Връщането на казармата ще е скъпо, но няма да допринесе за способностите на армията

Красимир Каракачанов в двора на Военноисторическия музей

© Георги Кожухаров

Красимир Каракачанов в двора на Военноисторическия музей



Убеден съм, че наборната служба ще се възстанови един ден в България, каза вицепремиерът и военен министър Красимир Каракачанов на откриването на изложба за наборната армия във Военноисторическия музей миналата седмица. Един от мотивите му е, че ситуацията в света изисквала повече отбранителни способности. "В българската конституция е записано ясно, че защитата на отечеството е въпрос на дълг на всеки български гражданин", е друг от козовете на Каракачанов. "Без Българската армия нямаше да има българска държава, а без наборна служба нямаше да има Българска армия" е третият мотив на вицепремиерът. Нека да оставим патриотични позиви настрана и да видим, какви ще са ползите и минусите от връщането на казармата


Къде сме ние


Страните без военна служба в света са 105 от над 190, според статистиката на Wikipedia. В "разширеното" географско понятие Европа от 50 държави, казарма има в около 30% от тях. Това са Австрия, Кипър, Дания, Швейцария, Финландия, Гърция, Норвегия, Естония, Литва (от скоро), Молдова, Украйна, Русия, Турция, Грузия, Казахстан, Азербайджан и Армения. Част от тях, като Казахстан и Грузия са на път да преминат към изцяло професионална армия, а в почти всички държави има и професионални войници.


В съседната ни Гърция службата е 9 месеца с тенденция към намаляване, в Австрия е 6 месеца, а в Дания – 4. Трябва да се има предвид, че Австрия и Швейцария не са членове на НАТО и разчитат само на собствената си армия. В Австрия наборните войници са около 12 000 при 53 000 армия.


Повече войска не означава повече способности




В предишния парламент Каракачанов беше вносител на закон за връщане на службата за 6 месечен период, който не беше приет. Според проекта му, от преди една година, излизаше, че на шест месец в казармата трябва да влизат 15 000 младежи. На заседанието на парламентарната комисия по отбрана, на която бе отхвърлен законопроектът, тогавашният министър Николай Ненчев прочете становище на министерството, според което "за срок от една година, не може да се осигури в пълен обем начална подготовка – специалната подготовка и бойното сглобяване, тоест за създаване на способности, които биха били необходими във военно време". Владислав Тошев от ГЕРБ, който е о.р. полковник дава пример на комисията, че от първия му ден във военното училище до напускане на армията тези, които са носели военната служба в ПВО и Сухопътни войски са били професионалисти- сержанти и офицери. Тогава службата е била 24 месеца, без да се броят удължаванията и дори по време на този период не е можело да се усвоят специалностите.


Клетва на набор 1984 в танковата бригада в Горна баня

© Иван Григоров

Клетва на набор 1984 в танковата бригада в Горна баня


За сметка на това наборната служба е в пъти по-скъпа


Според мотивите към законопроекта на Каракачанов един наборен войник щял да струва 400 лв. на месец при 1200 на професионален. Военните експерти на МО обаче са стигнали до извода, че реалните очаквани разходи за един наборен войник са 2235,98 лева на месец, докато тази на професионални военнослужещи е в размер на 1396,77 лева на месец. Депутатът от ГЕРБ Христо Гаджев е припомнил, че професионалният войник, освен ако не е на учение, си плаща сам храната за разлика от наборника. По сметки от преди години на МО един храноден е бил 15 лв. или 450 лв. на месец, като само това е повече от сметките на Патриотите. Също така трябва да се прибавят и осигуровки, социални и медицински, режийни разходи за вода, за ток и т.н. В повечето държави на ЕС наборните войници получават същите заплати, като професионалните. Гаджев е припомнил и че армията се освобождава от години от излишните бивши казарми и имоти и евентуално възстановяване на наборната военна служба ще докара огромни разходи за възстановяване на тази инфраструктура.


Така, според калкулациите на МО (2235,98 лв. за човекомесец) и сметките на Патриотите за 15 хиляден набор на всеки 6 месеца излиза, че към бюджета на МО ще трябва да се добавят над 402 млн. лв. годишно, без да се повишат способностите на армията. За сравнение, годишният бюджет на Министерството на отбраната за тази година е 1.06 млрд. лв., което е 1,66% от БВП.


Други неясноти около връщането на казармата


Какво ще се случи с всички набори, които не са ходили в казарма, тъй като тя престава да съществува на 31 декември 2007?


Как ще бъдат наказвани всички, които не желаят да служат?


Жените няма ли да изпълняват конституционните си задължения за опазване на отечеството?


Какви ще са икономическите ефекти от изваждане на десетки хиляди младежи от пазара на труда по време на военната им служба?


Доброволната служба като алтернатива


Според Доклада за отбраната приет от служебното правителство некомплектът в армията е от порядъка между 25 и 30%, в отделни подразделения - и над 30%, което на практика ги прави небоеспособни. В същото време в сегашния бюджет има пари за назначаването на не повече от 500 души годишно.


Преди няколко години беше създаден доброволен резерв на армията в който се получава една месечна заплата годишно и отделно месечната заплата на кадрови служещ, когато резервистът бъдеш извикан на обучения и учения. В резерва могат да се запишат граждани служили в армията и такива, който са преминали курс по начална военна подготовка и специализирана подготовка, които се организират от Министерството на отбраната. Резервистите имат и други бонуси, като ползване на ВМА и предимства при кандидатстване на държавна работа и военни университети. Курсовете за неслужили и за студенти се радват на голям интерес, според МО.


Ако бъде приет проектът за промяна на правилника за прилагане на закона за резерва на въоръжените сили би трябвало да стане по-лесно приемането в резерва и преминаването на кадрова служба на резервисти и бивши военни. Наредбата предвижда и подобряване на процедурата за присвояване на военни звания на граждани, които са преминали само курсове по начална военна подготовка.


В програмата за управление на правителството се предвижда доброволна военна служба, според Красимир Каракачанов. От ГЕРБ също смятат, че това е добър вариант. В момента военните не успявали да обучат всички желаещи. Подобряване на военното обучение в училищата също ще е цел и на Патриотите, и на ГЕРБ. Очаква се обучението да предизвика интерес към военната служба и резерва.

Коментари (130)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2034 Неутрално

    Патриотични напъни.Шест месеца-девет месеца,глупости на търкалета - Да си начеше някой крастата.Докато мине клетвата и ще трябва да се уволняват.Модернизиране на професионална армия-модерно въоръжена - добре платена и добре социално осигурена.

  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Скъпо щяло да бъде !!! Сигурно, щото на тази бозка ще впият морни джуки много хрантутеници.

  3. 3 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1954 Весело

    ДС агент Иван да каже Жени Живкова ли ще шие униформите? :-)
    Сигурен бизнес ще има за всички унуци и унуки от всички БКП - та. :-)
    Дееб@ тетката мама. :-)

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  4. 4 Профил на Bojidar Vasilev
    Bojidar Vasilev
    Рейтинг: 338 Неутрално

    Единна Европейска армия е по-добра алтернатива

  5. 5 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1904 Неутрално

    Дали е скъпо или не е все едно, заради това, което ще представлява, преследва като цел, включвайки "войни", които не са подготвени за реалността, та камо ли за "служба". Патриотичните игри по РС и от бюро са толкова привличащи, но суровата действителност в казармата, ако са останали такива, е скучна, тъжна, безсмислена.

    Коментиране на анализираното, вече...
  6. 6 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Любопитно

    Може ли някой да обясни какво значи 'разширено географско понятие Европа', че нещо много притеснително ми звучи евразийски!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  7. 7 Профил на Amot
    Amot
    Рейтинг: 470 Гневно

    Освен това не знам кой се е мъчил да брои, но в списъка има 17 държави, а в Европа са 51, тоест точно една трета имат казарма. Ако това са 40%, някой трябва спешно да се яви повторно на матурата по математка след 7-ми клас!!!!

    Цацата трябва да бъде изпържена!
  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2840 Неутрално

    Едно си баба знае, едно си бае.

  9. 9 Профил на lvg02523405
    lvg02523405
    Рейтинг: Неутрално

    Ако целта е населението да придобие некакви умения, които да са от полза по време на война или извънредни положения, бедствия и пр., нека върнат задължителната казарма - 3 месеца стегната служба без излишни строеви подготовки и без използване на войниците като общи работници ще са напълно достатъчни и нема да тежат много на бюджета, нито на самите наборни войници.

    Но ако се търси некаква по-боеспособна армия по принцип и алтернатива или допълнение на професионалната войска, това е нереално. Не виждам с какво наборните войници ще помогнат толкова. Ние бичехме наряди по цел ден, през другото време ринехме снег и шума, боядисвахме, вършехме какво ли не. Ако войската се нуждае от такъв тип помощ, то да върнат казармата за младежи, които перманентно не учат (висше) и не работят. За останалите ще е загуба на време. Може да се помисли и за връщане на трудови войски за младежи без средно образование. А на който ептен не му се ходи войник, да може да се откупи.

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на _az_
    _az_
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Връщането на казармата ще е скъпо, но за сметка на това- неефективно.

  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    КрасЮмир Каракачанов е доказан агент на ДС с картонче, досие и т.н., но за сметка на това няма допуск до секретна информация на НАТО.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 14 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Войни стават редко, ма като се случат майките ще плачат още повече. Тоталното изпростяване по наш'те ширини тече в пълна сила, а в нашио регион военната подготовка е силно препоръчителна. Но как се обучават уфци, пиеещи си кафето у гръцко е много сложен въпрос...

  15. 15 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Тъпите комунета искат да точат пари и от това перо! Това им е единствения мотив...

  16. 16 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    България е фронтова държава с исляма -
    необходима ни е народна армия на всяка цена

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  17. 17 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Най важното е да знаем какво се цели с тези изказвания за връщането на наборната служба.Ако искаме да имаме население което е готово да защитава родината си , по евтиният вариант е да започнем с образованието на децата и населението .
    Защото и 200 хилядна армия да имаме с такъв президент , министър председател и военен министър , армията ще се предаде при първият изстрел на "освободителите ни "
    А след 1913 г. най големият враг на България е Российская империя , след това СССР а в наши дни Российская федерация , няма кой да ни спаси когато предателите са на висши ръководни постове .

  18. 18 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    КрасЮмир Каракачанов е доказан агент на ДС с картонче, досие и т.н., но за сметка на това няма допуск до секретна информация на НАТО.
    —цитат от коментар 12 на Norman Granz
    Знаехме кой е и какво картонче има ... и все пак влезе в Парламента с гласовете на българите за разлика от "десните без картончета" :-) не ни пука за НАТО и за достъпа

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  19. 19 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Едно си баба знае, едно си бае.
    —цитат от коментар 8 на 4ort
    Важи и за двете страни
    - мъжете искат да има всеобща военна служба
    - тия дето мразят България не искат да са войници

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  20. 20 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    "... не ни пука за НАТО и за достъпа..."

    На мен пък, като десен без картонче, не ми пука, че ти вече 25 години си без работа и се гърчиш като червей от глад.

    И отказвам да те хрантутя с данъците си.

    Айде, гладувай и плувай.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  21. 21 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    Единна Европейска армия е по-добра алтернатива
    —цитат от коментар 4 на Bojidar Vasilev
    Точно това не ни разрешават
    - сведоха армията ни до териториална отбрана
    .... за основна ударна сила ни остана караулното куче

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  22. 22 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2020 Неутрално

    На мен пък, като десен без картонче,
    —цитат от коментар 20 на Norman Granz
    Ами влезте в Парламента - там се решават тези работи

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  23. 23 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 922 Неутрално

    Глупаво, скъпо и неефективно, който е ходил във казармата
    знае какво е наборна войска, който не е пише глупости !!!

  24. 24 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    В повечето държави на ЕС наборните войници получават същите заплати, като професионалните.
    —цитат от коментар 0 на статията


    Е да, ама тука ще е комуно-патриотарски тип казарма без заплащане, стрелба на един пълнител (максимум) по време на службата, ядене на помия, униформи от времето на дядо ми и къпане веднъж в месеца.

  25. 25 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#22] от "dark'star":

    "Ами влезте в Парламента - там се решават тези работи"

    Ха-хаааа, а като ТВОИТЕ (червените) са все в пармалента - да ти намерят работа и да ти сипят в паницата да ядеш.

    "Ние" може да сме извън парламента, ама аз моите проблеми съм си ги решил прекрасно и не цивря като теб, че демокрацията ми е отнела всичко.

    Лузър.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  26. 26 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#24] от "Yard":

    "Е да, ама тука ще е комуно-патриотарски тип казарма без заплащане, стрелба на един пълнител (максимум) по време на службата, ядене на помия, униформи от времето на дядо ми и къпане веднъж в месеца."

    Страхотно си я описал - точно това беше.

    Нас като новобранци ни заведоха за пръв път на баня за клетвата ни - в тогавашната баня Гео Милев, която сега е фитнес клуб.

    Влязохме на 27 септември, окъпаха ни на 6 ноември.

    Моето дете няма да служи в подобна казарма и някакъв цървул като Велков да му е ЗКПЧ, пък ако ще да се наложи да емигрирам на стари години.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  27. 27 Профил на 1452
    1452
    Рейтинг: 367 Весело

    Добре, тогава защо да няма задължителна професионална военна служба - 6 месеца всеки младеж получава заплата равна на заплатата на професионален редник и придобива всички начални знания и умения.

    В края на службата държи изпит и ако фейлне е длъжен да върне платените му пари :):):) Ако процента на фейлнали в една рота е над 10 офицерите също връщат последните 6 заплати (за изпитите каним натовски офицери, за да няма а-у) Също, за да се избегнат извращения - няма засичане на стари млади.

  28. 28 Профил на xymax
    xymax
    Рейтинг: 582 Неутрално

    @Дневник, снимката ви не е от 1984!

  29. 29 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    Каракачанката на фона на пенсиониран боен самолет на немските ВВС... Това ли ще остане от бойната ни авиация - чуждите трохи...?

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 521 Неутрално

    От чисто емоционална гледна точка трябва да се върне казармата. А може би предпочитате младежите да са с по-оскубани вежди от девойките. Просто се бъркат понятията, 6 месеца е прекрасен срок за откъсване от готовото и да поемеш живота си в свои ръце. А за подготовката, както винаги, голяма част може да си мине извънказармено. Мисля, че бизнеса ще е доволен ако получи хора, които имат елементарни отговорности.

  32. 32 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1471 Неутрално

    6 месеца е прекрасен срок за откъсване от готовото и да поемеш живота си в свои ръце.
    —цитат от коментар 31 на ivanko77

    Не съм съгласен, че българската казарма може да произведе самостоятелни пораснали мъже. Може единствено да смачка или поквари по-слабите, а на останалите просто да им загуби част от най-хубавите младежки години.
    Ако си мамино детенце и след казармата ще си такъв.

  33. 33 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Връщането на казармата ще облагодетелства финансово тоя толуп и дружките му. Нищо друго.

  34. 34 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 638 Весело

    България е фронтова държава с исляма - необходима ни е народна армия на всяка цена
    —цитат от коментар 16 на dark'star


    Ми записвай се ве и без това си безработен.Ама в кеча да те пратят да поработиш малко :)

  35. 35 Профил на ivo41493463
    ivo41493463
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Аз пък искам моите данъци да отиват за добре подготвена професионална военна сила (ако трябва нека се увеличи и бюджета, за да се модернизира и т.н.). Не искам да ме пазят 18-годишни сополивковци.

    Освен това, когато правите сравнение колко държави в Европа имат казарма, си струва да се помисли не само колко, но и КОИ -- това са или тези, които са намесени в текущи конфликти, или такива, които са достатъчно богати да си позволят глезотийки

  36. 36 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1692 Неутрално

    След като българите вкараха този ***** в правителството и го направиха вицепремиер и министър на отбраната, заслужават си всяка съдба
    А по темата.. разходите за професионален войник били 1300 лева. Е.. какво да очкаваме от тая армия? Разходите за една чистачка в офис сграда са повече. Тия 1300 лева чиста заплата да са е пълен смех. А осигуровки, а оборудване, а учения, а дрехи? Под 10 000 лева месечно за професионален войник е несериозно

  37. 37 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Платената войска е по-добре. И аз избягнах казармата, като станах студент по държавна поръчка. Там държавата плаща, освен родителите ми, не беше и евтино, но съм забравил, колко струваше.

    Аз съм против задължителната военна служба, може да води до въвеждане на диктатура в България

    Es muß Geld fließen!
  38. 38 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 3029 Неутрално

    Казах го преди и сега пак ще го кажа - няма да има наборна армия,защото управляващата комунистическа мафия се бои да не я свали от власт. България има "традиции" в това отношение. Превратът през 1934год. е извършен с помощта на армията. Също и "10-ти ноември" нямаше да се случи,ако не беше подкрепата на армията,тогава под ръководството на един от превратаджиите Добри Джуров. А пък Чаушеско беше заловен,съден и разстрелян като куче от румънската армия.
    Държавата няма да ви го каже,но тя винаги се притеснява меко казано,когато обучава своите граждани да боравят с оръжие. Страхува се да не го насочат към самата нея. В Римската империя на армията е било абсолютно забранено да влиза в столицата Рим.

  39. 39 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1349 Неутрално

    Аз съм против казармата, ама всички ние сме си виновни - тези, които гласуваха за патриотите, са тези, които всеки ден виждат разни епилирани напомпани момченца, хвърлящи гюбеци и салфетки из чалготеките и пребиващи възрастни жени при възможност - ми как да не ти се примечтае за една казарма...

  40. 40 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 587 Неутрално

    " По сметки от преди години на МО един храноден е бил 15 лв. или 450 лв. "
    Ей, голяма далавера бе! Ние сме читиричленно семейство, храним се с качествена храна, а семейния ни разход за храна е под 800 лева.

  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Много си смотан Каракачанов. Много.

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  43. 43 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Бедна държава, която не храни своята армия, рано или късно храни чужда.

    А сметки в които храната 400 лв е значителен процент отнесена към месечния разход 1300 лв за професионален войник означава че това не е армия.

  44. 44 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 892 Неутрално

    Не знам дали трябва да се върне казармата, но всички трябва да минават военно обучение, да дадат клетва пред България, пък ако искат да ходят в казармата.
    Важното е като дойде момента да си браним земята, всички привикани да нямат основание да въртят задниците и да се крият зад полите на майките и жените си!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  45. 45 Профил на potrebitel3
    potrebitel3
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Храната е едно от малкото неща които в България все пак можем да си произведем (сирене, мляко, брашно, яйца, плодове, зеленчуци, месо).

    След като това се оказва проблем, и го мобсъждаме, кога ли ще си произведем автомобили или нещо друго?

    Как ли при толкова много компютри и програмисти обсъждаме проблема с храната?

  46. 46 Профил на vesselin5
    vesselin5
    Рейтинг: 847 Неутрално

    Евтина политическа пропаганда. Патриотите дуднат на тема "цигани" и "професионална войска", червените на тема "социална справеливост", герберите - "инфраструктура" и "стабилност" (???), догановите - вече забравих - отдавна не съм гледал телевизия, а и те май са снишили медийния профил. А реално - защита на държавата - сложете колкото и където пожелаете главни букви е: добро образование, т.е. даващо реални умения, реализуеми на днешния глобален пазар; добро здравеопазване т.е. качествени специалисти и условия за лечение; минимална корупция т.е. съдебна система, необвързана с политически и бизнес интереси. Така, че, този наедрял костюм пред самолет, агент на Държавна сигурност и храненик на бюджета, няма място в една нормална България. Колко несъвместима с реалността е тя показва фактът, че същият е министър. Еми, не е интересно.

    П.С. Татко му - член на фиктивно БЗНС по време на соц-а, а дядо му участник в Народния съд. Удивително е колко много говори понякога семейният произход.

  47. 47 Профил на totalreboot
    totalreboot
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Аз не съм за връщане на казармата, но съм за силна българска професионална армия.
    Според едно прясно проучване 53% от германците са против намеса на германската армия в случай на евентуална военна агресия от Русия спрямо източни страни-членки на НАТО . От друга страна Тръмп беше казал, че дали една страна членка на НАТО ще получи военна помощ в случай на агресия от Москва зависи от това какви вноски плаща в НАТО.
    А при сценарии - военен конфликт с друга държава-членка на НАТО?
    https://www.welt.de/politik/ausland/article164891795/Deutsche-wuerden-oestliche-Nato-Partner-bei-Angriff-alleinlassen.html

    You and nothingness are one.
  48. 48 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    Дай на глупака власт и му гледай сеира, Каква наборна войска го гони, то още когато имаше казармите бяха в период на полуразпад. Тоя ако иска да си осъществи идеята, ще трябва да се налеят поне 5-6 милиарда.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  49. 49 Профил на svilstar
    svilstar
    Рейтинг: 260 Неутрално

    Изгубил съм 9 месеца в казармата. От тях сумарно сме имали 3 пъти стрелби с по 20 патрона, управление на БМП (определено е атрактивно), и веднъж хвърляне на гранати. В останалото време метяхме плацовете, скубехме треви, ринехме сняг и ходехме по лавките да пазаруваме закуски на офицерите. Излишна мизерия, загуба на време и категорична липса на адекватно военно обучение. А, да не забравя атомите от ляво и дясно - това беше най-голямата простотия. Да не говорим, че то не остана техника, с която да се води война в 20 век, както остава за 21 век.
    На доста места виждам патрЕотични възгласи за връщането на наборната служба. Не мога да си обясня защо застъпниците на тази идея сами не идат да служат. Сега дори е платено. Отделно, че не виждам какво толкова остана да защитаваме. Роднините ми са на запад, образованието е под всякаква критика, здравеопазването е търговия и скоро дори лекари-търговци няма да останат, културата е мираж. Жалко, но факт.

  50. 50 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2949 Весело

    Ха-ха , жалки неграмотни патрЕоти....

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  51. 51 Профил на Terry bear
    Terry bear
    Рейтинг: 470 Гневно

    Г-н. каракачанов (нарочно с малка буква), комунизЪма си отиде!
    Няма сила на света, която да ме задължи да си изпратя момчетата в "казарма".
    Днес е още по-лесно да се избегне "службата"...

    http://www.vaksinite.com/zashto-kolektivniat-imunitet-chrez-vaksini-e-nepostizhima-utopia/
  52. 52 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Промити патрИДИОТи.

    За тази казарма напъват само такива, които никога не са стъпвали там.
    Мъже над 50г. и някакви женички, които си въпбразяват, че мъжа трябвало да е бил в казарма.

    И като дойде време, всеки ще започне да търси връзки или да си освобождава сина или да му търси "хубаво поделение", в което да служи.

    Комунистически простотии, отново.

  53. 53 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 996 Неутрално

    До коментар [#6] от "Amot":

    Според "патриотите" наистина звучи евразийско.Но иначе в Евровизия участва Австралия,Израел играе в Европейското първенство по футбол и израелски клубове участват в евротурнирите

  54. 54 Профил на Сатана Ликующий
    Сатана Ликующий
    Рейтинг: 1421 Неутрално

    Лобито си е лоби! Син на генерал мечтае за казарма

    Само простите хора си мислят, че има прости неща!
  55. 55 Профил на stephanco
    stephanco
    Рейтинг: 448 Неутрално

    АМАН от патрИДИотични ДС изцепки!!!
    И тоя оядения дето май не е помирисвал казарма (не ме интересува дори) има наглостта да прилапва ежемесечно тлъстата пачка министерска заплата дето НИЕ му я плащаме!

    Много си смотан Каракачанов. Много.
    —цитат от коментар 42 на PETZL


    АБСОЛЮТНО!

    Честността е най-добрата политика! Българите ставаме все по-прости, все по-бедни, все по-болни и все по-малко ...
  56. 56 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    До коментар [#16] от "dark'star":

    Става, ама ти първи да се запишеш.

    Gunter glieben glauchen globen
  57. 57 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Моите загубени 2 години от живота ми. Излишно и скъпо начинание

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  58. 58 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    До коментар [#28] от "xymax":

    Това е набор 1984, т.е. снимката е някъде около 2002 г.

    Gunter glieben glauchen globen
  59. 59 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    Политиците с прекалена лекота захващат този въпрос. За външен човек е ясно, че наборната армия също отнема ресурси. Дори само отделянето на младежите за някакъв срок от реалната икономика си има цена. Новата история пък има примери на държави занемарили отбраната си и отучили хората си да държат оръжие в ръка.
    Дилемата ми изглежда дори по-сложна от дилемата АЕЦ.

    подпис
  60. 60 Профил на меншевик
    меншевик
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    Евтина демагогия на посреота агент Иван. Горанов не иска да даде пари за назначаване на повече от 500 кадрови на година, което е по-малко отколкото напускат на година, русенския доносник бълнува задължителни казарми.
    Просто не знам защо въобще се обръща внимание на тъпите му брътвежи на тоя смешник.
    Бай хоята даде задна по отношение на самолетите, а уж имаше осигурено финансиране - мога да се обзаложа, че нова техника няма да бъде закупена при това правителство, нито ще бъде преодолян кадровия недостиг.

    Сокурсник Путина, экс-разведчик КГБ: Вы серьезно думаете, что Путин, делающий подтяжку лица, развяжет ядерную войну? У него от страха ботокс потечет
  61. 61 Профил на Боби М.
    Боби М.
    Рейтинг: 222 Неутрално

    До коментар [#9] от "lvg02523405":

    За трите месеца сте прав.
    От моя опит мога да кажа , че от 1 година служба имам 3 месеца пълноценно обучение (или по-скоро два и половина). през другото време спях , бягах , ядях и давах наряди.
    П.С. Като казвам "бягах" - два пъти по 1 км за една година.

  62. 62 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    "Без Българската армия нямаше да има българска държава, а без наборна служба нямаше да има Българска армия"

    Тия умозаключения трябваше да ги демонстрираш когато подскачаше по сините митинги и свиреше в общия хор против казармата като институция за деградиране на младежта и за насаждане на омразната комунистическа идеология на Варшавския договор . Когато БНА беше щит срещу сега омразната ти Турция - най- мощната армия наНАТО. След чича ти Сам , естествено . Дегенерат си момче , драпащ сега зе евтини "патриотични " дивиденти от народната носталгия по ред и сигурност Която с пъдарски конструкции не се постига .

  63. 63 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    Хибридната стратегия на Путин се оказа много добър контрапункт на професионалната армия на запада. За какво ти е армия, ако законът не ти позволява да застреляш зелените човечета. За какво ти е модерно оръжия ако хибридни демонстранти могат да завладеят една военна база.

    подпис
  64. 64 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1283 Весело

    Тоя шишковец с официално билетче от ДС какви взе да ги плещи? Аланколу, аз поне служих 24 месеца и съм разбрал едно. Бяхме роби на офицерите и старшинките за 2 години. Танкчето не го карах много, нито много стелби видяхме. За сметка на това чистехме, боядисвахме, скубехме треви, събирахме листа, ринехме боклуци и сняг, косехме, мъкнехме най-различни тежки неща из парка ( да не се бърка с градски парк, става дума за помещенията и прилежащите площи където са паркирани полковите машини ) и разбира се наряди до откат. Командния състав, все шишкавци като толупа на снимката, основно се занимаваше с пиене и кражби на дребно, не случайно всичките офицерчета и старшинки от танковия батальон караха дизеляци, танкчетата с дизел се зареждат да знаете.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  65. 65 Профил на slan777
    slan777
    Рейтинг: 538 Неутрално

    Аз съм против казармата, ама всички ние сме си виновни - тези, които гласуваха за патриотите, са тези, които всеки ден виждат разни епилирани напомпани момченца, хвърлящи гюбеци и салфетки из чалготеките и пребиващи възрастни жени при възможност - ми как да не ти се примечтае за една казарма...
    —цитат от коментар 39 на rainbou1


    И през 1933 г. немският народ с право на гласове при пълнолетните е избрал с 30% плюс Националсоциалистическа германска работническа партия начело с Адолф Хитлер. Както част от българите са избрали патриотите. Човешко е да се греши ...

    Es muß Geld fließen!
  66. 66 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1611 Неутрално

    Казармата е хубаво нещо, ако е като американските военни академии. Веднъж гледах по телевизията изпитанията, на които се подлаган кандидатите за тюлени и пехотинци. Ами... то си беше абсолютно изтезание до ръба на възможностите. Само най-силните от най-силните издържаха. И те после стават елитната американска армия.
    Българската наборна служба е една подигравка. Военното обучение е смехотворно, офицерите и обучаващите са на фатмашко ниво, а единственото, на което се учат наборниците е, както писа и един колега по-горе, да дават наряди и да вършат физическа работа. В личностно отношение младите наборници пък се научават как да се подмазват на старшината, как да въртят балкански циркаджийски номера и как да крадат припасите и вещите на другарчетата. Все "хубави" знания. Най-голямата радост за един войник в казармата е да тормози новобранеца. Един вид го "калява", "прави го мъж". За миризливите истории, партенки и т.н. да не говорим.
    Преди години се возих в едно такси и шофьорът разпалено разказваше за казармата и историите оттам. В казармата младото изкарвало нормата на по-старото, което се каширало и изклинчвало. Т.е. да научим младите някой друг да им свърши работата. На това ли ще учим децата си? Точно заради тези комунистически "качества" сме я докарали до тоя хал днес. Казармата не вади мъже, не вади войници, а вади готованковци, мързели, мошеници, позлизвачи и други балкански "добродетели".

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  67. 67 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#62] от "papyre":

    "Когато БНА беше щит срещу сега омразната ти Турция - най- мощната армия на НАТО."

    :-D :-D :-D :-D :-D

    Ето, че и ЗКПЧ-то се обади.

    Българската т.нар. "армия" беше пушечно месо, бойните полкове от Сакар бяха разчетени за издаянят 12 часа, докато дойдат "братушките" - това беше военната ви доктрина.

    Две години от живота на младите хора минаваха в набиване на крак, индоктринация и оскотяване.

    В моето поделение нямаше нито един войник, който да не пееше вечер, кьоркютук пиян, "ЩОМ НА ГАРАТА ПРИСТИГНЕ ДИЗЕЛА ЧЕРВЕН..." Пиехме като руснаци, миехме се с ледена вода, включително през зимата, ***яхме в нужници с клекала (2/3 от които бяха запушени) и се бършехме с вестник "Дело", отоплявахме се с чугунени печки с кюмюр, ходехме перманентно мръсни, ядяхме помии с ръждясали лъжици (вилици и ножове не се допускаха, да не би да заколим ЗКПЧ-то); бойният ни дух беше под нулата, единствената ни мисъл беше как ще се уволним - и така минаха 750 дни от живота ни.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  68. 68 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    В програмата за управление на правителството се предвижда доброволна военна служба, според Красимир Каракачанов. От ГЕРБ също смятат, че това е добър вариант. В момента военните не успявали да обучат всички желаещи. Подобряване на военното обучение в училищата също ще е цел и на Патриотите, и на ГЕРБ. Очаква се обучението да предизвика интерес към военната служба и резерва."

    Създаване на ВАБОРНА армия на основата на тези предложения ще доведе само до едно - Каракачанов и патриотарите да се закичат с актив - изпълнено обещание към българските избиратели . Практическата полза от което ще бъде кръгла нула . Просто част от младежите ще се опитват да преживеят едно романтично преживяване , което ще могат да прекъсват по всяко едно време . В зависимост от настроението - собственото и на гаджетата си . А ЗАДЪЛЖИТЕЛНАТА , военна с служба просто ще предизвика отварянето на още един терминал за чужбина . Предимно за младежи .

  69. 69 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Какъв ще е ефекта от това?
    Всичко що е "връзкар" ще си клати краката и ще тероризира обикновените. Никакъв ред няма в държавата, та тук ли?
    400 млн ще се харчат за нещо, което е безсмислено! Сигурно лапачката покрай тая сума е голяма и лесна!

    Каракачанов е празен тип, както и всички патрЕоти!

  70. 70 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#66] от "Lou":

    "Преди години се возих в едно такси и шофьорът разпалено разказваше за казармата и историите оттам. В казармата младото изкарвало нормата на по-старото, което се каширало и изклинчвало. Т.е. да научим младите някой друг да им свърши работата. На това ли ще учим децата си? Точно заради тези комунистически "качества" сме я докарали до тоя хал днес. "

    +++++++++

    Затова по мое време казваха, че казармата е като затвора - влизаш общо-взето нормален, излизаш закоравял престъпник.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  71. 71 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    До коментар [#70] от "Norman Granz":
    В казармата нищо не се прави, но се започва от рано.

    Gunter glieben glauchen globen
  72. 72 Профил на iak
    iak
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Тоя тъпак, служили ли е изобщо в народната армия. Защото тези които не са служили изобщо не знаят, че това не е армия. Това е сбирщина от хора губещи най-продуктивното време от живота си скатавайки се (криейки се), изстреляли по 5 пълнителя за цялата си служба.
    Един професионален войник ще ги разстрелва като патета, да не говорим за допотопната техника, с десетки години по- стара с години от горящата руска техника в Сирия ....................... Клипчета в Ютюб, колкото искаш................

    И най-глупавия руски трол не би заменил, най-бедната част от Европа, за което и да е място в Русия. И в същото време - несъзнателно, прави всичко възможно България да прилича на примитивната и деградирала Русия.
  73. 73 Профил на the_axel
    the_axel
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Съгласен съм да има наборна служба при едно условие - Каракачанов да е редник и аз да съм му отдельонен командир ! После пак го питайте за наборната служба !

  74. 74 Профил на dggm
    dggm
    Рейтинг: 457 Неутрално

    В моето поделение нямаше нито един войник, който да не пееше вечер, кьоркютук пиян, "ЩОМ НА ГАРАТА ПРИСТИГНЕ ДИЗЕЛА ЧЕРВЕН..." Пиехме като руснаци, миехме се с ледена вода, включително през зимата, ***яхме в нужници с клекала (2/3 от които бяха запушени) и се бършехме с вестник "Дело", отоплявахме се с чугунени печки с кюмюр, ходехме перманентно мръсни, ядяхме помии с ръждясали лъжици (вилици и ножове не се допускаха, да не би да заколим ЗКПЧ-то); бойният ни дух беше под нулата, единствената ни мисъл беше как ще се уволним - и така минаха 750 дни от живота ни.
    —цитат от коментар 67 на Norman Granz


    Златен коментар.

  75. 75 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 213 Весело

    Кацнал бръмбар на трънка!!!

    Долу рушистите и фашистите
  76. 76 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#67] от "Norman Granz":

    Две години от живота на младите хора минаваха в набиване на крак, индоктринация и оскотяване."

    Хлапе , разсъжденията ти са на неудачник , който в казармата просто е бил посмешище за нормалните войници . Мекотело , което не е различавало леви от десни и е трябвало да бъде обучавано със сено и слама . Коремното е било недостижимо препятствие , вдигането на пудовки , връх на терора , а марш на скок- умирачката . И е бил заека до края на службата . Такива двамца , които заради това , че пълнителите на калашника , които бяха задължени да носят през деня поради наказание , им бяха прекалено тежки и ги хвърлиха - в тоалетните . Който наистина бяха с клекала . Но бяха блестящи от чистота . Чистеха ги дежурни по кенев , набирани от тези , които не кьоркютук пияни , какъвто си бил ти в мечтите си , а между тези , които след г градски отпуск си бяха позволили леко да позалитат след прибиране . Е, двамцата ги отзоваха ... родителите им , и ги преместиха в друго поделение . За да спасят дисципа или съда . Бяха софиянчета . , просто лигльовци , с извинение . За сведение , , имаше още софиянчета - повечето станаха ефрейтори и младши . Печени . Колкото за вестниците в тоалетните - прав си . През времето , ,когато ти и подобните сте се бърсали с вестник и сте се миели с ледена вода като руснаци , турчетата и гърчетата са ползвали бидета , седала и Белана . Или Зебра . Ароматизирани . Говоря ти за периода 61- 63- та . Когато според твоите миражи , войниците са минавали през индоктринизация /УаУ / и оскотяване . Е , тези оскотели войници в едни 60- 70 % след казармата ставаха студенти , но това бяха " оскотели " студенти . И като завършеха , ставаха клошари и несретници . Нали ги помниш ?. Мога часове още да ти разправям за казармата . Както всеки служил , за две години се натрупват спомени за до края на земния път . но за хора с мисъл . Които са осмислили това което е записано в една малка книжчица от петдесет и две странички За дълга към страната си . От всеки гражданин. Който се чувства такъв . .

  77. 77 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#74] от "dggm":Златен коментар.

    Менте от 14 карата . От Капалъ чарши . Със здраве да си ги ползвате .

  78. 78 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#72] от "iak":. Клипчета в Ютюб, колкото искаш...

    А в Ютюб съставителите на клипчетата са все печени професионалити от Френския легион . Дето до 61 - ва са трепали в Алжир и Тунис местните като патета . Докато се деколонизират от франсетата .

  79. 79 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#76] от "papyre":

    "Хлапе , разсъжденията ти са на неудачник , който в казармата просто е бил посмешище за нормалните войници . Мекотело , което не е различавало леви от десни и е трябвало да бъде обучавано със сено и слама . Коремното е било недостижимо препятствие , вдигането на пудовки , връх на терора , а марш на скок- умирачката ."

    Очевидно си пенсиониран фатмак, преминал (или наближаващ) 80-те.

    По-горе един колега ти е обяснил как се обучават морките пехотинци и т.нар. Navy SEALs в американската армия.

    Мисля, че НИТО ЕДИН вдигач на пудовки от Добри Джуровия башибозук не би могъл да им излезе насреща.

    Но в базите си имат условия, каквито няма и на др. Иванов в "хотела" на Слънчев Бряг. Включително тоалетна хартия. ;-) И то не Белана :-D, която за теб явно е връхта на луксата.

    Специално за теб - един приятел-евреин, служил преди мен, ми разправи в Израел следната История:

    В казармата родителите му, като идвали на свиждане, му носели тоалетна хартия - каквато имаше при соца: примитивна, една жълтава, от целулоза, но вършеше криво-ляво работа.

    Веднъж неговият фатмак (може и ти да си бил) го срещнал, че отива към нужника с руло под мишница, и го пита: - Анжел, какво е това бе?!

    - Тоалетна хартия, драр'шина.

    - Я дай тука!

    Разгънал я, опипал я, смръщил вежди:

    - Не ми фаща вяра тая пущина...

    Софиянски изгъзици, би казал ти. :-D :-D :-D

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  80. 80 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#74] от "dggm":

    "Златен коментар. "

    Благодаря, спестил съм някои подробности - например, как при бърсане най-високо се котираха страници с портрета на др. Тодар или на бае Добри Джуров...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  81. 81 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    До коментар [#70] от "Norman Granz":Затова по мое време казваха, че казармата е като затвора - влизаш общо-взето нормален, излизаш закоравял престъпник.

    Че що не кажеш кое е това " твое време " че да се ориентираме за кое време и коя държава говориш . ? И буди интерес факта , че един закоравял престъпник ,като тебе , не е в затвора , а се мандахерца пред очите на цацаровци ? . Щото ,както сам се афишираш , не си обикновен престъпник , а ЗАКОРАВЯЛ . Сега разбра ли защо сте на това дередже ?. Защото не са приложени практиките на комунистическата МИЛИЦИЯ - престъпниците в панделата . Особено закоравелите като тебе . По собственото ти признание .

  82. 82 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    До коментар [#76] от "papyre":
    А на теб ти личи, че ти липсва възможността да издевателстваш над по-умни от теб и да крадеш от артелната. Ти си пример защо не трябва да се връща задължителната казарма.

    Gunter glieben glauchen globen
  83. 83 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Каракачанов е прав, казармата правеше от нас мъже!

    Сега в българската армия са "професионалисти", т.е. всеки мързелив българин без професия е потенциален наемник, понеже няма с какво друго да се прехранва!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  84. 84 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 921 Неутрално

    На г-н Каракачанов трябва да му се припомни, че сме 2017 година.
    Единствените наши врагове, които плячкосват държавата и обират гражданите са петоколонниците от Паралелната държава, а те не използват калашници за прокарване на руските енергийни проекти и в борбата са запазване на сталинисткия модел на управление. За постигане на целите си разчитат на добре обработени психопати, корупция и дезинформация.
    Единственото оръжие срещу тази терористична организация е Истината.

  85. 85 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1380 Неутрално

    До коментар [#38] от "deaf":

    Армията тогава не е била под ръководството на Добри Джуров. По това време е бил партизанин. Дамян Велчев от Военния съюз подкрепя превраъа.

  86. 86 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#82] от "Blood Red Skies":

    "А на теб ти личи, че ти липсва възможността да издевателстваш над по-умни от теб и да крадеш от артелната."

    Специално за другаря Папур бих желал да внеса едно уточнение:

    Бъдещата война няма да я спечели онзи, който дига повече пудовки, а онзи, който пише по-добри компютърни програми и по-ловко върти джойстика.

    Като израелските пилоти, които ви минават с Ф 22-ките като през турски гробища над смешните ви железа С-400 и с натискане на копчета току опушкат някоя чалма, ползваща се със специалната ПРОТЕКЦИЯ на руското ви командОВание.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  87. 87 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2845 Весело

    До коментар [#83] от "Кърти Вонегът":

    Щуцер, пак изКърти всички видове мивки! Ако е вярна втората част от писанието ти, следва, че по твое време в казармата са се възпитавали мързели!

    Gunter glieben glauchen globen
  88. 88 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Естествено 6 месеца служба стигат, за да се овладеят основните познания за отбраната на България!

    Тези,дето са против наборната армия и пледират за професионална такава, не им пука за България, факт! Погледнете малка Швейцария,там е наборна войска, и дори като запясняци всеки си държи оръжието в къщи!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  89. 89 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    До коментар [#83] от "Кърти Вонегът":
    Каракачанов е прав, казармата правеше от нас мъже!
    ....................
    Тцъ, пушечно месо на Кремъл.
    Московски кремвиршчита правеше казармата от вас, та затова и вашето поколение стои в къщи и брои мухите.
    Понеже чака старшината да даде заповед.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  90. 90 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 264 Весело

    Бъдещата война няма да я спечели онзи, който дига повече пудовки, а онзи, който пише по-добри компютърни програми и по-ловко върти джойстика.
    —цитат от коментар 86 на Norman Granz


    Според вас би трябвало САЩ да печелят всяка война,дето са почнали от 20 години насам, ама уви не е истина!

    В професионалните армии са големи тарикати, касират си възнагражденията, но когато трябва да се бият се скътават на сянка! И затова вече 16 години САЩ са в Афганистан, а победата я няма никаква!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  91. 91 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#76] от "papyre":

    Има някои хора, на които два пълнителя може да са им тежки, пудовките да са им мъка, но главата им да тежи доста повече от на такива граждани с чувство за дълг като теб!

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2845 Весело

    До коментар [#90] от "Кърти Вонегът":

    То понеже съветската наборна армия завоюва големи успехи в Афганистан.

    Gunter glieben glauchen globen
  94. 94 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1707 Неутрално

    До коментар [#54] от "vxa15365434": Син на генерал мечтае за казарма
    Извини се! Объркал си хората. Друг Каракачанов е син на генерал.

  95. 95 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 264 Неутрално

    Професионалните армии имат голям проблем с набирането на войници!

    Раздават им естри за да прилъжат някоя душа, като издръжка при следване, ако остане жив разбира се, дават им гражданство преди да са изпълнили критериите, взеха да приемат дори гейьове и травестити ...

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  96. 96 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 1283 Гневно

    До коментар [#76] от "papyre":

    Абе старшинка ли си бил, комунде ли си бил ( ЗКПЧ ), какви ги бълнуваш? Какви гирички или некви макар и рудиментарни фитнес уреди в казармата бре? Аз поне минах през школа за танкисти преди да ме разпределят в бойно поделение, и на двете места даже и помен нямаше от гирички или най-елементарни щанги. Какви са тия небивалици бре фатмашка душицо? Още като ученик след часовете ходих с други момчета в най-близката до училището зала да вдигаме а след силова тренировка - бягане. В казарматан освен едното бягане сутрин рано, малкото лицеви опори, някоя коремна преса нищо друго не се правеше.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  97. 97 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 264 Весело

    До коментар [#83] от "Кърти Вонегът":Каракачанов е прав, казармата правеше от нас мъже!....................Тцъ, пушечно месо на Кремъл.
    —цитат от коментар 89 на СДС


    Прав сте,един път бяхме в Чехословакия за 2 седмици, без да се дадат жертви!

    Но за НАТО и американските гео-политически интереси бяхме в няколко страни, дадохме над 50 марцина загинали български войничета! Та за НАТО наистина станахме доставчици на безплатно пушечно месо!

    Колко пъти ви казвам да не ползвате аргументи, с които лесно веднага ще ви затапя!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  98. 98 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3879 Неутрално

    До коментар [#91] от "t0d0":

    Преди 15-тина години съвсем случайно срещнах един индивид от моя набор, който беше ненадминат в дигането на пудовки, лицевите опори и "марша на подскок" (каквото и да означава това).

    Работел като поддръжка на автопарка в някаква частна фирма, със средно образование, с изпадали от пиене зъби, стар ерген.

    Разбира се, псуваше капитализма, който "съсипал всичко".

    Поразприказвахме се кое-що, аз му казах, че съм живял тук-там по света, завързал съм контакти и в момента имам частен бизнес.

    Той ме изгледа с класова омраза и рече: Ееей, Гранц (това не е истинското ми име), още тогава ти личеше, че си тарикат...

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  99. 99 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 2845 Неутрално

    До коментар [#97] от "Кърти Вонегът":

    Щуцер, като явен фен на наборната армия, пращай веднага сина си в казармата. Дай пример!

    Gunter glieben glauchen globen
  100. 100 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 1849 Весело

    До коментар [#96] от "tsyrvulan":Абе старшинка ли си бил, комунде ли си бил ( ЗКПЧ ), какви ги бълнуваш? Какви гирички или некви макар и рудиментарни фитнес уреди в казармата бре?

    Охооо , внуче мило ... Ами че аз говоря за времето , когато имаше армия и армейци , бе миличко . Когато дядо ти и дядото на баща ти са били войници . Като гледам какви въпроси задаваш , даже сърце не ми дава да ти говоря за армия и за войници . Бъди жив и здрав , дано никога не идва време да се питаш защо бе джанъм , нямаме и ние армия като хората .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK