1/2
Снимка на деня: Ремонтираният участък на пътя край Своге
Участъкът от пътя Своге - София, където преди седмица стана катастрофа със 17 жертви, е с подменен износващ асфалтов пласт и с шумяща маркировка за повишаване безопасността на движение, съобщи агенция "Пътна инфраструктура".
Обновена е отсечката от водостока, преди пътния инцидент, до моста над река Лесковдолска.
Imaginary Friend
Рейтинг: 728 НеутралноСлед дъжд качулка, или така ми се струва?
Не цъкам плюсове и минуси.КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3603 НеутралноДо коментар [#1] от "Imaginary Friend":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Жалко но факт ! Сега ще "загубят" и взетите проби и случаят е приключен за главните виновници.
tko42434569
Рейтинг: 321 НеутралноУжасна трагедия се случи там, но всъщност точно този участък на пътя си беше съвсем наред - широк, с нов асфалт, без остри завои... Сега това ново ограничение от 30 км/ч. е поредната хранилка: абсолютно ненужно (дори опасно), никой няма да го спазва и особено преди празници ще прави няколко милиционера и семействата им щастливи.
J.J.
Рейтинг: 1132 НеутралноГлавният проблем на този път са агресивните шофьори, както и на много други места в България. Липсва какъвто и да е било контрол. Време е за камери за средна скорост по основните маршрути, които да засичат качването на пътя и слизането от него. Глобата трябва да е автоматична без право на обжалване. Същевременно, трябва да има анализ за десетките ситуации в страната на ненужни ограничения, като ограничението от 50 км/ч на цялото Ботевградско шосе.
Моа Преател Тайпи
Рейтинг: 17 Неутралноолемале...
яж бахурgrayeagle
Рейтинг: 1251 НеутралноДо коментар [#4] от "J.J.":
Абсолютно вярно. Затова гробищата на разните Нови Искъри, Мировяне, Лозен, Мрамор са пълни с млади и не дотам хора. Пътувах през Петрохан..... е няма такова каране. При половината път с дупки местните карат убийствено , изпреварват в завой, карат в насрещната лента и т.н. На връщане- челен удар. Полицаите почти ни спираха и се разбра, че там всеки ден е така...... По ремонтирания участък пък карат още по- свирепо. Сега ще се види, че след ремонта и на тоя път ще карат още по бързо и скотобоя ще продължи. Плосто у шопско и македонско е така. Така и около Ловеч, така е към Самоков. Така е между Добрич, Варна, Силистра, където се пердашат в дървета или челно.....
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4615 НеутралноПрекрасно изглежда. Ще го пробвам с мотора.
Gunter glieben glauchen globenНезнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 6108 НеутралноДо коментар [#6] от "grayeagle":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевТака е. Толкова див народ по пътищата не съм виждал. Имал съм възможност да шофирам из почти всички държави в Европа, но такива нагли диваци, като по нашите пътища не съм срещал....
mititu
Рейтинг: 819 ЛюбопитноПо-скоро заличените,прикрити и т,н доказателства от реалния убиец ;)
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХЧардо
Рейтинг: 3015 ЛюбопитноДо коментар [#4] от "J.J.":
1. Това уж го предвиждат с автоматичната тол система? само там може автоматично на всеки тол пункт да ти засече времето и като се знае пътя и автоматично изскача скоростта барабар с глоба на мига !
2. ++++++++++++++++++
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
J.J.
Рейтинг: 1132 НеутралноДо коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
В Гърция са подобни, ако не и по-зле, особено на островите (например остров Крит). Там дори са започнали да изпреварват на пътища с една лента в посока (1х1) с аварийна лента без да изчакват да спре насрещния трафик, като очакват по-бавно движещия се (спазващ ограниченията, тоест) шофьор да излезе в аварийната лента, за да могат да изпреварят. Разбира се, стават много проблеми с това, като западноевропейските шофьори са свикнали да спират в аварийната лента на път 1х1 често...
