ГЕРБ към БСП: Защитавате тоталитарен режим, приравнен към националсоциализма

Заседание на Народното събрание Валери Жаблянов

© Анелия Николова

Заседание на Народното събрание Валери Жаблянов



Декларация на ГЕРБ, в която бе припомнено на БСП, че комунистическият режим е приравнен към националсоциализма, обиди депутатите от левицата и те дори напуснаха временно парламентарната зала.


Декларацията беше прочетена от парламентарната трибуна от Галя Захариева заради искането на БСП - София, за оставка на министъра на образованието и науката Красимир Вълчев "заради идеологизация на образованието". От партията официално поискаха отмяна на учебната програма по история за 10 клас.


"Като чух това, си помислих, че става въпрос за виц или лоша шега. Как е възможно именно тези, които сталинизираха българското образование през 40-те и 50-те години на XX век, сега да се прокламират като борци за деполитизация?" "Тези, които след 1944 г. проведоха масови чистки на директори и учители и на тяхно място назначаваха неграмотни хора без гимназиално образование, само защото са участвали в грабежите на мандри преди Девети? Тези, които изхвърлиха от българските учебници произведения като "Епопея на забравените" и "Под игото" на Иван Вазов заради буржоазни възгледи на автора, а писателят Димитър Димов бе принуден да пренапише романа си "Тютюн", за да е "политически коректен"? "Не е възможно!" – казах си!", прочете Захариева.




Според нея БСП искат оставката, защото "децата ни най-после да научат, че тези същите, които наскоро проведоха с гордост 49-ия си конгрес, са оцапани с кръв не до лактите, а от главата до петите!" Захариева припомни, че за разлика от останалите държави от Източна Европа, в които съвременните социалистически партии се разграничиха от комунистическото минало на предшествениците си и дори осъдиха действията им, в България БСП приема с гордост цялата история на БКП. "История, изпълнена с тероризъм и атентати, масови убийства и концентрационни лагери, унищожаване на възрожденския български елит и национални предателства в услуга на СССР. Очевидно е, че БСП има проблем с отношението си към демокрацията. Колеги от ляво, вие защитавате режим, определен като тоталитарен, наравно с националсоциализма и фашизма, не от нас, а с декларация от Парламентарната асамблея на Съвета на Европа, както и от Европейския парламент. Освен това комунистическият режим в България е обявен за престъпен със закон на българското Народно събрание още през 2000 г., много преди създаването на партия ГЕРБ, а присъдите на т.нар. Народен съд са отменени поради множество процесуални нарушения и липса на доказателства още през 1996 г. от Върховния съд на България", прочете депутатът от ГЕРБ.


Според нея БСП дори отиват по-далеч, като защитават събития, от които БКП се е отрекла още на Априлския пленум. "Тоест днешната БСП е по-антидемократична дори от късната БКП", каза още Захариева.


От ГЕРБ декларираха подкрепата си за министър Вълчев и неговия екип. "Историята трябва да бъде учена такава, каквато е, защото не може да се търси баланс между жертвите и техните палачи. Само истината ще ни направи свободни", каза Захариева. Тя нападна "нашите естествени партньори от дясното политическо пространство, обичащи да се кичат със званието "автентични"", защото не чули подкрепа за политиките по разобличаването на тоталитарния комунистически режим. "Защото е лесно на думи да се самопровъзгласяваш за автентично десен, но няма как да обясниш защо, когато от 1997-а до 2001-а разполагаше с цялата власт в държавата, така и не пожела да въведеш поне минимална лустрация, както го направиха всички демократични страни от бившия социалистически блок. Защо не въведе за толкова много години обективно изучаване на историята? Защо не разобличи изцяло доносниците на Държавна сигурност? Защо дори им подари стотици печеливши активи чрез приватизацията? Нали така, г-жо Нинова", прочете още Захариева.


БСП: А вие защо нарушавате конституцията


След кратко съвещание за отговор под формата на декларация БСП изпрати на парламентарната трибуна Валери Жаблянов. "Призовавам мнозинството от името на БСП и на всички убедени конституционни демократи в България да не разграничават конституцията и демокрацията. Да разберат, че демокрацията и върховенството на закона са неразривно свързани и по никакъв начин тяхното или което и да е било мнозинство не може да бъде поставено над конституцията", каза Жаблянов, който е и зам.-председател на парламента.


"БСП нито в едно свое действие не е допускала нарушаването на конституцията като път за налагане на демокрацията", заяви Жаблянов. После се върна към историята с подадената и оттеглена оставка на депутата от ГЕРБ Делян Добрев и решението на Конституционния съд. Според Жаблянов с неприемането на оставката от парламента е нарушен един от основните принципи за политическото ни битие като народни представители, а именно - свободният мандат на народния представител". "Това нарушаване от страна на мнозинството беше извършено умишлено с намерението да се спаси дискусионната политическа кариера на Делян Добрев, който и до ден днешен кой знае защо стои в парламента", каза Жаблянов. "Това издава цялото отношение на партията ви и на режима, който налагате от 10 години в България по отношение на всички останали легитимни държавни институции. Отношение на неглижиране на правото, на конституцията, на върховенството на закона, на плурализма, на всички форми на граждански и политически свободи", добави Жаблянов.


