1/17
Фотогалерия: Разходка по новата велоалея на "Раковска"
Най-голямата забележителност на улица "Г.С. Раковски" в последните два дни е нова двупосочна велоалея.
Лентите от по 1.5 м широчина от двете страни на платната предизвикаха остри и крайни реакции на столичани, дълги коментари и дискусии в социалните мрежи основно от шофьори, но и обикновени граждани и велосипедисти, бяха тема по време на обедната почивка в заведенията наоколо, причина за множество сигнали за нарушения до КАТ.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 ГневноКОЙ умник реши да пусне велосипеди и МГТ по едно и също трасе и нека обясни при едновременно движение в един и същ участък кой ще има предимство - велосипедистът или тролея ???
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!spiegel
Рейтинг: 1785 НеутралноАз пък като пешеходец съм доволен, че този път не са я тропнали върху тротоара.
yellow_hater
Рейтинг: 294 НеутралноПоне не е на тротоара, защото по "Раковска" е някакъв ад по тротоарите - хора и понякога велосипедисти.
Като гледам това решение, също не е от най-умните, но вече е направено.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#3] от "yellow_hater":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и какво като вече е направено ??? трябва и хора ли да загинат или ГЕРБ са някаква "последна" инстанция? Пълно беззаконие.
Котаракът на Шрьодингер
Рейтинг: 723 НеутралноТова е реализация на "гениалната" идея на общината да разтовари най-натоварените улици в София от автомобили като премахне една лента за автомобили и я направи велоалея. В много европейски градове е така, но там хората са се погрижили за автомобилите да има паркинги и се инвестира в нова пътна инфраструктура, докато у нас 90% от новите сгради в София се строят без задължителните по закон паркоместа, защото със суджук разрешителните за строеж минават без проблем и без паркоместа. Накрая вместо общински съветници, архитекти и кметове да влязат в затвора, виновни са автомобилистите, щото няма къде да се паркира в София, а видите ли нахалниците си купили кола.
tokkay
Рейтинг: 583 НеутралноДоста подходящо за любителите на екстремни изживявания с велосипед. На Дондуков поне е малко по-широко.
No Pain No GainИндиана
Рейтинг: 1301 НеутралноТаман за началото на зимата я откриха. Дъждовния сезон започна, радиото гърми от реклами за смяна на гумите.
Kosta Delev
Рейтинг: 870 НеутралноЕ, остана сега на снимките да започне да има и велосипедисти... Интересно ми е как ще се чисти улицата през зимата.
Положителното е, че по този начин неправилно паркиралите ще се набиват доста на очи - може би до такава степен, че биха били забелязвани дори и от катаджия.
Ivailo Ivanov
Рейтинг: 213 НеутралноАми велосипедния тероризъм + малоумни чиновници това дава като резултат, какво друго?
virtual brain
Рейтинг: 1080 НеутралноКолкото повече хора се качат на колела, толкова по-хубава, по-модерна, развита, чиста и уредена ще става София!
АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".Мондиана
Рейтинг: 1306 НеутралноДобре е, че започнаха да правят велоалеи, но не знам колко успешни ще са те в центъра, който е строен сбито с представите от преди много десетилетия. Ама и аз като spiegel съм пешеходец и се радвам, че има надежда колоездачите да слязат от тротоарите поне на някои места.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#11] от "Мондиана":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!всички велоалеи по тротоарии в градинки са НЕЗАКОННИ !!!
tsvetko_51
Рейтинг: 1756 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Кмете, преоръчвам да излезете малко навън ( във Виена например) и ще видите, че не само и тамошните умници са направили подобни неща, ами дори и хората ги спазват - е явно дебелите кратуни там са по-малко, то си личи и по резултатите от изборите.
За всяко нещо е необходимо някакво време, та хората да свикнат - дори и по тротоара, където има велоалея, пешеходците си ходят и не им пука.
Това ще е така, докато не заработи нормално правната система и за бутнат колоездач в алея за велосипеди, всеки, шофьор или пешеходец, ще бъде осъден да плаща съответъните обезщетения.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#13] от "tsvetko_51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дай снимки
аз подобни глупости никъде не съм виждал.
Мондиана
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#12] от "КМЕТ В СЯНКА":
В Мюнхен съм виждала велоалея върху тротоар, но тротоарът е достатъчно широк.
А в градинките съм съгласна, че не трябва да има велоалеи, но бай Ганю и без веолалея си кара и то бясно по всички градинки. Даже по рампите на подлезите летят и като им направя забебележка, те питат "а това за какво е направено" и когато им обясня, следва въпросът "а аз къде да карам".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#13] от "tsvetko_51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Кажи ми на пътя кой е с предимство - тролея или велосипедиста - прост въпрос като за теб И
В кой закон е разрешено велосипедисти да се движат по тротоарите ???
tsvetko_51
Рейтинг: 1756 НеутралноДо коментар [#14] от "КМЕТ В СЯНКА":
Няма да давам никакви снимки, но ще ти дам една улица - "Маргаретен щрасе", продължение на "Оперен щрасе", която е по-тясна от Раковска и има велосипедни алеи в двете посоки, минава автобус от градския транспорт и сериозен автопоток, все пак става дума за 4-бецирк - виж си я с помощта на Гугъл-а:).
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#17] от "tsvetko_51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!защото не е направено като коментиранот недомислие
Отговори на простите въпроси.
geordgeo
Рейтинг: 1175 ЛюбопитноКолкото повече велоалеи, толкова по-добре, поне за мен като активен целогодишен велосипедист. Ще мога да се придвижвам една идея по-бързо в центъра, не, че и досега не го правех на пътното платно, ама сега поне ще ме "пазят" едни гумени разделители. И стига са мрънкали водачите на МПС-та, които и до тоалетната ходят с тях как видиш ли, били ощетени. Не сте, все още не сте, трябва да ви накарат напълно да слезете от колите, ако ще и насила, щото всяка кола вози по един дебел г*з, който е мързелив да повърви 10 минути из центъра и да си свърши работа. Имам познати, които ако има начин, ще си качат колите в къщи, в хола, толкова са пристрастени към возилата си. А е време да се помисли малко не само за собственото ни удобство, а и за обществото като цяло. Ама къде ти, мераци някакви от моя страна...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#17] от "tsvetko_51":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!много ми е интересно какви ще ги пишеш като загине човек на тази велоалея.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#19] от "Г.Е.М.":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Поредният "умник".
Обзалагам се, че не отглеждаш малки деца и не се грижиш за възрастни роднини.
мики маус
Рейтинг: 1113 НеутралноМалоумието на столична община лъсва при всеки поглед към някоя велоалея или шахтите на новоремонтираните улици. Изравняването на шахтите с настилката явно е непостижимо за българската строителна индустрия, но велоалеите са нещо далеч по-просто, което не пречида се правят по най-безумния начин на най-безумни места, само и само да се каже, че са направени.
geordgeo
Рейтинг: 1175 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":
Хич, дете на 3 годинки, баба на 82, дядо на 92... А при теб как е, умнико?
tvr18355030
Рейтинг: 418 НеутралноЩом автоталибаните почнаха да цвилят, значи общината е свършила нещо в правилната посока.
А въпросните автоталибани са готови да обвиняват всичко но не и реалната причина за задръстванията в София, а именно самите те!
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 838 ГневноХубаво ,но Дневник, това решение няма ли ПРОЕКТАНТ,изпълнител и ОТГОВОРНИК по взимане на тов решение и ПРИЕЛ обекта.Тези "'ХОРА" -кои са ??
Имат ли имена да им се порадваме а ако имат и снимки ехе ...другия път може и да се замислят като се из@кат на обещественно място.И по-трудно ще приберат "'онея' пари".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#23] от "Г.Е.М.":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Баба ти и дядо ти с велосипед ли ги транспортираш ?
baba_zozolana
Рейтинг: 987 НеутралноДо коментар [#22] от "мики маус":
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Да, ето едно от последните върхови постижения: https://goo.gl/u7v67H - част от ремонтирания бул. Шипченски проход.
tokkay
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":
No Pain No GainПо няколко пъти на ден.
Хората се оправят и без автомобил при добро желание. Четвърта година живея в София без кола и съм жив. И съпругата, и децата, всички се оправяме идеално. Ако имаше по-малко коли по тротоарите в центъра, щеше да ни е още по-лесно и приятно.
parcaleste
Рейтинг: 658 НеутралноБай Ганьо (и Пена не е по-добра в това отношение) си ходи и разперен с две пазарски торби в перфектния център на велоалята, запушвайки я цялата и ти крещи, когато от една минута му звънкаш за да ти даде предимството, което не би трябвало даже да се определя като предимство, защото на пешеходния Бай Ганьо изначало мястото му не е на велоалеята, ама на - Ганьо.
Иначе поредното безумно изпълнение на Герберастите, равняващо се по идиотия велоалеята от "Надежда" до "Лъвов мост" да свършва абруптно в нищото и отгоре на това да "забраниш" "Витошка" за колоездачи, за да ги караш да ЗАОБИКАЛЯТ за да стигнат до НДК по самоубийствени за тях маршрути като "Петте кьошета" и трамвайните релси на "Графа", за да се включат в ДРУГА велоалея, която, забележете, ОБИКАЛЯ около НДК (!?!), но да дадеш 50 и отгоре процента от площта на "Витошка", за да се разширят заведенията по нея... конгениално.
Уви, докато има кой да ги търпи и преизбира подобни крадливи боклуци - така ще е.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
diegos
Рейтинг: 749 НеутралноБраво на проектиралите и на изпълнителите! В творението те са постигнали няколко ефекта- мърляво, калпаво, неефективно, че и опасно за хората! Разбира се, при минимална инвестиция от... боя. Така се правят алеи у нас- с четка и вапцане.
Сори ако съм пропуснал, ама колко струва това "бижу" на данъкоплатеца?
!D !калпав е новия вид Дневник!
Рейтинг: 838 ВеселоСега дайте на ''общинския съвет '' по едно колело и да минат по велоалейте в 9-10 ч.сутринта или към 17 часа.Много искам да им видя физиономиите снимани по време на това 'елегантно' придвижване.А проектантите като 'измислят' такива неща поне веднъж да видят улиците на живо и да преминат със средството за което проектират по маршрута който си мислят ,че възможен.
elevation04
Рейтинг: 572 ВеселоДо коментар [#28] от "tokkay":+++++++++++
Абсолютно си прав. Центърът на големите градове не са за автомобили. Моят офис е в идеалния център и вече от години не ползвам автомобил, зашото е безмислено, защото е мръсно, защото е бавно, защото е скъпо, защото руши душевното здраве.
Когато времето позволява съм велосипед, когато е не с градския транспорт.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#32] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!в Европа така правят . тук ползват мерцедеси.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#33] от "elevation04":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Дали ще доживееш да видиш кметица и премиер на колело ? Как мислиш?
Лелка
Рейтинг: 1120 НеутралноПарата в свирката, парата у джеба и фукня пред Европата колко сме еко.
Да, ама не. Молим, всички общинари, ежеседмично поне за ден да слезат от колите и да са пешеходци и/или велосипедисти. Може и да им просветне кое как се прави, ма не е сигурно.
tokkay
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#30] от "КМЕТ В СЯНКА":
No Pain No GainБаща ми почина на 45, майка ми на 50. От хубав живот, поживяха си царски по социалистическо време. Щом казваш, ще броя, че съм "захвърлил "старците" на село", така или иначе не са ми ангажимент в идеалния център на София, където, ако съдим по твоите думи, са родителите на всички с автомобилите в задръстванията. И те по цял ден са заети да ги возят насам-натам.
baba_zozolana
Рейтинг: 987 НеутралноАаааа не мога да не споделя!
I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.Министърът на регионалното развитие Николай Нанков пукнал гума и изкривил джанта на пътя след като попаднал на дупка. После заявил: "Средствата за поддръжка на пътищата са недостатъчни, но асфалтовите пътища у нас са по-добри от тези в Танзания и Замбия", коментирайки класацията на Световния икономически форум, според която България е в компанията именно на двете африкански страни по качество на пътната инфраструктура (https://goo.gl/FhZJsy ). А фацето любезно осигурява съпоставка. Вярно, булевардът е подбран на случаен принцип от Конго, а не от Танзания или Замбия, но пък тунелът под НДК си е наш: https://goo.gl/PPEC2X .
kapitan_laino
Рейтинг: 937 НеутралноСъдейки по снимките ми се струва, че изпълнителите на поръчката не са знаели какво е велоалея преди да я "спечелят". След това са гугълнали, казали са си "е това е лесно бе, ще шибнем малко боя на платното и да се оправят" и са направили точно това.
kapitan_laino
Рейтинг: 937 ВеселоНа кметицата ще й трябва планинско колело с доста сериозни гуми и амортисьори да премине през калните свлачища в Манастирски Ливади. На премиера - титаниева рамка за да издържи поуголемените му в последно време телеса.
xax
Рейтинг: 213 НеутралноМалоумие би било огромен комплимент за тази велоалея. Мисля, че и най-заклетите велосипедити разбират, че тя нито е на място, нито е полезна за някой. Много други тъпотии съм готов да понеса, но липсата на базово логично мислне не. Или ще пооправим статистиката на км. велоалеи. Общината да махне това недоразумение МОМЕНТАЛНО!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#37] от "tokkay":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!А родителите на жена ти ? съболезнования за твоите.
tokkay
Рейтинг: 583 НеутралноДо коментар [#33] от "elevation04":
No Pain No GainСъвсем доскоро за 3,5 км до офиса в центъра и толкова обратно бях само заклет пешеходец. Сега офисът ми е на 7 км от жилището и ползвам сутрин градски ел транспорт. Но вечер си позволявам удоволствието да минавам половината или цялото разстояние пешком. Бих го правили и сутрин, но все още предпочитам да си правя кроса от 9-10 км преди работа и не остава достатъчно време да успея да стигна пеш за началото на работния ден.
blurred
Рейтинг: 528 РазстроеноХубава работа, ама ... българска... Да не кажа комунистическа.
Гешев е ПОЗОР. Оставка и ЗАТВОР!И колко време ще издържат тия евтинки пластмаси??? Бас ловя че до пролета половината няма да ги има. А за тая нещастна жълта маркировка да не говорим. То като гледам първият дъжд вече я е по-отмил. Как не се научиха за 30 години да правят качествена и трайна маркировка, която да се запази в същия вид поне няколко години. Да хванат да се разходят малко насам по Западна Европа да видят как се прави. Хиляди примери има.
А за начина на комбинация на алеите със съществуващото движение направо не ми се говори. Милиционерско-комунистическа история...
Мондиана
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#29] от "parcaleste":
Съгласна съм, че има пееходци, които ходят по велоалеите, но за разлика от велосипедиста, който кара по тротоарите и градините, понякога с бясна скорост, те (пешеходците) не могат да блъснат дете или стар човек.
geordgeo
Рейтинг: 1175 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "КМЕТ В СЯНКА":
Не, с такси. И не е като да не може да си го позволи човек, още повече, че не се налага да ги возя всеки ден. Нещо друго ще ме питаш ли?
Imeto mi
Рейтинг: 499 НеутралноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Велосипедите са част от движвнието.
princess_x
Рейтинг: 1302 НеутралноА по жълтите павета има ли велоалеи? ;)
princess_x
Рейтинг: 1302 НеутралноТрябва да направят целия център на София пешеходна зона.
Borislav Jordanov
Рейтинг: 213 НеутралноНо за сметка на това могат да се блъснат в и пречукат велосипедист.
Ситуацията е двупосочна: един блеещ и неадекватен пешеходец е не по-малко опасен от един блеещ и неадекватен велосипедист.
Мондиана
Рейтинг: 1306 НеутралноДо коментар [#50] от "Borislav Jordanov":
Е, хубаво, тъй като в Америка бият негрите, карайте по тротоарите, градинките и рампите, докато засегнете някой як и бесен и тогава ще се озаптите по естествен път.
znayko84
Рейтинг: 532 НеутралноУникално малоумно и опасно за велосипедистите творение. Не стига, че на всяка пресечка велоалеята свършва, ами и тези, които завиват на дясно няма как да видят, че зад тях се задава велосипедист. Кой идиот направи включването на колите за завоя на дясно по ул. Гурко е напълно неясно. В момента, в който идваш от Московска и пресечеш жълтите павета няма никаква индикация, че по-долу пътя от две ленти в посока минава в една. Съответно на пешеходната пътека настава ад от пресичащи пешеходци и престрояващи се автомобили. Добавете и евентуален велосипедист и цирка е пълен. На тази алея мястото й не е там. Като толкова искат да я правят да изземат тротоара от страната на МФ, ползва се по-рядко и да построят алея там със съответните ограждения. Прави са десетокласничките от Френската гимназия, че тази алея е абсурдна.
falkoneti
Рейтинг: 1068 НеутралноДо коментар [#21] от "КМЕТ В СЯНКА":
До коментар [#32] от "!D !калпав е новия вид Дневник!":
Аз карам там. Каква трябва да ми е физиономията? Просто не ме натискат в бордюра повече и не заобикалям спрели "за малко".
falkoneti
Рейтинг: 1068 НеутралноАлеята трябва да се продължи от едната страна на тротоара от булевард "Патриарх Евтими" до булевард "Васил Левски". И там е забранено спирането и престоя а е пълно с коли пред клона на 1 РПУ. Най-големите нарушители са от полицията. За това и не осъществяват контрол.
lol
Рейтинг: 1291 Неутралноако не друго поне се вижда, че велоталибаните не отстъпват по нищо на автоталибаните... можи последните влизат по рядко в пряк конфликт с пешеходците защото смятат че тротоарите са само за паркиране не за придвижване...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4365 НеутралноДо коментар [#47] от "Imeto mi":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!и кой е с предимство ?
Ronald Reagan
Рейтинг: 844 НеутралноТази улица е тясна дори за автомобили, камо ли за градски транспорт, пък сега и велоталибани. Аз обичам да карам колело, имам такова и го яхвам редовно, но това е някаква височайша глупост. Пари да ми дават, няма да мина от там. Или градски транспорт, или коли, или колелета, но центъра е така проектиран, че ако се затвори улицата - трафика в центъра умира. Варианта е под земята с тунели, както е в Европа, САЩ и т.н.
agentВладимир
Рейтинг: 8 НеутралноГаньо трябва да се научи, че града не е за коли. Тогава всички ще дишат чист въздух и няма да има бавен градски транспорт.
luliak
Рейтинг: 213 НеутралноИдиотщина след идиотщина и това си е...Наше си е!
penetrating
Рейтинг: 5497 НеутралноОбщината не решава проблеми. Тя насъсква едни хора срещу други с недомислиците си.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВъпросът е кога кучетата ще разберат, че проблемът не е в тоягата, а в ръката която я държи.
Марк
Рейтинг: 8 ГневноДо коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
Не може някаква 27 годишно пичлеме да учи софиянци къде и как да карат колите си. Аз лично вече преминавам над пластмасата от лего.
buljubei
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#19] от "Г.Е.М.":
е време да се помисли малко не само за собственото ни удобство, а и за обществото като цяло. Ама къде ти, мераци някакви от моя страна...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Типи1ен велоталибан.
Удобството на твоя гъз е обществено, така ли?
нагъл кучи г.з!!!!
coffee.bean
Рейтинг: 565 НеутралноЕ гати простаците управляват град София
buljubei
Рейтинг: 500 НеутралноДо коментар [#58] от "Владимир":
Тогава всички ще дишат чист въздух и няма да има бавен градски транспорт.
.....................................
Много си ларж, бе талибан.
Градски транспорт?
Сигурно от каруци?
Да е по-чист въздуха, нали?
Симо
Рейтинг: 1087 НеутралноПълна малоумщина е тая велоалея. Само затапват столицата. А тея пластмасови препятствия ще имат съдбата на котешите очички по Цариградско шосе - ще изтраят до първото минаване на снегорините.
Симо
Рейтинг: 1087 НеутралноДо коментар [#58] от "Владимир":
Ганьо първо трябва да се научи да не гори дърва и въглища в центъра на София и да не живее в полуразпаднал се коптор в центъра на София. После ще стигнем и до колите. Ама в тая държава - всичко е отзад - напред.
sylvester
Рейтинг: 508 НеутралноЗа да "сляза от автомобила" трябва да има адекватен обществен транспорт. Това означава ПОНЕ два пъти по-голяма мрежа на подземната железница. Много обичам, когато ми дават примери с "белите държави", където нямало коли в центъра. Метрото на Париж има 300 (триста) спирки. Софийското има 30. Наземният транспорт закъснява, особено в лошо време (когато най-много ти трябва). А сравнението за условията в автобусите у нас и тези в "белите държави" също не е в наша полза. Да, в големите европейски столици има редица правила, приети специално, за да обезкуражат шофирането в центъра. Но първо дай работеща алтернатива, тогава въведи санкциите и забраните. Аз също не искам допълнителните разходи, които ми носи градското шофиране. Но когато с колата стигам за 15-16 минути в работата, а с обществения транспорт за над 40, няма как да стане. Това означава да удължа работния си ден с 1 час на ден. Което са 3 "работни дни" на месец, прекарани в неизмит, раздрънкан автобус, в компанията на няколко хиляди мрънкащи пенсионери, няколко дузини ловки джебчийки и неустановен брой некъпани "граждани". Много благодаря, ама нЕма нужда.
galapagas
Рейтинг: 610 НеутралноРаковска трябва да стане пешеходна - нито коли, нито колела. Графа - също.
султана глаушева
Рейтинг: 316 НеутралноАз уважих велоалеята с велосипеда си и ми хареса. Браво на общината!
Мърфи е оптимист!princess_x
Рейтинг: 1302 НеутралноДа бяха обменили опит с Пловдив как се правят велоалеи. ;)
poles
Рейтинг: 8 НеутралноСупер е. Браво на Фъндъкова!
putinxujlo
Рейтинг: 2796 НеутралноСъгласен съм с велоалея, но тогава нито един велосипедист не трябва да е на тротоара без нея! Опитайте спокойно да се разходите по Витошка(като пример)! Там се движи непрекъснат поток от тях.
"Чуждестранен агент"Софиянски велоалеи - някаква лудост. Казвам за изпълнение.
Несчастни автомобилисти((((
Ако нещо - не използвам колата в града))
Храбър
Рейтинг: 3213 ЛюбопитноНепренно ли тази велоалея трябва да мине по "Раковски"?
"Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"Толкова ли няма успоредни улици, които пак да водят в същата посока.
Хем няма да се пречи толкова на автомобилите, хем и велосипедистите ще са по-спокойни.