До коментар [#2] от "1001":
Възкръсна Полша, а ти загина.
Дойде свобода, а ти замина.
Казах ли право?
Не полски сине.
Слънце не гасне, духът не гине.
Ни тоз който с песни цял свят слядеше
и който ни даде "Камо грядеши".
...............................................................
Хубаво е човек да знае, за да говори!
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
До коментар [#2] от "1001":
горките поляци една победа да имат в историята която да си струва. ще си я кътат какво им остана
..........
Имат много победи, особено през средновековието и най-вече над москали и османци, да не говорим, че са победителите от Виена 1683 г., една от най-решаващите победи в историята на Европа.
Просто в България малко се зане за Полша, умишлено информационно затъмнение, понеже е класичеки антагонист на Кремъл.
Има дори втора Битката при Грюнвалд, през 1914 г на 26.08. мисля.
Две руски армии са смазани от една немска, ген Самсонов си пръска черепа, самоубива се от мъка.
И двете битки остават без сериозни последствия от политически характер, буря в чаша вода.
има и връзка с България, гр. Варна, битката 1444 г. м. Ноември, между Wladislaw III Jagello ( Varneski, или Varnenchik - 1424- 1444) с турски войски, първороден син на Полския крал Wladislaw II Jagello и последната жена на краля- Sophia, първата жена на Краля на Полша е Jadwiga, която умира млада, Сенкевич, описва събитията в романа си "Кръстоносци", много години Свети Йоан Павел II, канонизира Jadwiga.
Сякаш снаряжението им е леко модерно за 1410 г. - целометалическите брони, със стави са от т.нар. "Максимилианов" тип се появяват в края на 15-ти век. А поляците, особено през средните векове хич не са лесни - едновременно се бият с турци, тевтонци и татари, като в почивките си го изкарват на руснаците. Дълго след обсадата на Виена през 1683г., кавалерията им (крилатите хусари) са "златен стандарт" за разпробиване на пехотни формации, по-добри дори от френските "жандарми".
[quote#6:"СДС"]Имат много победи[/quote]
Не беше ли Владислав Варненчик този който за една бройка да освободи България от Османците?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
Само за протокола : Рашките по това време са свряни някъде над 56 тия паралел в Североизточния ъгъл на Европа , а Великото Литовско Херцогство владее Белорусия + 2/3 от сегашните руски територии: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Teutonic_Order_1410.png
Всъщност тази година през ноември се навършват 570 години от битката на Владислав III Варненчик срещу османци и араби (1444) край Варна . Да очакваме ли една мащабна въстановка като тази , да знам да почвам да си събирам бронята...?
Не съм сигурен, понеже още не са се прибрали. Екипировката им беше по-постна и можеше да мине и за двете страни. Все пак нямаме възможностите на западняците. Засега.
Терапията е скъпа, да пукаш опаковъчно фолио е евтино!
Чак 2000 души няма да успеем да съберем, но да. Ще има мащабна(за нашите разбирания) възстановка във Варна по повод годишнината. Организираме я от сдружение Чигот и ще има чуждестранни гости. Ще се проведе във Варна през уикенда около 10-ти ноември(8-9 ноември най-вероятно), когато е датата на битката. Започнали сме организацията вече и се надяваме тази година да успеем да направим най-голямата си възстановка изобщо. За справка миналогодишната беше с активни участници малко над 50 души, което за България е е доста.
Терапията е скъпа, да пукаш опаковъчно фолио е евтино!
Е да не забравяме, че освен бляскавите рицари в тези армии е имало орди селтаци, бронирани само с шлем и с по едно копие/ брадва/ лък или там друго сечиво. Така, че и по-постно да са екипирани могат достоверно да минат за средновековни бойци
ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
Спомням си една катедрала в Краков, където се намираха саркофазите на много от рода на Варненчик, Ягело, но неговия саркофаг беше празен, защото тялото не е намерено и върнато след битката при Варна.
Честно казано, като чета коментарите започвам да си мисля, че битката е била едва ли не между Полша и Русия,вероятно много от коментаторите живеят в алтернативан реалност?
[quote#2:"1001"]орките поляци една победа да имат в историята която да си струва. ще си я кътат какво им остана [/quote]
Не вдигай шум около незнанието си. Полша е една от малкото европейски държави, чиито корени са от ранното Средновековия. Когато ти предложат известната марка полска водка "Собиески", не си мисли че става дума за откривател на водката, а за великия Ян Собиески, станал известен във войната с Швеция от 1653-1666г, победил османците при Хотин през 1673г. и присъединил западна Украйна към Полското кралство, през 1673г. е избран за полски крал (кралската институция е била изборна), а през 1683г. е командващ коалиционната християнска армия , организирана от папата в помощ на Виена (реално тя е била съставена главно от поляци). На 12.09.1683г. тежката полска кавалерия нанася решаващия удар, и след няколко часа битката е спечелена, и от тази дата започва отстъплението на османците от Европа, а името на Ян Собиески е свързано най-вече с тази битка. Впоследствие в България избухват Търновското и Чипровското въстание, ръководени от хора с царска кръв, за съжаление неуспешни.
Всичко това е правилно, и наистина е добре да се спомене победата на Пилсудски над Тухачевската сган през 1920-а, която според Виктор Суворов спасява Германия, а значи и Европа от комунистическата зараза в началото на века.
Цитатът ти обаче е много смешен... изпуснал си "Г" и виж какво е останало от "Горките"
До коментар [#36] от "shristov":
Има го и момента, че в тази битка участват немски раицари и от двете страни, както и полски, дори роднини, поради простата причина, че национална държава по това време няма, но феодална.
А тевтонският орден определено и християнизарал полудивите прусаци, пък е появата му в Прусия е следствие от поканата на полският княз Конрад Мазовецки, да му помогнат от набезите на горните, но понеж кръстоносците идват директно от Йерусалим, те са и майстори в строителството на замъци, съответно строят най-големият европейкси замък - този в Малборк: http://www.pomorskie.eu/pl/kultura/zabytki/wybrane_zabytki/zamki/zammalbork
В него е сниман и чудесен филм с Джон Малкович: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ogre_%281996_film%29
Само една малка добавка - преди Тевтонският орден да се установи в Прусия със Златна була от Германския император, за кратко време пребивава в Унгария, където се опитва да овладее територии в Карпатите (и между другото да грабне част от добива на метални руди и сол). Унгарският крал обаче изгонва ордена от териториите си и едва тогава рицарите
отиват в Прусия.
До коментар [#38] от "Любомир Иванчев":
Не точно, отново съветски интерпретации за лошите тевтонци и добрите: славяни, унгарци, кубинци, никарагуайци и др.
Унгарският крал кани Херман фон Салза, майсторът на ордена, в Унгария. Сам го кани. Поради същата причнина, поради която Конрад Мазовецки го кани по-късно в Полша - защита от поганците, в случая на Унгария от куманите.
Тевтонците са били бодигардове на християнските поклонници в Светата земя - те чсто са били изнасилвани, убивани, ограбвани от мюсулмани, затова рицарите ги придружават и набиват канчетата на чалмите.
Аз съм твърд противник на всякакви класификации от типа "добри" и "лоши" когато става дума за реалния живот, а не за холивудски екшън. Да, прав си че сам ги поканва, но бързо се скарват за пари и власт, и ги изгонва. Просто съкратих историята След това отиват в Прусия, също по покана, само че тук не помня дали на немския император или полския крал. Но немския император им дава земи и им възлага мисията да разпространяват християнството и немската власт и влияние съответно. Иначе, колкото мюсюлманите са изнасилвали християните, толкова е вярно и обратното. Зверства са се вършели и от двете страни.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
EU defender
Рейтинг: 708 НеутралноСнимка 6 - много модерни каляски имат.
The best way to predict the future is to invent it.1001
Рейтинг: 1978 Неутралногорките поляци една победа да имат в историята която да си струва. ще си я кътат какво им остана
Gabaro
Рейтинг: 395 НеутралноЕдна тънка вметка: Имаше и двама участници от България от сдружение "Чигот". Скромно, но от сърце. Като се завърнат, ще има снимки.
Терапията е скъпа, да пукаш опаковъчно фолио е евтино!Николай Колев
Рейтинг: 3557 НеутралноДо коментар [#2] от "1001": .............
🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦Възкръсна Полша, а ти загина.
Дойде свобода, а ти замина.
Казах ли право?
Не полски сине.
Слънце не гасне, духът не гине.
Ни тоз който с песни цял свят слядеше
и който ни даде "Камо грядеши".
..................................................
Хубаво е човек да знае, за да говори!
1001
Рейтинг: 1978 НеутралноДо коментар [#4] от "Николай Колев":
наясно съм. Не случайно Хитлер се мъчеше да намери тази картина през цялата война
СДС
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#2] от "1001":
nemo malus felix, minime corruptor.горките поляци една победа да имат в историята която да си струва. ще си я кътат какво им остана
..........
Имат много победи, особено през средновековието и най-вече над москали и османци, да не говорим, че са победителите от Виена 1683 г., една от най-решаващите победи в историята на Европа.
Просто в България малко се зане за Полша, умишлено информационно затъмнение, понеже е класичеки антагонист на Кремъл.
Jolly Roger
Рейтинг: 395 НеутралноАко възстановката беше в България, веднага щяхте да гракнете, че е кич. А ние можем да се похвалим с победи над кого ли не.
Приятелска усмивка в открито море.СДС
Рейтинг: 1407 НеутралноИма дори втора Битката при Грюнвалд, през 1914 г на 26.08. мисля.
nemo malus felix, minime corruptor.Две руски армии са смазани от една немска, ген Самсонов си пръска черепа, самоубива се от мъка.
И двете битки остават без сериозни последствия от политически характер, буря в чаша вода.
1001
Рейтинг: 1978 НеутралноДо коментар [#6] от "СДС":
не са те пратили са войски. Това им е битката за защита на Полша
СДС
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#9] от "1001":
nemo malus felix, minime corruptor.За коя битка говориш?
1001
Рейтинг: 1978 НеутралноДо коментар [#10] от "СДС":
за тази с картината, и хе много просто поляците са я закопали в земята и не са я намерили.
EU defender
Рейтинг: 708 Неутрално[quote#2:"1001"]горките поляци една победа да имат в историята която да си струва[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Една? А как са спукали от бой съветската сган в битката за Варшава?
sortero
Рейтинг: 250 Неутралноима и връзка с България, гр. Варна, битката 1444 г. м. Ноември, между Wladislaw III Jagello ( Varneski, или Varnenchik - 1424- 1444) с турски войски, първороден син на Полския крал Wladislaw II Jagello и последната жена на краля- Sophia, първата жена на Краля на Полша е Jadwiga, която умира млада, Сенкевич, описва събитията в романа си "Кръстоносци", много години Свети Йоан Павел II, канонизира Jadwiga.
EU defender
Рейтинг: 708 Неутрално[quote#7:"Jolly Roger"]Ако възстановката беше в България, веднага щяхте да гракнете, че е кич.[/quote]
The best way to predict the future is to invent it.Глупости. С удоволстие бих гледал възстанока на битката при Клокотница или Върбишкия проход.
Jolly Roger
Рейтинг: 395 НеутралноА англичаните защо не правят възстановки как Робин Худ прави засада на сър Гай или кой беше там от Нотингам или Шъруд? Хайде, познайте от два път.
Приятелска усмивка в открито море.Jolly Roger
Рейтинг: 395 Неутрално[quote#14:"#нямадаплатим"]Глупости. С удоволстие бих гледал възстанока на битката при Клокотница или Върбишкия проход. [/quote]
Приятелска усмивка в открито море.Кога се прави тази възстановка, добри ми човече?
Jolly Roger
Рейтинг: 395 Неутрално[quote#14:"#нямадаплатим"]Глупости. С удоволстие бих гледал възстанока на битката при Клокотница или Върбишкия проход. [/quote]
Приятелска усмивка в открито море.Гърци и епирци участват ли в нея?
Лудколю Деликолев
Рейтинг: 974 НеутралноСякаш снаряжението им е леко модерно за 1410 г. - целометалическите брони, със стави са от т.нар. "Максимилианов" тип се появяват в края на 15-ти век. А поляците, особено през средните векове хич не са лесни - едновременно се бият с турци, тевтонци и татари, като в почивките си го изкарват на руснаците. Дълго след обсадата на Виена през 1683г., кавалерията им (крилатите хусари) са "златен стандарт" за разпробиване на пехотни формации, по-добри дори от френските "жандарми".
Храбър
Рейтинг: 3278 Неутрално[quote#6:"СДС"]Имат много победи[/quote]
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Не беше ли Владислав Варненчик този който за една бройка да освободи България от Османците?
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1586 НеутралноСамо за протокола : Рашките по това време са свряни някъде над 56 тия паралел в Североизточния ъгъл на Европа , а Великото Литовско Херцогство владее Белорусия + 2/3 от сегашните руски територии: 410.png
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/http://en.wikipedia.org/wiki/File:Teutonic_Order_1
Dr_Doolittle
Рейтинг: 1586 НеутралноДо коментар [#19] от "Храбър":
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Това е Владислав III (Vladislas III (Ladislav III)) още Варненчик
civis_eu_sum
Рейтинг: 561 НеутралноРазкошни брони
Забавляват се хората.
ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.civis_eu_sum
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#3] от "Gabaro":
Те какви бяха? Тевтонци или поляци?
ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.Dr_Doolittle
Рейтинг: 1586 НеутралноВсъщност тази година през ноември се навършват 570 години от битката на Владислав III Варненчик срещу османци и араби (1444) край Варна . Да очакваме ли една мащабна въстановка като тази , да знам да почвам да си събирам бронята...?
http://www.flickr.com/photos/[email protected]/3712408729/Gabaro
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#23] от "civis_eu_sum":
Терапията е скъпа, да пукаш опаковъчно фолио е евтино!Не съм сигурен, понеже още не са се прибрали. Екипировката им беше по-постна и можеше да мине и за двете страни. Все пак нямаме възможностите на западняците. Засега.
ppancho
Рейтинг: 229 НеутралноСлед Лъжедмитрий поляците завладяват Москва: ))).На кое кръстен булевард Варненчик.Ама това с Москвата по ми харесва.
Gabaro
Рейтинг: 395 НеутралноДо коментар [#24] от "Dr_Doolittle":
Терапията е скъпа, да пукаш опаковъчно фолио е евтино!Чак 2000 души няма да успеем да съберем, но да. Ще има мащабна(за нашите разбирания) възстановка във Варна по повод годишнината. Организираме я от сдружение Чигот и ще има чуждестранни гости. Ще се проведе във Варна през уикенда около 10-ти ноември(8-9 ноември най-вероятно), когато е датата на битката. Започнали сме организацията вече и се надяваме тази година да успеем да направим най-голямата си възстановка изобщо. За справка миналогодишната беше с активни участници малко над 50 души, което за България е е доста.
civis_eu_sum
Рейтинг: 561 НеутралноДо коментар [#25] от "Gabaro":
ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.Е да не забравяме, че освен бляскавите рицари в тези армии е имало орди селтаци, бронирани само с шлем и с по едно копие/ брадва/ лък или там друго сечиво. Така, че и по-постно да са екипирани могат достоверно да минат за средновековни бойци
sortero
Рейтинг: 250 НеутралноWladislaw III Jagello- Varnenchik, е имал цел: битка за спасяване на Constantinople (1453). Този град е бил изоставен на произвола.
smotlixx
Рейтинг: 632 НеутралноСпомням си една катедрала в Краков, където се намираха саркофазите на много от рода на Варненчик, Ягело, но неговия саркофаг беше празен, защото тялото не е намерено и върнато след битката при Варна.
doxen
Рейтинг: 560 НеутралноДо коментар [#14] от "#нямадаплатим":
Особено при Върбишкия проход, само не знам откъде ще намерим византийци и кой ще се навие да бъде на мястото на Никифор I
СДС
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#11] от "1001": %B2%D0%B0_%D0%BF%D1%80%D0%B8_%D0%9A%D0%B8%D1%80%D1 %85%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%BC%D0%B5 %B8%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F_%D0%B1%D0%B8%D1% 82%D0%B2%D0%B0_%281621%29
nemo malus felix, minime corruptor.Не знам за каква картина говориш. За мен лично един от голмите пълководци на Полша и напълно непознатият в България хетман Ходкевич. Битката при Кирхолм 1605 г се изучава и до днес във всяка престижна военна академия.В нея поляците, за ранообразие, разбиват швецките. С два пъти по-малка армия и изминавайки 80 км за два дни с артилерия и пехота, нещо нечувано.
След това на два пъти стига до Москва, връща Смоленск на Полша и спира поредното турско нашествие при Хотин 1621 г, където и умира от изтощение и рани.
"В результате поражения Османская империя была вынуждена прекратить войну и отказаться от планов завоевания Европы."
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%82%D0
http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D0%BE%D1%82%D0
vs15
Рейтинг: 395 НеутралноЧестно казано, като чета коментарите започвам да си мисля, че битката е била едва ли не между Полша и Русия,вероятно много от коментаторите живеят в алтернативан реалност?
shumkar
Рейтинг: 672 Неутрално[quote#2:"1001"]орките поляци една победа да имат в историята която да си струва. ще си я кътат какво им остана [/quote]
Не вдигай шум около незнанието си. Полша е една от малкото европейски държави, чиито корени са от ранното Средновековия. Когато ти предложат известната марка полска водка "Собиески", не си мисли че става дума за откривател на водката, а за великия Ян Собиески, станал известен във войната с Швеция от 1653-1666г, победил османците при Хотин през 1673г. и присъединил западна Украйна към Полското кралство, през 1673г. е избран за полски крал (кралската институция е била изборна), а през 1683г. е командващ коалиционната християнска армия , организирана от папата в помощ на Виена (реално тя е била съставена главно от поляци). На 12.09.1683г. тежката полска кавалерия нанася решаващия удар, и след няколко часа битката е спечелена, и от тази дата започва отстъплението на османците от Европа, а името на Ян Собиески е свързано най-вече с тази битка. Впоследствие в България избухват Търновското и Чипровското въстание, ръководени от хора с царска кръв, за съжаление неуспешни.
shristov
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#34] от "shumkar":
Всичко това е правилно, и наистина е добре да се спомене победата на Пилсудски над Тухачевската сган през 1920-а, която според Виктор Суворов спасява Германия, а значи и Европа от комунистическата зараза в началото на века.
Цитатът ти обаче е много смешен... изпуснал си "Г" и виж какво е останало от "Горките"
shristov
Рейтинг: 1004 НеутралноДо коментар [#35] от "shristov":
544743395593831.1073741826.287444184657088/6649990 76901595/?type=1&relevant_count=1
Пропуснах да добавя според мен класическото (после как да не си горд, че си българин):
https://www.facebook.com/287444184657088/photos/a.
СДС
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#36] от "shristov": _zabytki/zamki/zammalbork %29
nemo malus felix, minime corruptor.Има го и момента, че в тази битка участват немски раицари и от двете страни, както и полски, дори роднини, поради простата причина, че национална държава по това време няма, но феодална.
А тевтонският орден определено и християнизарал полудивите прусаци, пък е появата му в Прусия е следствие от поканата на полският княз Конрад Мазовецки, да му помогнат от набезите на горните, но понеж кръстоносците идват директно от Йерусалим, те са и майстори в строителството на замъци, съответно строят най-големият европейкси замък - този в Малборк:
http://www.pomorskie.eu/pl/kultura/zabytki/wybrane
В него е сниман и чудесен филм с Джон Малкович:
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Ogre_%281996_film
Hoius
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#37] от "СДС":
Само една малка добавка - преди Тевтонският орден да се установи в Прусия със Златна була от Германския император, за кратко време пребивава в Унгария, където се опитва да овладее територии в Карпатите (и между другото да грабне част от добива на метални руди и сол). Унгарският крал обаче изгонва ордена от териториите си и едва тогава рицарите
отиват в Прусия.
sortero
Рейтинг: 250 Неутралнов град Варна има булевард "Владислав Варненчик" ( булевард "Владислав III Ягело"
- Полски и Унгарски крал, има и красив барелеф?
СДС
Рейтинг: 1407 НеутралноДо коментар [#38] от "Любомир Иванчев":
nemo malus felix, minime corruptor.Не точно, отново съветски интерпретации за лошите тевтонци и добрите: славяни, унгарци, кубинци, никарагуайци и др.
Унгарският крал кани Херман фон Салза, майсторът на ордена, в Унгария. Сам го кани. Поради същата причнина, поради която Конрад Мазовецки го кани по-късно в Полша - защита от поганците, в случая на Унгария от куманите.
Тевтонците са били бодигардове на християнските поклонници в Светата земя - те чсто са били изнасилвани, убивани, ограбвани от мюсулмани, затова рицарите ги придружават и набиват канчетата на чалмите.
Hoius
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#40] от "СДС":
След това отиват в Прусия, също по покана, само че тук не помня дали на немския император или полския крал. Но немския император им дава земи и им възлага мисията да разпространяват християнството и немската власт и влияние съответно. Иначе, колкото мюсюлманите са изнасилвали християните, толкова е вярно и обратното. Зверства са се вършели и от двете страни.
Аз съм твърд противник на всякакви класификации от типа "добри" и "лоши" когато става дума за реалния живот, а не за холивудски екшън. Да, прав си че сам ги поканва, но бързо се скарват за пари и власт, и ги изгонва. Просто съкратих историята