Добрев: А Йончева ще си подаде ли оставката


"С документи оборих всички лъжи на БСП. Техният балон по темата "Хасково" и "Делян Добрев" се спука", отговори на БСП депутатът от ГЕРБ Делян Добрев. "Както аз показах документи и оборих всички факти и твърдения на опозицията, така бих искал да чуя и г-жа Елена Йончева да отговори на въпросите, които цяла седмица задавам към нея. Тя съдружник ли е към офшорна фирма? От тази офшорна фирма получила ли е 315 хил. лева капитал? Ако не може да отговори на тези въпроси, да си подаде оставката", заяви още Добрев.

Коментари (77)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    БСП така и не се разкаяха за десетилетията терор и унищожение.

  2. 2 Профил на Jumbo Jet
    Jumbo Jet
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    БСП са един тумор, който от близо 100 години мъчи България. Като гледам вече доста са я отслабили. Ако не се изреже краят ще е неизбежен...

  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1703 Неутрално

    Няма такова животно,като "разкаял се" за 1 нощ комунист! Вълкът се опитва да смени козината ,но нравът - никога!И какво им пука на т.н.социалисти какво ще се учи по история в 10 клас.Това е само за децата на "обикновените хора"!Техните рожбички получаваха и получават образованието си в ЕЛИТНИ КОЛЕЖИ И УНИВЕРСИТЕТИ на "гнилия запад",а повечето остават да "работят за България" там !

  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    БСП се рекламират като партия с десетилетна история. Ама като им извадят на показ "историята" и се посират.

    Време е тая червена мърша да бъде оставена да изгние, за да има шанс да се появи читава левица, нещо от което България има нужда.

    Абсолютно същото трябва да се случи и с "автентичната десница". Едва след пълното изчистване на отломките на ДСБ има шанс да се появи нещо смислено в дясно и да измести ГЕРБ от там.

  5. 5 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 296 Неутрално

    А вий защо бийте негрите ?

  6. 6 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Ама БСП /БКП/ си остават убийци и мародери и преди, и сега.А се пишат по-правоверни и от папата.Е,ако това не е цинизъм,здраве му кажи!

  7. 7 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3506 Неутрално

    Партията нищо не защитава, а гледа как да се докопа до властта.

  8. 8 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 297 Неутрално

    С такива глупави спорове, ще оставят децата да не учат история. Някой иска да не знаят миналото.
    Най реалното е един екип, за който ония времена са само мрачни да опише Само отрицателните неща. И да ги предащстави в няколко(5) урока.
    Друг екип, който си спомня Само положителните неща, да ги опише и представи в други няколко(5) урока.
    Децата трябва да знаят ВСИЧКО. Но представено Безпристрастно и от двете гледни точки. И доброто и лошото. Трябва да знаят как да взеимстват доброто и да се пазят от лошото.

  9. 9 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#8] от "Голямото прочистване":

    Историята е гадна наука. Не е като математиката, няма безпристрастен прочит. Всичко е въпрос на гледна точка.

    Според едни ние сме се борили за освобождение от турско робство. Според други - ние сме били сепаратисти искащи отделяне от 500 годишна държава.

  10. 10 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 13313 Неутрално

    Заяждания на дребно. Едно трябва да бъде ясно. Комунистичексия режим в България повече не може да се крие или да изпада в мимикрия. Трябва да излезе на светло и изцяло, веднъж и завинаги. Затова мястото му е в учебниците на децата...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  11. 11 Профил на Ria Sunnoff
    Ria Sunnoff
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#8] от "Голямото прочистване":

    От сегашна гледна точка , положително няма , все едно в Германия да направят така с Хитлер , 5 урока против режима и 5 урока за постиженията на Хилер и децата сами да си преценят.

  12. 12 Профил на Ria Sunnoff
    Ria Sunnoff
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Никъде в нормалният свят старите комунистически партии не останаха да съществуват , а комунистите си основаха нови партии и започнаха на чисто , дори и в Русия направиха така Партията на Путин , може и да защитава онези времена , но няма пряка връзка с онези събития, както БСП има.

  13. 13 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3867 Неутрално

    Репчиха се, репчиха се... и после седнаха заедно да работят по проектозакона на Делян Пеевски за доразграбване активите на КТБ.

  14. 14 Профил на The Grimm Future
    The Grimm Future
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Партенката за Истанбулската конвенция свърши ли?

    There will be only war
  15. 15 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    В Русия има един виц:
    "Питат майката на Путин
    -Какво мислите да се върне ли едно време?
    На което тя отговаря
    -Не мисля, че на сина ми ще му хареса."

    Та смисълът на вица е, че вече всички болшевики са милиардери. Трудно ще се разделят от парите си.

  16. 16 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Заяждания на дребно. Едно трябва да бъде ясно. Комунистичексия режим в България повече не може да се крие или да изпада в мимикрия. Трябва да излезе на светло и изцяло, веднъж и завинаги. Затова мястото му е в учебниците на децата...
    —цитат от коментар 10 на penetrating
    +++ Нека децата знаят кога сме правили компютри и роботи и сме имали космонавти, работа за всички, безплатно образование и безплатно здравеопазване

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  17. 17 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3796 Неутрално

    До коментар [#2] от "Jumbo Jet":

    И си има разсейки този тумор! Нарича се герб.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  18. 18 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 297 Неутрално

    ":От сегашна гледна точка , положително няма .
    —цитат от коментар 11 на Ria Sunnoff


    Ето това ви е Проблема. Като всеки псевдодемократ искате да бъде представена Само вашата гледна точка. Е да ама не!
    И ние сме живели през ония времена и помним, че освен Комунистическа партия съществувахме и ние , обикновенните хора. Вие Нашия живот искате да изтриете от историята или да ни представите както някакви орки или роби на нещо. Ами не съм съгласен!
    Именно заради такива като теб и колегите ти "демократи" описах какъв е начина. Описвайте си отрицателните. Но хора ще описват и положителните, начина на живот, устройство,постижения.
    Децата имат право да знаят ВСИЧКО!

  19. 19 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    Той Хитлер е направил много за Германия, но никой не го хвали сега.
    БКП никога няма сами да се освестят.
    Нямат нито съвестта, нито възпитанието, нито други вътрешни качества, за да го направят.

  20. 20 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Ама БСП /БКП/ си остават убийци и мародери и преди, и сега.А се пишат по-правоверни и от папата.Е,ако това не е цинизъм,здраве му кажи!
    —цитат от коментар 6 на Cara Mia

    А какво правим със съюзниците на комунистите от Втората световна война = Британия, СССР и САЩ ?! ... и те ли са престъпници :-) На днешния ден фелдмаршал Паулус се предава край Сталинград ... поплачете си

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  21. 21 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3796 Неутрално

    До коментар [#12] от "Ria Sunnoff":

    Страхотни познания демонстрирате! Комунистическата партия в Русия е основния конкурент на партията на Путин Единна Русия, която е консервативна партия. Все едно да обяснявате, че у нас Герб е наследника на БКП, което не е чак толкова далеч от истината.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  22. 22 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    БСП си е най-обикновена издънка на комунистическата номенклатура, която не е мръднала и педя в разбиранията си за последните 30 години. Единствения начин тая организация да печели по изборите е опонента (ГЕРП в случая) трайно да се осира.

  23. 23 Профил на gr52
    gr52
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    С такива глупави спорове, ще оставят децата да не учат история. Някой иска да не знаят миналото. Най реалното е един екип, за който ония времена са само мрачни да опише Само отрицателните неща. И да ги предащстави в няколко(5) урока. Друг екип, който си спомня Само положителните неща, да ги опише и представи в други няколко(5) урока. Децата трябва да знаят ВСИЧКО. Но представено Безпристрастно и от двете гледни точки. И доброто и лошото. Трябва да знаят как да взеимстват доброто и да се пазят от лошото.
    —цитат от коментар 8 на Голямото прочистване


    Тъпо. Ама толкова тъпо, че чак заоблено. Ти разлика между история и доксография правиш ли? Наследниците на бившите управници - комунисти да пишат история ли? Наследниците на бившите управници - комунисти, трябва да пишат самопризнания за начина, по който подмолно са съсипвали България след 1990-та, та да като видят хората, колко "им е отнела демокрацията", да си ги поискат пак за господари. Извинявай, ама ти още малко и ще поискаш за членовете на парламентарната група на БСП не човешки права, ами и равноправие! Неизмерима наглост!

  24. 24 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 3375 Неутрално

    Едните:”преди всичко беше хубаво, безплатно образование, здравеопазване,..”. А това, че не те пускат да пътуваш? Недай боже да имаш роднина невъзвръщенец! Че трябва малоумни партийни секретари да дават мнение за теб като професионалист, когато нищо не разбират от работата ти?
    Другите:”Лагери, фашисти,националсоциалисти...” Как можете да слагате всичко и всички в един кюп? В по-късните години на соца спираха кариерно развитие, ако не си от техните. В осемдесетте и от това се отказаха. Но какви лагери? И най-грозното е, че такива декларации подписват бивши членове на бкп! Някой да ги е карал на сила, да им е набивал трески под ноктите да стават партийци? И най-абсурдното е, че такива като тях днес наричат бивши безпартийни “комунисти”, само защото продължават да отстояват собствено мнение!
    Хаосът е пълен!

    Мърфи е оптимист!
  25. 25 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3796 Неутрално

    До коментар [#15] от "anonim440":

    И къде трябваше да се разсмеем?
    Твърдението, че ВСИЧКИ болшевики са милиардери е толкова абсурдно, че няма смисъл да бъде коментирано! То предполага около 20 милиона милиардери в Русия и илюстрира ниското интелектуално ниво на русофобите.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  26. 26 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    В Русия Елцин забрани със закон КПСС през 1992 г. и затова и до днес болшевиките го мразят.
    През 1994 г. се създава съвсем нова партия КПРФ, която няма нищо общо с КПСС.

  27. 27 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3867 Неутрално

    Никъде в нормалният свят старите комунистически партии не останаха да съществуват , а комунистите си основаха нови партии и започнаха на чисто , дори и в Русия направиха така Партията на Путин , може и да защитава онези времена , но няма пряка връзка с онези събития, както БСП има.
    —цитат от коментар 12 на Ria Sunnoff

    Какво значи комунистите да започнат на чисто? Да закриеш една партия и да основеш нова с друго име, но със същата идеология и със същите хора – какво ще ѝ е новото на тази партия? И "Партията на Путин" (тук главната буква, която си използвала за партия, ми дава отговор и постът ми става излишен) е добър пример за това, че комунистът си остава комунист под каквато и форма да се представя.

  28. 28 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#8] от "Голямото прочистване":Историята е гадна наука. Не е като математиката, няма безпристрастен прочит
    —цитат от коментар 9 на niakoi_si

    Айде бе! И какво сега? Ще трябва да я пишат тези с по големите грантове единствено с тяхната "истина" ? Само те да кажат какво е било? Викаш такива като dark'star само лъжат?
    Истина ли е и написаното от него в коментар 16? Ако е истина защо искате ДА ГО СКРИЕТЕ от децата?
    Това ли ви е "демокрацията". Това е Демемагогия брачед!
    Явно Антибългарски сили не желаят децата да учат Цялата Истина.

  29. 29 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 768 Неутрално

    На днешния ден фелдмаршал Паулус се предава край Сталинград ... поплачете си
    —цитат от коментар 20 на dark'star


    Няма кой да ви се върже на тази глупост за "фашистите" и "антифашистите" вече. Няма да плачем нито на гроба на национал-СОЦИАЛИСТИТЕ от Германия, нито на гроба болшевик-СОЦИАЛИСТИТЕ от СССР - двете страни на една и съща монета.

    И да ще се учи, колкото и да не искате, за тероризма на на БКП, за националните предатества, като насилствената "македонизация" и т.н.

    Колкото до компютрите, които "произвеждахме", не сме забравили как крадяхме разработките на IBM и "правехме" Правец 16. Не случайно вече не ги "произведжаме", просто нямаме капацитет вече да крадем.

  30. 30 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 3097 Неутрално

    До коментар [#25] от "tribiri":

    Не само в Русия, тук също всички болшевики са ултра богати.
    Ако си мислиш, че визирам обикновените тъпаци дето "вярват в идеята" се лъжеш. То и във вица се говори не за обикновени хорица.

  31. 31 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 3126 Неутрално

    Тоталното отрицание и изключване отделни периоди от историята и изключването им от учебните програми води до изкривяване на историческата истина. Трябва да се изучава и периода от преди 9 септември 1944 година такъв, какъвто е, със закона за защита на нацията и много други.

  32. 32 Профил на kikosev
    kikosev
    Рейтинг: 459 Неутрално

    Най после да се намери една партия която да им го каже директно в очите .Страхотна декларация ! Браво!!! Жалко е че това закъсня с четвърт век но по добре късно отколкото никога.

  33. 33 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 580 Гневно

    БКП/БСП са най-порусначените изверги сигурно в целия свят...

    Злобни, нагли, настървени, безсрамни, дебелокожи, без капка състрадание подчовеци...

    Порусначен народ- слаба държава
  34. 34 Профил на uhl23528019
    uhl23528019
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    А така.Продължавайте да се дракате и да подържате огъня,така както правихте 30 години.То има време....те бедните ще ви търпят да се дракате и да ви плащат за това.

  35. 35 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    В етнологията едно събитие се нарича съвременно, ако още има живи негови свидетели - примерно 80-90 години. Ако има хора, които са слушали за събитието от очевидци /примерно 150 години/ то се нарича близко минало.
    Обективната оценка на събитията от съвремието и близкото минало е трудна, да не кажем невъзможна.

  36. 36 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    В етнологията едно събитие се нарича съвременно, ако още има живи негови свидетели - примерно 80-90 години. Ако има хора, които са слушали за събитието от очевидци /примерно 150 години/ то се нарича близко минало.
    Обективната оценка на събитията от съвремието и близкото минало е трудна, да не кажем невъзможна.

  37. 37 Профил на Patsis
    Patsis
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    В етнологията едно събитие се нарича съвременно, ако още има живи негови свидетели - примерно 80-90 години. Ако има хора, които са слушали за събитието от очевидци /примерно 150 години/ то се нарича близко минало.
    Обективната оценка на събитията от съвремието и близкото минало е трудна, да не кажем невъзможна.

  38. 38 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2295 Неутрално

    Много добре казано от г–жа Галя Захариева. Точно, кратко и ясно. И въпросът към тези, за които гласувам " защо, когато от 1997-а до 2001-а разполагаше с цялата власт в държавата, така и не пожела да въведеш поне минимална лустрация, както го направиха всички демократични страни от бившия социалистически блок." звучи оглушително точно.

  39. 39 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 297 Неутрално

    До коментар [#23] от "gr52":

    Хайде без обиди,а? Като нямате аргументи, почвате с демагогия и обиди.
    Не ми разправяй глупости, а ми отговори. Истина ли е това което написа dark'star в коментар 16 ? ДА или НЕ ? И ако е истина, защо искате да го ириете от децата?
    Голям страх ви тресе да не научат децата "ЩО Е ТОВА СОЦИАЛИСТИЧЕСКИ СТРОЙ".
    Защото тогава може този строй да се е управлявал от комунисти, но същия строй може да се управлява и от демократи и анархисти и републиканци. Строя искате да прикриете! Да се забрави че може хората да са равни.
    За справка . Аз съм заможен и не искам равенства, но не искам да крия и Истината.

