4/8
Фотогалерия: Електромобили, хибриди и коли на газ стартираха в еко рали България
Маршрутът на Еко Рали България 2016 ще отведе участниците от София до Старосел и обратно, като за изцяло електрическите возила ще е през Мирково и медодобивния завод "Аурубис" в Пирдоп, а за останалите участници ще е през Панагюрище и Копривщица.
niksan1
Рейтинг: 1675 НеутралноЕто това ще разкаже играта на държави със скапана икономика, но разчитащи на износ на петрол !
Не, че визирам Русия и Венецуела, де ...
Viva la Evolution
Рейтинг: 1196 НеутралноКакво им ЕКО-то на хибридите?...
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "chichka
Рейтинг: 2101 НеутралноПоредната реклама на нови скъпи автомобили!
Русия- проказата на планетата Земя.vdiv
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#2] от "Георги":
Горят много по-малко в градско движение.
dissident
Рейтинг: 754 НеутралноНякой успя ли да преброи повече от три коли?
Гарван
Рейтинг: 986 Любопитно[quote#5:"dissident"]Някой успя ли да преброи повече от три коли? [/quote]
И трите от една и съща марка и модел, мн. странно.
dissident
Рейтинг: 754 НеутралноДо коментар [#4] от "vdiv":
Много по-малко е пресилено казано. Но ако се сравняват коли с еднакви размери, хибридите харчат по-малко.
Viva la Evolution
Рейтинг: 1196 Неутрално[quote#4:"vdiv"]Горят много по-малко в градско движение.[/quote]
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "По тази "логика", всички малолитражки са Еко.
Петър Иванов
Рейтинг: 704 ЛюбопитноДисиденте, правете зарядни на ток по руските си бензиностанции, да не останете "на сухо". Германия има план да намалява , а в 2030 г , ДА ЗАБРАНИ двигателите с вътрешно горене, ерго и да произвежда само електрически ...
Гарван
Рейтинг: 986 НеутралноДо коментар [#7] от "dissident": Над два пъти всравнение със същият "конвенционален" модел при малолитражките и над 3 пъти при СУВ. Това се отнася само при градско.
Гарван
Рейтинг: 986 НеутралноДо коментар [#2] от "Георги": Най-малкото СО2 е с пъти по-малко в сравнение с чист бензинов камо ли дизелов двигател. В много държави хибридите са без или с драстично намалени еко данък.
dissident
Рейтинг: 754 НеутралноДо коментар [#10] от "Гарван":
Не е съвсем така. Карам хибрид. Средно харчи 6л/100км. Вярно е, че е голяма кола, но никоя друга кола от този клас не харчи 12л/100км.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vaskoangelov
Рейтинг: 221 ВеселоДо коментар [#2] от "Георги":
качваш се в "Грийн Такси" (София) и поглеждаш средния разход - обикновено е 4.8 до 5.2/100 градско; а колите не са малки.
освен това имат старт/стоп и в задръстване НЕ замърсяват...
Realist
Рейтинг: 3054 Неутрално[quote#2:"Георги"]Какво им ЕКО-то на хибридите?... [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.На градско горят между 75% и 85% по- малко от подобна на тях бензинова кола. На извънградско около 20% по- малко. И съвсем не могат да се сравнят с по- малка бензинова кола, например Смарт, защото в града Смарт-а гори много повече от който и да е хибрид.
Аз имам освен Волта (плъг-ин хибрид) и хибридно SUV на Форд, Форд Ескейп Хайбрид, което на градско е 45% по- икономично от Хонда Сивик. Все пак говорим за несъвместими неща, SUV, 4х4 с много място за багаж, караш на вторият етаж сравнено с малолитражка.
Гарван
Рейтинг: 986 НеутралноДо коментар [#12] от "dissident": В семейството ми имаме 2 хибрида. Яриса харчи средно за година 4,1л при 90% градско. Жена ми го кара та затова, ако аз го карам пада под 4. Карането на хибрид е специфично и е различно от това на конвенционален автомобил (ако искаш да караш с нисък разход). От 1 месец имам РАВ4 и е с разход около 6,5л/100.
Realist
Рейтинг: 3054 Неутрално[quote#12:"dissident"]Не е съвсем така. Карам хибрид. Средно харчи 6л/100км.[/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Зависи къде го караш, ако е само на градско, или например 80% градско 6 литра на сто е страхотно постижение и за малолитражка на градско. А чисто бензиновите коли от категорията на твоята ще горят 12-13, дизеловите 8-9 литра на 100.
Viva la Evolution
Рейтинг: 1196 НеутралноДо коментар [#15] от "Realist":
Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "Това че пушат малко по-малко, не ги прави ЕКО. Освен това са по-сложни технологично, което означава, че още с производството им, е цапано повече.
До коментар [#14] от "vaskoangelov":
Много добре са ми известни всичките ТТ данни на Приус. Даже, преди няколко години мислех да си взема такава, но в последствие размислих. Беше момента, в който Тойота пуснаха хибридни версии повечето си модели и някак си ме издразни, че са с по 10 000 от горе, спрямо обикновените си версии. Все-пак, за тази сума, мога да зареждам бензин няколко години, а за да си избия разликата, ми трябват няколко десетилетия. Излишно е да казвам, че съвременните автомобили, не издържат по толкова.
Гарван
Рейтинг: 986 НеутралноДо коментар [#17] от "Realist": Напълно вярно, силата на хибридите е в града и по-малко извън градско. По магистралата хибридите с малък двигател нямат предимство, а тези с големите двигатели и батерии до скорост около 110км/ч. (РАВ4 и Оутлендър в Европа)
Realist
Рейтинг: 3054 Неутрално[quote#18:"Георги"]Това че пушат малко по-малко, не ги прави ЕКО. Освен това са по-сложни технологично, което означава, че още с производството им, е цапано повече. [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Да, така е, съгласен с първото изречение. С второто не съм съгласен, защото един хибрид си избива всичките допълнителни разходи платени в началото за допълнителното оборудване буквално за няколко години. Това, от финансова гледна точка.
От екологична, автомобилните компании минаха на зелена енергия отдавна, тъй че самото производство е доста по- екологично от това което е било преди да кажем 5-10 години.
Ти можеш да ме опонираш, че литият в батериите все пак се копае от тежка техника в мини. Да така е, но в една Тесла има едва 24 килограма литий, в един Лийф, 15, в един Волт, 10. Тъй че, замърсяването е нищожно с това което се печели само след година. Изкопаният литий е много по- малко замърсяващ от изкопаният петрол.
emilm13
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#4] от "vdiv":
Само ако се зареждат от мрежата, а те са под 4-5 %! (Пиша го на български, защото плъг-ин звучи като храна за змии)
tabakow
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#20] от "Realist":
Газпром Национальное достояние!Карам Лексус арейч 450н-по малко от 10 на сто не пада. До тук с икономичните хибриди.
Realist
Рейтинг: 3054 НеутралноКато се замислите за хибрид, представете си една електрическа мотриса, на покрива има едни големи резистори, които когато влака трябва да спре, електромоторите на мотрисата се превръщат в генератори и резисторите на покрива укъсявават веригата. Енергията на спиране се превръща в електричество и оттам в толина.
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.При хибридите тази енергия се зарежда в батерията, която след това цели 10 минути може да ви обслужва всички ви електрически аксесоари в колата когато сте в задръстване. Да ви помогне да ускорите по- бързо или пък да карате на ниска скорост няколко километра без дори да се включи бензиновият двигател.
Моят Форд, който е второ поколение хибрид към 155-те коня бензинов мотор има и 95 коня електрически. Общо двата мотора са само с 10 конски сили по- малко от V6 версията на същият автомобил. Усещането е, все едно карате V6 което харчи 85% по- малко от нормален V6.
hamiltonf
Рейтинг: 3800 ВеселоНещо си се объркал с кг. на лития в батериите на Тесла. Отделно моделите са с различни kWh, като за всяка 1 kWh се използват 1,490 кг. Почвай да умножаваш при 30 kWh батерия и нагоре до 100 kWh и ...
Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.kamenvasilev
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#20] от "Realist":
Литият се рециклира и отива в нови батерии, не се издухва през ауспуха в носа на околните, затова сравнението не е много коректно. А когато в сметката на автомобилите с ДВГ се прибавят и всички negative externalities, сметката започва да става съвсем друга.
Realist
Рейтинг: 3054 Неутрално[quote#22:"tabakow"]Карам Лексус арейч 450н-по малко от 10 на сто не пада. До тук с икономичните хибриди. [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Не знам как го караш, ни лично аз след като съм се качил веднъж на хибрид и знам предимствата му едва ли някога ще мина само на бензин. Единствено плъг-ин и чисто електрическо возило биха ме накарали само да си сменя хибрида.
tabakow
Рейтинг: 221 НеутралноДо коментар [#26] от "Realist":
Газпром Национальное достояние!Карам го средно 1000-1200 км/месец смесен цикъл. Минимум 10 литра на 100, това е по компютъра, а колко е реално един господ знае.
Realist
Рейтинг: 3054 Неутрално[quote#24:"hamilton F1"]Нещо си се объркал с кг. на лития в батериите на Тесла. Отделно моделите са с различни kWh, като за всяка 1 kWh се използват 1,490 кг. [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Като се сложи, никела (за Тесла) и въглерода за катода и анода, обвивката на батериите, системата за затопляне и охлаждане къмтях наистина става толкоз. Литият в една батерия е в нищожни количества и е под формата на разтвор на литиева сол и вода, това е течността която пренася йоните между катода и анода.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2205 Неутрално[quote#1:"niksan1"]Ето това ще разкаже играта на държави със скапана икономика, но разчитащи на износ на петрол ![/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleМи то най-много търгуват с петрол няколко мирикански корпорации с пипала на Арабския полуостров,Африка и Латино зоната! Или викаш в Аляска и западните каубойски степи само чакат електромобили и да махнат доджовете и фордовете с по 6000сс?
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2205 Неутрално[quote#2:"Георги"]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleКакво им ЕКО-то на хибридите?... [/quote]
Нищо, страшно е ! Теслата модел S за да зареди акумулаторите на 85 кВч и трябва най-яката ел,инсталация и ТЕЦ-а ще изгори поне 1 тон въглища! Да не говорим как за да им произведат китайците компонентите от редки метали колко ще тровят земята и водата!
Paolo Di Canio
Рейтинг: 996 НеутралноДо коментар [#8] от "Георги":
Не са, еко е само expensive стока. Малолитражка няма как да е еко
volarok
Рейтинг: 2635 НеутралноКолите в България замърсяват по-малко, отколкото тези на запад - колите у нас са по-малко (като абсолютен брой и на главава от населението); повечето автомобили изминават незначителен годишен пробег, на фона на колите на запад; има много коли на газ и метан. Проблемът е със старите возила, които замърсяват повече, но пък именно те се карат по-малко, т.к. се притежат от по-бедни хора, които нямат пари за гориво. Още веднъж твърдя, че автомобилите на запад замърсяват много повече, отколкото в България.
Levski Levov
Рейтинг: 256 Неутрално[quote#20:"Realist"]Да, така е, съгласен с първото изречение. С второто не съм съгласен, защото един хибрид си избива всичките допълнителни разходи платени в началото за допълнителното оборудване буквално за няколко години. Това, от финансова гледна точка. [/quote]
Хайде да видим как ще ги избиеш за по-голяма семейна количка от класа на митцубиши аутландър...
У нас в мицубиши моторс -базовото -бензиново ти е 40 000лв, плъгин-хибрида ти е 96 000лв -ЦЕНИ ПО КАТАЛОГ....
56 000лв все си ги избил за няколко години -пишете тук колкото да не заспите....
Човека ви го е казал горе с мисленето да взима приуса, па накрая се отказал, защо ли?!?
Тук иде реч за 56 000лв -та не разбрах как ще ги избиеш само за НЯКОЛКО години...
historama
Рейтинг: 3929 НеутралноРусофилите са решително против всякакви ЕКО автомобили. Но вече е почти сигурно, че най-големият производител на автомобили само след 13 години ще спре производството на ДВГ. Русофилите се опитват да ни убедят, че това няма да е ползу рода, т.е. няма да е изгодно за бедните, тъй като електромобилите не са по-евтини. Ами тогава няма да се возят в личен автомобил, и ще пътуват с обществен транспорт. Нещо лошо?
historama
Рейтинг: 3929 Неутрално[quote#33:"Levski Levov"]Тук иде реч за 56 000лв -та не разбрах как ще ги избиеш само за НЯКОЛКО години... [/quote]
а някой задължава ли те да се придвижваш само с кола? Рейсове няма ли?
Realist
Рейтинг: 3054 Неутрално[quote#33:"Levski Levov"]Хайде да видим как ще ги избиеш за по-голяма семейна количка от класа на митцубиши аутландър... [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.В САЩ се разликата в цената се избива за няколко години, на това отгоре с ниската цена на бензина. И за хибридни автомобили няма данъчен кредит от 2010-та и се продават по 50 000- 60 000 бройки на месец.
За Митсубиши Аутландър, което е плъг-ин хибрид и още не се продава в САЩ, предполагам, данъчният кредит ще е съвместим с плъг-ин хибридите на Форд, около $4500. Данъчният кредит в САЩ се определя по формула от големината на батерията, като максимума е за $12 киловатчаса, $7500.
Realist
Рейтинг: 3054 Неутрално[quote#36:"Realist"]За Митсубиши Аутландър, което е плъг-ин хибрид и още не се продава в САЩ, [/quote]
Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.Само бензиновата версия на Аутландър се продава. Аз имах едно време първата версия на Аутландър, моделна година 2004.
Virgin
Рейтинг: 701 Неутрално[quote#9:"Петър Иванов"]Дисиденте, правете зарядни на ток по руските си бензиностанции, да не останете "на сухо". Германия има план да намалява , а в 2030 г , ДА ЗАБРАНИ двигателите с вътрешно горене, ерго и да произвежда само електрически ... [/quote] lizo_2000_germanci_sa_kandidatstvali_za_otstupkata _za/
През 2009 година канцлерът Ангела Меркел обяви, че през 2020 година по пътищата на страната ще има 1 милион електромобила.
За момента обаче от близо 45 милиона коли по германските пътища едва 50 000 са изцяло електрически или хибридни.
http://www.dnevnik.bg/skorost/2016/08/05/2806685_b
penetrating
Рейтинг: 5734 НеутралноДискусията за/против еко автомобилите може и да продължи, но производителите отиват натам...
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertP.S.
Рейтинг: 434 НеутралноДо коментар [#36] от "Realist":
Остави, аз се отказвам да споря с БГ дървени философи по повод електромобили и т. подобни..
За останалите - заповядайте в Неделя на обяд точно зад НДК - имаме ел. събор... ще има всякакви електромобили, вкл. и тесла Х
tvr18355030
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#32:"volarok"]Колите в България замърсяват по-малко, отколкото тези на запад - колите у нас са по-малко (като абсолютен брой и на главава от населението)[/quote]
София е европейската столица с най-много автомобили спрямо броя на жителите. И повечето от тези автмобили са стари таратайки със свалени катализатори и ДПФ филтри...
tvr18355030
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#40:"p_s"]За останалите - заповядайте в Неделя на обяд точно зад НДК - имаме ел. събор... ще има всякакви електромобили, вкл. и тесла Х[/quote]
Там сме
Костадин Иванов
Рейтинг: 3499 ВеселоДо коментар [#32] от "volarok":
ЕретикНаписаното е вярно, но не е демократично!
stenlyaka
Рейтинг: 1447 НеутралноДо коментар [#15] от "Realist":
Прекрасно !
Ама и двете ти коли са абсолютно неприемливи за мен !Не ги искам !
Това прави ли ме еко-терорист и български дървен философ ?
Бих си купил Лексъс , ама не мога да си го позволя !
Толкоз по темата с хибридите !
Оставете хората да бъдат себе си , бъдещето идва така или иначе .....по дифолт !
vankata1
Рейтинг: 1152 Неутрално[quote#12:"dissident"]Карам хибрид. Средно харчи 6л/100км. Вярно е, че е голяма кола, но никоя друга кола от този клас не харчи 12л/100км.[/quote] 5-toyota-camry-preview_green_7
Как да не харчи? Ето ти данните за Тойота "Камри"- хибрид 5.5 л/100 градско, 6-цилиндров не-хибрид 13.5 л/100 градско.
http://www.thecarconnection.com/review/1091504_201
Levski Levov
Рейтинг: 256 НеутралноДо коментар [#35] от "historama":
И ко каза по ТЕМАТА, че явно само аз не съм те разбрал...
Levski Levov
Рейтинг: 256 НеутралноДо коментар [#36] от "Realist":
.
Доколкото съм запознат -автомобила се продава отдавна в Канада, за щатите не съм се интересувал.
Така и не ПОЛУчИХ, ясен отговор за нашите условия, как се избиват 56 000лв за 6-7 години, защото по някое време идва и веселия момент със смяна на батериите
stenlyaka
Рейтинг: 1447 НеутралноНещо не е наред с електромобилите и хибридите и не ззащото по принцип човек се страхува от новото и революционното .
Давам пример с Фискер- фалит , купена от Китайчовци ......
Така , обаче големите лека полека налагат и увеличават обема на хибриди и ел . коли .
..и в един момент се намесват мощни лобита , които в края на краищата ще постигнат целта си да 'избута'' фосилните горива от пазара .
И упорито ни обясняват , че е в името на екологията, въздуха който ще дишат децата ни и нашето благополучие .
...истината обикновено е някъде по средата , статистически......
historama
Рейтинг: 3929 Неутрално[quote#47:"Levski Levov"]Така и не ПОЛУчИХ, ясен отговор за нашите условия, как се избиват 56 000лв за 6-7 години, защото по някое време идва и веселия момент със смяна на батериите[/quote]
Ще ти дам ясен отговор.
Европа и САЩ са решили да станат по-малко зависими (по-малко, а не съвсем) от производители на въглеводородни горива (Близък Изток, Русия). И разбира се да живеем в малко по-чисти градове. За тази цел ще забранят колите с ДВГ, постепенно, но сигурно. Както ни задължиха да заменим обикновените крушки с енергоспестяващи, а сега сами ги сменяме с ЛЕД.
Но електроавтомобилът няма да стане по-масов от сегашния, защото не това е целта. Целта е по-чист въздух, и по-голяма независимост от разни диваци с фосилни горива.
stenlyaka
Рейтинг: 1447 НеутралноДо коментар [#49] от "historama":
....и по-обвързваща зависимост от банкстерите , които управляват Европа и САЩ !
Levski Levov
Рейтинг: 256 НеутралноДо коментар [#49] от "historama":
Съгласен съм с това което си написал, въпреки че беше адресирано към другиго, но на този етап, по тези ЗЕЛЕНИ МЕЧТИ по които виждам доста са се запътили са все още мираж и скоро -поне идните 30 години надали ще видим нещо по така.
Ако предположим че това стане реалност 2030, то поне 15-20 години у нас като минимум у нас ще се карат двг-та -докато последно не остареят и изгният, а цените на колите с батерии си дойдат на НОРМАЛНИТЕ стойности като сегашните коли.
Дадох примера с аутландъра, защото повечето модели в сегмента са сравнително малки модели, а митсубишито освен ЦЕНА(за някой държави), предлага и гъвкавост/удобство за семейството. По интересното е че за Великобритания се предлага на цената на дизеловия аутландър,
Прескъпите тесли дори няма нужда да ги коментираме.
пилот падналВградината
Рейтинг: 221 ЛюбопитноДо коментар [#38] от "Virgin":
Буквално всичко в тоя живот до една или друга степен бе странно. Просто бе странно по малко по-различен начин, отколкото беше свикнал, което беше странно.Тенденцията се променя, последните месеци има сериозно увеличение на новите регистрации за хибриди и/или електроавтомобили.
Пр.: В момента в Германия се чака м/у 3 и 5 месеца при поръчка на нов хибрид на Тойота или Лексъс (от по-големите модели)