Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на :)
    :)
    Рейтинг: Весело
  2. 2 Профил на 2
    2
    Рейтинг: Гневно
  3. 3 Профил на :)))
    :)))
    Рейтинг: Неутрално
  4. 4 Профил на ceci-83
    ceci-83
    Рейтинг: Весело

    красота нека е запазим и за децата

  5. 5 Профил на ceci-83
    ceci-83
    Рейтинг: Гневно

    не си исхврляите боклуците в реката

  6. 6 Профил на No Apologies!
    No Apologies!
    Рейтинг: Весело

    От Пловдив не изглежда толкова чисто и хубаво,но... супер снимчици все пак :Д

  7. 7 Профил на Браво!
    Браво!
    Рейтинг: Неутрално

    Чудесни пролетни снимки!

  8. 8 Профил на ха!
    ха!
    Рейтинг: Весело

    Това делтапланера е голяма работа!

  9. 9 Профил на Mr. Golden Nugget
    Mr. Golden Nugget
    Рейтинг: Гневно

    Покажете река Марица край Пловдив на какво прилича!!!

  10. 10 Профил на емо
    емо
    Рейтинг: Неутрално

    снимките са еднообразни

  11. 11 Профил на АБФК
    АБФК
    Рейтинг: Неутрално

    La Maritza est ma riviere
    Comme la Seine est la tienne....

    Всички фрацузи от поколението на 50-те и 60-ти пеят тази песен и се й се радват.
    За тях Марица е България, или младостта им

  12. 12 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: Неутрално

    Реката е била плавателна (разбира се не за танкери), но изсичането на горнотракийския низинен лес през втората полвина на XIX век, по-късно, създаването на сумати язовири и водохранилища за стопански нужди (не само земеделски) и най-накрая стръвното изсичане на горите по околните планини, еб... майката на таз река. Да не говорим за тоновете отпадъци, коит отдавна вече са унищожили същността на Реката. Жалкото е че днес всичко това е допринесло само мним напредък за Маричиния басейн...тук-там обработваеми площи...раздробени между дребни собственици, тук-там пасбища и тук-там горички...всичко останало...буренаци и лядини...пустош! Може би ако бяхме позапазили малко повече природата около тази река, щеше да идват чужденци, които да се "потопят" в едно девствено кътче на "прецивилизационна Европа".....(всички ходят да се наслаждават на шведската, норвежката, швейцарската природи, но те са щогоде запазени) и да има постоянен приток на пари, но без замърсения и унищожения.
    Ако бяхме също съумели да запазим плавателността на Марица превозът щеше да ни бъде много по-евтин и природосъобразен (един голям шлеп превозва петдесеторно количеството товар на един тир), поне в този край.

  13. 13 Профил на Bruno Dante
    Bruno Dante
    Рейтинг: Неутрално

    а колко тона дизелови отпадъци ще се отделят от този шлеп на 100 километра и би ли било възможно пътуване на щлепове не само по ,но и срещу течението на р.Марица в нейният бг участък?

  14. 14 Профил на софиянец
    софиянец
    Рейтинг: Неутрално

    Красиви снимки!
    Към авторката: да, морето ни мами, но гръцкото и адриатическото. Да усетим каква е била България на три морета

  15. 15 Профил на мнение
    мнение
    Рейтинг: Неутрално

    Снимките на реката наистина са красиви. Би било хубаво да имаме повече пълноводни реки.

    В западна европа през почти всеки по-голям град преминава по една голяма пълноводна река, по която пътуват туристически кораби. Но доколото ми е известно това навсякъде е постигнато чрез строителство на диги и шлюзове на определени места по течението на реките така че да се контролира водооттока. Така тези реки са били изкуствено направени плавателни през 18 век, когато не е имало влакове и Ж.П. транспорт (който се развива през 19 век), нито магистрали (които са построени между 1950-1980 основно). Факта че днес се използват основно за туризъм а не за транспорт на хора и стоки говори само по себе си че по технически и икономически причини Ж.П. и пътният транспорт са в повечето случаи по-подходящи от речният. Въпреки че и за речният транспорт си има нисши.

    Доколкото ми е известно замърсяването на реката се причинява основно от липсата на пречиствателни станции за битови и промишлени води. С извинение ама ла...та на няколко стотин хиляди души се вливат в Марица.

    Личното ми мнение е че за да се възстанови и поддържа екологичният баланс на реката и да се използва икономическият и рекреационен потенциал са необходими пречиствателни станции и диги със шлюзове и като цяло корекции на речните корита. Мисля че е необходима подобна национална програма за всичките ни реки за да може да се използва по-пълно потенциалът им.

  16. 16 Профил на Пловдивчанин
    Пловдивчанин
    Рейтинг: Разстроено

    Авторката съзнателно е избегнала строителните шедьоври на БГ народът: панелките, неизмазаните къщички, дворове пълни с боклуци, грозотията, която не отминава и руслото на Марица. Да са живи и здрави нашите архитекти и строители, нашите "майстори" и собственици, да си пийват ракийката и ако някой ден идат до Европата да видят какво другите са сътворили, в истинския смисъл на думата!

  17. 17 Профил на до #16
    до #16
    Рейтинг: Неутрално

    Панелките и неизмазаните къщички са шедьовър не на Българският Народ, а на два пердиода/инициативи на недалновидна и некадърна Жилищна Политика по социалистическо време. Повечето помним строителството на панелките от 70-те и 80-те години. Между другото тази политика е била приложена в целият Източен Блок и навсякъде в бившите социалистически страни можеш да видиш същата грозотия.

    Неизмазаните къщи са продукт на Жилищната Политика от 50-те и 60-те години, когато голяма част от жилищният фонд е подменен. Но цялата политика пак е била недомислена и непълна - целта е стигала до там да се осигури покрив над главите ама за такива подробности като измазване тогавашните управници не са мислили. (И ако кажеш че това не им е работа, за да се измажат стотици хиляди къщи най-малко е необходим цимент. Ако не е осигурен произдовствен капацитет и наличност на цимент, каквото и желание да имат собствениците и архитектите нямат шанс да си завършат работата.)

    Като допълнителен довод в подкрепа на горните думи, защо къщите строени от преди 1945 са измазани (въпреки че сега много от тях са занемарени, но това е друга тема.)

  18. 18 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: Неутрално

    към Bruno Dante
    Разбира се, човечеството все още не е стигнало до такова обществено-технологическо и техническо развитие, тъ дъ е в пълен синхрон с природата...така че замърсение винаги има, но когато е минимално е по-добре за всички
    Шлеповете и баржите използват почти нищожно количество гориво, когато са по течението, особено ако са натоварени. Също така, един моторен шлеп може спокойно дъ тегли или дъ бута 2-3 "безмоторни" шлепа, еднакво големи. Нещата стават по-проблематични когато баржите и шлеповете вървят срещу течението, но ако реката е "обуздана" от изравнителни и регулационни съоръжения, няма дъ има кой знае какви трудности. А пък, Марица тече почти изцяло през местности със сравнително нищожен наклон, затова тя има и широка съвременна утока (речно легло). Може би проблема на Марица е как дъ е по-бързотечаща, отколкот обратното

    Колко тона дийзелови отпадъци от двупотопните ни тирове и мазутните ни влакове се отделят ежедневно, не на 100 км а на 50 км, например? Също интересен въпрос...

  19. 19 Профил на Наблюдател
    Наблюдател
    Рейтинг: Неутрално

    до "мнение" #15

    Съдържателен коментар!...поне за мен

  20. 20 Профил на el100
    el100
    Рейтинг: Неутрално

    Чудесни снимки - особено втората от втория ред е впечатляваща. Браво!

  21. 21 Профил на Евка
    Евка
    Рейтинг: Любопитно

    Снимките са много хубави! Може ли някой да каже със сигурност в кой участък на реката са правени? Благодаря предварително!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.