Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (55)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Интересно, има ли снимки от горянското движение и съпротивата срещу режима? Едно време имаше един музей на революционното движение, пълен с документи и артефакти от преди 9.9.1944 (повечето от полицейските архиви), което ме навежда на мисълта, че и след 09.09.1944 сигурно е водена документация вкл и със снимков материал за борбата със вредните елементи. Въпросът е, къде са тези снимки и документи?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  2. 2 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    Снимка /6/
    ""Танк разрушава сграда в Либерец (отляво) и алпинисти, които закрепват черно знаме на сградата на кметството в града.""

    Разрушителната идеология на таковете и отношението на хората от Централна Европа към насилственото налагане на болшевишка диктатура.

  3. 3 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3611 Неутрално

    При втората им среща в Рейкявик през 1985 г. Рейгън бил казал на Горбачов: If you need a wall to keep your people in, you've got a problem.

    Ако "най-справедливият строй" се крепи на дулата на танкове, ако "светлото бъдеще" се ръси от бомбардировачи (каткто в Сирия) - айде мерси, ама нема нужда.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  4. 4 Профил на The Island
    The Island
    Рейтинг: 2062 Неутрално
  5. 5 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2058 Неутрално
  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3642 Неутрално

    Хора, помнете!
    —цитат от коментар 5 на Fiji


    какво е да те гази съюзник . чехи , поляци , унгарци помнят ... и имат политика

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    И ние сме участвали.
    —цитат от коментар 4 на The Island

    За съжаление!
    И пак към агресора ни влече, за срам и позор!

  8. 8 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Коментарът към снимка 2 не е съвсем точен. Пражката пролет не са проотести, а опит за реформа на комунизма, спуснат отгоре, от ЦК на Чехословашката КП. Реформите започват плахо след 1965/66 и се ускоряват, след като се сменя ръководството на партията през пролетта на 1968. Премахва се цензурата върху печата, отварят се границите на Запад, засуилва се културният ообмен и студентските стажове в западни университети.
    Съветите изпадат в ужас - времето на Хрушчов там е свършило и в Москва управлява неосталинистът Брежнев. Той обаче не е достатъчно решителен. Окончателното решение за военна интерванция му го нашепва другарят....Тодор Живков. И датата дълго не е била определена. Нашето червено правешко говедо напира да е колкото се може по-бързо. ГДР отказва да участва.
    Така че протестите избухват не преди, а именно на 21 август 1968, в резултат от окупацията. И траят почти година.

    E PLVRIBVS VNVM
  9. 9 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2058 Неутрално

    [quote#6:"дерибеев"][/quote]

    От политиката им през последните години не личи много, че помнят.

  10. 10 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    До коментар [#2] от "gmbh":

    В Либерец пред кметството има паметник в памет на загиналите. Представлява верига на танк.
    Март месец бях пуснал снимки в галерия в Дневник.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  11. 11 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#6] от "дерибеев":

    Тая инсинуация си я запазете за себе си. Страните от средна Европа са лоялни съюзници на НАТО. Разногласията им с ЕС не бива да се бъркат с политическата им и вооенна обвързаност с НАТО.
    Непряко доказателство са сблъсъците с руските "Нощни вълци", пропагандиращи сатрапията при походи из източна Европа и почти триумфалните посрещания, когато военни колони на НАТО преминаватт през Чехия. При това войниците са посрещани с радост от случайни миновачи и от хора, коитоо са ми са решили да ги посрещат. Ходят със семействата си по трасето на военните колоони, без да ги карат организирано, както нас на времето ни натирваха да посрещаме със знаменца поредното комунистическо нищожество.

    E PLVRIBVS VNVM
  12. 12 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1377 Неутрално

    Същото е в Унгария, но с какъв акъл, сега избират пак проруския Земан. И там ли младите поколения не гласуват. Как може да ти причинят това и да играеш с руснаците. Ясно е, че руската диаспора в Чехия е голяма и ще се увеличава. Руснаците изкупуват имоти и се заселват. Познато.

  13. 13 Профил на PavelCZ
    PavelCZ
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Извинявам се, минуваì, не миновачи.

    E PLVRIBVS VNVM
  14. 14 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 690 Неутрално

    Хора, помнете!
    —цитат от коментар 5 на Fiji

    какво е да те гази съюзник . чехи , поляци , унгарци помнят ... и имат политика
    —цитат от коментар 6 на дерибеев


    Тъп опит за манипулация. "Съюзниците" от Варшавският договор са били просто марионетни руски режими и нямат нищо общо със сегашните разнолики държави.

  15. 15 Профил на WWW
    WWW
    Рейтинг: 651 Неутрално

    За СССР е било важно да държи Чехословакия под контрол.

    Трябва да се помни, че Чехословакия по време на Втората Световна Война не е оказала никаква съпротива на Хитлер. Първо Англия и Франция са дали судетските области на Хитлер, това е лишило Чехия от отбрабителната линия.
    После през март 1939 Хитлер и Полша заедно разфасоват и остатука от Чехословакия. Чехите за разлика от Сърбия и Гърция не мръдват и с пръст, страхливо минават под немска окупация.

    И по време на ВВ2 цялата военна промищленост на Чехословакия работи усърдно за Вермахта и Хитлер. Танковете Шкода, други оръжия заминават на Източния фронт, където тези чешки оръжия са ползвани за избиването от Вермахра на 20 000 000 (20 милиона ) мирно население.
    Тоест Чехословакия има отнощение към геноцида на Европа над РУсия, виновна е заедно в Германия, Австрия , Унгария ...

    ЗАтова е билп правилно Чехословакия да се държи по контрол от СССР, ако трябва и със сила. Те сами са си виновни за това, изкупуват вината си пред Русия.

  16. 16 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10486 Неутрално

    Това е лицето на Москва, за което мнозина съжаляват, а други са забравили.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  17. 17
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 1085 Неутрално

    До коментар [#15] от "WWW":

    Мале ква простотия си написъл.
    Вината Хитлер да нападне Русия си е на самата нея,
    Някък винаги се забравя че двете страни от граничещи с Полша станаха граничещи една с друга.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  20. 20 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#18] от "WWW":

    ""Малко и е било на Централна Европа наказанието !""
    ""Ако СССР беше със същата геноцидна идеология като Европа и Гермния, колко ли трябваше да сса жертвите там...""

    Виж началната дата на болшевишката диктатура и кога започва Втората война...
    Геноцидна идеология като на Европа? Като на цялата Европа ли?
    По същата логика може спокойно да се каже, че санкциите към днешна Русия(наследник на СССР) са пренебрежимо малки за всичките и злини причинени на свои граждани, на страни, които и един истрел не са възпроизвели срещу тях и бивши съюзници.
    Трябва ли трета война, че пак някой да събира лихви, богатства и преразпределя сфери
    Изглежда не си правиш исторически поуки и те влече към чисто отмъщение и вечно грабителство.
    Ирония на съдбата, че една от страните победителки от световната война може да се похвали с незавиден жизнен стандарт, изолирана от повечето развити, напреднали и демократични икономики...


  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 239 Разстроено

    Др. WWW тази сутрин не си е взел хапчетата... Би трябвало да го отчетем, когато коментираме простотиите, които е надраскал...
    Колко къса памет имат хората!

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  24. 24 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Масово русофилите у нас мечтаят нещо подобно и на нас да ни се случи СЕГА.
    Чакат да дойдат руските танкове и да ни вкарат в "правия път", демек, да ни изкарат от ЕС.

  25. 25 Профил на gmbh
    gmbh
    Рейтинг: 1115 Неутрално

    До коментар [#23] от "Indiana Jones":

    "Колко къса памет имат хората!""

    Хапчетата няма да обяснят с какво за виновни Ян Палах и родените след войната за убитите руснаци от германците.
    Хапчетата няма да обяснят защо болшевишката диктатура(съществуваща от времето на Ленин) е наложена като наказание за Чехословакия след войната.

    ""Др. WWW тази сутрин не си е взел хапчетата... Би трябвало да го отчетем,""

  26. 26 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#15] от "WWW":

    Амчито до 20 юни 1941 год. цялата съветска икономика е буботила да доставя продукция за Третия райх.
    За войниците на Вермахта е било напълно непонятно, защо видители трябва сега да се напада и СССР.
    Все пак двете страни са били съюзници и братя по оръжие, токущо поделили си Полша.
    По темата има доста исторически писмен, снимков и филмов материал.

  27. 27 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3573 Неутрално

    И нека припомним думите на големия поет Евгений Евтушенко от неговото стихотворение "Танки идут по Праге":

    Прежде, чем я подохну,
    как - мне не важно - прозван,
    я обращаюсь к потомку
    только с единственной просьбой.

    Пусть надо мной - без рыданий -
    просто напишут, по правде:
    "Русский писатель. Раздавлен
    русскими танками в Праге".

    23 августа 1968

    Не може да се каже нищо по-точно. "Руски писател. Премазан от руските танкове в Прага".

  28. 28 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 686 Неутрално

    Ако СССР беше със същата геноцидна идеология като Европа и Гермния... убииствата на 20 000 000 (20 милиона) деца и жени в окупираните части на СССР.
    —цитат от коментар 17 на WWW


    Айде по-леко с пропагандата! Руснаците няколко пъти вдигаха числата и пак не можаха да докарат цивилните жертви повече от 8-9 милиона и то не само жени и деца. Да не забравяме, че доста хора биват пращани в съветските лагери (където някои умират) само защото са живели на окупирана територия или са били отведени на работа в Германия.

    А като говориш за геноцидна идеология, знаеш ли колко руснаци също умират при съветските атаки за връщане на собствените си градове? А знаеш ли колко мирни жители са убити от съветските партизани на съветска територия?

    Примерно в беларуското село Чигринка през февруари 1943 отрядът на Фьодор Михайлов убива 70 цивилни, набедени в антисъветски настроения.
    В село Дражна пак Беларусия през април 1943 е атакувано от Втора минска партизанска бригада (4 отряда от 300 партизани) под командването на комбриг Сергей Иванов. След атаката дават отчет, че са убити 270 полицаи и друга сволоч. Но всъщност в селото е имало около 80 полицаи. Останалите жертви са обикновени цивилни, които отказали да се изселят. Убити са от партизаните, а селото е запалено. Някои деца изгарят живи.
    В Налибоки, пък сформирали собствен партизански отряд. Но отказали да го подчинят на московското партизанско командване. Затова през май 1943 последвала съветска наказателна акция - убити са почти 130 души, включително деца.

    Има съветски доклади, в които пише, че много партизански отряди нямат достатъчно въоръжение и боеприпаси, затова се занимават предимно с грабежи на продоволствие, даже и изнасилвания. Така обричат населението на гладна смърт и го настройват против СССР, а отделно това провокира немски наказателни акции, щото немците пък решават, че селяните доброволно хранят партизаните.

    Не че немците са били цвете, но като говориш за геноцид не може да го приписваш само на едната страна.

  29. 29 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#26] от "Ф.Нинов":

    Като подсетиш някой червен, че Сталин и Хитлер са започнали войната, като съюзници и забравя да коментира...! :)
    Между другото, подобен въпрос бяха задали и на Путин. Ама и той измънка, нещо от рода на: Такова е било времето...! :)

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  30. 30 Профил на tww09306483
    tww09306483
    Рейтинг: 3404 Неутрално

    До коментар [#28] от "tamada":

    Другата неудобна истина, която се пропуска е, че СССР дава огромни жертви, заради некадърността на военното им командване! Обричали са на сигурна смърт десетки и стотици хиляди войници в безумни атаки и операции... Даже и германците и после съюзниците са се чудели и не са можели да проумеят съветската глупост...! За разстреляните от НКВД и избитите по лагерите, даже няма нужда и да се коментира.

    Социалистът християнин е по-страшен от социалиста безбожник...! / Ф.М. Достоевски
  31. 31 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    До коментар [#8] от "PavelCZ":

    ГДР също участва в потушаването на Пражката пролет. И дори участва активно тъй като германците има да си "връщат" на чехите от ВСВ.
    Да,правешкият тиранин пръв настоява за интервенция в Чехословакия,но решението е ЛИЧНО на Брежнев. И няма как да е иначе.

  32. 32 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#29] от "tww09306483":

    Адолф е бил разиграващ останалите покерджиия.

    Западните страни са виждали в него спасител от болшевизма, докато СССР го смятал за съюзник.

    Интересно е също как Третият райх първо си поделя Чехословакия с Полша, а впоследствие Полша със СССР.
    Тоест Адолф първо е давал бакшиш, за да си го вземе на другия ден, давайки бакшиш на друг новопоявил се авер.

    Дори и на Царство България е дал територия.... демек дашен човек, а не скрънза.

  33. 33 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#31] от "deaf":

    Войниците на гедерейската NVA най-кофти са се проявили в Чехия през 1968 год. , докато българските са се скатавали, гледайки да гепят пиячка от някое магазинче.

  34. 34 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    До коментар [#31] от "deaf":Войниците на гедерейската NVA най-кофти са се проявили в Чехия през 1968 год. , докато българските са се скатавали, гледайки да гепят пиячка от някое магазинче.
    —цитат от коментар 33 на Ф.Нинов



    До коментар [#33] от "Ф.Нинов":

    Българският контингент е бил направо нищожен,(нещо като 0,4% от общата армия на Варшавският договор участваща в потушаването на Пражката пролет). И не е участвал в сражения,защото върховното командване на Червената армия не му е имало доверие. Както и на унгарците и поляците. Вярвало е само на армията на ГДР.

  35. 35 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#25] от "gmbh":

    Разбира се, че не могат! Затова и добавих късата памет...
    Тъпаците не проумяват какъв късмет имаме, като сме се разминали подобни събития или с това, което се случи с бивша Югославия. Което не оправдава малоумното благоговеене пред един извратен политически строй.

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  36. 36 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#34] от "deaf":

    Чаушеску не е дал коридор през Румъния, та затуй бълг. контингет е трябвало да мине през СССР за Чехословакия.

  37. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    До коментар [#34] от "deaf":Чаушеску не е дал коридор през Румъния, та затуй бълг. контингет е трябвало да мине през СССР за Чехословакия.
    —цитат от коментар 36 на Ф.Нинов



    До коментар [#36] от "Ф.Нинов":

    И българският контингент е бил въоръжен с танкове...Т-34! Е,за експедиционна мисия са свършили работа,но иначе през 1968г. тези танкове вече са били остарели.

  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2675 Неутрално

    До коментар [#35] от "Indiana Jones":

    Я обясни какво се е случило в Югославия,което би било толкова страшно и фатално за България,ако беше част от нея?!

  39. 39 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5001 Неутрално

    И днес Путин желае същото разделение на Европа на сфери на влияние, което да докаже руското величие на гърба на други народи

    klimentm
  40. 40 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2387 Неутрално

    До коментар [#37] от "deaf":

    Сещам се за следния лаф относно първия бълг. космонавт:

    "Кой с(ъс) Левски, кой с(ъс) Ботев - Рукавѝшников с(ъс) Марко Тотев"

  41. 41 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 5001 Неутрално

    Преди наричаха събитията в Унгария Чехословакия Полша “ заговор на ЦРУ “ Валенса беше агент на САЩ , Михник също
    Сега също - Майданът в Украйна, всичко което не им е удобно!

    klimentm
  42. 42 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#4] от "The Island":

    Само като присъствие.
    13-та танкова бригада от Сливен е била там, но доколкото знам не са убивали.

    До коментар [#7] от "Fiji":

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  43. 43 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    ... Пражката пролет не са проотести, а опит за реформа на комунизма, спуснат отгоре, от ЦК на Чехословашката КП. Реформите започват плахо след 1965/66 и се ускоряват, след като се сменя ръководството на партията през пролетта на 1968. Премахва се цензурата върху печата, отварят се границите на Запад, засуилва се културният ообмен и студентските стажове в западни университети. Съветите изпадат в ужас....
    —цитат от коментар 8 на PavelCZ

    ++++++Абсолютно вярно!

    "...ГДР отказва да участва."
    Не е съвсем така. Румъния отказва да участва и Николае Чаушеску, остър противник на съветското влияние, застава в подкрепа на Дубчек, държи публична реч в Букурещ на самия ден на нахлуването, като осъжда съветската политика.
    Работата с немците(ГДР) е по-различна:

    "За честта на "народната армия"
    ...............Авторът разкрива и малко известни факти от международните планове на гедерейската армия. Един от тези планове бил свързан с превземането на Западен Берлин. Любопитно е също така, че братската помощ за страните от Третия свят била на комерсиална основа. Либия и Сирия например си плащали за оръжията и обучението, получавани от ГДР.
    Интересно е също така защо се смята, че източногерманската народна армия участва активно в потушаването на Пражката пролет през 1968 година, въпреки че в Чехословакия са изпратени всъщност 50 войника от командването за свръзка и телекомуникации. Причината: източногерманската армия била изключена в последния момент от общата операция на Варшавския договор, а това засегнало на чест гедерейския режим. Ето защо с типичните за Щази дезинформационни методи Източен Берлин успял да убеди собственото си население, че защитава комунистическия лагер срещу подривните елементи в Прага също така добре, както и останалите братски армии.

    Истината е, че Москва не гледала с добро око на амбициите на източногерманските генерали да участват във военни операции. В крайна сметка съюзниците на ГДР във Варшавския договор, но и на ФРГ в НАТО са били на два пъти нападани и окупирани от германски войски. „Ето защо и двата военни съюза се стараят да използват военния потенциал на съответния си германски партньор, но и да гарантират собствената си сигурност”, отбелязва Хайнеман в книгата си „ГДР и нейните военни”.
    Winfried Heinemann: Die DDR und ihr Militär. R. Oldenbourg Verlag, München 2011

  44. 44 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#35] от "Indiana Jones":Я обясни какво се е случило в Югославия,което би било толкова страшно и фатално за България,ако беше част от нея?!
    —цитат от коментар 38 на deaf


    Ааа, нищо - гражданска война, бомбардировки, снайперисти... Или според Вас това е нещо нормално и бихте го преживели с кеф?

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  45. 45 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 807 Неутрално

    До коментар [#8] от "PavelCZ":
    Горе-долу е така. Поради стагнация на икономиката след 1963 г. имаше идеи за реформи. Пражката пролет започна след студентска демонстрация /камуфлирана с битови причини - спиране на тока/. Имаше сблъсъци с полицията. Но преподавателите и голяма част от ЧКП подкрепиха студентите, след което просъветската диктатура се разпадна за броени дни и консерваторите в управлението бяха позорно прогонени. Обществото беше монолитно на страната на радикалните реформатори и им даде кураж. Вървеше се и към независима външна политика. Инвазията на 21.8. б8 г. беше тотален политически крах за руснаците. Те бяха подложени на подигравки и обиди до ден днешен. Шепата пионки се крепеше на 120 х. окупационна руска армия, която беше "временно" там повече от 20 г. Руските военни не напускаха казармите дори за пазар и разходки. Разликата между чешкия и българския манталитет е огромна.

  46. 46 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8835 Неутрално

    Никой и нищо не трябва да забравя, особено младото поколение.

  47. 47 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4806 Неутрално

    До коментар [#4] от "The Island":

    Българските барети "осигуриха" летището, в останалите задачи по-скоро войската имаше "поддържаща роля"; но най-голям е бил страхът на чехите от частите на ГДР. Тъжни неща...

  48. 48 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4806 Неутрално

    До коментар [#46] от "Роси":

    За съжаление, не можеш да забравиш нещо което не знаеш...

  49. 49 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#4] от "The Island":Българските барети "осигуриха" летището...
    —цитат от коментар 47 на daskal1

    Не знам да е имало наши барети там. Ние изпращаме два мотострелкови полка - 12-ти и 22-ри от Харманли и Елхово (а не от Харманли и Момичлград, както се твърди на много места).
    И не е едно летище. 12-ти МСП заема Банска Бистрица и Зволен (където има летище). А 22-ри поема летищата Рузине и Водоходи край Прага, и държи контакт със съветската 7-ма въздушнодесантна дивизия, която трябва да подкрепи в случай на нужда. Полкът трябва да заеме и летището в Кбели, но после тази задача отпада.

    А объркването за баретите може би идва от друго. Говори се, че руснаците раздават червени барети на част от своите пехотинци, за да изглеждат по-страшни. Може и на нашите да са дали, макар че не съм виждал данни за това.

  50. 50 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 2103 Неутрално

    До коментар [#15] от "WWW":Амчито до 20 юни 1941 год. цялата съветска икономика е буботила да доставя продукция за Третия райх. За войниците на Вермахта е било напълно непонятно, защо видители трябва сега да се напада и СССР. Все пак двете страни са били съюзници и братя по оръжие, токущо поделили си Полша.По темата има доста исторически писмен, снимков и филмов материал.
    —цитат от коментар 26 на Ф.Нинов

    Има. Този материал предизвиква специфични настроения за група граждани. Изтъкнати активни борци против фашизма, нацизма, капитализма, империализма и други изми. "Деды воевали, союзы заключали, с нацистами маршировали ...".
    https://www.youtube.com/watch?v=6wCwb6_WJ2Q

  51. 51 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10225 Неутрално

    Няма да го забравят и войниците от набор 47 и 48 които ги пускаха от самолети барабар с танкове и Бетеери.

  52. 52 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#8] от "PavelCZ":

    На този ден аз бях в Кошице. Инвазията започна някъде към 4 часа сутринта. Мисля, че грешиш с твърдението си, че ГДР отказва да участва. Отказаха румънците, а доколкото си спомням, гедерманците отговаряха за части от Чехия.

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  53. 53 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Като дете бях на лагер в Кошице - Словакия тогава част от Чехословакия.
    Още има разни спомени, макар да са минали повече от 35 години. Ми те си имаха нелегални магазинчета за дрехи западно производство, още тогава по соца и дърпаха минувачи от улицата да им предлагат стоката си. Градския им транспорт беше може би 10 пъти по-добре уреден от нашия. Чистотата по паркове и улиците пословична. Имаха специализирани магазини за захарни изделия. Помня десетки видове шоколади, много по-хубави и доста по-евтини от нашата "Кума лиса" и гадните марципани които имаше в България. Имаха и доста по добра електроника родно производство. Много качествени грамофонни плочи продавани свободно. Например на Металика. Имаха и празни касетки за касетофони, нощо което в БГ се намираше само по втория начин у нас.

    Затова мисля че са ни изпреварили по всичко още тогава по време на зрелия соц.

  54. 54 Профил на komutator
    komutator
    Рейтинг: 640 Неутрално

    Като дете бях на лагер в Кошице - Словакия тогава част от Чехословакия.
    Още има разни спомени, макар да са минали повече от 35 години. Ми те си имаха нелегални магазинчета за дрехи западно производство, още тогава по соца и дърпаха минувачи от улицата да им предлагат стоката си. Градския им транспорт беше може би 10 пъти по-добре уреден от нашия. Чистотата по паркове и улиците пословична. Имаха специализирани магазини за захарни изделия. Помня десетки видове шоколади, много по-хубави и доста по-евтини от нашата "Кума лиса" и гадните марципани които имаше в България. Имаха и доста по добра електроника родно производство. Много качествени грамофонни плочи продавани свободно. Например на Металика. Имаха и празни касетки за касетофони, нощо което в БГ се намираше само по втория начин у нас.

    Затова мисля че са ни изпреварили по всичко още тогава по време на зрелия соц.

  55. 55 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2893 Неутрално

    До коментар [#51] от "Peni Nikol":

    Не знам да е имало опция да пускат тежките танкове от самолети.
    Нашите на влака и в Чехословакия.

    Ама то сесеРосията не и пречи да отложи убиването на хора колкото и дни да отнеме, докато се довлече до тези, които е решила да избие.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.