"Не подкрепям никого" на 26 март ще се отрази само на следващите референдуми

"Не подкрепям никого" на 26 март ще се отрази само на следващите референдуми

© Георги Кожухаров



Протестният вот "Не подкрепям никого" няма да повлияе на резултатите от предсрочните парламентарни избори на 26 март, но ще се отрази на следващи национални референдуми, които евентуално ще бъдат инициирани и проведени у нас. Причината - при последните поправки на Изборния кодекс по настояване на Реформаторския блок бе прието, че гласовете "Не подкрепям никого" ще се броят само за активността на вота за народни представители, но не и при определяне на резултатите от него. Мотивът - да не се вдига изкуствено 4-процентовата бариера за влизане на партии и коалиции в Народното събрание, което би било в ущърб на малките политически формации.


Така "Не подкрепям никого" и невалидните бюлетини на 26 март ще се броят само за определяне на избирателната активност. От нея обаче зависи дали решенията на следващи проведени референдуми ще бъдат с препоръчителен или със задължителен характер.


По закон за да са длъжни българските власти да се съобразят с решението от национално допитване, в него трябва да са участвали най-малко толкова хора, колкото гласувалите на последните парламентарни избори, като поне половината от тях са отговорили "ДА". Досега прагът бе 3 500 585 гласа, колкото участвалите на вота за народни представители през 2014 г. Над 11 500 гласа не стигнаха решенията от инициирания от "Шоуто на Слави" референдум да придобият задължителен характер.


След предстоящите парламентарните избори ще има нов изискуем брой за участвали в националните допитвания - колкото е броят на гласувалите на 26 март. Това число ще важи до изборите за 45-и парламент.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (74)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    Тези които не искат да гласуват - не ходете.Ако не сте разбрали-никакви санкции няма да има срещу вас.

  2. 2 Профил на Индивидуален паметник на културата
    Индивидуален паметник на културата
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Чакам да видя кога ще се въведе активната регистрация. Сегашната ситуация обслужва само големите партии на статуквото

    Мечтая за България, в която пожарникарите са просто пожарникари.
  3. 3 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Партиите с твърд електорат и нищожна периферия- БСП, ДПС, АТАКА, ДСБ, РБ- правят всичко възможно да запазят досегашната пропорционална система, понеже при висока активност са загубени.

    Ако гласуват 80 % от избирателите, БСП ще има 10 депутата, а ДПС, АТАКА , ДСБ И РБ ИЗОБЩО НЯМА ДА ВЛЯЗАТ.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  4. 4 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Ако избирателната активност е под 50%, избраниците легитимни ли са?! Според мен - НЕ, защото не представляват болшинство.

  5. 5 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 1771 Неутрално

    [quote#4:"KÖK BÖRÜ"]Ако избирателната активност е под 50%, избраниците легитимни ли са?! [/quote]Ама според теб.

  6. 6 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#3] от "mr.lottalove.":


    [quote#3:"mr.lottalove."]понеже при висока активност са загубени. [/quote]
    Се легитимират. Поне така мисля. Иначе нямаше да приемат задължителното гласуване.

  7. 7 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#5] от "chicago514":


    [quote#5:"chicago514"]Ама според теб. [/quote]
    Да. Но съм отворен за други идеи и виждания.

  8. 8 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#6:"KÖK BÖRÜ"]. Иначе нямаше да приемат задължителното гласуване.[/quote]

    Задължителното гласуване на практика е ликвидирано, с отмяната на санкцията при негласуване.

    Пак по настояване на същите , изброени по- горе партии.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  9. 9 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#8] от "mr.lottalove.":

    Видяха, че така излиза по-ярко отрицателният вот за политическата класа.

  10. 10 Профил на argira
    argira
    Рейтинг: 275 Неутрално

    До коментар [#4] от "KÖK BÖRÜ":

    Първо изтрий руската дума "болшинство" от речника си, научи българската дума - мнозинство и тогава коментирай.

