Инфографика: Къде са "черните кутии" на А320 и какво записват

Инфографика: Къде са "черните кутии" на А320 и какво записват

© Reuters



Продължава издирването на втората от т. нар. "черни кутии" на самолета Airbus A320, който катастрофира във вторник. Екипите, работещи по склоновете на Френските Алпи, намериха само контейнера, но не и апаратурата, която регистрира данните от уредите на борда.


Първата "черна кутия" с ауиозапис на разговорите в пилотската кабина, се оказа достатъчна за прокуратурата във Франция да си изгради достатъчно убедителна версия – че вторият пилот Андреас Лубиц умишлено е блъснал самолета.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Последни галерии

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Неоткриваемостта на втората кутия вече започва да изглежда странно....

  2. 2 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#1] от "nenad":

    Няма нищо странно като се вземе впредвид в какъв радиус, на колко пар4ета се е разбил самолета и трудният терен

  3. 3 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Някой забелязал ли е, че всички мурзилки са фенове на конспиративни теории и паранормални явления?
    А какво стана с черната кутия на "Курск", намери ли се?

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  4. 4 Профил на mdaa
    mdaa
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Споко. Като натаманят данните в нея, така че да отговарят на вече обявената версия ще я "намерят".

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#4] от "mdaa":

    ааа ,това не е СССР , там продължават тези неща

  6. 6 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5115 Весело

    До коментар [#3] от "Депутат 241 - Майдан в Москве'2015":
    Много си прав.

    Gunter glieben glauchen globen
  7. 7 Профил на everlast666
    everlast666
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Аз бях останал с впечатление че двете кутии са разположени в противоположни краища на самолета и дублират данните.
    В случай че едната се повреди при катастрофа или не може да се намери да има пълно копие в най-отдалечената част от самолета, но явно това е при определени модели самолети.

  8. 8 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2332 Неутрално

    Надявам се да открият и втората.
    За всяко разследване е важно да прави изводи на база максимален обем информация...

    I Want To Believe
  9. 9 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#4] от "mdaa":

    Виж сЯ, това е Луфтханза , а не Аерфлот

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    До коментар [#8] от "2.5":

    Черните кутии са конструирани така, че да издържат на всякво външно напрежение. Представям си колко зверски е бил удара на самолета, за да повреди първата и да изкара "карантийте" на втората!! Ще я намерят, разбира се, в каквото и да е техническо състояние, има корифей дето могат да я разчетат.

  13. 13 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 519 Неутрално

    пилотите имат земен живот които може да ги развали като пилоти
    и гражданските авиолинии не се грижат толкова за спокоиствието на пилотите
    наи добре ще е да се направят градове около летищата за хората заети с авиацията сега като слезеш от самолета се качваш на кола тьрсиш си кьща битови разправии и т.н.

  14. 14 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1069 Любопитно

    До коментар [#1] от "nenad":
    [quote#1:"nenad"]Неоткриваемостта на втората кутия вече започва да изглежда странно....[/quote]

    Защо не отидеш да я потърсиш?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  15. 15 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    Трудна работа е втората кутия...и безполезна.

  16. 16 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#3] от "Депутат 241 - Майдан в Москве'2015":

    Да, но за съжаление не само мурзилките, а руснаците като цяло много вярват на екстрасенси, врачки, магии, разните му там енергии и т.н. Ах тази необятна руска душа...

  17. 17 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Ае вие верно ли си вярвате, че ако реално се е случило нещо друго, което ще хвърли в милиарди долари разноски я авиокомпания я еърбус и ще позволят това да се обяви просто ей така ...

    Не отричам, че може и наистина да имало просто психясал пилот ... но не съм толкова наивен да вярвам и на всичко, което се казва, особено когато е толкова удобно на политици и корпорации.

  18. 18 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 367 Гневно

    До коментар [#12] от "charlesdegaulle":

    " Ще я намерят, разбира се, в каквото и да е техническо състояние, има корифей дето могат да я разчетат. "


    И когато я намерят, всички ще са в шок.

    Защото ще се окаже, че вторият пилот, няма нищо общо с този филм, който ни се прожектира в момента....

    ((

  19. 19 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 538 Неутрално

    От поне пет години насам всеки път щом стане инцидент със самолет, се чудя какво пречи вместо две глупави оранжеви железни кутии с магнитна лента за 30 минути гласов запис вътре, всеки самолет да си има един мъничък спътников линк и да си предава телеметричните данни в реално време към съответното РВД. И да не се губи времето на десетки и стотици хора да търсят въпросните кутии и да ги намират повредени или изобщо да не ги намират, понеже са под вода, а близките на загиналите да чакат месеци и години за резултатите от разследванията, вместо информацията да бъде достъпна с два клика на мишката...

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  20. 20 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Да не се наложи да му се снемат обвиненията .

    Очаквам много неприятни изненади.

  21. 21 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    [quote#18:"Ерих Хартман"]няма нищо общо с този филм,[/quote]
    Много филми гледаш!

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  22. 22 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Любопитно

    [quote#2:"jorosrabskia"]Няма нищо странно като се вземе впредвид в какъв радиус, на колко пар4ета се е разбил самолета и трудният терен[/quote]
    А "като се вземе впредвид" радиомаякът в черната кутия - има ли нещо странно?

  23. 23 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Весело

    [quote#14:"grand funk railroad"]Защо не отидеш да я потърсиш?[/quote]
    Защото съм сигурен, че няма да има смисъл - ти вече си я намерил!

  24. 24 Профил на СашоK
    СашоK
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иван Арнаудов":

    напълно съм съгласен. Тези данни при съвременните технологии са съвсем годни за трансфер в реално време (а разговорите на пилотите ги записват в стил 80те. Айде вече е флаш карта, а не магнитен носител, ама все тая)

  25. 25 Профил на zaphod
    zaphod
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Конструктивното решение за кутиите е меко казано глупаво. От какъв зор едната кутия ще записва само глас, а другата само телеметрия и защо трябва да са на едно и също място ? И сега какво, намерили гласа, а им липсва телеметрията, а може би ни баламосват, че не са я намерили. Най-нормалното е 2-те кутии да записват цялата информация и ако се намери която и да е да се получи пълната информация за инцидента.

  26. 26 Профил на ytrewq
    ytrewq
    Рейтинг: 639 Неутрално

    [quote#20:"Ерих Хартман"]Да не се наложи да му се снемат обвиненията .

    Очаквам много неприятни изненади. [/quote]

    Може ....само,че с диагноза ''Авиопилот с жълта книжка'' !
    Андреас Лубиц, вторият пилот, вероятно предизвикал катастрофата на самолета на Джърмануингс, не е бил лекуван от депресия. Това заяви германска болница, цитирана от ДПА, без да уточни какво е било заболяването му.„Сведенията, че Андреас Л. е бил лекуван от депресия тук, са неточни”, заяви говорителка на университетската болница на Дюселдорфския университет. Тя не съобщи в кое отделение на болницата е бил лекуван вторият пилот, а каза само, че лечението му е включвало уточняване на диагноза.
    Пилотът, разбил самолета в Алпите, ходел на психиатър.
    Лечението на Лубиц е започнало през февруари и последното му посещение при лекар е било на 10 март за изясняване на диагнозата, съобщава АП. Подробностите не могат да бъдат съобщени поради германските закони за лекарската тайна, отбелязва ДПА.В изявлението на болницата се посочва, че данните за Лубиц са предадени на прокуратурата в Дюселдорф, където е живеел. Прокуратурата заяви, че вторият пилот нарочно е разбил управлявания от него самолет във френските Алпи, което е довело до смъртта на всички на борда.

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 28 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#22] от "nenad":


    [quote#22:"nenad"]А "като се вземе впредвид" радиомаякът в черната кутия - има ли нещо странно? [/quote]
    Щом не е в кутията, радиомаякът не е работоспособен. Най-малкото заради това, че са се разхвърчели в различни посоки със захранващата го батерия...
    Та няма нищо странно...

  29. 29
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  30. 30 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 418 Любопитно

    [quote#28:"Добрин ВЕЛКОВ"]Щом не е в кутията, радиомаякът не е работоспособен. Най-малкото заради това, че са се разхвърчели в различни посоки със захранващата го батерия...
    Та няма нищо странно...[/quote]
    Това, че проблемът с радиомаяка не се коментира от разследващите също ли не е странно?

  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иван Арнаудов":

    Глей ти, каква идея, много навреме, щото се очаква спорадичните катастрофи да зачестяват и самолетите да падат кат круши...

    Без майтап идеята е добра, но за съжаление, лесно манипулируема!

  33. 33 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 3641 Неутрално

    До коментар [#30] от "nenad":

    Дадох ти отговор, ползвайки бръснача на Окъм...
    За новият ти въпрос отговор нямам.

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#30] от "nenad":

    НЯМА ЛОШО, човек да се съмнява за всичко и точно сега, когато пилотите на Луфтханза стачкуват.
    Вината някак корпоративно ърябва да е на пилотите, а не на корпорацията, която губи милиарди. И по-добре да загуби един самолет отколкото огромни цифри от другото.

    Какво ще кажеш, жестоко, нали? Но може би неправдоподобно, освен за поклониците на тоталното манипулативно мислене в едни неокомуно античовешки мащаби, стигащи само до едно. И то е хибридната война на В.В. Путин превземаща и едно голямо съсловие от български петоколони поклоници на един антихуманен неокомунодиктатор.

  36. 36 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иван Арнаудов":

    Отговора е пари... такава спътникова връзка двупосочна при това не е проблем. Но количеството данни което трябва да се предава е колосално и много скъпо.

  37. 37
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  38. 38 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#36] от "Петър Николов":

    ОТДЕЛНИ ПОЛЕТИ се контролират и днес така, например тeзи на US FORCE със специални мисии и тези на Президентския #1, но може би бъдещето е това.

  39. 39 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#37] от "nenad":

    Добре, че не се бръснах отдолу, та мина само с половината ухо, иначе лошо. Същото като със стачката на пилотите, която сигурно вече ще да е прекратена манипулативно...

  40. 40 Профил на Николай Рангелов
    Николай Рангелов
    Рейтинг: 20 Неутрално

    [quote#19:"Иван Арнаудов"]всеки самолет да си има един мъничък спътников линк и да си предава телеметричните данни в реално време към съответното РВД...[/quote]
    Теоретично може би е възможно, но не през цялото време. Дори и в момента презокеанските полети нямат връзка през цялото време с наземния контрол. Комуникацията през спътник също не е напълно надеждна.
    Въобще, дори и да вкарат подобна технология, в близко бъдеще би могла да бъде само дублираща, без да се отказват от "Черните кутии".

  41. 41 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иван Арнаудов":

    Още по-лесно решение, дублират кутиите ако трябва и 3 пъти на различни места. При съвременните цени това са жълти стотинки. Но явно в авиацията правят промени само когато стане много напечено.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  42. 42 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Надявам се,че и 2-рата кутия ще бъде намерена.

    Tony
  43. 43 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Надявам се,че и 2-рата кутия ще бъде намерена.

    Tony
  44. 44 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 743 Разстроено

    Като гледам, записващите цилиндри са закрепени за останалата част с 4 болтченца, които надали издържат на претоварване от 3200 пъти земното ускорение!

    Нищо чудно, че едната "черна" кутия е била открита без записващото устройство.

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  45. 45 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#36] от "Петър Николов":

    Ще се предава телефонен разговор и отделно още една линия за параметри. Голямото невъзможно и колосално количество. Стига смях.

  46. 46 Профил на Ерих Хартман
    Ерих Хартман
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#26] от "ytrewq":

    Само на мен ли ми прави впечателние, че прекалено се бърза да се намери виновен, а разследването върви наопаки?

    ((

  47. 47
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  48. 48 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#45] от "poijn":

    То хубу то, ама я виж колко полета има в света за всяка МИНУТА, и какво прави това като информационен масив за стотиците, ако не хиляди данни от и за всеки самолет.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  52. 52
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  53. 53 Профил на lz3bupetar
    lz3bupetar
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#19] от "Иван Арнаудов":

    Може да се дублират, данните от ,, Черните кутии" и в РВД, които ги ръководят в този момент.

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  55. 55 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    [quote#53:"lz3bupetar"]Може да се дублират, данните от ,, Черните кутии" и в РВД, които ги ръководят в този момент. [/quote]
    Може, разбира се!
    Но от няколко години битува една (почти конспиративна) хипотеза, че отговорниците по сигурността на самолетите умишлено ограничават публичността на данните, записвани в "ЧК".
    Идеята е, че се записват много повече параметри, че често голяма част от тях не са в "допустимите граници" и ако всичко това стане публично достояние ще "лъснат" огромни пропуски в "хипотетичната" сигурност.
    По тази причина и лицата, разчитащи информацията, са се оформили в своего рода "херметична" каста, обвързана със закон за "Омерта"!(Виж, че всички уж специалисти по разчитане при частни изказвания говорят общи приказки!
    А след официалното разчитане ни казват само ЧАСТ от ФАКТИТЕ!)
    ***
    А иначе има и по-леко и елегантно решение/някой го беше споменал по-горе/ - да се използват не две, а повече "ЧК" и всяка да дублира записа на данните от другата/другите.
    Разделното записване на данните май е анахронизъм, останал от времето, когато данните се записваха аналогово "на касета"!
    Наличието само на 3 "ЧК" /всяка с пълен набор от записани всички данни/ би повишило неимоверно вероятността от бързо извличане на нужната информация!

  56. 56 Профил на bachvaroff
    bachvaroff
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#44] от "Хитрата сврака - с двата крака!":

    Ти имаш ли представа какво е 3200g? Това са 31[km.s^-2] (закръглям надолу). За 20 секунди си стигнал до искейп вилосити от галактиката ни, което е под 600[km.s^-1]... Господи, поне си ги прибирай навреме...

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2685 Неутрално

    До коментар [#56] от "bachvaroff":

    При колко g се разпада човешко тяло, и защо няма запазено цяло тяло? Тази катастрофа е предизвикана от много болен мозък, не от технически проблем.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  59. 59 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 519 Неутрално

    трябва да се разследва какво е правил пьрвия пилот извьн пилотската кабина

  60. 60 Профил на rurade
    rurade
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#59] от "dearblue":

    Най-вероятно е ходил до тоалетната!

  61. 61 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#59] от "dearblue":

    физиологични нужди...

  62. 62 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#45] от "poijn":

    ИнмарСат тарифите им са - долар за минута разговор и още нещо като 5 долара за минута данни. И още няколко десетки хиляди за апаратурата.

    На ден сумарно се извършват около 100000 полета за граждански цели. Ще падне яко лапане...

  63. 63 Профил на Рудолф Сикорски  –  Exzellenz
    *****
    Любопитно

    [quote#59:"dearblue"]трябва да се разследва какво е правил пьрвия пилот извьн пилотската кабина [/quote]
    Най-вероятно му се е досрало! То като дойде не пита...
    Да не искаш да стиска из целия път?
    Проблемът не е в това!

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  66. 66 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#65] от "Рудолф Сикорски – Exzellenz":

    Когато пилотите кацнат до следващия полет имат между 30 и 60 минути. Все пак сме Европа и един екипаж прави някъде около 5-6 полета на смяна.

    Проблема е че като кацнат до следващото излитане има ЯКО гърч - това да се провери, онова да се провери, инспекция на Х, зареждане със гориво, подписи тук-там, проучване на метеорологичната обстановка за следващия полет и т.н. Тогава се почистват и тоалетните и не може да се отиде уви. По време на излитане не може да се стане както и по време на кацане поради други причини.

    Ето затова едно от най-удобните времена е точно когато си се издигнал на 10 х. метра и летиш на крайцерска скорост. Общо взето няма какво да се случи и може да станеш за 5 минути от пилотското място.

  67. 67 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#48] от "convince":

    Предвид проблемите които имаме с намирането на кутии и данни, технически можем да го решим вече, спокойно можем да си позволим да платим, защото нищо не е по-скъпо от живота на хора... та време е да се поработи по въпроса, а даже е малко късно.

  68. 68 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#62] от "Петър Николов":

    Смятай колкото смяташ, след това сложи живота си там и сметни него също. Ще падне лапане да, както във всичко което алчната човешка природа се докосва до, но в крайна сметка ако не надмогнем собствената си алчност... загиваме и то не в много далечно бъдеще.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK