Финландската компания Patria участва в демонстрационните стрелби на полигона "Змеево" с бронираната си модулна машина Patria AMV 8x8.

© Анелия Николова

увеличи
, 8209

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1652 Неутрално

    Един от моите фаворити!

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4308 Разстроено

    Ей сега ще изкочи тав.Марешки и бойко ще обясни че нужда да се купуват такива машини няма......и Карарублев ще даде някой долар на "Ростсмехвоуружение" за ремонт на БТР от 1980 година.

    До истината се достига с познание!
  3. 3 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4340 Любопитно

    Много добра бойна машина, ако нашето правителство избере тях (Patria) за държавната поръчка няма да направи грешка.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  4. 4 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    До коментар [#3] от "Иво":..ако нашето правителство избере тях (Patria) за държавната поръчка няма да направи грешка
    ...>> Ааа, нямам им доверие на финландците.Като станат член на НАТО-да заповядат.


  5. 5 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    В соцвремената, българският износ се делеше на стоки 1-во направление/ за кап страните/ и 2-ро направление /за соц лагера/. Излишно е да казвам, че качеството на първите беше на по-високо ниво. Каква беше изненадата ми, когато разбрах, че стоките, произведени във Финландия заминаваха за износ след като преминат "изпитание" за качество на местния пазар. Мисля си, че и тези БМП-та сигурно хич не са лоши след като са правени в тази скандинавска страна. Но нека се произнесат експертите по въпроса.

  6. 6 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Много хубава машинка.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  7. 7 Профил на tucker case
    tucker case
    Рейтинг: 1856 Весело

    моеха кат за презентейшан да го побойдисат с малко зелена дегизировка... то че сичко ше бъде пустиня рано или късно с тоа пушек и пърдеж е ясно, ма засега шубрак още има :)

    Now what's a few miles between the beauty and the beast...
  8. 8 Профил на Napster
    Napster
    Рейтинг: 391 Неутрално

    То е ясно, че финландците няма да спечелят. И не защото тяхната машина е лоша- напротив една от най добрите е в света. Просто боко и неговия господар решиха, че БТР-ите на бившите заводи Терем оборудвани със съветско въоръжение е най доброто! Ако не вярват да питат съседите си от Швеция. И те потрошиха маса пари за реклама но договора за самолети го взеха азиатците от изток.

  9. 9 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Такива машини трябва да може да си ги произвеждаме ние. Бяха се похвалили че един български предприемач е запшочнал да произвежда бронирани машини в България. Дано го субсидират и да купуват от него. Или на останалите заводи. А тия патрия според мен са среден клас машини от този тип.

  10. 10 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    Колкото и да не я 'аресвам тая машина, тя е в пъти по-добра от съветската и днешната руска техника (между които почти няма разлика). Плюс е че не иска много умен персонал и е евтина за употреба и поддръжка.

    I'm back... for now.
  11. 11 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1137 Неутрално

    Не може да купувашот българин само защото е българин.Ако машините му са по-лоши и по скъпи от другите защо да го субсидираш или да купуваш.Ако са по-добри и по-евтини това вече е съвсем друго.

  12. 12 Профил на shakez
    shakez
    Рейтинг: 417 Неутрално

    Патрия искаха да изнасят част от производството си тук, т.е. в наш завод. Проблемът им е, че не са научени на балкански нрави и не кихнаха на гнусната тик*ва. Сега правят демонстрация, но пък няма да спечелят, защото гений банкянски ще активира целия тролетариат, начело с товариЩ Ку*Капанов, за да ни обясняват колко лоши са финландците и при какви условия се сглобяват тези машини. Мнооого ме дразнят цялата тая проядена клика, която смуче и няма спиране.

  13. 13 Профил на deviant
    deviant
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    Интересно дали няма да се повтори сагата с изтребителите ? Куп приказки за цена ,съвместимост и технически параметри , а накрая избора става в пресечната точка между "препоръката" на американското посолство и размера на комисионните.

  14. 14 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 962 Неутрално

    За нашето дередже и военна доктрина (отбранителна, а не нападателна) Патриа-та и Грипен-а са перфектно решение. Ама футболната гордост на Банкя разбира И от военна техника.

  15. 15 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1574 Весело

    До коментар [#4] от "тулса":

    Хехехе, ма сме отворени. Все едно сме в НАТО от Освобождението насам 😁
    Кога ни почерня задника не разбрах.

    https://www.youtube.com/watch?v=tkzLu0ZNV6g&feature=youtu.be
  16. 16 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    ...от Швеция. И те потрошиха маса пари за реклама но договора за самолети го взеха азиатците от изток.
    —цитат от коментар 8 на Napster

    Израелците все още не са взели договора за техните стари F-16.

  17. 17 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2933 Неутрално

    До коментар [#14] от "Булаир":

    Прав си, а за Патриа-та могат да се намери екипаж и без висок интелект и висше. Виж за Грипен-а и съвременните му радари ще трябват сериозно подготвени хора. Патриа-та е 15 годишен стандарт и все някой любознателен военен ще я е изучил.

    I'm back... for now.
  18. 18 Профил на SSmart
    SSmart
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    С избирането на колесна ББМ армията ни за дълъг период се отказва от идеята за завоюване на превъзходство (постигане на победа) на бойното поле и се превръща в спомагателно по-тежко въоръжено помагало на полицейските сили! Машината е много добра , и не само тя, но с БТР-и пехотата става лека пехота.........

  19. 19 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 1206 Неутрално

    Такива машини трябва да може да си ги произвеждаме ние. Бяха се похвалили че един български предприемач е запшочнал да произвежда бронирани машини в България.
    —цитат от коментар 9 на touchthis


    Интересно е, че във финландската армия все още има голямо количество ...МТЛБ.
    Още по-интересно е че доскоро в Уикипедия пишеше че част от тях са произведени в България.

  20. 20 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    До коментар [#15] от "Paolo Di Canio":
    Колега, сложили сте си настроение- весело... Може би и аз трябваше да приложа емотиконче ?:)
    Когато говорим за Финландия, нека да постна и някои данни за топ търговските и партньори(..за експорта им):
    На 4 и 5 място са :
    4.United States: $4.4 billion (6.4%)
    5.Russia: $3.7 billion (5.5%)
    Нас ни няма там, разбира се..Имаше някаква смешка от Юлиян Попов , наречена анализ, където той ни убеждаваше в незначителността на Русия като търговски партньор. Явно финландците имат друго мнение по този въпрос.
    Един линк към финландската преса, обясняващ защо цвета на Патрията е жълт:
    https://yle.fi/uutiset/osasto/news/report_middle_east_now_finlands_biggest_arms_export_market/9247286
    Report: Middle East now Finland's biggest arms export market

  21. 21 Профил на д-р Петроff
    д-р Петроff
    Рейтинг: 630 Неутрално

    До коментар [#5] от "citoyen":"В соцвремената, българският износ се делеше на стоки 1-во направление/ за кап страните/ и 2-ро направление /за соц лагера/." Беше обратно: 1-во направление - соц лагера, 2-ро - загниващия Запад

    ПРАВИ КАКВОТО ТРЯБВА ЗА ДА НЕ СТАВА КАКВОТО СИ ИСКАТ
  22. 22 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Не може да купувашот българин само защото е българин.Ако машините му са по-лоши и по скъпи от другите защо да го субсидираш или да купуваш.Ако са по-добри и по-евтини това вече е съвсем друго.
    —цитат от коментар 11 на dolna4erti4ka


    Да го субсидираш за да почне да прави конкурентни машини и за износ и за вътрешно ползване. Засега този конкретно рпави машини но са далеч от аналозите от русия и сащ. Както САЩ субсидираха с 225 млн $ Ейлон Мъск за да развие спейс X и сега изтрелват с неговите ракети.

  23. 23 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 373 Неутрално

    Или добре ще перефразирам да направят нещо като конкурс за субсидия за транспортьор и българските рпедприятия. Така да наливаш едни апри в една фирма не е коректно.

  24. 24 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2572 Любопитно

    До коментар [#3] от "Иво":

    ами не предния път условиято беше до 6 колела тези с 8 отпадат

  25. 25 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1239 Неутрално

    Това е машината ! Отвява всички конкурнти.

    Натиск, постоянство и търпение.
  26. 26 Профил на Kir4oKirov
    Kir4oKirov
    Рейтинг: 511 Весело

    До коментар [#3] от "Иво":


    Много добра бойна машина, ако нашето правителство избере тях (Patria) за държавната поръчка няма да направи грешка.
    —цитат от коментар 3 на Иво


    Ти да не стана ционист бе, малкия? Я прочети още веднъж текста в снимка # 4, и после провери в гугъл текста на английски. И бързо се отричай от коментара си, иначе и и камиларския доктор Ал Шмекерини ще спре да ти цъка плюсчета:)

    trol
  27. 27 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2043 Неутрално

    Добра си е машинката.
    Още по-добре ще бъде ако фините прехвърлят част от производствения процес в България.

    Panta rhei....
  28. 28 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 962 Неутрално

    С избирането на колесна ББМ армията ни за дълъг период се отказва от идеята за завоюване на превъзходство (постигане на победа) на бойното поле и се превръща в спомагателно по-тежко въоръжено помагало на полицейските сили! Машината е много добра , и не само тя, но с БТР-и пехотата става лека пехота.........
    —цитат от коментар 18 на SSmart


    До коментар [#18] от "SSmart":

    Тази доктрина за танкови армии и сражения е изоставена някъде в края на миналия век - още повече пък за отбрана.
    ... За икономическия аспект пък да не говорим - колко Джавелин-а или Спайк-а ще купиш за един Абрамс ?

  29. 29 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    Цецо няма ли да изломоти нещо, че и тия финландци, са като ония, шведи, все скандинавци и няма начин да не са кихнали кинти...

    Иначе всякакъв тип БМП върши работа за нашата армия- без значение дали е Пираня, Патрия, Boxer, VBA, Puma и т.н. Концепцията е една и съща и разликите са малки...

  30. 30 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3821 Неутрално

    Не може да купувашот българин само защото е българин.Ако машините му са по-лоши и по скъпи от другите защо да го субсидираш или да купуваш....
    —цитат от коментар 11 на dolna4erti4ka

    Субсидията не е ли малко нелоялна конкуренция? да не говорим, че често тези производители са назначени бизнесмени, в повечето случаи близки до партиите.

  31. 31 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3651 Весело


    Не зная какви са качествата точно на тази машина, но открай време се знае, че всичко военно що е финладско се отнася особено безпощадно към всичко военно що е руско. А най-вече това си го знаят в Русия - платила са добра цена да не го забравят!

  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  33. 33 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Цецо няма ли да изломоти нещо, че и тия финландци, са като ония, шведи, все скандинавци и няма начин да не са кихнали кинти... Иначе всякакъв тип БМП върши работа за нашата армия- без значение дали е Пираня, Патрия, Boxer, VBA, Puma и т.н. Концепцията е една и съща и разликите са малки...
    —цитат от коментар 29 на diegos


    Опасявам се да не ни натресат Textron 6х6.

  34. 34 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 756 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=UYaH4h18ttk

    това е БМП а патрията е ,не знам какво е ама не е бойна машина...може нещо спомагателно или патрулиращо ама не е това което трябва да е...даже няма ПТУРК

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  35. 35 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 867 Неутрално

    Само с американско оръжие има гаранция за сигурността на България. Като се дава толкова пари, това е дългосрочен политически ангажимент. Само погледнете Катар колко оръжие купува, все едно им трябват ескадрила след ескадрила - просто си плащат на големите за закрила.

    Ако ни нападнат, Швеция ли ще ни спасява, или Финландия? Та те са неутрални, какво им пука дали България я има или не? Колкото и да са им добри оръжията, това просто са играчки за военните. Има значение политическия ангажимент.

    Европейците винаги в крайна сметка се договарят с руснаците за сметка на малките - разбиването на Чехословакия за Хитлер, подялбата на Полша, балтийските републики, да не говорим за това което се случва в Украйна. Просто Европа е много по-зависима от Русия, и винаги могат да ни вкарат в някой компромис, както с цяла източна Европа ни дадоха на СССР за 45 години.

    Затова само САЩ може да гарантира независимостта на България. Поляците и балтийците се ориентираха много правилно - плащаш и получаваш закрила, същото е и в НАТО.

    Затова, ако ще 5та употреба Ф-16, и Текстрон. Това не са лоши оръжия, но много много по-важното е да имаме силен ангажимент от съюзник който няма да се договори зад гърба ни.

  36. 36 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 608 Неутрално

    Само с американско оръжие има гаранция за сигурността на България. Като се дава толкова пари, това е дългосрочен политически ангажимент. Само погледнете Катар колко оръжие купува, все едно им трябват ескадрила след ескадрила - просто си плащат на големите за закрила.Ако ни нападнат, Швеция ли ще ни спасява, или Финландия? Та те са неутрални, какво им пука дали България я има или не? Колкото и да са им добри оръжията, това просто са играчки за военните. Има значение политическия ангажимент. Европейците винаги в крайна сметка се договарят с руснаците за сметка на малките - разбиването на Чехословакия за Хитлер, подялбата на Полша, балтийските републики, да не говорим за това което се случва в Украйна. Просто Европа е много по-зависима от Русия, и винаги могат да ни вкарат в някой компромис, както с цяла източна Европа ни дадоха на СССР за 45 години.Затова само САЩ може да гарантира независимостта на България. Поляците и балтийците се ориентираха много правилно - плащаш и получаваш закрила, същото е и в НАТО.Затова, ако ще 5та употреба Ф-16, и Текстрон. Това не са лоши оръжия, но много много по-важното е да имаме силен ангажимент от съюзник който няма да се договори зад гърба ни.
    —цитат от коментар 35 на skeptichen


    Ако ни напднат, наивнико ... сами ще трябва да се спасяваме, поне първите три дена... и чак тогава според резултата, големите сили ще се намесят. Всичко което идва от северните държави като оръжие, за нас е добро. Защо? Много просто: правено е за да бъде възпираща сила, срещу голямата руска мечка. Американските оръжия са негодни за нас. Не че са лоши: но са твърде скъпи, защото са направени за водене на истинска война. А ние няма да нападаме Турция, нали? Проблема сме си ние самите: нямаме военна доктрина, а Каракачан!ето е двойкаджия и бивш доносоник. Няма акъл за такива работи. Жалка история! Затова ще сме играчка : дали на руснаци, дали на американци, все тая...

  37. 37 Профил на gavrilov
    gavrilov
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#32] от "Dimiter Tsvetkov":

    Имат победа срещу руснаци, ама знаете ли защо? Защото не са разчитали на нато или варшавския договор, ами са разчитали на себе си. А Бай Ганъо като няма топки в гащите, все някакви далавери му се привиждат. Дали на руснаците да се продаде, дали на американците... Каква дилема!

  38. 38 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":

    Не мисля че сегашните ни БТР-и са толкова нови. БТР-80 така и не е доставен в България.

    Eddie lives... somewhere in time!
  39. 39 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#21] от "д-р Петроff":
    Прав сте. Имах съмнения при постването но сметнах, че някой ще ме поправи ако съм объркал "направленията". Благодаря!

  40. 40 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2572 Весело

    До коментар [#28] от "Булаир":

    аз не съм чул САЩ да са свалили Абрамсите , но щом твърдиш
    аз чух че свалили новите Томаховки от въоръжение че руснацте много ги сваляли, но това е друга тема

  41. 41 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3260 Любопитно

    До коментар [#32] от "Dimiter Tsvetkov": те имат регистрирана победа
    ....»»Кога това? Нещо явно съм пропуснал това, за победата...

  42. 42 Профил на limbize
    limbize
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    До коментар [#28] от "Булаир":аз не съм чул САЩ да са свалили Абрамсите , но щом твърдишаз чух че свалили новите Томаховки от въоръжение че руснацте много ги сваляли, но това е друга тема
    —цитат от коментар 40 на 1001


    Концепцията им е друга - ако руска взвод си загуби танка - губи 33% от огневата си мощ, хамериканския губи само 25%, защото не с еосланят предимно на танка

  43. 43 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    Интересно е, че във финландската армия все още има голямо количество ...МТЛБ.
    —цитат от коментар 19 на Panda
    Не само МТЛБ. Финландия има над 100 съветски БМП-та, които модернизира. И само 65 Патрии. За сведение - ние имаме доста над 100 БМП-та, но вместо да ги модернизираме се изсилваме да купуваме над 100 Патрии - т.е. да купим двойно повече Патрии отколкото самата страна-производител.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  44. 44 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#20] от "тулса":

    Я пак да обясниш, че не разбрах, или ти мислиш че стокообмена Финладия и Русия главно в областта на горивата е фактор, ами ако Финландия плати с 3% повече за горива и ги внесе с танкер какво правим ? Кой пази небето на Естония пак ?

    Концепцията им е друга - ако руска взвод си загуби танка - губи 33% от огневата си мощ, хамериканския губи само 25%, защото не с еосланят предимно на танка
    —цитат от коментар 42 на limbize


    Или на едните танковия взвод е 4 на другите 3 ? ( Реално са и 4 на двете ама това са подробности )

    Къде ги четете тези неща пехотния взвод да си загуби танка ? Дори и да си го объркал с машината, която им е зàчислена пак трябва да са 2 машини на отделение. БМП-то и БМД-то и БТР са тесни отвътре... Брадлито и страйкъра и те не са от най-просторните транспортни средства.

    И после огнева мощ как я изчисли не знам. Дай изначало да започнем. Танковете към пехотата са танков батальон към бригадата. Танковия батальон към пехотната бригада е с повече танкове от батальона в танковата бригада. Ама там не е само един и затова. Откъм организация по-малка смесена група от батальон няма да видиш . Това са някакви измишльотини на хора, който си нямат на идея за какво говорят като например Thomas Wictor.

    До коментар [#18] от "SSmart":

    Каква е разликата между БМП 3М и ПАТРИЯ с допълнителна защита? Даже има превес ПАТРИЯта за възможна модернизация, ергономия и монтирането на допълнителна бронировка. Другото е доктрина и нея не я бърка верижна или колесна техника, ако покрива изискванията. Танкистите имате прехласване по верижната техника ама нека сравним техника с техника. Не всяка армия е израелската. а и на тях им е писнало от отвратителна храна извън бойните поделения . И допълнително докато го има това с техниката като залитане си остава проблемът, че се изпуска, че дългосрочната сухоземна стратегия е преди всичко стратегия за поддържане на нивото на личния състав. Придобивки, социално подпомагане в дългосрочен план, защото редникът няма много припокриващи се технически умения с цивилния сектор, униформи, обувки, сграден фонд, екипировка, била тя проста като надеждни колани раници палатки , и тн или сложна като навигационни устройства, комуникационни устройства и после други консумативи с по голямо текучество, за да има редовни учения и да може причините да псува звучно да са сведени само до прякото началство . Ако това се вкара в бюджет и останат 10-20% за придобиване на техника и то не само бойни машини, ами и за целия авто парк си пушка. И ако успееш да го направиш да речем няма да си първия ами ще си от първите 5.

  45. 45 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#43] от "Николай Николов":

    Първо във Финландия има цял епос за механик водачите на БМП-2. Второ ние БМП-2 нямаме. Имаме БМП-23, което не е същото, но даже има някой по-приятни елементи.

    После МТ-ЛБ имат защото има сняг, да речем от метър нагоре зимно време. При което някак си да се движиш е по-добре от нищо. МТ-ЛБ и МТ-ЛБу са лекобронирани трактори за много тежки условия. И няма изгледи да бъдат подменени скоро, защото освен Финландия, Швеция и Русия никой май не се и пробва. Може би някой в баш пустинята ...

    А ние имаме БМП-та на базата на същото това МТ-ЛБ 114 бройки, казват се БМП-23 ( заедно с тестовите бройки и БМП-30 и двата постамента в музея ). Ако си навит да ги връщаш на въоръжения или да търсиш къде са и в какво състояние, действай. Иска ми се и аз да имах твоя оптимизъм как ще е толкова лесно ама не е. По добре родни гвоздики преработвай , ако намериш останали чертежи и машини и персонал. Което ни връща до идеята за Патрия с трансфер на технология, което означава пресъздаване на тази обучена база от техници...

  46. 46 Профил на Георги Георгиев
    Георги Георгиев
    Рейтинг: 598 Весело

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":

    Знам ги, с два двигателя от Молотовките "де форсе". Задължително работи само единия. Кюфка, дави се и върви едва едва!

  47. 47 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#43] от "Николай Николов":Първо във Финландия има цял епос за механик водачите на БМП-2. Второ ние БМП-2 нямаме. Имаме БМП-23, което не е същото, но даже има някой по-приятни елементи. После МТ-ЛБ имат защото има сняг, да речем от метър нагоре зимно време. При което някак си да се движиш е по-добре от нищо. МТ-ЛБ и МТ-ЛБу са лекобронирани трактори за много тежки условия. И няма изгледи да бъдат подменени скоро, защото освен Финландия, Швеция и Русия никой май не се и пробва. Може би някой в баш пустинята ...А ние имаме БМП-та на базата на същото това МТ-ЛБ 114 бройки, казват се БМП-23 ( заедно с тестовите бройки и БМП-30 и двата постамента в музея ). Ако си навит да ги връщаш на въоръжения или да търсиш къде са и в какво състояние, действай. Иска ми се и аз да имах твоя оптимизъм как ще е толкова лесно ама не е. По добре родни гвоздики преработвай , ако намериш останали чертежи и машини и персонал. Което ни връща до идеята за Патрия с трансфер на технология, което означава пресъздаване на тази обучена база от техници...
    —цитат от коментар 45 на nqb06371969


    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  48. 48 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    До коментар [#44] от "nqb06371969":Я пак да обясниш, че не разбрах, или ти мислиш че стокообмена Финландия и Русия главно в областта на горивата е фактор
    ...>> Става дума за износа на Финландия, който за Русия е толкова милиарда, колкото нашия за Германия.
    За вноса на горива от Русия...Може и да дойдат...танкерите някой ден:)Засега обаче никой не рискува да влоши отношенията с Русия. Даже данните показват значително увеличение на експорта и импорта от Русия през миналата година по сравнение с 2016:
    https://yle.fi/uutiset/osasto/novosti/import_iz_rossii_vyros_na_43_protsenta_v_yanvare-oktyabre/9998899
    "...Експорт Финляндии в Россию увеличился в период с января по октябрь на 17 процентов, а импорт из России вырос на 43 процента по сравнению с прошлогодними показателями..."

  49. 49 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":Не мисля че сегашните ни БТР-и са толкова нови. БТР-80 така и не е доставен в България.
    —цитат от коментар 38 на tigervi


    В нашата армия са доставяни съветски БТР-60 и БМП-1 от 60 те години,пълни боклуци,които в бойни условия се оказва че са негодни.В Афганистан и Чечня загубите са достигали до 70%

  50. 50 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Колесните бронетранспортьори са за второешалонните съединения, ударните части са на вериги. Навсякъде е така. Трябват и от двете за сериозна армия.

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  51. 51 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#43] от "Николай Николов":Първо във Финландия има цял епос за механик водачите на БМП-2. Второ ние БМП-2 нямаме.
    —цитат от коментар 45 на nqb06371969


    Имаме БМП-1, което е почти същото (разликите е основно в оръдието, което и при БМП-2 не е кой знае колко добро и повечето ъпгрейди го махат - виж по-долу).

    Ако си навит да ги връщаш на въоръжения или да търсиш къде са и в какво състояние, действай. Иска ми се и аз да имах твоя оптимизъм как ще е толкова лесно ама не е. По добре родни гвоздики преработвай , ако намериш останали чертежи и машини и персонал.
    —цитат от коментар 45 на nqb06371969


    Ъпдейт на БМП-1 правят украинци, словаци и поляци. На евтин вариант е украинския - сменят мотора, сменят оръдието с дистанционно управляем боеви модул, слагат нова дигитална система за управление на огъня, сменят руския двигател с немски и правят куп други ъпгрейди. На практика от старото БМП-1 остава само корпусът. Цената на ъпрейда е 1/3 от цената на ново БМП-3 което пък е струва наполовината на Патрия. Такъв ъпгрейд ако имаме частите можем да направим и ние. Или пък направо да платим на украинците да го направят.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  52. 52 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    В нашата армия са доставяни съветски БТР-60 и БМП-1 от 60 те години,пълни боклуци
    —цитат от коментар 49 на slonsco
    БМП е на въоръжение в 10-тина НАТО-вски страни. Освен нас, в Изт. Европа БМП ползват Чехия, Полша, Унгария, Словакия. Но не само там БМП ползва и Гърция (купува от ФРГ източно-германски БМП-та и ги ъпгрейдва), както и Финландия:

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_BMP-1_operators

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  53. 53 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#49] от "slonsco":

    В днешно време няма бронирана машина, която да не бъде поразена. Турците изгубиха в Сирия 10-15 немски танка Леопард, които кюрдите унощожиха със стари съветски РПГ-та. А танковете са по принцип по-добре бронирани от който и да е бронетранспортьор (вкл. Патрия).

    Далеч съм от това да прославям руското оръжие. Просто не сме във ВСВ и епохата на бронираните машини е към края си. В днешно време почти всички бронирани машини се приемат за крайно уязвими, което налага значителна промяна в тактиката. При ВСВ танковете са минавали напред, а пехотата след тях. Сега е обратното - пехотата върви напред да пази танковете, а те стоят отзад и поддържат с огън от далеко. До такава тактика се придържат повечето западни армии. Турците в Сирия подходиха като във ВСВ - пуснаха немските танкове напред. Но бързо осъзнаха грешката си.

    На кратко - значението на бронираните машини намалява. Затова е смислено да се ориентираме към бюджетен вариант. В този смисъл и БМП-1 е окей - стига да е в модернизирания му вариант. По-горе писах за украинския ъпгрейд, но подобни ъпгрейди правят и Словакия и Полша.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  54. 54 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4908 Неутрално

    До коментар [#48] от "тулса":

    Ето една бърза картинка за 10-те най-големи направления за износ на Финландия
    www.worldsrichestcountries.com/top_finland_exports.html

  55. 55 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 1627 Неутрално

    Добра е машината,но има и други добри,така че решението трябва да го вземат експерти- специалисти в тази област,а и икономисти. И да забравят за тъпите комисионни,дявол да го вземе! Това нещо ще защитава животи-на тези в него,а и на тези зад него! Но,...познавайки историята на военните доставки за армията ни от Освобождението насам(в интерес на истината-не всички),изпитвам смътни съмнения...
    https://www.armyrecognition.com/finland_finnish_army_wheeled_armoured_vehicle_uk/patria_amv_xp_8x8_wheeled_armoured_vehicle_concept_technical_data_sheet_specifications_pictures_video.html

  56. 56 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3260 Неутрално

    До коментар [#54] от "daskal1": Благодаря за линка...Извадих няколко развити и богати страни, които внасят от Финландия(Холандия, Швеция, Обед.Кралство,Белгия...):
    Top 10 Finnish Exports to Netherlands
    Finland's exports to Netherlands amounted to
    $4.4 billion or 6.5% of its overall exports.....

    1. Iron and steel: $1.3 billion
    2. Mineral fuels including oil: $738.8 million
    3. Machinery: $510.1 million...

    Finland's exports to Sweden amounted to
    $6.3 billion or 9.3% of its overall exports.
    1. Mineral fuels including oil: $1.3 billion
    2. Machinery: $688 million
    3. Vehicles: $492.2 million...

    Top 10 Finnish Exports to the UK
    Finland's exports to United Kingdom amounted to
    $2.8 billion or 4.2% of its overall exports.
    1. Paper: $675.5 million
    2. Mineral fuels including oil: $624.1 million
    3. Wood: $320.3 million..
    Top 10 Finnish Exports to Belgium

    Finland's exports to Belgium amounted to
    $2.1 billion or 3.1% of its overall exports.

    1. Paper: $617.8 million
    2. Mineral fuels including oil: $472.8 million
    3. Machinery: $144.5 million...
    Прави ми впечатление, че износa на горива е в челната тройка за всичките 4 страни.
    Освен това:...Finland Imports of Mineral fuels, oils, distillation products was US$9.47 Billion during 2017, according to the United Nations COMTRADE database on international trade
    https://tradingeconomics.com/finland/imports/mineral-fuels-oils-distillation-products

  57. 57 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3766 Неутрално

    До коментар [#53] от "Николай Николов":

    https://youtu.be/N76yCi5DQ6Y
    =====
    Ето вече това действа в турската армия.
    След поуката , в Африн ги пуснаха тия работи. ....
    Управлението им е дистанционно и работи 8 часа. ..

    Bukalemun
  58. 58 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 327 Неутрално

    До коментар [#53] от "Николай Николов":

    Всички неща който си написал по същество.

    Това че оръдието на БМП-1 не става го знаят всички. Как са успели да направят машина която мъртвата и точка да е всичко под хоризонта и всичко 10 градуса над него едновременно е малко чудо. Почват от съвсем използваемо безоткатно оръдие, което можеш да го ползваш и на 4000 метра по парабола и стигат до такова, което е неизползваемо в едноместна купола... Мистика, направо не знам за какво произвеждаме ПГ-15 ВМЗ боеприпаси, какво ще уцелиш с тях реално идея си нямам..

    После смяната на купола примерно с дистанционен като Екскалибур правят не променя основните проблеми на машината. Именно, ограничение на тонаж на шасито. ограничение на място вътре, било за техника, било за хора, ограничение откъм разположение на носеща конструкция. Сложи си раничката, екипировката, оръжие, сега хвани и две ленти да помагаш на картечара да носи и пробвай да влезеш и излезеш за норматив или да се повозиш 1 час вътре. Сега добави още 5-6 юнака до теб. Не е готино, ама хич. Аз десант в БМП не искам да съм и съм гледал на няколко езика отзиви, горе долу същите са. А тонажа силно ограничава бронировката. Това, че пък всеки лист броня по него има собствено мнение колко ще е дебел и на къде ще му гледа профила е хубаво на хартия, ама пречи при изпълнение бая.

    След което имаш самото каране и употреба, тук пак няма какво хубаво да се каже. Качи се на едно БМП и го пробвай как е от гледната точка на всеки член на екипажа. Ако смениш двигателя, няма лошо, имаш движимост някаква в нормални за този век килограми. Ама после? Нали конфигурацията на кормилните и аналогичните устройства е същата и е направена така да искаш да ги питаш те наясно ли са, че това ще се ползва от хора?

    После сравнението с БМП1 и БМП 2. Изглеждат еднакви ако не сядаш да сравняваш чертежите и местене на неща вътре в корпуса за да се промени конфигурацията на екипажа и купола.


    А за танковете Леопард на Турция . Първо не бяха кюрди от Африн, бяха Ислямска държава в Ал Баб, в Африн има под 10 поразени машини с птурс, и това е общо за лека и тежка техника, РПГ на къса дистанция няма данни да е имало поразени. В Ал Баб беше проблемът доктрина и начин на употреба на техниката, а не техниката. А съветските РПГ-та правени до една определена година са сравнително лесни за спиране, понеже ползват корпуса за проводник и като се забие в мрежата сложена пред танка и то дава на късо и дотам с взривателя ама това са подробности от пейзажа.

  59. 59 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    [quote#52:"Николай Николов"][/quote]

    Мерси за линка.Досега не знаех,че някой наш идиот ве поръчал от Русия през 1995 г от тези боклуци.

  60. 60 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1408 Неутрално

    До коментар [#53] от "Николай Николов":

    То на на БМП-1 и 2 точно корпуса му е проблем.На теория осъгурява защита от патрони 7,62 във всички проекции и от патрони 12,7 отпред.Напрактика е ппобиван от бронебойни патрони 7,62 от близка дистанция.Защитаа от комулативни боеприпаси,мини и импровизирани взривни устройства е напрактика нулева.А за намаляващото значение на бронетехниката съм напълно съгласен и общо взето такъв бронетранспортьор изобщо не ни трява.За мисии и патрули Пума и Страйкър ,каквито имаме са достатъчно добри,Може да се помисли за известно количество тежки БМП на база стри танкове,които са се представили много добре в реални бойни действия.Освен това се правят и от държави със съпоставими с нашите възможности,което значи че можем да ги направим и ние,а стари танкове имаме и може да се купят ефтино

  61. 61 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#60] от "slonsco":

    БМП с броня равна на танковата се използват от една единствена армия - израелската, но при тях финансовият проблем го няма, а логистичният е малък поради малките разстояния.

    Eddie lives... somewhere in time!
  62. 62 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3260 Любопитно

    До коментар [#61] от "tigervi":...при тях финансовият проблем го няма
    ...>> Имате предвид военните разходи?
    Ето при нас какви са били от края на 80-те до 2017( 588 : 3646 $ -диапазона на разходите.., като 2017 са 843 млн долара):

    https://ru.tradingeconomics.com/bulgaria/military-expenditure

    Интересни са данните за продажба на оръжие по години, които миналата година са били около 60 млн. $.
    https://ru.tradingeconomics.com/bulgaria/weapons-sales

  63. 63 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#62] от "тулса":

    Имам предвид себестойността на такава бойна машина,която е сравнима с тази на един танк. Израелската пантера се произвежда в Щатите и Израел не плаща нищо за нея тъй като е в рамките на американската военна помощ. Естествено скъпата поддръжка си остава, но те могат да си я позволят.

    Eddie lives... somewhere in time!
  64. 64 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#60] от "slonsco":

    С повечето неща дето ги пишеш съм съгласен. Не ми става ясно какво имаш предвид с "Пума и Страйкър ,каквито имаме са достатъчно добри". Ние нямаме нито едната, нито другата машина.

    По принцип от среднобронирани машини като Патрия смисъл особен няма. Или трябва да се отиде на евтин лекоброниран вариант (джипове Мерцедес, каквито имаме плюс евтин ъпгрейд на някое и друго БМП) или да се отива върху тежкоброниран вариант от сорта на израелския Achzarit (израелците го правят от корпуси на съветски Т-55 каквито ние имаме). Проблемът с тежкобронираните БМП-та е, че са по-трудно транспортируеми. За Израел това не е проблем понеже не участва в международни мисии, а само в действия на своя или съседна територия. Така, че за нас най-логичен остава първия вариант - евтини лекобронирани машини.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  65. 65 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    То на на БМП-1 и 2 точно корпуса му е проблем.На теория осъгурява защита от патрони 7,62 във всички проекции и от патрони 12,7 отпред.Напрактика е ппобиван от бронебойни патрони 7,62 от близка дистанция.Защитаа от комулативни боеприпаси,мини и импровизирани взривни устройства е напрактика нулева.
    —цитат от коментар 60 на slonsco
    На БМП-тата освен това проблем им е нестабилизираното оръдие (много трудно е да се води точна стрелба в движение). Именно последния проблем го решават с ъпгрейда.

    А за уязвимостта си прав. БМП-то в случая е съпоставимо с обикновен брониран джип. Разликите са 2: БМП може да минава водни прегради и (модернизраното) БМП има значително по-голяма огнева мощ. Та за мен ъпгрейднатите БМП-та имат ползва основно като по-тежко въоръжени джипове.

    Нека не забравяме, че американската армия има 3 вида бригади - пехотни, Страйкър и бронирани. Пехотни са почти половината от всички бригади, а те са въоръжени само с Хъмвита. Ъпгрейднатото БМП ако не друго е доста по-добър вариант от Хъмви-то (особено що се отнася до огнева мощ). А ъпгрейд на едно БМП би струвало горе долу колкото ново Хъмви. Да не говорим, че е възможно да се направи в БГ - т.е. значителна част от разходите биха останали в БГ.

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  66. 66 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#58] от "nqb06371969":

    Имаш плюс от мен - съгласен съм с повечето неща, които пишеш.

    За мен ъпгрейднатия БМП е просто по-добра алтернатива на брониран джип. Цената на ъпгрейда е същата, но огневата мощ е несравнимо по-голяма. И вместимостта е по-голяма. И може да преодолява водни прегради. С други думи, за същите пари получаваш повече.

    Далеч съм от това да сравнявам БМП с Патрия или някой друга съвременна бойна машина. Но и цената на ъпгрейда би била поне 5-6 пъти по-ниска. Да не говорим, че ъпгрейда може да стане и в БГ - т.е. голяма част от разходите ще останат в БГ.

    Също, както писах по-горе, не виждам особена полза от средно-бронирани машини. Или трябва да се отива към тежка бронировка ала Ахзарит - машина проектирана за бой в градски условия, където рискът от РПГ/ПТУРС изстрел от съвсем малка дистанция е огромен или да се отива към леко брониран вариант (джипове или ъпгрейд на БМП-та). Средния вариант (като Патрия-та) е като да се опитваш да седнеш на два стола. Ненапразно самите финландци не я купуват (имат само 65 Патрии при над 100 БМП-та).

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  67. 67 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#66] от "Николай Николов":

    доста неверни неща си написал,хъмвито не е на въоръжение в щатите от поне 4-5г,ползват го предимно за учения , разни останали бройки даже и части нямат вече(компанията я купиха китайци)..и няма как да сравняваш държави с доста силни икономики и програми за развитие за по 20- 30г напред...нашите управници са полу-идиоти и клептомани...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  68. 68 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1735 Весело

    Миналата година финлндците нали се натопиха с това джилезу в яз. Жребчево?
    Каракачанов 'що още не го е купил?
    От друа Старана ако го завъртят още два пъти в Дневник, на бартер собственика ще може да ходи с него на работа...

    I Want To Believe
  69. 69 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    До коментар [#5] от "citoyen":В соцвремената, българският износ се делеше на стоки 1-во направление/ за кап страните/ и 2-ро направление /за соц лагера/.

    Еше-беше...! Папагалче! Не си бил роден тогава. Иначе щеше да знаеш, че беше обратно - първо за социализма, второ . за капитализма.

  70. 70 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    До коментар [#10] от "Deaddark":Плюс е че не иска много умен персонал

    Ами ти си готов за екипажа!

  71. 71 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    До коментар [#21] от "д-р Петроff":Извинявай. Не бях стигнал до твоя коментар, та и аз се обадих.

  72. 72 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    До коментар [#35] от "skeptichen":Затова само САЩ може да гарантира независимостта на България.

    Казано между нас, нали? Дреме им патката на САЩ за нас!

  73. 73 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    До коментар [#42] от "limbize":Ти покрай казарма минавал ли си? Знаеш ли какво е танков взвод?

  74. 74 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 2062 Неутрално

    До коментар [#44] от "nqb06371969":Губиш си времето . Аудиторията е емоционална. Не видях никъде характеристиките на машината и разглеждането и без тези данни е гола емоция. Наше- ваше- чуждо..
    Организацията на войските зависи дали са в отбрана или в нападение. Няма чисто танкови и пехотни. Придават се роти и взводове от каквото трябва- миномети, САУ, зенитни,, противотанкови .

  75. 75 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1674 Неутрално

    До коментар [#66] от "Николай Николов":доста неверни неща си написал,хъмвито не е на въоръжение в щатите от поне 4-5г,ползват го предимно за учения , разни останали бройки даже и части нямат вече(компанията я купиха китайци)..и няма как да сравняваш държави с доста силни икономики и програми за развитие за по 20- 30г напред...нашите управници са полу-идиоти и клептомани...
    —цитат от коментар 67 на не на безразличието
    Това са глупости. Ти си клинично тъп щом се опитваш да пласираш лъжи дето могат да бъдат опровергани с един клик.

    Хъмви-то си остава най-разпространеното превозно средство в американските въоръжени сили. Има програма за тяхното постепенна замяна с т.н. Joint Light Tactical Vehicle, което е подобрен джип на Ошкош. Не се предвижда тяхната замяна с БМП от сорта на Страйкър или Патрия, които мислим да купуваме. И, апропо, замяната е процес, който започна преди 3-4 години, но ще продължи още дълго време. И след това ще се използват Хъмви-та, но много по-малко отколкото сега. Ето цитат от Уики статията за Хъмви: "By 2017, the Marines' light tactical vehicle fleet is to consist of 3,500 A2 series Humvees, 9,500 ECV Humvees, and 5,000 JLTVs, with 18,000 vehicles in total. Humvees in service with the Marine Corps will be upgraded through 2030".

    Дарявам ежемесечно на Бивол - а Вие?
  76. 76 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 756 Неутрално

    До коментар [#75] от "Николай Николов":

    да .преди са имали около 200 000 хъмвита сега са няколко хиляди...и се ползват за учения ,а това БМП-1 незнам какво ти харесва,много голям боклук абсолютен...1г се мъчих като наборняк с такова нещо...пълна трагедия е и хич не ми обяснявай за модернизация и прочие,знаеш ли един елементарен ремонт колко време отнема???

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  77. 77 Профил на skeptichen
    skeptichen
    Рейтинг: 867 Неутрално

    До коментар [#36] от "gavrilov":

    Излишно агресивно подхождате, но ще ви отговоря.

    От времената на ВСВ е ясно че най-доброто оръжие не печели войната, а силните съюници.

    Даже и да сте прав че скандинавското оръжие е по-добро от американското (!), каква е ползата да имаме идеалното оръжие и да ни прегазят за 3 дни вместо за 2, и после да няма кой да ни помогне? Швеция ли, Финландия ли ще ни помогне?

    Единствената външна заплаха за националната ни сигурност е Русия, която тества въздушното ни пространство над Черно море, която ползва хибридна война срещу нас. С Русия никой не може да се бие без единствения съюзник който може да и се противопостави - САЩ. Основната външно политическа задача на България е да се въоръжи така че да спечели безусловния ангажимент на САЩ за независимостта и териториалната ни цялост.

    Защото когато имаш ангажимента на силен съюзник, даже няма и да те нападнат. Идеята не е да се бием с някой 5 дни вместо 3, идеята е да не посмяват да се бият с нас изобщо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.