Каракачанов иска да ремонтира и модернизира старата военна техника

Красимир Каракачанов поздравява екипажа на български танк Т-72 заедно с президента Румен Радев след учението Saber Guardian на полигона Ново село. Българският танк беше единствената машина в междунационалното учение на НАТО и партньори, която стреля с халосни снаряди.

© Надежда Чипева

Красимир Каракачанов поздравява екипажа на български танк Т-72 заедно с президента Румен Радев след учението Saber Guardian на полигона Ново село. Българският танк беше единствената машина в междунационалното учение на НАТО и партньори, която стреля с халосни снаряди.



Военният министър Красимир Карачанов смята, че трябва да се ремонтират и модернизират изтребителите МиГ-29, последните две фрегати на ВМС и дори бойните машини на пехотата.


"Аз смятам, че ние имаме ресурс с много по-малко средства в настоящия момент да отремонтираме или поддържаме нашата техника. Ремонтирайки изтребителите МиГ-29, ние имаме възможност вместо 8 да вдигнем във въздуха 15, но това означава ремонт и модернизация", каза Карачанов пред БНР. Първата част от програмата за модернизация на армията е 3.52 милиарда лева и предвижда покупката на 8-9 нови за армията ни изтребителя, строеж на нови кораби и покупката на нови 238 бронирани бойни машини за пехотата.


"Не можем да се вглеждаме само в това, което можем да купим, а много внимателно да видим техниката, която можем да ползваме", каза Каракачанов. Според него, въпреки че най-новата техника на българската армия е от средата на 80-те, по време на международните учения катo Saber Guardian армията ни се представила много по-добре от партньорски държави с по-добра техника и заплащане. Това, че ще купуваме нова техника, не значи, че трябва да унищожаваме старата, каза Каракачанов и добави, че няма да закъснеем с модернизацията заради ремонтите. Концепцията е да се поддържа на най-високо ниво съществуващата техника и да се произведе нова в България, ако може.




От думите на Каракачанов се разбра, че преговорите за покупката на изтребител ще са през септември, ако парламентът тогава приеме новата схема за изплащане, която той е направил. Това означава инвестиционният проект, който беше приет през юни миналата година от парламента, да се върне в предишна фаза. Предложението му е те да се изплащат за 8-10 години, може и повече, за да не се усетят парите в другите сфери. Корабите и БМП-тата трябва да бъдат изработени с участието на българската икономика, каза Каракачанов.


Според анализ на ВВС, който е част от инвестиционния проект за покупка на изтребител, модернизацията на МиГ-29 по стандарти на НАТО ще струва почти толкова, колкото и покупката на нов тип многоцелеви изтребител. Модернизацията на миговете може да се забави повече от доставката на новите изтребители, не е ясно какви трудности ще има при нея, а модернизираните самолети пак ще са с по-слаби показатели от новите според анализа. Поддръжката и експлоатацията на МиГ са по-скъпи от вариантите за нов за ВВС изтребител.


Руски специалисти вече са посещавали одържавения ремонтен завод "Авионамс" в Пловдив за преговори за лицензирането му да ремонтира МиГ.

Ключови думи към статията:

Коментари (103)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    "Военният министър Красимир Карачанов смята, че трябва да се ремонтират и модернизират изтребителите МиГ -29...
    Според анализ на ВВС, който е част от инвестиционния проект за покупка на изтребител, модернизацията на МиГ-29 по стандарти на НАТО ще струва почти толкова, колкото и покупката на нов тип многоцелеви изтребител. "

    Путин харесва това!
    Лоша новина за България!

  2. 2 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution
    Рейтинг: 1806 Неутрално

    Каракачанов е руски диверсант, пратен от господарите му от Кремъл, напълно да унищожи и без това жалкото подобие на армия, което имаме. Така, когато един ден стотиците хиляди руски нашественици обявят "Бургас наш", "Варна наша", "Сливен наш", "Ямбол наш" и т.н. няма да има с какво да им се противопоставим. Ако Цацарунгела не беше същият кремълски шпионин, трябваше вече да е повдигнал обвинения на руският марионет.

    Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  3. 3 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1405 Гневно

    Данък Русия 1.58 милиарда лева за модернизацията на МИГ-овете и използването им, вместо нови изтребители, означава още дълги години зависимост от Русия и липса на бойни способности на българското ВВС. Ако това беше крайната цел на ГЕРБ, честито!
    Надявам се, че решетниковчетата, които бяха против купуването на нови самолети, ще останат доволни?!

  4. 4 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    Присъствието по върховете на държавното управление на този индивид, който НЯМА ДОПУСК ДО СЕКРЕТНА ИНФОРМАЦИЯ НА НАТО, понеже е ЧЕНГЕ (агент-доносник на ДС), е най-яркият атестат за "деснотата" и "евро-атлантшческата" ориентация на правителството начело със СИК-аджията от Банкя.

    ПОЗОР!!

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  5. 5 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5812 Неутрално

    И газките ще станат на хамъри...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  6. 6 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    "И газките ще станат на хамъри..."

    Мисля, че за всички вече е ясно кои са националните изменници.

    Докато Полша купува комплекси Пейтриът, ДОНОСНИКЪТ на ДС Агет Иван иска да ни загроби за още 20 години с руско желязо от Варшавския договор, като изсипе парите за модернизацията в джобовете на руските си покровители.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  7. 7 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1405 Гневно

    Ако Цацарунгела не беше същият кремълски шпионин, трябваше вече да е повдигнал обвинения на руският марионет.
    —цитат от коментар 2 на Георги


    Ако имахме прокуратура, досега на доста хора трябваше да бъдат повдигнати обвинения около модернизацията на армията за действие или бездействие, заплащващи националната сигурност. Това една управляваща партия при три правителства да не купи никакво въоръжение, да намали бюджета на армията с 40% и да държи заплатите в БА по 600 лв, говори много.

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    МиГ-овете да заминават в музея. Нема смисъл да лежим повече на някакви остарели митове с нулево покритие в 21ви век.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3325 Весело

    Присъствието по върховете на държавното управление на този индивид, който НЯМА ДОПУСК ДО СЕКРЕТНА ИНФОРМАЦИЯ НА НАТО, понеже е ЧЕНГЕ (агент-доносник на ДС), е най-яркият атестат за "деснотата" и "евро-атлантшческата" ориентация на правителството начело със СИК-аджията от Банкя.ПОЗОР!!
    —цитат от коментар 4 на Norman Granz


    Бойко си ги обича.Миришат му на Бай Тошо.

  10. 10 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    ... този индивид, който НЯМА ДОПУСК ДО СЕКРЕТНА ИНФОРМАЦИЯ НА НАТО, понеже е ЧЕНГЕ (агент-доносник на ДС)...
    —цитат от коментар 4 на Norman Granz

    Убеден ли сте в това, което твърдите?

  11. 11 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1215 Гневно

    ДС агент Иван е директно за затвора. >:-)
    Перфектно си е избрал десена на гащи и риза.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  12. 12 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    До коментар [#10] от "zhivko6461":

    По една случайност знам как се издават допуски до информация на НАТО.

    Агент Иван не покрива the minimum eligibility criteria.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  13. 13 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1405 Неутрално

    Ако наистина се дадат 1.58 милиарда лева на Русия за дъртите ни МИГ-ове и от ГЕРБ отложат за неопределено време купуването на нови изтребители, Путин трябва да награди Баце с орден «За заслуги перед Отечеством».

  14. 14 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 274 Разстроено

    И аз бих искал поне едно ято Ф35, ама нямаме пари за тях! Имахме едни заети пари на Ирак, 3, 2 милиарда долара, ама Станишев ги подари на чичко Сам, затова сега имаме пари само да ремонтираме стара техника!

    Впрочем ние нямаме нужда от самолети, по-скоро ни трябва експедиционна техника, та ако миролюбивото НАТО пак ни прати в Афганистан или Ирак като окупационен корпус да не загиват много български солдати!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    Ето кой е Красимир Каракачанов:
    https://glasutnamladitehora.com/2016/05/08/каракачанов-младият-доносник-на-дс/

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 274 Разстроено

    Ето кой е Красимир Каракачанов:https://glasutnamladitehora.com/2016/05/08/ каракачанов-младият-доносник-на-дс/
    —цитат от коментар 15 на Norman Granz


    Той и Инджев е доносник на ДС, ама него го уважаваш? Или бъркам?

    Политиките на военното министерство никога не зависят от конкретния министър, важно е какво е решено преди това в НАТО за България!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  17. 17 Профил на Котаракът на Шрьодингер
    Котаракът на Шрьодингер
    Рейтинг: 1405 Любопитно

    Политиките на военното министерство никога не зависят от конкретния министър, важно е какво е решено преди това в НАТО за България!
    —цитат от коментар 16 на Кърти Вонегът


    И какво е решено в НАТО за България? Да даваме милиарди на Русия за дъртата съветска техника? Това си е политика на ГЕРБ, трябва да си кьорав, за да не си го разбрал. Всичкото това мотаене около проекта за нов изтребител, трикратното получаване на оферти и започване от начало и т.н. Или си мислиш, че НАТО ни спира да си купим нови изтребители?



  18. 18 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 599 Неутрално

    съюзнито-руските патриоти на Борисов....

    Birds of a feather flock together.
  19. 19 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 599 Неутрално

    *съюзно

    Birds of a feather flock together.
  20. 20 Профил на Galata
    Galata
    Рейтинг: 541 Весело

    Тоя иска циганските каруци танкове да направи!?

    "Büyük şeyleri yalnız büyük milletler yapar." K.Atatürk
  21. 21 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 7843 Любопитно

    Каракачанов като ремонтира старата техника, да не върне и старата военна доктрина на Варшавския договор?

    [email protected]
  22. 22 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3318 Неутрално

    До коментар [#17] от "Котаракът на Шрьодингер":

    "И какво е решено в НАТО за България? Да даваме милиарди на Русия за дъртата съветска техника? "

    Ще им се на червените шебеци.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  23. 23 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Агент Иван не покрива the minimum eligibility criteria.
    —цитат от коментар 12 на Norman Granz


    E, и кaквo oт тoвa?
    Нapoдът нa Бългapия пpeдпoчeтe Кapaкaчaнoв и ВМPO дa ca в НC, a paзни „дecняци“ кaтo ДCБ и CДC дa бъдaт изгoнeни. (зa ceгa oт HC. Oчaквaмe в нaй-cкopo вpeмe и oт цeнтpaлитe им).

  24. 24 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    Като всички руски националисти Каракачанов и прокуратурата дебелеят докато пазят интересите на руската МИГ, където се наливат пари без полза, вместо да се купят 10 Ф35.

  25. 25 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    "И газките ще станат на хамъри..."

    УАЗ правят едно недоразумение наречено УАЗ Патриот. 14ма Спецназ бригада бе оборудвана с тях и 23та независима мотострелкова отделно получи 30 броя.

    http://function.mil.ru/news_page/country/more.htm?id=12133497 @egNews

    http://function.mil.ru/news_page/country/more.htm?id=12133497 @egNews

    Как УАЗ са успели като вдигнат цената да направят УАЗката по-трудна за поддръжка и по-некачествена само по-себе си е чудо, но как точно руската армия ще има бригади където два батальона са на БТР80/ 82. а един на пикапи и това недоразумение ще работи откъм гледна точка на руската доктрина за водене на бой, идея си няма. Цирк просто...

    Та ако сме тръгнали по светлия Руски пример леле майко, не армия ми не знам какво ще имаме като им гледам решенията последните 2 години като орязват разходи братушките. Без униформи останаха.

  26. 26 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    До коментар [#10] от "zhivko6461":По една случайност знам как се издават допуски до информация на НАТО.Агент Иван не покрива the minimum eligibility criteria.
    —цитат от коментар 12 на Norman Granz

    Вероятно случайността е закономерна. И господин министърът няма пряк достъп. А косвен?

  27. 27 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ще върнем България в Европа":

    Имаме пари само за Грипен, усвояването новопостроен Ф-16 като се има предвид последните блок 60+ не ние по джоба нито пък новопостроен супер стършел може да си позволим.

    За големите самолети или тези със стелт технология също нямаме пари.

    Аз втора ръка самолет не искам. Така, че купуваме Грипени и наливаме повече пари в подготовка, летателни часове и с по голям брой самолети са в готовност.

    Бедни сме и това, Грипен предлага най-доброто решение качество, разходи за придобиване и поддръжка. И не ми се слуша как Швейцария се е отказала, те имат дебат трябва ли им или не им трябва изтребител на национално ниво. На национално ниво ние искаме изтребител.

  28. 28 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Каракачанов е на път да възстанови Варшавския договор !!!

  29. 29 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#20] от "Galata":

    Е танковете може да ги пратим в Чехия или Полша за модернизация до Полския Твърди или Чешката Модерна и нови двигатели и мерни прибори, перископи и подобни да им се сложат.

    Ама надали Каракачанов мисли това... Сигурно ще иска да сложим Беларуска Сосна У за мерача и нощно виждане до 400 метра за командира ( защото явно командира на танка трябва да е наясно с обстановката на дистанция сравнима с тази на която може да ползва личното си оръжие, а не танка ) като на Руските Б3 дето им викат Руснаците Без Защита....

  30. 30 Профил на nqb06371969
    nqb06371969
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#14] от "Кърти Вонегът":

    Българския пехотинец се нарича кашик. Ако си млад войник може и Тулуп, После старо куче. Преди 6тия месец какво беше не помня да ти кажа.

    Тези "солдати" са в една друга държава, та ако обичаш, който откъдето дошъл.

  31. 31 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    За корабите не съм убеден. По начало не ми е ясно защо имаме нужда от фрегати. Ние до 1990-та нямахме нито една. През 1990-та срещу дълговете си СССР ни даде стара учебна фрегата, която у нас изведнъж се превърна в бойна ("Смели"). После дойдоха и 3-те "пенсионирани" белгийски фрегати. Не ми става ясно защо изведнъж се сдобихме с толкова много фрегати? Колониална сила ли ще ставаме? За защита на черноморските ни води не е необходима такава техника. Черно Море е малко и цялата ни акватория с лекота се простелва от брега. 2-3 подвижни брегови ракетни комплекси и никой няма да може припари. Хърватско купи такива от Швеция. Ще излязат 40-50 милиона, което е в пъти по-малко от цената на една нова фрегата. Да не говорим, че експлоатационните разходи са поне 50-60 пъти по-малки (един ракетен комплекс има 3-4 души екипаж, а една фрегата - поне 150).

    За МиГ-овете имам смесени чувства. По принцип, това, че съвместимостта на МиГ-овете с НАТО ще струва милиарди е партенка. Ясно защо е направена. За съвместимостта е най-вече необходима система за разпознаване "чужд -свой". Поляците сложиха на своите МиГ-ове и излезе 200-300 хиляди долара на самолет. За всичките ни самолети ще излезе 3-4 милиона долара. Друг е въпросът, че МиГ-овете така или иначе имат не повече 10-12 години живот. Не съм сигурен дали си струва дори и едно болтче да се сменя по тях при условие, че ще трябва да ги хвърляме толкова скоро.

    За бронираната техника има най-голям резон. Ние имаме традиции - заводът в Червен Бряг правеше нелоши за времето си бронирани машини. Полша и ред др. НАТО-вски страни продължават да ползват съветска бронирана техника (БМП-та, танкове , САУ-та и пр.). Двигателите се сменят със западни, трансмисията - също. Слага се нова съобщителна техника и системи за целеуказване. Тук-таме се слага допълнителна броня (противо-кумулативни решетки, активна защита). Подобни ъпгрейд-ове излизат 20-30% от цената на нова машина. Ако не се открадне прекалено много е смислено решение, а и освен това ще даде тласък на нашия ВПК.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  32. 32 Профил на Кърти Вонегът
    Кърти Вонегът
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#14] от "Кърти Вонегът":Българския пехотинец се нарича кашик. Ако си млад войник може и Тулуп, После старо куче. Преди 6тия месец какво беше не помня да ти кажа.Тези "солдати" са в една друга държава, та ако обичаш, който откъдето дошъл.
    —цитат от коментар 30 на nqb06371969


    Солдати са в Германия, руските мужици са взели наготово немската дума за войници!

    А думата е преминала в английското солджър, понеже англо/саксите са 2 немски племена, завладяли Британия около 9 век.

    Та по-полека с обвиненията, особено ако не си минавал по на запад от Калотина!

    Левичарството е детска болест на дементни бивши комунета, сега се пишат за "десни"!
  33. 33 Профил на Светлото бъдеще
    Светлото бъдеще
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#4] от "Norman Granz":

    Стабилност по сикаджийски!

    Колко всъщност е прост българският народ и колко трола има във всяка статия? ( Комунизмът е по-вреден от радиацията.)
  34. 34 Профил на Шменти Капели
    Шменти Капели
    Рейтинг: 274 Весело

    До коментар [#32] от "Кърти Вонегът":

    Къртиш мивките с простотията си ..., soldat е френска дума.

    Russia delenda est
  35. 35 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Николов":

    ние никога не сме правили нищо,а сме копирали и използвали руски лицензи...няма нито една машина произведена и проектирана от българи,даже БМП-23 е САУ гвоздика но има промяна в оръдието...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  36. 36 Профил на Fоtеdасоd
    Fоtеdасоd
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#32] от "Кърти Вонегът":
    До коментар [#30] от "nqb06371969":

    Двaматa cтe пpaви. Пpeди 1989г БГ вoйникът бeше нaборeн и мoжe да ce наapече „кaшик“, „млaд вoйник“ или „cтарo кyче“.
    CДC нaправиxa БГ apмия дa ce биe caмо зa пapи т.е. „плaтeна“.
    Toва е oт Уикипeдия:
    Kондотиepът полyчaвa пapи - soldo (нa итaлиaнcки, нa лaтинcки solidus - бyкв. твъpд, "cтaбилeн") - монeтa c paзличнa cтойноcт пpeз paзличнитe eпохи, от имeто нa която пpоизлизaт и итaлиaнcкaтa дyмa "soldato", pycкaтa „cолдaт“, aнглийcкaтa "soldier" и нeмcкaтa "Soldat"), зa дa ce paзплaщa c нaeмницитe.

    До коментар [#34] от "Scythe":

  37. 37 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    военния министър не решава нищо, това е политиката на премиера и правителството по въпроса и Каракачнов просто говори по темата, престанете да мислите че министерствата са някакви автономни формирования, особено пък военното

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  38. 38 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1041 Весело

    До коментар [#36] от "Dоауnар":

    кашик незнам от къде идва но значи пехотинец,не наборен войник...така казваха натия които тичаха между бойните мапини или танковете

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  39. 39 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1041 Весело

    от там е и лафа 'спри кашика да почине танка'

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  40. 40 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 293 Неутрално

    Проруските мекерета имат една цел, да пълнят джобовете на господарите си в Масква.
    Кой може да ремонтира старата ни и ръждясала военна техника и кой ще вземе пари за това... господарите му в Масква. А това, че сме в НАТО, че трябва техниката да ни е съвместима със стандартите на НАТО, няма значение. Важно е да се изпълняват заръките на страната превърнала се в държава-мафия Россия.
    Този вторник в Конгреса на САЩ окончателно ще гласуват нови, много по-силни и обхватни сакции срещу Москва. Вторник ще е началото на края на Кремълската мафия. Надявам се след това руската примка около врата ни малко да се охлаби.

  41. 41 Профил на redeemer
    redeemer
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Данък Русия 1.58 милиарда лева за модернизацията на МИГ-овете и използването им, вместо нови изтребители, означава още дълги години зависимост от Русия и липса на бойни способности на българското ВВС. Ако това беше крайната цел на ГЕРБ, честито!Надявам се, че решетниковчетата, които бяха против купуването на нови самолети, ще останат доволни?!
    —цитат от коментар 3 на Котаракът на Шрьодингер


    Чак пък нови ... избрахме си нови, ама конкурса ще бъде протакван и рестартиран докато не купим "доказали се" Ф16. Щом Цветанов е казал, Грипени няма да взимаме!

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1667 Весело

    До коментар [#23] от "Dоауnар":

    Факт. И после - народът цъфна.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3958 Весело

    Как направиха това недоразумение министър,не ми е ясно!

    klimentm
  44. 44 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3570 Весело

    Мдам, лакардии в жегите ...

    То сума ти и народ "иска" подобно на Красьо е'ни работи с Памела Андерсън ...

    Абе, Краси, абе, патреотино шаячен и чевермеест, аре осаферете се бе!
    И ти, и оня суек Валерката!
    Ама мно'о си повярвахте, бе! Над вас небе ... да ма прощава Сте. Ле. за заемката от Големанов ...

  45. 45 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    ДАНЪК РУСИЯ

    вече маскиран като "пари за ремонт" !?!?!?!
    Познайте от един път,
    как би постъпил ВСЕКИ НОРМАЛЕН ЧОВЕК
    ако има ВЕХТА ЖИГУЛКА,купена
    в началото на 80-те години на МИНАЛИЯ ВЕК
    и също така има ПАРИ ЗА НОВ
    ЗАПАДЕН АВТОМОБИЛ
    Дали ще даде всичките си пари
    за РЕМОНТА НА ЖИГУЛКАТА ?!?!
    Вместо да си купи
    ЧИСТО НОВ ЗАПАДЕН АВТОМОБИЛ !!!!
    Всеки би си купил НОВА КОЛА
    Само РУСКИТЕ АГЕНТИ
    ЩЕ БЪРЗАТ ДА ПЛАТЯТ

    ДАНЪК РУСИЯ

  46. 46 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4360 Неутрално

    Имахме си Красьо Черния

    ДОНОСНИКЪТ ИВАН е

    КРАСЬО ВЕРНИЯ

    ВЕРНИЯ НА РУСИЙКАТА и ПУТИН

    Г Н У С

  47. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3570 Весело

    Как направиха това недоразумение министър,не ми е ясно!
    —цитат от коментар 43 на klimentm

    След Нейчо Неев се изненадвате?
    Или не живеете в китна Българийка?

    Тука колкото си по неадекватен и социопатест - толкова си по пробивен, вървежен и успешен!

  48. 48 Профил на Лудколю Деликолев
    Лудколю Деликолев
    Рейтинг: 739 Неутрално

    Абе не е толкова калпава идеята. На БМП-тата вместо сегашните "пукалки", по един бушмастер 25/30/40 мм. с телескопична гилза къде дупчат по 70-100 мм. броня, една-две пускови за джавелини/тоу, на танковете - нови прицелни комплекси, МиГ-овете - със западен радар и цифрова шина за пренос на данни, ракетите - метеор-и и спероу и общо-взето ясен знак и силен сигнал тип "бегай-че-газим" към марсианци, алдебаранци и прочия въззелени гуманоиди.

  49. 49 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 3958 Весело

    До коментар [#47] от "xm...":


    Цинично бруталната откровенност на вицето Найчо не можа да ме подготви за станалото сетне и до сега!

    klimentm
  50. 50 Профил на shumnalia
    shumnalia
    Рейтинг: 293 Неутрално

    До коментар [#48] от "Лудколю Деликолев":

    Случайно да си чувал, че ресурса на двигателите на МиГ-овете е не с проценти, а с пъти по-кратък от западните двигатели? Това означава, че след това двигателя се демонтира изцяло и се праща в любимата ти Россия за няколко милиона да му сменят почти всички части, щото с руската техника е така. Ако си имал москвич, може да направиш сравнение с един западен автомобил, дори и втора ръка... разликата е несравнима.

  51. 51 Профил на chuggun
    chuggun
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Тези милиарди левове не растат по дърветата,затова ще ремонтират старата техника.Едно време имаше военни летища в Толбухин,Балчик и другаде,сега знам че всички са южна България и тези стари руски самолети са достатъчни да правят разходки от летищата там до морето и обратно,другото са празни приказки.Нека някой ни подари самолети на БЕДНА България,както Русия подари скоро на Сърбия.Между другото наскоро публикуваха данни че България има 7 милиона население и продължава да се топи,така че вече се съмнявам че ни трябва армия.

  52. 52 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    До коментар [#12] от "Norman Granz":

    Много си неграмотен по темата с допуските за класифицирана информация. Има закон, който не познаваш. Каракачанов не му е нужен допуск, за да чете натовска класифицирана информация.
    Така, че не пиши глупости...

  53. 53 Профил на nikolak
    nikolak
    Рейтинг: 230 Неутрално

    ,, Аз смятам, че ние имаме ресурс с много по-малко средства в настоящия момент да отремонтираме или поддържаме нашата техника. Ремонтирайки изтребителите МиГ-29, ние имаме възможност вместо 8 да вдигнем във въздуха 15, но това означава ремонт и модернизация", каза Карачанов пред БНР."

    Очаквах някой ден да чуя и това нещата следват своята логика. Мотаенето по избор и покупка на изтребители не е случайно. Народ който не може да види и избере читави хора от себе си които да го водят не го чака нищо добро.

  54. 54 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1041 Разстроено

    с две думи няма да се купи никаква техника и ще закрием нещото армия...

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  55. 55 Профил на nikolak
    nikolak
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#52] от "дядо Добрин"
    ,, Много си неграмотен по темата с допуските за класифицирана информация.
    Има закон, който не познаваш"

    Ех дедо Добри моят съвет е да намалиш ,, писането"

  56. 56 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    До коментар [#27] от "nqb06371969":
    Гриен са шведски. Подбор на самолети не се прави по критерии - има или няма пари.
    В банките има в предостатъчно, за да се купят 10 Ф35.

  57. 57 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1076 Весело

    Що ревете, нали това правителство беше по-малкото зло?

  58. 58 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1568 Весело

    До коментар [#50] от "shumnalia":

    Ресурса на двигателите АЛ31Ф е 1000 часа. На всеки 250 часа се прави основен ремонт. Ремонтът се прави в РСК МИГ. Разработката на двигателя е от 1973 г.
    За сравнение двигателя на Ф-16 е модулен. На 1500 часа се сменят модули.

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  59. 59 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    До коментар [#20] от "Galata":Е танковете може да ги пратим в Чехия или Полша за ....
    —цитат от коментар 29 на nqb06371969

    Като стигнах до края на цитата очаквах "... да помогнем на братските народи като предотвратим империалистическия контрареволюционен метеж и защитим социалистическите завоевания". Включих радиото и телевизора, прегледах новинарски сайтове - нищо различно от стандартното ежедневие. Погледнах навън - не се веят червени знамена, не се чува интернационала, спокойствие, дори чалгата, която прониква от 500-600 метра е прекалено тиха и навява меланхолия. Тогава дочетох докрай предложението. То било чисто техническо.

  60. 60 Профил на zyx
    zyx
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Каракачанов само демонстрира безидейността на екипа си. Техниката на българската армия е стара не поради годините си, а поради концептуалната разлика между сега и 80-те години на 20ти век. Независимо дали я ремонтираш или модернизираш , концепцията от нея не може да я извадиш и да посадиш друга. Това е като полската конница срещу танков батальон на Германия. Няма значение какво сложиш на коня, той вече няма място на бойното поле.

  61. 61 Профил на Иван Иванов
    Иван Иванов
    Рейтинг: 221 Гневно

    Защо каракачанката си е купил Мерцедес? Можеше да ремонтира и модернизира бащиния си Москвич! Тия хора или не са в ред или ние не сме. Просто не съм очаквал, че през 2017 г. мога да чуя подобни разсъждения от министър на отбраната...

  62. 62 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1568 Весело

    Да видим какво казва през 2015 г. тогавашния командир на ВВС ген. Румен Радев::
    "...Бих разсеял някои митове за МиГ-29. Първо, че има съвременни бойни способности. Това е прекрасен самолет и аз летя на него от 1990 г., но с изключение на високата му маневреност, той няма други съвременни способности. Другият мит е, че МиГ-29 ще ни излезе без пари до 2030 г., понеже неговият ресурс е удължен до тогава. Това не е вярно. Да, той има ресурс, но само на обшивката му. Но всички блокове, агрегати, системи, двигатели искат периодичен ремонт и подмяна. След две – три години ние наближаваме един страшно критичен момент, защото говорим за авиация и тя има жестоки правила на експлоатация на техниката. На всеки 350 часа двигателя на МиГ-29 трябва да се ремонтира. Станат ли му 1200 часовете, този двигател трябва да се бракува и замени с нов. Други скъпи и важни агрегати в самолета са на същия принцип. Това значи, че след 2019 – 2021 г. ние трябва да закупим нови двигатели, нови кутии на самолетните агрегати и така нататък. И от къде мислите, че ще ги купим? От Русия...."

    http://aeropress-bg.com/3507-general-maior-rumen-radev-pred-bnt

    Някой от червените тролове да каже нещо?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  63. 63 Профил на nikolak
    nikolak
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#61] от "Иван Иванов":

    Защо каракачанката си е купил Мерцедес? Можеше да ремонтира и модернизира бащиния си Москвич! Тия хора или не са в ред или ние не сме. Просто не съм очаквал, че през 2017 г. мога да чуя подобни разсъждения от министър на отбраната...
    Отговор
    ++++++

  64. 64 Профил на .
    .
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    БМП-23 произвеждано в БГ, що да не ги ползваме? А сме имали и модификации и модернизации ... Друг въпрос е какъв потенциал е останал , мо все пак трябва да се почне от някъде. Същото е и за другите, модернизираният МиГ може да е много голям бизнес още, защото може не само наши да модернизираме. Не става дума за един модернизиран вариант, по МиГ се работи много сега, откакто руското министерство на отбраната даде поръчки за самолети. В пъти му се дигнаха характериатиките, ресурса на двигателите примерно. Имат съвсем нови възможности - например свръхманевреност , всеки двигател може да е с независимо отклонение вектора на тягата, нещо което и СУ-35 няма. тн, Естествено нЯма да може да ползваме новия софтуер с който самолета на практика е с искуствен интелект, но може много други нови неща, радара примерно.

  65. 65 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3217 Разстроено

    Всеки нов министър с ''нови'' идеи и собствена политика ! Няма национална стратегия за отбрана, а само крясъци за пред безразличния матрял ! Failed state насила.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  66. 66 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 616 Неутрално

    И да модернизират и да не модернизират, България си остава в третия свят. Най-изостаналата страна в ЕС.

    If you are going through hell... Keep going!
  67. 67 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1568 Весело

    До коментар [#64] от ".":

    Да, ама не! Произвежданите в Червен бряг БМП бяха по съветски лиценз, който си отиде заедно със СССР. И бяха толкова прекрасни, че либийците ги купуваха само с италиански двигатели на стойност колкото половината БМП.
    Колкото до фантазиите за ремонт на МИГ в България.....
    Завод "Авионамс" има сертификат за ремонт на Миг-21 и Миг-23. Надяват се с правителствено решение да закупят лицензи за ремонт на Миг-29....А самите Миг-29 са спрени от производство...
    В самата Россия Миг-29 ще бъде заменен от Миг-35.....

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  68. 68 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    Този дебелак дори физически не може да изпълнява функциите на военен министър.
    Вижте го и си помислете дали изобщо има някакви военни сръчности или познания които той би могъл да изпълнява!
    Сравнете го с военните в НАТО.....а и не само там.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  69. 69 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3938 Неутрално


    Още докато сеспореше у нас за нови или стари самолети, на Баце Решетников и местните петоколонници вече му мачкаха и усукваха малките топчета.
    Още докато Баце се пенеше за нови или стари самолети, руснаците са били поканени на оглед и разговори.
    Не псувайте само агент Иван, Борисов е зад всичко, гащите му треперят, и по-вероятно е да подаде оставка, но на руснаци никога няма да откаже.

    620 млн евро отдавна са изядени от гладните "освободители". Искат си новата порция.

  70. 70 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1568 Любопитно

    До коментар [#69] от "historama":
    Това не е ли национално предателство?

    http://www.mediapool.bg/novite-iztrebiteli-pod-vapros-karakachanov-iska-rusiya-da-stegne-vsichkite-mig-ove-news266958.html

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  71. 71 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    И нещо друго, нашите журналя не поглеждат ли разни други сайтове? Преди 2-3 дена един колега откри тази новина в някаква петоколонна медия "Русская Болгария". Или новините им ги спускат само отгоре?

    Ще се намери ли някое журнале да попита Радев и Рапон за данък Русия - какъв е точния му размер? Както и имат ли още топчета в потурите си?

  72. 72 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    И нещо друго, нашите журналя не поглеждат ли разни други сайтове? Преди 2-3 дена един колега откри тази новина в някаква петоколонна медия "Русская Болгария". Или новините им ги спускат само отгоре?

    Ще се намери ли някое журнале да попита Радев и Рапон за данък Русия - какъв е точния му размер? Както и имат ли още топчета в потурите си?

  73. 73 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    Показателна снимка. Дебелото Тъпо и Тъпото Тъпо. Първото току-що излязло от тоалетната, второто пак с измъчена от традиционния войнишки запек физиономия. Олицетворение на българския воински дух. Първото сънувало война, докато праска чекии, второто плюскало чорбата и се молило, да навърши срока за пенсия преди да стане нещо сериозно. И сега доизкарват по някой кинт с правилни изказвания... ПАРАЗИТИ!!!

  74. 74 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1773 Неутрално

    Извинявам се, че не съм прочел повечето коментари по темата и може да се повтарям с някого!
    Виждам, че много хора в сайта се прехластват в това да си купим ново, без да ремонтираме старото.
    Искам да им кажа, че американските танкове М1 - Абрамс или Ейбрамс ( не желая да споря, как е правилното изказване на английски), са доста остарели като замисъл, и се обслужват от 4-ри човека. Докато още съветския Т-72 е автоматизиран е със трима танкисти!
    Който желае да провери, че от тогава досега има още много по-модерни танкове в света, който работят с 3-ма танкисти!
    Това обаче, не е накарало САЩ да си купи по-модерни танкове, а те продължават да модернизират старите си машини!
    А, че Каракачанов си е "ДС- произведение", това си го знам от поне повече от десетилетие и никога не ме е впечатлявал с глупостите си, които говори!

  75. 75 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1773 Разстроено

    До коментар [#11] от "Танас":


    ДС агент Иван е директно за затвора. >:-)Перфектно си е избрал десена на гащи и риза.
    —цитат от коментар 11 на Танас


    Не е само "той".
    Всичките в управлението са за там!

  76. 76 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3677 Неутрално

    ...620 млн евро отдавна са изядени от гладните "освободители". Искат си новата порция.
    —цитат от коментар 69 на historama


    Де да бяха само парите!
    Това което прави агент "Дончо" е предателство към националните интереси в услуга на Москва.
    Националната ни сигурност ще зависи от благосклонността на Русия. Да не забравяме че сме страна в НАТО и трябва да имаме необходимата отговорност към нашите съюзници.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  77. 77 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#75] от "vagabond66":

    Съгласен.

    "Светът няма да бъде разрушен от тези, дето вършат зло, а от тези, дето ги наблюдават без да направят нещо по въпроса" Алберт Айнщайн.
  78. 78 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    Много интересна статия. Щеше и да е полезна, ако не беше твърде преднамерена и приповдигната. Защото да се твърди, че е по-евтино да се купи нова техника с долари и евра от това да се ремонтира старата в български заводи срещу левове си е откровена наглост, ако не и национално предателство. Но то вече националното предаделство стана ценност, евроатлантическа или само атлантическа. Но на сторонниците атлантически не им остава нищо друго освен да опасат ливадата. Щото ще стане това което е възможно и целесъобразно, а не това дето им се яде.

  79. 79 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3938 Неутрално

    ...Защото да се твърди, че е по-евтино да се купи нова техника с долари и евра от това да се ремонтира старата в български заводи срещу левове си е откровена наглост, ако не и национално предателство. Но то вече националното предаделство стана ценност, евроатлантическа или само атлантическа. ........
    —цитат от коментар 78 на Judjuk

    руснаците не искат левове.

  80. 80 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3677 Весело

    Как направиха това недоразумение министър,не ми е ясно!
    —цитат от коментар 43 на klimentm


    Ако човек го погледне в профил, ще открие, че коремът му почти ще опре земята.
    Какъв военен може да бъде тази торба!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  81. 81 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1568 Любопитно

    До коментар [#78] от "Judjuk":

    Как ще се ремонтират Миг-29 в български заводи, като всички системи по тях са с руски части? И "Авионамс" няма сертификат за ремонт на Миг-29? А самите Миг-29 са спрени в Русия от производство и започва замяната им с Миг-35?

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  82. 82 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3323 Неутрално

    "Как ще се ремонтират Миг-29 в български заводи"
    До коментар [#81] от "mitko11":

    "Руски специалисти вече са посещавали одържавения ремонтен завод "Авионамс" в Пловдив за преговори за лицензирането му да ремонтира МиГ."
    Това пише в статията. Точно в тази област не съм специалист. Аз когато става въпрос за неща, дето ги разбирам, не чакам да ми вадят думите с ченгел.

  83. 83 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Николов":ние никога не сме правили нищо,а сме копирали и използвали руски лицензи...няма нито една машина произведена и проектирана от българи,даже БМП-23 е САУ гвоздика но има промяна в оръдието...
    —цитат от коментар 35 на не на безразличието
    Така е. Но в случая не става дума да се прави нова машина, а да се ъпгрейдне съществуваща като се ползват готови компоненти на други производители. Един вид тюнинг дето някои сервизи и ентусиасти го правят със съществуващи автомобили. Такова нещо с известно усилие бихме могли да правим.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  84. 84 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    Техниката на българската армия е стара не поради годините си, а поради концептуалната разлика между сега и 80-те години на 20ти век. Независимо дали я ремонтираш или модернизираш , концепцията от нея не може да я извадиш и да посадиш друга. Това е като полската конница срещу танков батальон на Германия. Няма значение какво сложиш на коня, той вече няма място на бойното поле.
    —цитат от коментар 60 на zyx
    Зависи срещу какъв противник се използва. По принцип старата техника може да свърши работа ако е добре поддържана и персоналът е добре обучен. През 1940-та Норвегия потапя съвсем нов немски крайцер с 40-годишно торпедо статично монтирано на входа на залива на Осло. То е все едно с пистолет да убиеш някой въоръжен с автоматично оръжие. Определено не е равностойна битка, но дава някакъв шанс за отпор.

    В случая ново оръжие трудно може да си позволим - поне не в значими количества. Така, че поддръжката и ъпгрейда на съществуващата техника е разумна алтернатива.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  85. 85 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1568 Неутрално

    До коментар [#84] от "Николай Николов":

    Как ще стане това с авиацията? Я прочети коментар номер 62....

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  86. 86 Профил на не на безразличието
    не на безразличието
    Рейтинг: 1041 Неутрално

    До коментар [#83] от "Николай Николов":

    специално за БМП-1 руските инженери още в 1985 г виждат че тази платформа е изчерпана и няма как да бъде модернизирана..и започват БМП-3....така че няма никакъв смисъл да се опитваш да модернизираш нещо толкова старо ...на жена на 50г каквото и да и слагаш пак ще е на 50...тъжно но истина

    'Българите сме малък но много прост народ.' М Вешим
  87. 87 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4116 Неутрално

    ВИИ Маркс имени Ленина

    Каракачанов се нуждае от основен ремонт.

    Инак как ще срещнем современните предизвикателства
    от страна на ЕС и НАТО...

    "Каракачанов иска да ремонтира и модернизира
    старата военна техника"

  88. 88 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#87] от "dnevnikar":
    Подемам призива - Каракачанов в Ловешкия, на основен ремонт!

  89. 89 Профил на nikolay.
    nikolay.
    Рейтинг: 380 Неутрално

    Този тюфлек и той тръгна да модернизира. Погледнете снимката. Вижте ги как изглеждат българските танкисти. Вижте им униформата. Та те са за съжаление просто. Сирийската армия дето от 5 години воюва, и е събрана вече от кол и въже изглежда по-добре от нашата, за по подготвена даже няма да споменавам.

    Боже, как само на некадърници се пада честта да взимат такива решения. И новия президент и той, като "потка" в прани гащи, едно смислено нещо не е свършил, само интриги откакто е на поста си. Заеби! Ние ли сме проклети, не знам вече...

  90. 90 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Имам подвъпрос: Каракачанов да е изкарал и едно левче извън бюджетната хранилка? Не, нали? Че този какво ще прави, ако утре суперът затвори? Ще умре от глад, нали? Гаси лидера!

    Мърфи е оптимист!
  91. 91 Профил на БСП създаде Пеевски  ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    ем така е - като избериш руски доносник за министър, получаваш министър верен на россия

    тъ.пия български матрЯл

    не стига безмислените млрд по белеНЕ, южни патоци и КТБ , ами сега и още по-безмислени млрд за безмислени ремонти на руските щайги от преди 40 години

    евала матрЯле, после Костов бил виновен

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  92. 92 Профил на БСП създаде Пеевски  ГЕРБ го нахрани
    БСП създаде Пеевски ГЕРБ го нахрани
    Рейтинг: 1563 Неутрално

    [quote#84:"Николай Николов"][/quote]

    стига говори глупости бе - нямало било пари за нови техника - в статията си го пише - въпросната "модернизация" ще струва колкото новата техника и пак ще е безмислена

    а че някво торпедо потопило някъв кораб - евала и кво станало - това войната ли спечелило

    като гласуваш за темерути - получаваш темерутски решения

    РЕФОРМИРАНЕ НА ПРОКУРАТУРАТА ВЕДНАГА
  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#84] от "Николай Николов":

    определено съм съгласен Трябва да се оправяме с каквото имаме ,а и отдавна е известно че оръжие старо няма има занемарено Действително Блюхер е потопен в Ослофиорд от доста стара военна техника но за сметка на това ефективна Първо е ударен от бреговата артилерия стационарна след това и от торпедо също изстреляно от брега Ударен от 280 мм снаряд при това няколко пъти но решаващо се оказа удара на двете торпеда който пък от своя страна предизвикват детонация на боеприпасите на борда /кораба е пренасял муниции за десантна операция/ Причината е и подценяването на врага а и самонадеяността на ръководството на Кригсмарината

    гошо
  95. 95 Профил на гошо
    гошо
    Рейтинг: 1439 Неутрално

    До коментар [#5] от "Незнайко в Слънчевия град":

    не ГАЗки а УАЗки

    гошо
  96. 96 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1587 Неутрално

    До коментар [#86] от "не на безразличието": ОК, оставете БМП-1 (хващате се за предишна дискусия) :) И без тях има какво да се ъпгрейдва. Т-72 може да се ъпгрейднат като полските или чешките. Отделно, може да се направи нещо като израелския Achzarit. Това е тежка БМП на базата на съветския Т-55. От последния имаме стотици консервирани бройки. В момента ръждясват. А, както израелците показват, с малко съобразителност тази машина може да се пригоди за съвсем друга роля. Преоборудването на Т-55 в Achzarit излиза около един милион долара. Получава се БМП с защитеност много по-висока от тази на финландската Патрия, а и на повечето съвременни колесни бронирани машини. Минусът, разбира се, е по-голямото тегло и разход на гориво, по-малкия пробег и загубата на амфибийни качества. Като цяло идеята е да се създаде машина специализирана за бой в населени места където рискът от взривни устройства и гранатометни поражения от малка дистанция е много висок. Това е съпоставимо с рисковете при патрулни операции в Кабул.

    “If you give people a good enough ‘why’, they will always figure out the ‘how’.” – J. Belfort
  97. 97 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#93] от "гошо":

    Идиот, да?

  98. 98 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1263 Неутрално

    До коментар [#93] от "гошо":

    Идиот, да?

  99. 99 Профил на serganta
    serganta
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#93] от "гошо":

    Имаше една такава база на Руската ВМФ на Крим и Украинците много добре ги опази. Другата е в Сирия. Това са общо 2

  100. 100 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 1053 Неутрално

    До коментар [#12] от "Norman Granz":

    Аз имам допуск до КС, ниво NATO sectet, последно ми го подновиха в края на миналата година. Издава се от нашата ДАНС след проучване, попълнен въпросник, свидетелство за съдимост и удостоверения от следствието и психодиспансера. Не е нещо супер тежко процедурата, ама хич.
    Разбира се допуск е едно, а реален достъп до КС се дава на първо място на база "need-to-know" и при спазване съответните протоколи.
    Прасимир Каракачанов най-вероятно си има допуск, друг е въпросът дали и колко информация му се дава от партньорите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK