Най-важното е да няма комунисти и турци във властта.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).
Прави са хората да протестират!У нас е опасно да си колоездач поради лошата инфраструктура и това , че една част от водачите на коли не пазят велосипедистите !Законът в това отношение трябва да стане доста по-строг!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Прав си кмете! Всички помним как Луканов и Виденов бяха построили велоалеи в цялата страна. Ще гласуваме пак за тях и достойните им наследници.
Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
Браво на всички тези хора, отделили от времето си за да изразят позицията си! Напълно ги подкрепям! Нито Столична община проектира и изгражда велоалеи, нито СДВР си прави труда да осъществи реален контрол по движението по пътищата. Изглежда това е единствения начин нещо да се промени. При такъв огромен брой автомобили, трафик и сериозно замърсяване на въздуха, велосипедното движение трябва да бъде стимулирано по всеки възможен начин.
Напълно подкрепям! И пешеходци, и велосипедисти, и мотористи! Никой не ги пази, а те са най-уязвимите участници в движението! Просто Ганю като се качи в 20-годишният премиум пушещ немски таралясник с гуми 2ра употреба за 20 лева, просто Ганю озверява. Шофира в стил, сякаш кара Макларън Ф1, а всъщност на задния мост не е сменил накладки, ПДФ-а е изкорубен, катализатора в продаден за 200 лева, ЕГР-а е запушен с тенекия от Пиринско кенче, а двумаховият маховик трака на умряло от 3 години (а смяната му е 2000 лева). Но Ганю като се качи на Мерца или Алудито, или Биймъра, той вече е друг човек, и не признава закон, живот или предимство.
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще!
Потомствен антикомунист!
До коментар [#7] от "iex29317354":Нито Столична община проектира и изгражда велоалеи, нито СДВР си прави труда да осъществи реален контрол по движението по пътищата. А транспортното министерство и министът на транспорта какво правят - не тоя който катастрофира а сегашния? - бели стаи, сега бели автомобили, може би трябва да въведат и бели велосипеди с бели гуми и книжка за велосипедисти и специален закон за тротолетките?
Относно велосипедистите —напълно прави са да натискат за подобряване на условията. От друга страна трябва да натискат и за спазване на правилата от самите тях. Един пример —в Чехия, общинската полиция следи и за поведението на велосипедистите. Каране например на колело без светлини и , подчертавам и светлоотразители или на места, където трябва да буташбвелосипеда може да струва глоба до 1000 крони (около 80 лева, груба сметка). Та процеса е двупосочен.
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
С приемането на закони ако ставаше, щяхме да сме Холандия. В контрола е заровено кучето. И пак си говорим за съдебна система. Няма ли работеща СС :) всичко е в киреча. За това на протест срещу мафията и Гешев. Всичко тръгва от там.
СЕКА ВЕЧЕР МИ ИСКАЧА ПО НЕКОЙ ОТ НИЩОТО С ТЪМНИ ДРЕХИ БЕЗ КАКВАТО И ДА Е СГНАЛИЗАЦИЯ НЕЗНАЙНО НА КОЛКО ПИТИЕТА , ОТВРАТНО Е !!! НЕ ГИ ВИЗИРАМ СИЧКИТЕ КОЛОЕЗДАЧИ ПОВЕЧЕТО СА ЧИТАВИ АМА ДА МИ КАРА НЕКОЙ КОЛЕЛО ЗА ИЛЯДО И ОТГОРЕ И ДА СЕ СТИСКА ЗА ПЕТ ЛЕВА ЗА ЕДНО МИГАЛО , АРЕ МОЛЯ , ШЕ ТРЕБА И ДРЕГЕР ОСОБЕНО НОЩЕМ
Имам книжка и много километри навъртяни зад волана. Колоездачите сме същите като шофьорите, има и читави има и дебили. Един народ сме и няма как една случайна извадка да е по-различна от останалата част от хората.
Голямата разлика е, че като те издумка някой самонадеян гамен или някой сенилен дядка с 20-30 км/ч те праща в свободен полет с 50-60 км/ч. За разлика от колите ние нямаме половин тон ламарина да се гъне и да ни пази, камо ли могат да ни изчукат калника за някакви дребни пари. Единствената ти "защита" е каската, ако си имал достатъчно акъл, че да го пазиш, но това е до голяма степен палиативно.
Това по повод умниците, дето проблемът им е, че колоездачите не спазвали правилата. По тая логика, като видиш някой идиот да пресича на червено трябва да го газиш, че да се научи ... мисълта е желязна, докато не е някой твой роднина, познат или приятел ...
Имам книжка и много километри навъртяни зад волана. Колоездачите сме същите като шофьорите, има и читави има и дебили. Един народ сме и няма как една случайна извадка да е по-различна от останалата част от хората.
Голямата разлика е, че като те издумка някой самонадеян гамен или някой сенилен дядка с 20-30 км/ч те праща в свободен полет с 50-60 км/ч. За разлика от колите ние нямаме половин тон ламарина да се гъне и да ни пази, камо ли могат да ни изчукат калника за някакви дребни пари. Единствената ти "защита" е каската, ако си имал достатъчно акъл, че да го пазиш, но това е до голяма степен палиативно.
Това по повод умниците, дето проблемът им е, че колоездачите не спазвали правилата. По тая логика, като видиш някой идиот да пресича на червено трябва да го газиш, че да се научи ... мисълта е желязна, докато не е някой твой роднина, познат или приятел ...
Обичам колелото, имал съм, карал съм, радвам се на хората, които го карат всеки ден. НО: - ето впечатленията и въпросите ми към КОЛОЕЗДАЧИТЕ, натрупани като шофьор на кола - от много години: 1. Колко от вас карат с КАСКИ (в САЩ е задължително, има глоби)? 2. Колко от вас карат вечер/нощем със светлоотразителна жилетка, лента, стоп или какъвто и да светлинен сигнализатор?! Снощи един колоездач надолу по "Драган Цанков" профуча покрай мен в тъмното, без нито едно от тези неща, че и с черно яке! Почти невидим... като дух. Затова пък се шмугваше между колите, за да е пръв на светофара. 3. Колко от вас карат в НАСРЕЩНОТО (или в еднопосочна улица), защото с кола - НЕ МОЖЕ, но с колело - МОЖЕ ВСИЧКО... 4. Колко от вас са карали ПО МАГИСТРАЛАТА - което е ИЗРИЧНО ЗАБРАНЕНО! Че у нас се кара диво, буйно, невнимателно - да. Но докато колездачите масово не се възприемат като УЧАСТНИЦИ В РЕГУЛИРАНОТО ДВИЖЕНИЕ - с правила, норми и глоби, ще имат своя ДЯЛ ОТ ВИНАТА при инцидентите. Съжалявам, но е факт.
]Аз пък се оплаквам от велосипедистите! Карат си ,където си искат,карат бясно,карат в парка БЯСНО там,където се движат деца, не се съобразяват с пешеходеца... Край,и аз протестирам! Утре отивам и аз да легна пред Парламента и да искам ОСТАВКА!
"Умникът", тоест тъпанарят си ти. Не, като идиот пресича на червено, НЕ го газиш (умишлено и ако си имал време да реагираш), но ако той РЕДОВНО пресича така, увеличава правопропорционално ШАНСА си да бъде блъснат. Ерго, идва статистика за инциденти, жертви и т.н. Проста аритметика, но явно не за всеки.
Така е. Казах, че и шофьорите и колоездачите, и пешеходците сме едни и същи. Има и нормални има и кретени. По вашия списък прегрешавам понякога точка 3, без да наглея обаче, понеже съм наясно, че съм в нарушение. Каска си имам, отразители имам, фарове и отпред и отзад имам, че задния го пускам и през деня да мига. Това разбира се не изменя определени нагласи в една прослойка от народонаселението към правата дадени ми по закон. А именно, че знаците важат и за мен, но не и избирателно. Когато имам ромб, очаквам да не ми отнемат предимството. Когато имам обърнат триъгълник, чакам с всички останали.
Не, като идиот пресича на червено, НЕ го газиш (умишлено и ако си имал време да реагираш), но ако той РЕДОВНО пресича така, увеличава правопропорционално ШАНСА си да бъде блъснат.
За това не спорим. Все пак вината е персонална, а не групова. Аз ще съм доволен ако поне бъдем зачитани за равноправни участници в движението. Ако трябва да ни глобяват, да ни глобяват, ако трябва да има камери - да има. Но някакъв ред трябва да има, защото като карам в софия след като сляза от колелото усещането ми е, че съм се разминал от катастрофа на някаква магия (пак).
