1/3
Снимка на деня: Ако можеха да дишат...
Статуята на кралица Виктория пред Бъкингамския дворец в Лондон осъмна в понеделник с противогаз, поставен от активисти на природозащитната организация "Гринпийс".
Целта на организацията е да насочи вниманието към мръсния въздух, който дишат жителите на британската столица.
redguy
Рейтинг: 989 НеутралноЕми след 10-тина години като навлязат масово електричките, въздухът ще се поизчисти.
Иначе сега какво да направи кмета? Центърът на Лондон се контролира от клика на мастити бизнесмени, адвокати и кралски особи, пред които кметът на Лондон козирува.
osl19549478
Рейтинг: 571 НеутралноДа ви кажа, в сравнение със София, в Лондон направо си дишат кристално чист морски бриз.
НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!princess_x
Рейтинг: 1553 НеутралноСпомням си как преди години се върнах в Лондон след няколкомесечен престой в Ломбардия, Италия. Изпитах усещането не само че дишам по-чист въздух, ами дори че зрението ми се е изострило - цветовете изглеждаха по-ярки, защото ги нямаше ломбардийската мъгла и смог, за да ги скриват.
skeptichen
Рейтинг: 358 НеутралноМного още може да направи кмета. Предишният кмет Кен Ливингстън (Лейбър) въведе допълнителна такса за каране на кола в центъра, като електромобилите са освободени от такса. Това е т.нар. congestion charge. Тази такса е огромен успех, защото намали трафика в центъра, и даде допълнителни средства да се инвестират в обществения транспорт, който беше модернизиран доста покрай олимпиадата през 2012. Ливингстън искаше да направи Оксфорд Стрийт (улицата с най-лошо качество на въздуха в Лондон) пешеходна и да въведе по-голяма зона с ниски емисии (и до днес ги има знаците), но тези инициативи не бяха продължени.
Борис Джонсън (Консерватор) критикува таксата в кампанията си, но като дойде на власт я запази. Типично политиканстване. Той не увеличи обсега на зоната с ниски емисии, и затова сме където сме. Но Лондон е проветриво място, а не като София на дъното на котловина, която през зимата е покрита от облаци и всеки диша саждите от печките и дизеловите двигатели.
Иначе е ясно какво трябва да се направи на всеки - доста по-високи такси за това да караш замъсяващ автомобил. Това може да се направи навсякъде по света, но съвсем не е популярно сред народните маси, и затова не се прави, и в София, и в Лондон (където прословутите лондонски черни таксита бълват кълбета черен дим).
Както и с много други неща в София които не харесваме са точно от липсата на непопулярни решения - по-висока такса смет, и такса която обвързва таксата с това колко боклук изхвърляш - с цена на торбите за смет, както и по-високи данъци на имотите и въвеждане на изисквания за външен вид на имота - колко от старите къщи на София седят изоставени да се срутят за да построят нещо на тяхно място? Малко ли сгради се самосрутиха.
Защо в София и Будапеща сградите са в такова окаяно състояние, а в Прага и на запад всичко се поддържа? Точно по тази причина - непопулярните решения са трудни и в София, и в Лондон.
SStan
Рейтинг: 458 НеутралноПреди година и половина бях в Лондон. Чак пък толкова замърсен, че да се слагат противогази на знакови паметници, ми се струва малко пресилено!
Jessika
Рейтинг: 1596 Неутрално[quote#5:"SStan"]Чак пък толкова замърсен, че да се слагат противогази на знакови паметници, ми се струва малко пресилено![/quote]
Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”Пресилено е, в сравнение със София. За лондончани може би не е.
yoankata
Рейтинг: 458 НеутралноНад земята е ок, но като ми се наложи да ползвам метрото и се прибирам винаги с черни сополи. Някой беше сметнал, че един час в метрото се равнява на една изпушена цигара, според мен е още по-зле.