Важното е да се копират положителни примери в България. Всичко идва от контрол, ето една снимка от 60-те в Амстердам, например: http://www.amsterdamclassictours.com/uploads/3/0/2/2/3022280/cars-hectic-city_1_orig.jpg Паркирали са навсякъде (включително и тротоарите), трафикът е бил хаос като Кайро и Банкок и т.н. Обществото, обаче, поисква по-добра обществена среда и я получава. Точно в Нидерландия е и първата голяма система за засичане на средна скорост, между другото. Подобни системи вече има в UK, Австрия, Полша че даже и Сърбия (на магистралите. Ето обяснения за британската система: https://en.wikipedia.org/wiki/SPECS_ (speed_camera)
В България вече имаме много камери, които могат да се използват за засичане на средна скорост (камерите за контрол на натоварването на пътищата, които бяха изградени). Технически, единствено трябва да се оправи софтуера и да се построят допълнителни камери на няколко места, както и да се преоборудват някои от съществуващите камери. Законодателно също едва ли би било твърде трудно да се имплементира. Дано прихванем тази идея и в България, защото тогава няма да има лесни начини за шмекеруване.
Alarmstufe: Rot
Рейтинг: 4615 НеутралноДо коментар [#8] от "Незнайко в Слънчевия град":
Gunter glieben glauchen globenЯвно не си ходил в Румъния.
quatro_4x3
Рейтинг: 1892 НеутралноАко някой иска да му оправят пътя, да не се занимава с протести. Натоварваш един автобус с хора, блъскаш го някъде на пътя, който искаш да бъде ремонтиран и колкото повече са жертвите, толкова по-бързо ти оправят пътя. Да, цинично и грозно, но почти вярно! Не се сърдете на мен, действителността не я измислям аз.
РУСОФИЛЪТ Е СЪВРЕМЕННИЯТ АНАЛОГ НА ТУРКОФИЛА ПРЕЗ ТУРСКОТО РОБСТВО.choKo
Рейтинг: 606 НеутралноДобра новина, обаче пак стигаме до същия извод. Шофирането е култура, възпитание, уважание...ако ние самите не се уважаваме взаимно на пътя и решаваме да се надпреварваме за няколко секунди, ще продължаваме да сме на това положение.
Шофирането, казване на добър ден, възпипитаване на нашите деца....имаме куп задачи за да превърнем родина в едно по-добро място за живеене.
J.J.
Рейтинг: 1132 НеутралноДо коментар [#10] от "Чардо":
Имаше идея да се обвърже тол системата с камери за средна скорост, но честно казано не съм чел обхвата на подписания договор (и обществената поръчка) и не съм сигурен дали включва и това. Предполагам е възможно камерите за контрол на тол таксите за камиони и автобуси да бъдат използвани и за отчитане на средна скорост. Големите противници на такива системи по принцип са хората, които се притесняват за сигурността на личните си данни - регистрационният номер на колите по принцип може да се интерпретира като лични данни, попадащи в обхвата на Регламент 2016/679 (известен като GDPR). Причината е, че могат да се проследят пътуванията на всеки автомобил от началната точка до крайната точка, като по този начин се улесни проследяването му. Разбира се, това би било хубаво за намиране на престъпници или изчисление на тол такси, но когато става дума за мониторинг на всички автомобили е важно да се подсигури и сигурността на данните. Това става обикновено с изтриване на данните (както и всякакви резервни копия) в момента на изчисление на тол таксата или на средната скорост - т.е. регистрационният номер ще бъде изтрит.
tacheaux
Рейтинг: 3837 НеутралноТова е плащане на кръвен данък. Сега ще чакаме поредната катастрофа с една дузина жертви , за да се оправи следващия участък от пътя.
Peni Nikol
Рейтинг: 11704 НеутралноМного добре изглежда и по добре късно отколкото никога.
pinoccio
Рейтинг: 373 НеутралноГотвят на Трейс и корупционерите на всички нива да им се размине...
сидер
Рейтинг: 5144 НеутралноКато гледам снимката, завоят пак не е обезопасен с мантинела
Мизийски ☦
Рейтинг: 1275 НеутралноАко срещу всяка свършена работа трябва да платим с 17 човешки живота, то България ще изчезна в рамките на няколко месеца.
Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победи православному болгарскому народу на сопротивния даруя и Твое сохраняя крестом Твоим жительство. ☦Darth Plagueis
Рейтинг: 4621 НеутралноДо коментар [#6] от "grayeagle":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКГлупости... хубавият път бил опасен..
Darth Plagueis
Рейтинг: 4621 НеутралноДо коментар [#15] от "J.J.":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКGDPR няма нищо общо тук.
zhivko6461
Рейтинг: 1889 Неутрално"Участъкът от пътя Своге - София, където преди седмица стана катастрофа със 17 жертви...".
Имало ли е трагична катастрофа на 01.09.2018 по пътя Своге - София? Може би седмицата в редакцията на "Дневник" е с продължителност около 14 дни? Зайко - Байко броял "Едно, три; едно, ти; ...". Защото бил в специфично състояние и не виждал две. Може би и в редакцията на "Дневник" са били в подобно състояние. И не само, че не виждат две, а и не достигат до две.
traveler1
Рейтинг: 1158 НеутралноПътя изобщо не е наред там. Самия факт, че за два месеца има две тежки кахастрофи на еднэ и също място не ти ли говори, че нещо не е наред?
Хасфалта може и да е сменен, а стеснението точно на завоя и мантинелата изпесена на пътното платно са си все така, какато и още стотици недоразумения по целия път, заложени още в проекта за ремонт, така че ремонта да излезе възможно най-евтино. Е сега всички плащаме тяхното "евтино" с нашия живот и здраве. ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
choKo
Рейтинг: 606 НеутралноДо коментар [#7] от "Alarmstufe: Rot":
Пробвай, ама внимавай...и карай разумно.
J.J.
Рейтинг: 1132 НеутралноПонеже вече е написано добре тук, ето отговора: https://www.quora.com/Is-the-collection-of-license-plate-numbers-sanctionable-under-the-EUs-GDPR-regulations
Номерата на колите са лични данни под GDPR и той е приложим спрямо тях.
hope
Рейтинг: 3357 НеутралноНещо се потулиха нещата. Защо го преаасфалтираха: защото асфалта беше некачествен с варовик. А защо е бил такъв, ще разберем ли?
И най големия проблем, водата се стича надолу по платното. Там пред този тротоар канализация ли има? Защо изобщо има тротоар, не трябва ли да е канафка да има?
Darth Plagueis
Рейтинг: 4621 НеутралноДо коментар [#26] от "J.J.":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧе са лични данки е факт. Не виждам какво пречи в случая. МВР притежава данните ти така или иначе и с камерите не ги придобива нанова, че да намесваме GDPR. МВР има задължителни действия по него, без значение дали ще има камери за средна скорост или просто камери. Проблем тук не съществува.
J.J.
Рейтинг: 1132 НеутралноДо коментар [#28] от "Darth Plagueis":
Не казвам, че аз виждам проблем и очевидно има законово основание за събирането, съхранението и обработката на личните данни в този случай. Има много хора, които биха видели проблем, обаче, а и GDPR изисква дори в такива случаи да се минимизира обработката само до нужното за постигане на целта. Точно затова трябва и да се трият номерата след записването им.
Тук изниква въпроса какво става със записвачките (dash camera) по колите (които скоро ще станат задължителни вероятно за автобусите в България). Там за мен няма записване на лични данни, защото самите номера сами по себе си не значат нищо и не могат да бъдат свързани с конкретен човек, освен ако нямаш достъп до масивите в МВР, както например затрахователите :)
bretschneider
Рейтинг: 585 НеутралноАмерикански милиардер дава 20 милиона долара на тоя дето го научи на акъла който идва на Българите, ама чак след като са станали нещата!
дерибеев
Рейтинг: 4592 Неутралноумнокрасавци , как пък не вдянахте , че в опит да защитите проектанта от дългата ръка на Цацаров отворихте пътечка всеки джигит да претендира "ниско сцепление" . успех . на прокуратура и съд.
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васikar_01
Рейтинг: 1093 НеутралноПак не видях отводнителни канавки, така че ще има условия за пързаляне в дъждовно време. Сигерно след година ще се отпуснат пари за направа на канвки и отводнителни съоръжения по тази отсечка, а изпълнител отново ще бъде ...Трейс.
Darth Plagueis
Рейтинг: 4621 НеутралноДо коментар [#29] от "J.J.":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДа де, но по първата част няма нищо ново в употребата на данните. МВР така или иначе ги събира, пак със същите тия камери. Дали те ще пресмятат средна скорост или не е извън обхвата на регламента.
Колкото до регистраторите, там може и да има проблем, защото хората се явяват обработващи тези лични данни. По номер можеш да идентифицираш собственик.
Darth Plagueis
Рейтинг: 4621 НеутралноДо коментар [#31] от "дерибеев":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЩо ли за дебил трябва да си, за да твърдиш, че някой защитава проектанта, който се явява някаква тъпа гербава калинка...
penetrating
Рейтинг: 12866 НеутралноДо коментар [#10] от "Чардо":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertТова сега го прилагат в Сърбия :)
дерибеев
Рейтинг: 4592 ВеселоДо коментар [#34] от "Darth Plagueis":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васщо за липса на "експертиза" трябва да си за да не вденеш кой е "проектанта" в така написаното ? ами "свободата на словото" принуждава .. към мисъл .
Роси
Рейтинг: 9510 НеутралноЗащо преди това трябваше да загине толкова народ?
Darth Plagueis
Рейтинг: 4621 НеутралноДо коментар [#36] от "дерибеев":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПринципно, гербавата мисъл може да бъде оприличена на прескачаща грамофонна плоча, и то от ония малките. Та не очаквай некой да ти следи прецканите каналчета. Винаги пътят води до там, че никога не сте виновни, знаем.
Чардо
Рейтинг: 3015 ЛюбопитноДо коментар [#15] от "J.J.":
Не си разбрал системата, няма никакви камери !
Ами много по-просто е !
Когато влизаш на платен път ти получаваш карнет на който е отбелязано от КОЙ пункт тръгваш в еди колко си ЧАСА!
Излизаш от платения път и в мига автомата ти изчислява не само таксата за изминатия път , но ти изчислява и средната скорост, като има известен толеранс.
В момента така е в Сърбия.
Знае се колко е разстоянието между всички отсечки и автоматично ти начислява и глобата.
И не ти вдига бариерата докато не платиш, а назад те подпира следващата кола и си в капан . . . .
Няма никакви лични данни !
Просто плащаш без да се интересуват кой си и не ти го пишат в досието в КАТ, защото никъде не се отбелязва ни ме, ни номер на кола !
Плащаш, получаваш си квитанцията , бариерата се вдига автоматично и продължаваш пак с мръсна газ. . . . :-)
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
tko42434569
Рейтинг: 321 НеутралноДо коментар [#24] от "traveler1":
Минавал съм стотици пъти от там, включително след преасфалтирането. Знам какво пиша. Не съм усетил нещо, което да го прави по-опасен от който и да е друг път. С достатъчна ширина и нормални виражи на завоите. А аквапланинг се образува на 90% от пътищата ни, включително и по току-що открити или ремонтирани участъци от магистралите ни. А защо това е така е малко по-друга тема.
Чардо
Рейтинг: 3015 ЛюбопитноДо коментар [#35] от "penetrating":
Знам го , не защото съм пътувал, а от друг сайт и то преди доста време .
Отдавна над 10 г не съм пътувал на запад.
Ако не си пътувал без да бързаш и не те притиска време,
много живописен е пътя от Брегово до Белград.
В един не малък участък пътя върви до сами Дунав, минаваш под едни изсечени и надвиснали над теб скали, пътя минава буквално през едни крепостни стени.
От същия път има отбивка и се минава върху стената на Черна вода в Румъния . . . .
Въпреки близкия език сърбите имат две думи , които нямат нищо общо с нашите:
струя -> ел.ток
пнин -> авто газ
В Е С Е Л О ! ! ! Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
Nimart
Рейтинг: 3982 НеутралноМъртвите Бог да ги прости,
живите кой да ги свести?
Plamen Shopov
Рейтинг: 672 НеутралноИма,в Румъния и Украина!Русия не я слагам...
Чардо
Рейтинг: 3015 ЛюбопитноДо коментар [#33] от "Darth Plagueis":
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24Тони,
прочети ако обичаш № 39, няма никакви камери, няма никакви номера , няма никакви имена, няма никакви досиета -> просто плащаш ако искаш да ти се вдигне бариерата и да продължиш. . . . .
Парите нямат лични данни , но имат стойност по номинал :-)
Plamen Shopov
Рейтинг: 672 НеутралноДо коментар [#39] от "Чардо":
Мисля че е само на новата магистрало до Ниш!
penetrating
Рейтинг: 12866 НеутралноДо коментар [#41] от "Чардо":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertМинах по този път заради снимките на поречието на Дунав - наистина е живописен. Мисля да опитам да го направя с колело.
Струята я знам, и хървати и македонци в я използват като сърбите :)
Другата не бях я чувал досега.:)
traveler1
Рейтинг: 1158 НеутралноКатастрофи по един ненормален път, обикновено ги правят хората, които минават рядко или за пръв път.
Тези дето го минават стотици пъти и за тях се е превърнъл в рутина, знаейки всяка нередност изникваща след завоя, не доказва пътя колко е "прекрасен".
Аз като минаващ от там 1-2 пъти всяка година, чудесно съм на ясно с "качествата" на тоя път. На всяко минаване се налага да псувам до девето коляно всички женски по майчина линия на проектанти, изпълнители, подизпълнители и възложители в лицето на държавата. Отделно са и карачите, дето си мислят, че за тях точно, физическите закони не вАжат. И понеже масово пътищата в България са така, след 30г. Шофьорски стаж, вече почти не карам и избягвам да пътувам в страната.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
Дразнител
Рейтинг: 788 НеутралноДобре е, че са сложили релефна маркировка, която шуми като я "настъпиш", но за абсурдните ограничения на скоростта по родните пътища не мога да намеря разумно обяснение. Хората по света имат ясни правила в тази област, които са основани на НАУЧНИ изследвания и доказателства, а не на мнението на "експерти", които са гледали в тавана, докато за решавали какво да е ограничението на скоростта в даден участък от пътя. Да не говорим, че ограничението на 20-тонен камион не може да е като за лек автомобил! Ето една научна статия по този въпрос, описваща методология за определяне на пределната скорост на тежкотоварни превозни средства при която те губят стабилност в завой:
Защо "Титаник", а не "Аврора" ?!https://www.researchgate.net/profile/Veronique_Cerezo/publication/48417166_Methodologie_de_determination_des_vitesses_limite_de_perte_de_stabilite_des_poids_lourds_en_virage/links/596f8598a6fdcc0a5fd7263c/Methodologie-de-determination-des-vitesses-limite-de-perte-de-stabilite-des-poids-lourds-en-virage.pdf
deymus
Рейтинг: 2114 НеутралноЕ защо толкова бързо заметоха, нали пътят си беше наред, в норма, по европейски?