ПАРЛАМЕНТАРНИ ИЗБОРИ 2022

  • 25.3%
  • 20.2%
  • 13.8%
  • 10.2%
  • 9.3%
  • 7.4%
  • 4.6%
  • 3.8%
  • ГЕРБ:67
  • ПП:53
  • ДПС:36
  • ВЪЗР:27
  • БСП:25
  • ДБ:20
  • БВ:12
37.8%активност

Източник: Резултатите са от ЦИК при 100% обработени протоколи, мандатите са по изчисление на "Дневник", активността - на "Алфа Рисърч"

Златото с нов рекорд от 1825 долара

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Това не е рекорд, очаквайте над $5000. Хартията няма стойност, живеем в измислен свят на виртуални икономики

    In debt we trust
  2. 2 Профил на Diego
    Diego
    Рейтинг: 375 Неутрално

    Някой може ли да каже каква е производствената цена на златото? Защото ако е под 1000 долара май имаме балон ...

    "Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)
  3. 3 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#2] от "Diego":
    325-380 долара

  4. 4 Профил на Diego
    Diego
    Рейтинг: 375 Неутрално

    До коментар [#3] от "DoPe":

    Значи ли тогава, че производството изостава от търсенето? Ако е така и произвоството настигне търсенето може цената да падне под 500 долара ?!?

    "Жить стало лучше, жить стало веселее" Й. В. Сталин :-)
  5. 5 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Весело

    Златото не се произвежда, а се добива. Залежите са малки и ограничени.

    In debt we trust
  6. 6 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 675 Неутрално

    златото ще стигне 2-2100$ и после всички, ще усетят големия балон... Движението надолу е неизбежно, лошото, че ще е доста болезнено....

  7. 7 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Тук логиката е, че ' Тайната вечеря' на Да Винчи не е просто цената на 10кг. боя... Цената на придобиване няма значение, а стойността му като защита от риска на несигурните времена в които се намираме.

  8. 8 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    Аааайде на балонооооооооооооо!

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  9. 9 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    "Инвеститорите масово заменяха акции и други рискови активи за злато и американски ДЦК, докато Dow Jones Industrial падаше с 4%, а американският суров петрол губеше 5%.
    ----------------------------------------------
    Замяната на "рискови активи" със злато не е най-добрата инвестиция.Момента, в който достигне пиковата си цена ще последва бурен срив.Загубите за дребните инвеститори ще са инфарктни.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  10. 10 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#6] от "bestbuy":

    Според 'Морган Стенли' -до 2500 долара...Не вярвах, но май ще се окажат прави. После който продаде пръв ще е ОК, другите се качтват на влакчето

  11. 11 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#5:"Fanetti"]Залежите са малки и ограничени. [/quote]

    Има предостатъчно добито злато. Резервите официално са 160 000 тона, неофициално са доста повече. Златото няма никаква стойност освен да използва страховете и суетата на хората.

  12. 12 Профил на gfn_666
    gfn_666
    Рейтинг: 367 Любопитно

    В моменти на криза златото винаги е по-добрия вариант от валутата... Който на времето е купувал евтино злато, сега ще може да си избие парите, че и да излезе много на плюс.

  13. 13 Профил на tsekata
    tsekata
    Рейтинг: 624 Весело

    Инфлацията тепърва започва, друг начин няма! Балон има само между ушите на бай Ганьо Всичкоразбирача дето от векове все ходи скъсан по разбити улици

  14. 14 Профил на Анди
    Анди
    Рейтинг: 829 Неутрално

    Значи скоро ще е чукне $2000.

  15. 15 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#13:"tsekata"]! Балон има само между ушите на бай Ганьо Всичкоразбирача дето от векове все ходи скъсан по разбити улици[/quote]

    Пич, единствено цената на златото расте, а на всички други суровини пада или се задържа.

  16. 16 Профил на рибку
    рибку
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#11] от "The Chicago Boys":

    Има достатъчно стига да не обезпечава парите. С настоящата си стойност златото може да се равнява на не повече от 5% от световния БВП.

  17. 17 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1225 Весело

    Удрии

  18. 18 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#12] от "gfn_666":

    Частично съгласен.Въпроса е с това което "излеза много на плюс" в какво ще се инвестира?Логично е да е нещо с низка цена към момента.Ти решаваш и то бързо,защото големият плюс може да се окаже "0" или "-".

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  19. 19 Профил на Жоро
    Жоро
    Рейтинг: 418 Неутрално

    [quote#11:"The Chicago Boys"]Има предостатъчно добито злато. Резервите официално са 160 000 тона, неофициално са доста повече. Златото няма никаква стойност освен да използва страховете и суетата на хората. [/quote]

    Напълно съгласен!!

    За мен златото отдавна е изгубило стойността, която е имало преди години, когато е значело нещо много повече освен някакви цифри и котировки на монитори. Уродливостта на финансовите пазари в момента си прави каквото си иска с него и хората полудяват. Уви, целия свят се превръща в един голям балон!!

    Поздрави,
    Жоро


    "Най-богатите хора в света ползват и градят мрежи, а всички останали търсят работа..." Робърт Т. Кийосаки
  20. 20 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1291 Весело

    [quote#12:"gfn_666"]В моменти на криза златото винаги е по-добрия вариант[/quote]
    Правилно, лошият вариант е оловото...

    الرجل الكبير
  21. 21 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Балонът на балоните!

    Икономиката икономична, светът светски, апокалипсисът апокалиптичен
  22. 22 Профил на stog
    stog
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Балансовата цена на златото е между 2500 - 3000 $.
    Но не неговата цена е проблемът, а отсрещната стойност - защото е в долари (а те стават неустойчиви).
    Проблемът ще дойде когато спекулантите осъзнаят, че ликвидността му е затруднена - казано на български:
    От златото няма как да си отхапеш.
    За момента неговата съкровищна функция многократно превишава разменните му свойства.
    Затова тези, които са съумели да обърнат парите си в злато и не им се налага сега да го харчат, са добре. Но да купуваш в момента... не зная.

    stog
  23. 23 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 719 Весело

    Бах мааа му голяма и дълга инфлация се задава.

  24. 24 Профил на Минуса
    Минуса
    Рейтинг: 525 Неутрално

    Може ли някой специалист да ми обясни логиката тук? "безопасно убежище"?! това блестящо чудо става ли за ядене или за пиене и ако не в какво по-точно му се изразява тази "невероятна" стойност?

    Златото има сравнително ограничена употреба в индустрията...в повечето случаи то краси косматите гърди на някой балкански селянин!

  25. 25 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 829 Весело

    за Коледа ще е 2000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    и най-умният си е малко прост....
  26. 26 Профил на Deepdish
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  27. 27 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1311 Весело

    Пиша от мобилен телефон, та затова се бъгна предния комент, сори

  28. 28 Профил на АНГЕЛ
    АНГЕЛ
    Рейтинг: 470 Неутрално




    До коментар [#3] от "DoPe":
    До коментар [#2] от "Diego":
    325-380 долара тая цена колко швейцарски франка бяха тогава

    Не е достатъчно да бъдеш АНГЕЛ ,за да станеш СВЕТЕЦ
  29. 29 Профил на pallas
    pallas
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Инвестицията в злато се прави не за да печелиш,а за да запазиш покупателната стойност на парите си....обикновено това се прави когато прогнозите са,че в каквото и да инвестираш ще загубиш,така че явно ни очаква жестока криза...евреите например държат една трета от богатството си в злато,една трета в твърда валута и с останалата една трета развиват дейност...при това положение дори и да фалират,каквито и катаклизми да настъпят винаги им остава нещо с което да започнат отначало...

  30. 30 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Златото е супер балон. Практична му употреба е много малка - не е като петрола например. Използва се най-вече за накити и в електрониката. Златото не носи доход - не е като къща която можеш да даваш под наем, или дори акции от печеливша компания. Отгоре на всичко трябва да плащам на трезор да го съхранява.
    И за какво е цялата работа? Да можеш направиш повече от "хартиените пари които нищо не струват" ...

  31. 31 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#30] от "ventsy":

    "И за какво е цялата работа? Да можеш направиш повече от "хартиените пари които нищо не струват" ..."


    За да не осъмнеш един ден с 5 пъти по-малко пари, както стана в края на 96 г. у нас.

    In debt we trust
  32. 32 Профил на tsekata
    tsekata
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#31] от "Fanetti":

    И да им наливаш акъл - няма шанс за такива разбирачи. Те и на $900 са повтаряли пак балон, балон..

  33. 33 Профил на рибку
    рибку
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#30] от "ventsy":


    До коментар [#31] от "Fanetti":

    След разпада на Бретон Уоодс през 1971 г. парите и златото нямат общо, не ги бъркайте. Парите са 'фиат', обезпечени с т.н. 'промис', каквото и да значи това.

  34. 34 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#33] от "култура ми янко":

    Точно защото нямат нищо общо, затова инвеститорите купуват злато.

    In debt we trust
  35. 35 Профил на Добрия войник Швейк
    Добрия войник Швейк
    Рейтинг: 983 Неутрално

    като в детската градина - балонът се надува, надува, надува - ПУК!

    Fast überall wo es Glück gibt, gibt es Freude am Unsinn. ~Friedrich Nietzsche
  36. 36 Профил на true
    true
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Чавес си иска златото обратно.
    Според доклад на финансовия му министер, венецуелско злато на стойност 4,6млд.$ се намира в Британската Централна Банка, останалото количество злато (от общо 11млд.$) се намира в J.P. Morgan Chase, британската Barclays, HSBC и Standard Chartered, френската BNP Paribas и канадската Bank of Nova Scotia in Kanada.
    Пикантно, предполага се че банките не притежават такова количество физически, реално, злато и затова трябва да си го доставят на пазара, което означава покачване на цената. Съмнително е дали Британската централна банка притежава достатъчно златни резерви, по голямата част е продадена преди 10г за 280$ унцията.
    (Доминик Строс-Кан май също искаше златото на МВФ).

  37. 37 Профил на mirohero
    mirohero
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#18] от "rodos":

    Приятел, пише се "ниска" - идва от "нисък". Другото, което ти си мислиш, идва от корен "низък" - долен, мерзавец...

    В БГ оправяте борсови котировки и цена на златото, а не можете да пишете на собствения си език...което е представителна извадка на 95% от борсовите инвеститори. Сега разбирате ли кой ще изгори накрая?

  38. 38 Профил на Майндърбайндър
    Майндърбайндър
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Златото било балон,а безконтролното печатане на пари-не. Един тон днес струва 40 млн.евро.Значи само за Гърция напечатаха пари за 5000 тона злато,а след американската пукотевица в банковия сектор,долари на стойността на 13000 тона.И сме още в началото.Какъв е проблема? Има хартия,има мастило,има нужда от пари.Е,нямало сигурност.Не може да има всичко.

    СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.
  39. 39 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 788 Весело

    "Това е четвърта поредна сесия, в която златото се покачва"

    Златото НЕ се покачва- хартийките се ПОНИЖАВАТ.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  40. 40 Профил на Vv
    Vv
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    А Бъфет що си продаде златото, щото има акции в J.P. Morgan ли???? Това май му стига, като се има и предвид, че поизкупи бая компании за "злато" което можеш да отхапеш обаче

  41. 41 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 788 Неутрално

    [quote#30:"ventsy"]Практична му употреба е много малка - не е като петрола например. Използва се най-вече за накити и в електрониката. [/quote]
    Практическата му употреба е, да си ЗАПАЗИШ това, което имаш. Ако, разбира се, не ти се налага да го продадеш преждевременно, а можеш да изчакаш, да речем, 20- тина години...

    Както казват специалистите, златото не си е променяло много стойността във времето- една качествена тога, във древния Рим, е струвала една унция злато, колкото струва и сега един качествен костюм.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  42. 42 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: 624 Весело

    До коментар [#40] от "bgpainter":

    Бъфет не го мисли, компанията му разполага с 47 милиарда долара кеш точно за такива моменти, когато става обезценката на активите, той е стара хиена.

    Подкрепям pallas, коментар 29.

    Ако гледам от моята камбанария, златото ми запазва покупателната способност, миналият август цената му е била 1286 долара, което е разлика от 40% спрямо сегашната.

    Според техническите анализатори предстои корекция в порядъка на 7-15% от цената, но след това се очакват нови върхове. В план от 3-5 години, златото си е добра инвестиция.

    "Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy
  43. 43 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Любопитно

    До коментар [#41] от "Omnis Omnibus":

    Значи ти признаваш че златото е чисто и просто инвестиция като всяка друга и за нищо друго не става?

    Ами тогава можеш ли да ми обясниш защо златото поскъпва толкова докато инфлацията продължава да е ниска? (Тоест нищо друго не поскъпва)? Ако "хартийките" се обезценява трябва всичко да се качва горе долу с една скорост нали?

    Януари 2000-та година златото е $282 на аунция, сега е 1800 - тоест покачило се е 6 пъти. По същото време петрола се търгува междъ $25 и $30 на барел. Сега е около 100 - тоес покачването е 4 пъти.

    Тоест има несъответстие - златото се покачва доста по-бързо от почти всичко друго като това не е причинено от падането на стойноста на долара.

    Вече установихме че златото няма практическа употреба - тогава какво води до това увеличаване на цената???

  44. 44 Профил на Vv
    Vv
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#42] от "читател":

    Ами... аз го следя това злато от как беше под 700$ за тройунция, но дори и да исках да си купя още тогава нямам с какво. Мога единствено да следя статистиките и подредбата на играчите и да им се радвам.
    Но... понеже ние сме дребни хора... обикновени, аз де... ще гледам да подсигуря две прасенца, някоя друга торба захар, брашно и т.н.... а и да не забравя - две-три бурета с вино.

  45. 45 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#43] от "ventsy":

    "Тоест има несъответстие - златото се покачва доста по-бързо от почти всичко друго като това не е причинено от падането на стойноста на долара."


    Опасенията са, че "несъответствията" ще изчезнат в близко бъдеще

    In debt we trust
  46. 46 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#45] от "Fanetti":

    Точно така - говорим за опасения, страх - чувства, а не логични доводи. Тоест златото се качва заради страха на хората.

    Американците се запасяват с оръжие и храна и се готвят за края на света - ако не дойде ще си ядат консерви няколко години и толкоз. "Златарите" обаче какво ще го правят това злато?

  47. 47 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: 624 Весело

    До коментар [#44] от "bgpainter":

    Добре си се ориентирала.

    "Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy
  48. 48 Профил на Vv
    Vv
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#46] от "ventsy":

    Е как какво - ще го разменят за консерви

  49. 49 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 788 Неутрално

    До коментар [#43] от "ventsy":

    Ако имаш предвид инвестиция, да пИчелеш от нея- нямах това предвид. Имах предвид, че е като ДЪЛГОСРОЧНО средство, да си ЗАПАЗИШ (донякъде) парите.

    А това, че в момента(или в близкото бъдеще ще) има балон, не споря.

    Ако говориш за инфлацията в УСА, там не смятат НАЙ- ВАЖНИТЕ неща, като горивото и храната.

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  50. 50 Профил на Асенчо
    Асенчо
    Рейтинг: 367 Весело

    Ало кво става с долара бе

    Казвам се Асен и съм от Сливен но не съм Костовист
  51. 51 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#48] от "bgpainter":

    Да ама ми се струва че май по-добре да инвестираш в консерви - кат ги пуснеш на промоция копърка - 1гр. , русенско варено - 2гр и за няколко часа ще станеш мулти-милиардер (тогава унцията ще се продава за по 1 - 2 милиард долара)

    А, и най-важното - електронна везна ...

  52. 52 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 730 Неутрално

    златото е поредния балон. Цената му се вдига поради изцяло ирационални причини - само защото всички смятат, че всички други вечно ще смятат, че златото е някак си ценно само по себе си - въпреки че не се яде, не е източник на енергия, и изобщо нуждите от злато са нищожни спрямо натрупаните и добивани количества. Златото има висока стойност днес само защото купуващите си мислят, че със сигурност могат да го заменят срещу реални блага утре. Ами ако не могат? Ако селянина не е склонен да смени прасе срещу жълтица? Когато илюзорната сигурност на 'инвестицията' в злато се осъзнае, цената му ще се срине.

  53. 53 Профил на Vv
    Vv
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#51] от "ventsy":

    И като си разпродам всичко в мазето, злато ли ще ям...??? По-добре да си инвестирам консервите в себе си и да си произведа нови, че златото пауър не дава.

  54. 54 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: 624 Любопитно

    Интересен анализ по темата.

    http://dailyreckoning.com/why-the-gold-bull-market-will-continue-to-charge-ahead/

    "Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy
  55. 55 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#53] от "bgpainter":

    Виж сега, ако се базираме на Холивуд, САЩ ще бъде ударен от метеорит и същевременно ще влезе в ядренна война с Русия. Китайците и Индийците ще се изпотрепят. Същото ще стане с Израел и Арабите. Япония ще изчезне в океана. Западна Европа - абе де да знам, тях Холивуд не ги бръсне много, много - сигурно някой вирус ще ги удари и ще станат зомбита.

    Значи остава само България да управлява света - така че няма страшно! Пък ако направи някой проблем Бойко ще го разпардушини набързо

  56. 56 Профил на Окото
    Окото
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Колко ще струват бензина, тока, водата, хляба, млякото, месото, плодовете и зеленчуците след една година? А след 3 години?

    Част от диаметъра на кръга "Капитал"
  57. 57 Профил на ga6tisperka
    ga6tisperka
    Рейтинг: 418 Весело

    а на планетата на Алф,
    най-ценното е коркът

  58. 58 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    Златото, както беше вече отбелязано по-горе, не си променя съществено цената, изразена в други комодити, в дългосрочен план (данните ни стигат до Рим от времето на принципата). Т.е.- не печелиш, но фиксираш стойност в несигурни времена.
    Макар вече да не е "пари", в него все още се емитират реални номинали - в Чехия това са монети от 5000 до 1 милион крони (в момента 208 - 41670 евро) проба 22 карата. Никой не е луд да ги ползва, макар да са законно средство - имат многократно по-висока нумизматична стойност.
    Емитират се "исторически" номинали - в Чехия това са флорените/дукатите с проба 24 карата (999/1000), като се използва старата мярка за дукат = 4.25 г злато, установена от император Юстин I при реформата на номизмата от 500 година и потвърдена от Карл Велики за Свещената Римска Империя през 800 година. Номиналите от 1/4, 1/2, 1. 2, 4, 8, 10 и 20 дуката не са използваеми - дукатът е изваден от циркулация през 1892 година в Австро-Унгария. В момента са изцяло нумизматични рядкости.
    Емитират се и "медали"- 24 каратови монети без номинал в грамаж - до 1 кг злато 999/1000. Изцяло нумизматични.

    Златото в електрониката е малко в единичната бройка, но предвид огронмото количество, годишната употреба в Света е в тонове.

    Никой от вас не се сети за медицинската употреба. Освен зъбите, които днес излизат от употреба с модерните материали за пломби (но все още често ги виждам в устите на пациентите си), колоидното злато е лекарство за много напреднали форми на ревматоиден артрит. Има страхотни странични ефекти.
    В моята област се използва колоидно радиоактивно злато за коремна лаваж (баня = напълваш коремната кухина с него) за иначе нерешим рак на перитонеума или за перитонеален (коремен) разсев на рак на яйчника, при който има противопоказания за химиотерапия. Също с гадни странични ефекти.

    Много от вас презират предметите на лукса, но ги използват. А луксът не е абстракция, а съвсем реална потребност.

    Последната функция на златото е сакралната - има символична стойност на "слънце", съответно много божествени инсигнии са в този цвят, а той се постига най-добре със злато. Там не е въпрос на лукс, а на изразяване на чувства. Противно на масовото убеждение, чувствата са толкова реални, колкото и колите, сградите или слънцето. Просто са по-трудно наблюдаеми и почти не се поддават на измерване. Но могат да убиват, което си е съвсем реално нещо.

    E PLVRIBVS VNVM
  59. 59 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    Прочетох какво съм написал, имам една грешка, монетната реформа през 500 година не я прави Юстин I (518 - 527), a предшественикът му Анастасий (491 - 518).

    E PLVRIBVS VNVM
  60. 60 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 730 Неутрално

    [quote#43:"ventsy"]Вече установихме че златото няма практическа употреба - тогава какво води до това увеличаване на цената??? [/quote]
    Води вярата, че винаги в бъдещето ще можеш да размениш притежаваното злато срещу нещо с практическа употреба. Ако не вярваш, че е така, никога не би си купил злато, нали така? А вярата, че можеш винаги да размениш нещо фактически безполезно срещу нещо полезно се базира върху вярата, че всички винаги ще продължават да смятат безполезното за полезно. Или с други думи, цената на златото се покачва в резултат на една каскада от взаимосвързани и взаимно напомпващи се ирационални глупости. По същия начин до преди няколко години се мислеше за инвестициите в недвижими имоти.

  61. 61 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 788 Неутрално



    "Златото е пари. Всичко останало е кредит. " Джей Пи Морган, свидетелства пред Конгреса през 1912 година.

    http://www.zerohedge.com/news/macro-guest-commentary-if-gold-barbarous-relic-all-hail-barbarism

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  62. 62 Профил на читател
    читател
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Вече е 1842 $ и върви към 1850 $.

    "Man will be what he was born to be, free and independent" - John F. Kennedy
  63. 63 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#58:"PavelCZ"]Много от вас презират предметите на лукса, но ги използват. А луксът не е абстракция, а съвсем реална потребност. [/quote]

    Чувството за лукс е абстрактно, златото е типичен пример, който се влияе от модата. В момента в България се вестернализира в тази насока до голяма степен ,и все по малко накитите от злато се считат за лукс и статус , а напротив носенето на ланец е признак за цигания и все по малко се носят дори и мутрите се отказаха от носенето на ланци, по мои наблюдения единствената по интелигентна прослойка, която все още носи масово злато са докторите, явно заради неизживяните комплекси на докторите.

  64. 64 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    До коментар [#58] от "PavelCZ":

    Златото и носенето му се счита за символ на лукс и статус в изостанали страни с комплексирано население което страда от първенющина , като Индия, Китай, Русия , Арабските страни.На Запад злато като накит се носи от най бедните прослойки -негри, латиноси и други.
    Естествено злато се използва и носи от висшата класа, но то е по скоро само компонент и страничен материал от цялото бижу или часовник, което е по скоро произведение на изкуството, акцента е другаде не във златото.

  65. 65 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 1598 Неутрално

    За лекарите не съм съгласен с теб. Нито аз, нито моите колеги, носим много бижута - брачна халка, някаква неголяма верижка - предимно дамите. Слагам златен пръстен при специални случаи - 1-2 пъти месечно.
    Иначе за златото като част от бижутата, то ще остане такъв материал винаги. Но, както казах по-горе, има символична стойност в повечето религии и съответно се използва за свещени инсигнии. Не е без употреба.

    E PLVRIBVS VNVM
  66. 66 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#65:"PavelCZ"]За лекарите не съм съгласен с теб. Нито аз, нито моите колеги, носим много бижута - брачна халка, някаква неголяма верижка - предимно дамите.[/quote]

    Имах предвид колегите ти от България, доста по често носят верижки и ланци от другите съсловия.

  67. 67 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#65:"PavelCZ"]Но, както казах по-горе, има символична стойност в повечето религии и съответно се използва за свещени инсигнии. Не е без употреба. [/quote]

    Естествено, че ще се използва, но добива е 2 000 - 3 000 тона годишно, напълно достатъчно.

  68. 68 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#65:"PavelCZ"]Иначе за златото като част от бижутата, то ще остане такъв материал винаги.[/quote]

    Като част от бижутата определено, но разликата е, че в скъпите бижута, които са до голяма степен произведение на изкуството акцента е другаде не на златото- изработка,камъни и други и златото представлява нищожен процент от цената , а циганорите акцентират на самото злато и грамажа му.

  69. 69 Профил на ICO 77
    ICO 77
    Рейтинг: 418 Неутрално

    9:30 цената вече е 1855$ . Цената на златото не е балон, защото златото е прието като еталон за стойност в икономиката. Проблемът е във ФЕД които печатат трилиони=хиляди милиарди долари. Понеже златото като количество е едно и също /добива е доста малък/, а доларите се увеличават с аритметична прогресия като бройка е напълно логично за единица злато /тройунция/ да отговаря все по-голям брой хартийки.

    Тъй като САЩ са най големият длъжник в света, но външния им дълг е във вътрешната им валута/долари/,е напълно логично да обезценят валутата си и по този начин да си намалят дълговете. За тези които си спомнят зимата на Жан Виденов -ситуацията е същата но мащаба е различен.

    Момчета, казва се стиропор, стерео-пор е животно пеещо на два гласa...
  70. 70 Профил на Black Dragon
    Black Dragon
    Рейтинг: 521 Весело

    Айде комплексари, налазвайте темата и казвайте кой колко златни пръстени, накити и часовници има!

    https://www.facebook.com/Mlekarite
  71. 71 Профил на The Chicago Boys
    The Chicago Boys
    Рейтинг: 52 Неутрално

    [quote#69:"ICO 77"] Цената на златото не е балон, защото златото е прието като еталон за стойност в икономиката. [/quote]

    На никакви стойности не е еталон. Това е инвестиционен продукт, който има абстрактна стойност, защото е прието, че запазва стойност при кризи само защото хората вярват в него.

  72. 72 Профил на PUFI
    PUFI
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Май нещо стана така, че половин Европа е живяла като гърците през последните 40- 50 години......... и лека полека нещата си отиват към втора икономическа криза...

  73. 73 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#37] от "mirohero":

    След като буквите са съседни на клавиатурата,възможна е и техническа грешка или не???

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  74. 74 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#58] от "PavelCZ":

    Я кажи колко е стувал барел петрол във злато по римско време? А тон кафе? Царевицата как е вървяла?

    Аз вече ти доказах се цената на златото се качва доста по-бързо от тази на петрола. Ако искаш пак ще ти обясня :
    2000-та година 1 барел петрол е бил струвал около 1/10 унция ($30/$300). Днес е 100/1600 - тоест 1/16 от унцията.

    Тоест цената на петрола в злато е паднала значително.

  75. 75 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 470 Неутрално




    [quote#60:"Ментор"]

    Вече установихме че златото няма практическа употреба - тогава какво води до това увеличаване на цената??? - цитат на коментар #43 от “ventsy”

    Води вярата, че винаги в бъдещето ще можеш да размениш притежаваното злато срещу нещо с практическа употреба. Ако не вярваш, че е така, никога не би си купил злато, нали така? А вярата, че можеш винаги да размениш нещо фактически безполезно срещу нещо полезно се базира върху вярата, че всички винаги ще продължават да смятат безполезното за полезно. Или с други думи, цената на златото се покачва в резултат на една каскада от взаимосвързани и взаимно напомпващи се ирационални глупости. По същия начин до преди няколко години се мислеше за инвестициите в недвижими имоти. [/quote]

    Абсолютно. И аз това казвам ама кой да ме разбере....

  76. 76 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#64] от "The Chicago Boys":

    До колкото знам арабките се разхождат с всичкото си злато по тях, щото като я изгони мъжът има право само на това което е по нея, а той може да я изгони във всеки един момент стига да се провикне по-силно.

    икономист - неграмотник с диплома
  77. 77 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#65] от "PavelCZ":

    Не се изказвай за нашите лекари след като живееш и работиш в Чехия. Има голяма разлика между двете държави и тя ще се увеличава за съжаление.

    икономист - неграмотник с диплома




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK