Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на TAC
    TAC
    Рейтинг: 723 Неутрално
  2. 2 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Любопитно


    """. . .1/29 снимки в галерията
    . . . . Някогашните батерии, позволяващи тричасов пробег, . . .
    Фотограф: Ф.Нинов . . ."""
    -------------------
    Мога само да си мечтая за такива акумулатори на тартонетката.
    Двата й съвременни акумулатора най-много да издържат до час и 15-20 минути. Говоря за непрекъснат пробег.
    Иначе с прекъсване . . . .около 12 км
    И пак зареждам

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  3. 3 Профил на mahjongg
    mahjongg
    Рейтинг: 450 Весело

    Сн. 27 28 29 - ето откъде източногерманците са откраднали идеята за Трабанта

  4. 4 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 560 Неутрално

    Ретроавтомобилите са любимата ми гледка. Отлична фотосесия. Браво на автора. Професионално.

  5. 5 Профил на mopper
    mopper
    Рейтинг: 452 Неутрално

    За мен чисто визуално, най-красивете коли са се правили през 40те и 50те. 80те и 90 са най-грозните коли в историята.

  6. 6 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    Чудесна галерия, старите коли имат чар и радват окото

  7. 7 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3849 Неутрално

    Имам някакъв спомен за автомобил с предна врата,подобен на сн.27 и 28.Мисля че съм виждал нещо подобно в Сл.Бряг или Златните преди доста време.
    Иначе си харесах Дюзенберга. Благодаря на автора за хубавата галерия!

    klimentm
  8. 8 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    """. . .
    5/29 снимки в галерията
    ... 46000 куб.см. (46 л.) , между 500 и 750 к.с.
    Фотограф: Ф.Нинов . . . ."""
    ------------
    При тези ШЕСТ цилиндъра тези 46 л. правят 7.66 л на цилиндър ? !
    Като гледам сн. 3 , 4 и 5 разстоянието между кобилиците на разпределителния вал не е кой знае колко впечатляващо! Казвам го защото близо 8 л обем искат и голям диаметър и голям ход на буталото !
    Да не би да става дума за 4, 6 литра обем на 6-те цилиндъра,
    което вече е нормално като обем и на цилиндър ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  9. 9 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Весело

    """. . .
    18/29 снимки в галерията
    ….. собственикът е изкарвал хляба си до 1986 год.
    Фотограф: Ф.Нинов . . . """
    -------------
    До 1986-та и за това собственика му е сложил на предните калници съвременни допълнителни мигачи и габарити

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  10. 10 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 229 Разстроено

    Едно време в Хасково какви автомобили имаше ... това сега автомобили ли са?

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  11. 11 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#7] от "klimentm":
    Говориш за едно БМВ двуместно в което се влизаше през предната врата (нямаше други)

  12. 12 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3849 Неутрално

    До коментар [#11] от "shileto":

    Много е възможно,спомням си че голямо зяпане падна.

    klimentm
  13. 13 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Весело

    """. . .
    29/29 снимки в галерията
    Снимките се публикуват в тази фотогалерия с писмено разрешение от Техническия музей в гр. Зинсхайм / ФРГ
    Фотограф: Ф.Нинов . . . ."""
    --------------
    Като видях Месершмита, очаквах да видя и Гогомобил, както и БМВ Изета.
    Някъде около 1958-60 г бяха доставени тези три колички в Завод 12- София, заедно с ФВ 1 200, да бъдат като образци за създаването на българска лека кола .
    Бяха направено 10 бр л.коли Балкан , като основа (шаси, ходова част и двг) бяха на ФВ, каросерията малко мязаше на на старите съветски Москвич 407 но бяха дву вратки.
    Като тенекиджийската работа бе изпълнена изцяло на ръка от бригадата на бай Павел Вацев .
    Като започнах работа на 14.12.1964 в завода ми зачислиха Гогомобила като служебен за да си карам моторетките по състезания кросов Балкан 350 см3.
    На задната броня направихме приспособления , свалях предните колела и закачвах вилките на бронята . . . .
    Лошото е че няма нито една запазена !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  14. 14 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#7] от "klimentm":


    [quote#7:"klimentm"]Имам някакъв спомен за автомобил с предна врата[/quote]
    БМВ Изета
    Виж ако обичаш и № 13
    https://www.google.bg/search?q=%D0%B1%D0%BC%D0%B2+%D0%B8%D0%B7%D0%B5%D1%82%D0%B0&biw=1120&bih=603&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8MFpVZajPIzZU8-RgcgP&sqi=2&ved=0CB4QsAQ

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  15. 15 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3849 Неутрално

    До коментар [#14] от "Чардо":

    Благодаря Чардо!

    klimentm
  16. 16 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    До коментар [#8] от "Чардо":

    Общо са 12 цилиндъра, по шест от всяка страна...

  17. 17 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 824 Весело

    Искам Дюзенберга от снимка 6.
    Ще бъда ултра-мега-гига гъзар.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  18. 18 Профил на Payakoff
    Payakoff
    Рейтинг: 459 Неутрално

    До коментар [#8] от "Чардо":

    Двигателят е 12 цилиндров, V-образен самолетен двигател на BMW. Със същия двигател е направен друг експериментален автомобил, копиращ този на снимката, между 1998 и 2006 г. в Техническия музей в Зинсхайм.
    http://de.wikipedia.org/wiki/Brutus_%28Experimentalfahrzeug%29

    Post tenebras spero lucem
  19. 19 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3660 Весело

    До коментар [#17] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Ferrari 342 America от сн.19 също би ми свършило добра работа.
    Благодаря и аз на автора са интересните снимки и информативните коментари към тях.

  20. 20 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#16] от "Ф.Нинов":


    [quote#16:"Ф.Нинов"]Общо са 12 цилиндъра, по шест от всяка страна... [/quote]
    Като гледам разпределителния вал , а и ауспусите, това са само кобилиците на изпускателните клапани - 6 бр, по един на цилиндър.
    А от другата страна са пак 6 броя кобилици за всмукателните клапани, пак по един на цилиндър ? ?
    Но и да са 12 цилиндъра , едно бутало за близо 3 литра е огромна маса и при възвратно-постъпателното му движение в цилиндъра би предизвикало огромни инерционни моменти, които не биха ги издържали ни бутален болт, ни мотовилка .
    Казвам това като взимам предвид , че двг е самолетен, т.е. високо оборотен, тъй като витлото при тях е вързано директно на коляновия вал , няма съединител , нито скоростна кутия ! Скоростта се регулира само с оборотите на двг, за да може витлото да загребва въздуха
    Не знам !
    Това е моето мнение
    НО пак ти благодаря за фотосите и особено за Майбаха !
    По онова време е бил най- колата и са били изключително малко запазени бройки след войната .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  21. 21 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#18] от "Payakoff":
    [quote#18:"Payakoff"]Със същия двигател е направен друг експериментален автомобил, копиращ този на снимката,[/quote]
    Благодаря ти !
    Видях какво са написали в Уикито,
    но трябваше да миго пратиш преди да напиша № 20

    В Е С Е Л О !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  22. 22 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    До коментар [#20] от "Чардо":

    Двете страни може да ги видиш на сн. 3 и 5 имащи отделни ауспухси.

  23. 23 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4316 Любопитно

    Невероятна колекция.Заслужава си да се види на живо.А този "звяр" с двигател от самолет на БМВ/снимки 3,4, и 5/ е уникален екземпляр.

  24. 24 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    [quote#20:"Чардо"]Но и да са 12 цилиндъра , едно бутало за близо 3 литра е огромна маса и при възвратно-постъпателното му движение в цилиндъра би предизвикало огромни инерционни моменти, които не биха ги издържали ни бутален болт, ни мотовилка . [/quote]
    Да не говорим какво сцепление са имали тези тънки колела

  25. 25 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Zündapp Janus, Месершмит... липсва БМВ Изета от гамата евтини следвоенни германски автомобили. Западна Германия се възстановява прекалено бързо от войната, за да направи традиции в производството на малки автомобили. За разлика от Италия и донякъде ГДР.

    @)----,--'--
  26. 26 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2795 Неутрално

    Снимки 1 и 2.1900 година.

  27. 27 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#13] от "Чардо":

    Здравей ! А някъде 78 - 79 година какъв прототип правиха та в Балканкаримпекс/ срещу училището / под навеса имаше една София ли беше с двигател на Жигули или Лада беше не си спомням точно.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  28. 28 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#23] от "bat_plamen":

    Едно време с още двама приятели карахме москвичи. За утеха се майтапяхме, че са мощни като BMW-та.

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  29. 29 Профил на Payakoff
    Payakoff
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Едно видео, което показва как се движат двата автомобила Brutus (Брут на български - „И ти ли Бруте?“):
    https://www.youtube.com/watch?v=2pcRRk0msas

    Post tenebras spero lucem
  30. 30 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 998 Неутрално

    До коментар [#11] от "shileto":

    БМВ Изета

  31. 31 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Аз наскоро ходих в другия музей, край Шпайер, и там беше много интетесно. Освен автомибилите, има локомотиво, камиони, вкл. много пожарникарски, истинска подводница, самолети, даже и цял Буран изложен в закрита зала!
    Все се каня да пускам галерия, но кое по-напред да избера!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  32. До коментар [#22] от "Ф.Нинов":

    Браво!

    Чудесна галерия.

  33. 33 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#27] от "Танас":
    [quote#27:"Танас"]А някъде 78 - 79 година[/quote]
    ЗРАВЕЙ,
    Аз напуснах Завод 12 на 05.09.1974-та, татко се пенсионира март 1975-та и след това съм ходил много рядко в Завода.
    А сега е останало от него само адм. сграда, в която на тавана ми бе кино и фотолабораторията и там съм осъмвал
    Но за тази "София" я знам по друг повод -
    това бе един колега инж. , който си бе особен маниак, че даже преди това се състезаваше по ралита с ВОЛГА ! ? ! ? ! ?
    За съжаление не си спомням името му.
    Живееше някъде на Опълченска , близо до музея на Г.Д-в
    Та този индивид съвсем самостоятелно бе решил, че ще може да произвежда леки коли , като взимаше шаси, ходова част , двг и седалки от Жигула и правеше на ръка от стъклопласт купето.
    По спомен мисля , че бе направил 3 до 5 такива , като очакваше да се харесат на инж.Д.Альоков- директор на дирекция внос на автомобили към ДСО Балканкар и Митата да му помогне в Русия за производство . . . .
    Но бе в особено футуристична форма , а на мен най-много ми харесваше боята й - металика бе рядкост

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2245 Неутрално

    До коментар [#32] от "Wornoxmaniak Японска вишна сред магнолии":

    Благодаря!
    Радвам се, че се харесва.

  35. 35 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4316 Весело

    До коментар [#28] от "Je suis Haskovo":
    +++++++++++++++
    Аз пък с носталгия си спомням първата ми кола-Шкода 105.Като ме питаха хората какво карам аз им отговарях"Шкодилак"-!Ама колите за които си говорим са твърде нови за този автосалон-!

  36. 36 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 869 Неутрално

    [quote#3:"mahjongg"]ето откъде източногерманците са откраднали идеята за Трабанта[/quote]
    Няма как да са я откраднали от там, защото производството на двата автомобила започва почти по едно и също време. Историята на Трабанта е известна, знаят се и предшествениците му. По това време в ГДР все още е пълно с бивши специалисти на Хорх, Ауди и БМВ, както и доста оборудване така че са имали достатъчно основа.

  37. 37 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#34] от "Ф.Нинов":

    Благодарско и от мен .

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  38. 38 Профил на hariman
    hariman
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#7] от "klimentm":

    Предполагам става дума за BMW ISETTA. http://www.classiccar-bg.com/index.php?topic=2795.0

  39. 39 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3849 Неутрално

    До коментар [#38] от "Тома Харизанов":

    Благодаря за линка!

    klimentm
  40. 40 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    До коментар [#31] от "Jessika":

    Това е човешкият фактор в действие. От една равна, пренаселена земя, без особени геоложки феномени, планински върхове, делти и естоари на реки, морски ивици, острови и природни резервати, без да са били колониална сила, която е влачила експонати през океана, самите хора направиха такива туристически атракции, че цял свят да стои на опашка. Тези буранът и кондорът са всъщност прибрани от бунището, били са готови за нарязване. Южно от Шпайер - в Гермерсхайм има цял музей на пътностроителната техника. От реденето на павета по римските пътища, през парните валяци до молотовки и виетнамки, с които чистят сибирските снегове.

  41. 41 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 934 Неутрално

    До коментар [#3] от "mahjongg":

    Май не си виждал Трабант. Освен 4 колелета нищо друго не свързва Трабант със Цюндап Янус.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  42. 42 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    [quote#40:"cinik"] Южно от Шпайер - в Гермерсхайм има цял музей на пътностроителната техника.[/quote]

    Не съм чувала за него.
    Не звучи да е атрактивно, но като знам как германците си правят музеите, нищо чудно да е много интересно.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  43. 43 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Интересна галерия.Сн.22 като личен избор

  44. 44 Профил на Nacho Libre
    Nacho Libre
    Рейтинг: 672 Неутрално

    По повод снимка 9,колцина знаят,че такъв Мерцедес 770 Гросер Пулман-лимузина и бил подарен от Хитлер на Цар Борис Трети ?
    Доколкото ми е известно,Царят е починал преди докарването на колата в България,впоследствие е ползвана неколкократно за пътуване до Чамкория на Царица Йоанна и малолетния Цар...а сега е в колекция в Ню-Йорк-защо,кой,кога-оставт въпроси за бъдещето.
    ,,....The King Boris III - Mercedes-Benz 770 armoured Pullman-Limousine is today
    in NewYork City.
    On the Picture a Mercedes-Benz 770 Pullmann-Limousine , a same modell as the Boris III car, this one is in Las-Vegas....,,
    http://www.wehrmacht-awards.com/forums/showthread.php?t=72280&page=2
    Същият автомобил се вижда и тук-
    https://www.youtube.com/watch?v=_T8k19jfwBE
    за 15-16 секунди-от 7,30 до 7,46

    Homo ludens sum
  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.