Депутатите приеха на първо четене премахването на знаците пред камерите на пътя

Депутатите приеха на първо четене премахването на знаците пред камерите на пътя

© Георги Кожухаров



Депутатите приеха на първо четене измененията в Закона за движение по пътищата, които предвиждат премахване на знаците пред камерите по пътя. Народните представители от ДПС се въздържаха, а тези "Воля" заявиха, че ще гласуват "против", но впоследствие нямаше нито един отрицателен глас. Проектът бе внесен от 20 депутати от ГЕРБ и бе приет със 166 гласа "за" и 26 "въздържали се"


До изменението се стигна, след като премиерът Бойко Борисов свика извънредно заседание на кабинета в края на май, на което нареди вземането на спешни мерки за намаляване катастрофите. Основният мотив на вносителите е, че поправките ще имат "превантивен и възпиращ ефект" върху всички шофьори.


В парламентарната зала стана известно, че се е обмисляло предложението промените да се гласуват и на първо, и на второ четене днес, но председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов заяви, че са се отказали от идеята, защото от другите партии искат да правят предложения между двете четения.




Красимир Янков от БСП нарече поправките "пожарникарски" и се обърна към Цветанов с думите, че "това, че говори дълго, не значи, че говори аргументирано". Той от своя страна призова промените да бъдат приети, защото ще имат смисъл дори и ако един човешки живот бъде спасен.


Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg.

Коментари (58)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1628 Неутрално

    Да слагат знаци, където няма камери и да слагат камери, където няма знаци. Друга оправия няма с тея шопари. От трактора- направо на Голфа.

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  2. 2 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Какво друго??ами гласувайте и задължителното криене зад храстите и дърветата на катаджийте!!!

    Долу рушистите и фашистите
  3. 3 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    Когато имаш за управляващи шепа безродници става така.
    Бориш се срещу несъществуващ проблем, за да си осигуриш правото да снимаш навсякъде.
    Здрасти ченгета...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  4. 4 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Невероятно добра новина! Войната по пътищата свърши! Ура!
    Сега какво следва? Разпускане на КАТ?

  5. 5 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Тия освен за бъджета и лапане изобщо мислят ли за нещо друго?!? аман вече от поправки на всякакви закони. Колко пъти го променяте този закон?!? всяка година по 2 пъти го пипате. Напишете закон който ще работи, а не ще пълни касата на МВР. До тък само по вторити работите упорито.

  6. 6 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4667 Весело

    След тази поправка в закона ще обърнем статистиката за смърт по пътищата.

  7. 7 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Това е най-важния проблем в държавата! Този парламент е пълен разплог, за пет пари работа не могат да свършат

  8. 8 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    Дори и тези мерки няма да помогнат.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    Сега и малко конкретика. Според самите КАТ, броя катастрофи в резултат на превишена скорост за 2016 г. е едва 4!!! 4 ПТПта за превишена скорост. За 2015 г. броят е общо 5 катастрофи.
    Като процент, това е напълно незначително на общия брой ПТПта. Но безродниците решиха да борят точно този проблем с антиконституционни мерки.

    Ченгета гнусни!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    Алооо, депутатето у мафиотското събрание - премахването на предупрежденията за следене е своего рода гангстерско издевателство над невинните водачи на МъПъСъ! Все пак сме членове на ЕС! Не се дръжте като срвдновековни подли шпионе на Ришельо:)

  11. 11 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 735 Неутрално

    Това за премахването на знаците е пълно безумие. Реално тези знаци имат възпиращ ефект, могат да предотвратят катастрофа и да спасят човешки живот. Цецо обаче предпочита да изпрати честитка с глоба на мъртвец. Пълна идиотия!

  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4939 Весело

    Най-накрая ще достигнем или поне ще се приближим, до разходите за гориво, определени от автомобилните производители...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Noise, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  13. 13 Профил на royal_sperm
    royal_sperm
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Да премахнат и знаците предупреждаващи за легнали полицаи на пътя! Иначе серионо това със знаците е нелегално и , ако се отнесе в европейският съд ще ги върнат

    In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George Orwell
  14. 14 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2768 Весело

    Невероятно добра новина! Войната по пътищата свърши! Ура!Сега какво следва? Разпускане на КАТ?
    —цитат от коментар 4 на yavooor
    Ако могат да си събират глобите - ще живнат.

  15. 15 Профил на chevyvolt, Радев - национален предател!
    chevyvolt, Радев - национален предател!
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Браво! Време беше!
    Откакто орангутана и йовчев ги отмениха загиналите по пътищата започнаха да се увеличават, а за наглеците каращи по околовръстното със 150 да не говорим.

    http://www.youtube.com/c/SSCBulgaria
  16. 16 Профил на specter
    specter
    Рейтинг: 228 Неутрално

    Малко тук ситуацията е решаваме проблема отзад-напред... Не е ли по-добре да се започне с началото - да се коригира всичко, свързано със шофьорските курсове, изпитите пред ДАИ и т.н. Може би ако излизат само качествено подготвени шофьори с образование и НЕкупени книжки нещата ще бъдат значително по-добре. Пък после нека да махнат всичките знаци на земята за поставени камери...

  17. 17 Профил на mara71
    mara71
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Цвъко сега задължително трябва да предложи да не се изнасят данни за жертвите по пътищата. Може и сълзичка да пусне при обясняването, че много бременни помятат и много деца се стряскат насън при такива новини.
    ОСТАВКА!

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на VD
    VD
    Рейтинг: 320 Неутрално

    Алоо "кат", първо си оправете маркировката и малоумните знаци и тогава искайте от хората да ги спазват, аз освен в България не съм виждал ограничение 60 км на първокласни пътища когато от двете страни е поле и жита и подобни малоумщини......

    VD
  21. 21 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 574 Весело

    Айде пак у храстите и тука има тука нема.
    Милиционери сър!

  22. 22 Профил на Антикомунист и антиГЕРП
    Антикомунист и антиГЕРП
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Някой запознат ли е колко струва една камера? Просто не вярвам да е по-вече от 10 хиляди лева. МВР има бюджет над 1 млрд лева. Едва ли е проблем да закупи 5000 камери и да ги нацвъка из цяла БГ. И защо не го направиха заедно с камерите за наблюдение на ДАНС, пардон автоматичните преброителни пунктове на АПИ?
    Бързо ще си избият парите ;)

    Бъдещата устойчива енергетика ще е симбиоза между ядрени генериращи мощности и ВЕИ. Ето защо е важно да се построи безопасната АЕЦ Белене възможно най-бързо!!!
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#22] от "xqv31309910":

    30 000 лв някъде. Но като цяло е доста излишен разход. Могат да направят система за средна скорост, която е в пъти по-ефективна и значително по-евтина. Не искат, щото принципно не искат да решат проблема...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1767 Неутрално

    Ехаа, узакониха хранилкита на полицаите, да не са маркирани, за по-висока успеваемост.

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#24] от "hamiltonf1":

    ХАХАХАХАХ, е хайде обясни ни де? ХАЙДЕ БЕ? Превишена и несъобразена? Как точно хващаш несъобразена скорост със КАМЕРА БЕ? ХАХАХА, ей богу!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 535 Неутрално
  28. 28 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    превишена скорост наистина са малко - ама ми прави впечатление - несъобразена с пътните условия скорост - 1842, несъобразена с други условия - 615, несъобразена при ограничена видимост - 40, при намалена - 31, при наличие на деца (това не го разбирам?) - 43 - т.е около 2500 катастрофи с причина превишена или несъобразена скорост. Общо катастрофи - 7200 - т.е около 25-30% са свързани с несъобразена скорост.

    И друго важно - навлизане в насрещното - 311, неспазване на дистанция - 345 неправилно изпреварване и те общо 100 някъде ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  29. 29 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 930 Неутрално

    ПТП
    бр.
    ОТНЕМАНЕ ПРЕДИМСТВО НА ППС НА КРЪСТОВИЩЕ 627
    ОТНЕМАНЕ ПРЕДИМСТВО НА ПЕШЕХОДЕЦ 1042
    ОТНЕМАНЕ ПРЕДИМСТВО НА ППС ПРИ ПРЕУСТРОЙВАНЕ 142
    ОТНЕМАНЕ ПРЕДИМСТВО НА ППС ПРИ ЗАВИВАНЕ 388
    ОТНЕМАНЕ ПРЕДИМСТВО НА ППС ПРИ РАЗМИНАВАНЕ 73
    ОТНЕМАНЕ НА ДРУГО ПРЕДИМСТВО 201
    НЕПРАВИЛНО ЗАВИВАНЕ НАЛЯВО 52
    НЕПРАВИЛНО ЗАВИВАНЕ НАДЯСНО 18
    НЕПРАВИЛНО ЗАВИВАНЕ В ОБРАТНА ПОСОКА 60
    НЕПРАВИЛНО СПИРАНЕ ЗА ПРЕСТОЙ 7
    ИЗПРЕВАРВАНЕ ПРИ ЗАБРАНА С МАРКИРОВКА/ЗНАК 43
    НЕПРАВИЛНО ИЗПРЕВАРВАНЕ ПРИ ЗАБРАНА С ПРАВИЛА 9
    ИЗПРЕВАРВАНЕ ПРИ НАСРЕЩНО ДВИЖЕЩО СЕ ППС 51
    ИЗПРЕВАРВАНЕ ПРИ ОГР./НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ 11
    НЕПРАВИЛНО ИЗПРЕВАРВАНЕ ПРИ ДРУГИ ОГРАНИЧЕНИЯ 26
    НАВЛИЗАНЕ В НАСРЕЩНОТО ДВИЖЕНИЕ 311
    ВНЕЗАПНА ПРОМЯНА ПОСОКАТА НА ДВИЖЕНИЕ 79
    НЕПРАВИЛНО ПРЕМИНАВАНЕ В СЪСЕДНАТА ПЪТНА ЛЕНТА 15
    НЕПРАВИЛНО РАЗМИНАВАНЕ 23
    НЕСПАЗВАНЕ ДИСТАНЦИЯ 345
    НЕПРАВИЛНО ДВИЖЕНИЕ НАЗАД 237
    ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ ПРИ ОБЩО ОГРАНИЧЕНИЕ 3
    ПРЕВИШЕНА СКОРОСТ ПРИ ОГРАНИЧЕНИЕ СЪС ЗНАК 1
    НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ ПРИ ОГРАНИЧЕНА ВИДИМОСТ 40
    НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ ПРИ НАМАЛЕНА ВИДИМОСТ 31
    НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ ПРИ НАЛИЧИЕ НА ДЕЦА 43
    НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ С ПЪТНИТЕ УСЛОВИЯ 1842
    НЕСЪОБРАЗЕНА СКОРОСТ С ДРУГИ УСЛОВИЯ 615
    НЕПРАВИЛНО ПОЛЗВАНЕ НА СВЕТЛИНИ 2
    УПОТРЕБА НА АЛКОХОЛ 143
    УПОТРЕБА НА ДРУГО УПОЙВАЩО ВЕЩЕСТВО 4
    НЕПРАВИЛЕН ПРЕВОЗ НА ХОРА 57
    НЕПРАВИЛЕН ПРЕВОЗ НА ТОВАРИ 1
    НЕПРАВИЛНО ТЕГЛЕНЕ НА МПС 2
    ДРУГО НАРУШЕНИЕ НА ВОДАЧА 622
    Общо : 7166

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  30. 30 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 443 Любопитно

    А-а-а-ам, спомням си защо въведоха тоя знак. Тоя знак го въведоха, защото един съд (върховен) им нашока канчетата на милЮционерите, че не можеш да използваш автоматични средства за записване/заснемане без да си предупредил хората за това. И после цяла година нямаше мобилни камери и ПТП скочиха в пъти. Този проблем решен ли е с новите промени у законодателството? Щото това изискване не произтича от пътните закони...

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#28] от "bludniq_sin":

    Тъй де, и аз това имам предвид. С тия камери борят единствено превишена скорост и нищо друго. Според собствените им оценки тя обаче е пренебрежителен проблем.

    Краткият извод е, че когато и да се разпусне КАТ и да уволнят всички в него, все ще е късно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#20] от "VD":
    Не, най често не е поле, а кафенце, капанче, бензиностанцийка, паркингче..... които не са направени с лента за намаляване, ускоряване и безопасно включване в пътя. Аз като че съм тръгнал да пия кафе на всеки километър. Аз съм тръгнал от точка А до точка Б и искам да пътувам кротко и равномерно с 90 км/ч. Трябва в комисията за пътните знаци и въобще за контрол на пътната мрежа да се включат и гражданите - ние най-добре, безпристрастно и в интерес на шофьорите ще дадем съвети.

