7/19
Фотогалерия: Абсурдът на варненските велоалеи
Заради неудачното планиране на велосипедните алеи, които принуждават колоездачите да минават през пешеходните подлези, велосипедистите предпочитат да пресичат оживения бул. "Мария Луиза" така, както са го правили и до сега.
chicago514
Рейтинг: 2195 НеутралноЕ,на това в България му казваме - Усвояване на евросредства.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Smoke
Рейтинг: 633 НеутралноСамо като видя качеството на т.нар. "асфалт" на снимка №1, всичко ми става ясно. В Европа по тротоари (ако са асфалтирани) слагат алфалт от специална ситна скъпа смеска, така че да държи изключително дълго време, а тук всеки слага някакви лайна с мъничко добавен битум, отчита свършена работа и прибира парите.
Миро
Рейтинг: 434 РазстроеноСтанахме за смях и подигравки с тези "вело алеи". Thanks to гербаджиите.
другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!hsi
Рейтинг: 230 Весело6-та снимка най-много "кърти" ... влизаш в дупката (подлез) ... и нека силата да бъде с теб!
karabastun
Рейтинг: 8282 НеутралноНай-късно преди следващите общински избори ще има нов проект и нов ремонт на велоалеите във Варна !
[email protected]slq84014722
Рейтинг: 872 НеутралноГлупава политически мотивирана критика. Всеки ден карам по някои от велоалеите, които показвате. Според някои маргинали мястото на децата, които карат велосипеди е на пътя при колите, а не при пешеходците. Представяте ли си какво безумие? А същите искат и да се развалят булевардите, за да се поставят велоалеи.
-li-vijte-tazi-v-london/
[quote#3:"Smoke"]Само като видя качеството на т.нар. "асфалт" на снимка №1, всичко ми става ясно. В Европа по тротоари (ако са асфалтирани) слагат алфалт от специална ситна скъпа смеска, така че да държи изключително дълго време,[/quote]
А пък този коментиращ не е виждал Европа даже на снимка и лъже останалите потребители. Ето велоалеи от Лондон:
http://ovarna.bg/about-varna/varnenskata-veloaleya
полувишис
Рейтинг: 274 Веселоааа, Варна. първи частен град
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesно частните ръце са комунистически, чака ви тежко бъдеще.
Trayan
Рейтинг: 925 НеутралноТотален абсурд с нашите пари и съм сигурен, че няма да има нито една оставка, нито някой ще върне пари или плати безобразието от джоба си.
slq84014722
Рейтинг: 872 Неутрално[quote#5:"hsi"]6-та снимка най-много "кърти" ... влизаш в дупката (подлез) ...[/quote]
И коментара ти кърти. Ако знаеше, че това е Т-образно кръстовище и насреща, срещу края на велоалеята булеварда не продължава нататък, щеше ли да напишеш такъв коментар?
https://goo.gl/cKzkHJ
nihao
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#5] от "hsi":
Всъщност тези алеи представляват опастност за ползуващите ги. А има готови примери от градове в Северозападна Европа...
Grizacha ot Razgrad
Рейтинг: 594 Разстроено[quote#1:"chicago514"]Е,на това в България му казваме - Усвояване на евросредства.
[/quote]
До коментар [#1] от "chicago514":
Да така е,парите са откраднати,виновни няма.
omega
Рейтинг: 648 НеутралноТова, че влизали в конфликт с пешеходците се дължи на липсата на навик у последните да не вървят по алеите..А, дали алеята да свършва пред подлеза? е, някой да каже как да продължи алеята и в подлеза първо или искат да им се направят надлези
Хей ръчички, хей ги три, но едната е с пари. Май, че иска да ни купи, по - добре е да я счупим.Индиана
Рейтинг: 1312 НеутралноСнимки 12-17 са моите фаворити. Въпросните алеи са проектиране от човек, които и като ученик не е карал колело, а го е виждал само на снимка.
442
Рейтинг: 1392 НеутралноМного пари на НЕГОВО ВЕЛИЧЕСТВО ЕВРОПЕЙСКИЯ ДАНЪКОПЛАТЕЦ, се ПРОПИЛАХА по НАЙ-ГРОЗНИЯ НАЧИН. Няма човек по света, който да не побеснее, ако види, че дадените от него пари на някой, уж да се пооправи да има нещо хубаво, се пропилеят безвъзвратно по този грозен начин.
Най-лошото в случая, е, че виновни няма.
shy25392740
Рейтинг: 8 НеутралноАбсурдът на старозагорските "велоалеи" не отстъпва на този по никакъв начин.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Нефертити
Рейтинг: 1557 НеутралноЕдни пари е трябвало да се дадат на ени наши хора.
Предразсъдъците са за ограничените.hsi
Рейтинг: 230 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "Отнесен":
Именно, велоалеята завършва в дупка, от която няма продължения на велоалеята. Надявам се, че поне ще сложат знак на асфалта 'път без изход' за велосипедистите, когато ги разчертаят.
nv
Рейтинг: 732 НеутралноДо коментар [#4] от "Миро":
Автентичните десни cinik и niksan1 ще гласуват за Мая Манолова на балотажа.[quote#4:"Миро"]Станахме за смях и подигравки с тези "вело алеи". [/quote]
Е, сефте. Те велоалеите да й бяха кусурът на Варна.
гарата
Рейтинг: 688 НеутралноСтига сте ревали!
Важното е да има усвояване и видими резултати.
За тесните алеи ще карате с велосипеди без кормило.
cinik
Рейтинг: 2609 Неутрално[quote#0:"oт фотоматериала"]15/19 снимки в галерията
Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!Любопитно е как ще се справят велосипедистите с толкова много резки извивки по велосипедната алея. Фотограф: Спас Спасов[/quote]
Спасе, след 20 години един или друг свидетел на събитията ще издаде някаква автобиографична книга, спомени, хроники или нещо друго, както направиха Иван Славков (Батето), Рангел Вълчанов, Огнян Герджиков и др. И в нея ще прочетем някъде на средните страници, каква е била работата.
Вероятно за вашия клуб Велоустрем ще пише нещо от сорта на: "Докладвахме на кмета, че едни млади момчета чакат пред кабинета му да се оплачат, че колоездачната алея се вие като змия между будките и осветителните стълбове. Кметът едвам ни изслуша и каза: "Кажете им на колоездачити, сутрин вмйесто мюсли с кисило мляко, идно топло шкимбйе с 2 ракийки и алейката изведнъж ша пасни идиално на траикторията на движеинийто им!"
Petleshev
Рейтинг: 3077 НеутралноАз лично си мислех, че Варна беше ударила дъното с Кирил Йорданов...! Ама се оказа, че има и по-лошо - Иван Портних!
Бивш tww09306483.Предлагам на варненския велоклуб, да напишат официална покана на бате Бойко, да дойде да пререже лентата, на този ГЕРБ-аджийски шедьовър!
Предполагам, че след като приключат с тази глупост, ще изчакат да позатихне скандала и ще започнат друг проект, че да премахват велоалеите! Усвояването, трябва да върви!
Petleshev
Рейтинг: 3077 НеутралноДо коментар [#15] от "442":
Бивш tww09306483.Как да няма виновни? За Иван Костов, не сте ли чували?!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2358 НеутралноЗиг-загът на "еднопосочната" велосипедна алея следва контура на сградите по бул. "Осми приморски полк"
_______________
Ужас,ужас!
gost22
Рейтинг: 2035 ЛюбопитноДори и западна фирма да правеше велоалеите в България, да имаше тотален финансов контрол от немски данъчни (дето свиха диска със спестените данъци от швейцарските банки), пак велоалеите щяха да са нещо смешно, защото НИКОГА В ГРАДОУСТРОЙСТВЕНИЯ ПЛАН НЕ СА ПРЕДВИЖДАНИ ВЕЛОСИПЕДИСТИ. От там и се е смятало само необходимото за улица и тротоар, и градинки където както дойде, но не и място за още някакво непрекъсваемо и право платно. Ха да видим как ще преместите стълбовете или сградите, че да отворите още 1,5 метра за велоалея без да режете от тротоара или уличното платно. Ха давидим, как ще кръстосате велоалея с натоварен булевард, при условие, че има подлез вместо пешеходна пътека.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Мястото е ограничено между сгради, които няма как да се местят. Дори рязането на дървета и местенето на стълбове няма да осигури 1,5 метра допълнителна ширина по цялото трасе на велоалеите. Вгледайте се в центъра на вашия град и ще видите че съм прав. То новите квартали с новото строителство нямат място за тротоар за пешеходците, вие очаквате някой кмет дето ще дойде на власт години след строежа да сътвори необходимото място... Е, да, има шанс да се появи някой вълшебник, ама не разчитайте много на това.
Легионер
Рейтинг: 434 НеутралноТрагекомично е положението, уважаеми колеги съфорумци! Самата некомпетентност на проектанта и очевадно левите ръце на изпълнителите поставят поредното петно в центъра на този така хубав български морски град! А качеството на материалите е ПОД ВСЯКАКВА КРИТИКА! Как може това да се нарича асфалт? Това е чакъл с малко битум, но не е първокачествен асфалт, какъвто трябва да има.
Отговарям и общувам във форума само с хора, които спазват добрия тон, уважават чуждото мнение и са коректни в изказванията си.gost22
Рейтинг: 2035 ЛюбопитноИ като сме се хванали точно за Варна, има снимки от "Стара Варна" където се вижда, че основните сгради в центъра вече са изградени и няма как да се разширява мястото между тях. Отделно сами град се разрастна през соца, а тогава такива екстри не се предвиждаха и днес няма как да се бутат блокове, че да се разширяват улици. Задръстванията във Варна са точно поради липса на място за разширяване на улиците, та камо ли да се намери място и за още 1,5 метра прави трасета, дето да са с дължина километри. Вашите градове са същите, защото са планирани и строени по същото време. Хайде малко реалност в мераците, че да не се фрустрираме излишно.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Според мен, велоалеите може да се случат с промяна на отводнителните шахти (вграждането им в тротоарите и странично оттичане на водата), с правилно полагане на асфалта (да няма локви и реки), и як контрол върху скоростта на автомобилите в дясната лента. Няма как нито да пренаредим стълбовете и дърветата, та остава само да сме по дисциплинирани за да ни се получат нещата. Тъпо е да вкараш засилени велосипедисти сред заблеяни пешеходци и съвсем скоро ще пишем за ПТП с велосипеди на тротоара, и то с яко трошене на кости.
Боян Цветков
Рейтинг: 434 НеутралноА аз си мислех, че в София са зле направени велоалеите...
"You look into the sky and see His arms of love reaching out for you His arms of love and grace and you know you need Him" Kutless - Your Touchirons
Рейтинг: 647 НеутралноА е толкова прост - отваряте стрийт вю от Холандия и готово. Вече дори няма нужда общински служители да се командироват на "обмяна на опит".
Norman Granz
Рейтинг: 3080 НеутралноМутрата никога не може да създаде нищо стойностно. Тя знае само как да потребява: Мерцедеси, 30-годишно уиски, пури по 100 лева парчето, манекенки...
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.Мутрата знае, че тунинговането на AMG е "пълна селяния", докато това на Брабус "кърти мивки".
Мутрата знае, че Кейт Мос е "проскубана коза", докато Цеца Величкович е "богиня".
Мутрата разбира от всичко - с изключение на онова, за което й се плаща да свърши. Което не й пречи да "усвои" парите.
extraCACA
Рейтинг: 1209 Весело#16
'Планирането на еднопосочната велосипедна алея не е съобразено с временните търговски обекти по трасето й. Любопитно е решението тя да ги заобикаля, вместо за бараките да бъде потърсено по-удачно място."
абе Спасе, тва е Лафка под прикритие, а не временен търговски обект
gemar
Рейтинг: 8 ГневноНе може да се отрича всичко! Лесно се критикува, но е трудно да дадеш осъществими предложения! До тук не прочетох нито едно такова! Едно е ясно, в нашия град десетки години се застрояваше законно без мисъл за бъдеще!Знаете ли, че около Спортна зала с ново строителство има тротоари с точно 3 бр. плочки и балкони на първи етаж! И не само там! Сега и да търсим под вола теле, няма да намерим, защото и улиците, и тротоарите ни са тесни, а и колите ни са паркирани там! Искаме и повече детски площадки! И на мен не ми харесват изпълненията от снимка 12 нататък и мисля, че трябва да се променят! Не ми харесва, че и лавките заемат тротоарите! Така че съм за решенията от снимки 1 - 11! Не можем да изместим сградите, не можем да стесним платната и тротоарите на улиците, тогава да си направим въздушни велоалеи!
edmund0
Рейтинг: 402 Неутрално[quote#25:"gost22"]НИКОГА В ГРАДОУСТРОЙСТВЕНИЯ ПЛАН НЕ СА ПРЕДВИЖДАНИ ВЕЛОСИПЕДИСТИ. [/quote]
Вчера пак на теб отговарях под другата статия.
Как в градове като Хамбург, Ротердам, Брюксел и ПЛОВДИВ намериха място за колоездачи, само във Варна няма.
jelev_jelqzko
Рейтинг: 1021 НеутралноПо професия съм строителен техник.Преди 20г. взех решение да не се занимавам със строителство.Решението ми струва много тъй като образованието ми е свързано изцяло със строителство.И от тогава до днес непрекъснато се натъквам на примери ,че решението ми е било правилно.Чудя се само колко лекари,юристи и т.н са постъпили като мен и си мислят същото?
Всъщност познавам такива хора.
Преди да играе дървото в държавата ни нищо няма да се оправи.Боя се ,че пак ние ще го гризнем.
Chavo64
Рейтинг: 381 ВеселоМдаа проектирано от човек, дето никога не се е качвал на велосипед. На всичко отгоре тоя "проектант"😜 Май и град не е виждал.
chavo64Darth Plagueis
Рейтинг: 1458 НеутралноСофийските са не по-малко абсурдни. А да търсиш политически отенък в напълно уместна критика е абсурдно.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКarte
Рейтинг: 434 НеутралноСпас и Дневник срещу варненските велоалеи - Епизод 3. Да се смееш ли, да плачеш ли... Пичове сериозно, ок разбирам, вече и аз се примирих, че във Варна ще имаме най-лошите велоалеи във Варшавския договор
Даже няма да ви искам база за сравнение с Бургас, София, Стара Загора и на други места, където всевиждащия обектив на Спас го няма. Очевидно и примерите от Лондон и Берлин, които ви пускаме във форума не могат да ви убедят. Пък и не съм професионален проектант, че да мога да изкажа компетентно мнение. (Това че хората вече карат по тези алеи, хайде от мен да мине, Спас не го е видял) Ама журналистическите стандарти, които вие претендирате че спазвате, изискват поне от кумова срама да покажете няколко гледни точки върху проблема , а не само тая на велоклуб Устрем, който "е получил не повече от 3-4 хил. лв" за "няколко образователни събития по тази тема" ("Велоалеите във Варна – пълен абсурд за 4.6 млн. лв." - С. Спасов, Дневник от 3.12). (Боже какви са тия образователни събития за 3-4 бона - ама хайде да не се заяждам) Ми да бяхте намерили независим проектант и той да си даде мнението. Ми да бяхте видели/показали как е по другите градове - дето очевидно се управляват по добре от Варна. ... Не знам, чак ми е странно какъв е той хейт към Варна, дето се лее на страниците на Дневник (не че града е цъфнал и вързал, ама покажете ми поне един град в БГ дето да е такъв). ... Хайде със здраве от мен.
Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...sega_007
Рейтинг: 434 НеутралноГарантирано от ГЕРБ, успешно реализирано от кмета "опушеният Боб Марли" и прилежно усвоени едни народни пари от едни наши фирми.
Добре похапнаха, нали.
А сега ние, ако викаме още малко, ще вземат да направят един ремонт на тия алеи и пак с наши пари и пак ще си го платим повторно, а те повторно ще си пооткраднат.
simon40
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#7] от "Отнесен":
Чай ве, те не са направени още а ти всеки ден караш?
С какво колело си че ми стана интересно!
Ти май се общински ГЕРБ трол а? Щото тези статии колко е зле на запад ... как да ти кажа смешни сте.
simon40
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#37] от "arte":
Виж ко човек, това което пишеш са пожелания, да бяхте това да бяхте онова...
Бяхме и то в писмен вид.
И резултата е това.
А относно дейността на вело клубовете във Варна, можеше поне да гугълнеш преди да пишеш неподготвен.
waterfall
Рейтинг: 909 НеутралноСмешно. Но защо никой досега не е реагирал? А вече когато са готови ще се бойкотират.
sasoss
Рейтинг: 720 НеутралноПроверка/ревизия на договорите и изпълнението на велоалеите и детските площадки!
Детските площадки са много добре с някои забележки. Но пък 100к за една площадка изглежда доста раздуто.
Някои от "чудесата" на велоалеите съм ги виждал и в чужбина, но това с подлезите никъде.
Вместо да се чудят как да направят алеите по 8-ми приморски полк, да бяха махнали паркираните коли по някои от успоредните улички и там да ги направят. Хем ще е светне една улица без безразборно паркираните кошници, хем и велоалеята ще е достатъчно функционална.
waterfall
Рейтинг: 909 НеутралноСъщо и централният площад - който толкова много се рекламира, всъщност е грозен. Единственото полезно нещо е смяната на старите плочки с нови. Но няма никакъв дух, никаква аристократичност, никаква изисканост. Явно се вижда, че са усвоени "едни пари". Изключително грозни и безсмислени саксии, а на едно място фонтанът излиза директно от плочките на улицата, но е осветен. Такава глупост.
arte
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#40] от "simon40":
Костов е виновен. И циганите. И колоездачите...Ами ти май не си Спас Спасов и Дневник, щото пожеланията в коментара ми бяха към тях. Иначе последвах съвета ти и написах в Гугъл "велоклуб Устрем". Излезе сайт на веломагазин Устерм и клуб към него. В рубриката събития има великденски поход от 2011 г. и Джулайски велопоход 2012.
Виж пич, не се заяждам с колоездачите. Аз самия чакам алеята да е готова между Чайка и Червения площад и тръгвам на работа с колелото. Жена ми и тя. Сина ми и той. Проблемът с велоалеите, доколкото го има, е само върха на айсберга. Проблемът е, че в Общината не работят читаво. Още по-големият проблем е, че тези дето трябва да са на острието на контрола - демек медиите и журналистите, и те не работят читаво. Имам коментари и под други материали в рубриката - хвърли им едно око, че не ми е удобно да се самоцитирам. Дневник има изкривена редакционна политика по отношение на събитията във Варна - за мен това е големия проблем. Хайде, че ще ме обвинят, че не е по темата...
Свинчуга
Рейтинг: 1513 НеутралноВИДИМИ РЕЗУЛТАТИ!
Обичам да грухтя и плюскам.primaxm
Рейтинг: 434 НеутралноРазкопаха всички тротоари. Стесниха ги, а асфалта, които положиха на мястото на плочките едва ли ще издържи до края на зимата. Трагедията се пренесе от улиците и по торотоарите.
Камен
Рейтинг: 935 НеутралноСнимка 12 - ако съм с колелото там, как ли пък няма да си карам по улицата, я ще криволича по тази "велоалея"...
primaxm
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#43] от "waterfall":
Центъра го сътвориха без конкурс. Всеки нормален град би направил конкурс за визията на центъра си, но нашите управници не пожелаха. Сега ще гледаме дълги години поредната грозотия наречена център. Никаква естетика, никаква комбинация от цветове. Ужасен център. Продължават да нареждат надолу към ФК. Пак ще е по-добре от бетонните павета, които наредиха там преди 5 години, за които на вскеи нормален човек беше ясно, че няма да издържат дълго. Сега поне паветата са качествени, нищо че са грозни като цветове и неподходящо комбинирани.
gost22
Рейтинг: 2035 Любопитно[quote#33:"edmund0"]Вчера пак на теб отговарях под другата статия.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Как в градове като Хамбург, Ротердам, Брюксел и ПЛОВДИВ намериха място за колоездачи, само във Варна няма.[/quote]
Ми чукни картите на градовете и сравнявай терена. Пловдив е на равно поле, а и велоалеите следват предимно булевардите, които са доста по-широки (1,5 пъти на пръв поглед) от варненските. Ротердам и той равен като тепсия, и Хамбург...
Ха ела във Варна, дето от едната страна имаш море, а то другата склон, а между тях имаш 4км с яка денивелация... То, заради това през 1444 г. Битката е била точно във Варна, защото тук е най-тясното място между морето и стръмната част на баира. Нищо де, пиши си. Гледам в Пловдив, булевардите са поне 1,5 пъти по-широки от варненските и не са оградени плътно с блокове, та заради това си имат място за велоалеи. Само градинката по средата между платната сравни и си на ясно къде е теснотията. Във Варна трябва да се режат дървета и пак няма да се получат нещата.
bokoto
Рейтинг: 221 НеутралноАбс. съгласен съм с оценките на gost22. Града не е проектиран с мисъл за велосипедите, а сега исакате някой да си изсмуче от пръстите място, без да променя сегашната инфраструктура.
Явно повечето от вас наистина са виждали велоалеи из зап. европа само на картинки - има много примери за абс. същото малоумие навсякъде, не само в БГ. Отделно от това, на много места пеш. зони СА пресечени от велоалеи, но никой не протестира.
Просто на много места, в цяла Европа имам предвид, придвижването с велосипед стана много модерно и няма стари традиции, каквито например има в Холандия (там поради много причини, едната от които е липсата на място). Т.е. градовете тепърва трябва да се напасват за този вид транспорт и за това трябва време - за натрупване на опит от всички.
lalleen
Рейтинг: 536 Неутрално[quote#49:"gost22"]Във Варна трябва да се режат дървета и пак няма да се получат нещата. [/quote]
Глупости - поувеличиха броя на платната на някои булевардчета за да има място за каране и паркиране на повече коли. Изпльокаха по тротоарите Лафки - с техните особени врати, те от самото начало на някои места адски пречат на пешеходците.
Изобщо не е до рязане на дървета, ами до премахване на излишни байганьовски екстри.
bokoto
Рейтинг: 221 НеутралноОт друга срана изпълнението на тези алеи е ... хвърляне на пари на вятъра, но явно някой е трябвало да ги усвои. Защо например просто не е била очертана такава алея, вместо да се изгражда с толкова едрогабаритни плочки? Големината на плочките определя например колко плавни могат да се направят завоите, а подобен проблем отпада ако алеята е просто очертана.
Някой ще каже: ама тротоарите на много места не стават за каране, разбичкани са. Е добре, кое струва повече - поправка на разбичканите места или изцяло строеж наново?
bokoto
Рейтинг: 221 НеутралноПотърсете например bike lanes in Аmsterdam картинки в Google и разгледайте внимателно - решенията са най-различни В зависимост от мястото и никъде не са перфектни(няма и как да бъдат), така че престанете да мрънкате по принцип.
Освен това сблъскванията ще се избягват с повече дисциплина от страна на всички, не само на едните или другите.
it4
Рейтинг: 441 Неутралнопари на вятъра заради 5 шемета на колела...
bokoto
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#51] от "lalleen":
Да, платната за коли са увеличени, но иначе няма как да се поеме огромния трафик. Да не би каращите колела да имат повече права от каращите коли? Или обратното?
Просто градовете не са проектирани да поемат нито толкова коли, нито толкова хора дори.
Принципно има умни решения и за колите и за пешеходците и за колите, обаче с такива управници какво искате? Вижте Тиквата дето управлява цялата държава, пък после търсете кусури на тез дето строят тротоари или булеварди.
Рибата се вмирисва откъм главата.
Лелка
Рейтинг: 1171 НеутралноВие си ги избрахте!Думи, обещания и претакане на пари от нашия бюджет в техните фирми.То поне да си изпълняваха прескъпите проекти с някакъв реален резултат...Видими резултати и стабилност, ура!
Peni Nikol
Рейтинг: 7053 НеутралноПарите са дадени и усвоени за велоалеите, но кой да помисли дали са удобни, както за велосипедистите, така и за пешеходците. В Холандия са широки почти колкото за една кола и на много места са от двете страни на пътя.
bokoto
Рейтинг: 221 НеутралноЧета коментарите и виждам нещо типично нашенско: важното е да се караме, не да намерим решение, всеки си иска свойто и туй то, място за компромис - нет, всяка коза за свой крак.
Общинарите и ГЕРБ-аджйите ще кажат: нали искахте велоалеи, ей ги на, кво мрънктате - обаче няма да си признаят че на места са и калпаво направени и не вършат работа. Колоездачите ще кажат: е не ви щем такива алеи - и забравят че преди и толкова не е имало. Трети дето нито карат колело, нито гласуват за ГЕРБ (може би и за никой не гласуват) ще кажат: абе кво ме интересува тва - аз пък на тях ще има кажа: щото никой не се интерсува от общото (добруване), ей за това сме на това дередже.
gost22
Рейтинг: 2035 Любопитно[quote#51:"lalleen"]Глупости - поувеличиха броя на платната на някои булевардчета за да има място за каране и паркиране на повече коли. [/quote]
, ама само до най-близкото кръстовище, от там нататък, двете платна отново стават само едно платно... Мога да Ви покажа един куп примери, когато разширението накрая завършва в "гърлото на бутилката" и двата реда автомобили трябва да се сместят в един (плюс автобусите). А вие обсъждате защо нямало място и за велоалеи... То тротоарите на места са смешни ама опират в сграда и няма на къде да се разширява. Нищо де, пишете си, мечтите не искат много логика и съобразяване с реалността. То е същото, като тръбите за всичко да вървят под уличното платно и в същото време да си мечтаем за улици без пропадания и без ежемесечно разкопаване за аварии... Реалност и логика му е разковничето, а не голи мечти и мераци.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Глупости. Едва от няколко дни е премахната една от най-сериозните "тапи" (след "газостанцията"
gost22
Рейтинг: 2035 Неутрално[quote#59:"gost22"]То тротоарите на места са смешни ама опират в сграда и няма на къде да се разширява. Нищо де, пишете си, мечтите не искат много логика и съобразяване с реалността.[/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Снимка 17, ха намерете място за майка с количка и велосипедна алея, между стълбите и стълба...
testimone
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#37] от "arte":
Ако отделите малко време да проучите житието-битието на въпросният автор, нищо написано от него няма да Ви учуди никога повече. Само ще подскажа, че бившият му началник е от десетина години в Нова зеландия, щото го хванаха, че си е направил фалшива диплома, докато беше областен управител на Варна и кандидат за кмет или бъркам някъде?
bloomberg_v
Рейтинг: 221 Неутралноснимките са преди окончателното завършване ,качеството е добро,,има няколко грешни решения,,но пешеходците както и всички ние сме си овце.....
Калата
Рейтинг: 328 НеутралноПросто като погледнах няколко от снимките и ми стана криво за варненци. Драги варненци имате моето съчувствие. С такива назначени в администрацията на града ви малоумници, ще ви трябват много търпение и нерви.
Как може някой с толкова неграмотно в инжинерно отношение да решава какъв ще е облика на един град. Този човек изобщо качвал ли се е на велосипед, за да разбере че тези криволичещи творения които е създал, не стават за каране, а са нещо като рисунка с криви форми по пейзажа и по тротоарите.
Ако не се улеснят и стимулират велосипедистите по големите градове, както и улеснен градски транспорт, задъхването от автомобилите ще продължава да ни стяга.
Но с такива творци и толкова глупави управници, човек да си скубе косите.