Доколкото у нас са продадени 5560 нови автомобила, камиона и автобуса за първата третина на настоящата година (без да се броят продадените от нечленуващи в Асоциацията на автомобилните производители, но те надали могат да повлияят сериозно на общата цифра), такава прогноза може да се окаже доста точна, уви...
Правят си устата, скрапинг програмите да станат вечни
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
То няма лошо (върнатите коли могат безпроблемно да се търгуват, макар и на части, и да се генерира допълнителен икономически ефект), ОБАЧЕ откъде държавни пари за такова трайно стимулиране? Май и на немския бюджет вече ще му дойде нагорно...
21% собствениците на автомобили в България оценяват колите си до 2000 лева, а 45% - от 2000 до 5000 лева. Тази анкета е от www.daigaz.com, не знам колко е представителна, но е абсолютно показателна за парка в БГ
...Към 2008 година регистрираните автомобили в България са 2 984 220, от които 1 272 692 са с възраст между 16-20 години, 528 617 са над 20 години, 662 684 автомобила са между 11-15 години, 234 763 са между 6-10 години и едва 195 535 моторни превозни средства са под 5 години. Тези цифри би трябвало да изясняват до голяма степен и причините за високата смъртност по пътищата.
Друг обезпокоителен фактор е приблизителният дял на новите спрямо употребяваните автомобили, който за последните 20 години е едва 16 процента, което означава, че и в бъдеще средната възраст на автопарка ще остане доста висока.
... http://www.darikfinance.bg/view_article.php?article_id=22739
И (както е видно) държавата е напълно запозната с всичко това, но от криворазбрана икономия ли, от евтин популизъм ли, се прави на "няма-нищо"...
Как пък направи директна "до голяма степен" връзка между възрастта на колата и причините за високата смъртност по пътищата?!
Таратайките са си таратайки и макар да има известна логика в това да е по-вероятно да се чупят на пътя и да водят до катастрофи, тази логика съвсем не е подкрепена с факти.
Онова не са мои думи, а просто част от общия цитат, чиито смисъл (користен или недотам) не исках да изкривявам...
А иначе мисля, че ако катастрофите трябва да се обвързват с нечия възраст, то това трябва да е най-вече възрастта на "задкормилното устройство":
Car Crash Statistics Based on Age and Location
Car crash statistics, especially for car crashes by age, are important indicators of the elevated risks of certain age groups when it comes to operating a motor vehicle. A car crash kills a person every 12 minutes on average in the United States. Every year there are more than 6 million car accidents, the cause of about 40,000 fatalities per year. Among other factors, statistics are compiled based on age and location. Depending on the age group, the chances of a fatal car accident is more or less likely to happen. Indeed, the highest risk age group is 16 to 19-year olds. The following is a list of statistics for car crashes based on age and location. It does not take into account whether, for instance, the crash involved a side impact or head-on collision, but certain other criteria are included.
Car Crash Statistics Based on Age
Teens = Highest Risk Group: For every mile driven, teens between the ages of 16 and 19 are four times as likely to be involved in a car crash
Teenage Car Fatalities: 5,000 teens in the 16 to 20 age group die each year as a result of a car crash
Teenage Car Injuries: 400,000 teens in the same age group are injured each year in car accidents
Disproportionate Population / Fatality Ratio: Teens make up 10% of the population but represent 12% of car crash fatalities
Cost: 30% or $26 billion per year in costs are accounted for by drivers under the age of 24
Driving Habits: Teenagers are more likely to speed, tailgate and only 10% report wearing seatbelts
Teen Male Drivers: Of male drivers ages 15 to 20 killed in car crashes, 38% were speeding and 24% were under the influence of alcohol
High Risk Age Groups: People between the ages of 15 and 24 and over 75 are the groups most likely affected by car accidents
Senior Drivers: Drivers over the age of 65 are second most likely to die in a car crash
Safety Disparity: Despite the fact that older drivers are on average slower, safer drivers, they are more likely to die in a car accident than younger drivers
Car Crash Statistics Based on Location
Rural Danger: There are about 30% more car crash fatalities in rural areas than in urban areas
Deer Collisions: About 150 people die and 10,000 people are injured every year due to collisions with deer which roam rural and less densely populated areas
Run-off Road Collisions: Over 31% of all U.S. car-related fatalities are caused by vehicles running off of the road, an event more likely to happen along highways or where there is a steep shoulder
Newark, NJ: According to Allstate Insurance, people are more likely to be involved in a car crash in Newark, NJ than anywhere else in the nation
Car crash statistics may only give a purely numeric indication of how car crashes happen, but they correctly indicate that certain age groups and certain locations are at a higher risk than others. It is not to say that drivers over the age of 24 and under the age of 65 should be unconcerned about accidents. They merely point to the fact that teenagers and senior citizens are at a higher risk when driving. Defensive, safe driving should be practiced at all ages, and no matter if you are in the middle of a city or on one of the nation’s highways.
Че на цената на една нова Дачия, човек може да купи страхотен автомобил на 4-5 години. Който ще има в пъти по висока сигурност от Дачията. Силно вероятно и да е по екологична, защото водещите концерни се движат горе долу толкова напред спрямо Дачия. Ще вози в 10ки пъти по луксозно. И най-странното е, че поради ред причини ще излезе икономически по изгоден за подръжка. Поради свинщините които са заложени в гаранционните договори в БГ.
И защо да купувам нова кола, като е по скапана, по опасна и по скъпа за подръжка?
казва се тримесечие. не знам откъде сте измислили третина. в солфежа има дума терца, както и в белота български не знае английски е тръгнал да учи. Чета Дневник, защото са най-грамотни, ама и тук се случват глупости, когато се превежда бясно. Разбира се това не е Труд, но понякога сте близко. Що се отнася до възрастта на автомобилите. България не произвежда автомобили, така че не ни интересува колко ще се продават. Новите автомобили са все по-лоши от тези правени преди 20 години. Купуването на нов автомобил е глупост.
Защото ГОВОРИМ ЗА БЪЛГАРИЯ, в която:
- средностатистическият шофьор намира пари за лети джанти втора ръка с гуми трета употреба, или за апликации от алуминиево фолио в интериора/екстериора на многаялетната си авто-гордост, НО му се свиди да харчи за редовна профилактика на ходовата част (до последно), а надлежно попълнената сервизна книжка е почти толкова често срещано явление, колкото и спестовната книжка на статуя от Великденските острови...;
- нивото на активна/пасивна безопасност на автомобил-връстник на демокрацията у нас далеч не кореспондира с увеличения брой на автомобилите и неразчетената за тях инфраструктура...;
- не сме достатъчно богати, за да купуваме скъпи неща, но не сме и достатъчно мотивирани, за да не купуваме евтини...
Има си и други причини, но няма смисъл да ги преоткриваме...
В пост №3 съм цитирал данни за периода януари-април, което НЕ Е тримесечие... Многознайко - колко пророческо...
Колкото до другото - Лафонтен отдавна го е диагностицирал... А и ако искаш да влизаш с кола в централната част на "старите" европейски столици, или да плащаш тамошните ГО, ще видим дали "купуването на нов автомобил е глупост"...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 Любопитно...W-образната крива на излизане от кризата...
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Аз си мислех, че кривата е VW-образна... Шкодите например се харчат съвсем нелошо на годишна база в глобален мащаб, май...
Сгугню
Рейтинг: 616 ЛюбопитноВ Европа 18 млн. продажби, в Бг се очаква да са около 18 хил.
LifeGiving
Рейтинг: 552 НеутралноДо коментар [#1] от "Дон Пенсио де Комуняго":
Да,ама шкодата е е пръчка и никога няма да стане VW,така да знаеш
Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#3] от "Painkiller":
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Въпрос на мнение... Непредубедените купувачи и немалко авторитетни анализатори разсъждават другояче...
Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#2] от "Сгугню":
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Доколкото у нас са продадени 5560 нови автомобила, камиона и автобуса за първата третина на настоящата година (без да се броят продадените от нечленуващи в Асоциацията на автомобилните производители, но те надали могат да повлияят сериозно на общата цифра), такава прогноза може да се окаже доста точна, уви...
cinik
Рейтинг: 1839 НеутралноПравят си устата, скрапинг програмите да станат вечни
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#6] от "cinik":
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)То няма лошо (върнатите коли могат безпроблемно да се търгуват, макар и на части, и да се генерира допълнителен икономически ефект), ОБАЧЕ откъде държавни пари за такова трайно стимулиране? Май и на немския бюджет вече ще му дойде нагорно...
stile libero
Рейтинг: 572 Неутрално21% собствениците на автомобили в България оценяват колите си до 2000 лева, а 45% - от 2000 до 5000 лева. Тази анкета е от www.daigaz.com, не знам колко е представителна, но е абсолютно показателна за парка в БГ
Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#8] от "kr":
nsport_Publ.II.doc
e_id=22739
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)...През 2006 г. 17,7 % oт автопарка на страната е на възраст до 10 години, а 23,3 % е над 20 години...
http://www.mtitc.government.bg/upload/docs/NES_Tra
...Към 2008 година регистрираните автомобили в България са 2 984 220, от които 1 272 692 са с възраст между 16-20 години, 528 617 са над 20 години, 662 684 автомобила са между 11-15 години, 234 763 са между 6-10 години и едва 195 535 моторни превозни средства са под 5 години. Тези цифри би трябвало да изясняват до голяма степен и причините за високата смъртност по пътищата.
Друг обезпокоителен фактор е приблизителният дял на новите спрямо употребяваните автомобили, който за последните 20 години е едва 16 процента, което означава, че и в бъдеще средната възраст на автопарка ще остане доста висока.
...
http://www.darikfinance.bg/view_article.php?articl
И (както е видно) държавата е напълно запозната с всичко това, но от криворазбрана икономия ли, от евтин популизъм ли, се прави на "няма-нищо"...
Боби Колев
Рейтинг: 1197 НеутралноКак пък направи директна "до голяма степен" връзка между възрастта на колата и причините за високата смъртност по пътищата?!
http://www.bbc.com/news/magazine-37612083Таратайките са си таратайки и макар да има известна логика в това да е по-вероятно да се чупят на пътя и да водят до катастрофи, тази логика съвсем не е подкрепена с факти.
Нарича се "подвеждаща" логика
shumkarov
Рейтинг: НеутралноДо 3!
така е, от Гоуфа по-добро нема!
Приятелю, тои Дачията Мерцедес няма да стане, но се продава много добре даже и в Германия!
voodoo_child
Рейтинг: 1145 Неутралностатията ме зареди с оптимизъм, че ще успея да пробутам старата си кола на някого
Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#10] от "Боби Колев":
statistics-based-on-age-and-location
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Онова не са мои думи, а просто част от общия цитат, чиито смисъл (користен или недотам) не исках да изкривявам...
А иначе мисля, че ако катастрофите трябва да се обвързват с нечия възраст, то това трябва да е най-вече възрастта на "задкормилното устройство":
Car Crash Statistics Based on Age and Location
Car crash statistics, especially for car crashes by age, are important indicators of the elevated risks of certain age groups when it comes to operating a motor vehicle. A car crash kills a person every 12 minutes on average in the United States. Every year there are more than 6 million car accidents, the cause of about 40,000 fatalities per year. Among other factors, statistics are compiled based on age and location. Depending on the age group, the chances of a fatal car accident is more or less likely to happen. Indeed, the highest risk age group is 16 to 19-year olds. The following is a list of statistics for car crashes based on age and location. It does not take into account whether, for instance, the crash involved a side impact or head-on collision, but certain other criteria are included.
Car Crash Statistics Based on Age
Teens = Highest Risk Group: For every mile driven, teens between the ages of 16 and 19 are four times as likely to be involved in a car crash
Teenage Car Fatalities: 5,000 teens in the 16 to 20 age group die each year as a result of a car crash
Teenage Car Injuries: 400,000 teens in the same age group are injured each year in car accidents
Disproportionate Population / Fatality Ratio: Teens make up 10% of the population but represent 12% of car crash fatalities
Cost: 30% or $26 billion per year in costs are accounted for by drivers under the age of 24
Driving Habits: Teenagers are more likely to speed, tailgate and only 10% report wearing seatbelts
Teen Male Drivers: Of male drivers ages 15 to 20 killed in car crashes, 38% were speeding and 24% were under the influence of alcohol
High Risk Age Groups: People between the ages of 15 and 24 and over 75 are the groups most likely affected by car accidents
Senior Drivers: Drivers over the age of 65 are second most likely to die in a car crash
Safety Disparity: Despite the fact that older drivers are on average slower, safer drivers, they are more likely to die in a car accident than younger drivers
Car Crash Statistics Based on Location
Rural Danger: There are about 30% more car crash fatalities in rural areas than in urban areas
Deer Collisions: About 150 people die and 10,000 people are injured every year due to collisions with deer which roam rural and less densely populated areas
Run-off Road Collisions: Over 31% of all U.S. car-related fatalities are caused by vehicles running off of the road, an event more likely to happen along highways or where there is a steep shoulder
Newark, NJ: According to Allstate Insurance, people are more likely to be involved in a car crash in Newark, NJ than anywhere else in the nation
Car crash statistics may only give a purely numeric indication of how car crashes happen, but they correctly indicate that certain age groups and certain locations are at a higher risk than others. It is not to say that drivers over the age of 24 and under the age of 65 should be unconcerned about accidents. They merely point to the fact that teenagers and senior citizens are at a higher risk when driving. Defensive, safe driving should be practiced at all ages, and no matter if you are in the middle of a city or on one of the nation’s highways.
http://www.autos.com/driving-and-safety/car-crash-
niakoi_si
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#9] от "Дон Пенсио де Комуняго":
И какво и е притеснително на статиската бе?
Че на цената на една нова Дачия, човек може да купи страхотен автомобил на 4-5 години. Който ще има в пъти по висока сигурност от Дачията. Силно вероятно и да е по екологична, защото водещите концерни се движат горе долу толкова напред спрямо Дачия. Ще вози в 10ки пъти по луксозно. И най-странното е, че поради ред причини ще излезе икономически по изгоден за подръжка. Поради свинщините които са заложени в гаранционните договори в БГ.
И защо да купувам нова кола, като е по скапана, по опасна и по скъпа за подръжка?
mngoznajko
Рейтинг: 8 Неутралноказва се тримесечие. не знам откъде сте измислили третина. в солфежа има дума терца, както и в белота
български не знае английски е тръгнал да учи. Чета Дневник, защото са най-грамотни, ама и тук се случват глупости, когато се превежда бясно. Разбира се това не е Труд, но понякога сте близко. Що се отнася до възрастта на автомобилите. България не произвежда автомобили, така че не ни интересува колко ще се продават. Новите автомобили са все по-лоши от тези правени преди 20 години. Купуването на нов автомобил е глупост.
Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#14] от "niakoi_si":
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)Защото ГОВОРИМ ЗА БЪЛГАРИЯ, в която:
- средностатистическият шофьор намира пари за лети джанти втора ръка с гуми трета употреба, или за апликации от алуминиево фолио в интериора/екстериора на многаялетната си авто-гордост, НО му се свиди да харчи за редовна профилактика на ходовата част (до последно), а надлежно попълнената сервизна книжка е почти толкова често срещано явление, колкото и спестовната книжка на статуя от Великденските острови...;
- нивото на активна/пасивна безопасност на автомобил-връстник на демокрацията у нас далеч не кореспондира с увеличения брой на автомобилите и неразчетената за тях инфраструктура...;
- не сме достатъчно богати, за да купуваме скъпи неща, но не сме и достатъчно мотивирани, за да не купуваме евтини...
Има си и други причини, но няма смисъл да ги преоткриваме...
Кецалкоатъл
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#15] от "mngoznajko":
"Яйцата са ти в мивката" (съпругата ми)В пост №3 съм цитирал данни за периода януари-април, което НЕ Е тримесечие... Многознайко - колко пророческо...
Колкото до другото - Лафонтен отдавна го е диагностицирал... А и ако искаш да влизаш с кола в централната част на "старите" европейски столици, или да плащаш тамошните ГО, ще видим дали "купуването на нов автомобил е глупост"...