бачкали цял живот като волове - нищо!!! И това ми било държава - абсолютна кочина и батак!!!
До коментар [#42] от "kento":"...при положение,че почти в цял ЕС намаляват заплати,пенсии,привилегии заради кризата,а нашите ги вдигат!..."-"Вдигането" на заплатите започна още от началото на това управление.Когато правителството на Герб и ББ "дойдоха" на власт,първата им работа беше да отменят Постановлението на предишното правителство,с което бяха намалени заплатите на министрите и висшите държавни служители с 15 %.Това,/старотото решение/ на правителството на тройната коалиция,според новите управници от ГЕРБ,било популистко и те-сегашните-отмениха намалението,т.е. направиха си увеличение на заплатите.Значи може да се каже,че те/ГЕРБ-ерите/, още от първия си ден,започнаха с увеличение на заплати.Е на своите си,но и то си е увеличение.С евентуалното сегашно-предизборно увеличение на МРЗ с 30 лв.вече увеличенията стават поетапни.Да се готвим,да очакваме следващия етап на увеличение на заплатите след 2 години-преди парламентарните избори.
"...26% от българите биха гласували за ГЕРБ ако изборите се провеждат в края на май. Това е спад с 2 на сто спрямо април, сочи национално представително проучване на Агенция "Афис".
Интересен е моментът, че за пръв път след последните избори, двама представители на бившата "Тройна коалиция" биха получили сумарно повече от ГЕРБ, коментират анализаторите.
Към края на май "за" БСП биха гласували 18%, докато "за" ДПС – 9 на сто. Събрани двата електората дават 27 пункта или с процент повече от гласовете, които би получил ГЕРБ."
Хората, които разчитат само на пенсии наистина изнемогват. Според мен няма нормален човек, на който да не му се иска да взимат по 500евро. И понеже Дянков запази добра фин. дисциплина, може да даде еднократна помощ, 300млн. не са толкова много.
Мен обаче много ме дразнят пенсионерите с имоти за десетки хиляди лева, които прехвърлиха на внуците си, а сега чакат на нашите пари. В София специално са значителен брой, поне според моите наблюдения.
И колко е "значителен" този брой пенсионери?
Повечето изнемогват.
Единици са тези които са имали наистина имоти , и то скъпи за даряване.
От единици не трябва да се съди за масата.
Повечето пенсионери наистина изнемогват и десетина лева едва ли ще ги "спасят" въпреки,че "било" огромен разход за хазната.
Защо когато се гласуват по 4 дни почивни за празниците, никой не се замисля за загубите от производство?
Аз например работя в сивата икономика, по простата причина че трябва да имам все някакъв доход за да съществувам.
През всичките тези дни почивки около празниците просто останах без надница защото не съм си я изкарала.
А не съм си я изкарала защото нямаше кой да купува!!!
София беше празна!
А сега сметнете и всичките загуби от производството (където има такова) и ще видите загубите за хазната от почивките.
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!
Наистина няма точни данни. Но например в градове като Кюстендил, Дупница, не много големи всички, имат къщи и земи на село. Виж колко струват, няма цени под 20000-30000лв. В София имам две съседки, вилите около Елин Пелин им ги оценявам грубо по 50 000лв. Преписани са на децата им. Защо да вземеме от едно младо семейство, което няма никакви активи, работят и двамата за общо 1000 лв. и отглеждат две деца, за да дадеме конкретно на тези пенсионери.
Изобщо не става въпрос колко са мизерни пенсиите, но те и заплатите на работещите са такива. В нашата бедна държава за да дадеш на някой, трябва да вземеш от друг.
До коментар [#41] от "dearblue":
Абе ти верно си идиот!
Първо фирмите не "взимат" 100%, а си ги "заработват".
Второ - ти какво предлагаш -
Държавата да взима 100% от заработеното на работещите, и да раздава 10% на пенсионерите и социално слабите ли?
Аз плащам 15% данък, още около 30% осигуровки, отделно от това ОСИГУРЯВАМ възрастната ми майка с всичко необходимо. Като имам деца, ще осигурявам и за тях всичко необходимо, вкл. и частно образование, ако се наложи (тъй като гледам накъде върви държавното...). Като ида на лекар си плащам почти всичко, въпреки че вече съм си платил и здравните осигуровки (щото са им свършили направленията, точно когато съм имал нещастието да се разболея)...
И викаш - 10% са малко, а???
Бих ти теглил една много много звучна българска псувня, но преди обяд не псувам.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
В България са се регистрирали над 300 партии и участват на избори, за което взимат пари от държавата ?!
Предлагам, да се промени закона и партиите да си теглят заеми, които да връщат! А за депутатските заплати и преразходи за глезотии на многобройните народни представители мисля, че е повече от неразумно разточителство за една определено бедна държава!
До коментар [#13] от "атанас":Да де , ама пенсионните фондове редовно ги прилапват още от червеното време. Скоро нали прилапаха частните осигурителни фондове, па сега се оказа, че конституционният съд рекъл ,че е незаконно. Да, обаче, не могло да се върнат ! Значи, битият-бит, ...нататък го знаеш. А сега новите удръжки пак по частните фондове ли ще разнасят ? Ега ти държавата !
"В нашата бедна държава за да дадеш на някой, трябва да вземеш от друг. "
За това си абсолютно права.
Но не трябва да се оплюват само пенсионерите.
Да, вярно е има и хора с пенсии над тавана, но това реално не са хората които са работили, а разни тоталитарни номенклатури.
Да вземат от тях.Въпреки, че и те сега чакат увеличение...жалка държавица сме.
Щом умират хора защото не могат да им се осигурят лекарствата....но масата пенсионери са работили по 35-40 и повече години за тази държава, а сега умират от глад.
За младите също не е лесно, знам го!
Дъщеря ми е на 34 и не иска да ражда , дете обречено на мизерия.Иска да може да му осигури всичко преди да роди, което не се очертава да стане в близко и дори в далечно бъдеще.
А времето не чака.
И ако някой ден реши да го роди това дете, то вече ще е късно за това.
Е, боли ме, но не мога да помогна защото аз пък съм пенсионер по болест.
И то не от измислените
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!
До коментар [#17] от "angel_to": Някои банкери казват, че вече са опаткали и финансовия резерв . Стигнал бил под 4.5 млд - минималната граница. За какво, май и те не знаят. Силно ме съмнява, че кривогледият каубой въобще не знае да смята, колко пари има, какво са приходите. От къде измъкна 180 мил. за стадиони ?
Като махнем настрана генералните проблеми на страната - липса на производство с висока принадена стойност, конкурентноспособни предприятия и т.н. настоящият промблем се нарича политиката на ГРОБ.
Отказът от реформи логично доведе до това. И още ще има... Наслушахме се на популизъм и простотии, но реална реформа не беше проведена. Милиционерите сметнаха, че ако симулират дейност ще могат да излъжат реалните икономически закони. Няма как да стане. Надута държавна администрация, раздута нищоправеща полиция, която действа само когато има дарения, крещяща нужда от реорганизация в икономическите субекти с държавно участие и ... мога да продължавам така...
Най-дъртата лъжа на тандема Дянков-Рапона е, че по време на криза не се прави реформа - напротив реформа се прави по време на криза. Защото обществото е готово да плати цената.
Ако се бяха освободили средства от неефективни производства, от намаляване броя на тунеядците и осигуряването им, и тези пари бяха раздадени на пенсионерите лека-полека колелото щеше да се завърти.
Сега идват избори и гробарите са като парализирани.
Бавно, мъчително излизане на страната от кризата до към 2014г - това ни чака. И то само ако световната икономика и ЕС вървят добре...
На каца мед, една лъжичка катран стигала. Ама на каца катран, една лъжичка мед не стига! Бат'Бойко точно това прави с тези 10 лева. На никой няма да помогне с тях, ама дефицита със сигурност ще влоши.
Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
Жалка е цялата картинка. Това с ровенето по кофите за боклук направо е потресаващо. Има и недохранени деца, и те са много.
Мисълта ми беше, че в момента социалните плащания трябва да са насочени само към най-бедните. Защо ще увеличават пенсии от по 700лв. Ако времената бяха други и минималната пенсия стигаше да се изхранваш спокойно, в никакъв случай нямаше да съм на това мнение.
До коментар [#40] от "red_rose": Розе, това , дето продадоха и изплюскаха , нали пенсионерите са градили ? Що не внесоха половината от парите в пенсионни фондове. ? Нали там е зазидана и принадената стойност на труда им. Поне това да бяха върнали. На мен една заплата ми удържаха само за чинията на Бузлуджа.
До коментар [#42] от "kento":Нещо бъркаш. На запад има от какво да намаляват. В Гърция средната пенсия била над 900 евро, англичаните - 1000 лири, дори в Турция един даскал, изселник от България вземал 1200 лева. На мен , ако решат да ми режат, трябва да ми режат к.... а ! Сети ли се ?
Истината е, че ако не бяха разграбили брутално всичко по време на т.нар. приватизация - а бяха вкарали нещо и в пенсионния фонд, откъдето да се получават приходи - което е съвсем резонно, щото тези активи са построени и с труда на сегашните пенсионери - нямаше да има подобен проблем - ама нали гледаха да заграбят колкото се може повече, а което не успяха да заграбят - го ликвидираха
Нито минималната пенсия осигурява сносен живот, нито с майчинските и детските могат да се стимулират жените да раждат българчета.
За ромите е различно, за тях това са пари паднали от небето и раждат ли раждат... те крадат и са научени да получават наготово.
Но коя българка ще иска да гледа дете в тази мизерия.
Благодаря ти за разбирането
И хубав те ти пожелавам!
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!
До коментар [#49] от "Мондиана":Тая песен за производителността я чуваме отдавна. Кажи какво е производителността на труда на един гръцки шофьор от градския транспорт, та вземал 7000 евро на месец ? Каква е производителността на един турски даскал, изселник от България, та взема 1200 лв пенсия, а е имал 1800 лв заплата. Жена му също взема 1000 пенсия. Пише го във вестника от вчера.
До коментар [#54] от "a.nice":Тиквеник ! Какво чакат на твоите пари ? Те пенсиите са ги отработили. Когато са били млади са плащали пенсиите на своите родители . Това е солидарна система ! Ти , като кюфнеш , от къде ще ти плащат пенсията, ? Нали някой ще ти я отрабатва ?
Не знам какво разбирате под "отработили", но държавата ни е фалирала два пъти. 92г Луканов обяви, че нямаме пари за да си покриваме заемите, които наследихме от Бай Тошо и втори път, когато Виденов ограби държавата и докара заплати и пенсии до 5 долара.
маи левовете са в западни и грьцки банки а тука има само евро и долари в банките по сметките на фирмите и домакинствата защота са по сигурни валути и дьржавата не може да печати левове и плановете за влизане в еврозоната се провалиха щото западниаците и гьрците ще се сьбудят с шарени бьлгарски хратиики ако вьведьт еврото в бьлгария сега правителството не може да вдигне корпоратвния даньк щото фирмите имат евро и долари а ниамат левове по сметките за да напьлнят бщджета
До коментар [#75] от "a.nice":С такива лозунги,вече 21 г. се "строи" демокрацията/и резултатът от тези лозунги е налице/:"...Луканов обяви, че нямаме пари за да си покриваме заемите, които наследихме от Бай Тошо и втори път, когато Виденов ограби държавата..."-Как така бе фалирала държавата с външен дълг около $7 милиарда и основни фондове от над $65 милиарда,преди приватизацията на индустриалните предприятия?
Мораториумът по плащанията на външния дълг може да е бил грешка,а може и да не е бил-нямаме всичката информация за мотивите за това решение.Но тук му е мястото да се споменат думите на Хенри Кисинджър по повод съгласието на СССР/т.е. Горбачов/ за обединението на Германия:"Това-хубаво,ам защо без да се плати нито един цент?"
А Виденов изплати $ 1 милиард за да се вдигне Мораториума и да се "отпуши" външното финансиране на държавата.-Как така я "ограби",като и плати част отдълговете й?И Впрочем,сега външният сумарен дълг на България е многократно пъти по-голям от "наследения" от Т.Живков/ в евро/.
Производителността не идва от един човек в дадена страна. Ако има 1000 човека с доходи 50000 и произвеждащи за по 100000, но в същото време няколко милиона по разни причини произвеждат за по 500лв и получават 300лв, то цялата държава отива надолу и като доходи от пенсии и т.н. Ако в същото време милиони произвеждат за по 5000 евро и получават по над 2000евро месечно, то пенсиите ще са по 1000евро, шофьорът на автобус ще е нает за 2000 евро, защото иначе ще работи като общак на строеж, и т.н. А с производителността има и много неща, които правят случая да произведеш 50% от чуждата продукция да значи да получаваш 20% от неговия доход...
Та държавата няма как да даде пари, с проблемите си в образованието и ниската си квалификация и производителност, с огромната корупция и тъпкането на всеки бизнес извън близкия до властта какво да имаме? Лошото е, че се връзваме на леви идеи от "десни" месии като царя и Рапона, а забравяме кое е важното- да търсим как държавата да ни създава удобство да работим. Само с много работа и реални добри условия за бизнес може да се измъкнем. Това, обаче, никой политик не обещава в програмите си или забравя първо него, защото гласовете се печелят от левичарството- толкова ни е дорасъл народът за дясното мислене и идеята, че всеки сам си гради бъдещето.
До коментар [#79] от "атанас":
задачата е по математика от средното училище ама там нещата са описани с трьби които пьлнят басени и трьби които източват басеини
Това за Дянков е известно но никой не казва колко е прост матряла за да го избере и след това матряла да тъне в мизерия .Физкултурници и пожарникари са цвета на нацията дерзаите копайте дъното
До коментар [#42] от "kento":Има една съществена разлика между България и цитираните от Вас страни. България имаше държавен резерв от над 8 милиарда лева. Не ББ и разбойниците от Герб запазиха заплатите (което също не е верно). Просто харчат от резерва. Иначе данъчното бреме се вдигна с коло 50%. Цените почти на всико се вдигнаха драстично (това реално е намалило заплатите). Българският народ ги избра за да оправят нещата, а не непрекъснато да се оплакват какво са им оставили. Има два начина за вършене работа - единия е да запретнеш ръкави и да я свършиш, другия е да търсиш обективна причина и да не я свършиш. В повечето случаи герберите правят второто.
До коментар [#31] от "dearblue":Тя Вашата е като на циганина - лесно му е на селянина: ори, мели, яж, пък той трябва да го търси, да го открадне, да го пренесе тайно и чак тогава да яде. Ако беше само до прибирането е лесно. Докато се стигне до прибирането е зора - много ръчен труд и пари и особено много пот. А наздраве!
На никой от властта не му пука за катрана. Идат избори, меда е събиран за да се докараме за пред изборите, а не за да оправяме вкуса на катрана. Важно е да спечелим изборите за да може, когато трябва да назначаваме в НОИ наши хора за директори и прочие подобни неща. Катрана няма да го яде властта все пак. Той може да си остане катран.
До всички, които плюят против пенсионерите...,уточнявам ,че не съм пенсионер имам още мноооого до пенсия и Бог знае дали независимо,че си плащам осигуровките ще получа такава,така че да се чувствам достойно .Историята в България показва,че българския пенсионер е и се чувства почти като просяк.....независимо,че зад гърба си има 40г. стаж през който са се трудил и произвеждал. Не се знае дали и с парите от нашите осигуровки дали няма да се случи същото.Свидетели сме,че таван на пенсиите има и независимо от това, колко си внесъл в крайна сметка ще получиш,колкото ти дадат.Това е България !Не са виновни пенсионерите,че искат увеличение след като сме свидетели,че стоките от първа необходимост се увеличиха в пъти, някои от тези хора са на ръба на оцеляването. Факт е че независимо от престъпленията, които са били извършени с източването на държавата още от преди прехода ,през него и сега няма никой виновен и осъден независимо от доказани явни престъпления.Дори да имаше малко пенсионери в БГ едва ли щяхме да живеем по добре.Докато ние като граждани не защитаваме правата си и живеем така сякаш някой друг ще ни помогне едва ли нещата ще се подобрят.
това и аз имам предвид
селянина оре сее и жьне само се поти дори вече има трактори и комбаини с климатици и джипиеси ама западни
може да направи парници без да копа мини в земята за руда за коли и камиони изаводи без да вдига многоетажни сгради да трепери да не паднат при земетресения може да си построи кьща с двор и децата му да не са в панелки и цяла година да е свободен
ама номенклатурите ни набутаха в градовете да си купуваме леки коли и апартаменти дето цените си ги определят едно кьм гьотере
само да имат далавера глупавите номенклатури кьдето работят в банките и да печелят от лихви по кредити
в бьлгария селяни и граждани воюват още от 1923 селското вьзстание
докато на запад селяни и граждани са в мир
гражданите произвеждат консуматори на селскостопански продукти а селяните произвеждат селскостопански продукти и всички печелят като нация и организация
в бьлгария всичко е вносно и всеки гледа далавера за сметка на някои друг бьлгарин като му продаде нещо вносно или изнесе нещо бьлгаско ефтино и после си купува вносно по скьпо
на печелившите честито
Какъв дефицит РАЗБЕРЕТЕ ЯСНО ПАРИ НЯМА И НЯМА ДА ИМА сбърканото управление изгонва хората навън няма кой да плаща данъци ефекта е като снежна топка разраства се постоянно.Фирмите фалират потреблението намалява разходите за администрация се увелечават .Опукаха резерва за незнайни цели даже и резерва на здравната каса опукаха . Сега искат увеличение на минималната заплата за да си увелечат тяхните заплати, Държавата е фалирала дерзайте
Четох,четох...и разбрах защо България е на този хал.Учили, недоучили,работили,неработили,но всеки пише както му е удобно,а не какво трябва да се напрви.За да работиш успешно трябва не ти да чакаш клиентите,а да ги накараш те да те търсят и то не с монопол.Но това не става с подарените предприятия на моята възраст.Не можеш да накараш 1 лопата да товари повече от колкото тя може.Насилиш ли я ще се счупиш.Трябват нови съвременни производства с висока добавена стойност,но къде са?Къде са учителите,къде са учениците. Не ,не тези сега,а тези от преди 20-30 години?
До коментар [#78] от "benkovski11":
Ако на вас не ви е ясно, че 97 година държавата беше ограбена, няма за какво да спориме.
И не, сега не е по голям вън. дълг.
До коментар [#91] от "a.nice":"...че 97 година държавата беше ограбена,..."-Освен празни заклинания и лозунги има ли факти,т.е. доказателства за това и как е станало,и в какво е вината на Ж.Виденов,когото обвинихте в пост # 75 ?
В първия том на Иван Хаджийски намираме ценно сведение от времето на хан Крум – кое предизвиква упадъка на една държава: “Крум запитал аварските пленници: “От какво мислите, се случи, че вашият началник и целият ви народ загина?”. Те му отговорили:
- От това, че взаимните клетви (клевети – б.а.) се умножиха и погубиха по-храбрите и благоразумните; после злодейците и крадците станаха съобщници на съдиите; после от пиянство, понеже виното се умножи и всички станаха пияници; после от подкупничество (и всички станаха рушветчии); сетне от търговия, защото всички станаха търговци и се лъжеха помежду си. И нашата погибел произлезе от това. Като чул Крум това, свикал всички българи и заповядал, като издал закон…'-Всеки упадък на държавата започва с клеветите.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Fenko
Рейтинг: 442 НеутралноДневник как намирате сензации всеки ден не мога да разбера
"Всяко постижение в науката започва с опит и свършва с него" Алберт Айнщайнyavooor
Рейтинг: 1153 НеутралноДневник да си плати данъците и ще има пари за пенсии.
malart
Рейтинг: 625 НеутралноСпокойно, с темповете на изселване на хората в работна възраст догодина и за 10 стотинки ще се циганчим.
malart.blog.bglz2
Рейтинг: 2401 НеутралноДо коментар [#1] от "Fenko":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Те не ги намират.Те си ги правят.
biss Mark
Рейтинг: 1521 Гневно2,5 млн пенсионери Х 10лв = 25 млн. на месец.
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Онзи ден се разбра че 117 млн. са изчезнали покрай Белене (не говоря за похрачени, а ИЗЧЕЗНАЛИ)
pantarea
Рейтинг: 442 НеутралноПредлагам, българските пенсионери да дарим тези максимум 10 лева на Правителството и Парламента за да си ги раздадат като бонуси за "добрата работа", която вършат в полза на народа. Така ще могат да турят още по-някое кило към туловищата. Виждате ги всеки петък по телевизията на какво приличат.
hitre.petre
Рейтинг: 442 ЛюбопитноДупетатите да си намалят безумно високите и неоправдани заплати и да поспрат да прахосват тубите с бензина за купените с държавни (народни пари) лимузини. Това е най-правилният и благороден начин, но за съжаление с оглед на манталитета на средностатистическия български дупетат е и най-нереалистичен.
dearblue
Рейтинг: 544 Неутралнодьржавата последните 3 години взима плоськ даньк от фирмите 10% а дава 100% пенсии които пенсионерите изхарчват 100% и дьржавата не си взима обратно пари от фирмите с прогресивен даньк примерно 35-40 %
това е все едно пожарникарите при пожар да използват 10% от техниката или 10% от водата или 10 % от предпазното си облекло с която са отишли на пожара и после да кажат нещото изгоря и имаше много жертви
dearblue
Рейтинг: 544 Неутралнои да кажат използвахме 10% от нещата да не охарчваме частниците
lz2
Рейтинг: 2401 НеутралноДо коментар [#8] от "dearblue":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Ти да не си учил икономика във Факултето?
др. Иванов
Рейтинг: 660 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Проблемът не е в пенсиите, а в Данков. Никога с финанси в България не се е занимавал по-прост и некомпетентет човек!
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1366 НеутралноМатряла
трябва да се гърчи плавно.
Нали >
искаше плавен и не-шоков преход.
Никакво шоково повишение > ... по 2 лева "на каскет" .... колко пъти гласуваха за червените говеда и за първанките ??!
атанас
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#9] от "dearblue":
Плати ли си всичките данъци? А искаш ли заплата 500лв или 350 ти стигат, ако ти се удържа всичко, както е по кодекс? Направи си фирма, пък плащай и 1000лв на 1001 изкарани.
Аман от пишман десни с радикално леви идеи! Държавата не е да раздава пари. С това мислене сме на този хал. Тя прибира пари от нас, за да осигури срещу тях общополезни услуги- здравеопазване, отбрана, пътища, образование. За пенсии би трябвало да има фондове събрани, защото уж това е значението на осигуровките. Вярно, всичко се краде и в крайна сметка от данъците се покриват дупки и още се краде. Докато не ми осигурява нищо тази държава срещу платеното, няма и да плащам като бунак всичко- максимални осигуровки не значат да ме лекуват без пари, а, напротив значат "Тоя има, да го дерем!", друсам се по пътища с дупки като швейцарско сирене, детски градини има само за "социално слаби" и безработни, което ми е чудно как е предимство, щом те не плащат данъци, а и нали са си вкъщи...
Ако левичари като теб искат да се плаща нахалост, плащайте си вие и си говорете как сте доволни от поредния месия.
Ангел Тодоров
Рейтинг: 497 НеутралноДълго след изборите ще има да изплащаме направените около тях разходи, вкл. и увеличените пенсии. Както беше казал Чърчил: "Най-много се лъже преди избори, по време на война и след лов". И после нямало да има популизъм...
Ангел Тодоров
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#13] от "атанас":Не му обръщай внимание на "dearblue". Сравнително скоро се появи тук и започна да пише някакви абсолютно безсмислени коментари. Доста от това, което е написал съм чел и никъде не успях да хвана изобщо някакви мисъл. Останалите, които го четат като гледам оценките, които му поставят, споделят преимуществено моето мнение.
biss Mark
Рейтинг: 1521 НеутралноДо коментар [#14] от "angel_to":
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Е и какво ще плащате дълго след изборите 10 лв на месец на пенсионерски калпак са 25 млн общо на месец. 300 млн на година. Не ми казвайте, че 300 млн на година са грижа. Имайте предвид, че много от тези хора не са можели да се осигуряват в частни фондове, а бюджета им е прибирал всичко.
Ангел Тодоров
Рейтинг: 497 НеутралноДо коментар [#16] от "biss Mark":Само не ми казвай, че това е единственият разход, който правителството и Б. Б. ще направят гонейки по-добро представяне на изборите. Дори не си заслужава да ти давам примери, за да те убедя в твърдението си, просто защото те са навсякъде около нас.
Goebbels
Рейтинг: 442 Весело"...26% от българите биха гласували за ГЕРБ ако изборите се провеждат в края на май. Това е спад с 2 на сто спрямо април, сочи национално представително проучване на Агенция "Афис".
Интересен е моментът, че за пръв път след последните избори, двама представители на бившата "Тройна коалиция" биха получили сумарно повече от ГЕРБ, коментират анализаторите.
Към края на май "за" БСП биха гласували 18%, докато "за" ДПС – 9 на сто. Събрани двата електората дават 27 пункта или с процент повече от гласовете, които би получил ГЕРБ."
Боно Нончев
Рейтинг: 652 ВеселоДо коментар [#8] от "dearblue":
Ама да, нека държавата да прибира 100% от парите на тези, които развиват производство и осигуряват работни места, за да ги дава на тези, които само консумират.
Какво ли може да се обърка?
****
Този коментар беше изтрит в 22:16 на 06/06/2011 от неговия автор.
_dan_
Рейтинг: 551 НеутралноЗащо не премахнат субсидиите за партиите, както и безплатните квартири и лимузините на депутатите?
И 240 хрантутника не са ли много за малка България?
120 депутати трябва да са предостатъчни.
tst54
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#12] от "barcelonski":Говедо!!!!!!!!!!!!!! !!!
NWO
Рейтинг: 768 Гневнонема страшно, ловешкият селтак със социопатични девиации пак ще ни нахендри на работодателите си от СБ/МВФ - само се чудя дали ще направи "Големият шлем" първо да ни продаде на работодателят на правителството другаря Сорос преди да ни хвърли на лешоядите?
http://www.blitz.bg/news/article/118884biss Mark
Рейтинг: 1521 НеутралноДо коментар [#17] от "angel_to":
Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.Не говорим какви разходи ще направят, а дали пенсионерите имат право на тези 10лв. А това че им ги дават преди избори и после ще ни надуят главите колко са подобрили положнието им е друга болна тема. Намериха 150 млн за тютюно- производители, но 250 млн за пенсионерите са им грижа.
mdaa
Рейтинг: 605 НеутралноКофтито е , че дори "матряла" разбира, че политика се прави "сО пАри или сО дупе".
ПАри няма, така че Тиквата трябва да избира между неговото дупе и това на Цветелинка . ...И Златев не може му помогне.... Щото неговото дупе "стратегически" е насочено към Путя Расийский.
ngrudev
Рейтинг: 442 НеутралноЕдин добър министър на финансите знае как да не го допусне.
user11
Рейтинг: 442 ГневноПри допълнителни плащания той може да надхвърли 3%, което ще е причина Европейската комисия да затегне процедурата по свръхдефицит, която откри срещу България миналата година.
--------------------
що за тъпанар може да напише подобна олигофрения. авторе олигофрен,
1. толкова страшната процедура за "свърх" дълг отдавна е прекратена;
2. при положение, че всички държави с 1-2 изключения имат (много) по-висок дефицит от нас, явно не е чак толкова кръвожадна прожедурата!
dearblue
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#15] от "angel_to":
дьржавата нищо не осигурява на бьлгарите
даже не осигурява защита на геноцида срещу бьлгарите
извьршван от чужденците
дьржавата прави 40 годишно пустинно лутане уж да умре и последният с робско мислене в християнска дьжава кьдето се ражда всякакви плодове и зеленчуци
даже не сме избягали сьс златото и среброто от египет и никои не ни гони
мОДИ ти си........ши....к
Рейтинг: 442 НеутралноНе се плашете а джобовете си стегнете,идат яки глоби,за всичко г-н Тютю нали се похвали,че е намерил пари за увеличение от ГЛООБИ
Белият Негър
Рейтинг: 721 ВеселоНе мога,а и не искам да ми е понятно, защо цялата пасмина от горди Българи е виснала на шията на Държавата.
Действителноста е грешка, породена от липстата на алкохол.Ърнест Хемингуеий.Оправяйте се сами!
Такава ни е Конституцията.
Това е положението.
dearblue
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#13] от "атанас":
селяните ако си стоят по селата и си отглеждат реколтата от земята няма да дават пари за коли трошки на запада и пари за пьтища и петрол да си дундуркат задниците да доидат да карат коли в градовете щото повече селяни да ги видят от тези дето са на село на мегданя
ако си стоят по селата и имат интернет и телевизия и си пият бирата по 7-8 месеца и за 2-3 месеца сьберьт реколтата и направят бурканите в консервените комбинати за гражданите на европа и русия песен ще си пеят че живота е лесен
сега си работи за шарени хартиики дето за нище не стават
naturisten
Рейтинг: 605 НеутралноДо коментар [#5] от "biss Mark":
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!А 16-те млн. на Ковачки? Или му ги опростиха на завалията, покрай тежката присъда? Не сме държава, а КОЧИНА.
досю
Рейтинг: 481 НеутралноДневник и цялата кохорта около него отвлича вниманието от това което става в света пример в Гърция.
особендосю
Рейтинг: 481 НеутралноДо коментар [#31] от "dearblue": Селяните си знаят работата . А ТИ СКАПАН либерал и тиквиник като много знаещ отиди на село да ги оправиш.
особенmerkel
Рейтинг: 823 НеутралноАбе дневник абе стига бе.... КАКАВ Е РАЗЛИКАТА ДАЛИ ДЕФИЦИТА В КРАЯ НА ГОДИНАТА е 2.5 или 2.9%???? Никаква!
300 милиона лева са точно 0.3 0.4% но пък тия пари веднага ще се влеят в икономиката тъй като пенсионерите ще ги изразходват и ще увеличат с малко приходите и малко ще завъртят икономиката с малко по-добро потребление. Айде стига Дянков веднъж да развърже кесията и вие пак почнахте.
атанас
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#31] от "dearblue":
Какво ти пречат селяните? Ако те работят за над 1000лв, то кадърен гражданин като теб сигурно за 900лв би бил нает вместо тях навсякъде. Леко ти се подбива цената, но нямаш наеми и такива разходи като върл гражданин, който може да живее и на 40 при мама и тати. Шегата настрана, кой ви пречи да заемете вие местата, ако сте кадърни(визирам шопските шовинисти, сред които странно нямам познати, които от примерно 20те години на миналия век са все софиянци и са вид аристокрация, но пък виждам често хора, чиито родители са се преселили през 60те или 70те и гражданството им е дадено, защото са били общаци в Кремиковци)? Никой не иска да наема човек с повече търсени пари, ако може да спести 100лв или да назначи двойно по-кадърен, не би се замислил. Значи просто на такива като теб ви липсва нещото, което търсят работодателите най-много, а то е КВАЛИФИКАЦИЯ И ЗНАНИЯ. Не ви е виновен никой, че не сте учили, но искате превилегии заради отдавна забравеното понятие софийско жителство.
И пак ти казвам- развивай си левичарските теории на свой гръб. Никой не е длъжен да работи, за да те храни, защото ти си мислиш, че в това е смисълът на държавата.
kiselo_mliako
Рейтинг: 714 Гневно360 000 000 са загубени за последните 4 почивни дни.
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!Май ни дойдоха в повече почивките през последните два месеца...
Ми с почивки не се пълни хазна и резерв....
А после пенсионерите били лапали парите......
kento
Рейтинг: 605 НеутралноПри допълнителни плащания той може да надхвърли 3%, което ще е причина Европейската комисия да затегне процедурата по свръхдефицит, която откри срещу България миналата година.
-------------------------
Айде да не се притеснявате чак пък толкова!Айде по-лекичко с оценките,виж графчето е друго нещо!
dearblue
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#36] от "атанас":
танасе ти за кадруване не си ли чувал от службите
преди 20 години обявиха перестроика пренареждане иськратха работническата класа с 20-30 години трудов стаж и обрекоха работниците и децата им в градовете а комунистите с кредитите от частни банки разава куфарчета
сега сьщо обявиха криза преди 2 години и ськратиха неудобните хора с 15-20 годишен стаж и обрекоха децата им и парите са в частни банки на тези дето ограбваха гражданите 20 години с безумни надценки
red_rose
Рейтинг: 1141 ГневноДо коментар [#19] от "pi314_":
Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!Пич, кои са тези, които само консумират? Пенсионерите ли?
Изключително тъпо от твоя страна. Това са нашите родители, баби и дядовци, които са бачкали за тая държава по 35-40 години, докато са те отглеждали. Тоест, докато си растял и учил, ти също само си консумирал.
И сега, понеже вероятно си се хванал на хубава работа и смяташ, че си хванал Господа за шушляка, дай сега да се дава само на работещите, а родителите ни да мрат без време щото нямало пари за тях или на такива като теб им свиди да им се даде по някой лев отгоре.
А когато днешните пенсионери са работили и са градили тази страна? И не е имало тогава частни фондове? Ама сега били само консуматори.
dearblue
Рейтинг: 544 Неутралнопрез1944 обраха песионният фонд
1989 сьщо изчезна пенсионниат фонд
сега пак няма пенсионен фонд щото фирмите взимат 100% а дават на дьжавата 10%
аиде хаерлия
на печелившите честито
kento
Рейтинг: 605 НеутралноНе искам да правя реклама на никой,ама при положение,че почти в цял ЕС намаляват заплати,пенсии,привилегии заради кризата,а нашите ги вдигат!Външните агенции също вдигат рейтинга на България,какво да говорим повече?Да обръщаме внимание на платените писатели,на които им плащат от откраднатото от Белене?Айде бе!
yanev_1961
Рейтинг: 497 ВеселоПрез миналата година нямаше повишения на пенсии и заплати за по голяма част от народа. Но във почти всички министерства бяха раздавани тримесечни бонуси надхвърлящи доста самите заплати на държавните служители. И всичко това за "добре" свършена работа. А в съдебната власт освен това имаше и тринадесета заплата (може би и четиринадесета). Трябва да кажем че там явно се дават големи пари именно за ДА НЕ РАБОТЯТ.
Иначе току виж осъдили някой властник.
Дим Дим
Рейтинг: 931 НеутралноЕ и? Всяко ново плащане увеличава разходите и вероятно дефицита........Защо това да е лошо? Има супер яка инфлация при храни, тока, парното, всичко поскъпва, вътр. потребление е в застой. Точно социалните плащания могат да дадат малко свеж въздух, макар че се правят заради избори...
ще се оправим...самиПроцедурата за свръхдефицит първо е прекратена. Второ като я има в една камара други държави какво от това? В България трябва да се престане с това робско мислене, че стриктно и точно ще се изпълнява каквото искали в ЕС. Там отдавна другите държави се борят ЕС да прави каквото те искат. А ние тука се хвалим, че ни казали браво
инсп. Петров
Рейтинг: 986 Неутралноепа да дава Дянковчето че нещо народът се е озъбил...
Добър ден! Вашите документи за проверка?Бенк-Бенк
Рейтинг: 732 Неутрално"Във ведомството на Симеон Дянков обаче имат сериозен мотив срещу нови разходи за пенсии, ако ще увеличат дефицита. Той е, че държавата иска да покаже на Брюксел, че е овладяла финансите си, като постигне прогнозния дефицит от 2.5% за тази година."-На "ТУЙ-племето" им пука за "брюкселите"-не за българите.Свалянето на дефицита под 3 % е важно"по принцип",но не и на всяка цена:"...еженето на българските държавници по въпроса с дефицита. Няма спор, че той е важен показател. Но българското правителство може да отчете и нулев дефицит, а в същото време да има огромни по размер отложени плащания, които да затормозяват съживяването на бизнеса и потреблението и да формират скрит държавен дълг. Германците пък може да имат 4-5% бюджетен дефицит, но правителството им да е абсолютно изрядно към фирмите и да финансира развитието на бизнеса. Чия икономика ще се развива по-добре? Въпросът е риторичен. Само че правителството на Борисов не може да "вдене" каква е разликата. За него е важно да има с какво да се хвали пред електората преди общинските и президентски избори и да има статистически данни, с които да убеждава хората, че ГЕРБ управлява добре. Независимо, че гражданите се чувстват все по зле."/Банкеръ,бр.17,2011 г./
атанас
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#39] от "dearblue":
Умнико, не живеем в 1987 и вече собствеността на производството е частна. Каква кадрова политика във фирма, която няма поръчки или е притисната от бюрократите за подкупи, глоби, данъци и изнемогва? Честито, време е да научиш, че вече заплата се дава за работа, а не от въздуха.
Ако не можеш да се сетиш защо съкращават хора или се режат заплати, пробвай да отвориш дюкянче за семки и наеми 3ма души, ама граждани с истинско дясно мислене като теб, на които да плащаш по 1000лв, за да е наистина социално дясно...
ПАРИ ДЪРЖАВАТА ОТДАВНА НЕ ГЕНЕРИРА САМА И НЯМА ОТКЪДЕ ДА ГИ ДАВА, АКО НЕ ТИ ГЛОБИ И ТАКСИ! За некадърниците работа има само по местата с кадрова политика- в администрацията. Другаде много бързо ги сменят с такива, които ще изкарват пари с умения.
атанас
Рейтинг: 1040 НеутралноУх, тъпият тъчпад от време на време ми маркира текст, докато пиша, и се е изтрила част от написаното... Та цялото изречение е
ПАРИ ДЪРЖАВАТА ОТДАВНА НЕ ГЕНЕРИРА САМА И НЯМА ОТКЪДЕ ДА ГИ ДАВА, АКО НЕ ОТ ДЖОБА ТИ С ДОД, ОСИГУРОВКИ, ДДС, АКЦИЗИ, ГЛОБИ И ТАКСИ!
Мондиана
Рейтинг: 1299 НеутралноНепрекъснато се занимаваме с последиците от нещо без да изследваме самото нещо.
Аз питам ЗАЩО сме толкова безнадеждно бедни? И какъвто и да е отговорът - ниска производителност, голямо и повсеместно крадене, липса на производство, аз питам отново ЗАЩО? Къде главната причина? Нямам задоволителен отговор. Вярно, че на 9.9 е изклан и прокуден елита на нацията, че след това естественият подбор е заменен с отвратителен съветски модел, който е продължил геноцида, но все пак това ли е всичко?
koydae
Рейтинг: 442 НеутралноВсички пенсионирани комуняги получават тавана на пенсиите - за тях откъде намирате пари?! Откъде намирате да давате по 20 заплати при пенсиониране на ченгетата?! За едни всичко, а за хърбите, дето са бачкали цял живот като волове - нищо!!! И това ми било държава - абсолютна кочина и батак!!!
koydae
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#49] от "Мондиана":
Това, което сте изредили малко ли е?!
Бенк-Бенк
Рейтинг: 732 НеутралноДо коментар [#42] от "kento":"...при положение,че почти в цял ЕС намаляват заплати,пенсии,привилегии заради кризата,а нашите ги вдигат!..."-"Вдигането&qu ot; на заплатите започна още от началото на това управление.Когато правителството на Герб и ББ "дойдоха" на власт,първата им работа беше да отменят Постановлението на предишното правителство,с което бяха намалени заплатите на министрите и висшите държавни служители с 15 %.Това,/старотото решение/ на правителството на тройната коалиция,според новите управници от ГЕРБ,било популистко и те-сегашните-отмениха намалението,т.е. направиха си увеличение на заплатите.Значи може да се каже,че те/ГЕРБ-ерите/, още от първия си ден,започнаха с увеличение на заплати.Е на своите си,но и то си е увеличение.С евентуалното сегашно-предизборно увеличение на МРЗ с 30 лв.вече увеличенията стават поетапни.Да се готвим,да очакваме следващия етап на увеличение на заплатите след 2 години-преди парламентарните избори.
Goebbels
Рейтинг: 442 Гневно"...26% от българите биха гласували за ГЕРБ ако изборите се провеждат в края на май. Това е спад с 2 на сто спрямо април, сочи национално представително проучване на Агенция "Афис".
Интересен е моментът, че за пръв път след последните избори, двама представители на бившата "Тройна коалиция" биха получили сумарно повече от ГЕРБ, коментират анализаторите.
Към края на май "за" БСП биха гласували 18%, докато "за" ДПС – 9 на сто. Събрани двата електората дават 27 пункта или с процент повече от гласовете, които би получил ГЕРБ."
hope
Рейтинг: 2290 НеутралноХората, които разчитат само на пенсии наистина изнемогват. Според мен няма нормален човек, на който да не му се иска да взимат по 500евро. И понеже Дянков запази добра фин. дисциплина, може да даде еднократна помощ, 300млн. не са толкова много.
Любовта ще спаси света!!!Мен обаче много ме дразнят пенсионерите с имоти за десетки хиляди лева, които прехвърлиха на внуците си, а сега чакат на нашите пари. В София специално са значителен брой, поне според моите наблюдения.
kiselo_mliako
Рейтинг: 714 ЛюбопитноДо коментар [#54] от "a.nice":
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!И колко е "значителен" този брой пенсионери?
Повечето изнемогват.
Единици са тези които са имали наистина имоти , и то скъпи за даряване.
От единици не трябва да се съди за масата.
Повечето пенсионери наистина изнемогват и десетина лева едва ли ще ги "спасят" въпреки,че "било" огромен разход за хазната.
Защо когато се гласуват по 4 дни почивни за празниците, никой не се замисля за загубите от производство?
Аз например работя в сивата икономика, по простата причина че трябва да имам все някакъв доход за да съществувам.
През всичките тези дни почивки около празниците просто останах без надница защото не съм си я изкарала.
А не съм си я изкарала защото нямаше кой да купува!!!
София беше празна!
А сега сметнете и всичките загуби от производството (където има такова) и ще видите загубите за хазната от почивките.
hope
Рейтинг: 2290 НеутралноДо коментар [#55] от "kiselo_mliako":
Любовта ще спаси света!!!Наистина няма точни данни. Но например в градове като Кюстендил, Дупница, не много големи всички, имат къщи и земи на село. Виж колко струват, няма цени под 20000-30000лв. В София имам две съседки, вилите около Елин Пелин им ги оценявам грубо по 50 000лв. Преписани са на децата им. Защо да вземеме от едно младо семейство, което няма никакви активи, работят и двамата за общо 1000 лв. и отглеждат две деца, за да дадеме конкретно на тези пенсионери.
Изобщо не става въпрос колко са мизерни пенсиите, но те и заплатите на работещите са такива. В нашата бедна държава за да дадеш на някой, трябва да вземеш от друг.
Athanatos
Рейтинг: 1719 НеутралноДо коментар [#41] от "dearblue":
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Абе ти верно си идиот!
Първо фирмите не "взимат" 100%, а си ги "заработват".
Второ - ти какво предлагаш -
Държавата да взима 100% от заработеното на работещите, и да раздава 10% на пенсионерите и социално слабите ли?
Аз плащам 15% данък, още около 30% осигуровки, отделно от това ОСИГУРЯВАМ възрастната ми майка с всичко необходимо. Като имам деца, ще осигурявам и за тях всичко необходимо, вкл. и частно образование, ако се наложи (тъй като гледам накъде върви държавното...). Като ида на лекар си плащам почти всичко, въпреки че вече съм си платил и здравните осигуровки (щото са им свършили направленията, точно когато съм имал нещастието да се разболея)...
И викаш - 10% са малко, а???
Бих ти теглил една много много звучна българска псувня, но преди обяд не псувам.
anonimen
Рейтинг: 605 НеутралноТези избори ще ни излезат скъпо. След тях идва МВФ.
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#8] от "dearblue":Когато пенсионерите си харчат пенсиите , държавата си взема обратно 20 % под формата на ДДС върху стоките и услугите.
A10
Рейтинг: 8 НеутралноВ България са се регистрирали над 300 партии и участват на избори, за което взимат пари от държавата ?!
"Същественото е невидимо за очите."Предлагам, да се промени закона и партиите да си теглят заеми, които да връщат! А за депутатските заплати и преразходи за глезотии на многобройните народни представители мисля, че е повече от неразумно разточителство за една определено бедна държава!
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#13] от "атанас":Да де , ама пенсионните фондове редовно ги прилапват още от червеното време. Скоро нали прилапаха частните осигурителни фондове, па сега се оказа, че конституционният съд рекъл ,че е незаконно. Да, обаче, не могло да се върнат ! Значи, битият-бит, ...нататък го знаеш. А сега новите удръжки пак по частните фондове ли ще разнасят ? Ега ти държавата !
kiselo_mliako
Рейтинг: 714 РазстроеноДо коментар [#56] от "a.nice":
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!"В нашата бедна държава за да дадеш на някой, трябва да вземеш от друг. "
За това си абсолютно права.
Но не трябва да се оплюват само пенсионерите.
Да, вярно е има и хора с пенсии над тавана, но това реално не са хората които са работили, а разни тоталитарни номенклатури.
Да вземат от тях.Въпреки, че и те сега чакат увеличение...жалка държавица сме.
Щом умират хора защото не могат да им се осигурят лекарствата....но масата пенсионери са работили по 35-40 и повече години за тази държава, а сега умират от глад.
За младите също не е лесно, знам го!
Дъщеря ми е на 34 и не иска да ражда , дете обречено на мизерия.Иска да може да му осигури всичко преди да роди, което не се очертава да стане в близко и дори в далечно бъдеще.
А времето не чака.
И ако някой ден реши да го роди това дете, то вече ще е късно за това.
Е, боли ме, но не мога да помогна защото аз пък съм пенсионер по болест.
И то не от измислените
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#17] от "angel_to": Някои банкери казват, че вече са опаткали и финансовия резерв . Стигнал бил под 4.5 млд - минималната граница. За какво, май и те не знаят. Силно ме съмнява, че кривогледият каубой въобще не знае да смята, колко пари има, какво са приходите. От къде измъкна 180 мил. за стадиони ?
hehe
Рейтинг: 163 НеутралноКато махнем настрана генералните проблеми на страната - липса на производство с висока принадена стойност, конкурентноспособни предприятия и т.н. настоящият промблем се нарича политиката на ГРОБ.
Отказът от реформи логично доведе до това. И още ще има... Наслушахме се на популизъм и простотии, но реална реформа не беше проведена. Милиционерите сметнаха, че ако симулират дейност ще могат да излъжат реалните икономически закони. Няма как да стане. Надута държавна администрация, раздута нищоправеща полиция, която действа само когато има дарения, крещяща нужда от реорганизация в икономическите субекти с държавно участие и ... мога да продължавам така...
Най-дъртата лъжа на тандема Дянков-Рапона е, че по време на криза не се прави реформа - напротив реформа се прави по време на криза. Защото обществото е готово да плати цената.
Ако се бяха освободили средства от неефективни производства, от намаляване броя на тунеядците и осигуряването им, и тези пари бяха раздадени на пенсионерите лека-полека колелото щеше да се завърти.
Сега идват избори и гробарите са като парализирани.
Бавно, мъчително излизане на страната от кризата до към 2014г - това ни чака. И то само ако световната икономика и ЕС вървят добре...
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#30] от "Белия Негър": Всичко ти е обратно на тебе, щом си бял негър. Държавата е виснала на врата на българите !
charlyb
Рейтинг: 827 НеутралноНа каца мед, една лъжичка катран стигала. Ама на каца катран, една лъжичка мед не стига! Бат'Бойко точно това прави с тези 10 лева. На никой няма да помогне с тях, ама дефицита със сигурност ще влоши.
Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!hope
Рейтинг: 2290 НеутралноДо коментар [#62] от "kiselo_mliako":
Любовта ще спаси света!!!Жалка е цялата картинка. Това с ровенето по кофите за боклук направо е потресаващо. Има и недохранени деца, и те са много.
Мисълта ми беше, че в момента социалните плащания трябва да са насочени само към най-бедните. Защо ще увеличават пенсии от по 700лв. Ако времената бяха други и минималната пенсия стигаше да се изхранваш спокойно, в никакъв случай нямаше да съм на това мнение.
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#40] от "red_rose": Розе, това , дето продадоха и изплюскаха , нали пенсионерите са градили ? Що не внесоха половината от парите в пенсионни фондове. ? Нали там е зазидана и принадената стойност на труда им. Поне това да бяха върнали. На мен една заплата ми удържаха само за чинията на Бузлуджа.
ivanalex2
Рейтинг: 497 НеутралноАко ги намалят пенсиите - тогава ще може да се реши в-са с бюджетния дефицит
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#42] от "kento":Нещо бъркаш. На запад има от какво да намаляват. В Гърция средната пенсия била над 900 евро, англичаните - 1000 лири, дори в Турция един даскал, изселник от България вземал 1200 лева. На мен , ако решат да ми режат, трябва да ми режат к.... а ! Сети ли се ?
ivanalex2
Рейтинг: 497 НеутралноИстината е, че ако не бяха разграбили брутално всичко по време на т.нар. приватизация - а бяха вкарали нещо и в пенсионния фонд, откъдето да се получават приходи - което е съвсем резонно, щото тези активи са построени и с труда на сегашните пенсионери - нямаше да има подобен проблем - ама нали гледаха да заграбят колкото се може повече, а което не успяха да заграбят - го ликвидираха
kiselo_mliako
Рейтинг: 714 НеутралноДо коментар [#67] от "a.nice":
Не е страшно да си прилеп-нещата обичайно са с главата надолу.Страшно е да си прилеп с разтройство!Нито минималната пенсия осигурява сносен живот, нито с майчинските и детските могат да се стимулират жените да раждат българчета.
За ромите е различно, за тях това са пари паднали от небето и раждат ли раждат... те крадат и са научени да получават наготово.
Но коя българка ще иска да гледа дете в тази мизерия.
Благодаря ти за разбирането
И хубав те ти пожелавам!
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#49] от "Мондиана":Тая песен за производителността я чуваме отдавна. Кажи какво е производителността на труда на един гръцки шофьор от градския транспорт, та вземал 7000 евро на месец ? Каква е производителността на един турски даскал, изселник от България, та взема 1200 лв пенсия, а е имал 1800 лв заплата. Жена му също взема 1000 пенсия. Пише го във вестника от вчера.
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#54] от "a.nice":Тиквеник ! Какво чакат на твоите пари ? Те пенсиите са ги отработили. Когато са били млади са плащали пенсиите на своите родители . Това е солидарна система ! Ти , като кюфнеш , от къде ще ти плащат пенсията, ? Нали някой ще ти я отрабатва ?
hope
Рейтинг: 2290 НеутралноДо коментар [#74] от "ahasver":
Любовта ще спаси света!!!Не знам какво разбирате под "отработили", но държавата ни е фалирала два пъти. 92г Луканов обяви, че нямаме пари за да си покриваме заемите, които наследихме от Бай Тошо и втори път, когато Виденов ограби държавата и докара заплати и пенсии до 5 долара.
ahasver
Рейтинг: 768 НеутралноДо коментар [#75] от "a.nice": Ами като не разбираш нищо защо дращиш тука ?
dearblue
Рейтинг: 544 Неутралномаи левовете са в западни и грьцки банки а тука има само евро и долари в банките по сметките на фирмите и домакинствата защота са по сигурни валути и дьржавата не може да печати левове и плановете за влизане в еврозоната се провалиха щото западниаците и гьрците ще се сьбудят с шарени бьлгарски хратиики ако вьведьт еврото в бьлгария сега правителството не може да вдигне корпоратвния даньк щото фирмите имат евро и долари а ниамат левове по сметките за да напьлнят бщджета
Бенк-Бенк
Рейтинг: 732 НеутралноДо коментар [#75] от "a.nice":С такива лозунги,вече 21 г. се "строи" демокрацията/и резултатът от тези лозунги е налице/:"...Луканов обяви, че нямаме пари за да си покриваме заемите, които наследихме от Бай Тошо и втори път, когато Виденов ограби държавата..."-Как така бе фалирала държавата с външен дълг около $7 милиарда и основни фондове от над $65 милиарда,преди приватизацията на индустриалните предприятия? защо без да се плати нито един цент?"
Мораториумът по плащанията на външния дълг може да е бил грешка,а може и да не е бил-нямаме всичката информация за мотивите за това решение.Но тук му е мястото да се споменат думите на Хенри Кисинджър по повод съгласието на СССР/т.е. Горбачов/ за обединението на Германия:"Това-хубаво,ам
А Виденов изплати $ 1 милиард за да се вдигне Мораториума и да се "отпуши" външното финансиране на държавата.-Как така я "ограби",като и плати част отдълговете й?И Впрочем,сега външният сумарен дълг на България е многократно пъти по-голям от "наследения" от Т.Живков/ в евро/.
атанас
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#73] от "ahasver":
Производителността не идва от един човек в дадена страна. Ако има 1000 човека с доходи 50000 и произвеждащи за по 100000, но в същото време няколко милиона по разни причини произвеждат за по 500лв и получават 300лв, то цялата държава отива надолу и като доходи от пенсии и т.н. Ако в същото време милиони произвеждат за по 5000 евро и получават по над 2000евро месечно, то пенсиите ще са по 1000евро, шофьорът на автобус ще е нает за 2000 евро, защото иначе ще работи като общак на строеж, и т.н. А с производителността има и много неща, които правят случая да произведеш 50% от чуждата продукция да значи да получаваш 20% от неговия доход...
Та държавата няма как да даде пари, с проблемите си в образованието и ниската си квалификация и производителност, с огромната корупция и тъпкането на всеки бизнес извън близкия до властта какво да имаме? Лошото е, че се връзваме на леви идеи от "десни" месии като царя и Рапона, а забравяме кое е важното- да търсим как държавата да ни създава удобство да работим. Само с много работа и реални добри условия за бизнес може да се измъкнем. Това, обаче, никой политик не обещава в програмите си или забравя първо него, защото гласовете се печелят от левичарството- толкова ни е дорасъл народът за дясното мислене и идеята, че всеки сам си гради бъдещето.
dearblue
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#79] от "атанас":
задачата е по математика от средното училище ама там нещата са описани с трьби които пьлнят басени и трьби които източват басеини
bokko
Рейтинг: 551 ГневноДо коментар [#11] от "др. Иванов":
Това за Дянков е известно но никой не казва колко е прост матряла за да го избере и след това матряла да тъне в мизерия .Физкултурници и пожарникари са цвета на нацията дерзаите копайте дъното
bokko
Рейтинг: 551 ВеселоДо коментар [#73] от "ahasver":
Да ама България е най-доброто място за живеене справки ББ.
vse_o6te_jiv
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#42] от "kento":Има една съществена разлика между България и цитираните от Вас страни. България имаше държавен резерв от над 8 милиарда лева. Не ББ и разбойниците от Герб запазиха заплатите (което също не е верно). Просто харчат от резерва. Иначе данъчното бреме се вдигна с коло 50%. Цените почти на всико се вдигнаха драстично (това реално е намалило заплатите). Българският народ ги избра за да оправят нещата, а не непрекъснато да се оплакват какво са им оставили. Има два начина за вършене работа - единия е да запретнеш ръкави и да я свършиш, другия е да търсиш обективна причина и да не я свършиш. В повечето случаи герберите правят второто.
vse_o6te_jiv
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#31] от "dearblue":Тя Вашата е като на циганина - лесно му е на селянина: ори, мели, яж, пък той трябва да го търси, да го открадне, да го пренесе тайно и чак тогава да яде. Ако беше само до прибирането е лесно. Докато се стигне до прибирането е зора - много ръчен труд и пари и особено много пот. А наздраве!
dreamer
Рейтинг: 1149 НеутралноДо коментар [#66] от "charlyb":
Отделете време навреме.На никой от властта не му пука за катрана. Идат избори, меда е събиран за да се докараме за пред изборите, а не за да оправяме вкуса на катрана. Важно е да спечелим изборите за да може, когато трябва да назначаваме в НОИ наши хора за директори и прочие подобни неща. Катрана няма да го яде властта все пак. Той може да си остане катран.
dandybg
Рейтинг: 8 РазстроеноДо всички, които плюят против пенсионерите...,уточнявам ,че не съм пенсионер имам още мноооого до пенсия и Бог знае дали независимо,че си плащам осигуровките ще получа такава,така че да се чувствам достойно .Историята в България показва,че българския пенсионер е и се чувства почти като просяк.....независимо,че зад гърба си има 40г. стаж през който са се трудил и произвеждал. Не се знае дали и с парите от нашите осигуровки дали няма да се случи същото.Свидетели сме,че таван на пенсиите има и независимо от това, колко си внесъл в крайна сметка ще получиш,колкото ти дадат.Това е България !Не са виновни пенсионерите,че искат увеличение след като сме свидетели,че стоките от първа необходимост се увеличиха в пъти, някои от тези хора са на ръба на оцеляването. Факт е че независимо от престъпленията, които са били извършени с източването на държавата още от преди прехода ,през него и сега няма никой виновен и осъден независимо от доказани явни престъпления.Дори да имаше малко пенсионери в БГ едва ли щяхме да живеем по добре.Докато ние като граждани не защитаваме правата си и живеем така сякаш някой друг ще ни помогне едва ли нещата ще се подобрят.
dearblue
Рейтинг: 544 НеутралноДо коментар [#84] от "vse_o6te_jiv":
това и аз имам предвид
селянина оре сее и жьне само се поти дори вече има трактори и комбаини с климатици и джипиеси ама западни
може да направи парници без да копа мини в земята за руда за коли и камиони изаводи без да вдига многоетажни сгради да трепери да не паднат при земетресения може да си построи кьща с двор и децата му да не са в панелки и цяла година да е свободен
ама номенклатурите ни набутаха в градовете да си купуваме леки коли и апартаменти дето цените си ги определят едно кьм гьотере
само да имат далавера глупавите номенклатури кьдето работят в банките и да печелят от лихви по кредити
dearblue
Рейтинг: 544 Неутралнов бьлгария селяни и граждани воюват още от 1923 селското вьзстание
докато на запад селяни и граждани са в мир
гражданите произвеждат консуматори на селскостопански продукти а селяните произвеждат селскостопански продукти и всички печелят като нация и организация
в бьлгария всичко е вносно и всеки гледа далавера за сметка на някои друг бьлгарин като му продаде нещо вносно или изнесе нещо бьлгаско ефтино и после си купува вносно по скьпо
на печелившите честито
bokko
Рейтинг: 551 ВеселоДо коментар [#66] от "charlyb":
Какъв дефицит РАЗБЕРЕТЕ ЯСНО ПАРИ НЯМА И НЯМА ДА ИМА сбърканото управление изгонва хората навън няма кой да плаща данъци ефекта е като снежна топка разраства се постоянно.Фирмите фалират потреблението намалява разходите за администрация се увелечават .Опукаха резерва за незнайни цели даже и резерва на здравната каса опукаха . Сега искат увеличение на минималната заплата за да си увелечат тяхните заплати, Държавата е фалирала дерзайте
gelkata15
Рейтинг: 8 НеутралноЧетох,четох...и разбрах защо България е на този хал.Учили, недоучили,работили,неработ или,но всеки пише както му е удобно,а не какво трябва да се напрви.За да работиш успешно трябва не ти да чакаш клиентите,а да ги накараш те да те търсят и то не с монопол.Но това не става с подарените предприятия на моята възраст.Не можеш да накараш 1 лопата да товари повече от колкото тя може.Насилиш ли я ще се счупиш.Трябват нови съвременни производства с висока добавена стойност,но къде са?Къде са учителите,къде са учениците. Не ,не тези сега,а тези от преди 20-30 години?
ААГ.hope
Рейтинг: 2290 НеутралноДо коментар [#78] от "benkovski11":
Любовта ще спаси света!!!Ако на вас не ви е ясно, че 97 година държавата беше ограбена, няма за какво да спориме.
И не, сега не е по голям вън. дълг.
Бенк-Бенк
Рейтинг: 732 НеутралноДо коментар [#91] от "a.nice":"...че 97 година държавата беше ограбена,..."-Освен празни заклинания и лозунги има ли факти,т.е. доказателства за това и как е станало,и в какво е вината на Ж.Виденов,когото обвинихте в пост # 75 ?
В първия том на Иван Хаджийски намираме ценно сведение от времето на хан Крум – кое предизвиква упадъка на една държава: “Крум запитал аварските пленници: “От какво мислите, се случи, че вашият началник и целият ви народ загина?”. Те му отговорили:
- От това, че взаимните клетви (клевети – б.а.) се умножиха и погубиха по-храбрите и благоразумните; после злодейците и крадците станаха съобщници на съдиите; после от пиянство, понеже виното се умножи и всички станаха пияници; после от подкупничество (и всички станаха рушветчии); сетне от търговия, защото всички станаха търговци и се лъжеха помежду си. И нашата погибел произлезе от това. Като чул Крум това, свикал всички българи и заповядал, като издал закон…'-Всеки упадък на държавата започва с клеветите.
Бенк-Бенк
Рейтинг: 732 ЛюбопитноДо коментар [#91] от "a.nice":Колко е сега външния дълг/сумарно/
та е по-малък от 1989 г.?-Малко числа за сравнение?