Тези трамвайчета не бяха ли по линията Павлово - Бояна, защото спомените ми за 2 - та е че бяха по - дълги с две мотриси и дървените седалки си бяха до страната а не тип пейка.
Едната я откачаха когато пътникопотока намаляваше после пак я закачаха.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
Вместо да се чудят къде да го позиционират като инфоцентър - на бул. Витоша е твърде тясно, на бул. Македония кой ли турист ще ходи и защо - нека да го направят непрекъснато движещ се инфоцентър - например от Съдебната палата до пл. Журналист. Така туристите ще могат да разгледат в движение част от същинския център - със съответния билет като за музей, разбира се, хем да получат инфо за основните забележителности на София като в обикновен туристически център. Това би могла да е една ПОСТОЯННА АТРАКЦИЯ на столицата ни, в която по статистика на година има 1 милион туристи!
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!
Не знам но не е публична тайна, че Завода за трамвай София - Трамкар си съществува Делото "Трамкар" приключи с 2.5 години затвор за Христоско Вретенаров
Красен Николов | 19:11 | 25 януари 2012 | 3 коментара
Сагата по делото "Трамкар" приключи в сряда с окончателна ефективна присъда от 2 години и 6 месеца затвор за бившия изпълнителен директор на столичното общинско дружество Христоско Вретенаров. Казусът стана трагикомичен заради факта, че българският съд не успя в продължение на пет години да произнесе окончателна присъда на човек, който се признава за виновен и надлежно е документирал всичките си престъпления.
Първоинстанционната присъда бе произнесена през 2008 година, когато Софийският градски съд призна Вретенаров за виновен по обвиненията за постепенно източване на 670 000 лева от касата на компанията.
Впоследствие на три пъти Софийският апелативен съд отменяше тази присъда, налагайки му 5 години условно, а ВКС всеки път връщане делото за ново разглеждане заради неправилно прилагане на закона. На четвъртия път апелативният съд потвърди ефективната присъда от 2 години и 6 месеца затвор, която бе потвърдена и от върховните магистрати.
По време на последното разглеждане на делото пред ВКС Вретенаров чистосърдечно обяви, че тези пари не са били предназначени за него, а за рушвети. Той стана известен като единствен по рода си престъпник, който надлежно е описвал всяко едно присвояване на пари от касата на "Трамкар".
Вретенаров първо си призна вината в кабинета на тогавашния кмет и настоящ премиер Бойко Борисов, а впоследствие направи серия от признания пред прокуратурата и съда.
По време на първите заседания по делото защитникът му Димитър Вълчев коментира, че в дългогодишния си опит като адвокат за пръв път среща човек, който толкова искрено да се самоуличи в продължавано престъпление.
Самият Вретенаров обяви пред ВКС, че съжалява и се разкайва за това, което е направил. Прокурорът Руско Карагогов от ВКП беше категоричен, че на Вретенаров "мястото му е в затвора, разбира се!"
Спомням си смътно по тройката се движеха прикачени едни интересни вагончета в които се качваш в средата през голяма двойна врата в едно "антре" и от него през врати се влизаше в преданата и задната част
До коментар [#18] от "shileto":Трамвайните билетчета бяха по 4 ст.,а тези за автобус и тролейбус по 6.Първите бяха зелени,а вторите червени.Имаше и двойни-съответно по 8 и 12ст.,които се дупчеха от двете страни-за две пътувания.
Истинската тройка пък беше единствената линия с 3 вагона.
[quote#19:"maane"]нищо общо със зеленото от оная епоха,[/quote]Преди " победата на народната власт" са били зелени.След установяването и,боядисват гр.транспорт в партийния цвят-червен,с което повтарят земеделците,които когато взели властта боядисали всичко оранжево.
Някъде към края на 70-те години,решиха автобусите,да са червени,тролейбусите сини и трамваите жълти.
Тези трамвайчета не бяха ли по линията Павлово - Бояна, защото спомените ми за 2 - та е че бяха по - дълги с две мотриси[/quote]
Бяха подобни от следващата серия на Сименс.
Вгледай се в сн.15 и ще откриеш разликата : Павлово-Бояна бе еднорелсова линия с раздвоение на днешния площад Пушкин , а тогава бе треволяк където се разминаваха мотрисите. Като стигнеше в Бояна ватман сваляше само ръчките от сн.17, минаваше тържествено през целия вагон, слагаше ръчките на другия контролер и с въжето издърпваше и обръщаше лирата на покрива. А кондуктора минаваше и той по диагонал и сядаше на своето място
За по-младите от мен цените на билетите:
пл.Ленин - Кр.село 2 ст
пл.Ленин - Павлово с прекачване 3 ст
пл.Ленин - Княжево 4 ст
Кр.село - Княжево 2 ст
На Семинарията имаше и с една мотриса , а имаше и с вагон на който много обичах да се качвам, защото вратите и от двете страни бяха само едни решетести с орнаменти и то само на половината височина и за това го пускаха само лятно време
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#13:"shileto"]по тройката се движеха прикачени едни интересни вагончета в [/quote]
И това бе единствената линия на която имаше ДВА вагона към мотрисата и кондуктора седеше именно в антрето, а и вратата бе двойна и се отваряха и двете настрани, по средата имаше една месингова дръжка - тръба , от която сега е изкопиран пилона
А и антрето бе по ниско с 1 стъпало
Подуяне - Халите 2 ст
Халите - З.фабрика 2 ст
Подуяне - Шекер маала 4 ст
И тия вагони бяха неудобни, и опасни за качване и слизане в движение
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#20:"Sabbath"]Трамвайните билетчета бяха по 4 ст.,а тези за автобус и тролейбус по 6.. . . . .Имаше и двойни-съответно по 8 и 12ст.,които се дупчеха от двете страни-за две пътувания. [/quote]
До коментар [#20] от "Sabbath":
Ще те върна малко по-назад в спомените Ти
Трамвайните билети след 1961-ва бяха 2 ст., 3 ст. и 4 ст и заради това бяха с различен цвят на печата , за да си личи. А тролейните и автобусните бяха отначало и те 4 ст но по-късно най-напред тях ги повишиха на 6 ст , а след тях и всички трамвайни станаха по 4 ст
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#25:"shileto"] глобата беше 2 лева [/quote]
Един път ме глобиха и помня че бе 1 лев
Тогава не бях у ред! Отидох на свиждане на аба ми в болницата , а тя се спомина пред очите ми и бях покрусен, а и мислех как ще кажа на татко ! И вместо да си се кача на моята си кола , съм се качил на автобус и в унеса си направо седнах на задната - дългата седалка без изобщо и да помислям за билет , а и нямах, а и камоли и да го дупча !?
Па то тогава за 5 лв пълнех резервоара на Костенурката, та глобата си беше солена . Баничката бе 8 стинки Толкова бе и кутия цигари "Кариочка"
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#22:"Sabbath"]Преди " победата на народната власт" са били зелени.След установяването и,боядисват гр.транспорт в партийния цвят-червен,[/quote]
Червени бяха само 1-цата, 2-ката, 3-ката,4-ката и 6-цата
А 5-цата си бяха зелени точно като този от снимките
Имаше по 5-цата доста стари мотриси и вагони . Имаше и точно като този със седалки покрай прозорците , но пейката бе цяла отначало докрай от двете страни и бяха много високи с 3 стъпала
А и нещо , което май сте го позабравили :
качването бе САМО от задните врати , там бе и седалката на кондуктора и слизането САМО от предните врати !
А и друго с което бяха много удобни тези стари мотриси и вагони: често се накичвахме я на задната броня , я на вратата (стъпалото) от другата страна , които врати по принцип бяха застопорени
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
тоя (и брат му) ги помня от времето като бях малък... често се срещаха из софия... возеха работници и материали като трябва да се ремонтира нещо... имаха дървени печки с комин да се топлят работниците и влачеха товарни ремаркета боядисани и те в зелено... ама беше едно по-тъмно... малко като военно зелено...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...
До коментар [#30] от "Чардо":В предвид крехката ми младежка възраст нямам такива спомени(за зелени петици),но много добре помня мотрисите по тази линия.Те бяха "Република"-първите бъл.производство.Мотрисата беше с пневм.врати,а вагонът с обикновени.Не знам защо,но по други линии,никога не съм виждал такъв трамвай.Само по №5(Съд.Палата,Пл."Дим.Благоев",Руски Паметник,Пирогов,Лагера,Хиподрума,Димитър Несторов,Кр.Село,Бъкстон,Овча Купел,Петко Напетов,Охрид,Княжево).И бяха червени.
До коментар [#29] от "Чардо":
Може да е била лев малко след войната. През 75 г като ученици на листове А 4 с флумастери си бяхме нарисували трамвайни билети и се избъзикахме с една зла контрольорка и тя викна един дремещ милиционер от спирката, свалиха ни и ни глобиха и тримата с по 2 (два) лева и се обадиха в училището ни и за капак зам директора на другия ден ни накара да се острижем до кожа.
[quote#32:"Sabbath"] нямам такива спомени(за зелени петици),но много добре помня мотрисите по тази линия.[/quote]
Даже няма никога да забравя една случка с такава 3 стъпална висока мотриса на сп Берон (моята си спирка) _
беше зимата и имаше доста сняг и то заледен по стъпалата. Една мадама както се катереше , взе та се подхлъзна и така падна , че едно от колената и направо цъфна като разрязано с нож и потече кръв. НО тя като се изправи репликата и беше :
- Леле отидоха ми чорапите ! ! ! - още не бяха открити чорапогащниците , а и найлоновите чорапи си бяха бая кът , че и скъпи !
Та не си оплакваше контузеното коляно , а чорапите!
Ама па знаеш ли какво усещане бе като пуснеш ръка и като свърши чорапа и усетиш как й настръхва кожицата на бедрото . . . .
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#32:"Sabbath"]Само по №5([/quote]
ДА ! Пускаха новите трамваи само по 5-цата!
И това бяха първите мотриси и вагони , които имаха врати само от едната страна!
А защо по-старите имаха врати и от двете страни ?
Ами отначало трамвайните релси са били единични и само на определени места е имало раздвоения за да се разминават .
Като са се изчаквали като дойде първия !
И тези места са се казвали ГАРАЖИ !
Така на Кр.село първото му име е било 3-ти гараж !
А знаеш ли , че спирка Хиподрума не съществуваше някъде до към 1954/55-та? И отначало се казваше "Междинна". Едва след застрояването на Конното с блокове през 1963 и насам я прекръстиха на Хиподрума . А магазин Билла бе конюшнята на състезателните коне
А и Лагера си бе едно кално поле през 1949-та когато се заселихме там в блоковете на Завод 12- сегашните 24 и 25 блок!
Бяха единствените блокове и от балкона виждах всичко по булеварда , който бе застла първоначално с големите , широките павета . С тях застлаха доста квартални улици в Добруджанския квартал около 25-то училище.
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#34:"shileto"]Може да е била лев малко след войната.[/quote]
Баба Божура почина на 05.03.1970 г. А 2 месеца по-рано на 05.01 . се роди големия ми син , а и 05.03.1946-та ми е рожден ден , та няма как да омешам случката. Годината на раждането на сина ми и моя рожден ден са стигурни ориентири . .
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
[quote#36:"mamuncho"]Тия мотриси с пневматичните врати и . . .. . .. . . се кефех когато прозореца само от дясно беше отворен другите бяха заключени. [/quote]
На старите трамваи и тролеи прозорците се отваряха и от двете страни.
И ставаха гафове особено на тролеите с тези отворени леви прозорци.
А иначе си бе кеф летно време да се настаниш на отворен джам или да се качиш на вагона на 5-цата , че вратите не се затваряха автоматично и да седиш до вратата . . .
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Безуспешно чакащ промяна
Рейтинг: 409 НеутралноСтрахотно изглежда и бих се повозил
Леко обезчовечен...alg57373608
Рейтинг: 1560 НеутралноМного е красиво и с вкус направена реставрация.
CINZANO
Рейтинг: 526 ВеселоСупер!
Мома, събори Альошата!Само мустакатия на сн. 12 разваля впечатлението с тези дънки
12345
Рейтинг: 524 НеутралноКаква е разликата с ретротрамвая, който пускат в София всяка година по това време?
Танас
Рейтинг: 1100 НеутралноТези трамвайчета не бяха ли по линията Павлово - Бояна, защото спомените ми за 2 - та е че бяха по - дълги с две мотриси и дървените седалки си бяха до страната а не тип пейка.
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Едната я откачаха когато пътникопотока намаляваше после пак я закачаха.
Танас
Рейтинг: 1100 Неутрално[quote#5:"12345"]Каква е разликата с ретротрамвая, който пускат в София всяка година по това време?[/quote]
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.На онзи пише че е номер 2 и Св, Неделя а на този е 3 и Св. Троица.
Снимах го за деня на София в един дъжд беше спрял на пл.Славейков.
12345
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#7] от "mamuncho":
Страшна разлика значи. Защо тогава ни пробутват това сега като новина?
Emergen-C
Рейтинг: 230 ЛюбопитноАма Станишев ли ще е ватманът, или ще върнат Евгени Минчев, като излезе от Биг Брадър?
#KOЙ номинира бокова!gun
Рейтинг: 658 НеутралноВместо да се чудят къде да го позиционират като инфоцентър - на бул. Витоша е твърде тясно, на бул. Македония кой ли турист ще ходи и защо - нека да го направят непрекъснато движещ се инфоцентър - например от Съдебната палата до пл. Журналист. Така туристите ще могат да разгледат в движение част от същинския център - със съответния билет като за музей, разбира се, хем да получат инфо за основните забележителности на София като в обикновен туристически център. Това би могла да е една ПОСТОЯННА АТРАКЦИЯ на столицата ни, в която по статистика на година има 1 милион туристи!
За свободата на словото - форумът да е без регистрация!Танас
Рейтинг: 1100 НеутралноДо коментар [#8] от "12345":
s-25-godini-zatvor-za-hristosko-vretenarov-news188 853.html
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Не знам но не е публична тайна, че Завода за трамвай София - Трамкар си съществува Делото "Трамкар" приключи с 2.5 години затвор за Христоско Вретенаров
Красен Николов | 19:11 | 25 януари 2012 | 3 коментара
Сагата по делото "Трамкар" приключи в сряда с окончателна ефективна присъда от 2 години и 6 месеца затвор за бившия изпълнителен директор на столичното общинско дружество Христоско Вретенаров. Казусът стана трагикомичен заради факта, че българският съд не успя в продължение на пет години да произнесе окончателна присъда на човек, който се признава за виновен и надлежно е документирал всичките си престъпления.
Първоинстанционната присъда бе произнесена през 2008 година, когато Софийският градски съд призна Вретенаров за виновен по обвиненията за постепенно източване на 670 000 лева от касата на компанията.
Впоследствие на три пъти Софийският апелативен съд отменяше тази присъда, налагайки му 5 години условно, а ВКС всеки път връщане делото за ново разглеждане заради неправилно прилагане на закона. На четвъртия път апелативният съд потвърди ефективната присъда от 2 години и 6 месеца затвор, която бе потвърдена и от върховните магистрати.
По време на последното разглеждане на делото пред ВКС Вретенаров чистосърдечно обяви, че тези пари не са били предназначени за него, а за рушвети. Той стана известен като единствен по рода си престъпник, който надлежно е описвал всяко едно присвояване на пари от касата на "Трамкар".
Вретенаров първо си призна вината в кабинета на тогавашния кмет и настоящ премиер Бойко Борисов, а впоследствие направи серия от признания пред прокуратурата и съда.
По време на първите заседания по делото защитникът му Димитър Вълчев коментира, че в дългогодишния си опит като адвокат за пръв път среща човек, който толкова искрено да се самоуличи в продължавано престъпление.
Самият Вретенаров обяви пред ВКС, че съжалява и се разкайва за това, което е направил. Прокурорът Руско Карагогов от ВКП беше категоричен, че на Вретенаров "мястото му е в затвора, разбира се!"
http://www.mediapool.bg/deloto-tramkar-priklyuchi-
дурак
Рейтинг: 581 Весело[quote#9:"Emergen-C"]Ама Станишев ли ще е ватманът, или ще върнат
Евгени Минчев, като излезе от Биг Брадър?[/quote]
+++
изпреварил си ме
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноСпомням си смътно по тройката се движеха прикачени едни интересни вагончета в които се качваш в средата през голяма двойна врата в едно "антре" и от него през врати се влизаше в преданата и задната част
shileto
Рейтинг: 1154 ВеселоДо коментар [#9] от "Emergen-C":
До коментар [#12] от "Серафим":
Глезите се, искате и лорд да ви кара хубавото трамвайче
дурак
Рейтинг: 581 Весело[quote#14:"shileto"]Глезите се, искате и Лордка да ви кара хубавото трамвайче[/quote]
ще Й се зарадват пътниците
xmm
Рейтинг: 1154 ВеселоА билетите пак ли ще са по 0,06 лв?
Танас
Рейтинг: 1100 Весело[quote#16:"xmm"]А билетите пак ли ще са по 0,06 лв?[/quote]
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.Не. Ще има прИмоция и ще ги върнат на 0.04 лв. колкото си бяха после станаха 0.06 лв.
shileto
Рейтинг: 1154 ВеселоДо коментар [#16] от "xmm":
Защо 6 ст, за трамваите имаше отделни билети от по 4 ст, някъде към седемдесет и някоя година ги изравниха
maane
Рейтинг: 294 НеутралноДобра идея но от къде тоя зелен цвят извадиха, нищо общо със зеленото от оная епоха, както обикновенно, бг-то го избива на кич и чалга.
Sabbath
Рейтинг: 1110 НеутралноДо коментар [#18] от "shileto":Трамвайните билетчета бяха по 4 ст.,а тези за автобус и тролейбус по 6.Първите бяха зелени,а вторите червени.Имаше и двойни-съответно по 8 и 12ст.,които се дупчеха от двете страни-за две пътувания.
Истинската тройка пък беше единствената линия с 3 вагона.
xmm
Рейтинг: 1154 ВеселоДо коментар [#18] от "shileto":
Спомням си само тези по 6 ст,затова
Ама и за 4 ст можем да се повозим де
Sabbath
Рейтинг: 1110 Неутрално[quote#19:"maane"]нищо общо със зеленото от оная епоха,[/quote]Преди " победата на народната власт" са били зелени.След установяването и,боядисват гр.транспорт в партийния цвят-червен,с което повтарят земеделците,които когато взели властта боядисали всичко оранжево.
Някъде към края на 70-те години,решиха автобусите,да са червени,тролейбусите сини и трамваите жълти.
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "mamuncho":
където се разминаваха мотрисите. Като стигнеше в Бояна ватман сваляше само ръчките от сн.17, минаваше тържествено през целия вагон, слагаше ръчките на другия контролер и с въжето издърпваше и обръщаше лирата на покрива. А кондуктора минаваше и той по диагонал и сядаше на своето място
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#6:"mamuncho"]
Тези трамвайчета не бяха ли по линията Павлово - Бояна, защото спомените ми за 2 - та е че бяха по - дълги с две мотриси[/quote]
Бяха подобни от следващата серия на Сименс.
Вгледай се в сн.15 и ще откриеш разликата : Павлово-Бояна бе еднорелсова линия с раздвоение на днешния площад Пушкин , а тогава бе треволяк
За по-младите от мен цените на билетите:
пл.Ленин - Кр.село 2 ст
пл.Ленин - Павлово с прекачване 3 ст
пл.Ленин - Княжево 4 ст
Кр.село - Княжево 2 ст
На Семинарията имаше и с една мотриса , а имаше и с вагон на който много обичах да се качвам, защото вратите и от двете страни бяха само едни решетести с орнаменти и то само на половината височина и за това го пускаха само лятно време
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноДо коментар [#20] от "Sabbath":
Точно! Три вагона и то от тези за които съм писал по горе и те бяха само по тройката
shileto
Рейтинг: 1154 ВеселоДо коментар [#21] от "xmm":
Може и да не дупчим, глобата беше 2 лева
xmm
Рейтинг: 1154 ВеселоДо коментар [#25] от "shileto":
мдаа,значи сега глобата е 20 лв,би трябвало и билета да е около 0,60 лв?
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "shileto":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#13:"shileto"]по тройката се движеха прикачени едни интересни вагончета в [/quote]
И това бе единствената линия на която имаше ДВА вагона към мотрисата и кондуктора седеше именно в антрето, а и вратата бе двойна и се отваряха и двете настрани, по средата имаше една месингова дръжка - тръба , от която сега е изкопиран пилона
А и антрето бе по ниско с 1 стъпало
Подуяне - Халите 2 ст
Халите - З.фабрика 2 ст
Подуяне - Шекер маала 4 ст
И тия вагони бяха неудобни, и опасни за качване и слизане в движение
Чардо
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#20:"Sabbath"]Трамвайните билетчета бяха по 4 ст.,а тези за автобус и тролейбус по 6.. . . . .Имаше и двойни-съответно по 8 и 12ст.,които се дупчеха от двете страни-за две пътувания. [/quote]
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24До коментар [#20] от "Sabbath":
Ще те върна малко по-назад в спомените Ти
Трамвайните билети след 1961-ва бяха 2 ст., 3 ст. и 4 ст и заради това бяха с различен цвят на печата , за да си личи. А тролейните и автобусните бяха отначало и те 4 ст но по-късно най-напред тях ги повишиха на 6 ст , а след тях и всички трамвайни станаха по 4 ст
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "shileto":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#25:"shileto"] глобата беше 2 лева [/quote]
Един път ме глобиха и помня че бе 1 лев
Тогава не бях у ред! Отидох на свиждане на аба ми в болницата , а тя се спомина пред очите ми и бях покрусен, а и мислех как ще кажа на татко ! И вместо да си се кача на моята си кола , съм се качил на автобус и в унеса си направо седнах на задната - дългата седалка без изобщо и да помислям за билет , а и нямах, а и камоли и да го дупча !?
Па то тогава за 5 лв пълнех резервоара на Костенурката, та глобата си беше солена . Баничката бе 8 стинки Толкова бе и кутия цигари "Кариочка"
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "Sabbath":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#22:"Sabbath"]Преди " победата на народната власт" са били зелени.След установяването и,боядисват гр.транспорт в партийния цвят-червен,[/quote]
Червени бяха само 1-цата, 2-ката, 3-ката,4-ката и 6-цата
А 5-цата си бяха зелени точно като този от снимките
Имаше по 5-цата доста стари мотриси и вагони . Имаше и точно като този със седалки покрай прозорците , но пейката бе цяла отначало докрай от двете страни и бяха много високи с 3 стъпала
А и нещо , което май сте го позабравили :
качването бе САМО от задните врати , там бе и седалката на кондуктора и слизането САМО от предните врати !
А и друго с което бяха много удобни тези стари мотриси и вагони: често се накичвахме я на задната броня , я на вратата (стъпалото) от другата страна , които врати по принцип бяха застопорени
tucker case
Рейтинг: 1040 Веселотоя (и брат му) ги помня от времето като бях малък... често се срещаха из софия... возеха работници и материали като трябва да се ремонтира нещо... имаха дървени печки с комин да се топлят работниците и влачеха товарни ремаркета боядисани и те в зелено... ама беше едно по-тъмно... малко като военно зелено...
Now what's a few miles between the beauty and the beast...Sabbath
Рейтинг: 1110 ЛюбопитноДо коментар [#30] от "Чардо":В предвид крехката ми младежка възраст нямам такива спомени(за зелени петици),но много добре помня мотрисите по тази линия.Те бяха "Република"-първите бъл.производство.Мотрисата беше с пневм.врати,а вагонът с обикновени.Не знам защо,но по други линии,никога не съм виждал такъв трамвай.Само по №5(Съд.Палата,Пл."Дим.Благоев",Руски Паметник,Пирогов,Лагера,Хиподрума,Димитър Несторов,Кр.Село,Бъкстон,Овча Купел,Петко Напетов,Охрид,Княжево).И бяха червени.
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноДо коментар [#32] от "Sabbath":
По петицата тези по различни мотриси с пневматичните врати мисля че бяха АЕГ а другите бяха Сименс
shileto
Рейтинг: 1154 НеутралноДо коментар [#29] от "Чардо":
Може да е била лев малко след войната. През 75 г като ученици на листове А 4 с флумастери си бяхме нарисували трамвайни билети и се избъзикахме с една зла контрольорка и тя викна един дремещ милиционер от спирката, свалиха ни и ни глобиха и тримата с по 2 (два) лева и се обадиха в училището ни и за капак зам директора на другия ден ни накара да се острижем до кожа.
Sabbath
Рейтинг: 1110 НеутралноДо коментар [#33] от "shileto":Никакъв АЕГ,никакъв Сименс. Чисто българска разработка от 1951 г. na-gradskiia-transport/51/istoriia-na-sofiiskiia-t ramvai
https://www.sofiatraffic.bg/bg/transport/istoriia-
Танас
Рейтинг: 1100 НеутралноДо коментар [#32] от "Sabbath":
"Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.До коментар [#34] от "shileto":
Тия мотриси с пневматичните врати и моето поколение ги завари и се кефех когато прозореца само от дясно беше отворен другите бяха заключени.
vihrogushko
Рейтинг: 237 ЛюбопитноЕто в този стил и цвят трябва да бъдат и новите трамвай, за да се запазят традициите в съвремието
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "Sabbath":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#32:"Sabbath"] нямам такива спомени(за зелени петици),но много добре помня мотрисите по тази линия.[/quote]
Даже няма никога да забравя една случка с такава 3 стъпална висока мотриса на сп Берон (моята си спирка) _
беше зимата и имаше доста сняг и то заледен по стъпалата. Една мадама както се катереше , взе та се подхлъзна и така падна , че едно от колената и направо цъфна като разрязано с нож и потече кръв. НО тя като се изправи репликата и беше :
- Леле отидоха ми чорапите ! ! ! - още не бяха открити чорапогащниците , а и найлоновите чорапи си бяха бая кът , че и скъпи !
Та не си оплакваше контузеното коляно , а чорапите!
Ама па знаеш ли какво усещане бе като пуснеш ръка и като свърши чорапа и усетиш как й настръхва кожицата на бедрото . . . .
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "Sabbath":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#32:"Sabbath"]Само по №5([/quote]
ДА ! Пускаха новите трамваи само по 5-цата!
И това бяха първите мотриси и вагони , които имаха врати само от едната страна!
А защо по-старите имаха врати и от двете страни ?
Ами отначало трамвайните релси са били единични и само на определени места е имало раздвоения за да се разминават .
Като са се изчаквали като дойде първия !
И тези места са се казвали ГАРАЖИ !
Така на Кр.село първото му име е било 3-ти гараж !
А знаеш ли , че спирка Хиподрума не съществуваше някъде до към 1954/55-та? И отначало се казваше "Междинна". Едва след застрояването на Конното с блокове през 1963 и насам я прекръстиха на Хиподрума . А магазин Билла бе конюшнята на състезателните коне
А и Лагера си бе едно кално поле през 1949-та когато се заселихме там в блоковете на Завод 12- сегашните 24 и 25 блок!
Бяха единствените блокове и от балкона виждах всичко по булеварда , който бе застла първоначално с големите , широките павета . С тях застлаха доста квартални улици в Добруджанския квартал около 25-то училище.
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#34] от "shileto":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#34:"shileto"]Може да е била лев малко след войната.[/quote]
Баба Божура почина на 05.03.1970 г. А 2 месеца по-рано на 05.01 . се роди големия ми син , а и 05.03.1946-та ми е рожден ден , та няма как да омешам случката. Годината на раждането на сина ми и моя рожден ден са стигурни ориентири . .
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#36] от "mamuncho":
или да се качиш на вагона на 5-цата , че вратите не се затваряха автоматично и да седиш до вратата . . .
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#36:"mamuncho"]Тия мотриси с пневматичните врати и . . .. . .. . . се кефех когато прозореца само от дясно беше отворен другите бяха заключени. [/quote]
На старите трамваи и тролеи прозорците се отваряха и от двете страни.
И ставаха гафове особено на тролеите с тези отворени леви прозорци.
А иначе си бе кеф летно време да се настаниш на отворен джам
Чардо
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "shileto":
3a,75y,316.96h,95.13t/data=!3m6!1e1!3m4!1sGkRUDan- yj5iJ-XiRbAErw!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24[quote#33:"shileto"]мисля че бяха АЕГ а другите бяха Сименс [/quote]
НЕ приятелю!
Бяха си от чертежа до последната гайка български - направени в депото на Кр.село. Та после се разрасна и стана Трамваен завод.
Тази сграда която ще видиш бе административната сграда на завода, а самия завод и депо са в ляво от нея.
До колкото знам сега е главно на КТБ ? ? ?
https://www.google.bg/maps/@42.6772728,23.2818233,