Струва си да изтърпим някои неудобства с придвижването из града днес, за да имаме удобствата след време. За мен е удоволствие да пътувам с метрото и, както си споделяме между колеги, софийското метро - това е Европа в действие у нас в момента
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
Спомням си по тошово безкрайният по времетраене строеж на трамваен тунел до националното радио. Така и не можаха да го построят. Тогава пускаха слухове че метро под София не може да има защото видите ли имало много подпочвени води. Под София било като езеро. Демокрацията и най-вече европейските пари опровергаха и това оправдание.
Не знам точно кой модел ще са, но това, което съм виждал в Европа, ме е впечатлявало. Сравнено с мотрисите на Мурзилтрансмаш си е направо като Порше, сравнено с Москвич :)
До коментар [#4] от "emil ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДНЕВНИК!":
да, комунистическата некадърност и тъпанарщина беше в състояние да ни затрупа с всякакви приказни твърдения, митове и легенди защо не могат да свършат нещо...
а днес дори човек като Бойчо успява да ми покаже какви тотални некадърници, безхаберници и крадци са били ония байтошовите тъпанари...
София вече изпревари Будапеща и Букурещ по дължина на метролиниите, а с новата линия ще е абсолютен рекордьор!
Единственото нещо, което не мога да разбера е защо отново се строи крайна спирка близо до Летище София без връзка към двата терминала? С минимални инвестиции би могло да има връзка и на двете метра с терминалите на летище София.
Другата стратегическа грешка на строителите на метрото е защо няма връзка с лифта Симеоново. Разбира се трябва да се инвестира и в спорта инфраструктура на витоша, но е грехота софиянци де факто да не могат да се възползват от близостта на планината до София.
Айдее, другарката Фандъкова реши проблема със замърсяването на въздуха в София, проблема с тапите, проблема с кучетата, та сега се отдаде на заслужена разходка из новата линия на метрото.... :) Виена при подобна големина на населението има 5 (пет)! линии на метрото и се готви разделянето на една от тях на 2 - тоест ще станат 6. Може би тогава ще се обърне палачинката и при нас - защото в момента от приятелите ми във Виена никой няма кола, а от приятелите ми тук много малко нямат кола....
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#19] от "qzc58521962": Споко, после ще може да си направиш селфи пред някоя метростанция като дойдеш по Софето и да се дуеш като го показваш на село в хоремага на бай Спиро и баба Гунка
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#4] от "emil ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДНЕВНИК!":
Не истината е че нямахме трамваи които да могат да вървят в тунел - голям наклон и липса на системи за безопастност при пожар и т.н.т. Иначе идеята на този тунел е била - да не шумят трамваите на съвецкото посолство...
Като се видят доходите в съответните държави, можем лесно да стигнем до извода, че фонфовете са просто спомагателен механизъм, а не структурно определящи дадена икономика.
Все пак и да се използват еврофондовете се искат качества. Защото някои ги използват за фонтанчета и стадиони в села с липсващо население. С Фандъкова безспорно извадихме късмет, проекти от полза за хората, изпълнявани в срок и с доста добро качество на фона на останалото в държавата ни. Поне за метрото важи.
И много се лъжат всички които си мислят, че е елементарно "искаш пари и ти дават". Работил съм по проект финансиран от Световната банка, 2 години бял ден не видях. Страхотна отчетност искат, всички прецизно се планира, пресмята и отчита. Едно незасичане да има в някой от десетките показатели и всичко отново. Няколко стотин мегабайта отчетност натрупах.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
До коментар [#8] от "Ал Бънди": Единственото нещо, което не мога да разбера е защо отново се строи крайна спирка близо до Летище София без връзка към двата терминала?
Много просто, с цел да се затрудни пътнико-потока от метрото към терминалите и за да има основание при построяването на "старгеит" в бъдеще?!!!!
Един колега който емигрира в Америка каза същото. Особено ако се има предвид по-новото строителство, при направеното при социализма си личи беднотията ни. От снимки които съм гледал на метрото в Ню Йок доста голяма клоака ми изглежда.
Но пък при новото не ми харесват тези линии по средата, с централен перон е по-красиво и по-удобно. Но било и по-скъпо казват. Все пак е за десетилетия че и столетие, по-добре по-скъпо и по-бавно строителство на да е както трябва.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Вярно, че Европа даде парите. Но трябва да ги похарчиш с ум и честно. Което е така при Борисов и Фандъкова. За София, поне, е така. Друг въпрос е, че май, които си търкаляха таралясниците преди, си ги търкалят и сега. И ще ги търкалят при новата линия. А метрото ползват онези, дето ползваха преди рейсовете, трамваите и тролеите. Изобщо не се намали автомобилният трафик от младостите, например. А имат 3-4 метростанции. Ма, нищо чудно. Искали да се отделят от София, поведени от всенародно избраната си кметица.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
vks1235
Рейтинг: 217 НеутралноКняз е само първият владетел носил името Борис. Останалите двама се титулуват царе.
Gilgamesh
Рейтинг: 8 НеутралноНаправо изтрийте коментара на снимка 3, Гешов си минава под Борис 3 от години - строежът е на кръстовището на Гоце Делчев и Борис.
neut
Рейтинг: 479 НеутралноСтрува си да изтърпим някои неудобства с придвижването из града днес, за да имаме удобствата след време. За мен е удоволствие да пътувам с метрото и, както си споделяме между колеги, софийското метро - това е Европа в действие у нас в момента
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restemil
Рейтинг: 2310 НеутралноНинова: Демокрацията ни даде метрото. ;)
ПРОКЛЕТА ДА Е РУСИЯ!Спомням си по тошово безкрайният по времетраене строеж на трамваен тунел до националното радио. Така и не можаха да го построят. Тогава пускаха слухове че метро под София не може да има защото видите ли имало много подпочвени води. Под София било като езеро. Демокрацията и най-вече европейските пари опровергаха и това оправдание.
StanDim
Рейтинг: 426 Неутрално"...18 нови влака за общо 418 млн. лв...."
10 млн. евро на влак?
...сименс.
Бай Благой
Рейтинг: 631 Неутрално418/18=23.2 милиона, не на 10..
Не знам точно кой модел ще са, но това, което съм виждал в Европа, ме е впечатлявало. Сравнено с мотрисите на Мурзилтрансмаш си е направо като Порше, сравнено с Москвич :)
полувишис
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#4] от "emil ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДНЕВНИК!":
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesда, комунистическата некадърност и тъпанарщина беше в състояние да ни затрупа с всякакви приказни твърдения, митове и легенди защо не могат да свършат нещо...
а днес дори човек като Бойчо успява да ми покаже какви тотални некадърници, безхаберници и крадци са били ония байтошовите тъпанари...
Ал Бънди
Рейтинг: 479 НеутралноСофия вече изпревари Будапеща и Букурещ по дължина на метролиниите, а с новата линия ще е абсолютен рекордьор!
Единственото нещо, което не мога да разбера е защо отново се строи крайна спирка близо до Летище София без връзка към двата терминала? С минимални инвестиции би могло да има връзка и на двете метра с терминалите на летище София.
Ал Бънди
Рейтинг: 479 НеутралноДругата стратегическа грешка на строителите на метрото е защо няма връзка с лифта Симеоново. Разбира се трябва да се инвестира и в спорта инфраструктура на витоша, но е грехота софиянци де факто да не могат да се възползват от близостта на планината до София.
rainbou1
Рейтинг: 1178 ЛюбопитноАйдее, другарката Фандъкова реши проблема със замърсяването на въздуха в София, проблема с тапите, проблема с кучетата, та сега се отдаде на заслужена разходка из новата линия на метрото.... :)
Виена при подобна големина на населението има 5 (пет)! линии на метрото и се готви разделянето на една от тях на 2 - тоест ще станат 6.
Може би тогава ще се обърне палачинката и при нас - защото в момента от приятелите ми във Виена никой няма кола, а от приятелите ми тук много малко нямат кола....
stedim
Рейтинг: 1853 НеутралноМетрото е едно голямо постижение и трябва да се отнасяме с уважение към кметовете от Софиянски до Фандъкова.
ck2013
Рейтинг: 1618 Неутралнои най вече на евро-фондовете :) “I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise Pascal
the_4th_horseman
Рейтинг: 217 НеутралноАз пък мисля единствено положително за Метрото. Стахотно е, по моя преценка.
the_4th_horseman
Рейтинг: 217 НеутралноОтносно Бай Благой:
За малко и аз да направя същия коментар, но StanDim е написал 10 млн. евро тка, че е приблизително прав
the_4th_horseman
Рейтинг: 217 НеутралноКорекция: ", така че"
Ал Бънди
Рейтинг: 479 НеутралноВ Букурещ и Будапеща също има еврофондове, но там не върви строежът на ново метра.
Строежът на магострали в Румъния също е в пъти по малък спрямо България въпреки, че имат повече население и номинално повече еврофондове.
EU defender
Рейтинг: 672 НеутралноМетрото ни е страхотно, чисто, удобно. Бил съм в много европейски градове и тук е фаворита ми.
The best way to predict the future is to invent it.ali_ibn_isa
Рейтинг: 464 РазстроеноEeee, ама само малко 1 % не е стигнал за да има 30% завършеност на метрото!! :((
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
shileto
Рейтинг: 1054 НеутралноДо коментар [#19] от "qzc58521962":
Споко, после ще може да си направиш селфи пред някоя метростанция като дойдеш по Софето и да се дуеш като го показваш на село в хоремага на бай Спиро и баба Гунка
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
milenmihailov
Рейтинг: 437 НеутралноДо коментар [#4] от "emil ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ ДНЕВНИК!":
Не истината е че нямахме трамваи които да могат да вървят в тунел - голям наклон и липса на системи за безопастност при пожар и т.н.т. Иначе идеята на този тунел е била - да не шумят трамваите на съвецкото посолство...
daam
Рейтинг: 1111 НеутралноСофийското метро е страхотно! Голямо постижение за София
primerno
Рейтинг: 269 НеутралноДо коментар [#16] от "Ал Бънди":
Като се видят доходите в съответните държави, можем лесно да стигнем до извода, че фонфовете са просто спомагателен механизъм, а не структурно определящи дадена икономика.
Fred
Рейтинг: 996 НеутралноВсе пак и да се използват еврофондовете се искат качества. Защото някои ги използват за фонтанчета и стадиони в села с липсващо население. С Фандъкова безспорно извадихме късмет, проекти от полза за хората, изпълнявани в срок и с доста добро качество на фона на останалото в държавата ни. Поне за метрото важи.
И много се лъжат всички които си мислят, че е елементарно "искаш пари и ти дават". Работил съм по проект финансиран от Световната банка, 2 години бял ден не видях. Страхотна отчетност искат, всички прецизно се планира, пресмята и отчита. Едно незасичане да има в някой от десетките показатели и всичко отново. Няколко стотин мегабайта отчетност натрупах.
Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
Emil Dimov
Рейтинг: 217 ВеселоДо коментар [#8] от "Ал Бънди":
Единственото нещо, което не мога да разбера е защо отново се строи крайна спирка близо до Летище София без връзка към двата терминала?
Много просто, с цел да се затрудни пътнико-потока от метрото към терминалите и за да има основание при построяването на "старгеит" в бъдеще?!!!!
Fred
Рейтинг: 996 НеутралноЕдин колега който емигрира в Америка каза същото. Особено ако се има предвид по-новото строителство, при направеното при социализма си личи беднотията ни. От снимки които съм гледал на метрото в Ню Йок доста голяма клоака ми изглежда.
Но пък при новото не ми харесват тези линии по средата, с централен перон е по-красиво и по-удобно. Но било и по-скъпо казват. Все пак е за десетилетия че и столетие, по-добре по-скъпо и по-бавно строителство на да е както трябва. Юда се продаде за 30 сребърника, а ДБ на БСП за 8 районни кмета.
nik_77.
Рейтинг: 1712 НеутралноВярно, че Европа даде парите. Но трябва да ги похарчиш с ум и честно. Което е така при Борисов и Фандъкова. За София, поне, е така. Друг въпрос е, че май, които си търкаляха таралясниците преди, си ги търкалят и сега. И ще ги търкалят при новата линия. А метрото ползват онези, дето ползваха преди рейсовете, трамваите и тролеите. Изобщо не се намали автомобилният трафик от младостите, например. А имат 3-4 метростанции. Ма, нищо чудно. Искали да се отделят от София, поведени от всенародно избраната си кметица.
lechevalier
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#8] от "Ал Бънди":
Абсолютен рекордьор? Трябва да уточниш нещичко.
outside
Рейтинг: 688 ГневноЛипсата на парапети на места и липсата на каски на главите на посетителите будят у мен невероятно възхищение, водещо до лудост!
Nikolay Rayanov
Рейтинг: 217 ВеселоНа снимките има толкова хора без каски, че институциите трябва да се самосезират.