Само в Самоковския женски манастир съм посетила, понеже е в града
Добре е да има удобен транспорт до манастирите, да кажем веднъж седмично междуградски автобуси.Иначе се посещават само организирано от групи или с личния автомобил.
Пред манастира има перманентно над 50% румънски автомобили и се говори румънски масово.
Причината е че когато руските войски се завръщали към Русия със мощите на Св. Димитър Басарбовски във Букурещ бушувала чумна епидемия. Но когато мощите влезли във града епидемията спряла, мощите останали във града и оттогава Димитър е пазителя на Букурещ.
Неделя, господине неделя празнуваме православните християни като ден на Господа наш Иисус Христос. Оттам и думата "возкресение" на старобългарски.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Преподобни Димитрий Басарбовски се родил в село Басарбово, което се намира на 8-9 километра от град Русе. Преподобни Паисий Хилендарски в своята "Славянобългарска история" сочи 1685 г. навярно като година на смъртта му.
Според св. Паисий той бил цивилно лице. Живеел просто. Имал няколко овци. Засадил си малко лозе до една река. Там си направил малка колиба. Прекарал целия си живот сам. Със светия си живот угодил на Бога. На същото място умрял и там бил погребан. По-късно Бог открил на някои човеци неговите мощи. Последните били пренесени в село Басарбово, Русенско. Край тях ставали изцеления. Така с простото си житие св. Димитрий просиял всред българския народ. Бог го прославил посмъртно с много чудеса.
Според румънския синаксар той бил селски пастир на животни. Бил с чувствителна съвест. Имал страх Божи. Веднъж, като изкарвал животните на полето, от невнимание стъпкал едно птиче гнездо с птиченцата. Този случай така му подействувал, че за наказание три години ни зиме, ни лете не обул виновния крак.
Друго предание говори, че бил женен, но без деца. Подир смъртта на жена си постъпил в пещерния манастир до родното си село. Там бил постриган за монах. Подвизавал се усърдно. Възпитал в себе си всички възвишени добродетели на истински монах. Предвидил смъртта си. Излязъл от манастира, легнал между два камъка на брега на близката река Лом и там предал на Господа душата си.
Подир някое време паднал пороен дъжд. Водата свлякла тия два камъка заедно със светите мощи на преподобния в реката.
Мощите лежали известно време във водата. Преподобни Димитрий се явил на една бесновата девица от село Басарбово и й казал, че ще я излекува от болестта й, щом като извади мощите му от реката. Мощите били извадени и положени в селската църква. Бесноватата девица била излекувана. Такова благодатно изцеление получавали и много други болни от различни болести.
Две боголюбиви сестри от близкото село Червена вода благоговейно почитали преподобния. Поискали тайно да си откраднат от мощите му частица за новопостроения от тях храм. Но колата им не могла да тръгне, докато не се разкаяли и не върнали откраднатата частица.
Търновският митрополит Никифор дошъл да се поклони на мощите с група духовници. В тая група бил и монах Лаврентий. Той се опитал като целува мощите, да си отхапе частица. Но устата му останала отворена до момента, докогато със сълзи на очи се покаял.
Преславският епископ Йоаникий тежко заболял. Поискал да го занесат при преподобни Димитрий. Положили го при ковчега му. След като била отслужена божествена Литургия, той оздравял напълно.
Турчин решил една нощ да ограби църквата на преподобния. Докоснал се до сребърните кандила. Нозете му се схванали. Сутринта богомолци го изнесли на ръце из църквата. Този човек до края на живота си пълзял по улиците на град Русе и просел милостиня.
Угро-влахийски воевода пожелал да има мощите на преподобни Димитрий в своята домашна църква. С такава мисия изпратил в Басарбово боляри и свещеници. Но светецът не разрешил да пренесат мощите му през Дунава. Удивени, пратениците решили да разберат волята на Божия угодник. Поставили мощите в кола с невпрягани дотогава юнци. Оставили животните свободни. Юнците отишли с колата направо в Басарбово и спрели пред църквата.
В 1774 г., когато бушувала една от руско-турските войни, руският генерал Петър Салтиков наредил мощите на преподобни Димитрий да бъдат отнесени в Русия. Букурещкият българин Димитър Поклонник, който служел за преводач при генерала, го помолил да ги остави в Букурещ като обезщетение срещу загубите на румънския народ във войната. Генералът се съгласил. Оттогава тези свети мощи почиват в Букурещ, в църквата "Три светители".
През 1767 г. генерал Петър Салтиков отнесъл светите мощи на св. Димитрий Басарбовски от с. Басарбово в Букурещ.
Двеста тридесет и осем години по-късно, на 27 октомври 2005, по молба на Н.Св. Българския патриарх Максим Негово Блаженство Румънският патриарх Теоктист направи безценен дар на Басарбовския манастир - икона с образа на св. Димитрий, в която е вградена частица от светите му мощи.
По разни стечения на обстоятелствата съм посетила доста манастири в страната и дори имам карта на манастирите в България, подарена ми от монахините в с. Врачеш до гр. Ботевград. Та по картата са обозначени 161 действащи и не действащи манастири.Доста са изоставените не действащи манастири.
"На 10 юли 1774 г. завършила една от многото Руско-турски войни и в с. Кючук Кайнарджа бил подписан мирен договор. Русия била победителка. Клауза в договора давала право на Русия да покровителства православните християни на територията на Османската империя. Генерал Иван Петрович Салтиков († 1805 г., син на генерал-фелдмаршал Пьотр Семьонович Салтиков †1772 г.), трябвало да пренесе мощите на св. Димитрий Басарбовски в Русия. Пътят им минавал през Букурещ. Там стигнали на 13 юли 1774 г.
В града имало чумна епидемия. След като мощите влезли в Букурещ никой повече не умрял от чума. Жителите на града, между които имало много българи-емигранти, изпросили от генерала да остави мощите в Букурещ. Важна роля за това изиграл преводача българин Димитър Мент Поклонник. Това станало при светителството на Унгро-Влашкия митрополит Григорий ІІ (1760-1777 г.). И до днес св. мощи се намират в катедралата „Св. св. Константин и Елена”, сега Патриаршеска. "
Благодаря за написаната история.Съжалявам че живях по време на комунизма когато ни бе забранено да учим религия за да знаем че не партията а духовенството е гръбнака на нацията.Дано нашите деца имат щастието да се докоснат до тази вечна и нямаща край истина.
Най-много съм посещавал Рилския, Троянския, Дяновския и Къпиновския манастири. На Рилския ходехме често като студенти, ей така ,за няколко часа разходка, а един път като туристи прекарахме няколко дни на палатки на партизанска поляна. На Троянския ходех почти всяко лято от 74 до 82г., имахме пионерски лагер там, в реката имаше страхотни раци и мряна, също и ботаническата градина. Там най-много ми харесва. На Къпиновския ходехме на плаж на дълбокия вир на р.Веселина. И там имаше раци и вечер правехме огън и купон. Скоро ходих, много е мръсно, а реката мъртва.
Батошевският манастир "Успение Богородично" е нещо невероятно като местоположение,красота и гостоприемство. Уточнявам -мъжкият манастир, построен 13век , после разрушен , после отново въздигнат от населението повярвало в една легенда, бил е често посещаван от Матей Миткалото. http://bulgariatravel.org/bg/object/375/Batoshevski_manastir
"Св. св. Кирик и Юлита" - текстът ви не е съвсем коректен. Той се стопанисваше от САБ (съюз на архитектите в България) и вече те май бяха дали под наем част за ресторант. Имаше и хотелска част. Отделно от това там имаше архив, библиотека и се ползваше от САБ и за други техни дела.
Който иде до Бесарбовския манастир по пътя може да види и Ивановските скални църкви - до поне една има лесен достъп и е със запазени средновековни стенописи.
Черепишкият манастир е близо до София и много интересен със запазените си жилищни постройки. До него има бонус - изоставена семинария и църква, която външно е почти копие на "Света Неделя".
Благодаря за галерията!
Позволявам си да добавя информация и за един от малкото построени в полето манастири - Араповския манастир, близо до Асеновград. Край манастира има лечебно аязмо:
"В наши дни обителта развива печеливш туризъм, рекламирайки навред офертите си за почивка в луксозната му хотелска част. А разположеният в съседство туристически комплекс с ресторанти, къмпинг и открит плувен басейн отправя на дошлия да се усамоти поклонник неустоими светски изкушения."
Ето тази част не само не харесвам, а даже ненавиждам в нашите манастири. Същото е и в иначе хубавия Дряновски манастир - манастирската част бедна, а хотелската - ремонтирана и с табела на Кока-Кола "Дряновски манастир"...Или пък многобройните сергии и кебапчийници в Бачково. Свети места са това, да може човек да се отпусне, да се помоли, да помисли, не и там да яде и да пие.
[quote#26:"x2805"]Не знам това лято бях до Троянския - таква селяния отдавна не бях виждал... Грозотия до шия неподдържано и т.н. Абе... нямам думи... [/quote]
Хората търсят уединение в тези манастири. Целта не е да бъдат красиви, защото те не са част от "света", а опитват да съществуват извън него. Самото посещение от външни лица бих нарекъл нахално. Те бягат от теб, а ти ги гониш, за да им обясниш какви са селяни. Монасите не ги вълнува суетата.
Айде отиди в които и да е манастир в ЧУЖБНИНА и сравни - отиваш в църквата леш - няма свещници, половината неизрисувана а черна (вс еедно изгоряла). Сградния фонд под всякаква критика. Отпред - панаир с кебапчета въртележки и т.н. Абе много зле. Нищо духовно чисто за пари - ама грозно та дрънка. И после МУТРОПОЛИТА го возят с Ауди 8 и пръска светена вода от локвите, през които минава...
"Исус не е дошъл да научи хората
как да строят високи църкви и грамадни манастири
до мизерните къщички и мрачните студени домове.
Той е дошъл да направи
от сърцето на човека храм,
от неговата душа олтар
и от съзнанието му цар."
Хубава галерия, виждала съм някои от манастирите, но защо в заглавието трябва да има превъзходна степен, тя дразни и не е справедлива. Какво му е например на това заглавие:
"Седем живописни български манастира, които..."?
Посещаваме ги като музеи. Купваме свещ и си тръгваме. А поповете вътре като тръгнат да четат нещо го повтарят по 100 пъти и да ти се отще да слушаш. За венчавка ти искат 10 повече пари отколкото в гражданкото. За всяко нещо в църквата има тарифа. Православната религия все повече се откъсва от хората със своята остарялост и неразбираемост.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
izabell
Рейтинг: 1241 НеутралноСамо в Самоковския женски манастир съм посетила, понеже е в града
Добре е да има удобен транспорт до манастирите, да кажем веднъж седмично междуградски автобуси.Иначе се посещават само организирано от групи или с личния автомобил.
dmarev
Рейтинг: 418 ЛюбопитноКаква история и паметници на културата имаме! Великолепно!
Петър Николов
Рейтинг: 286 НеутралноОтносно снимка 3 за Басарбовския манастир.
Пред манастира има перманентно над 50% румънски автомобили и се говори румънски масово.
Причината е че когато руските войски се завръщали към Русия със мощите на Св. Димитър Басарбовски във Букурещ бушувала чумна епидемия. Но когато мощите влезли във града епидемията спряла, мощите останали във града и оттогава Димитър е пазителя на Букурещ.
Та затова е много тачен във Румънско.
SSmart
Рейтинг: 675 ВеселоДо коментар [#3] от "Петър Николов":
Не бъркайте влашкия с ромейския!
cup_of_tea
Рейтинг: 572 ВеселоЧудесна идея за галерия, много хубави снимки. Поздрави за автор/ката.
shileto
Рейтинг: 1034 НеутралноВсичките ни манастири са хубави и съхраняват Българската история. Тези на снимките наистина заслужават да бъдат посетени
aralambi
Рейтинг: 532 НеутралноНаистина са живописни, и не само тези. Само около София има около 100 манастира, и все на прекрасни места.
Ала-бала с пРезидентаУрсула ми вика - ще те вкарам в зоната, но не казвай на никого, чу ли...! Викам - нямаш проблем, гроб съм...!
Рейтинг: 2514 ВеселоНеделя, господине неделя празнуваме православните християни като ден на Господа наш Иисус Христос. Оттам и думата "возкресение" на старобългарски.
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...vvh14306004
Рейтинг: 213 НеутралноПреподобни Димитрий Басарбовски се родил в село Басарбово, което се намира на 8-9 километра от град Русе. Преподобни Паисий Хилендарски в своята "Славянобългарска история" сочи 1685 г. навярно като година на смъртта му.
_Basarbovski.htm
Според св. Паисий той бил цивилно лице. Живеел просто. Имал няколко овци. Засадил си малко лозе до една река. Там си направил малка колиба. Прекарал целия си живот сам. Със светия си живот угодил на Бога. На същото място умрял и там бил погребан. По-късно Бог открил на някои човеци неговите мощи. Последните били пренесени в село Басарбово, Русенско. Край тях ставали изцеления. Така с простото си житие св. Димитрий просиял всред българския народ. Бог го прославил посмъртно с много чудеса.
Според румънския синаксар той бил селски пастир на животни. Бил с чувствителна съвест. Имал страх Божи. Веднъж, като изкарвал животните на полето, от невнимание стъпкал едно птиче гнездо с птиченцата. Този случай така му подействувал, че за наказание три години ни зиме, ни лете не обул виновния крак.
Друго предание говори, че бил женен, но без деца. Подир смъртта на жена си постъпил в пещерния манастир до родното си село. Там бил постриган за монах. Подвизавал се усърдно. Възпитал в себе си всички възвишени добродетели на истински монах. Предвидил смъртта си. Излязъл от манастира, легнал между два камъка на брега на близката река Лом и там предал на Господа душата си.
Подир някое време паднал пороен дъжд. Водата свлякла тия два камъка заедно със светите мощи на преподобния в реката.
Мощите лежали известно време във водата. Преподобни Димитрий се явил на една бесновата девица от село Басарбово и й казал, че ще я излекува от болестта й, щом като извади мощите му от реката. Мощите били извадени и положени в селската църква. Бесноватата девица била излекувана. Такова благодатно изцеление получавали и много други болни от различни болести.
Две боголюбиви сестри от близкото село Червена вода благоговейно почитали преподобния. Поискали тайно да си откраднат от мощите му частица за новопостроения от тях храм. Но колата им не могла да тръгне, докато не се разкаяли и не върнали откраднатата частица.
Търновският митрополит Никифор дошъл да се поклони на мощите с група духовници. В тая група бил и монах Лаврентий. Той се опитал като целува мощите, да си отхапе частица. Но устата му останала отворена до момента, докогато със сълзи на очи се покаял.
Преславският епископ Йоаникий тежко заболял. Поискал да го занесат при преподобни Димитрий. Положили го при ковчега му. След като била отслужена божествена Литургия, той оздравял напълно.
Турчин решил една нощ да ограби църквата на преподобния. Докоснал се до сребърните кандила. Нозете му се схванали. Сутринта богомолци го изнесли на ръце из църквата. Този човек до края на живота си пълзял по улиците на град Русе и просел милостиня.
Угро-влахийски воевода пожелал да има мощите на преподобни Димитрий в своята домашна църква. С такава мисия изпратил в Басарбово боляри и свещеници. Но светецът не разрешил да пренесат мощите му през Дунава. Удивени, пратениците решили да разберат волята на Божия угодник. Поставили мощите в кола с невпрягани дотогава юнци. Оставили животните свободни. Юнците отишли с колата направо в Басарбово и спрели пред църквата.
В 1774 г., когато бушувала една от руско-турските войни, руският генерал Петър Салтиков наредил мощите на преподобни Димитрий да бъдат отнесени в Русия. Букурещкият българин Димитър Поклонник, който служел за преводач при генерала, го помолил да ги остави в Букурещ като обезщетение срещу загубите на румънския народ във войната. Генералът се съгласил. Оттогава тези свети мощи почиват в Букурещ, в църквата "Три светители".
През 1767 г. генерал Петър Салтиков отнесъл светите мощи на св. Димитрий Басарбовски от с. Басарбово в Букурещ.
Двеста тридесет и осем години по-късно, на 27 октомври 2005, по молба на Н.Св. Българския патриарх Максим Негово Блаженство Румънският патриарх Теоктист направи безценен дар на Басарбовския манастир - икона с образа на св. Димитрий, в която е вградена частица от светите му мощи.
Манастирът е издигнат край родното село на светеца и отстои на десет километра южно от гр. Русе. В него иконата със светите мощи бе положена за съхранение и поклонение.
http://www.pravoslavieto.com/life/10.27_sv_Dimitar
Танас
Рейтинг: 1291 ЛюбопитноА Разбоешкият манастир до Годеч ?
x.htm
Цацарoff - Оставка ! >:-)http://pravoslavieto.com/manastiri/razboishki/inde
Peni Nikol
Рейтинг: 4058 НеутралноПо разни стечения на обстоятелствата съм посетила доста манастири в страната и дори имам карта на манастирите в България, подарена ми от монахините в с. Врачеш до гр. Ботевград. Та по картата са обозначени 161 действащи и не действащи манастири.Доста са изоставените не действащи манастири.
Peni NikolМайндърбайндър
Рейтинг: 732 НеутралноВ текста към №1 не е уточнено,че също е от Басарбовския манастир.
СЛЕД ГЕРБ, ДЕЗИНФЕКЦИЯ НА ЦЯЛАТА ДЪРЖАВА.Петър Николов
Рейтинг: 286 НеутралноДо коментар [#9] от "vvh14306004":
rboski.html
http://www.diocese-ruse.org/cloister/dimitrii_basa
"На 10 юли 1774 г. завършила една от многото Руско-турски войни и в с. Кючук Кайнарджа бил подписан мирен договор. Русия била победителка. Клауза в договора давала право на Русия да покровителства православните християни на територията на Османската империя. Генерал Иван Петрович Салтиков († 1805 г., син на генерал-фелдмаршал Пьотр Семьонович Салтиков †1772 г.), трябвало да пренесе мощите на св. Димитрий Басарбовски в Русия. Пътят им минавал през Букурещ. Там стигнали на 13 юли 1774 г.
В града имало чумна епидемия. След като мощите влезли в Букурещ никой повече не умрял от чума. Жителите на града, между които имало много българи-емигранти, изпросили от генерала да остави мощите в Букурещ. Важна роля за това изиграл преводача българин Димитър Мент Поклонник. Това станало при светителството на Унгро-Влашкия митрополит Григорий ІІ (1760-1777 г.). И до днес св. мощи се намират в катедралата „Св. св. Константин и Елена”, сега Патриаршеска. "
Нефертити
Рейтинг: 1346 НеутралноДобри и деи за пътешествия.
Предразсъдъците са за ограничените.grand funk railroad
Рейтинг: 1034 НеутралноБлагодаря за галерията!
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluchejza49480915
Рейтинг: 411 НеутралноДо коментар [#9] от "vvh14306004":
Благодаря за написаната история.Съжалявам че живях по време на комунизма когато ни бе забранено да учим религия за да знаем че не партията а духовенството е гръбнака на нацията.Дано нашите деца имат щастието да се докоснат до тази вечна и нямаща край истина.
man_un
Рейтинг: 451 НеутралноНай-много съм посещавал Рилския, Троянския, Дяновския и Къпиновския манастири. На Рилския ходехме често като студенти, ей така ,за няколко часа разходка, а един път като туристи прекарахме няколко дни на палатки на партизанска поляна. На Троянския ходех почти всяко лято от 74 до 82г., имахме пионерски лагер там, в реката имаше страхотни раци и мряна, също и ботаническата градина. Там най-много ми харесва. На Къпиновския ходехме на плаж на дълбокия вир на р.Веселина. И там имаше раци и вечер правехме огън и купон. Скоро ходих, много е мръсно, а реката мъртва.
man_un
Рейтинг: 451 НеутралноДряновският, разбира се.
attitude
Рейтинг: 572 НеутралноБатошевският манастир "Успение Богородично" е нещо невероятно като местоположение,красота и гостоприемство. Уточнявам -мъжкият манастир, построен 13век , после разрушен , после отново въздигнат от населението повярвало в една легенда, бил е често посещаван от Матей Миткалото. i_manastir
http://bulgariatravel.org/bg/object/375/Batoshevsk
daam
Рейтинг: 1142 НеутралноВ България има прекрасни манастири и това са част от тях. Макар че, според мен има много по-впечатляващи и "благолепни"
Trayan
Рейтинг: 853 Неутрално"Св. св. Кирик и Юлита" - текстът ви не е съвсем коректен. Той се стопанисваше от САБ (съюз на архитектите в България) и вече те май бяха дали под наем част за ресторант. Имаше и хотелска част. Отделно от това там имаше архив, библиотека и се ползваше от САБ и за други техни дела.
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1291 ЛюбопитноКойто иде до Бесарбовския манастир по пътя може да види и Ивановските скални църкви - до поне една има лесен достъп и е със запазени средновековни стенописи.
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАЧерепишкият манастир е близо до София и много интересен със запазените си жилищни постройки. До него има бонус - изоставена семинария и църква, която външно е почти копие на "Света Неделя".
bramasole
Рейтинг: 3211 НеутралноБлагодаря за галерията!
anastir
"Слабите хора отмъщават. Силните хора прощават. Интелигентните хора игнорират." Алберт АйнщайнПозволявам си да добавя информация и за един от малкото построени в полето манастири - Араповския манастир, близо до Асеновград. Край манастира има лечебно аязмо:
http://bulgariatravel.org/bg/object/79/Arapovski_m
Стефан
Рейтинг: 367 Неутрално"В наши дни обителта развива печеливш туризъм, рекламирайки навред офертите си за почивка в луксозната му хотелска част. А разположеният в съседство туристически комплекс с ресторанти, къмпинг и открит плувен басейн отправя на дошлия да се усамоти поклонник неустоими светски изкушения."
Ето тази част не само не харесвам, а даже ненавиждам в нашите манастири. Същото е и в иначе хубавия Дряновски манастир - манастирската част бедна, а хотелската - ремонтирана и с табела на Кока-Кола "Дряновски манастир"...Или пък многобройните сергии и кебапчийници в Бачково. Свети места са това, да може човек да се отпусне, да се помоли, да помисли, не и там да яде и да пие.
6tepsela
Рейтинг: 213 НеутралноПропуснали сте уникалния Аладжа манастир...
dj x2805
Рейтинг: 419 НеутралноНе знам това лято бях до Троянския - таква селяния отдавна не бях виждал... Грозотия до шия неподдържано и т.н. Абе... нямам думи...
www.soundcloud.com/x2805hh_lol
Рейтинг: 213 Неутрално[quote#26:"x2805"]Не знам това лято бях до Троянския - таква селяния отдавна не бях виждал... Грозотия до шия неподдържано и т.н. Абе... нямам думи... [/quote]
Хората търсят уединение в тези манастири. Целта не е да бъдат красиви, защото те не са част от "света", а опитват да съществуват извън него. Самото посещение от външни лица бих нарекъл нахално. Те бягат от теб, а ти ги гониш, за да им обясниш какви са селяни. Монасите не ги вълнува суетата.
dj x2805
Рейтинг: 419 НеутралноДо коментар [#27] от "hh_lol":
www.soundcloud.com/x2805Айде отиди в които и да е манастир в ЧУЖБНИНА и сравни - отиваш в църквата леш - няма свещници, половината неизрисувана а черна (вс еедно изгоряла). Сградния фонд под всякаква критика. Отпред - панаир с кебапчета въртележки и т.н. Абе много зле. Нищо духовно чисто за пари - ама грозно та дрънка. И после МУТРОПОЛИТА го возят с Ауди 8 и пръска светена вода от локвите, през които минава...
Zizu
Рейтинг: 1339 Неутрално"Исус не е дошъл да научи хората
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!как да строят високи църкви и грамадни манастири
до мизерните къщички и мрачните студени домове.
Той е дошъл да направи
от сърцето на човека храм,
от неговата душа олтар
и от съзнанието му цар."
Джубран Халил Джубран
Arya Stark
Рейтинг: 624 ЛюбопитноХубава галерия, виждала съм някои от манастирите, но защо в заглавието трябва да има превъзходна степен, тя дразни и не е справедлива. Какво му е например на това заглавие:
"Winter is Coming""Седем живописни български манастира, които..."?
historama
Рейтинг: 624 Неутрално[quote#25:"6tepsela"]Пропуснали сте уникалния Аладжа манастир... [/quote]
Той не е действащ манастир. Както и Ивановския.
Симо
Рейтинг: 898 НеутралноПосещаваме ги като музеи. Купваме свещ и си тръгваме. А поповете вътре като тръгнат да четат нещо го повтарят по 100 пъти и да ти се отще да слушаш. За венчавка ти искат 10 повече пари отколкото в гражданкото. За всяко нещо в църквата има тарифа. Православната религия все повече се откъсва от хората със своята остарялост и неразбираемост.