Ерго, идва статистика за инциденти, жертви и т.н. Проста аритметика, но явно не за всеки.
Личната ми статистика е следната: Почти всяка седмица има някой решил да прави десен завой през мен 'щото къв е проблема да му дам път, нищо че съм в правилната лента и съм направо. Преди месец един дядка щеше да ме удари челно на локалното на цариградско, нищо че беше без предимство. Преди два месеца камион ми отне предимството правейки ляв завой на завод "Електроника", убих последната инерция с ръка, подпирайки се на гумата му. Ако се бях разсеял за секунда щях да се нанижа като първия човек. Тези неща се случват от простотия, не от незнание. Има определени индивиди, които смятат двуколесните за измет, просто защото не карат двайсетгодишна бангийка. Като няма налагане на правилата винаги ще има търкане между шофьори, между колоездачи и между пешеходци. Последните и на мен ми изкачат на пътя като съм с колелото, не си мислете, че пазят тоя номер само за пред колите. Веднъж крещях на едно девойче, че тя както е петдесет кила и скача на платното, със моите 100 и 30 км/ч ще я пратя 20 метра по-натам. Съдейки по реакцията дикиш не хвана това мое пенявене ...
http://postclamores.blogspot.com
Очаквах да намеря повече подкрепящи коментари в дневник поне, но явно и тук е така. Българина си иска "гоуфо" и тва е. Аз съм еднакво шофьор и колоездач, сгъваемото ми колело е в багажника и ползвам и двете всеки работен ден за да ходя и да се прибирам от работа. В държавата в която живея има изрични правила в закона за движение по отношение на велосипедърите. Защитени са с допълнителни правила, които шофьорите трябва да спазват когато на пътя има ентусиаст с колело. Реално в Испания май само на магистралите нямат право да се движат. Всички останали пътища са "game". Но нека се върнем на БГ. В БГ се бият шофьори с бухалки по софийските улици!
Четох до първа точка където в САЩ било задължително с каска... Ами не е . Може в едни щати да е задължително но аз тая година съм карал в 4 различни и навсякъде не беше. Мичиган, Ню Йорк, д.с. и Северна Каролина.
Приоритет на новите градоначалници трябва да бъде улесняване и насърчаване на колоезденето в големите градове. И повече ограничения на автомобилите поне в централните градски части.
Аз минах на тротинетка - каска не нося, единственият път, когато съм слагал, беше на едно състезания по пресен терен с колело. А за тротинетка го намирам за излишно, там 40, ако не те хвърлят от високо, не може да вдигнеш, с колело редовно си карах с толкова.
Вечер не карам, ползвам я само за да ходя на работа. Но те по дефолт си идват със заден стоп, който мига, при натискане на спирачката и фар.
По принцип на едната улица карам в насрещното, но е рано сутрин и ако видя кола се качвам на тротоара. А за магистрала и дума не може да става, та аз едва се тътря по байр нагоре.
Карал съм и колело в града и тротинетка, второто е доста по-удобно, спокойно може да се тътриш и с 2км/ч. По-лесно спираш, вчера един изскочи на велоалеята, докато си говори по телефона, зад едно дърво, карах с около 20км/ч, успях да спра, той ме видя, само защото ми изсвири спирачката, но мен за малко да ме блъсне отзад един доставчик от Тейкауей, който искаше да ме изпревари и засилваше тъкмо. На места си карам по тротоара, по-добре с 5-10км/ч (доста са разбити на места), но да не се чудя дали някой ще ме отнесе отзад. Никога не съм свирил на някого, дори когато вървят по велоалеята, която масово се ползва от възрастни хора или майки с колички. Не знам дали осъзнават, но с колело, някой може да ги отнесе.
"У нас е опасно да си колоездач поради лошата инфраструктура и това , че една част от водачите на коли не пазят велосипедистите !Законът в това отношение трябва да стане доста по-строг!"
Така е, но не трябва ли и колоездачите да спазват някакви правила, а не нормалните пешехпдци и шофьори да се чудят от къде може да им се натресе някой пъргав и екстремно настроен колоездач. За начина им на каране в паркове, градинки и по тротоари, просто нямам думи.
Само да питам: 1. Ко да напраа с потен дебелак със строшено колело, дето кара срещу мен по ТРОТОАРА? 2. Ко да напраа с млад левент, който кара по платното срещу движението и рязко свива по ПЕШЕХОДНАТА пътека пред автомобила ми? Да изчезна, да не ги притеснявам??? Говедата са равномерно разпределени сред пешеходци, велосипедисти, шофьори... Уви.
Колелото не е превозно средство. Да си го карат за удоволствие в кварталните градинки. При конфликт с автомобилите то винаги е слабата страна. И да не карат като терминатори, защото правилата важат и за тях. Досега не съм видял велосипедист да спре на пешеходна пътека или да не се "промуши" на червено между колите.
Правосопособен шофьор съм от 30 г., карам редовно велосипед в София. Ходя на работа с него. Странно ми е да чета мнения, които поставят разделителна линия между шофьори, велосипедисти, байкъри и пешеходци. Повечето от нас битуват в повече от една от тези роли. Идиотите, както каза някой, съществуват процентно в еднакво количество навсякъде, независимо кое от тези неща практикуват. Безспорно е, че е нужна детайлна регламентация на правилата за движение с велосипеди, както и подходяща инфраструктура за това нещо. Каквито обаче и формални правила да съществуват, ако не можем да преодолеем менталните и поведенческите си дефицити, всичко е безпредметно. Пример за това са шофьорите и пешеходците, там правила не липсват, което не пречи те да се нарушават. Втрещявам се в същото време от това как възрастни хора с велосипеди, придружаващи деца на колелета, си позволяват да не слизат от тях, пресичайки пешиходни пътеки. Това ме кара да си мисля, че нещата ще са различни, ако се спазва едно простичко правило: "Зачитай другия, не си сам във Вселената!".
да, имам същите преживявания. и аз се опитах да обясня на една възрастна дама, че ако я блъсна, тя няма да го очаква, а аз ще съм се стегнал и с моите 115 кг. ще ѝ потроша костите. не знам дали ме разбра. вчера един юнак ме засече и зави пред носа ми надясно – разминах се на метър от това да се блъсна в него странично.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Мизийски
Рейтинг: 466 НеутралноНай-важното е да няма комунисти и турци във властта.
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги. Защото за онова, което нечестивците скришом вършат, срамно е и да се говори (Еф. 5:11-12).КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4257 НеутралноДокато ГЕРБ управляват ще е така.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Гласувайте срещу статуквото !!!
bat_plamen
Рейтинг: 4678 НеутралноПрави са хората да протестират!У нас е опасно да си колоездач поради лошата инфраструктура и това , че една част от водачите на коли не пазят велосипедистите !Законът в това отношение трябва да стане доста по-строг!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Джони Глупавия
Рейтинг: 264 НеутралноДа лежиш на земята е по-лесно от това да спазваш правилата за движение, май...
Nil satis nisi optimum
Рейтинг: 526 ВеселоДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Прав си кмете! Всички помним как Луканов и Виденов бяха построили велоалеи в цялата страна. Ще гласуваме пак за тях и достойните им наследници. Україна Переможе! Слава Героям! Слава Україні!
iex29317354
Рейтинг: 85 НеутралноБраво на всички тези хора, отделили от времето си за да изразят позицията си! Напълно ги подкрепям!
Нито Столична община проектира и изгражда велоалеи, нито СДВР си прави труда да осъществи реален контрол по движението по пътищата. Изглежда това е единствения начин нещо да се промени.
При такъв огромен брой автомобили, трафик и сериозно замърсяване на въздуха, велосипедното движение трябва да бъде стимулирано по всеки възможен начин.
Virgin
Рейтинг: 753 ЛюбопитноА онези които съм виждал да карат велосипед със слушалки на ушите дали лежат?
Just Бахур
Рейтинг: 542 НеутралноДо коментар [#7] от "iex29317354":
ДА на АЕЦ Белене! Ядрената енергетика е гарант за безкарбоново бъдеще! Потомствен антикомунист!Напълно подкрепям!
И пешеходци, и велосипедисти, и мотористи!
Никой не ги пази, а те са най-уязвимите участници в движението!
Просто Ганю като се качи в 20-годишният премиум пушещ немски таралясник с гуми 2ра употреба за 20 лева, просто Ганю озверява. Шофира в стил, сякаш кара Макларън Ф1, а всъщност на задния мост не е сменил накладки, ПДФ-а е изкорубен, катализатора в продаден за 200 лева, ЕГР-а е запушен с тенекия от Пиринско кенче, а двумаховият маховик трака на умряло от 3 години (а смяната му е 2000 лева).
Но Ганю като се качи на Мерца или Алудито, или Биймъра, той вече е друг човек, и не признава закон, живот или предимство.
yph43590585
Рейтинг: 8 НеутралноСлед като БСП=ГЕРБ, за кого да гласуваме?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3202 ГневноОт всички участници в движението, велосипедистите са най-далече от правилата.
ЕретикНе само у нас е така.
tigervi
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#11] от "Костадин Иванов":
Eddie lives... somewhere in time!Велосипедистите са най-безотговорните, но по обективни причини не са най-опасните участници в движението.
DDR
Рейтинг: 2356 ЛюбопитноДо коментар [#9] от "Антикомунист и антиГЕРП":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?За Ганьо разбрахме, кажи сега какъв личен пример даваш на околните за да има един по—добър свят?
telqk
Рейтинг: 884 НеутралноДо коментар [#7] от "iex29317354":Нито Столична община проектира и изгражда велоалеи, нито СДВР си прави труда да осъществи реален контрол по движението по пътищата.
А транспортното министерство и министът на транспорта какво правят - не тоя който катастрофира а сегашния? - бели стаи, сега бели автомобили, може би трябва да въведат и бели велосипеди с бели гуми и книжка за велосипедисти и специален закон за тротолетките?
DDR
Рейтинг: 2356 НеутралноОтносно велосипедистите —напълно прави са да натискат за подобряване на условията. От друга страна трябва да натискат и за спазване на правилата от самите тях.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Един пример —в Чехия, общинската полиция следи и за поведението на велосипедистите. Каране например на колело без светлини и , подчертавам и светлоотразители или на места, където трябва да буташбвелосипеда може да струва глоба до 1000 крони (около 80 лева, груба сметка).
Та процеса е двупосочен.
smarty_v
Рейтинг: 524 НеутралноС приемането на закони ако ставаше, щяхме да сме Холандия. В контрола е заровено кучето. И пак си говорим за съдебна система. Няма ли работеща СС :) всичко е в киреча. За това на протест срещу мафията и Гешев. Всичко тръгва от там.
reply
Рейтинг: 680 НеутралноСЕКА ВЕЧЕР МИ ИСКАЧА ПО НЕКОЙ ОТ НИЩОТО С ТЪМНИ ДРЕХИ БЕЗ КАКВАТО И ДА Е СГНАЛИЗАЦИЯ НЕЗНАЙНО НА КОЛКО ПИТИЕТА , ОТВРАТНО Е !!! НЕ ГИ ВИЗИРАМ СИЧКИТЕ КОЛОЕЗДАЧИ ПОВЕЧЕТО СА ЧИТАВИ АМА ДА МИ КАРА НЕКОЙ КОЛЕЛО ЗА ИЛЯДО И ОТГОРЕ И ДА СЕ СТИСКА ЗА ПЕТ ЛЕВА ЗА ЕДНО МИГАЛО , АРЕ МОЛЯ , ШЕ ТРЕБА И ДРЕГЕР ОСОБЕНО НОЩЕМ
nye
Рейтинг: 466 РазстроеноИмам книжка и много километри навъртяни зад волана. Колоездачите сме същите като шофьорите, има и читави има и дебили. Един народ сме и няма как една случайна извадка да е по-различна от останалата част от хората.
http://postclamores.blogspot.comГолямата разлика е, че като те издумка някой самонадеян гамен или някой сенилен дядка с 20-30 км/ч те праща в свободен полет с 50-60 км/ч. За разлика от колите ние нямаме половин тон ламарина да се гъне и да ни пази, камо ли могат да ни изчукат калника за някакви дребни пари. Единствената ти "защита" е каската, ако си имал достатъчно акъл, че да го пазиш, но това е до голяма степен палиативно.
Това по повод умниците, дето проблемът им е, че колоездачите не спазвали правилата. По тая логика, като видиш някой идиот да пресича на червено трябва да го газиш, че да се научи ... мисълта е желязна, докато не е някой твой роднина, познат или приятел ...
nye
Рейтинг: 466 РазстроеноИмам книжка и много километри навъртяни зад волана. Колоездачите сме същите като шофьорите, има и читави има и дебили. Един народ сме и няма как една случайна извадка да е по-различна от останалата част от хората.
http://postclamores.blogspot.comГолямата разлика е, че като те издумка някой самонадеян гамен или някой сенилен дядка с 20-30 км/ч те праща в свободен полет с 50-60 км/ч. За разлика от колите ние нямаме половин тон ламарина да се гъне и да ни пази, камо ли могат да ни изчукат калника за някакви дребни пари. Единствената ти "защита" е каската, ако си имал достатъчно акъл, че да го пазиш, но това е до голяма степен палиативно.
Това по повод умниците, дето проблемът им е, че колоездачите не спазвали правилата. По тая логика, като видиш някой идиот да пресича на червено трябва да го газиш, че да се научи ... мисълта е желязна, докато не е някой твой роднина, познат или приятел ...
nv
Рейтинг: 2381 ВеселоДо коментар [#2] от "КМЕТ В СЯНКА":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваТова под всяка статия ли ги пишеш? Включително и под прогнозата за времето и спортните новини?
Тежък случай...
nv
Рейтинг: 2381 ЛюбопитноОрлов мост не блокираха ли?
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваMilko Stoyanov
Рейтинг: 526 РазстроеноОбичам колелото, имал съм, карал съм, радвам се на хората, които го карат всеки ден. НО:
- ето впечатленията и въпросите ми към КОЛОЕЗДАЧИТЕ, натрупани като шофьор на кола - от много години:
1. Колко от вас карат с КАСКИ (в САЩ е задължително, има глоби)?
2. Колко от вас карат вечер/нощем със светлоотразителна жилетка, лента, стоп или какъвто и да светлинен сигнализатор?! Снощи един колоездач надолу по "Драган Цанков" профуча покрай мен в тъмното, без нито едно от тези неща, че и с черно яке! Почти невидим... като дух. Затова пък се шмугваше между колите, за да е пръв на светофара.
3. Колко от вас карат в НАСРЕЩНОТО (или в еднопосочна улица), защото с кола - НЕ МОЖЕ, но с колело - МОЖЕ ВСИЧКО...
4. Колко от вас са карали ПО МАГИСТРАЛАТА - което е ИЗРИЧНО ЗАБРАНЕНО!
Че у нас се кара диво, буйно, невнимателно - да. Но докато колездачите масово не се възприемат като УЧАСТНИЦИ В РЕГУЛИРАНОТО ДВИЖЕНИЕ - с правила, норми и глоби, ще имат своя ДЯЛ ОТ ВИНАТА при инцидентите.
Съжалявам, но е факт.
kashpirovska
Рейтинг: 524 Неутрално]Аз пък се оплаквам от велосипедистите! Карат си ,където си искат,карат бясно,карат в парка БЯСНО там,където се движат деца, не се съобразяват с пешеходеца...
Дневник-токсичният сайтКрай,и аз протестирам! Утре отивам и аз да легна пред Парламента и да искам ОСТАВКА!
Milko Stoyanov
Рейтинг: 526 РазстроеноДо коментар [#19] от "nye":
"Умникът", тоест тъпанарят си ти. Не, като идиот пресича на червено, НЕ го газиш (умишлено и ако си имал време да реагираш), но ако той РЕДОВНО пресича така, увеличава правопропорционално ШАНСА си да бъде блъснат. Ерго, идва статистика за инциденти, жертви и т.н. Проста аритметика, но явно не за всеки.
Peni Nikol
Рейтинг: 4589 НеутралноПодкрепям ги като блъсната от лека кола на кръстовище, а колата не спря на стопа. Нямаме строги закони за джигитите на пътя в населени места.
nye
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#24] от "Milko Stoyanov":
Така е. Казах, че и шофьорите и колоездачите, и пешеходците сме едни и същи. Има и нормални има и кретени. По вашия списък прегрешавам понякога точка 3, без да наглея обаче, понеже съм наясно, че съм в нарушение. Каска си имам, отразители имам, фарове и отпред и отзад имам, че задния го пускам и през деня да мига. Това разбира се не изменя определени нагласи в една прослойка от народонаселението към правата дадени ми по закон. А именно, че знаците важат и за мен, но не и избирателно. Когато имам ромб, очаквам да не ми отнемат предимството. Когато имам обърнат триъгълник, чакам с всички останали.
За това не спорим. Все пак вината е персонална, а не групова. Аз ще съм доволен ако поне бъдем зачитани за равноправни участници в движението. Ако трябва да ни глобяват, да ни глобяват, ако трябва да има камери - да има. Но някакъв ред трябва да има, защото като карам в софия след като сляза от колелото усещането ми е, че съм се разминал от катастрофа на някаква магия (пак).
Личната ми статистика е следната:
Почти всяка седмица има някой решил да прави десен завой през мен 'щото къв е проблема да му дам път, нищо че съм в правилната лента и съм направо. Преди месец един дядка щеше да ме удари челно на локалното на цариградско, нищо че беше без предимство. Преди два месеца камион ми отне предимството правейки ляв завой на завод "Електроника", убих последната инерция с ръка, подпирайки се на гумата му. Ако се бях разсеял за секунда щях да се нанижа като първия човек. Тези неща се случват от простотия, не от незнание. Има определени индивиди, които смятат двуколесните за измет, просто защото не карат двайсетгодишна бангийка. Като няма налагане на правилата винаги ще има търкане между шофьори, между колоездачи и между пешеходци. Последните и на мен ми изкачат на пътя като съм с колелото, не си мислете, че пазят тоя номер само за пред колите. Веднъж крещях на едно девойче, че тя както е петдесет кила и скача на платното, със моите 100 и 30 км/ч ще я пратя 20 метра по-натам. Съдейки по реакцията дикиш не хвана това мое пенявене ... http://postclamores.blogspot.com
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 766 НеутралноНа четвъртата снимка се виждам и аз.
Pure Chewing SatisfactionСуджук Герберите
Рейтинг: 466 НеутралноОчаквах да намеря повече подкрепящи коментари в дневник поне, но явно и тук е така. Българина си иска "гоуфо" и тва е.
Голям апартамент купи, голяма сума не плащай!Аз съм еднакво шофьор и колоездач, сгъваемото ми колело е в багажника и ползвам и двете всеки работен ден за да ходя и да се прибирам от работа. В държавата в която живея има изрични правила в закона за движение по отношение на велосипедърите. Защитени са с допълнителни правила, които шофьорите трябва да спазват когато на пътя има ентусиаст с колело. Реално в Испания май само на магистралите нямат право да се движат. Всички останали пътища са "game".
Но нека се върнем на БГ. В БГ се бият шофьори с бухалки по софийските улици!
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 766 НеутралноДо коментар [#22] от "Milko Stoyanov":
Pure Chewing SatisfactionЧетох до първа точка където в САЩ било задължително с каска... Ами не е . Може в едни щати да е задължително но аз тая година съм карал в 4 различни и навсякъде не беше. Мичиган, Ню Йорк, д.с. и Северна Каролина.
jmf29537805
Рейтинг: 786 НеутралноПриоритет на новите градоначалници трябва да бъде улесняване и насърчаване на колоезденето в големите градове.
И повече ограничения на автомобилите поне в централните градски части.
chepokalipsis
Рейтинг: 271 НеутралноДо коментар [#22] от "Milko Stoyanov":
Аз минах на тротинетка - каска не нося, единственият път, когато съм слагал, беше на едно състезания по пресен терен с колело. А за тротинетка го намирам за излишно, там 40, ако не те хвърлят от високо, не може да вдигнеш, с колело редовно си карах с толкова.
Вечер не карам, ползвам я само за да ходя на работа. Но те по дефолт си идват със заден стоп, който мига, при натискане на спирачката и фар.
По принцип на едната улица карам в насрещното, но е рано сутрин и ако видя кола се качвам на тротоара. А за магистрала и дума не може да става, та аз едва се тътря по байр нагоре.
Карал съм и колело в града и тротинетка, второто е доста по-удобно, спокойно може да се тътриш и с 2км/ч. По-лесно спираш, вчера един изскочи на велоалеята, докато си говори по телефона, зад едно дърво, карах с около 20км/ч, успях да спра, той ме видя, само защото ми изсвири спирачката, но мен за малко да ме блъсне отзад един доставчик от Тейкауей, който искаше да ме изпревари и засилваше тъкмо. На места си карам по тротоара, по-добре с 5-10км/ч (доста са разбити на места), но да не се чудя дали някой ще ме отнесе отзад. Никога не съм свирил на някого, дори когато вървят по велоалеята, която масово се ползва от възрастни хора или майки с колички. Не знам дали осъзнават, но с колело, някой може да ги отнесе.
tsvetko_51
Рейтинг: 1821 НеутралноДо коментар [#3] от "bat_plamen":
"У нас е опасно да си колоездач поради лошата инфраструктура и това , че една част от водачите на коли не пазят велосипедистите !Законът в това отношение трябва да стане доста по-строг!"
Така е, но не трябва ли и колоездачите да спазват някакви правила, а не нормалните пешехпдци и шофьори да се чудят от къде може да им се натресе някой пъргав и екстремно настроен колоездач.
За начина им на каране в паркове, градинки и по тротоари, просто нямам думи.
babyroo
Рейтинг: 294 НеутралноСамо да питам:
roo1. Ко да напраа с потен дебелак със строшено колело, дето кара срещу мен по ТРОТОАРА?
2. Ко да напраа с млад левент, който кара по платното срещу движението и рязко свива по ПЕШЕХОДНАТА пътека пред автомобила ми? Да изчезна, да не ги притеснявам???
Говедата са равномерно разпределени сред пешеходци, велосипедисти, шофьори... Уви.
ambros
Рейтинг: 524 НеутралноКолелото не е превозно средство. Да си го карат за удоволствие в кварталните градинки. При конфликт с автомобилите то винаги е слабата страна. И да не карат като терминатори, защото правилата важат и за тях. Досега не съм видял велосипедист да спре на пешеходна пътека или да не се "промуши" на червено между колите.
ambros
Рейтинг: 524 Неутрално… а за идиотските им изпълнения по тротоарите и слаломирането между пешеходците даже не ми се и говори.
Nikolai Iliev
Рейтинг: 8 НеутралноПравосопособен шофьор съм от 30 г., карам редовно велосипед в София. Ходя на работа с него. Странно ми е да чета мнения, които поставят разделителна линия между шофьори, велосипедисти, байкъри и пешеходци. Повечето от нас битуват в повече от една от тези роли. Идиотите, както каза някой, съществуват процентно в еднакво количество навсякъде, независимо кое от тези неща практикуват. Безспорно е, че е нужна детайлна регламентация на правилата за движение с велосипеди, както и подходяща инфраструктура за това нещо. Каквито обаче и формални правила да съществуват, ако не можем да преодолеем менталните и поведенческите си дефицити, всичко е безпредметно. Пример за това са шофьорите и пешеходците, там правила не липсват, което не пречи те да се нарушават. Втрещявам се в същото време от това как възрастни хора с велосипеди, придружаващи деца на колелета, си позволяват да не слизат от тях, пресичайки пешиходни пътеки. Това ме кара да си мисля, че нещата ще са различни, ако се спазва едно простичко правило: "Зачитай другия, не си сам във Вселената!".
асен георгиев
Рейтинг: 803 НеутралноДо коментар [#26] от "nye":
да, имам същите преживявания. и аз се опитах да обясня на една възрастна дама, че ако я блъсна, тя няма да го очаква, а аз ще съм се стегнал и с моите 115 кг. ще ѝ потроша костите. не знам дали ме разбра. вчера един юнак ме засече и зави пред носа ми надясно – разминах се на метър от това да се блъсна в него странично.
falcone
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#8] от "Virgin":
Тези с телефоните в колите са 10000000 пъти повече
falcone
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#8] от "Virgin":
Тези с телефоните в колите са 10000000 пъти повече
falcone
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#8] от "Virgin":
Тези с телефоните в колите са 10000000 пъти повече
falcone
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#8] от "Virgin":
Тези с телефоните в колите са 10000000 пъти повече
falcone
Рейтинг: 578 НеутралноДо коментар [#33] от "babyroo":
Взимаш си ко-то и си отиваш на село където няма тротоари.