, 9190

Ключови думи към статията:

Изпращане на галерия

Ако се справяте добре зад обектива, покажете какво ви е впечатлило. Изпратете снимки и текст към тях.

Последни галерии

Топ галерии

Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    И толкова за "българската връзка" при Том Ханкс и Рита Уилсън.

  2. 2 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    А сега да го вида Тръмп, хъ-хъ.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5438 Разстроено

    А можеше паспортите да са българси !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Един вампир броди из Европа
    Един вампир броди из Европа
    Рейтинг: 2909 Неутрално

    А можеше паспортите да са българси !
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Имам един преател, не зима скъпо.

    Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)
  5. 5 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7552 Неутрално

    Благодарната Рита е прегърнала гръцкия премиер

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  6. 6 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Ей така се прави. Привличаш известни хора (със сигурност има специален "пакет" за тях) и после туристите сами идват...

  7. 7 Профил на john_3volta
    john_3volta
    Рейтинг: 801 Любопитно

    Уж тъстът беше българин, уж Том Ханкс игра Наворски в "Терминалът", а тя каква стана? Май българин да се наричаш не е първа радост?

  8. 8 Профил на xhi13317223
    xhi13317223
    Рейтинг: 528 Неутрално

    Ами бащата е имал мозък в главата и е успял да се измъкне от комунистическата кочина през 1949-та - сигурно до края на живота си е благодрил на бога че не е останал там!

    Какво да виним дъщеря му сега че няма каквито и да е положителни асициации с България.

  9. 9 Профил на BLM
    BLM
    Рейтинг: 155 Неутрално

    Ей така се прави. Привличаш известни хора (със сигурност има специален "пакет" за тях) и после туристите сами идват...
    —цитат от коментар 6 на PoToP


    Е, ама Гърция е известна и позната страна с митология, кухня, голяма и колоритна емигрантска маса в Америка и някаква култура. Да не говорим за природата им - крайбрежието им е много по-интригуващо с многото острови.

    България няма как да привлече някого, понеже няма нито едно от горните.

  10. 10 Профил на BLM
    BLM
    Рейтинг: 155 Неутрално

    Какво да виним дъщеря му сега че няма каквито и да е положителни асициации с България.
    —цитат от коментар 8 на xhi13317223


    Това също не е вярно. Това, че са взели гръцко гражданство не значи, че нямат положителни асоциации към България. Просто не се борят за български паспорт, а и едва ли са приритали да гостуват на спящия с пачки.

  11. 11 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#9] от "BLM":

    Е, в България също го докарваме поне на планинска природа, а и на кухня. Поне ние с жена ми и дъщеря ми като сме ходили в Родопите особено, винаги сме си облизвали пръстите.
    Друг е въпросът, че в България няма ясна имидж стратегия и никой не знае как да рекламира страната.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  12. 12 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Дайте да гледаме нещата поотделно. Те не са взели гръцки паспорти само защото им харесва Гърция. Имат си там къща от години, ходят си там, паспорти не им трябват.
    Паспортите са ги взели най-вероятно с данъчни цели. А България може да предложи далеч по-добри данъчни условия от Гърция. Но не го прави.

  13. 13 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Колеги, не съжалявайте или отписвате българската връзка...
    И колкото г-жа Ханкс да има бърлгарска връзка, то тя има и толкова гръцка...
    Да припомня и да информирам че, баща и се жени за гъркиня в Америка тогава тя е поне наполовина българка и гъркиня...
    Израстнала е в гръцко общество с гръцки език и култура и е естествено да наблегне по-вече към гръцката страна. От друга страна ние нямаме кой знае какво да и дадем ...

    Но въпреки всичко те и двамата са си американци и не биха заменили никоя страна и пспорт за това...
    Честито да им е..мен ме радват и двамата..желая им успех..

    "More Majorum"
  14. 14 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    Сега предполагам, ще се изпишат куп глупости по темата -> от посипване до главата с пепел (защо не са български паспортите) та довелика Гърция ...
    И всичко това ще е за един административен акт, какъвто милиони хора по света правят годишно, не от сантименти и патриотизъм а от чисти интереси (данъчни, бизнес, резервно убежище и т.н.) Ама на някои хора тхоризонта им стига само до мрънкане, самосъжаление и рудиментерен патриотизъм. И не могат да разберат, че тескерето не прави човека а само му помага, към пътя на неговите цели.😊😂

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  15. 15 Профил на George Svinarov
    George Svinarov
    Рейтинг: 847 Неутрално

    До коментар [#9] от "BLM":

    "България няма как да привлече някого, понеже няма нито едно от горните."

    Айде стига. Българската кухня е светлинни години напред от гръцката.

  16. 16 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3080 Неутрално

    САЩ разрешават ли двойното гражданство на гражданите си?

  17. 17 Профил на BLM
    BLM
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#9] от "BLM":"България няма как да привлече някого, понеже няма нито едно от горните." Айде стига. Българската кухня е светлинни години напред от гръцката.
    —цитат от коментар 15 на George Svinarov


    Интересно що това не го смята никой друг освен шепа българи, които са пристрастни по подразбиране.

    За съжаление, приятелю, българската кухня, макар и нелоша, е много еднопластова и използва много по-малък набор от основни продукти, в сравнение с гръцката, и всякакви други средиземноморски кухни.

  18. 18 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1532 Неутрално

    Дайте да гледаме нещата поотделно. Те не са взели гръцки паспорти само защото им харесва Гърция. Имат си там къща от години, ходят си там, паспорти не им трябват.Паспортите са ги взели най-вероятно с данъчни цели. А България може да предложи далеч по-добри данъчни условия от Гърция. Но не го прави.
    —цитат от коментар 12 на PoToP


    Не е баш така (данъчните цели)😀Щатските граждани плащат федералния ДОД по 'мирикански ставки, без значение на още колко гражданства имат/къде си пИчелят парите.

    Иначе Том Ханкс бъбреше нещо като български в "Терминал", и тъста+булката владеят български. И гръцки, разбира се 😀.

    Иначе е МНОГО добра реклама за Гърция-ето ОЩЕ един "нашенец".

    П.С. Том Ханкс за мен е един от най симпатичните актьори, и изглежда и бая свестен човек в личен план. Наред със Сър Шон Конори, Клинт Ийстууд, Робърт Редфорд и др' от по старото поколение😀
    До коментар [#12] от "PoToP":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  19. 19 Профил на BLM
    BLM
    Рейтинг: 155 Неутрално

    До коментар [#11] от "andreas_hofer":

    Абе имаме хубави неща в планинския туризъм като кухня, ама бледнеят пред тези в Гърция. Да не говорим, че Гърция е просто известна страна, със световноизвестна митология, поне един световно известен писател, доста известни имигранти в САЩ. Както и да се рекламираме, стигане няма.

    В случая с Рита Уилсън, майка й просто е гъркиня и я е възпитала от малка в любов към Гърция. Така че, тя има силна връзка с Гърция, не е като да има българска връзка, пък да е избрала Гърция гьотере.

  20. 20 Профил на Vladislav Sotirov
    Vladislav Sotirov
    Рейтинг: 135 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    САЩ позволяват да имате колкото гражданства успеете да придобиете. Друг е въпросът, че САЩ са единствените в света, които прибират данъци от чуждестранно направените доходи на гражданите си.

  21. 21 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1438 Неутрално

    До коментар [#13] от "Lumberjack":

    бащата също е спорно дали е българин, роден е в Гърция, в района на Ксанти, бил съм там 2 месеца, има много помаци които говорят гръцки и някакъв овехтял български, та той е от тях.

  22. 22 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#16] от "deaf":

    Да, разрешават, или по-точно не забраняват. Приоритетът за американските власти е американското гражданство на база на клетвата която се полага при получаване на същото.

  23. 23 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vladislav Sotirov":

    Със сигурност не са единствените. По-скоро са както всички останали. Гърция също иска данък върху световния доход на резидентите си, България и тя, а комай и всички други познати държави. Проблема доколкото знам е че САЩ нямат спогодби за избягване на двойното облагане.

  24. 24 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 791 Любопитно

    ...САЩ са единствените в света, които прибират данъци от чуждестранно направените доходи на гражданите си.
    —цитат от коментар 20 на Vladislav Sotirov

    Не са само те. Същото е и въпрос на СИДДО между отделните държави. Но както се казва да си американски гражданин си има цена.

    @)----,--'--
  25. 25 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#19] от "BLM":

    Не е само това. Баща и, Хасан Ибрахимов (1920-2009) е роден в Орайо, Гърция, българско село от 12 век потурчено през 17 век ( Ωραίο, Bulgarian: Брещене, Орайово, Turkish: Yassıören, Yassioren). Впоследствие приема гръцко-ортодоксално християнство. Майка и, Доротея Цику, е родена в района на Горокастро, Албания, в район заселен от етнични гърци. Маргарита Ибрахомова е родена в Холивуд, Калифорния 1972 г.

  26. 26 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    Видях, че на български районът в който е родена майката на Рита Уилсън е Аргирокастро (на албански: Qarku i Gjirokastrës). Извинения за неправилния превод.

  27. 27 Профил на Bedtime for Democracy
    Bedtime for Democracy
    Рейтинг: 1076 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vladislav Sotirov":

    Не е нужно и да си гражданин на САЩ за да ти събират данък и от доходите в чужбина. Трябва просто да работиш легално в Щатите и веднага те почват

    Pure Chewing Satisfaction
  28. 28 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3080 Весело

    До коментар [#17] от "BLM":

    Чужденците не могат да разберат как ядем и ни харесва таратор!

  29. 29 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#5] от "neut":
    Благодарната Рита е прегърнала гръцкия премиер
    >>> Взаимно са се прегърнали с.. МицоТаков:) А и жена му си я бива на Мицо.
    п.п. Не вярвам да им е струвало особени усилия признаването на гръцко гражданство, така че за някаква особена благодарност от Рита едва ли може да става дума...По-скоро трябва да е обратното.

  30. 30 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#28] от "deaf":

    Кой чужденци? В Индия си е популярно консумиран като "риата", правят го и в Иран. Украинците имат подобна "студена супа", но я правят с кефир.

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7659 Неутрално

    Бащата на Рита Уилсън е Хасан Халилов Ибрямов. Като по чудо избягал от лагера Куциян със свой приятел и след дълги премеждия, пристигнал в САЩ. Селото, в което е роден тогава ,с. Брещене/Западна Тракия/ ,е било тогава в пределите на Гърция. По-късно семейството идва в България.Така че, не е случайно гръцкото им гражданство.

  32. 32 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2628 Неутрално

    До коментар [#28] от "deaf":Кой чужденци? В Индия си е популярно консумиран като "риата", правят го и в Иран. Украинците имат подобна "студена супа", но я правят с кефир.
    —цитат от коментар 30 на daskal1


    Литовците имат шалтибаршчиай - кефир, сметана, червена ряпа, зелен лук, варено яйце и варен картоф. Много разхлажда. От време на време го правиме и приятелите литовци нямат забележки.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  33. 33 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#11] от "andreas_hofer":
    Поне ние с жена ми и дъщеря ми като сме ходили в Родопите...
    >>> От поне няколко години в Родопите(Пампорово) живее постоянно известния Сева Новгородцев(..Левенстейн) с жена си. Още...2007 го направиха кавалер на ордена на Британската империя за неговите заслуги( десетилетия водеше музикалната програма на руската секция на ББС). Има няколко книги и навремето е свирел в бившия СССР в някои от първите ВИА.:
    shorturl.at/iqBEK
    (Линкът към биографията му работи, но може и да не стане тук активен).
    п.п. Новгородцев ми хареса с това, че активно е почнал да изучава български навремето и е ползвал някои произведения на Любен Каравелов. Той сравнява Каравелов с ..асириец.:)

  34. 34 Профил на barona3
    barona3
    Рейтинг: 843 Неутрално

    Определно си влечение към Гърция,Паспортите им идват добре и на място.

  35. 35 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    Както и предполагах, трябва да се копне и пейства....Ето един работещ линк, макар и е от 2015:
    https://www.bbc.com/news/magazine-34157596
    Seva Novgorodsev: The DJ who 'brought down the USSR'
    By William Kremer, BBC World Service

  36. 36 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#17] от "BLM":Чужденците не могат да разберат как ядем и ни харесва таратор!
    —цитат от коментар 28 на deaf


    Чудех се кой пръв ще изпатка като пример някое "типично българско" ястие, което всъщност е турско....
    Оригиналният български таратор най-верочтно няма да се хареса и на съвремнния нашенец, защото в него няма .... мляко. Така се е консумирал "преди 9-ти септември".
    Сървеменния таратор се е появил 50-те години и е директна заемка от турския му вариант, разликата е само че в турския няма копър, а джоджен и други зелении.

  37. 37 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3080 Неутрално

    До коментар [#36] от "PoToP":

    Малка ли е разликата между копър и джоджен,и други "зелении"?

  38. 38 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#32] от "DDR":

    Да, това е и полският "хлодник"

  39. 39 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Весело

    До коментар [#36] от "PoToP":

    А турският е заимка от персийският, който пък е свързан с индийският. Дори "айрян" е от търската модификация на Иран - напитка пита от персите, особено през горещите летни месеци. :-)

  40. 40 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1361 Весело

    До коментар [#16] от "deaf":🤔🤔🤔!)))) Сигурно има над 200 к български граждани И с американско гражданство!

  41. 41 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1361 Весело

    Симпатяги! Една от най-приятните холивудски двойки!

  42. 42 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 1532 Весело

    Чудех се кой пръв ще изпатка като пример някое "типично българско" ястие, което всъщност е турско....
    Оригиналният български таратор най-верочтно няма да се хареса и на съвремнния нашенец, защото в него няма .... мляко. Така се е консумирал "преди 9-ти септември".
    Сървеменния таратор се е появил 50-те години и е директна заемка от турския му вариант, разликата е само че в турския няма копър, а джоджен и други зелении.
    —цитат от коментар 36 на PoToP


    Таратор...ТАРАТОР...Баба ми Кипра (от Горно Броди, после Ксанти и от 1916 в Пловдив) правеше "Македонски таратор": Студена вода (от бунара в двора), 1-2 лъжици мляко, малко настъргана наситно краставица, оцет и МНОГО чесън😀😀😀Май имаше и копър, и магданоз може би...НЕ ГО ПОНАСЯХ!!!

    Аве...в Балканите кухните са толкоз омешани (според к'ото има наоколо, и колко струва) тА ми се струва тъпо да хвалиш една кухня и принижяваш друга.

    В България не е имало труфели/поркини/октоподчета като в Италия/Франция/Испания/Гърция...Е...И?!? По планинските райони е нямало домати, в низините е нямало планинските билки, НИКЪДЕ е нямало маслини и лимони, ай' с'я да пЦуем домашната българската кухня/разните салати. Това преди да цъфне Балкантурист и да "изобрети" шопската салата с маслинката😀😀😀
    [quote#36:"PoToP"][/quote]

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  43. 43 Профил на ivan_ko9
    ivan_ko9
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Много са готини. Да им е честито.

  44. 44 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#14] от "DDR":
    тескерето не прави човека а само му помага, към пътя на неговите цели
    >>> По-често помага, но понякога му пречи. Наскоро финландски съд реши, че на техни граждани и с руски паспорт полицейската кариера може да бъде възпрепятствана:
    ........Гражданам Финляндии с российским паспортом не стоит питать иллюзий относительно карьеры полицейского. Такого мнения придерживается адвокат Анастасия Камали. Юрист по просьбе Новостей Yle прокомментировала решение Верховного административного суда, признавшего правомерность действий Полицейской академии, которая не допустила к учебе молодого человека с гражданством Финляндии и России....
    https://yle.fi/uutiset/osasto/novosti/rossiiskii_pasport_i_svyazi_s_rossiyei_yavlyayutsya_prepyatstviem_dlya_postupleniya_v_politsyeiskuyu_akademiyu/11440777

  45. 45 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#28] от "deaf":
    Чужденците не могат да разберат как ядем и ни харесва таратор!
    >>> Разни чужденци има... Жена ми и американския ни зет са големи почитатели на таратора.
    п.п. По повод студените супи...Навремето ми харесваше много руската окрошка, която се прави с квас.

  46. 46 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Весело

    До коментар [#45] от "тулса":

    В полската кухня има и студена ягодова супа с кефир. Обикновено българите я бутаха настрани, считаха я за десерт и я заместваха с топлия компот от рабарбар ( който им приличал на лучена супа. :-)
    Гледам, че на български Rhubarb е даден като Рилски ревен (Rheum rhaponticum)

  47. 47 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    До коментар [#33] от "тулса":

    Много интересно. Благодаря, Тулса. От теб винаги научавам любопитни факти, свързани с руснаци или руска култура. Аз, честно казано, много не се интересувам от руска култура, но щом този руснак учи български и на мен ми привлече вниманието.

    А, Том Ханкс си е пич наистина. Един от любимите ми актьори и на мен.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  48. 48 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1066 Неутрално

    Жена му има българска връзка, но явно и тя обича България толкова колкото и Григорчо тенисиста!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  49. 49 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#47] от "andreas_hofer":
    много не се интересувам от руска култура
    >>> Новоселцев( истинска фамилия Левенштейн) е от Ленинград и е по-скоро представител на (анти)съветската рускоезична култура. Сред френдовете му във фейса гледам Акунин и Шендерович ( подобни личности).Преди няколко седмици навърши 80, но е кукуряк ...веган и бивш байкър:). Гледам направил едно видео от СлЫнчев бряг преди няколко дни, където показва бетонените джунгли там. Коментарът е леко ..саркастичен:)

  50. 50 Профил на krantare
    krantare
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#20] от "Vladislav Sotirov":

    Когато проверявах за последно, Еритрея (или Етиопия) бяха другата такава държава :)

    honeste vivere, alterum non laedere, suum cuique tributere
  51. 51 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    Че то 90% от “гърците” в Северна Гърция са си българи с гръцки паспорти. А пък бащата на нашето момиче е бил като другите помаци, българско , гръцко, хората са се местели със стадата, ходили са да работят според сезона.

  52. 52 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 787 Неутрално

    До коментар [#51] от "Таралеж": Специално за бащата на Рита/Маргарита не точно така. Ето историята на бай Хасан Ибрахимов при проучването направено от самата Рита:
    http://www.ancestraldiscoveries.com/2012/04/who-do-you-think-you-are-rita-wilson.html

  53. 53 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Неутрално

    До коментар [#50] от "krantare":

    Все пак Еритрея е самостоятелна държава от 1993 г., след като се отдели от Етиопия.

  54. 54 Профил на sortero
    sortero
    Рейтинг: 217 Неутрално

    “Гръцките граждани Том Ханкс и Рита Уилсон”
    за топката от товара на Fed Ex:
    “Wilson, sorry, Wilson...” Chuck Nolan (Tom Hank)-“Cast Away” 2000 film

  55. 55 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3749 Неутрално

    До коментар [#36] от "PoToP":

    Сървеменния таратор се е появил 50-те години и е директна заемка от турския му вариант, разликата е само че в турския няма копър, а джоджен и други зелении.
    =======
    Няма как да е верно.......
    Нещо повече......
    В турския език, таратора е вид мезе или по точно сос към рибно мезе ......и е нещо по гъсто.
    В Кипър му викат таратур
    Това на което в Бг се нарича таратор.....на турски език е cacık (джаджък).....

    Bukalemun
  56. 56 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Весело

    До коментар [#33] от "тулса":

    С този Всеволод Борисович Левенштейн (Сева Новгородцев) направих една интересна екскурзия по моя грешка ползвайки само фамилията, грешка която ме запозна с Владимир Иосифович Левенштейн, математикът работил в Института по Приложна Математика "Келдиш" получил 2006 медала "Ричард Хеминг" за принос в теорията на информатиката.

  57. 57 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    И толкова за "българската връзка" при Том Ханкс и Рита Уилсън.
    —цитат от коментар 1 на daskal1


    И какво общо има България и "българската връзка" тука? Хората са си купили имот в Гърция и са взели Гръцки паспорти там заради имота а не по наследство. Това че имат кръвна връзка с България не им забранява да имат Гръцки паспорти. Рита сама си разказва за Българската връзка но както виждаш това не я задължава да има имот в Доганистан.
    По-важният въпрос е защо са си купили имот в Гърция а не в България. Като си отговорим на този въпрос може и други неща да схванем.

    California Über Alles
  58. 58 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Жена му има българска връзка, но явно и тя обича България толкова колкото и Григорчо тенисиста!
    —цитат от коментар 48 на ivo


    Това че си роден в една държава или родителите ти са родени в една държава не означава че трябва да я обичаш или да живееш в нея. Това беше Комунистическа пропаганда измислена да направи живота на хората които бяха заключени в НРБ и заградени с телени мрежи, вишки с картечници и граничари с кучета, малко по-обясним.
    Милиони хора по света не обичат държавите в които са родени и имигрират. Това е нормално и се практикува от създаването на света та до сега. Ако човек има някаква потребност да живее там където се е родил още всички щяхме да живеем в Африка.
    А дори и да харесваш държавата или мястото в което си се родил, това не значи че не можеш да харесваш някое друго място повече. Жив пример са всички селяндури- ятаци и помагачи, които по време на Соца напуснаха китните си родни места и се довлекоха в София, Пловдив, Варна, Бургаз. За тях изглежда не важеше любовта към родното място, а?

    California Über Alles
  59. 59 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#56] от "daskal1":
    Объркал съм те май..Вместо Новгородцев съм писал Новоселцев.:) Той също много обича разните еврейски анекдоти. Спомена например за неизвестния ми такъв:
    В Киев измрели всички гадалки и гражданите останали без бъдеще.
    Ако постнеш във фейса : Seva Novgorodsev и ще му видиш профила на сър Сева ..вече Пампоровски.:) Вчера гледам е публикувал един на тема странните имена по съветско време. То всяко такова име си е един кратък анекдот. Например:
    Лагшмивара — лагерь Шмидта в Арктике, Сталтор (Сталин торжествует), Ясленик (Я с Лениным и Крупской).
    Мне, например, нравится романтическое имя Лориэрик — Ленин Октябрьская революция индустриализация, электрификация, радиофикация, коммунизм.
    Особо отметим чувственное имя Даздраперма – Да Здравствует Первое Мая.
    Бывали имена и проще, звучавшие на итальянский манер: Тролезин — Троцкий Ленин Зиновьев...:)

  60. 60 Профил на wkz55633864
    wkz55633864
    Рейтинг: 74 Неутрално

    Един прекрасен артист с множество запомнящи се филми зад гърба си. Освен това и като двойка са прекрасни, явно много се обичат. Пожелавам им здраве и дълголетие.

  61. 61 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#57] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    Това, че имат кръвна връзка с България
    >>> Само Рита Уилсон има. Том Ханкс имал кръвна връзка с Португалия:
    His mother was of Portuguese descent (her family's surname was originally "Fraga")

  62. 62 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1056 Весело

    А можеше паспортите да са българси !
    —цитат от коментар 3 на КМЕТ В СЯНКА


    Ха-ха...No way!

  63. 63 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2479 Неутрално

    До коментар [#52] от "Гарван":

    Интересен материал, благодаря ти! Бай Хасан е преживял много. Не е чудно че Маргарита няма много топли чувства към страната от която е избягал.

  64. 64 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#57] от "Pontif New Dnevnik SUCK":Това, че имат кръвна връзка с България>>> Само Рита Уилсон има. Том Ханкс имал кръвна връзка с Португалия:His mother was of Portuguese descent (her family's surname was originally "Fraga")
    —цитат от коментар 61 на тулса


    Това е така. Том има близки приятели, които са Българско семейство имигранти. Говорил е за това многократно и даже те са първообраза на героя който изигра в един филм където беше имигрант задържан да живее на летището в Ню Йорк. Там дори говореше на Български.
    Поинта ми беше, че няма никакво значение от къде си родом и с кои държави или етноси имаш връзки. Можеш да живееш съвсем щастливо или нещастно в друга държава и да имаш паспорт от трета. Тези неща не са свързани и не можеш да съдиш за мотивите на човек и за патриотизма му по паспорта му.

    California Über Alles
  65. 65 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4176 Весело

    До коментар [#59] от "тулса":

    Аз търсих с " Левенштейн", така че грешката със селото и града не ми е попречила. Объркващото е, че и двамата са на снимки в една група видеоматериали :-)
    И, както обикновено ме подтикна към търсене на необикновени имена. Ето част от детските от съветския период:
    азумеется, какой же Советский союз без лозунгов, в честь которых детям придумывали имена-аббревиатуры:

    Дазвсемир — от «Да здравствует всемирная революция!».
    Даздранагон — от «Да здравствует народ Гондураса!».
    Даздраперма — от «Да здравствует Первое мая!».
    Даздрасмыгда — от «Да здравствует смычка города и деревни!».
    Даздрасен — от «Да здравствует Седьмое ноября!».
    Далис — от «Да здравствуют Ленин и Сталин!».
    Дамир (а) — от лозунгов «Даёшь мировую революцию!», «Да здравствует мировая революция» или «Да здравствует мир».
    Дасдгэс — от «Да здравствуют строители ДнепроГЭСа!»
    Дележ — от сокращения лозунга «Дело Ленина живёт».
    Делеор — от «Дело Ленина — Октябрьская революция».
    Демир — от сокращения лозунга «Даёшь мировую революцию!».
    Има и мноо други групирания по теми, като вицове:
    https://diletant.media/articles/25818549/

  66. 66 Профил на zlo38528262
    zlo38528262
    Рейтинг: 629 Неутрално

    До коментар [#6] от "PoToP":

    Няма нужда да привличаш никого, при такива острови и с такъв климат. Гръцките острови са предпочитано място за богати хора, а за американците са точно толкова екзотични, колкото и Хавай. Гърците имат добра инфраструктура - до почти всеки остров можеш да стигнеш със самолет или с високоскоростни лодки, а до всеки - с ферибот. В Европа, Гърция няма конкуренция по брой острови, добра инфраструктура и хубав климат. Франция, Испания и Италия имат някой от предимствата, но не всички на куп.

  67. 67 Профил на bze56598158
    bze56598158
    Рейтинг: 79 Разстроено

    Първо ,никой няма и представа защо са решили да вземат гръцки паспорти ( може да е от финансов интерес , може да е личен такъв или просто нещо което им е предложено на най високо правителствено ниво )
    Второ , бащата е доколкото разбирам етнически българин , но от Гърция !
    Трето , погледнете снимката и заменете гръцкия премиер и жена му с Пеевски и жена му Борисов и кажете в коя паралелна реалност те биха станали събеседници и приятели с нашето “ първо семейство” ?
    Четвърто , Гърция ( Атина) е досто по известна от България защото е допринесла много за света в архитектура , науки , обществено устройство и ТНТ , и е крайно време да престанем да се съревноваваме с тях (то е като да се надбягваш с бързия влак ).
    Пето , обичам България и уважавам актьора Хенкс, но на коя държава е гражданин всички знаем много добре и тя не е наша съседка !
    Просто се загледах в снимката и полудях от гняв , защото тези очевидно интелигентни хора се забавляват , а ние имаме кашелотите Борисов и Пеевски да им се радваме ! Е това е гадно за мен , а не гръцкото ( придобито гражданство ) на когото и да е или кой е измислил таратора !

  68. 68 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#64] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    не можеш да съдиш за мотивите на човек и за патриотизма му по паспорта му.
    >>> Все пак паспорта означава и гражданство, като понякога двете могат да влязат в своеобразен ..конфликт. Тук често се спрягаше съветското гражданство на Сергей Станишев например или на ГеоргиЙ Димитров като очевидно доказателство на чии интереси да били готови да служат при подобен конфликт. Приведох и случая с финландския гражданин, който имал и руско. Второто му е попречило на следване и работа в силовите структури. Ясно защо.

  69. 69 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#64] от "Pontif New Dnevnik SUCK":не можеш да съдиш за мотивите на човек и за патриотизма му по паспорта му.>>> Все пак паспорта означава и гражданство, като понякога двете могат да влязат в своеобразен ..конфликт. Тук често се спрягаше съветското гражданство на Сергей Станишев например или на ГеоргиЙ Димитров като очевидно доказателство на чии интереси да били готови да служат при подобен конфликт. Приведох и случая с финландския гражданин, който имал и руско. Второто му е попречило на следване и работа в силовите структури. Ясно защо.
    —цитат от коментар 68 на тулса


    Прав си. По същия начин има хора с Американско гражданство които още си служат на СССР въпреки че СССР го няма вече. Тъжно, не мислиш ли.

    California Über Alles
  70. 70 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#69] от "Pontif New Dnevnik SUCK":
    По същия начин има хора с Американско гражданство които още си служат на СССР въпреки че СССР го няма вече. Тъжно, не мислиш ли
    >>> А има и хора само с българско гражданство, което е особено тъжно. Не мислиш ли?:)

  71. 71 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#69] от "Pontif New Dnevnik SUCK":По същия начин има хора с Американско гражданство които още си служат на СССР въпреки че СССР го няма вече. Тъжно, не мислиш ли>>> А има и хора само с българско гражданство, което е особено тъжно. Не мислиш ли?:)
    —цитат от коментар 70 на тулса


    Аз съм с Българско гражданство. Децата ми също, въпреки че са родени тук. И аз и децата ми обичаме БЪлгария заради спомените и роднините. Това не ми пречи да разбирам ясно че България е доста гадна държава като държавно устройство, манталитет на повечето хора и култура основана на подозрителност към чуждите, злоба и завист към своите. Обичам си дома там и роднините и приятелите. Мога да толерирам някаква форма на туризъм но не за повече от седмица. Желая всичко добро на България и на всички Българи. Готов съм да помогна с каквото мога но не бих живял там.
    Е, аз Български патриот ли съм или не?
    Държавния Департамент има брошура в която се описват законнитите задължения на хора които имат двойно гражданство. Засегнати са всички сценарии дори и когато двете държави на които си гражданин са във война. Интересно е да го прочетеш. Аз се придържам и съм съгласен с тези съвети, защото не изискват от мене да се кълна в никоя кауза и да целувам на някой знамето. Освен това съм особено подозрителен към хора които използват патриотизъм с цел да оправдаят нещо или да искат нещо. За мене персоналната чест и отговорност са по-важни от патриотизма или лоялността към държава или идеология или партия.

    California Über Alles
  72. 72 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3627 Неутрално

    До коментар [#67] от "bze56598158":
    заменете гръцкия премиер с..
    >> Както сигурно знаете, Кириакос Мицотакис е син на бившия премиер министър Константинос Мицотакис и брат на бившата министърка на външните работи и кметица на Атина Дора Бакояни...От сой е човека.

  73. 73 Профил на Лопе де Вега
    Лопе де Вега
    Рейтинг: 1784 Неутрално

    До коментар [#33] от "тулса":С този Всеволод Борисович Левенштейн (Сева Новгородцев) направих една интересна екскурзия по моя грешка ползвайки само фамилията, грешка която ме запозна с Владимир Иосифович Левенштейн, математикът работил в Института по Приложна Математика "Келдиш" получил 2006 медала "Ричард Хеминг" за принос в теорията на информатиката.
    —цитат от коментар 56 на daskal1


    "...получил 2006 медала..."? Даскале, от теб не съм очаквал такова нещо!

    без подпис!
  74. 74 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 597 Неутрално

    До коментар [#7] от "john_3volta":

    Ама тъщата е гъркиня!

  75. 75 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4234 Неутрално

    Антипарос, дано не му се налага да ползва медицински услуги в това затънтено място. Иначе е идеално за почивка.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  76. 76 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 4234 Весело

    До коментар [#65] от "daskal1":

    Вилор ги цака отвсякъде. Предполагам знаеш какво означава.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  77. 77 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#75] от "vesolr":

    На това "затънтено място" има медицински център, а на Парос ( 7 минути с ферито и още 15 с кола) има добре оборудвана болница. Ако случаят е много тежък, за по-малко от час си в Атина с медицинското самолетче.
    Като цяло положението е драстично по-добро от не толкова затънетени места като Видин например.

  78. 78 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#55] от "eti mehter":

    след малко ще ни кажеш че открихте и как се дуй (от турското дудум) кравата

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  79. 79 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 941 Неутрално

    В едно интервю Кристо казва, че е роден на Балканите. Не в България, а на Балканите!

  80. 80 Профил на MyTwoCents
    MyTwoCents
    Рейтинг: 791 Любопитно

    Аве...в Балканите кухните са толкоз омешани (според к'ото има наоколо, и колко струва) тА ми се струва тъпо да хвалиш една кухня и принижяваш друга.
    —цитат от коментар 42 на МОЙШЕ ТОЛКОЗ


    Понеже съм бил във всички балкански държави, държавици и такива със неясен статут, то наблюденията ми са, че всички споделяме обща кухня с някои специфични разновидности. От всички, българите мисля сме най-толерантни да си го признаем. Останалите се тупат по балканските си гърди и викат наше е. Най-вече гърците.

    Салатите не са типично български. Прояждането на салати от българина е едно от малкото добри постижения на комунизма. В началото на ХХ век в българските готварски книги е липсвала въобще главата за салатите, а червените домати се считали дори за отровни.

    След 9-ти от недоимък (и лозунги за здраве) се стимулира яденето на зеленчуци, а бум в салато-рецепто-съчиняването прави Балкантурист заради идването на чуждестранните туристи. Така че „ракия със салата“ въобще не е вековна традиция, а идва 60-70-те години. Снежанка (дзадзики), шопска (евтина гръцка) и всякакви други вариации, при които добавянето или махането на някой продукт води до ново наименование. Жетварска? Ако на жътва се е ядяло зеленчук, то това е било глава лук с къшей хляб...

    @)----,--'--
  81. 81 Профил на PoToP
    PoToP
    Рейтинг: 332 Неутрално

    До коментар [#80] от "MyTwoCents":

    По обясними причини всички балкански кухни произхождат от турската, но зависи кой кога какво е взел и как го е развил.
    По турско време България в почти 100% селска страна, а селянина няма време за "висша" кухня, дори и да има продуктите и средствата. На нивата се е хапвало на крак - хляб, лук и евентуално сирене и някоя чушка. Вечер пък са се приготвяли "бързи" манджи - каши, чорби и т.н. Нещо "по-така" - само на празник. След освобождението започва разрастването на градовете и съответно кухнята започва да се подобрява, но тогава пък изчезва достъпа до много от продуктите, доставяни от земите на империята. След това започват войните и беднотията. След това идва комунизма и окончателно съсипва малкото което сме имали като кулинарна традиция. Няма как да имаш добра кухня, когато разполагаш с 1-2 вида сирене, месото е дефицитно, а натуралните мазнини (мас, масло, зегтин) си ги заменил с индустриалното слънчогледово олио. За единния рецептурник по ресторантите да не споменавам....
    Гърците също вземат основната част от кухнята си от турците, но по друг начин - в началото на 20-ти век с мигрантските вълни от Мала азия идва "висшата" градска кухня на Константинопол и Смирна. Освен това дори и по турско, гърците имат контакт с други средиземноморски държави, а голяма част от гръцките земи са под контрола на венецианците. Всичко това, комбинирано с естественото наличие на маслини, зехтин и морски продукти, им позволява да изградят нещо значително по-добро като кулинарна традиция. Като допълнение им идва и запазената локална кухня по отдалечените острови, която добавя разнообразие. Имат и късмета да избегнат комунизма.
    А ракията със салата е "полендашка работа" както казват в Троян. Там ракията се пие с мезе - сланина, пастърма и в краен случай сирене. Троянчанин в ресторант разглежда менюто с 50 вида салати и казва "Абе хубав е ресторанта ама човек няма с какво една ракия да изпие..."

  82. 82 Профил на odyssey6195
    odyssey6195
    Рейтинг: 483 Неутрално

    До коментар [#51] от "Таралеж":

    ти още вярваш в приказките които ви научила другарката даскалица за велика България на 3 морета (без флота но карай) и че навсякъде са Българи (но не искат да чуят думата България като например Северна Македония) и все че някои хитър византиец или Сърбин се крие зад това.... трябва да го заснемате филм , сериозно... Стар уорс вафли да яде..

    Αεί ο Θεός ο Μέγας γεωμετρεί, το κύκλου μήκος ίνα ορίση διαμέτρω, παρήγαγεν αριθμόν απέραντον, καί όν, φεύ, ουδέποτε όλον θνητοί θα εύρωσι.
  83. 83 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 967 Весело

    До коментар [#81] от "PoToP":

    Минусът ти е от мен!
    Не, че нещо, но си прегледай поста пак и си помисли за автентичната "турска" кухня.

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.