До коментар [#2] от "гого":Всички жадуваме и очакваме положителни новини, но за съжаление, колкото да разпитвам познатите си, а и дори само като влезна в някой по-голям хипермаркет не виждам, ама абсолютно нищо положително и оптимистично. Само едни омърлушени, опърпани и нещастни хорица, които купуват само колкото да могат да вегетират.
А иначе дано по-скоро тръгнем да се оправяме!
Дано скоро картината се промени и хората да започната да се усмихват повече, да започнат да се обличат по-добре и да започнат да мислят по-оптимистично!
Не, че виждам шанс за широко разпространение на такива тенденции при настоящата политическа конюнктура, но поне не спирам да се надявам.
Наистана странно, как Луокойл е постоянно на загуба, но продължава да работи.. И ако наистина е на загуба защо работи? А ако не е на загуба къде спи държавата? Все риторични въпроси с ясен отговор и за нас и за управляващите..
Изданието е станало страхотно, с много добри текстове и сравнителни таблици за компаниите преди 5 и 10 години! Може и да се купи в търговската мрежа извън пакета на Капитал
"Общите приходи на стоте най-големи български компании са се повишили с 16% през 2010 г., показва класацията "Капитал 100""
Нищо против, но какво би показала статистиката за печалбите на фирмите от № 1001 до № 100 000? Е на това вече му се казва база на икономиката - за следващите 99 000 фирми ! Тия от 100 до 1000 ги прескачам, защото и те са достатъчно едри. Големите акули са ясни, то те не са истината за истинското състояние на нещата!
До коментар [#11] от "Okoto":Не мисля, че изобщо в страната има повече от 50 000 работещи фирми. Най-лесно е да регистрираш дружество, но и за да работи, то трябват още доста неща.
"Само малко над 30% от фирмите в България са реално действащи, показва статистиката на Агенцията по вписванията. Три месеца преди да свърши тригодишният период за пререгистрация на бизнеса, в агенцията са се вписали едва 285 301 фирми. Други 129 хил. фирми са създадени след 2008 г., когато започна процедурата по пререгистрация.
Близо 900 000 стари търговци обаче още не са подали заявления в агенцията. Срокът изтича на 31 декември и за 80-те работни дни до края на годината могат да се регистрират максимум 50 - 60 хил. дружества."
По принцип се предполага по подразбиране, че най-големите акули в икономиката са монополи и/или олигархия, особено в силно податливия на корупция климат в България.
В тази връзка много повече бих се радвал на четвърт подобен растеж на първите 100000 фирми, защото тук всъщност трябва да имате предвид, че зад всеки един процент ръст на въпросните 100 броя се крият десетки фалирали малки и средни фирми, и десетки хиляди души останали без препитание.
Не е радостен тоя ръст... не е....
Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
До коментар [#13] от "Okoto":Това, че една фирма е регистрирана в ТР в никакъв случай не означава, че тя реално извършва някаква дейност! Да не бъркаме понятията!
До коментар [#15] от "Анди":Така е, като изключим само БТК, с която от време на време има по някоя сделка. А иначе след масовата приватизация имаше търговия с акции на Лукойл Нефтохим Бургас и с Аурубис (МДК Пирдоп), но и двете отправиха търгови предложения към дребните акционери и всичко беше до тук. Само можем да съжаляваме, че подобни дружества не са публични. С удоволствие бих инвестирал в някое от тях.
До коментар [#13] от "Okoto":Първо информацията, която даваш в линка е безвъзратно стара и второ, ако искам да закрия една фирма, независимо от това дали ще бъде ликвидация или несъстоятелност, то първо трябва да я пререгистрирам в ТР и едва тогава да започна самата процедура по закриването. Просто ТР се опитат да покажат на някого, колко много работа са вършили и вършат.
Щом приходите са се вдигнали с 16%, печалбите би трябвало да са скочили почти двойно, ако не са правени счетоводни шменти капели. Ако едно предприятие има 100 единици приходи при 90 единици разходи и в резултат на това реализира 10 единици печалба, при увеличение на приходите с 16% в условия на криза, когато с това оправдание се задържа ръста на доходи, наеми на ДМА и др., то можем да приемем, че разходите ще нарастват само за сметка на разходи за материали и следователно печалбата би трябвало да скочи поне двойно.
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
А защо искате Нефтохим да е на загуба!?
Може би мечтаете няколко хиляди души да останат без работа?
Или може би искате да внасяме бензин от Гърция и да плащаме с по 20-30% по-скъпо?!
Или просто сте мазохист?!
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
Абе не че нещо, ама не забелязвате ли колко монополисти има в топ 10. Всички работят в сектори, в които държавата се провали да създаде реални пазарни условия. А ако беше го направила, дали класацията щеше да бъде в този вид?
Комисията за защита на потребителите и комисията за защита на конкуренцията налага всяка година поне по 4-5 наказания на Мтел и БТК. Да добавим и протестите срещу цените на горивата. Какво да кажем за НЕК, която няма отчети за дейността си е по тъмно сива и от най-сивата фирма в нашата икономика, но поради това, че е държавна загубите й се покриват от данъкоплатците, които веднъж плащат за ток, а втори път данъци. Върху самата компания реално няма никакъв контрол, иначе щеше да е нормално да си представя отчети за дейността всяко тримесечие.
класацията сигурно е вярна но направените изводи са смешни.
Всеки знае , че гръбнака на една икономика, дори и на германската е средната класа и предприятия. Естествно, че енергийни фирми ще са на първо място, във всяка една световна класация Шеврон и Мобил само си сменят местата през годините.
Трябват ни още стотина фирми като Язаки, СЕ Борднетце..
Предлагам Мтел да обяви смс номер, да пускаме смс-и за по 1.20лв да подпомогнем Лукойл, че са на загуба а пък са лидер по приходи, и са важни за икономиката!...
Напълно съм съгласна с теб. Всеки ден се закриват малки и средни фирми, които по една или друга причина биват принудени. В дадени сектори, останаха 3-4 монополиста, които определят посоката на пазара и развитието в конкретната област.
Нямам обяснение как ЕС прави и развива програми за развитие на средния и малък бизнес, а в същото време у нас се унищожава, като се оставят само дребните търговци и занаятчии.
За мен класацията е напълно очаквана, нормално е в челната десятка да са енергийни и петролни компании.... така е в САЩ, Русия и Китай например, както и в много други държави...!
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
И как става номера не разбрах, хем се увеличават оборотите на фирмите заради увеличение на цените на петрола и цветните метали, хем печалбата намалява на същите тези фирми???
И ако ви прави впечатление най богатите фирми и най проспериращите и най богатите са подарените в приватизацията с мотива че са губещи..... Същото се отнася за компаниите по комуникации и електроразпределителни дружества.... Така и руски и проамерикански филми ни грабят като за последно и с плоския данък напълно ни заробват, защото и никакви данъце не плащат... И после нямало пари и не били важни приходите колко са, а трябвало разходите в бюджета ната сфара да се намалявали според малоумника финансов министър....
Константин Дичев ГДБОПП- гражданско движение за борба с организираната политическа престъпност
[quote#8:"georgedailiev"]Наистан странно, как Луокойл е постоянно на загуба, но продължава да работи..[/quote]
Не се притеснявай.. синчето Лукойл БГ е на загуба, но майка му в майка Русия добре се е представила:
9 млрд. долара ЧИСТА печалба за 2010г.!!
EBITDA (печалбата преди лихви, данъци, амортизации) = 16,5 млрд. долара!
Приходи за 2010 г. = 105 млрд. долара.
Скромно. Синчето няма да остави майката гладна, нали?
Каква е логиката да номинираш на първо място компания, която е на загуба? Какъв е смисълът от нейните големи приходи след като срещу тях стоят още по-големи разходи? С други думи, тя е неефективна. То и Кремиковци беше с много големи приходи, а къде е сега? Докога ще се правят класации на база 1 показател? Който е учил икономика знае, че едно число от отчета не означава нищо ако не бъде съпоставено с друго. По същата логика преди години Орешарски връчи награда за данъкоплатец на годината на човек, който не беше внесъл реално и 1 лв. данък - само го бил декларирал! Става въпрос за честният частник Захариев - лицето, което купи, окраде и продаде Кремиковци! Какво правят в "класацията" и държавни компании-естествени монополисти като НЕК и Булгаргаз? Нима при тях действат някакви пазарни принципи. За БДЖ да не говорим. Част от публиката около мен избухна в смях на награждаването им за най-голяма транспортна компания. Компания, която се издържа от данъците на целия народ, защото е в хроничен фалит. Цялата кампания по награждаването беше един добре измислен ПР на правителството, защото беше поканен половината кабинет плюс Менда Стоянова.
Я кажете че за най-добра комуникационна компания дадохте награда на МТЕЛ и се изходихте на главата на потребителите. След всички скандали. Като казаха, че награждават МТЕЛ щях да се изсипя от стола.
Ц, ни е баш тъй! Глей каква възможност съществува:
М.г. нефтохима вниса 1.000 варела петрол по 60 $ , от които прави 500 варела бензин и го продава по 140$ без данъци. Значи от 70.000$ приходи вадим 60.000$ разход за суровина. От 10-тях бона вадим 5 разходи за призводство + заплати и остава 5.000$ печалба
Тая година нефтохима има със 16% повече приходи, тоест 81.200$ . Поради факта обаче, че юдейте са надули яко балона с цомодитис, тая година петролеца се вниса по 120$
Туй отговаря грубо на 300 варела продаден бендзин по 270$
Значи разходите за суровина са 600 варела петрол х 120$ = 72.000$ Разходите за заплати и производство обаче са си същите - 5.000$. Или имаме 9200$ - 5.000$ = 4200$ печалба при 16% повече приходи от м.г, когато е била 5.000$
Има и друг момент, че за постигане на тоя резултат вече ти трябват и 20% повече кредит и съответно 20% повече лихвени разходи.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
birdman
Рейтинг: 951 Веселоаааа за малко да позная класирането само съм объркал местата на Мобилтел и ЧЕЗ... цъцъ язък . Очаквам с нетърпение изданието в събота
гого
Рейтинг: 515 НеутралноДано това не е инцидентно добра картина на българската икономика, а е начало на нова трайно по-добра тенденция!
Нелсън Мандела
Рейтинг: 1574 ВеселоА печалбите?
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Ангел Тодоров
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#2] от "гого":Всички жадуваме и очакваме положителни новини, но за съжаление, колкото да разпитвам познатите си, а и дори само като влезна в някой по-голям хипермаркет не виждам, ама абсолютно нищо положително и оптимистично. Само едни омърлушени, опърпани и нещастни хорица, които купуват само колкото да могат да вегетират.
А иначе дано по-скоро тръгнем да се оправяме!
гого
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#4] от "angel_to":
Дано скоро картината се промени и хората да започната да се усмихват повече, да започнат да се обличат по-добре и да започнат да мислят по-оптимистично!
Не, че виждам шанс за широко разпространение на такива тенденции при настоящата политическа конюнктура, но поне не спирам да се надявам.
С Стоянов
Рейтинг: 1178 ЛюбопитноНа мършлясалите долни болшевишки монополисти кога им е било лошо в тази държава , където за тях е по-добре отколкото в която и да е друга?
ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВОdosetliv
Рейтинг: 1407 ВеселоДа живее спекулата с цомодитис!
georgedailiev
Рейтинг: 177 НеутралноНаистана странно, как Луокойл е постоянно на загуба, но продължава да работи.. И ако наистина е на загуба защо работи? А ако не е на загуба къде спи държавата? Все риторични въпроси с ясен отговор и за нас и за управляващите..
Ангел Тодоров
Рейтинг: 515 НеутралноИскаме класация и на внесените в бюджета данъци от тези фирми, кога за последно са ревизирани от НАП и какъв е крайният резултат от ревизиите!
eva_luna
Рейтинг: 684 НеутралноИзданието е станало страхотно, с много добри текстове и сравнителни таблици за компаниите преди 5 и 10 години! Може и да се купи в търговската мрежа извън пакета на Капитал
Окото
Рейтинг: 1416 Любопитно"Общите приходи на стоте най-големи български компании са се повишили с 16% през 2010 г., показва класацията "Капитал 100""
Част от диаметъра на кръга "Капитал"Нищо против, но какво би показала статистиката за печалбите на фирмите от № 1001 до № 100 000? Е на това вече му се казва база на икономиката - за следващите 99 000 фирми ! Тия от 100 до 1000 ги прескачам, защото и те са достатъчно едри. Големите акули са ясни, то те не са истината за истинското състояние на нещата!
Ангел Тодоров
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#11] от "Okoto":Не мисля, че изобщо в страната има повече от 50 000 работещи фирми. Най-лесно е да регистрираш дружество, но и за да работи, то трябват още доста неща.
Окото
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноДо коментар [#12] от "angel_to":
amo_30_ot_firmite_v_bulgariia_sa_deistvashti/
Част от диаметъра на кръга "Капитал"http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2010/10/11/975177_s
"Само малко над 30% от фирмите в България са реално действащи, показва статистиката на Агенцията по вписванията. Три месеца преди да свърши тригодишният период за пререгистрация на бизнеса, в агенцията са се вписали едва 285 301 фирми. Други 129 хил. фирми са създадени след 2008 г., когато започна процедурата по пререгистрация.
Близо 900 000 стари търговци обаче още не са подали заявления в агенцията. Срокът изтича на 31 декември и за 80-те работни дни до края на годината могат да се регистрират максимум 50 - 60 хил. дружества."
NK /имигрант в родната страна/
Рейтинг: 909 РазстроеноПо принцип се предполага по подразбиране, че най-големите акули в икономиката са монополи и/или олигархия, особено в силно податливия на корупция климат в България.
Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"В тази връзка много повече бих се радвал на четвърт подобен растеж на първите 100000 фирми, защото тук всъщност трябва да имате предвид, че зад всеки един процент ръст на въпросните 100 броя се крият десетки фалирали малки и средни фирми, и десетки хиляди души останали без препитание.
Не е радостен тоя ръст... не е....
Анди
Рейтинг: 909 НеутралноИ нито една от тия не се търгува на борсата.
Ангел Тодоров
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#13] от "Okoto":Това, че една фирма е регистрирана в ТР в никакъв случай не означава, че тя реално извършва някаква дейност! Да не бъркаме понятията!
Ангел Тодоров
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#15] от "Анди":Така е, като изключим само БТК, с която от време на време има по някоя сделка. А иначе след масовата приватизация имаше търговия с акции на Лукойл Нефтохим Бургас и с Аурубис (МДК Пирдоп), но и двете отправиха търгови предложения към дребните акционери и всичко беше до тук. Само можем да съжаляваме, че подобни дружества не са публични. С удоволствие бих инвестирал в някое от тях.
Ангел Тодоров
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#13] от "Okoto":Първо информацията, която даваш в линка е безвъзратно стара и второ, ако искам да закрия една фирма, независимо от това дали ще бъде ликвидация или несъстоятелност, то първо трябва да я пререгистрирам в ТР и едва тогава да започна самата процедура по закриването. Просто ТР се опитат да покажат на някого, колко много работа са вършили и вършат.
Хи-хи
Рейтинг: 1568 НеутралноГолемото източване...
vagabond66
Рейтинг: 2029 НеутралноЗаплатите намаляват-печалбите растат !!! - Е това е , комунисти да ни правят капитализма.
kaka_ginka
Рейтинг: 808 НеутралноМного е хубаво, че приходите растат, но какви са печалбите?
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 3093 ЛюбопитноГолемите растът а малките гинат !
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !г-н Балкански
Рейтинг: 803 ВеселоДо коментар [#22] от "EREBUS":
Келепир му е майката!Че и стачкуват некои малки,много стачкуват и играят кючеци по мегдан...пърдон,агорите!
tribiri
Рейтинг: 965 НеутралноДо коментар [#3] от "spas27":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Щом приходите са се вдигнали с 16%, печалбите би трябвало да са скочили почти двойно, ако не са правени счетоводни шменти капели. Ако едно предприятие има 100 единици приходи при 90 единици разходи и в резултат на това реализира 10 единици печалба, при увеличение на приходите с 16% в условия на криза, когато с това оправдание се задържа ръста на доходи, наеми на ДМА и др., то можем да приемем, че разходите ще нарастват само за сметка на разходи за материали и следователно печалбата би трябвало да скочи поне двойно.
tribiri
Рейтинг: 965 НеутралноДо коментар [#8] от "georgedailiev":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!А защо искате Нефтохим да е на загуба!?
Може би мечтаете няколко хиляди души да останат без работа?
Или може би искате да внасяме бензин от Гърция и да плащаме с по 20-30% по-скъпо?!
Или просто сте мазохист?!
Hristo Hristov
Рейтинг: 1429 НеутралноАбе не че нещо, ама не забелязвате ли колко монополисти има в топ 10. Всички работят в сектори, в които държавата се провали да създаде реални пазарни условия. А ако беше го направила, дали класацията щеше да бъде в този вид?
www.economistbg.com/Комисията за защита на потребителите и комисията за защита на конкуренцията налага всяка година поне по 4-5 наказания на Мтел и БТК. Да добавим и протестите срещу цените на горивата. Какво да кажем за НЕК, която няма отчети за дейността си е по тъмно сива и от най-сивата фирма в нашата икономика, но поради това, че е държавна загубите й се покриват от данъкоплатците, които веднъж плащат за ток, а втори път данъци. Върху самата компания реално няма никакъв контрол, иначе щеше да е нормално да си представя отчети за дейността всяко тримесечие.
faso
Рейтинг: 694 Неутрално@ ямболия
да се надяваме, че ще спечелиш
Yomega
Рейтинг: 692 Неутралнокласацията сигурно е вярна но направените изводи са смешни.
Всеки знае , че гръбнака на една икономика, дори и на германската е средната класа и предприятия. Естествно, че енергийни фирми ще са на първо място, във всяка една световна класация Шеврон и Мобил само си сменят местата през годините.
Трябват ни още стотина фирми като Язаки, СЕ Борднетце..
Предлагам Мтел да обяви смс номер, да пускаме смс-и за по 1.20лв да подпомогнем Лукойл, че са на загуба а пък са лидер по приходи, и са важни за икономиката!...
tribiri
Рейтинг: 965 НеутралноДо коментар [#26] от "Hristo Hristov":
Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!Кой каза, че НЕК няма отчети!!! Отчетите им са качени в нета - питай чичко гугъл.
Изобщо коментарите потвърждават всеизвестната народо псилхология:
"- Я не сакам мене да ми е добре! Я сакам на Вальо Златев да му е зле!"
Люси Слав
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#14] от "NK":
Люси СлавНапълно съм съгласна с теб. Всеки ден се закриват малки и средни фирми, които по една или друга причина биват принудени. В дадени сектори, останаха 3-4 монополиста, които определят посоката на пазара и развитието в конкретната област.
Нямам обяснение как ЕС прави и развива програми за развитие на средния и малък бизнес, а в същото време у нас се унищожава, като се оставят само дребните търговци и занаятчии.
Иво
Рейтинг: 4131 ЛюбопитноЗа мен класацията е напълно очаквана, нормално е в челната десятка да са енергийни и петролни компании.... така е в САЩ, Русия и Китай например, както и в много други държави...!
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36dobi_p
Рейтинг: 8 Неутрално... Монополистите на услуги и експлоататорите на прородни блага... технологии и производство - да си ги нямаме такива, много жалко
Константин Дичев
Рейтинг: 737 НеутралноИ как става номера не разбрах, хем се увеличават оборотите на фирмите заради увеличение на цените на петрола и цветните метали, хем печалбата намалява на същите тези фирми???
Константин Дичев ГДБОПП- гражданско движение за борба с организираната политическа престъпностИ ако ви прави впечатление най богатите фирми и най проспериращите и най богатите са подарените в приватизацията с мотива че са губещи..... Същото се отнася за компаниите по комуникации и електроразпределителни дружества.... Така и руски и проамерикански филми ни грабят като за последно и с плоския данък напълно ни заробват, защото и никакви данъце не плащат... И после нямало пари и не били важни приходите колко са, а трябвало разходите в бюджета ната сфара да се намалявали според малоумника финансов министър....
Perfect Stranger
Рейтинг: 402 ЛюбопитноМтел бяха доста по напред преди...Доказателство как една подмолна политика не води до никъде в дългосрочен план.
nkrivoshiev
Рейтинг: 233 Неутрално[quote#8:"georgedailiev"]Наистан странно, как Луокойл е постоянно на загуба, но продължава да работи..[/quote]
Не се притеснявай.. синчето Лукойл БГ е на загуба, но майка му в майка Русия добре се е представила:
9 млрд. долара ЧИСТА печалба за 2010г.!!
EBITDA (печалбата преди лихви, данъци, амортизации) = 16,5 млрд. долара!
Приходи за 2010 г. = 105 млрд. долара.
Скромно. Синчето няма да остави майката гладна, нали?
Hedger
Рейтинг: 464 НеутралноКаква е логиката да номинираш на първо място компания, която е на загуба? Какъв е смисълът от нейните големи приходи след като срещу тях стоят още по-големи разходи? С други думи, тя е неефективна. То и Кремиковци беше с много големи приходи, а къде е сега? Докога ще се правят класации на база 1 показател? Който е учил икономика знае, че едно число от отчета не означава нищо ако не бъде съпоставено с друго. По същата логика преди години Орешарски връчи награда за данъкоплатец на годината на човек, който не беше внесъл реално и 1 лв. данък - само го бил декларирал! Става въпрос за честният частник Захариев - лицето, което купи, окраде и продаде Кремиковци! Какво правят в "класацията" и държавни компании-естествени монополисти като НЕК и Булгаргаз? Нима при тях действат някакви пазарни принципи. За БДЖ да не говорим. Част от публиката около мен избухна в смях на награждаването им за най-голяма транспортна компания. Компания, която се издържа от данъците на целия народ, защото е в хроничен фалит. Цялата кампания по награждаването беше един добре измислен ПР на правителството, защото беше поканен половината кабинет плюс Менда Стоянова.
Hedgerpeterpan.03
Рейтинг: 571 ВеселоЯ кажете че за най-добра комуникационна компания дадохте награда на МТЕЛ и се изходихте на главата на потребителите. След всички скандали. Като казаха, че награждават МТЕЛ щях да се изсипя от стола.
dosetliv
Рейтинг: 1407 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "tribiri":
Ц, ни е баш тъй! Глей каква възможност съществува:
М.г. нефтохима вниса 1.000 варела петрол по 60 $ , от които прави 500 варела бензин и го продава по 140$ без данъци. Значи от 70.000$ приходи вадим 60.000$ разход за суровина. От 10-тях бона вадим 5 разходи за призводство + заплати и остава 5.000$ печалба
Тая година нефтохима има със 16% повече приходи, тоест 81.200$ . Поради факта обаче, че юдейте са надули яко балона с цомодитис, тая година петролеца се вниса по 120$
Туй отговаря грубо на 300 варела продаден бендзин по 270$
Значи разходите за суровина са 600 варела петрол х 120$ = 72.000$ Разходите за заплати и производство обаче са си същите - 5.000$. Или имаме 9200$ - 5.000$ = 4200$ печалба при 16% повече приходи от м.г, когато е била 5.000$
Има и друг момент, че за постигане на тоя резултат вече ти трябват и 20% повече кредит и съответно 20% повече лихвени разходи.