  40. 40 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3796 Весело

    До коментар [#29] от "tomyd":

    Пак греда! От кражбата на IBM правехме ЕС1035 и ЕС1045. От кражбите на PDP правехме СМ4, а Правец16 беше съвсем друга бира. Сега нито крадем нито правим.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  41. 41 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 3796 Весело

    До коментар [#30] от "anonim440":

    Бойко Борисов, Елена Костова, Цецка Цачева ... Тях ли имаш предвид?

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  42. 42 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    Репчиха се, репчиха се... и после седнаха заедно да работят по проектозакона на Делян Пеевски за доразграбване активите на КТБ.
    —цитат от коментар 13 на Fiji



    Поставих ти плюс, но този закон е толкова на Пеевски, колкото на кака Пена от Казичене .
    Законът за доразграбване на активите на КТБ е дело на ДС-мафията и най-вече на Ментата, защото Дебелян не би могъл да си обуе обувките, ако му размениш дясната и лявата сутрин !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  43. 43 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3805 Неутрално

    До коментар [#8] от "Голямото прочистване":

    Така е. Историята трябва да се преподава максимално обективно. Хубаво е, че има и достатъчно книги по тази материя.

  44. 44 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    До коментар [#2] от "Jumbo Jet":И си има разсейки този тумор! Нарича се герб.
    —цитат от коментар 17 на tribiri



    Антон Кутев от трибуната на НС :

    " Аз никога не съм членувал в БКП, за разлика от Борисов, Цачева и още 18 такива от ПГ на ГЕРБ "

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  45. 45 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 4279 Неутрално

    Гузни са червените, гузниииии...

    Сигурно има защо?

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  46. 46 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    До коментар [#18] от "Голямото прочистване":


    " ... или да ни представите като някакви орки или роби ... "


    Историята няма " да ни представи ", защото НАИСТИНА бяхме роби, но ... бели роби, за разлика от афроамериканците !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  47. 47 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    [quote#18:"Голямото прочистване"][/quote]

    Обикновенните хора никога и никъде не са били в историята,за да ги изтрие някой от там.И аз имам и добри спомени от онова време,предимно от купони и гаджета,каквито са спомените на всеки тийнейджър.Дори се запознах лично с Милена Славова,която беше звезда за тийнейджърите по мое време в стаята на милицията в НДК,където ни бяха прибрали заради външния вид.Което не значи,че режима е бил добър.Или следва да съм благодарен,че сме се отървали с прибиране и конско,а не сме били пребити с тояги и хвърлени на прасетата,както се е случвало с такива като нас в по-стари времена.

  48. 48 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1064 Неутрално

    До коментар [#29] от "tomyd":Пак греда! От кражбата на IBM правехме ЕС1035 и ЕС1045. От кражбите на PDP правехме СМ4, а Правец16 беше съвсем друга бира. Сега нито крадем нито правим.
    —цитат от коментар 40 на tribiri


    В тая индустрия с кражби до никъде не можеш да стигнеш, бира.
    Та в крайна сметка - да - греда е наистина.

  49. 49 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1116 Неутрално

    До коментар [#29] от "tomyd":Пак греда! От кражбата на IBM правехме ЕС1035 и ЕС1045. От кражбите на PDP правехме СМ4, а Правец16 беше съвсем друга бира. Сега нито крадем нито правим.
    —цитат от коментар 40 на tribiri


    Правец 16 беше Интел 8086/88

  50. 50 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    В Русия Елцин забрани със закон КПСС през 1992 г. и затова и до днес болшевиките го мразят.През 1994 г. се създава съвсем нова партия КПРФ, която няма нищо общо с КПСС.
    —цитат от коментар 26 на anonim440



    В Русия не мразят Елцин, просто го наричат пияница, сякаш всички те са трезвеници . Виж друго нещо е Горбачов - предател, империалистически агент и още каквото си помислиш и всичко това за не се каже истината, а тя е, че СИСТЕМАТА ФАЛИРА И СССР СЕ СПОМИНА с или без Горбачов . По това време имаше един Рейгън, една Тачър, един Кол, санкции и ниски цени на петрола и газа и разбира се един непобедим империалистически ДОЛАР !
    Блядовете и техните идеолози може спокойно да хленчат и плюят Елцин и Горбачов, но това НЕ ПРОМЕНЯ нещата и мисля, че другарите отвъд океана предприемат този светъл пример и го прилагат и днес .
    БРАВО !

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  51. 51 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#29] от "tomyd":Пак греда! От кражбата на IBM правехме ЕС1035 и ЕС1045. От кражбите на PDP правехме СМ4, а Правец16 беше съвсем друга бира. Сега нито крадем нито правим.
    —цитат от коментар 40 на tribiri


    С други думи потвръждавате, че просто крадяхме и нищо не правехме. Родителите ни работеха за по 120-150лв и с това с финансираше "безплатното" здравеопазване, образование и т.н. Живеехме в соц. лагер, с ограда да не избягаш. Да, точно един голям концентрационен лагер без право на инакомислие.

    Благодарение на неадекватната икономическа политика водена от БКП, по поръка на СССР, държавата 3 пъти фалира от 1944г до краха на комунизма.

    За да можеш да правиш нещо, ти трябват натрупвания в изследвания и развитие, не става така от въздуха. Колкото до твърдението Ви, че сега не правим нищо, то е толкова вярно, колкото и твърденията във пост номер 16. Работя в българска компания, с български капитали, в която се разработва примерно софтуер за семантичен анализ. И това далеч не е всичко.

  52. 52 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    В Русия Елцин забрани със закон КПСС през 1992 г. и затова и до днес болшевиките го мразят.През 1994 г. се създава съвсем нова партия КПРФ, която няма нищо общо с КПСС.
    —цитат от коментар 26 на anonim440

    Ей това пропуснахме и за това не можем да тръгнем напред !
    Трябва да се разделят антифашистите от БКП и БКП от БСП. а комунистите да си имат партия както навсякъде по света, социалистите също да си имат партия, а не ОПГ. :-) Това важи и за "милицунерите", и за десните

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  53. 53 Профил на Жълто паве
    Жълто паве
    Рейтинг: 1812 Неутрално

    Доколкото в БГ има заклети антикомунисти, те всичките са в ГЕРБ.

    Автентичните са по-скоро антикапиталисти. Всяка инициатива за инвестиции им пречи - лифта на Банско, приватизацията на Общинска банка, магистрала Струма...

    Свободен архитект, урбанист и еколог!
  54. 54 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2182 Весело

    Много добре казано от г–жа Галя Захариева. Точно, кратко и ясно. И въпросът към тези, за които гласувам " защо, когато от 1997-а до 2001-а разполагаше с цялата власт в държавата, така и не пожела да въведеш поне минимална лустрация, както го направиха всички демократични страни от бившия социалистически блок." звучи оглушително точно.
    —цитат от коментар 38 на stedim


    хехех, в жГерб чвно окончателно скъсахте с обективната реалност... Екатерина се казва г-жата... Катя демек... а иначе по местни (а и далеч не само :) редовно четем заглавия от типа "Герб с най-много сътрудници на ДС в листите" :)

  55. 55 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 2198 Гневно

    Крайно време е да се носи наказателна отговорност за отричане на престъпленията по света и у нас на ТОТАЛИТАРИЗМА (червен, черен или кафяв)!!!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  56. 56 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2182 Весело

    Доколкото в БГ има заклети антикомунисти, те всичките са в ГЕРБ. Автентичните са по-скоро антикапиталисти. Всяка инициатива за инвестиции им пречи - лифта на Банско, приватизацията на Общинска банка, магистрала Струма...
    —цитат от коментар 53 на Чеп за зеле


    мдаааам, чували сме за шестака Георги Марков, най-заклетият антикомунист в Герб... пък капиталист номер ше излезе да е чичковото ве - Ивайло Мутафчиев, номиналния собственик на бай Цеко

  57. 57 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#23] от "gr52": ... Да се забрави че може хората да са равни. За справка . Аз съм заможен и не искам равенства, но не искам да крия и Истината.
    —цитат от коментар 39 на Голямото прочистване


    Първо това не е вярно, имаше правоимащи, съответно живеещи в незалужен лукс и маса правонямащи, които бяха еднакво бедни.
    Второ, пролема е точно в това, че масата бяхме еднакво и равно бедни, без значение колко можеш, колко знаеш и колко работиш. Точно и за това се срути т.нар. социалистически строй. Самото му наименование "строй" навява мисли за военщина, маршируване, обезличаване, насилие.....докато останлите хора просто живееха в свободния свят.

  58. 58 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4834 Неутрално

    До коментар [#20] от "dark'star":
    Интересно. САЩ и Англия, докато са бомбардирали София, също са били съюзници на Сталин. Но ти се сърдиш само на тях. Много избирателно се сещаш кой на кого е бил съюзник, тавариш!

    Gunter glieben glauchen globen
  59. 59 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 806 Неутрално

    Няма такова животно,като "разкаял се" за 1 нощ комунист!
    —цитат от коментар 3 на doroteus


    Има, Боко тиквата - в една нощ ( 5 юли 2009) се оказа, че не само че не е комунист, а е постомствен антикомунист, на който комунистите са убили дядо му (прадядо му) и са му забранили да учи за ДС и даже са го принудили да стане пожарникар, и оттогава е любим вожд на десните антикомунисти в България, шайката му е член на ЕНП, а останалите десни партийки му станаха коалиционни партньори. Дали се е разкаял точно не знам, но се целува наред с десните лидери на Европа и началниците си от партньорските служби.

    Никога повече мутри начело на България.
  60. 60 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Крайно време е да се носи наказателна отговорност за отричане на престъпленията по света и у нас на ТОТАЛИТАРИЗМА (червен, черен или кафяв)!!!
    —цитат от коментар 55 на c.b.o.

    Ами за отричане на постиженията на тоталитаризма не искаш ли да се носи наказателна отговорност ? Не може едното без другото = това е нашата история - друга нямаме !

