Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (112)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    Българската армия е била машина пред, която са треперили всички врагове на Отечеството ни...

  2. 2 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Когато е имало държава ...

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    [quote#1:"palav_nik"]Българската армия е била машина пред, която са треперили всички врагове на Отечеството ни... [/quote]
    Само за 30 години след освобождението имаме една от най-силните и без съмнение най-смелата армия в Европа! Без проблем при мобилизация сме събирали 560 000 мъже !
    След освобождението от "совеЦко робство" за 25 години нямаме нито морски флот нито въздушни сили а пехотата разполага с няколко танка !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 737 Неутрално

    Ако някой от онези българи може да ни погледне сега ... какво ли би казал?

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  5. 5 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 772 Неутрално

    Върховото усилие и мощ на Третата българска държава - вадим едномилионна армия!
    За съжаление - не навреме и, в крайна сметка, на погрешната страна... Следва Ньой със загубата на излаза на Бяло море и оттогава - само упадък. Правилното решение е било запазване на неутралитета, но ... лесно е да се говори 100 г. по-късно...

    Вечна памет на войниците и офицерите!
    И срам за Столична община, която дори и за тази годишнина не изпълни решението си за възстановяване на паметните плочи на мястото на онова осмокрилото нещо. Нищо че в момента тече ремонт на пространството пред НДК - плочи няма, осмокрилият е там. Затова нямам никакво намерение да подкрепя настоящото ръководство на София.

  6. 6 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    Ако бяхме на страната на Антантата сега щяхме да имаме и ние колонии и такива войници като ,,фленските''.

    Иначе тази война е гадна. Преди нея Европа владее света - в политическо, икономическо, научно, технологично, културно отношение. Ако я нямаше тази война нямаше да има и ВСВ и Хитлер и Сталин и разделението на Европа при Студената война.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  7. 7 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#4] от "galio":

    Същите сме си и сега и преди. Никаква обща гражданска позиция. Смед Междусъюзническата война австро-унгарското с френски произход недоразумение трябваше да бъде изгонено. Сега щяхме да имаме поне излаз на Средиземно море, което е щяло да значи никаква съветска окупация и щяхме да сме на нивото на Австрия поне.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  8. 8 Профил на acd30520326
    acd30520326
    Рейтинг: 624 Неутрално

    Струва си да се прочете материала на Борян Ангелов!

    http://www.faktor.bg/mnenia/lacheni-carvuli/57243-prezhivyavame-treta-natzionalna-katastrofa-zagubata-na-istoricheskata-ni-pamet.html

    "Ти какво пожертва, за да има и утре България?" ИЛИЯ МИНЕВ
  9. 9 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8931 Неутрално

    Българската войска е била силна,защото България е имала кауза,за разлика от сега.

  10. 10 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 952 Разстроено

    7/28 снимки в галерията
    Сградата в Самоков, построена в памет на загиналите в трите войни, която днес е читалище "Онец Паисии"
    [www.lostbulgaria.com]

    Eххх.....

  11. 11 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1165 Разстроено

    Фердинанд съсипа националните мечти. Симеон ІІ съсипа мечтите ни за успешен преход.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  12. 12 Профил на Божикравов
    Божикравов
    Рейтинг: 579 Разстроено

    Войната, която загроби 500 г. напредък на европейското просвещение, а продълженията (ВСВ и Студената война) са на път да сторят същото с останалите 2000 г. изстрадана цивилизация, основана върху философският рационален мироглед, положен от Сократ.

    СВОБОДНИЯТ СЕ СТРЕМИ КЪМ СЪВЪРШЕНСТВО, ПОРОБЕНИЯТ - КЪМ СВОБОДА, А РОДЕНИЯТ РОБ - ДА СИ ИЗБИРА ГОСПОДАРЯ.
  13. 13 Профил на graoveca
    graoveca
    Рейтинг: 399 Неутрално

    Винаги на грешната страна .... само луди могат да ни поканят за съюзници....

    И.П. пред бТВ.: ..Както всички знаят, от доста години вече работим заедно с „А за Б“,... може би в момента е най-големият донор в България..
  14. 14 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#11:"majorman"]Фердинанд съсипа националните мечти. Симеон ІІ съсипа мечтите ни за успешен преход. [/quote]
    Седни!
    Двойка!!
    Фердинанд започва всичките войни с подкрепата на народа си и за да удовлетвори въжделенията ни за единна България. Към оня момент, само Централните сили обищават това, така че...
    А времето на управлението на Симеон II, ще запомня с бурното развитие, многото работа и за кратко появилата се персепктива за нормализация на страната ни, заради което се отказах от процедурата по емигриране в Канада и изоставих инвестираните в това начинание пари и труд - уви ОГРОМНА ГРЕШКА от моя страна!!
    Вашата република предлага условия за развитие само на бандити, крадци и мошенници. Нормалните хора разчитащи само на труда, ума и инициативността си в България нямат голям шанс.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  15. 15 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#11] от "majorman":

    Фердинанд след като не успя да стане византийски император, осъзнавайки че е бил прецакан и от кайзера и от царя (руския) решава че е по добре да постигне лично отмъщение над балканските монарси отколкото да брани националните интереси. През 1914-1915 са могли да бъдат постигнати много добри сделки с Антантата които ясно е било че ще спечелят. Все пак само Лондон, Париж, Петербург са били половината свят. Дори да не си връщаме Македония, като евентуални съюзници българското малцинство в Сърбия и Гърция е можело да получи привилегии и истински права.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  16. 16 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#14] от "traveler1":

    Обещанията не печелят войни. Германия и Австрия са няма;и шанс срещу целия свят.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  17. 17 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 388 Разстроено

    ПСВ е първата ни национална катастрофа, следва ВСВ която е втора национална катастрофа, сега сме пак с Германия и ще последва какво ... трета национална катастрофа!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  18. 18 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Какъв флот сме имали, сега само може да мечтаем за нео

  19. 19 Профил на Venci  Mirchev
    Venci Mirchev
    Рейтинг: 343 Неутрално

    Загубата на три поредни войни ни поставя в ситуация, че ходим да слугуваме на внуците на френския военопленник от снимка 27, !

    Аз съм тук и там. — Навред. — Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет... Н.В.
  20. 20 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#9] от "rosiraycheva50._":
    Сега също има кауза, да боготворим хамериканците и да им се кланяте

  21. 21 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    [quote#5:"forza"]Вечна памет на войниците и офицерите!
    И срам за Столична община, която дори и за тази годишнина не изпълни решението си за възстановяване на паметните плочи на мястото на онова осмокрилото нещо.[/quote]
    Голям срам !
    Баце не се интересува и от гробовете на български войници в съседните ни балкански страни !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  22. 22 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    Много е лесно да се говори след 100 години какъв избор е трябвало да се направи. Но по онова време България е искала да си върне Македония и Добруджа, а това е можело да стане само в съюз с Централните сили. И тази цел е изпълнена, особено след капитулацията на Русия и подписването на Брест-Литовския мир. Разбира се никой не е можел да предвиди влизането на САЩ във войната, което променя съотношението на силите в полза на Антантата...

  23. 23 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Това е срам за роднините и потомците им. Те трябва да се организират в комитети и асоциации. Проблема на българския народ е че чака все някой отгоре/друг да прави всичко. Българската държава като институции може да помага на дипломатическо ниво.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  24. 24 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1371 Неутрално

    [quote#2:"Bro"]Когато е имало държава ...[/quote]

    +++++++++++++

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  25. 25 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    Шапки долу!

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  26. 26 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#22] от "palav_nik":

    И как сама Германия е щяла да победи половината свят. Това е било немислимо затова в Латинска Америка и Азия са били или неутрални или на страната на Антантата. И кой е казал че не сме могли да си върнем Македония. След войната Антантата е могла да каже на сърбите: Искате Босна, Словения и Хърватска връщате Македония. Не вервай на Кобургските оправдания.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  27. 27 Профил на Rowan Atkinson
    Rowan Atkinson
    Рейтинг: 510 Весело

    Сн. 25. Български войник си чете съобщенията по телефона, докато почива в укопа.

  28. 28 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    [quote#26:"angevins"] И кой е казал че не сме могли да си върнем Македония.[/quote]
    България води преговори с Антантата, по време на които става ясно следното. Сърбия и Гърция са против каквито и да било отстъпки за България в Македония. Русия пък е била против едно разширение на България в Източна Тракия за сметка на Турция до линията Мидия-Родосто, тъй като Петербург си има своя фикс-идея за владеене на Проливите...

  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    [quote#23:"angevins"]Това е срам за роднините и потомците им. Те трябва да се организират в комитети и асоциации. [/quote]
    Изобщо не е толкова лесно . След освобождението във всяко село чорбаджията е помагал с каквото може поне няколко деца да получат образование в голям град. Първите български фабриканти са помагали на много деца да получат образование в Европа или Русия , много от тях учат и във военни училища!Да не говорим ,че даже и много мъже от Европа са идвали да се бият за нас като Луи Айер който е дал живота си при защитата на Дойран!!! Тогава страната е имала кауза за национално обединение. Но за съжаление не сме имали нито един мъдър дипломат който да накара великите сили да са благосклонни към нас. Днес българската мутроолигархия няма пари, даже повечето само обират трохите от масата на чуждестранните инвеститори или са задлъжнели към банките им. В най-добрия случай амбициозните деца получават стипендия от някое антибългарско НПО.
    Колко войници днес са готови да умрат за премиера Баце и за България срещу нашите "врагове" както не знаят как се борави с оръжия?



    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    [quote#26:"angevins"] Искате Босна, Словения и Хърватска връщате Македония. Не вервай на Кобургските оправдания. [/quote]
    Ми то за тази работа си трябва акъл , ама Сърбите губят почти цялата си жива в първата световна!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на dersu_uzala
    dersu_uzala
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#28] от "palav_nik":

    Щурчо, стига си писал глупости! Август 1915 г. е получено съгласие Сърбия да отстъпи Македония до Вардар на България, но Кобургът вече ни е обвързал с Централните сили.

  32. 32 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    Сто години по-късно е много лесно да се дава акъл какво трябвало да се направи. Присъединяването към Централните сили наистина е било най-удачното решение, а всякакви аналози с Втората световна война или ЕС/НАТО (каквито подмятате) са нелепи.

  33. 33 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1746 Неутрално

    До коментар [#8] от "Ани":

    Струва си и да се прочете как се отнася т.н.НАРОДНА ВЛАСТ И ПРЕДИ НЕЯ т.н.НАРОДЕН СЪД със семейството на ГЕРОЯ ОТ ДОЙРАН - ген.Владимир Вазов !

    Българио,за тебе те умряха ,
    една бе ти достойна зарад тях,
    и те за теб достойни ,майко,бяха
    и твойто име кат мълвяха
    УМИРАХА БЕЗ СТРАХ !!!
    Това бе смазано и тотално унищожено умишлено,но не от ББ,който вечно ни е крив за всичко,а от комунистическите и посткомунистическите манипулатори,които от достоен народ с ценности ни превърнаха в освирепели зверове,като че ли има какво да делим!!!
    Просто ни отнеха умишлено и магистрално ценностите, които нашите деди са притежавали!!!
    Поклон пред героите!

  34. 34 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#22] от "palav_nik":

    Никой не е можел да предвиди и болшевишкия преврат и разпадането на Русия.
    Истината е, че не е трябвало да се натискаме при неясен изход на войната. при доста печална обстановка за централните сили. Освен всичко съвсем ясно е било, че ако влезнем на страната на антантата войната ще свърши бързо. Турция не би могла да издържи и два-три месеца на съвместен удар на българската армия и англо-френския експедиционен корпус. Друг е въпросът, че пряка граница с руската империя би била доста заплашителна за съществуването на държавата ни.
    И най-лесното е да се хвърли цялата вина върху Фердинанд. И да се забрави, че идеята е подкрепена от много висши политици и военни.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  35. 35 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#31] от "dersu_uzala":

    Всъщност предложението е било териториалния въпрос да се реши след войната в зависимост от изхода и. Леко неясно, но сравнително коректно.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  36. 36 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    Иначе войната за България е можела да приключи още през 1915г., когато българските войски са били вече пред Солун, но са спрени от германското командване по чисто политически причини...

  37. 37 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3396 Неутрално

    [quote#34:"Цецо"] при доста печална обстановка за централните сили.[/quote]
    През 1915г. обстановката е печална за Антантата, когато едвам удържа Западния фронт, руснаците пък са смлени в Източна Прусия, а десантът на Галиполи е пълна катастрофа...

  38. 38 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#28] от "palav_nik":

    Гърция се вкл чак 1917, а Сърбия е искала австрийските балкански владения които и получава. Да не мислиш че е зависело от това какво искат Белград и Атина.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...
  39. 39 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    Вечна памет на войниците и офицерите участвали в тази безмислена война.

    Неутралитетът е бил възможен, но амбицията на един владетел и няколко политика ни тикват към грешната страна.

    За съжаление това е и краят на националния идеал, предопределя участието ни във ВСВ и последващото ни вкарване в сферата на влияние на СССР.

    Само като си помисля каква държава сме били тогава и къде можехме да бъдем и ми се реве.

  40. 40 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    [quote#39:"olimpipanov"]Неутралитетът е бил възможен[/quote]
    Не е така. Германия и Австро-Унгария са имали нужда от връзка с Османската империя.

  41. 41 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    [quote#14:"traveler1"]А времето на управлението на Симеон II, ще запомня с бурното развитие, многото работа и за кратко появилата се персепктива за нормализация на страната ни[/quote]

    За кратко - докато НДСВ не преразпредели престъпните пари в полза Д.П. (10) и майка му, не даде държавни пари на СИБанк (тогава - Цвети Бориславова) и КТБ, не бетонира ДПС във властта и не създаде срамната Тройна Коалиция, която на практика лиши НДСВ от избиратели.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  42. 42 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    [quote#39:"olimpipanov"]Само като си помисля каква държава сме били тогава и къде можехме да бъдем и ми се реве.[/quote]
    В интерес на истината в 1913 година сме били третата най-бедна страна на европа, загубила две войни и претърпяла една национална катастрофа, така че не се сополиви, не реви без нужда!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  43. 43 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 3408 Неутрално

    Сн.17. С такива чепици, като на войника в дясно, набити с цинтове, служих войник 69-та. След нашия набор направиха промени, въведоха нови униформи с гумени подметки и разрешиха носенето на коса. Дотогава всеки месец-нула. А галерия е ценна като документ. Имам снимки от дядо и баща ми, участвали в двете войни. Дано няма повече такива неща.

  44. 44 Профил на MMK
    MMK
    Рейтинг: 505 Неутрално

    [quote#1:"palav_nik"]пред, която [/quote]

  45. 45 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#42:"boby1945"]В интерес на истината в 1913 година сме били третата най-бедна страна на европа, загубила две войни и претърпяла една национална катастрофа, така че не се сополиви, не реви без нужда!!![/quote]
    Опитай пак, белким и тая болшевишка лъжа да хване някакъв декиш!


    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  46. 46 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 575 Весело

    [quote#7:"angevins"]щяхме да сме на нивото на Австрия поне. [/quote]
    Минимум

  47. 47 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 575 Неутрално

    [quote#45:"traveler1"]Опитай пак, белким и тая болшевишка лъжа да хване някакъв декиш! [/quote]
    За 1913 не знам, но преди Втората световна фактите са точно такива.

  48. 48 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    Чудесна галерия!
    И също:
    "Преди 100 години руски кораби и самолети бомбардират Варна, избиват мирни граждани.
    Две немски подводници U7 и U8 спасяват морската столица от руската агресия "
    http://www.faktor.bg/novini/balgariya/57231-predi-100-godini-ruski-korabi-i-samoleti-bombardirat-varna-izbivat-mirni-grazhdani.html

    nemo malus felix, minime corruptor.
  49. 49 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    [quote#6:"angevins"]Иначе тази война е гадна. [/quote]
    Всяка война е гадна!

  50. 50 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Включването е било престъпление.
    От фотогалерията това не личи.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  51. 51 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#45] от "traveler1":

    Няма що да пробвам, то се знае, не е тайна..... http://dev3.cepr.org/meets/wkcn/1/1699/papers/Broadberry_Klein.pdf

    Каквато кал 1913, такава и 1937...... без разлика....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  52. 52 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#4] от "galio":


    [quote#4:"galio"]Ако някой от онези българи може да ни погледне сега ... какво ли би казал?[/quote]

    Би казъл най-вероятно: "Язък за барута!" и "Оти ручахме жабеаата!" ......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  53. 53 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1823 Неутрално

    До коментар [#37] от "palav_nik":

    Да пропуснем, прословутото спиране пред Солун, че въпросът е доста обширен. Да споменем само, че през 15-та ненавлизаме на гръцка територия, което е доста далеч от Солун.
    А ситуацията през 15-та си е много зле точно за централните сили. Отстъпващи по население и икономика на антантата. И без достъп до вносни суровини. В добавка централните сили не могат да постигнат никакъв стратегически успех (русия е разбита тогава в Полша, източна прусия е през 14-та). И попадат окончателно във война на изтощение която могат да спечелят само с чудо. поради което и в началото на 17-та подновяват подводната война с ясното съзнание, че въвличат САЩ във войната. Акт на отчаяние. А само през февруари Русия започва да се разпада...

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  54. 54 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1420 Неутрално

    По повод на бомбардироките на Варна, преди 100 г.,
    "с протокол № 166, на заседание на Министерския съвет от 19 октомври 1915 г., катедралата в София започва да носи името Съборна църква “Св. св.Равноапостоли Кирил и Методий”. Едва след края на Първата световна война, в началото на март 1920 г., името на най-големия ни православен храм е възстановено отново."

    nemo malus felix, minime corruptor.
  55. 55 Профил на olimpipanov
    olimpipanov
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    До коментар [#42] от "boby1945":

    Е и ? По-голямата част от сегашните държави не са съществували на картата. На Балканите сме били водещата държава, с огромен потенциал за развитие.

    Без загубата на Беломорието, ингилизите никога нямаше да допуснат да влезем в сферата на влияние на сибирската мечка и сега със сигурност щяхме да сме по-добре от Гърция.

    А ми се реве наистина като виждам какви мъже сме имали и после какви цървуланковци ни управляваха и управляват 70г.

  56. 56 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 736 Неутрално

    През 1936 г. в Лондон е организирана среща на ветераните от първата световна война. Българската делегация се води от специално поканения о.з. генерал Владимир Вазов. На гара Виктория я посреща лично лондонският кмет, носител на най-високиото английско благородническо звание. Гнерал Вазов е настанен в замъка на лорд Харболи, където е пребивавал Наполеон. На парада на ветераните участват 3000 запасни войни и 200 бойни знамена. При появата на нашата делегация фелдмаршал лорд Милн командва: "Свалете знамената! Минава генерал Вазов - победителят от Дойран!"

    http://www.teenproblem.net/a/159-istoria/15025-angliya-svezhda-znamena-pred-general-vladimir-vazov/

  57. 57 Профил на cai
    cai
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Може би най-голямата политическа грешка в новата ни история...с крайно негативни последствия през следващите 100 години.

  58. 58 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 772 Неутрално

    [quote#40:"Yard"]Не е така. Германия и Австро-Унгария са имали нужда от връзка с Османската империя.[/quote]

    Германия и Австро-Унгария може да са имали всякакви нужди, но за разлика от 1941-ва на Дунава не е стояла никаква армия и сме имали лукса да правим избор по своя воля, без заплахата от непосредствена окупация.
    Можели сме да останем неутрални, но не сме.
    Съдбовно лош избор.

  59. 59 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 772 Неутрално

    [quote#48:"СДС"]И също:
    "Преди 100 години руски кораби и самолети бомбардират Варна, избиват мирни граждани.[/quote]
    [quote#54:"СДС"]По повод на бомбардироките на Варна, преди 100 г., [/quote]

    През същата 1915 г., основното ни беломорско пристанище Дедеагач /днешният Александруполис/ е буквално сринат от англо-френска ескадра на Антантата.
    На тежък обстрел е подложено и малкото пристанище Портолагос.
    И какво да правим сега? Да мразим до ден днешен англофренците, както съвсем искрено сме си ги мразили тогава ли? Да напуснем ЕС, щото са кофти люде?
    Война - удряш, удрят те.

  60. 60 Профил на xax
    xax
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Колко трябва да си бил тъп, да влезеш на страната на Антантата в българската ситуация. Две години по-рано всичките ти съседи са те предали, вкл. евентуалните ти съюзници Сърбия, Румъния и Гърция, която се люшка наляво-надясно, но и която е по-важна от България и за двата съюза (не се лъжете). Влизаме на страната на Атантата и тогава ще трябва да помага на сърбите да спрат двете огромни империи, идващи от северозапад и да си пазим гърба и евентуално да атакуваме турците. Единствената възможна печалба е Източна Тракия с Одрин и това е то. Няма Добруджа, няма Македония, няма Солун. И да - сърбите, които са ни излъгали преди точно 2 години и заради мерака им да вземат Вардарска Македония избухва Междусъюзническата война, били казали, че може би евентуално сега ще ни дадат тая същата Македония. Аре моля ви се ...

  61. 61 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 809 Неутрално

    [quote#5:"forza"]Върховото усилие и мощ на Третата българска държава - вадим едномилионна армия! [/quote]

    От 4.5 млн. население 1 млн. армия... значи кажи-речи всеки мъж, годен да носи оръжие, бегом марш на фронта, 3-4 години да лежиш в окопите, да те обстрелват, и това - за да стане в някаква географска област цар не Александър Караджорджевич, а Фердинанд - без никаква пряка полза лично за войниците, и с огромен риск и жертви.
    Не виждам повод за гордост и тупане в гърдите. Всяка война е експлоатация на войниците от политиците/царете/индустриалците/евреите и каквито там още дърпат конците.

  62. 62 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 772 Неутрално

    [quote#61:"Камен"]3-4 години да лежиш в окопите, да те обстрелват, и това - за да стане в някаква географска област цар не Александър Караджорджевич, а Фердинанд - без никаква пряка полза лично за войниците, и с огромен риск и жертви. [/quote]

    Такива са били българите (другите са си друга работа) тогава - готови да понесат всичко, за да може някой да продължи да се нарича Камен, а не Петрос или Неманя в географската област, в която са живеели дедите му.
    Днешно време са неразбираеми тия неща, факт.

  63. 63 Профил на balkantourist
    balkantourist
    Рейтинг: 967 Неутрално

    Слава на Българският Войн!

  64. 64 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 809 Неутрално

    [quote#62:"forza"]готови да понесат всичко, за да може някой да продължи да се нарича Камен, а не Петрос[/quote]

    На никого не бих пожелал да отиде да умре за мен, пък ако ще и Мохамед да ме прекръстят. Има си и дипломация, има си и политически и социални процеси, които макар и по-бавно да вървят, водят до същия резултат без човешки жертви. Ето виждаш сто години след това - пали колата и отивай кеф ти на Беломорието, кеф ти на Охридското езеро, виза няма да ти искат, с радост ще ти вземат еврата, ако щеш пък си купи имот там или фирма отвори, всичко е свободно и няма значение кой е сега там цар или министър-председател.

  65. 65 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#14:"traveler1"]Седни!
    Двойка!![/quote]
    Двойка по История на България.Но по История на БКП,може да му се пиши 6 минус.

  66. 66 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#62] от "forza":

    ++
    Не знам дори, дали изобщо си струва да им се обяснява. Аз поне се отказах.
    Вече всичко се свежда единствено и само до личното интересчийство. Нищо друго няма значение. Както и няма нищо в нашето съвремие с което да се гордеем.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  67. 67 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#51] от "boby1945":

    Всъщност в този доклад има други мн интересни данни. Но поради това че стойностите са усреднени за големи периоди от време, се получава 2+10=12/2=6. Така че тезата ви издиша. Поинтересувайте се кога сме имали "златен" лев

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  68. 68 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#64] от "Камен":

    Има и дървени философи без национална и културна идентичност.

    Всичко има!

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  69. 69 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Симплизмите на пистатели като ангелвокс са подигравка с паметта на падналите за България. Как може невеж индивид, който си няма понятие от предисторията на ПСВ, да дава "съвети". Наистина невежеството е велика сила...
    Но да оставим настрана това дребнотемие

    НА ПАТРИОТИТЕ-БЪЛГАРОФИЛИ, ГОРЕЩО ПРЕПОРЪЧВАМЕ книгата "България по пътя на Първата световна война"*, която е най-доброто (и почти единствено в родната историография) изследване за причините довели до включвнето на България в ПСВ и за катастрофата в Междусъюзническата война.
    Книгата, естествено е написана от чужденец, един от най-известните българисти в света, Ричард Хол. Книгата е изключително обективна и по наше скромно мнение, трябва да се прочете от всеки, който се счита за Българин.
    ___________________________
    *София 2005, Hermes Publishing Ltd. Canada

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  70. 70 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    [#4] ами прадядо ми, Васил Пашов, участник в онази война, първо на фронта против Румъния, после и на Добро поле, го беше казал: за какво се затривахме там?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  71. 71 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    КОЛКО ТРЯБВА ДА СИ ТЪП, за да пишеш сега такива симплизми за нашите деди. Ето до това води изкривяването на историята - комунистическата история на България.
    Четете бре – по-горе сме ви дали литература, книга написана от българист, чужденец, свръхобективно!
    Оттам ще разберене, защо България НЕ МОЖЕ да се включи на страната на Антантата в ПСВ.
    СРАМОТА!

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  72. 72 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    [#71] според теб е имало само една възможност - включване във войната. Тъй ли?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  73. 73 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#67] от "traveler1":

    Тези ги разправяй на стария ми каскет! бедният си е беден във всичките таблици.
    За съжаление от 1913 до 1950 година "Царство" България е все сред на бедните три държави.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  74. 74 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#72] от "Николай Теллалов":

    не обрщай внимание!

    Това е "обяснението" и на прогерманските царисти от периода 1887-1947, затова и три нацинални катастрофи и четири загубени войни....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  75. 75 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#55] от "olimpipanov":

    Не реви! Цървуланковците около цар Фердинанд 1 като Данев, Гешов, Радославов, Стамболов, Стоилов Теодоров, генералите Фичев, Жечев, жостов, Савов, са още по голяма скръб от днешните управници....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  76. 76 Профил на cai
    cai
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#14] от "traveler1": "Фердинанд започва всичките войни с подкрепата на народа си и за да удовлетвори въжделенията ни за единна България. Към оня момент, само Централните сили обищават това, така че..."

    Или за постигане на собствени цели и поради огромното си его се възползва от въжделенията на народа и хвърля България в пагубна авантюра...втора в рамките на няколко години.

  77. 77 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    [#74] прав си, ама на някои прояви на безочие просто не се получава да не обърна внимание.
    А преглеждам темата с надеждата, че читавите мнения ще надделеят, ама засега - нъцки. Вместо това: хор хвалебствия за великите военни подвизи, изречени от хора, за които силно се съмнявам, че биха с радост се набутали в кални окопи, в смрад на кръв, разложено и изпражнения. Като са толкова юнаци на думи, защо не са предприели нещо нахдело срещу сегашните управници, по-лоши и опасни за народа от кой да е външен агресор!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  78. 78 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    [#14] и откъде е бил сигурен в "подкрепата на народа"? Референдум ли е провел?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  79. 79 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Крайно време е да се разобличат злосТните лъжи на ЧервеноРуските тролове (Бончо1944), че за разлика от 1913 и 1937, при социализма НРБ е била едва ли не в челото на Европа. И така, ако вземем БВП на глава от населението, който най-добре показва формалния доход на средностатистическия гражаданин (GDP per capita) - пак там: http://dev3.cepr.org/meets/wkcn/1/1699/papers/Broadberry_Klein.pdf
    за България:
    1913 - трето място в Европа отзад напред (трета по бедност), заедно с Гърция
    1937- трето място в Европа отзад напред (трета по бедност)
    1950 - четвърто място в Европа отзад напред НО В КЛАСАЦИЯТА СЕ ПОЯВЯВА нов член - АЛБАНИЯ, без нея! ПОЛОЖЕНИЕТО ЕСЪЩОТО: ТРЕТО МЯСТО
    1973 - четвърто място в Европа отзад напред НО В КЛАСАЦИЯТА Е новият член - АЛБАНИЯ, без нея! ПОЛОЖЕНИЕТО ЕСЪЩОТО: ТРЕТО МЯСТО
    1990 - появяват се един куп нови държави:Грузия, Беларус, латвия, литва,...., без тях и Албания ПОЛОЖЕНИЕТО ЕСЪЩОТО: ТРЕТО МЯСТО
    2000 - ......................... без тях и Албания ПОЛОЖЕНИЕТО Е СЪЩОТО: ТРЕТО МЯСТО

    И КЪДЕ Е ползата от СоциализЪма и посткомунизЪма?
    45 ГОДИНИ ИЗВЪН ЕВРОПА

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  80. 80 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    ЧервеноРуски цъвруланко ни учи на история, без да е грамотен

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  81. 81 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    аллах опази от неграмотници

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  82. 82 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    аллах опази от неграмотници

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  83. 83 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 863 Неутрално

    До коментар [#79] от "Уточнител":

    +
    Да де, и аз това имах в предвид относно това, че данните са интересни, но не отразяват по години, а по периоди от около 20г., което изобщо не показва динамиката, и изобщо не потвърждава тезата на боби1946, уви

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  84. 84 Профил на Ген. Колев
    Ген. Колев
    Рейтинг: 617 Неутрално

    До коментар [#37] от "palav_nik":

    Към 1915 г. изгледите за победа на Централните сили са доста добри, но нещата се закучвати времето започва да работи срещу тях. Интересното тук е мужишкият разгром в Източна Прусия, фон Макензен (по-късно главнокомандващ на Балканите) яко им набива канчетата, насреща си има КОГО - ген. Радко Димитриев, антибългаринът, сериен национален предател от Балканските войни и преди това се явява на вярна служба при истинската си родина Рассия, но фатмашката му некадърност идва в бонус на немците, та истинските му сънародници трябва да местят целия фронт дълбоко на Изток. Точно този руски шпионин го награждавахме посмъртно наскоро покрай 100 г. от балканската война.....Срам и позор!

    Вечна слава на дедите ни ляли кръвта си във войните за национално освобождение и обединение. Биха се въртяли в гробовете си ако знаят на какво е заприличала България и народа и, тези за които те мряха....

  85. 85 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3319 Неутрално

    До коментар [#3] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Елементарни внушения. Да сравним колко хора е мобилизирала Германия и колко танка са имали, а колко са останали сега...
    Само в главите на комунетата се крие носталгия по голяма армия.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  86. 86 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4647 Разстроено

    До коментар [#6] от "angevins":

    Така е, съгласен съм с теб. Тази война е особено гадна и тежка за Европа и за България в частност, не случайно нашата страна е първата, която капитулира от страната на Централните сили....

    Губим толкова много войници за нищо, а след това заради Ньойски договор губим и много територии, обложени сме с огромни заеми, които трябва да връщаме, и след национална катастрофа.... наистина гадна война за България!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  87. 87 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Гадно е нищо да не разбираш..., а още по-гадно ти става, ако разбереш, че нищо не разбираш.Но пък това е първата стъпка по пътя към разбирането.

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  88. 88 Профил на Уточнител
    Уточнител
    Рейтинг: 655 Неутрално

    Наистина ли националният Предател Р Димитриев е бил награден?
    Кой може да даде информация кога и къде?

    истината е по-важна от честта на Великая Россия
  89. 89 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4647 Весело

    До коментар [#87] от "Уточнител":

    Уточнителю, може ли да уточниш този коментар към кой беше насочен!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  90. 90 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4647 Неутрално

    [quote#86:"Иво"]огромни заеми[/quote]

    огромни дългове * разбира се....

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  91. 91 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2250 Неутрално

    До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
    "Голям срам !
    Баце не се интересува и от гробовете на български войници в съседните ни балкански страни ! "

    Управляващите ни сякаш умишлено потъпкват историческата ни памет. Поредна национална дата остава без честване в страната. По чия повеля?

  92. 92 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#55] от "olimpipanov":

    Били сме водеща държава преди ПСВ в приказките и мечтите на тариката уж лисица, Фердо и царедворците около него като Гешов, Данев, Радославов.....
    Двете национални катастрофи 1913 и 1919 показаха колко сме "водещи"!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  93. 93 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#21] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Като погледнеш обективно никой в управата на България, на практика не се "интересува" по македония и Западна Тракия таман от 1919 година насам!!!
    Иначе щяха да отпуснат пари и да ги отремонтират, това не иска политически усилия и специални договори..... виж германските, английските военни горбища по Западна България... подържат си ги хората...... без много приказки....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  94. 94 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#6] от "angevins":

    Ако баба ти беше мъжка..... в Историята няма "АКО", каквото е било, било, връщане назад няма...... а за двете национални катастрофи на България 1913 и 1919 сме си виновни ние българите че се водихме по акъла на уж лисицата Фердо и нефелни политици-царедворци като Гешов, Данев, Радославов ...
    Това че българите не обесиха Фердо за двете национални катастрофи в 1918, а му позволиха с "почести" да се измъкне на "заслужена" пенсия и синът му да стане цар та да "доведе" страната до трета национална катастрофа 1947 (Парижския мирен договор) ("дължим" го на Александър Малинов - уж демократ) говори само за себе си колко чиним като народ ...
    Апропо, даже българските комунисти, "учили" уж при Сталин, позволиха на царския род да напусне България с "цялото" имане в 1946.... за да се случи "чудото" цар-министър председател 2001-2005 който придобива собственост за 245 000 000 лева!?!?
    Акъл море.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  95. 95 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 457 Неутрално

    [#94] +++

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    властта ражда паразити
  96. 96 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#94:"boby1945"]с "цялото" имане в 1946[/quote]
    "Имането" е щателно описано в архивите на ДС, куфар по куфар, както и съдържанието.
    Пак ти казвам, направи си труда и попроучи преди да пишеш каквото и да е.
    Освен излагацията си нищо друго не предлагаш. Мина времето когато сляпо "вярвахме" на това дето ни го спускат другарете.
    Рядко се среща такава демагогия като вашата.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  97. 97 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#79] от "Уточнител":

    Ти лъжи лъжи, ама не увличай "Уточнител". Кат цитираш източник, първо го прочети и проумей, после сипи лъжи и измислици...
    По цитирания от тебе източник сравняваните страни по БВП на глава от населението са общо 26.
    България по години 1950, 1973, 1990 е на 23, 22 и 21 място )от 26 страни)
    В 1973 преди Yugoslavia, Turkey, Romania и Albania
    В 1990 преди Yugoslavia, Turkey, Poland, Romania и Albania
    Къде е днес Турция по този показател, сам провери.
    Спрямо средния за Европа показател БВП на глава от населението, този на България нараства от 44% в 1950 на 63 % в 1973, което си е определен икономически успех и това обяснява
    [quote#79:"Уточнител"]КЪДЕ Е ползата от СоциализЪма .......? [/quote]

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  98. 98 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 906 Весело

    До коментар [#96] от "traveler1":

    Знам че собствеността на царската фамилия е
    [quote#96:"traveler1"]щателно описано в архивите на ДС, куфар по куфар, както и съдържанието. [/quote]
    За трите национални катастрофи предизвикани от Кобургите, трябваше да ги изритат без нищо, без право въобще да помирисват България, както направиха италиянците в същата 1946 година, гърците в 1974 и австрийците в 1919 с техните монархии след националните катастрофи ....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  99. 99 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 863 Неутрално

    [quote#98:"boby1945"]трябваше да ги изритат без нищо[/quote]
    Това си е твое мнение. Няма възрастен човек живял по онова време с който да съм разговарял и да е на твоето мнение. Всички са си обичали Царя и институцията с изключение на комунистите. За тях Москва е вся и все, друго тях им не трябва.
    Дядо ми до последно ви псуваше и заради референдума и заради кражбите, които узаконихте с отнемането на земята(няколко декара), гората(11 дка) и воденицата им. Другия ми дядо е бил ятак на Антон Иванов, брат му там умря. След девети му взеха шевните машини от работилницата изкаранси с много труд и пот, и го съсипаха. Никога не стана АБПФК!! През 60-те е казвал на баба ми, че ако брат му е знале за какво се е борил и умрял, ще се обърне в гроба. Същия винаги се е изказвал ласкаво за Цар Борис и царската институция.
    Колкото и да плюете срещу царската институция и Кобургите, няма как да заличите и хубавите неща, които са сторили за страната ни!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  100. 100 Профил на angevins
    angevins
    Рейтинг: 662 Неутрално

    До коментар [#98] от "boby1945":

    Хабсбургите са реабилитирани. Имат си гражданство и си живеят в Австрия. Даже някои май са и в политиката.

    ...ЕвОлЮцИЯ а Не РеВоЛюЦиЯ...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.