1/18
Фотогалерия: Нов живот за мотопедите "Веспа"
През 60-те и 70-те години на ХХ век в Пакистан, когато само шепа хора са можели да си позволят да внесат луксозни стоки от Европа, мотопедите "Веспа", на италианския производител на двуколесни превозни средства "Пиаджо", са били символ на просперитет и сбъдната мечта.
Днес, когато евтини китайски скутери наводняват пътищата на Пакистан, любителите на неостаряващата и симпатична "Веспа", се опитват въпреки трудностите, да намират резервни части и да запазват модели, които ги връщат в по-спокойна, отминала епоха.
Payakoff
Рейтинг: 458 Неутрално„Веспа“ не са „мотопеди“, а моторолери или скутери. Имах едно грубо подобие на „Веспа“ - съветско производство. И сега се произвеждат много скутери „Веспа“. Може да ги видите навсякъде в Европа (и не само там), но у нас повече са китайските им подобия...
Post tenebras spero lucemdaskal1
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#1] от "Payakoff":
"Веспа" все още се цени далеч над китайските скутери. Имам една "Ямаха" 49сс "Зума" в наследство от младежта, те също са много добри, проблемът е че някак си не намирам време за каране на скутер.
klimentm
Рейтинг: 3803 ВеселоДо коментар [#2] от "daskal1":
klimentmСпомняш ли си виетнамците в България и как всички почти си отиваха в къщи с Балканче?
Интересно е че тук при нас студенти ученици и младежта не използват подобни малки моторетки като "Веспа" толкова са удобни за трафика и липсата на място за паркиране,практически можеш да го мушнеш навсякъде!
daskal1
Рейтинг: 4327 НеутралноДо коментар [#3] от "klimentm":
Първото ми посещение на Сайгон (Хо Ши Мин сити) през това хилядолетие беше мисля 2009. Имаха 16 светофара в огромния град, а скутерите се движеха по 10-12 в редица в колони от стотици. Не разбирам как се оправяха, но не видях произшествия. Самото "обяздване" на скутера от виетнамските семейства си е чиста еквилибристика: 4-членно семейство (с 2 деца), тенджери, кошове и какво ли не се движеше съвсем уверено. Младите виетнамки караха с дълги памучни ръкави до раменето и широкополи шапки, зер само селянките се оставят на слънцето.
Оттогава съм ходил поне през година, появиха се нови светофари, и видях произшествие - скутер одраскал кола (Лексус СЮВ), но масата си е на скутери, които се поправят се на всеки ъгъл, балансьорите и облеклата са си пак тези. Основно скутерите са китайски, по-заможните карат японски.
Друго, което ме учуди е, че при цялата влажност и жега виетнамците рядко се потят, дори с учудване обръщаха внимание на нас за това "явление".
Общо взето се развиват много динамично, особено селата...
penetrating
Рейтинг: 5956 НеутралноВеспасиан е създател на нов стил, това е начин на живот :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertbretschneider
Рейтинг: 968 НеутралноАбе, голяма мизерия по улиците, тия явно ги мързи да чистят...
mandzo
Рейтинг: 617 НеутралноДо коментар [#1] от "Payakoff":
Явно имаш предвид скутерите "Вятка" ВП-150 нелицензирано копие на Веспа 150. На село беше голяма гордост да имаш такъв. След 10 години оплаквания на италианците, руснаците го спряха и пуснаха тяхни модификации "Вятка-2" и "Вятка-3", които май ня бяха много успешни.
https://a2.s3.ua/r650/787/1469787/82/24f8188e338b8b8c449d7492521478f9.JPG