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  61. 61 Профил на Голямото прочистване
    Голямото прочистване
    Рейтинг: 297 Неутрално

    имало е правилигировани.
    —цитат от коментар 57 на tomyd

    Аз съм съгласен с теб. Аз също мога да разкажа доста отрицателни неща и е редно това да го има в историята. Разказано безпристрастно. Само факти.
    Но . Има и хора които посочват други неща. Едни са споменати тук от dark'star. Тези неща също трябва да бъдат вписани. Пак Безпристрастно.
    Всичко Без епитети! Просто История!
    Нали е редно децата да знаят всичко? Или не?
    Кои ИСТИНИ предлагате да бъдат укрити и да не се споменават?

  62. 62 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 2198 Гневно

    Ами за отричане на постиженията на тоталитаризма не искаш ли да се носи наказателна отговорност ?
    —цитат от коментар 60 на dark'star


    Постижения и робство, диктатура и целенасочено унищожаване на българщината са несъвместими понятия. Други въпроси?

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  63. 63 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 550 Весело

    Точно пък от партията на Бойко Борисов, Цветан Цветанов, Цецка Цачева и Лиляна Павлова да ми говорят за тоталитарни режими ...

  64. 64 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 580 Весело

    Изучаването на комунистическия режим в България наистина е пробив!

    Сега трябва да го опазим и в средно и дългосрочен план, България може и да тръгне да се развива нормално... :)

    Порусначен народ- слаба държава
  65. 65 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2810 Неутрално

    Изучаването на комунистическия режим в България наистина е пробив!Сега трябва да го опазим и в средно и дългосрочен план, България може и да тръгне да се развива нормално... :)
    —цитат от коментар 64 на mr_vach

    Без вярата , че сме били на върха и сме правили компютри, че сме имали космонавти , че сме живели достойно през социализма ... много трудно ще тръгнем напред и "да бъдем пак каквито бяхме" = това ни е помогнало през Възраждането, така ще се възродим и сега.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  66. 66 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 2198 Разстроено

    Без вярата , че сме били на върха и сме правили компютри, че сме имали космонавти , че сме живели достойно през социализма ... много трудно ще тръгнем напред и "да бъдем пак каквито бяхме"
    —цитат от коментар 65 на dark'star


    Каквито бяхме през соца ли? Роби.

    Не, мерси!

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  67. 67 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#28] от "Голямото прочистване":

    Ами аз затова написах - "обучението по история" винаги е било и винаги ще бъде манипулация над обучаваните и ще се ползва от силните на деня. Това е положението.

    Аз затова гледам детето ми да се съсредоточи над точните науки. Това история, литература, философия... че даже и география... са си моделиращи предмети и е въпрос на късмет дали ще попаднеш на моделист, който те устройва.

  68. 68 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#65] от "dark'star":

    Аз си маам напред и без да вярвам в приказки. Хич не ми пука дали сте правили компютри, честно, въпроса е аз днес да ги правя (примерно).

  69. 69 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9128 Неутрално

    Едните го защитават, другите негласно го въвеждат.

  70. 70 Профил на tomyd
    tomyd
    Рейтинг: 768 Неутрално

    До коментар [#61] от "Голямото прочистване":

    Нищо не предлагам да се крие, напротив. Мисля че Ви обясних какво мисля за "постиженията" и на каква цена те са били постингати.
    Мога да Ви дам и допълнителни примери за финансиране на "безплатните" неща. Като например, част от валутните постъпления идваха от гастербартерите, които държавата пращаше в третия свят, в страни като Либия, Тунис и т.н. Това, което се случваше е, че на практика ги ограбваше, взимайки им 3/4(75%) от спечелените с труд долари(да точно презрените американски долари), давайки им срещу оставащото едни хартийки наречени "бонове", с които да пазаруват в Корекомите(валутните магазини). И тези хора се считаха за щасливци, защото имаха достъп до постиженията на свободния свят, смятайте какво беше за останалите. След като в Джамахирията беше рай, представете си какво беше тук. Само си помислете за понятието жителство!? Че това си беше направо крепостночиство.

    Друг пример за "достижение" - малка престъпност по онова време, постигнато за сметка на тотална милиционерщина, доносничество, репреси, прикриване на сериозни престъпления и т.н. В този смисъл, да, кражите по домовете примерно бяха рядкост, но тоова беше за сметка на тотален страх. Милиционерите прибираха, изселваха, биеха за дреболии като дълга коса, неодобрено облекло и други подобни дивотии.

    Това което си мисля, че редно да се знае по отношение на т.нар. постижения на комунистическият режим, че трябва на всички да я ясно каква е била цената за това.

    Малко допълнителни четива по темата:
    http://www.dw.com/bg/как-брежнев-надари-нрб/a-18651845

    http://www.dw.com/bg/кървавата-диря-на-смерш-в-българия/a-19175400

    http://www.dw.com/bg/кой-живееше-добре-в-нрб/a-38357409

    http://www.politika.bg/article?id=48873

  71. 71 Профил на iq146
    iq146
    Рейтинг: 638 Неутрално

    БСП не се разкаяха и не поискаха прошка за тоталитарното минало, затова ще изчезнат, неминуемо! ДПС не се разкаяха и не поискаха прошка за КРАЖБИТЕ с порции и обръчи, затова ще изчезнат, неминуемо! НДСВ не се разкаяха за далаверите, които допуснаха и изчезнаха! СДС(ДСБ) не се разкаяха за кражбите при Разбойническо-Ментърджийската Приватизация, затова вече почти изчезнаха! Отсейките на СДС и ДСБ, т.нар. нови или "автентични" десни, докато не признаят и не осъдят кражбите по времето на Костов, бял ден в политиката няма да видят. Ако няма катарзис(пък бил той и симулативен) на тая тема, също ще изчезнат, неминуемо! Отговорът на въпроса "ЗАЩО" е много прост - НИКОЙ РАЗУМЕН ЧОВЕК НЕ ИЗБИРА КРАДЕЦ ДА ГО УПРАВЛЯВА. НИКОЙ РАЗУМЕН ЧОВЕК НЕ ДОВЕРЯВА ПАРИТЕ СИ НА КРАДЦИ! Само сенилните пенсионери хвърлят парите си от бълкона. Но ние не сме сенилни пенсионери, все още не... ;)
    Непокаялите се крадци са осъдени на отмиране. А нашите, на всичко отгоре, са и НАГЛИ! Как да не ги отпратиш в политическата девета глуха??? :)

  72. 72 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6018 Неутрално

    Театърът в парламента продължава със следващото си действие в унисон с нищоправенето по отношение на държавата и всички нас

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  73. 73 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 906 Весело

    Правили сме кАмпютри?*Правец*?Вместо по слагаческите тАлАвизии да излизат нЕкакви треторазредни послушковци и да ни обясняват какви сме ги правили,да си кажат истинските майстори-крадци как им носиха краднати нещица и те ги разглобяваха и копираха.Че за това си имаше и специална Централна развойна лаборатория по електроника/!!!/ с шеф,имащ средно образование - икономически техникум,ама наш,проверен другар.
    И като дошли гадните японски капиталистини и ги завели у Правец,те вместо да си глътнат езиците от галактическия размах и успехи,деликатно казали,че в Япония такъв завод се прави в град с голямо население и с близки образователни центрове.
    А за другата гордост пък - електрокарите и мотокарите,може да се напише многотомник в раздела *Хумор и сатира*.

  74. 74 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Без вярата , че сме били на върха и сме правили компютри, че сме имали космонавти , че сме живели достойно през социализма ... много трудно ще тръгнем напред и "да бъдем пак каквито бяхме" = това ни е помогнало през Възраждането, така ще се възродим и сега.
    —цитат от коментар 65 на dark'star


    Нещата които са ни нужни са:
    1) Вярата в собсвените ни сили тук и сега (а не в миналото)
    2) Възможността да се взимат собствени и добре осъзнати решения- какво да работиш, къде да живееш, с кого да живееш, каква музика да слушаш, какви филми да гледаш, каква храна да ядеш, как да се обличаш и т.н.

    Като следствие ще дойде осъзнаването, че:
    3) При равни други условия с нищо не сме по-тъпи и по-лоши от останалите европейци и можем да достигнем тяхното ниво на съществуване и държавност

    Заради извергите от БКП, 45 години България беше откъсната от останалия свят.
    Така че нямаше начин да научим нещо от останалия свят, да обменим опит, да направим ефективна научна колаборация, да видим тяхната култура и да разпространим нашата.
    Нямаше как да взимаме собствени решения- вместо мене местния изверг от партията да решава къде да живея?!?

    Ето заради това трябва да се изучават престъпленията им

    Порусначен народ- слаба държава
  75. 75 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    До коментар [#18] от "Голямото прочистване":
    "помним, че освен Комунистическа партия съществувахме и ние , обикновенните хора. Вие Нашия живот искате да изтриете от историята или да ни представите както някакви орки или роби на нещо. Ами не съм съгласен!"

    Ако приемем , че си бил наистина "обикновен" човек , значи не си осъзнавал , че си роб и имаш робско съзнание.
    Затова според библейската притча Моисей е водил народа 40 години до Обетованата земя , докато не е умрял последния роден в робство.
    Робът винаги ще гледа на своето робство с носталгия.



  76. 76 Профил на kqv22356908
    kqv22356908
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Гнусни,жалки кремълски пачаври!Гънат се като гювендии,та дано господарят им ги забележи и да им даде по нещо...НЯКОЙ ДЕН ЩЕ БЪДЕ ИЗДИГНАТ ПАНТЕОН НА ПРЕДАТЕЛИТЕ НА БЪЛГАРИЯ!КАНДИДАТСТВАЙТЕ ОЩЕ ОТ СЕГА,ПРЕДАТЕЛИ,НЯМА ДА ИМА МЯСТО ЗА ВСИЧКИ ВИ-САМО ЗА НАЙ-ИЗЯВЕНИТЕ!

  77. 77 Профил на Conservative Future
    Conservative Future
    Рейтинг: 1460 Неутрално

    Тоталното отрицание и изключване отделни периоди от историята и изключването им от учебните програми води до изкривяване на историческата истина. Трябва да се изучава и периода от преди 9 септември 1944 година такъв, какъвто е, със закона за защита на нацията и много други.
    —цитат от коментар 31 на voyko


    Този период не е спрял да се изучава, не се притеснявай. За комунистическите престъпления обаче досега в учебните програми място нямаше.

    Формулата за спасение на Европа и на България: християнство, патриотизъм, капитализъм. Другото е от лукавия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK