1/27
Фотогалерия: Дунав мост ІІ
Българо-румънска делегация начело с двамата министър-председатели Бойко Борисов и Виктор Понта премина за първи път по все още незавършения напълно "Дунав мост 2".
Българо-румънска делегация начело с двамата министър-председатели Бойко Борисов и Виктор Понта премина за първи път по все още незавършения напълно "Дунав мост 2".
keipax
Рейтинг: 571 Веселое кво сега, як е!
madagaskar
Рейтинг: 954 ВеселоGolden Gate Vidin - Calafat
Да им е честито! Сега остана и пътищата до Видин да оправят!
Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повечеегер
Рейтинг: 515 ЛюбопитноСамо не разбрах как ББ очаква "близо половин милиард евро", щото "всеки милион е важен", а еврокомисарят посочва само 100 милиона евро финансиране от Брюксел?! Поредната махленска лакърдия на нашия премиер, може би? Или те, "електората" следва да бъдат "подгрявани" с по-големи очаквания?...
Не е нужно хлябът да е бял - важното е хайверът да е чер...the_sceptic
Рейтинг: 796 Веселосъсела, вервам, е бесен от таа новинка
Дедо Либен
Рейтинг: 1303 РазстроеноВярно е, че пътищата и магистралите за държавите са като кръвоносните съдове за човешкия организъм! Но какво би станало с човешкия организъм ако ги нямаше сърцето, бъбреците, дробовете и другите органи - тогава човекът или умира или става инвалид. Същото е и с държавите - само с магистрали НЕ МОЖЕ! Къде е сърцето/промишлеността на нашата държава, къде е мозъкът/управленските органи, къде????
keipax
Рейтинг: 571 Неутралноедно само не ми е ясно защо нашия бюджет за моста е 225 млн, а румънския 48 млн евро....
emil
Рейтинг: 1390 НеутралноЕй браво Дневник! Най-после нови снимки.
УТОЧНЕНИЕ: СТАТИИТЕ ПОД КОИТО ПОСТВАМ ИЗРАЗЯВАТ ИЗЦЯЛО МНЕНИЕТО НА ДНЕВНИК И В НИКАКЪВ СЛУЧАЙ НЕ СЪВПАДАТ С МОЕТО МНЕНИЕмОДИ ти си........ши....к
Рейтинг: 477 НеутралноДа им е честота на Румънците новата касичка...а,за България плащането а за рапоня резането на лентичка
leon12
Рейтинг: 1416 Весело[quote#8:"makendji"]за България плащането а за рапоня резането на лентичка[/quote]
ТОЙ ще си промени линията! От 2013 г Герб ще събира пари единствено за пенсии и заплати, за да ги докара до Европейцко равнище! Щото бат Бойко е световен учен и ги разбира тези работи!
XXXXXXL Demokrat
Рейтинг: 196 ЛюбопитноПо време на югоембаргото пътувах доста често през Сърбия и колкото пъти сръбските катаджии са ме щавели ( за нищо) по аутобана,толкова пъти съм си мислел за тоя мост.Най-после стана...
Yes,we Scan!-Barak ObamaИ е красив,де.Да ни е честит...
SELECT * FROM DUAL;
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#6] от "keipax":
Veni.Veneri.Vamoozi or Veni.Vermini.Vomini? That is the question...Може би защото ние го искаме този мост много повече отколкото румънците и в хода на преговорите точките "С колко всеки ще участва" и "Кой какви тАкси ще събира" са били пожертвани в името на този мост и Коридор 4. По същата причина те ще обират автомобилните такси а ние... железопътните
apunch
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#3] от "Егер":
Горе долу половин милиард трябва да ни възстановят по няколко проекта. Както обикновено се получава не му се разбира всичко от първия път...
yavooor
Рейтинг: 1323 НеутралноТози мост е много красив, но защо не качиха и Фидосова, за да се уверим, че е и здрав?
Хипчо
Рейтинг: 1416 НеутралноНяма лоши мостове!
ВОДА, ПОВЕЧЕ ВОДА!yanne
Рейтинг: 1034 НеутралноДо коментар [#10] от "xxxxxxxxl":
[quote#10:"xxxxxxxxl"]По време на югоембаргото пътувах доста често през Сърбия и колкото пъти сръбските катаджии са ме щавели ( за нищо) по аутобана,толкова пъти съм си мислел за тоя мост.Най-после стана... [/quote] И сърбите са забелязали.И ги е страх,че ще започнат да губят трафик през тяхната територия,а това са загубени пари за тях,съответно спестени за нас.
****
Мненията на потребителя SorryLol бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
Дразнител
Рейтинг: 641 Неутрално[quote#0:"Дневник"]Прогноз ната такса за преминаване на кола ще е 6 евро, а за ТИР - 37 евро. Мостът ще има жп линия, пешеходна и велоалея.[/quote]
Жизнь или Life - избор има.Много странно. Цената за преминаване по мост, който струва стотици милиони ще е 6 евро, а таксата за ферибота, който е стотици пъти по-евтин струва в пъти повече!
Petko Dourmana
Рейтинг: 1416 Весело[quote#15:"yanne"]И сърбите са забелязали.И ги е страх,че ще започнат да губят трафик през тяхната територия[/quote]
))
((
И са започнали да се отнасят така, както винаги е трябвало да го правят
Но и аз лично ще гледам при всяко пътуване да мина през моста само за да не давам пари на Сърбия ...
И със сигурност никога в живота си няма да забравя униженията, на които съм бил подлаган от представителите на тази страна, когато не сме имали реален избор за пътуване към Европа
yanne
Рейтинг: 1034 НеутралноДо коментар [#6] от "keipax":
[quote#6:"keipax"]едно само не ми е ясно защо нашия бюджет за моста е 225 млн, а румънския 48 млн евро.... [/quote] Ами най-малкото защото Румъния участва с този проект с нежелание и "насила" .Нейната западна част е по-развита и няма нужда от мост на Видин-Калафат.те искаха мостът да се намира по-наизток .А на нас ни трябва мост точно там,за да можем да имаме алтернатива на пътя през Сърбия,а да развием малко северозападна България...
barabana
Рейтинг: 515 НеутралноПоне по една лентичка да бяха резнали.
smehur_co
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#5] от "Дедо Либен":
Вяра. Надежда. Любов.Къде е сърцето/промишлеността на нашата държава, къде е мозъкът/управленските органи, къде????
Питай БСП и Доган къде е сърцето.
Между 1990 и 1997 г. рзпънаха на кръст държавата и й е*аха мамата, както и на народеца.
Питай ги защо крадяха милярди, защо си назначиха послушни съдии, защо забавиха приватизацията 1990 г.
Виж къде е Чехия и къде сме ние.
Виновни за това положение са преди всичко мутро-комунистите.
yanne
Рейтинг: 1034 НеутралноДо коментар [#16] от "SorryLol":
[quote#16:"SorryLol"]дори при този мост пътят към Централна и Западна е Европа е по-удобен през Сърбия. [/quote]Имам предвид по-евтин....
evtimvz
Рейтинг: 1343 НеутралноРумъния плаща по-малко, защо мостът е неизгоден за нея. Проблемът, обаче не е в това. Мост трябва да има. Но ще се осигури ли трафик по него? Пътищата до него добри ли са? Сърбия прави алтернативен мост, а магистралите и са готови. Този мост няма да има такса.
Да видим! Но пак казвам, мост трябва да има. Сега на ред е конкуренцията.
Мазен чех
Рейтинг: 684 НеутралноМостът трябваше да при Оряхово, но пустата българска неграмотност и алчност го изтипосаха във Видин. Сега ще се обикалят маса километри.
икономист - неграмотник с диплома!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 924 ВеселоЯвно не се очаква много голям трафик ..еднолетов ми се вижда.
Но винаги е по добре да има такова съоражение..свободата е в степента на движение.
Нека да е мост вместо мерцедеси за хрантутниците.
acb16
Рейтинг: 909 Неутрално".... седалището на дружеството ще е в София."
-Трябваше да е Видин.. От къде накъде София?
nea
Рейтинг: 614 НеутралноДо коментар [#23] от "evtimvz":
Може ли да кажете откъде е информацията ви, че Сърбия прави нов мост. Аз поне не намерих такава
Dragoslava
Рейтинг: 1016 ЛюбопитноНа снимка 4 изглежда най-добре.
Sinergy
Рейтинг: 569 НеутралноБюджетът на проекта от българска страна е 225.1 млн. евро, а от румънска - 48 млн. евро. Финансирането е по програмата ИСПА, от ЕИБ, Франция и Германия.
==========================================
Някой, който знае може ли да каже защо финансирането от българска страна е в пъти повече на това от румънската?
nevver
Рейтинг: 233 НеутралноЗащо управлението на моста не е във Видин?
Мария
Рейтинг: 1614 НеутралноМостът изглежда добре. Дано да е и полезен.
”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)Иван Петров
Рейтинг: 258 НеутралноДо коментар [#6] от "keipax":
До коментар [#29] от "Sinergy":
Бюджетът от българска страна е 225 млн. евро, а от румънска - 48 млн. защото Румъния не участва в строителството и финансирането на самия мост. Това е български проект. Румъния строи само прилежащата инфраструктура на румънска територия.
От българска страна проектът включва:
1. Строителство на моста (138.4 млн. евро с оскъпяването).
2. Строителство на прилежащата инфраструктура от българска страна (7 пътни възела на две нива в района на Видин, нова товарна жп гара, ремонт на пътническа гара Видин, 7 км нова жп линия) - 72 млн евро с оскъпяването.
От румънска страна проектът включва:
Прилежаща инфраструктура на румънска територия в района на Калафат (пътни възли, жп линии, и тн.) - 48 млн. евро
Повече информация за проекта, източниците на финансиране, снимки и видео от строителството ще намерите на сайта на проекта:
http://www.danubebridge2.com/index.php
Sinergy
Рейтинг: 569 НеутралноДо коментар [#32] от "Иван Петров":
Благодаря, не знаех, че ние поемаме целият мост, но явно като сме правили договора сме натискали да е при Видин заради бедният регион. Тъпо е, понеже със сигурност и румънците ще събират такси за преминаване, а за малко и да изгубим парите от ЕС (те носят дори по-голяма вина от нас), но явно няма как.
Иван Петров
Рейтинг: 258 НеутралноДо коментар [#33] от "Sinergy":
ste-subira-putnite-taksi-ot-Dunav-most-2.html
Точно така. Договорът е крайно неизгоден за България, но явно е трябвало да се направи компромис, за да се осъществи проекта. Преди 2 седмици излезе информация, че Румъния ще събира всички пътни такси, а България ще събира само жп таксите.
Ето линк към статията:
http://economymagazine.bg/news/11639/1/1/Rumuniya-
TPOTOAP
Рейтинг: 534 НеутралноЖурналята пак не са доразбрали за таксите. Това, че Румъния ще събира таксите означава просто, че пунктовете физически са на румънска територия. Приходите от моста ще се разпределят пропорционално на това коя страна е финансирала проекта - по непотвърдена информация 80/20 процента в полза на България.
irons
Рейтинг: 692 НеутралноДообре де, направиха мост. А пътя до там?
irons
Рейтинг: 692 НеутралноДо коментар [#27] от "nea":
Ами то това, в Сърбия да направиш мост над река, не се брои за новина.
Пешката
Рейтинг: 1274 ЛюбопитноДо коментар [#37] от "irons":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.какво се брои за новина там? некой албанец като утепе 15тина сърбина?
Те ти и сърбоманите...
Иначе честито за моста. Надявам се пътя от там до магистрала Хемус и жп линията да се ускорият, иначе 2020 година е прекалено далече. Трябва и връзка от тракия към хемус без преминаване през София. Надявам се да са мислили по тези въпроси.
kaka_ginka
Рейтинг: 837 НеутралноВпечатляващ е мостът.
Нефертити
Рейтинг: 1637 ВеселоМанийййй .......
Предразсъдъците са за ограничените.dnk
Рейтинг: 613 Неутрално[quote#5:"Дедо Либен"]Къде е сърцето/промишлеността на нашата държава, къде е мозъкът/управленските органи, къде????[/quote]
Моралът не е порок!Питай твойте хора от БСП!
a_gyoshev
Рейтинг: 8 НеутралноЗа повече от 12 години и над 300 милиона можеше да се измисли нещо по-красиво....жалко!
SStan
Рейтинг: 476 НеутралноНа живо мостът е по-впечатляващ!!! Лятото го видях, наистина е модерно съоръжение!!!
... Дано съживи Видин – един древен град, но по незнайни причини така западнал в последните години!!!
dorn
Рейтинг: 843 НеутралноДо коментар [#35] от "TPOTOAP": За съжаление не е така ,това е един от компромисите за моста, а и когато румънците прибират таксите ще имат и интерес да си оправят и пътищата към него за да генерират по голям трафик - а това е изгодно и за нас .
dorn
Рейтинг: 843 Неутрално[quote#17:"Дразнител"]Мног странно. Цената за преминаване по мост, който струва стотици милиони ще е 6 евро, а таксата за ферибота, който е стотици пъти по-евтин струва в пъти повече![/quote] Не се притеснявай ,така ще е до момента на пускането на моста - после ферибота ще стане много по евтин или ще изчезне .
waterfall
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#6] от "keipax":
Да, и те щели да прибират таксите?
petronito
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#17] от "Дразнител":
Абсолютно си прав.
Ама сега ще видиш как ферибота от 98 евра ще падне на 30 - 40
212
Рейтинг: 515 Любопитноколко платна ще има този мост
струва ми се не повече от две
и едва ли ще има отделена лента за пешеходци както бруклин бридж и някои други мостове строени преди 100-130 години на по два етажа
преди няколко дни ми се наложи да мина през няколко моста свързващи курортни острови със чарлстън, южна каролина и минавайки по тях нещо ме подсети за дунавските мостове, за един строителен инженер завършил мостово строителство през войната в германия и строил първия мост над дунава и естественно за последния или този същия мост.
гледайки снимките мисля че платната са само две и това прави моста не годен за бъдещето
движението по един мост трябва да става плавно и бързо с по малко задържане на трафик по него и при една евентуална авария или катастрофа на него движението да преминава безпрепядственно тук виждам че това не е така и си мисля отново за хвърлени пари на вятъра и лощо изпълнена поръчка.
ето няколко моста които свързават град като чарлстън с околните острови
http://www.youtube.com/watch?v=s6yv7tgSG-s