  33. 33 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#23] от "Darth Plagueis":

    Тая система е трудно да се въведе, когато ограничението е различно в различни участъци - гледах някъде и казаха, че може да се въведе по магистрали и тн., но извънградско е трудно щото имаш много и различни участъци с различно ограничение.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  34. 34 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Знаците не помагали за намаляване на броя ПТП - Ок, съгласни.
    В цяла Европа има ли ги обаче - има ги.
    Водят ли до увеличаването на ПТПта - Не ...
    Обаче ги махаме. И защо? ... е сещай се.
    То па за толкова прости да ни имат, ама чак обидно.
    Пълна липса на визия и желание за истински реформи в МВР и работещи мерки за справяне с дивото шофиране.

    И тия от Воля се видя колко им е волята. Увехнаха на такъв чисто популистки текст.

  35. 35 Профил на Мавродинов
    Мавродинов
    Рейтинг: 869 Неутрално

    До коментар [#25] от "deymus":

    Карай с разрешената скорост и да не ти пука за КАТ. Сложи си и видеорегистратор, за да докажеш на полицаите, ако си прав и те изнудват.

  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3666 Неутрално

    До коментар [#33] от "bludniq_sin":

    Абсолютно си прав. Затова и тази система ще доведе до премахване на идиотските ограничения от 60 км в час, щото някой е решил да си направи бензиностанцийка..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 682 Неутрално

    Няма ли вече да излизат в тремесечна лятна ваканция наш'те любимци.. Че нещо преработиха тая пролет..:-)

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  38. 38 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#15] от "chevyvolt, Радев - национален предател!":

    полицаите и досега слагаха знак на по-късо разстояние и го криеха добре. Специално на Тракия седят на едно и също място, но знакът е в избуялата трева и трудно можеш да го забележиш. Отделно беше на 20-30 от патрулката, т.е. не може да става и дума за някаква реакция.

    Като цяло на опасните места трябва да има камери и знаци. Който все пак реши да се прави на интересен - глоба. Но като цяло просто ще почнем да караме с навигации за стационарните камери. За мобилните няма значение, защото и досега на тях не можеше да се реагира. Въпреки че от радиостанциите могат да започнат с информация къде има радари, в помощ на пътуващите. А информацията да я подават самите пътуващи. И може да не е за радари, а да казват : "скъп портрет днес правят на път ХХХ, в участъка между ААА и БББ".

  39. 39 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Hесъобразена скорост с пътните условия - 194 убити;Hесъобразена скорост с други условия - 52 убитиБаси и фатмака, баси и IQ37...
    —цитат от коментар 18 на hamiltonf1


    Ако се пострадате заради дупка на пътя ще попаднете в статистиката като несъобразена скорост!
    Несъобразената скорост е универсалната причина на КАТ.
    От 708 жертви 246 са заради несъобразена скорост - около 35%
    Инициативата със знаците(в началото искаха да отпаднат само пред мобилните камери) е osnowno заради нуждата от мангизи!

    I Want To Believe
  40. 40 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 639 Весело

    Проблемът в тази държава е, че алчни селяни санкционират тъпи селяни, а всичките ни ръводители са нагли селяни, начело с най-комбинативния селянин. От Банкя. Това е в едно изречение.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  41. 41 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#22] от "xqv31309910":


    щото преброителните пунктове на АПИ май ги плати евросъюза и може би евросъюза нямаше да плати за камери за скорост. Но в момента, в който вкарат електронната винетка ще могат да вкарат и средната скорост много лесно. Все пак ще проверяват дали колата има винетка. В този момент нормалните радари може и да отпаднат.

  42. 42 Профил на asdas200
    asdas200
    Рейтинг: 310 Неутрално

    По вече стара и изпитана традиция властимащите в България решиха да осребрят един проблем, вместо да го решат.

  43. 43 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Ето какво им пратих на умниците от парламента по повод премахването на табелата предупреждаваща за зона под видеонаблюдение.

    Все още карането с превишена скорост не е престъпление, а административно нарушение, т.е. като такова, то не може да се регистрира и доказва с похватите и способите на наказателното производство, т.е. чрез необявено за субекта, но разрешено !!!! от съда извършване на физическо следене, записване, фотографиране, видео заснемане на субекта и поставянето под контрол на комуникациите му.

    Ако Народното събрание премахне чл. 165, ал. 2, т. 7 от ЗДвП, практически ще имаме безконтролно следене и видео заснемане на физически лица от държавен орган, без санкция на съда или без указване на зоната за видеоконтрол, което е крещящо нарушение на всякакви норми за ненамеса на държавата в личният живот

    Ще спомена само два акта, които ще бъдат нарушени от Р. България ако се премахне предупредителната табела, а именно Конвенция 108 на Съвета на Европа от 28.01.1981г. и Директива 95/46/ЕО на Европейския парламент и на Съвета от 24 октомври 1995г. И това са само два акта, а има още много.

    Съгласно Конвенция № 108 на Съвета на Европа от 28.01.1981 г. за защита на лицата при автоматизираната обработка на лични данни, ратифицирана със закон, приет от 39-о Народно събрание на 29.05.2002 г. - ДВ, бр. 56 от 7.06.2002 г., Българската държава се е задължила (безпрекословно, защото липсва дерогация) да спазва правата на физическите лица, относно обработката на лични данни (включително и видеонаблюдение), като не се намесва в личният им живот.

    Липсата на възможност физическо лице да установи, че попада в зона за видеоконтрол е нарушение на чл. 8 от Конвенцията.

    Изключения от обхвата на Конвенцията са само случаите за наказателното преследване и гарантиране на националната сигурност.

    Съгласно Директива 95/46/ЕО на Европейския парламент и на Съвета
    от 24 октомври 1995 година, т. 13 и т. 16 от Преамбюла, дават право на държавите членки на ЕС да извършват видеонаблюдение, без то да попада в приложното поле на директивата, само и единствено за целите на наказателно преследване.

    Следователно чл. 7 от Директивата ще бъде нарушена, ако се премахне табелата, за целите на търсене на административна отговорност.

    Уважаеми Дами и Господа,
    в Р. България е крайно време при решаването на един проблем, с решението да не се създават нови двадесет проблема.

    За да не бъда счетен само за критик, предлагам на Вашето внимание, как да се справим отчасти с многото катастрофи и невинни жертви по пътищата.
    1. Шофирането не е право, а привилегия на физически лица, които имат образователен ценз и са дееспособни.
    Сегашната редакция на чл. 151, ал. 1 от ЗДвП, третира лицата само по възраст, но не и по образователен ценз, което е повече от кощунство.
    Съгласно чл. 151, ал. 5 от ЗДвП се изисква някакво подобие за документ от образователна институция, но само за не български граждани.
    Т.е. важното е лицето да има навършени години, а образователен ценз практически няма.
    Крайно време е да въведе ценз за завършено средно образование, защото дори да се въведе изискване за завършен 7-ми клас (по новите правила тогава се завършва основно образование) няма никаква гаранция, че лицето има някакви наченки на функционална грамотност, да не говорим въобще за грамотност.

    Как едно лице със 7-ми клас ще може да прочете и разбере смисъла на Правилника за движение по пътищата ?
    Още повече, че завършен 7-клас по никакъв начин не гарантира социална отговорност, като норма на поведение.

    Превишената скорост е следствие или просто факт за статистиката относно причини за катастрофите, но истинската причина за карането с висока скорост е липсата на уважение към другите и социална безотговорност. Със завършен 7-ми клас виждаме какво се случва по пътищата.
    Образованието и културата моделират поведението на индивида.
    Горното предложение, за повишаване на образователния ценз, ще допринесе и за намаляване на престъпленията въобще, защото знанията и образованието облагородяват, но и дават социален контакт, който в 7-ми клас си е още на детско ниво.

    Всеки се пита, защо имаме толкова много отпаднали деца от образованието.

    Е, аз предлагам, чрез повишаване на образователен ценз да се принудят отпадналите да се върнат в училище и не само да придобият завършено средно образование, за да могат да шофират, но те ще получат и шанс за по-социално ангажиран живот и ще имат по-голям шанс за реализация, т.е. по-добра работа.

    Няма какво да се иска от неграмотен, той следва да бъде ограмотен и приобщен към обществото.

    По принцип Р. България следва да заложи принципът, че за да получиш привилегия от държавата (от типа на шофирането), следва да имаш образование. Според мен така ще се насърчи завършването на средно образование.

    Все пак по Конституция, българските граждани са задължени да учат до 16 годишна възраст. По сегашните стандарти това е завършен 10-ти клас, т.е. средно образование може да придобие след още две години, т.е. завършен 12-ти клас

    2. При подновяване на документ за правоуправление, задължително да се въведе попълване на тест за проверка на знанията.
    Не може нещо, което си научил преди 20 или повече години да се разчита, че го помниш.

    Вземете опит от САЩ. Там, за да си подновиш документът се минава тест. Ако го издържиш ти се подновява, но ако не, ти се отнема и можеш да караш отново шофьорски курсове, в случай че желаеш да шофираш.

    3. Карането на МПС без да има издаден валиден документ за правоуправление да се криминализира, като задължително да има ефективна присъда, от сорта на слагане на гривна за следене на движението на лицето за срок от поне една година.

    В случай на рецидив, т.е. повтори, вече да има ефективна присъда лишаване от свобода за поне 1 година.

    4. Наказанието за отнемане за определен период от време на документ за шофиране да отпадне, а да се въведе забрана за управление на МПС за определен период от време и окончателно отнемане. Естествено, нарушителят ще има правото отново да кара шофьорски курсове за придобиването на правото да шофира, но след изтичането на забраната и след като е заплатил всички дължими суми по наложени глоби.

    Уважаеми Дами и Господа,
    предвид желанието за изготвяне на изцяло нов закон за движение по пътищата, бих помолил Народното събрание /НС/ да изиска всякаква възможна статистика от Министерство на вътрешните работи и анализи от застрахователните дружества.

    Крайно време е преди да се напише нов закон НС да има цялата необходима статистическа информация, защото в нея се крият отговорите на проблемите, т.е. къде да бъде насочено вниманието и какви мерки да се вземат.

    Моля задължително да се обърне внимание на процедурата за слагане на пътни знаци. Сега има изобилие на въведени безумни ограничения на движението с пътни знаци.

    Каквито и наказания да въведете, законите не работят ако са само рестриктивни, а истински работещите закони са тези, които полагат основите на доброжелателното изпълнение, чрез заложени институти за поощрение на изпълнението.

    Обществото въобще не се чувства съпричастно към пътната безопасност, защото нищо не зависи от него, а само е подложено на още повече репресии ... и подкупи разбира се.

    Т.е. за да получиш, трябва да дадеш. Основен природен и житейски принцип

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  44. 44 Профил на 1_april
    1_april
    Рейтинг: 1405 Весело

    Само така! Надявам се на второ четене да бъде предложено отпадането и на всички предупредителни знаци по Бг пътищата. Това не само ще доведе до значителни икономии на средства /демек, за повече асфалтиране или саниране с пламтящ стиропор/, но и ще има още по-голям ""превантивен и възпиращ ефект".
    Тези шофьори, които не могат да усетят този "ефект" и не разбират, че са на територия с възроден БайТошовски парламент, ще им бъде за урок, като рипнат от гръбчето на някой "спящ" полицай, пропаднат в някоя от дупките, бухнат се в някоя купчина чакъл за ремонт, скокнат от някой заледен мост и т.н, и т.н по нашите пътища....

  45. 45 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 432 Неутрално

    Не знам какви са тия идиоти, да правят едно и също нещо по същия начин два пъти и да очакват различен резултат. А на бас, че пак ще падне това в съда, а всеки заснет ще оборва глобата.

  46. 46 Профил на 0bi
    0bi
    Рейтинг: 556 Разстроено

    Дори и тези мерки няма да помогнат.
    —цитат от коментар 8 на voyko


    Безкрайно сте прав.
    Безопасността по пътищата не е толкова въпрос на пътни знаци, колкото - на манталитет. А националният ни манталитет е, да го кажем така, "твърде специфичен".

  47. 47 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#45] от "brainless":

    Точно,
    нека го приемат, а аз призовавам всеки получил електронен фиш да го обжалва.
    Взима Тълкувателното решение №1/2014г. на ВАС и преписва следното:
    Поставянето на технически средства, които автоматично да записват административни нарушения, трябва да се извършва по определена процедура и с оглед спазването на определени изисквания (арг. чл. 32, ал. 2 от Конституцията).
    Ако желае преписва и моите аргументи за нарушаване на международни фоговори и да видим какво ще отсъди съдът.

    Борисов и Цветанов искат да ни следят НЕЗАКОННО !!!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  48. 48 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    Не знам защо са ти "набили" минуси. Това е самата истина. Цифром и словом 4 (четири) ПТП-та за 2016 причинени от превишена скорост. Данни от статистиката на КАТ!
    Най-много са причинени от любимото за фуражките "несъобразена с пътните условия скорост", а пътните условия в много случаи са непредвидими дори и от най-съвестните водачи. Мерки срещу причините за 4 катастрофи са "национален въпрос", а мерките за това да направим пътните условия предвидими за водачите са някъде около точката на замръзване...

  49. 49 Профил на Antoaneta Ardashes
    Antoaneta Ardashes
    Рейтинг: 481 Неутрално

    До коментар [#43] от "ironhorse":

    Цял доклад само за три плюса струва ли си?хахаха

    mihala
  50. 50 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#28] от "bludniq_sin":

    Несъобразената скорост няма абсолютно нищо общо с мерките, които се предприемат!
    По какви критерии обединявате превишена и несъобразена скорост? Някакъв опит в КАТ?!? Несъобразената скорост понякога се дължи на неопитност на водача, понякога на дефекти в настилката, понякога в непознаване на особеностите на терена... Как предложеното изменение в закона срещу превишената скорост ще помогне за премахване на причините за несъобразената скорост? Никак!
    Истината е единствено, че измененията се правят за пари, за пари и за пари. Никакви разумни изменения за повишаване на квалификацията на водачите, за повишаване ефективността на маркировките и обозначенията на пътя...
    Обединявайки двете категории просто демагогствате!

  51. 51 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 797 Неутрално

    Как не им омръзна с тези промени. От промени с препратки, вече не можеш разбра какво пише в този закон.
    Мен ме е срам че имаме такива закони, на тях явно не им пука и гледат да оправдаят паричките дето получават.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  52. 52 Профил на reply
    reply
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    МУТРИТЕ СИ ПОДСИГУРИХА ПОРЕДНИЯТ БЕЗНАКАЗАН РЕКЕТ , В КОМПЛЕКТ С КОНЦЕСИОННОТО РАЗГРАБВАНЕ НА СТРАНАТА , ОВО Е СТАНДАРТ

  53. 53 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 930 Неутрално

    До коментар [#50] от "quasimodo":

    аз не казвам, че знаците ще възпират несъобразената скорост, НО несъобразената скорост винаги е проблем на шофьора - ако е лоша настилката шофьорът следва да намали скоростта и да я съобразни дори ограничението да му позволява да се движи с по-висока скорост.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  54. 54 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 493 Неутрално

    До коментар [#53] от "bludniq_sin":

    Превишената скорост е проблем. Никой не спори. Но очевидно не е толкова голям проблем, какъвто са много други фактори. Меките срещу превишената скорост могат спокойно да търпят непрекъсната еволюция. Мерките срещу други нарушения и проблеми на пътя се нуждаят от революции. Най-вече проблемите с не добре подготвените, фалшивите и неправоспособни водачи, проблемите с употребата на алкохол, проблемите с маркировката и обозначенията по пътищата...

  55. 55 Профил на Ivan Ivanov
    Ivan Ivanov
    Рейтинг: 236 Неутрално

    До коментар [#11] от "VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире":

    тез знаци имат възпиращ ефект за участъка в който има камера... през останалото време он ще си кара с 200 щото знае че нема кой да го снима,

  56. 56 Профил на nrgbg
    nrgbg
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#21] от "tall_ship":

    Аз пък си мисля, че ако не караш като балканско говедо ти е все тая имали знаци и зад кои храсти са полицаите. При прочитане на коментарите под тая статия става ясно защо сме на тива положение

  57. 57 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1629 Неутрално

    А-а-а-ам, спомням си защо въведоха тоя знак. Тоя знак го въведоха, защото един съд (върховен) им нашока канчетата на милЮционерите, че не можеш да използваш автоматични средства за записване/заснемане без да си предупредил хората за това. И после цяла година нямаше мобилни камери и ПТП скочиха в пъти. Този проблем решен ли е с новите промени у законодателството? Щото това изискване не произтича от пътните закони...
    —цитат от коментар 30 на ХЪ ХЪ ХЪ


    ---------------------------------------------------

    Не е.
    В Конституцията изрично е написано че никой няма право да те снима без тове изрично знание и съгласие.
    Преди да сложат знаците за камерите глобите падаха в съда заради липсата на уведомяващ знак.
    Така че има два , даже три варианта:
    1. Депутатите са правно неграмотни
    2, Осигуряват на отрочетата си безнаказан джигитлък по шосетата
    3. И двете.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  58. 58 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1155 Неутрално

    До коментар [#47] от "ironhorse":

    Според мен всеки трябва да спазва правилата, без значение дали е предупреден или не.
    А приготви ли уискито относно баса за мажоритарните избори :)

    Натиск, постоянство и търпение.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK