Свои екипажи ще имат Пътна полиция, Съюза на българските автомобилисти и Българската фотоволтаична асоциация.

© Юлия Лазарова

увеличи
, 8724

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (52)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 2308 Неутрално


    Ето това ще разкаже играта на държави със скапана икономика, но разчитащи на износ на петрол !
    Не, че визирам Русия и Венецуела, де ...

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    Какво им ЕКО-то на хибридите?...

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Поредната реклама на нови скъпи автомобили!

    Русия- проказата на планетата Земя.
  4. 4 Профил на vdiv
    vdiv
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#2] от "Георги":

    Горят много по-малко в градско движение.

  5. 5 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Някой успя ли да преброи повече от три коли?

  6. 6 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 796 Любопитно

    [quote#5:"dissident"]Някой успя ли да преброи повече от три коли? [/quote]
    И трите от една и съща марка и модел, мн. странно.

  7. 7 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#4] от "vdiv":

    Много по-малко е пресилено казано. Но ако се сравняват коли с еднакви размери, хибридите харчат по-малко.

  8. 8 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    [quote#4:"vdiv"]Горят много по-малко в градско движение.[/quote]
    По тази "логика", всички малолитражки са Еко.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  9. 9 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 980 Любопитно

    Дисиденте, правете зарядни на ток по руските си бензиностанции, да не останете "на сухо". Германия има план да намалява , а в 2030 г , ДА ЗАБРАНИ двигателите с вътрешно горене, ерго и да произвежда само електрически ...

  10. 10 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#7] от "dissident": Над два пъти всравнение със същият "конвенционален" модел при малолитражките и над 3 пъти при СУВ. Това се отнася само при градско.

  11. 11 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#2] от "Георги": Най-малкото СО2 е с пъти по-малко в сравнение с чист бензинов камо ли дизелов двигател. В много държави хибридите са без или с драстично намалени еко данък.

  12. 12 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#10] от "Гарван":

    Не е съвсем така. Карам хибрид. Средно харчи 6л/100км. Вярно е, че е голяма кола, но никоя друга кола от този клас не харчи 12л/100км.

  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на vaskoangelov
    vaskoangelov
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#2] от "Георги":

    качваш се в "Грийн Такси" (София) и поглеждаш средния разход - обикновено е 4.8 до 5.2/100 градско; а колите не са малки.
    освен това имат старт/стоп и в задръстване НЕ замърсяват...

  15. 15 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    [quote#2:"Георги"]Какво им ЕКО-то на хибридите?... [/quote]

    На градско горят между 75% и 85% по- малко от подобна на тях бензинова кола. На извънградско около 20% по- малко. И съвсем не могат да се сравнят с по- малка бензинова кола, например Смарт, защото в града Смарт-а гори много повече от който и да е хибрид.

    Аз имам освен Волта (плъг-ин хибрид) и хибридно SUV на Форд, Форд Ескейп Хайбрид, което на градско е 45% по- икономично от Хонда Сивик. Все пак говорим за несъвместими неща, SUV, 4х4 с много място за багаж, караш на вторият етаж сравнено с малолитражка.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  16. 16 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#12] от "dissident": В семейството ми имаме 2 хибрида. Яриса харчи средно за година 4,1л при 90% градско. Жена ми го кара та затова, ако аз го карам пада под 4. Карането на хибрид е специфично и е различно от това на конвенционален автомобил (ако искаш да караш с нисък разход). От 1 месец имам РАВ4 и е с разход около 6,5л/100.

  17. 17 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    [quote#12:"dissident"]Не е съвсем така. Карам хибрид. Средно харчи 6л/100км.[/quote]

    Зависи къде го караш, ако е само на градско, или например 80% градско 6 литра на сто е страхотно постижение и за малолитражка на градско. А чисто бензиновите коли от категорията на твоята ще горят 12-13, дизеловите 8-9 литра на 100.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  18. 18 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1512 Неутрално

    До коментар [#15] от "Realist":

    Това че пушат малко по-малко, не ги прави ЕКО. Освен това са по-сложни технологично, което означава, че още с производството им, е цапано повече.


    До коментар [#14] от "vaskoangelov":

    Много добре са ми известни всичките ТТ данни на Приус. Даже, преди няколко години мислех да си взема такава, но в последствие размислих. Беше момента, в който Тойота пуснаха хибридни версии повечето си модели и някак си ме издразни, че са с по 10 000 от горе, спрямо обикновените си версии. Все-пак, за тази сума, мога да зареждам бензин няколко години, а за да си избия разликата, ми трябват няколко десетилетия. Излишно е да казвам, че съвременните автомобили, не издържат по толкова.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  19. 19 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#17] от "Realist": Напълно вярно, силата на хибридите е в града и по-малко извън градско. По магистралата хибридите с малък двигател нямат предимство, а тези с големите двигатели и батерии до скорост около 110км/ч. (РАВ4 и Оутлендър в Европа)

  20. 20 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    [quote#18:"Георги"]Това че пушат малко по-малко, не ги прави ЕКО. Освен това са по-сложни технологично, което означава, че още с производството им, е цапано повече. [/quote]

    Да, така е, съгласен с първото изречение. С второто не съм съгласен, защото един хибрид си избива всичките допълнителни разходи платени в началото за допълнителното оборудване буквално за няколко години. Това, от финансова гледна точка.

    От екологична, автомобилните компании минаха на зелена енергия отдавна, тъй че самото производство е доста по- екологично от това което е било преди да кажем 5-10 години.

    Ти можеш да ме опонираш, че литият в батериите все пак се копае от тежка техника в мини. Да така е, но в една Тесла има едва 24 килограма литий, в един Лийф, 15, в един Волт, 10. Тъй че, замърсяването е нищожно с това което се печели само след година. Изкопаният литий е много по- малко замърсяващ от изкопаният петрол.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  21. 21 Профил на emilm13
    emilm13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#4] от "vdiv":

    Само ако се зареждат от мрежата, а те са под 4-5 %! (Пиша го на български, защото плъг-ин звучи като храна за змии)

  22. 22 Профил на tabakow
    tabakow
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#20] от "Realist":

    Карам Лексус арейч 450н-по малко от 10 на сто не пада. До тук с икономичните хибриди.

    Газпром Национальное достояние!
  23. 23 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    Като се замислите за хибрид, представете си една електрическа мотриса, на покрива има едни големи резистори, които когато влака трябва да спре, електромоторите на мотрисата се превръщат в генератори и резисторите на покрива укъсявават веригата. Енергията на спиране се превръща в електричество и оттам в толина.

    При хибридите тази енергия се зарежда в батерията, която след това цели 10 минути може да ви обслужва всички ви електрически аксесоари в колата когато сте в задръстване. Да ви помогне да ускорите по- бързо или пък да карате на ниска скорост няколко километра без дори да се включи бензиновият двигател.

    Моят Форд, който е второ поколение хибрид към 155-те коня бензинов мотор има и 95 коня електрически. Общо двата мотора са само с 10 конски сили по- малко от V6 версията на същият автомобил. Усещането е, все едно карате V6 което харчи 85% по- малко от нормален V6.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  24. 24 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4328 Весело

    Нещо си се объркал с кг. на лития в батериите на Тесла. Отделно моделите са с различни kWh, като за всяка 1 kWh се използват 1,490 кг. Почвай да умножаваш при 30 kWh батерия и нагоре до 100 kWh и ...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  25. 25 Профил на kamenvasilev
    kamenvasilev
    Рейтинг: 413 Неутрално

    До коментар [#20] от "Realist":

    Литият се рециклира и отива в нови батерии, не се издухва през ауспуха в носа на околните, затова сравнението не е много коректно. А когато в сметката на автомобилите с ДВГ се прибавят и всички negative externalities, сметката започва да става съвсем друга.

  26. 26 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    [quote#22:"tabakow"]Карам Лексус арейч 450н-по малко от 10 на сто не пада. До тук с икономичните хибриди. [/quote]

    Не знам как го караш, ни лично аз след като съм се качил веднъж на хибрид и знам предимствата му едва ли някога ще мина само на бензин. Единствено плъг-ин и чисто електрическо возило биха ме накарали само да си сменя хибрида.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  27. 27 Профил на tabakow
    tabakow
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#26] от "Realist":

    Карам го средно 1000-1200 км/месец смесен цикъл. Минимум 10 литра на 100, това е по компютъра, а колко е реално един господ знае.

    Газпром Национальное достояние!
  28. 28 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    [quote#24:"hamilton F1"]Нещо си се объркал с кг. на лития в батериите на Тесла. Отделно моделите са с различни kWh, като за всяка 1 kWh се използват 1,490 кг. [/quote]

    Като се сложи, никела (за Тесла) и въглерода за катода и анода, обвивката на батериите, системата за затопляне и охлаждане къмтях наистина става толкоз. Литият в една батерия е в нищожни количества и е под формата на разтвор на литиева сол и вода, това е течността която пренася йоните между катода и анода.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  29. 29 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    [quote#1:"niksan1"]Ето това ще разкаже играта на държави със скапана икономика, но разчитащи на износ на петрол ![/quote]
    Ми то най-много търгуват с петрол няколко мирикански корпорации с пипала на Арабския полуостров,Африка и Латино зоната! Или викаш в Аляска и западните каубойски степи само чакат електромобили и да махнат доджовете и фордовете с по 6000сс?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  30. 30 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3172 Неутрално

    [quote#2:"Георги"]

    Какво им ЕКО-то на хибридите?... [/quote]
    Нищо, страшно е ! Теслата модел S за да зареди акумулаторите на 85 кВч и трябва най-яката ел,инсталация и ТЕЦ-а ще изгори поне 1 тон въглища! Да не говорим как за да им произведат китайците компонентите от редки метали колко ще тровят земята и водата!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  31. 31 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    До коментар [#8] от "Георги":

    Не са, еко е само expensive стока. Малолитражка няма как да е еко

  32. 32 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2558 Неутрално

    Колите в България замърсяват по-малко, отколкото тези на запад - колите у нас са по-малко (като абсолютен брой и на главава от населението); повечето автомобили изминават незначителен годишен пробег, на фона на колите на запад; има много коли на газ и метан. Проблемът е със старите возила, които замърсяват повече, но пък именно те се карат по-малко, т.к. се притежат от по-бедни хора, които нямат пари за гориво. Още веднъж твърдя, че автомобилите на запад замърсяват много повече, отколкото в България.

  33. 33 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    [quote#20:"Realist"]Да, така е, съгласен с първото изречение. С второто не съм съгласен, защото един хибрид си избива всичките допълнителни разходи платени в началото за допълнителното оборудване буквално за няколко години. Това, от финансова гледна точка. [/quote]
    Хайде да видим как ще ги избиеш за по-голяма семейна количка от класа на митцубиши аутландър...
    У нас в мицубиши моторс -базовото -бензиново ти е 40 000лв, плъгин-хибрида ти е 96 000лв -ЦЕНИ ПО КАТАЛОГ....
    56 000лв все си ги избил за няколко години -пишете тук колкото да не заспите....
    Човека ви го е казал горе с мисленето да взима приуса, па накрая се отказал, защо ли?!?
    Тук иде реч за 56 000лв -та не разбрах как ще ги избиеш само за НЯКОЛКО години...

  34. 34 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3276 Неутрално


    Русофилите са решително против всякакви ЕКО автомобили. Но вече е почти сигурно, че най-големият производител на автомобили само след 13 години ще спре производството на ДВГ. Русофилите се опитват да ни убедят, че това няма да е ползу рода, т.е. няма да е изгодно за бедните, тъй като електромобилите не са по-евтини. Ами тогава няма да се возят в личен автомобил, и ще пътуват с обществен транспорт. Нещо лошо?

  35. 35 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3276 Неутрално

    [quote#33:"Levski Levov"]Тук иде реч за 56 000лв -та не разбрах как ще ги избиеш само за НЯКОЛКО години... [/quote]
    а някой задължава ли те да се придвижваш само с кола? Рейсове няма ли?

  36. 36 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    [quote#33:"Levski Levov"]Хайде да видим как ще ги избиеш за по-голяма семейна количка от класа на митцубиши аутландър... [/quote]

    В САЩ се разликата в цената се избива за няколко години, на това отгоре с ниската цена на бензина. И за хибридни автомобили няма данъчен кредит от 2010-та и се продават по 50 000- 60 000 бройки на месец.

    За Митсубиши Аутландър, което е плъг-ин хибрид и още не се продава в САЩ, предполагам, данъчният кредит ще е съвместим с плъг-ин хибридите на Форд, около $4500. Данъчният кредит в САЩ се определя по формула от големината на батерията, като максимума е за $12 киловатчаса, $7500.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  37. 37 Профил на Realist
    Realist
    Рейтинг: 2915 Неутрално

    [quote#36:"Realist"]За Митсубиши Аутландър, което е плъг-ин хибрид и още не се продава в САЩ, [/quote]

    Само бензиновата версия на Аутландър се продава. Аз имах едно време първата версия на Аутландър, моделна година 2004.

    Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  38. 38 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    [quote#9:"Петър Иванов"]Дисиденте, правете зарядни на ток по руските си бензиностанции, да не останете "на сухо". Германия има план да намалява , а в 2030 г , ДА ЗАБРАНИ двигателите с вътрешно горене, ерго и да произвежда само електрически ... [/quote]
    През 2009 година канцлерът Ангела Меркел обяви, че през 2020 година по пътищата на страната ще има 1 милион електромобила.
    За момента обаче от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни.
    http://www.dnevnik.bg/skorost/2016/08/05/2806685_blizo_2000_germanci_sa_kandidatstvali_za_otstupkata_za/

  39. 39 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9071 Неутрално

    Дискусията за/против еко автомобилите може и да продължи, но производителите отиват натам...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  40. 40 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#36] от "Realist":

    Остави, аз се отказвам да споря с БГ дървени философи по повод електромобили и т. подобни..

    За останалите - заповядайте в Неделя на обяд точно зад НДК - имаме ел. събор... ще има всякакви електромобили, вкл. и тесла Х

  41. 41 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#32:"volarok"]Колите в България замърсяват по-малко, отколкото тези на запад - колите у нас са по-малко (като абсолютен брой и на главава от населението)[/quote]

    София е европейската столица с най-много автомобили спрямо броя на жителите. И повечето от тези автмобили са стари таратайки със свалени катализатори и ДПФ филтри...

  42. 42 Профил на tvr18355030
    tvr18355030
    Рейтинг: 432 Неутрално

    [quote#40:"p_s"]За останалите - заповядайте в Неделя на обяд точно зад НДК - имаме ел. събор... ще има всякакви електромобили, вкл. и тесла Х[/quote]

    Там сме

  43. 43 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3500 Весело

    До коментар [#32] от "volarok":
    Написаното е вярно, но не е демократично!

    Еретик
  44. 44 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#15] от "Realist":

    Прекрасно !
    Ама и двете ти коли са абсолютно неприемливи за мен !Не ги искам !
    Това прави ли ме еко-терорист и български дървен философ ?
    Бих си купил Лексъс , ама не мога да си го позволя !
    Толкоз по темата с хибридите !
    Оставете хората да бъдат себе си , бъдещето идва така или иначе .....по дифолт !

  45. 45 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1034 Неутрално

    [quote#12:"dissident"]Карам хибрид. Средно харчи 6л/100км. Вярно е, че е голяма кола, но никоя друга кола от този клас не харчи 12л/100км.[/quote]
    Как да не харчи? Ето ти данните за Тойота "Камри"- хибрид 5.5 л/100 градско, 6-цилиндров не-хибрид 13.5 л/100 градско.
    http://www.thecarconnection.com/review/1091504_2015-toyota-camry-preview_green_7

  46. 46 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#35] от "historama":

    И ко каза по ТЕМАТА, че явно само аз не съм те разбрал...

  47. 47 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#36] от "Realist":

    Доколкото съм запознат -автомобила се продава отдавна в Канада, за щатите не съм се интересувал.
    Така и не ПОЛУчИХ, ясен отговор за нашите условия, как се избиват 56 000лв за 6-7 години, защото по някое време идва и веселия момент със смяна на батериите .

  48. 48 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Нещо не е наред с електромобилите и хибридите и не ззащото по принцип човек се страхува от новото и революционното .
    Давам пример с Фискер- фалит , купена от Китайчовци ......
    Така , обаче големите лека полека налагат и увеличават обема на хибриди и ел . коли .
    ..и в един момент се намесват мощни лобита , които в края на краищата ще постигнат целта си да 'избута'' фосилните горива от пазара .
    И упорито ни обясняват , че е в името на екологията, въздуха който ще дишат децата ни и нашето благополучие .
    ...истината обикновено е някъде по средата , статистически......

  49. 49 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3276 Неутрално

    [quote#47:"Levski Levov"]Така и не ПОЛУчИХ, ясен отговор за нашите условия, как се избиват 56 000лв за 6-7 години, защото по някое време идва и веселия момент със смяна на батериите[/quote]
    Ще ти дам ясен отговор.
    Европа и САЩ са решили да станат по-малко зависими (по-малко, а не съвсем) от производители на въглеводородни горива (Близък Изток, Русия). И разбира се да живеем в малко по-чисти градове. За тази цел ще забранят колите с ДВГ, постепенно, но сигурно. Както ни задължиха да заменим обикновените крушки с енергоспестяващи, а сега сами ги сменяме с ЛЕД.
    Но електроавтомобилът няма да стане по-масов от сегашния, защото не това е целта. Целта е по-чист въздух, и по-голяма независимост от разни диваци с фосилни горива.

  50. 50 Профил на stenlyaka
    stenlyaka
    Рейтинг: 881 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":

    ....и по-обвързваща зависимост от банкстерите , които управляват Европа и САЩ !

  51. 51 Профил на Levski Levov
    Levski Levov
    Рейтинг: 224 Неутрално

    До коментар [#49] от "historama":

    Съгласен съм с това което си написал, въпреки че беше адресирано към другиго, но на този етап, по тези ЗЕЛЕНИ МЕЧТИ по които виждам доста са се запътили са все още мираж и скоро -поне идните 30 години надали ще видим нещо по така.
    Ако предположим че това стане реалност 2030, то поне 15-20 години у нас като минимум у нас ще се карат двг-та -докато последно не остареят и изгният, а цените на колите с батерии си дойдат на НОРМАЛНИТЕ стойности като сегашните коли.
    Дадох примера с аутландъра, защото повечето модели в сегмента са сравнително малки модели, а митсубишито освен ЦЕНА(за някой държави), предлага и гъвкавост/удобство за семейството. По интересното е че за Великобритания се предлага на цената на дизеловия аутландър,
    Прескъпите тесли дори няма нужда да ги коментираме.

  52. 52 Профил на пилот падналВградината
    пилот падналВградината
    Рейтинг: 234 Любопитно

    До коментар [#38] от "Virgin":

    Тенденцията се променя, последните месеци има сериозно увеличение на новите регистрации за хибриди и/или електроавтомобили.
    Пр.: В момента в Германия се чака м/у 3 и 5 месеца при поръчка на нов хибрид на Тойота или Лексъс (от по-големите модели)

    Буквално всичко в тоя живот до една или друга степен бе странно. Просто бе странно по малко по-различен начин, отколкото беше свикнал, което беше странно.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.