Лютиерът Ариел Амейенда изработва китара в работилницата си в Пириаполис, Уругвай.

© Reuters

увеличи
, 3543

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на galindimov
    galindimov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Като запален китарист, направо ми се насълзиха очите от умиление :-)
    Поздравления за статията!
    Лютиерството, като цяло, едно от постиженията на човечеството, където се смесва прецизността на науката, свободата на изкуството и посланието на автора!

  2. 2 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Майсторският инструмент е майсторски.Както за акустичните китари так и за електрическите има много важни малии детайли от които зависи саунда на инструмента.Това верятно се отняса и за другите струнни инструменти-виола ла гамба ,чело,контрабас ,гадулка,и т.н.Но за звука и най добрият инструмент най важно е не кой и как го е правил а кой и как свири с него.Това се отнася както и за "акустичните" така и за електрическите инструменти.За бароковите инструменти има някакви непотвърдени легенти че звука най вече зависи от покритието на инструмента и има митове за неизвестни комбинации от лаковете и бои използвани тогава.Има наистина някаква "магия" в тези инструменти на 300 -400 години и техният звук е наистина доста специфичен но фактически голям част от запазените инструменти макар и уникати са копия на някакви други оргинали.Камерните оркестри и солисти които свирят с барокови инструменти са твърде много свръх оценени но е разбираемо за някой виртуозо да свири с "оргинален" инструмент.Макар новите инструменти да имат (вероятно) същият звук-този звук който идва до нас слушателите в залата а не този звук който чува изпълнителя.Същото е ис електрическите китари примерно майсторски уникати които струват по $10-15к ....сравнено с някой оргинален легендарен стартокастер 1968 или лес пол пак от тогава които са 2-3 пъти по скъпи.И за електрическите и за акустичните китари е много важен всеки милиметър да не кажа част от милиметъра ,всяка извивка която може да въздейства на вибрации и резонанс.За ел китарите не са най важни микрофоните а формата и матеряла на корпуса и грифа както е и за акустичните китари така е и за гадулката вероятно. Ясно е че някой баров инструмент е интересен и ценен и публиката би се нслаждавала на саунда на такъв инструмент макар че сегашните майсторски инструменти неса нито по "грозни" нито пък имат по друг звук от техните "предци"

  3. 3 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 1651 Неутрално

    За големия майсторлък можеш само да се възхитиш мълчаливо и да свалиш шапка. Страдивариус е учил занаят при най-добрия майстор лютиер за времето Амати и въпреки всичко е усъвършенствал рецептата за лака, с който са покривали готовите цигулки. Какво се е променило от тогава до сега, само който е специалист може да каже, но големите музиканти свирят на първокласни инструменти.

  4. 4 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Брешианската лютиерска школа е създадена преди тази в Кремона. Вярно, правили са лютни, виоли, лири и др. инструменти, а не цигулки - до появата на Гаспаро да Сало и Паоло Маджини.

    Струва ми се по-подходящо да се каже нещо за историята на китарата, а не на цигулката в тази галерия

  5. 5 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2576 Любопитно

    “Занаятът се дели на две части - създаване на нови или поправка на стари инструменти.”

    Интересно, коя от двете части е по-сложната?!

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK