1/4
Снимка на деня: Преди 120 години тръгва първият трамвай в София
Преди 120 г. в София е пуснат в движение първият трамвай - номер 13, от Централна жп гара по ул. "Граф Игнатиев" с обръщало при днешния площад "Славейков". Най-дългата трамвайна линия тогава е до Княжево и софиянци пътуват по нея, като си носят храна за излет в планината. Днес на площад "Александър Невски" бяха изложени превозни средства - реставрирани и последно поколение.
victortrt
Рейтинг: 692 НеутралноРетро трамвай - добре, но ако ретро автобусът е Икарус - не, мерси. Нищо лично към марката, но ...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#1] от "victortrt":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Икарус са легендарни и много качествени автобуси за времето си.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноДо коментар [#1] от "victortrt":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Икарус са легендарни и много качествени автобуси за времето си.
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 5888 НеутралноГЕРБ умишлено съсипват трамвайния транспорт в София.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Жалко за столицата.
Лелка
Рейтинг: 1248 Неутрално110 години трамвайната мрежа се разширява, но под мъдрото ръководство на компирната кметица и свитата автоталибани, вече над 10 години намалява.
Което не пречи на столичаните в повече, но е неприемливо за софиянци. Ма Кой ли ги пита...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hodounski
Рейтинг: 3088 Любопитно120 г. трамвай , на снимките само димящи таралясници
star bastun
Рейтинг: 1233 ВеселоАвторката така е решила. Вие защо не написахте статия по повода?
LudLustrator
Рейтинг: 602 НеутралноИ преди е имало тикви, ама са били в тикварниците!!!
ikar_01
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#7] от "hodounski":
Случайно да забелязахте сн. № 2? Освен това около Александър Невски няма ирелси. Най-близката трамвайна линия е на паметника на В. Левски по посока бул. Мадрид - бул. Дондуков.
edin slep
Рейтинг: 726 НеутралноДо коментар [#1] от "victortrt":
preklara raraПознати са ми казвали, че преди години са се возили на автобуси Икарус, същите като у нас в Лос Анжелис. През 80-те години бяха с автоматична скоростна кутия и имаха много приятна возия, особено в сравнение с българските Чавдар. Впрочем от металургичния комбинат Кремиковци бяха купили автобуси от САЩ, такива в които возят учениците. Казвали са ми, че са ужасни - друсат, тесни прозорци, по-зле и от Чавдар.
Икарусите ги използваха почти 30 години, което пък говори за качеството на изработката.
edin slep
Рейтинг: 726 НеутралноЗакриват трамвайни линии, не знам защо. Колкото повече алтернативи има на личния транспорт - толкова по-добре, по-чист град, по-малко задръствания. Освен това релсовия транспорт е известен именно със своята ефективност.
preklara raraikar_01
Рейтинг: 978 НеутралноДо коментар [#11] от "edin slep":
Икарусите са използвани повече от 30 години, дори още ги има в движение.
sw51
Рейтинг: 348 ЛюбопитноИкарусът - работният кон на соц. лагера за цивилни нужди.. Май бяха ок, макар, че трябва да се питат хората дето са ги закрепвали да вървят толкова години...
victortrt
Рейтинг: 692 НеутралноНямам нищо против икарусите, но сме 2021 година и возенето в такъв вече не се приема за върха на сладоледа. Отделно софийските икаруси вече са в полуразпад - прах, пушек, миризми. Може и да съм предубеден към автобусите, но от наличния около вкъщи /Лъвов мост/ градски транспорт трамваите и метрото са много по-удобни и комфортни.
The Shadow
Рейтинг: 1521 НеутралноАвторката, на сн. 2 трамваят не е "по линия 13", а това е инвентарния номер на сниманата мотриса.
“In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkelhodounski
Рейтинг: 3088 НеутралноДо коментар [#8] от "star bastun":
До коментар [#10] от "ikar_01":
Нямам претенции към автора , а към организатора -фъндъка
daskal1
Рейтинг: 4608 НеутралноДо коментар [#15] от "victortrt":
Съвременните "Икарус" са доста модерни автобуси, след разпадането на соца те са продали над 2000 на Англия. Още през 1960-те те са копирали изцяло модел на "Хеншел" 160.
повече за историята на тази фирма от 1895 година на https://en.wikipedia.org/wiki/Ikarus _(Hungarian_company)
Софианец
Рейтинг: 592 НеутралноА някой ще ми каже ли - защо трамвай (в този му допотопен вид като трасе, качество и т.н.), а не тролей?
Проверете има ли стандарти (изисквания) за трамвай. Няма. Гледай стандарта за БДЖ. Кога жепейците ще престанат да се налагат с тези простотии в София. Вижте какви трамвай и трасета има в Прага и др., а не нашите ретро линии и возила.
vesolr
Рейтинг: 4325 НеутралноДо коментар [#18] от "daskal1":
От клеветника https://goo.gl/QdmktQ2000? Че това е капка в морето за пазар като Великобритания, ти направо антиреклама им направи.
И съвременните Лади доста са дръпнали благодарение на Рено, но асоциацията с евтин и некачествен соц продукт си остава, дори да има осезаемо подобрение. Марка се гради дълги години.
daskal1
Рейтинг: 4608 ВеселоДо коментар [#18] от "daskal1":
Дал съм линка за любознателните да четат, включително и за износа на съвременните модели "Икарус" по света - САЩ, Канада, Тайван и т.н..
Ако ли пък някой само търси повод да се заяжда, то винаги се намира повод за злобеене и хвърляне на кал по хората, въпрос на позиция в живота.
philipeto
Рейтинг: 371 НеутралноНе е тъп да си лесно.