  11. 11 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Неутрално

    До коментар [#10] от "argira":


    [quote#10:"argira"]Първо изтрий руската дума "болшинство" от речника си, научи българската дума - мнозинство и тогава коментирай.[/quote]
    ОК! Това можеш ли да го кажеш и на повечето народни "избраници"?! Не пиша депутати, защото не е българска дума!

  12. 12 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#10] от "argira":


    [quote#10:"argira"]Първо изтрий руската дума "болшинство" от речника си, научи българската дума - мнозинство и тогава коментирай.[/quote]
    Какво, освен думата "болшинство" те притесни?!

  13. 13 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Аз от тези 22 кандидати за власт не виждам и един заслужаващ си.. Пълна пародия!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  14. 14 Профил на matthew.g
    matthew.g
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#2:"Индивидуален паметник на културата"]Чакам да видя кога ще се въведе активната регистрация. [/quote]
    Когато я включат в конституцията.

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Очаквам отново много ниска избирателна активност, както и на последните парламентарни избори, която отново ще е в полза на Борисов.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  17. 17 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 664 Неутрално

    Голям страх от тези референдуми ) Елит....

  18. 18 Профил на latsy
    latsy
    Рейтинг: 570 Неутрално

    "Не подкрепям никого" означава, че е равностойно на идеята "безсмислено е да се гласува". Какво лошо има в тази идея?

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10516 Неутрално

    Желанието за гласуване ще спадне още повече

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 364 Неутрално

    [quote#18:"latsy"]"Не подкрепям никого" означава, че е равностойно на идеята "безсмислено е да се гласува". Какво лошо има в тази идея?[/quote]
    „Ако изборите променяха нещо, щяха да ги забранят!“

  21. 21 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#18] от "latsy":


    [quote#18:"latsy"]"Не подкрепям никого" означава, че е равностойно на идеята "безсмислено е да се гласува". Какво лошо има в тази идея?[/quote]
    Няма, но трябва да се брои за отрицателен за всички от листите. И ако отрицателният вот е повече, то всички вкупом от листите да си направят самоотвод. Виж тогава висока избирателна активност

  22. 22 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    Подкрепям, не подкрепям, парламент ще има. Все някакъв...

  23. 23 Профил на Радост вкъщи
    Радост вкъщи
    Рейтинг: 265 Неутрално

    На Позитано вече не им трябва задължително гласуване, а то много им помогна при избора на другаря Радев за президент и при измишльотината Референдум на Слави...

  24. 24 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 576 Неутрално

    [quote#4:"KÖK BÖRÜ"]Според мен - НЕ, защото не представляват болшинство.[/quote]

    Болшинството да си вдигне г*за и да отиде да гласува. Ако има разум в главата си и желание да повлияе на бъдещето на страната си...

  25. 25 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#24] от "newgenerations":


    [quote#24:"newgenerations"]Болшинството да си вдигне г*за и да отиде да гласува. [/quote]
    И ловец съм, и рибар ... Понякога ходя и за гъби
    За кого да гласува?

  26. 26 Профил на boras
    boras
    Рейтинг: 231 Неутрално

    Все още не сме достигнали етап на заинтересованост на избирателите да излизат и гласуват масово на избори. Това ни е един от основните проблеми.

  27. 27 Профил на KÖK BÖRÜ
    KÖK BÖRÜ
    Рейтинг: 279 Весело

    До коментар [#26] от "karlossantanos":


    [quote#26:"karlossantanos"]Все още не сме достигнали етап на заинтересованост на избирателите да излизат и гласуват масово на избори. [/quote]
    На Запад ще си изпочупят краката да гласуват. Някои даже не знаят кой им е премиера

  28. 28 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#3] от "mr.lottalove.":

    И всички други ще гласуват за герб ли? Що не гласуват и сега, какво им пречи?

  29. 29 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#22:"Добрин Велков"]Подкрепям, не подкрепям, парламент ще има. [/quote]

    Туй "не подкрепям никого" имаше смисъл само , ако гласуването е задължително.

    След отмяната на санкциите, задължително гласуване на практика няма.
    Така че НПН остана като паметник на некадърността на коалицията Борисов 2, която роди изборния закон след многобройни контракции.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  30. 30 Профил на Zlatko Denev
    Zlatko Denev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Над 11 500 гласа не стигнаха решенията от инициирания от "Шоуто на Слави" референдум да придобият задължителен характер.

    в близките дни петленен състав на върховния административен съд окончателно ще определи, че референдумът ще е със задължителен характер и тогава ще стане наистина весело.
    сега всички си правят сметката без кръчмаря

  31. 31 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 609 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Ама защо, ве. Аз искам да им кажа на всички, че са маскари! Да си знаят

  32. 32 Профил на plebs
    plebs
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Манипулативно заглавие. "Не подкрепям никого" има потенциите да покаже легитимността на политическата класа. Точно тази опция е истинския протестен вот. Това е опцията на подкрепилите мажоритарните избори на референдума. Знам, че няма да се случи. Просто пак ще избираме по-малкото зло. Тъкмо в тази посока ни тика фокусирането на дебата върху геополитическите влияния.
    Доминиращият геополитически процес е бунт срещу олигархията. Комичното в случая е, че глобалистите търсят локални решения на проблема. Локалното решение у нас е дебатът за олигархията да се подмени с дебат за Русия, Турция, САЩ и Европа. Да, и И.Костов работи в това направление.

  33. 33 Профил на topal
    topal
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#22] от "Добрин Велков":

    Парламент ще има. Макар и временно. Но правителство - не.

  34. 34 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#28:"topal"]И всички други ще гласуват за герб ли? Що не гласуват и сега, какво им пречи?[/quote]

    Къде и кога съм казал такова нещо?
    Всеки ще гласува за някого, дори и разните екзотични партии ще вземат някой процент, много ще гласуват с НПН, но активността ще е висока и печелят САМО тези, които получат най- много гласове.

    Защо ли?

    Защото високата активност изхвърля некласиралите се под 4 % , а гласовете им се преразпределят.

    Победителят взима всичко, както се пее в известната песен!

    Край на кризата във властта!

    А сега се гответе ПАК за следизборни коалиции в стил Борисов 2!

    Или БСП- ДПС- ПФ / АБВ/.

    Във всички случаи- коалиции на келепира!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  35. 35 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#30] от "Zlatko Denev":


    [quote#30:"Zlatko Denev"]в близките дни петленен състав на върховния административен съд окончателно ще определи, че референдумът ще е със задължителен характер [/quote]
    Не мисля. И един глас да не достига е достатъчно условие за незадължителност. Правова държава сме, твоето желание няма значение...

  36. 36 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 2528 Неутрално

    До коментар [#33] от "topal":

    Правителство ще има, ако си стиснат ръцете ГЕРБ, обединените патриоти, Марешки и РБ.

  37. 37 Профил на casinoto
    casinoto
    Рейтинг: 548 Весело

    До коментар [#15] от "KÖK BÖRÜ":

    От Стара Република е тоя хаха

  38. 38 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#36:"Добрин Велков"]ГЕРБ, обединените патриоти, Марешки и РБ.[/quote]

    Уффф!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  39. 39 Профил на Боби М.
    Боби М.
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#23] от "Радост вкъщи":

    За избирането на Радев за президент най-много помогна Борисов.

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#3] от "mr.lottalove.":

    Наистина ли? Странно що тогава ДСБ е единствената партия у нас, провеждала кампания ЗА гласуване. Която впрочем, беше масово оплюта от герберастията.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#40] от "Darth Plagueis":

    За ДСБ е характерно, че приказките им се разминават с делата.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#41] от "mr.lottalove.":

    Ъхъ... провеждането на кампания ЗА гласуване е приказка или дело бе, умниче?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#42] от "Darth Plagueis":

    Всяка кампания е лакърдия, шоу, много често няма нищо общо с делата.
    Костоветата ги знаете тия работи.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  44. 44 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Весело

    [quote#4:"KÖK BÖRÜ"]Ако избирателната активност е под 50%, избраниците легитимни ли са?! Според мен - НЕ, защото не представляват болшинство. [/quote]
    Напротив, представляват цялото общество. Ако не искаш нещо да ти се случи, вземаш мери, ако искаш нещо да ти се случи пак вземаш противоположни мерки, а ако не те интересува какво ще се случи, просто не правиш нищо и "квото — такова"...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#43] от "mr.lottalove.":

    Хахахахах, е тъй де, казано от гербава уста, звучи логично. 7х7 помниш ли, а? ХАХАХАХАХ

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Стефан
    Стефан
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Само мен ли ме притеснява това, че "Не подкрепям никого" ще се използва, за да се вдигне прага при бъдещи референдуми и за нищо друго? Досега бе практически невъзможно решение на референдум да стане задължителено, освен ако въпросът не е изключително популистски, с горното положението се затвърждава допълнително, което е и разбираемото желание на нашата политическо-олигархична върхушка.

  47. 47 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2008 Весело

    До коментар [#3] от "mr.lottalove.":

    Остави сега другите, кажи Вожда за колко е "абониран"?

  48. 48 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2008 Весело

    [quote#25:"KÖK BÖRÜ"]И ловец съм, и рибар ... Понякога ходя и за гъби
    За кого да гласува? [/quote]

    За тези, които обещават повече!

  49. 49 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    Браво РБ, ашколсун! Значи гласувам "Не подкрепям никого!" което значи че не ви искам вас и много други боклуци в парламента. Но това мое гласуване няма никакво значение защото бариерата 4% си остава все едно не съм гласувал и вие пак сте вътре. Тогава защо да гласувам и защо е това лицемерие със задължителното гласуване?

    Не че не знам отговора, заради депутатските ви кюфтета е. Ами просто си го кажете ясно, не да ни правите на маймуни всички.

    МАЖОРИТАРНО ГЛАСУВАНЕ, само то ще ви изрита всичките боклуци. Тогава ще знам за КОГО гласувам, не както сега за файтон боклуци и покрай тях 1-2 свестни като глазура отгоре да ни позалъжат. Само че следващият път когато отидем пред парламента вече ще летят павета, не както искаха "умните и красивите" танци да ви танцуваме.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  50. 50 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6702 Неутрално

    Необходими са промени в закона:
    1. Въвеждане на активна регистрация
    2. Резултатите от референдум са задължителни, ако са гласували повече от половината от активно регистрираните избиратели

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  51. 51 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    [quote#46:"Стефан"]Само мен ли ме притеснява това, че "Не подкрепям никого" ще се използва, за да се вдигне прага при бъдещи референдуми и за нищо друго?[/quote]
    Не, не е само тебе. Тези кърлежи наречени политическа класа правят всичко възможно да ни вземат дори теоретичният шанс да променим нещо.

    Единственият начин е БУНТ който да ги измете. Трябва да си намерим нашият Тръмп който да обяви война на тази политическа класа. Колкото и странен да изглежда, важното е да ги измете.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  52. 52 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    Така е, когато няма изявен лидер, когато изборът е между чума и холера и липсва перспектива за истинска промяна, дебатът се измества в посока технологията на изборите.

    Като помислиш, тъжно ти става.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  53. 53 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 654 Любопитно

    До коментар [#3] от "mr.lottalove.":

    Вярваш ли в глупостите които пишеш?

    pastor
  54. 54 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    [quote#50:"neut"]1. Въвеждане на активна регистрация
    2. Резултатите от референдум са задължителни, ако са гласували повече от половината от активно регистрираните избиратели [/quote]
    При което това да важи за всеки референдум отделно. Ако искаш да прокараш/спреш предложеното с референдум бъди така добър да се регистрираш за НЕГО. Ако не го направиш значи си съгласен с решението на регистриралите се. Ако ще и 100 души са регистриралите се, след като си пасивен си носиш последствията.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  55. 55 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#49] от "Fred":

    Всички партии с твърд електорат са против задължителния и мажоритарен вот.

    Най- много реват т.н. десни.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  56. 56 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#53:"pastor"]Вярваш ли в глупостите които пишеш?[/quote]

    Типичен костовашки аргумент!
    Чувствам се сразен!)

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  57. 57 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    [quote#10:"argira"]научи българската дума - мнозинство и тогава коментирай.[/quote]
    проучи корените на думите болшинство и мнозинство и пак помисли.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  58. 58 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#54] от "Fred":

    Никога политиците няма да се съгласят на такова нещо!
    Страх ги от референдуми.
    Съдебната власт и тя- пряко обслужи политиците с решението си за легитимността на референдума.

    Виж кои най- много плюят референдума- БСП, ДПС, ДСБ, АТАКА и РБ.

    Забележително съвпадение!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  59. 59 Профил на adenauer
    adenauer
    Рейтинг: 551 Гневно

    До коментар [#51] от "Fred":

    Единствено пправилната формула.Докато не се измете от управлението на държавата цялата клоака от комуняги и техните възпитаници и клакьори за срок от минимум 40 год.надежда за по добро България няма да има.ЕВРОСТАТ отдавна е изчислил колко комунистически престъпници трябва да бъдат отстранени от обществения живот.Цифрата е около 1,5 милиона с бандитско самосъзнание и поведение ,които закопаха България и решават нейната съдба повече от 73 год.Има и специална Резолюция на Парламентарната Асамблея на Европа за прочистване на управлението на страните от "Империята на злото "от комунистически кадри и комунистическо самосъзнание.Резолюцията е с № 1481.На нейна база в България беше приет и ЗАКОН за обявяване на комунистическия режим и БКП за престъпни организации ,за престъпленията на които ДАВНОСТ не може да има.И за срам на цялата нация единствения постоянен поддръжник на тези международни изисквания е ДПС.ММоже би и тези обстоятелства карат редица комунета да преминат в нейните редове.

  60. 60 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    И още нещо, бариерата 4% да е по-висока за коалиции. По каква логика 4 партии с 1% не влизат в парламента но когато са в коалиция влизат? Това е вмъкване през задният вход. Народът е казал ясно, че не ги иска в парламента като им дава под 4% а те влизат. И там често изнудват с офертата на "златният пръст", имат непропорционално на резултатите си влияние, деформират политическият живот.

    Да се направи, че прагът за коалиция е пропорционален на броят участващи в нея партии и да видите как веднага ще изчезнат тези безпринципни съюзи.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  61. 61 Профил на о сандо
    о сандо
    Рейтинг: 1201 Неутрално

    По закон за да са длъжни българските власти да се съобразят с решението от национално допитване, в него трябва да са участвали най-малко толкова хора, колкото гласувалите на последните парламентарни избори, като поне половината от тях са отговорили "ДА".

    ... и тъй като населението в бегето намалява, успешни референдуми са практически невъзможни...

    "Каменный век закончился не потому, что закончились камни" Г. Греф
  62. 62 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1274 Весело

    Наближава буря в напръстник вода!

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2609 Неутрално

    До коментар [#49] от "Fred":

    Въх.. РБ са му виновни. И странно, 1:1 с думите на Гоце Първанов.

    Гербава му работа...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    Вкопчилите се в свирепа битка за кокала глутници, на "двете гигантски партии", по-точно ОПГ, клонингите на БКП, БСП и ГЕРБ, всячески се мъчат да ни убедят в "непригодността" ни, като избиратели. За мен, като избирател, трябва да имам право да "видя очите" на предложените "мажоритарни" кандидати! Да знам, от коя ОПГ са, кой им дърпа конците, чии "партийни програми" предлагат и ще изпълняват! Като не ми харесат, НПН! И щом се съберем повече от 50% неподкрепящи Никого, изборите да са невалидни!
    А при успешни избори, всеки депутат да се отчита, на три или шест месеца, пред избралите го, за свършената работа, ако е свършена, ако не е, защо, по какви причини не е! И най-важното, право за отзоваване на тези, от които избирателя снема доверието си! За неговия мандат да се правят местни избори!
    Като начало и това ми стига!

  65. 65 Профил на 760115
    760115
    Рейтинг: 19 Неутрално

    ,, Гласувам против всички''е двойна уловка.
    1. Тези гласове са деиствителни, но не се броят реално.
    Когато поне 4% гласуват против всички би трябвало тези избиратели да са представени в парламента със съответния брой незаети мандати (поне 10 ). Когато 50% от избирателите гласуват против всички би трябвало Народното събрание да не се учреди, защото поне 120 мандата ще са незаети и няма да има кворум.
    2. Колкото повече избиратели гласуват против всички, толкова с по- нисък % ще се влиза в парламента.
    При 10% против всички 3.6 % са достатъчни за парламента. При 50% против всички 2% са достатъчни и т. н.

  66. 66 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 426 Неутрално

    да гласуваш ,означава да си съгласен с формата на управление и грабеж , това че и лявото и дясното са обединени около методите на тирания и принуждение към робските закони , труда без заплащане , държавническата наглост , е показателно за ;избраниците; и целите им

  67. 67 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    [quote#63:"Darth Plagueis"]Въх.. РБ са му виновни. [/quote]
    Не са само те. Но при тях най-ясно се наблюдава разминаването между прокламирани ценности и дела. На теория се борят за реформи и очистване на загнилата система, на практика когато стане дума за конкретни дела на първо място поставят тесният партиен/личен интерес. Няма да видиш при тях в името на принципите да направят лична жертва.

    За БСП/ДПС и т.н. това не ме учудва защото отдавна ми е ясно че те са мафия. Но когато това почнат да го правят хора които ми се пишат демократи и то най-чистите "автентични" ме възмущава. Защото се борят за МОЕТО доверие а аз двуличието не прощавам. На практика се съюзяват с тези срещу които УЖ се борят. И стават едно общо, прогнилата политическа класа.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  68. 68 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2325 Неутрално

    [quote#65:"760115"],, Гласувам против всички''е двойна уловка. [/quote]
    То си е правилно ако се приложи както казваш. Само че прогнилата политическа класа е заела кръгова отбрана срещу народа си в името на личните интереси. Уж са противници но когато става дума за личните или тяснопартийни интереси захвърлят всякакви принципи и се раждат невъзможни коалиции.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  69. 69 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 388 Неутрално

    [quote#3:"mr.lottalove."]Партиите с твърд електорат и нищожна периферия- БСП, ДПС, АТАКА, ДСБ, РБ- правят всичко възможно да запазят досегашната пропорционална система, понеже при висока активност са загубени.

    Ако гласуват 80 % от избирателите, БСП ще има 10 депутата, а ДПС, АТАКА , ДСБ И РБ ИЗОБЩО НЯМА ДА ВЛЯЗАТ.

    [/quote]

    Не виждам връзка между избирателната активност и пропорционалната система. Няма как да се предполага, че при 100% активност, би имало каквато и да било разлика.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  70. 70 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2046 Любопитно

    Трябва, в следващия закон за изборите, да заложим едновременно положителен и отрицателен вот. Значи гласуваш положително за който ти харесва (както е сега), но за да е валидна бюлетината трябва да гласуваш и срещу някой друг от списъка.
    Така де, то сума ти пъти сме гласували "против", та явно си трябва и такава възможност в бюлетините. Дори може да го

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  71. 71 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8671 Неутрално

    Да не отидеш да гласуваш е същото, като "Не подкрепям никого".

  72. 72 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    [quote#36:"Добрин Велков"]обединените патриоти[/quote]

    Колко обединени и колко патриоти е друг въпрос, а възпроизвеждането на досегашната управляваща коалиция си е глупост. Впрочем замяната на Бай Х. с Бай К. (Бай като следствие от тази статия: http://www.dnevnik.bg/politika/2017/02/24/2924278_ninova_obiavi_che_otdavna_chaka_da_se_razberat_s/) също не е полезна за България алтернатива.

    Eddie lives... somewhere in time!
  73. 73 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#69:"FTA"]Не виждам връзка между избирателната активност и пропорционалната система.[/quote]

    Има пряка връзка и е обяснявана многократно.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  74. 74 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2008 Неутрално

    [quote#71:"Роси"]Да не отидеш да гласуваш е същото, като "Не подкрепям никого". [/quote]

    Роси, да не отидеш да гласуваш, според нашата избирателна е "мъчаливо съгласие"! Ако отидеш да гласуваш с НПН, е ясно изразена позиция!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK