Първанов прогнозира предсрочни парламентарни избори заедно с местния вот догодина

Първанов прогнозира предсрочни парламентарни избори заедно с местния вот догодина

© Георги Кожухаров



Възможно е ГЕРБ да предизвика предсрочни парламентарни избори, които да се проведат заедно с местния вот догодина, смята президентът от 2002 до 2012 г. Георги Първанов.


"Не е изключено да се опитат, ако питате мен, познавайки вече тактическите похвати на г-н Борисов, на г-н Цветанов, нищо чудно те да слеят местните с парламентарните избори", коментира Първанов пред Би Ти Ви.


На въпрос за съвместното бъдеще на партията му АБВ и БСП той посочи, че явяването им заедно на едни предстоящи избори "по-скоро е необходимо, отколкото възможно". "Аз като човек, който е правил най-големите коалиции в България, твърдя, че това е необходимо условие. Но дали ще се случи не може да се каже", добави той. По отношение на изборите за Европейски парламент, които са и най-близките, Първанов е на мнение, че те няма да са за това кой колко депутати ще изпрати в ЕП, а ще са сблъсък между ляво и дясно и между идеите за промяна на статуквото.




Бившият председател на партия АБВ коментира и въпроса за Истанбулската конвенция, като посочи, че е на консервативни позиции и гледа с подозрение на опитите да се вкара темата за трети пол, еднополови бракове и т.н. "Вътре (в конвенцията – бел.ред.) 56 пъти се говори за насилието над жени. Очевидно обаче някой се опитва да вкара по втори начин и другия проблем. Дайте да направим едно допитване по темата да има или не еднополови бракове", предложи той.


На въпрос за преговорите между Атина и Скопие за името на Македония Първанов каза, че трябва да има и съгласуване с България, а страната не бива да бъде безучастна. "Като погледнете името Северна или Горна Македония, то включва и Пиринския край. Претенциите към България висят някъде в пространството", смята той. Според него деблокирането на преговорите между Гърция и Македония е резултат от "по-скоро западен натиск, даже презокеански".


"На мен ми липсва в българската дипломация поставянето на нашите проблеми. Вие да сте чули някой да говори за тракийските бежанци", попита Първанов и добави, че за сравнение Турция поставяла "железни опорни точки".

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2876 Неутрално

    Вместо да се прави на пророк за Първанов е най-добре да се скрие някъде и както до сега да се грижи за руските интереси.

  2. 2 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 2805 Весело

    ......ааааа ПЪРВАНКАТА е ГОЛЕМА РАБОГА.......!!!!!!......МАТРЯЛА си го ХАРЕСВА...........само ме е ЯД за ГОЛЕМИЯ ШЛЕМ.......!!!!!?????.....разсъхна се НЕЩО.........некой ни ЗАВИДЕ/от въд океана......разни сенатори там дето и НА СЪН СЕ СТРЕСКАТ ОТ РУСНАЦИТЕ....../

    България .....!!!!!.... на ТРИ .....ПИТИЕТААА......!!!!...
  3. 3 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1930 Неутрално

    АБВГЗ - резултатът от усилията на специалиста по история на БКП.

  4. 4 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    Верни работи говори Първанов. Тая сутрин и Лукарски каза, че е против конвенцията. Чакам новината от Дневник...

  5. 5 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4131 Неутрално

    Абе Гъзпром не си ли търси комисионите от този?

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  6. 6 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 2844 Неутрално

    ГЕРБ нямат интерес от предсрочни избори. Два пъти номера мина, но трети път може и да не мине. Освен това няма индикации за разрив коалицията ГЕРБ и патриотите, пък и вътре в коалицията на патриотите въпреки слуховете, че Валери Симеонов щял да подкрепи Истанбулската конвенция.

  7. 7 Профил на vno13551887
    vno13551887
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Каква файда от нови избори като пак същите ще се наредят. България има нужда от промяна на политическата система. Президентска република например. Да се явят ББ, Първанов, Корнелия и Румен Радев на едни избори.

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Весело

    Чак догодина?

    Баце требе да "осребри" ПреЦедателството о'време, щото мат'рялът е като маймунките - помни сал докато му врат под носа бананата.
    Ама па от другата страна Го подпират и Му го завират с оная Стамбулска пущина.

    Та явно зависи как ша я отиграе Баце тая лимонка с пущината.
    Но секак требе да стане по-брЪже.
    Може би началото на ноеврий. Да поведе Баце антикомунистите баш на историческата дата ...

  9. 9 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 882 Неутрално

    До коментар [#6] от "voyko":

    ГЕП е целево създадена шайка за плячкосване на кохезионни фондове - като спрат фондовете ще изчезне и ГЕП.

  10. 10 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Много се надявах, че Гоце ще унищожи БСП-то, както Костов унищожи СДС-то, но за съжаление не се получи. Иначе БСП събра почти милион на миналите избори, никога няма да се коалират с Гоце или Дончева.

  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Весело

    До коментар [#6] от "voyko":ГЕП е целево създадена шайка за плячкосване на кохезионни фондове - като спрат фондовете ще изчезне и ГЕП.
    —цитат от коментар 9 на telqk

    Ми точно и затова трЕбе да стане по-брЪже.
    Гербавите са си първосигнално моментно ориентирани, та затова при задаващото се спихване на еврофондовете ударно да оберат "последно десет" с последна "половинка мандат" и после - кой от къде е и кротко си храносмила сужука ...

  12. 12 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#10] от "bwy56537275":


    Много се надявах, че Гоце ще унищожи БСП-то, както Костов унищожи СДС-то, но за съжаление не се получи. Иначе БСП събра почти милион на миналите избори, никога няма да се коалират с Гоце или Дончева.
    —цитат от коментар 10 на bwy56537275


    Що па не? Като се изцепи някой "никога", та ме досмешава.
    Предпоставките са налице и те се появиха с оттеглянето на старите кучета. Та не бъди краен, те бяха и пак ще бъдат в парламента...виж, за други едни не съм сигурен.

  13. 13 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 1195 Любопитно

    Каква файда от нови избори като пак същите ще се наредят. България има нужда от промяна на политическата система. Президентска република например. Да се явят ББ, Първанов, Корнелия и Румен Радев на едни избори.
    —цитат от коментар 7 на vno13551887


    Това не са ли "същите"?

  14. 14 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#11] от "xm...":

    Така е....ако и хъбчето стане, ...ех...ще настане такъв живот...

  15. 15 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    Гражданоселтаците окрадоха много и сега е им е важно да задържат окраденото. Покрай европредседателството примката около вождя малко се позатяга. Смяната на властта за някои ще е драма, но циркът ще продължи като цяло.

  16. 16 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    ГЕРБ нямат интерес от предсрочни избори. Два пъти номера мина, но трети път може и да не мине. Освен това няма индикации за разрив коалицията ГЕРБ и патриотите, пък и вътре в коалицията на патриотите въпреки слуховете, че Валери Симеонов щял да подкрепи Истанбулската конвенция.
    —цитат от коментар 6 на voyko

    Според мен господин Борисов, респ. ГЕРБ спечелиха четири поредни парламентарни избори, като последните три бяха предсрочни. Утвърждава се трайна печеливша стратегия.

  17. 17 Профил на aboto
    aboto
    Рейтинг: 488 Весело

    Каква файда от нови избори като пак същите ще се наредят. България има нужда от промяна на политическата система. Президентска република например. Да се явят ББ, Първанов, Корнелия и Румен Радев на едни избори.
    —цитат от коментар 7 на vno13551887



    До коментар [#7] от "vno13551887":

    Румен Радев , Деси Радева ... НСО ?!?!?!

  18. 18 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2210 Весело


    Отдавна не бяхме чували президента Първанов. Нали с пълна уста не се говори....

  19. 19 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1848 Неутрално

    До коментар [#7] от "vno13551887":


    Каква файда от нови избори като пак същите ще се наредят. България има нужда от промяна на политическата система. Президентска република например. Да се явят ББ, Първанов, Корнелия и Румен Радев на едни избори.
    —цитат от коментар 7 на vno13551887


    Много странно поставяте въпроса, все едно не ние ги избираме, а ни падат с поредния дъжд.
    Ами работата е сравнително проста - докато има хора които да гласуват за изброените по-горе и допълнени и със светли личности като тези от ГЕРБ, ОП ( един Каракачанов колко струва:)) и подобни, дотогава такива ще ни управляват такива хора.
    Ако мерилото е това което ни докара до главите Първанов, би трябвало не два пъти да е президент, а да е в панделата, ама...на, говори ни от екрана и щедро раздава мъдрости.

  20. 20 Профил на vno13551887
    vno13551887
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#19] от "tsvetko_51":

    А за кой да гласуват? Некакви предложения? Като идеш в магазина и има 5 вида хлеб купуваш измежду наличния.

  21. 21 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    "Дайте да направим едно допитване по темата да има или не еднополови бракове", предложи той."

    Няма проблем. Това всъщност би било въпрос за промяна на чл. 46 ал. (1) от Конституцията на Република България. Веднага след ратификацията на Конвенцията на Съвета на Европа за превенция и борба с насилието над жени и домашното насилие. Да не се объркват нещата, защото те нямат нищо общо.

  22. 22 Профил на vno13551887
    vno13551887
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#13] от "plamen_b":

    Същите са, но не е сигурно че ще управляват пак ГЕРБ, т.е. може да се случи некаква промяна - дали хубава или лоша не се знае, но раздвижване, освежаване. Това е така защото народът би подкрепил за президент различно лице от гербаджийските, но не и различна партия на тоя етап (нема коя). Така че президентската република е добър вариант - премахва нуждата от управленски коалиции с извиване на ръце и борба за постове, дава възможност за промяна в управлението, узаконява и без това лидерската власт у нас и пр.

  23. 23 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Неутрално

    До коментар [#11] от "xm...":Така е....ако и хъбчето стане, ...ех...ще настане такъв живот...
    —цитат от коментар 14 на ВЕЛКОВ

    Хъбчето ...
    Хъбчето дори да стане - няма да е чак толкова скоро. И при всички случаи ще е тегаво, защото е резултантно и единствено зависещо от процеси, които са на съвсем друго ниво.
    Та като реалност естетсвено не се вписва в местните сужукарски мазни борби.

    Засега цялата сага с "хъбчето", та до "ХъбЪТ" се сервира на мат'ряла болгарский е в чисто пропагандна копаня. И така и ще си остане дори ако Баце вземе, та - О,чудо! - издрапа целий мандат и се стигне дори до редовни избори.

  24. 24 Профил на О, ко ма напрай!
    О, ко ма напрай!
    Рейтинг: 1927 Неутрално

    Гоце му се ядат дренки.

  25. 25 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Любопитно

    До коментар [#21] от "Един препатил":

    Ами като нямат нищо общо, що да ратифицираме конвенцията? Да направим референдума и готово.

  26. 26 Профил на bwy56537275
    bwy56537275
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#21] от "Един препатил":

    Аз предлагам допитване дали да избесим всички политици, съдии, прокурори, висши държавни чиновници, кметове и общински съветници, които не могат да докажат доходите си.

  27. 27 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    До коментар [#7] от "vno13551887":

    Каква файда от нови избори като пак същите ще се наредят. България има нужда от промяна на политическата система. Президентска република например. Да се явят ББ, Първанов, Корнелия и Румен Радев на едни избори.
    —цитат от коментар 7 на vno13551887


    Вижте сега - напоследък чувам на няколко пъти да се споменава "президентска република". Страхувам се разговорът да не тръгне както този за мажоритарните избори. Дайте да дадем, другари - ама после не знаем какво сме искали. За да се говори за президентска република трябва да са ясни най-малко две неща. Какво и как. Какво - за каква президентска република иде реч защото те са няколко вида. Едно е в САЩ, друго във Франция, трето в Русия. Как - не става така с едните голи избори. Президенстката република означава подготовка на изцяло нова Конституция и свикване на Велико Народно събрание. Та ако някой предлага президентска република нека помисли и да ни каже какво и как предлага пък тогава може и да помислим.

  28. 28 Профил на vno13551887
    vno13551887
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#27] от "Един препатил":

    "Каква" - нека народът реши на референдум, заедно с въпроса "дали". А "как" - ще се намери начин, стига желание да има, това е формалност.

  29. 29 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    До коментар [#25] от "ВЕЛКОВ":

    До коментар [#21] от "Един препатил":Ами като нямат нищо общо, що да ратифицираме конвенцията? Да направим референдума и готово.
    —цитат от коментар 25 на ВЕЛКОВ


    Не бързайте да пишете. Конвенцията ще я ратифицираме или не (най-вероятно - да) след като Конституционният съд каже дали тя противоречи или не (най-вероятно - не) на Конституцията. Моето лично предположение е, че ако Конституционният съд постанови, че Конвенцията не противоречи на Конституцията то предложението за провеждане на референдум няма да бъде прието от Народното събрание и то ще ратифицира Конвенцията. По моему това е и правилно да се случи. След което всички ще се кротнем по този въпрос. Тази Конвенция обаче няма нищо общо с еднополовите бракове. В нея за еднополови бракове въобще не става дума. Ако някой иска в България да се разрешат еднополовите бракове (аз лично не виждам от какъв зор) то той трябва да предложи промяна на чл. 46 ал. (1) от Конституцията. Тази промяна може да бъде направена след допитване (референдум), за каквото говори президента Първанов. А защо той иска да прави такова допитване аз не мога да Ви отговоря - трябва да го питате него.

  30. 30 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    До коментар [#28] от "vno13551887":

    До коментар [#27] от "Един препатил":"Каква" - нека народът реши на референдум, заедно с въпроса "дали". А "как" - ще се намери начин, стига желание да има, това е формалност.
    —цитат от коментар 28 на vno13551887


    Ето виждате ли как грешите? Президентската република е промяна на формата на държавно устройство и на държавно управление. А формата на държавно устройство и на държавно управление може да се променя само от Великото Народно събрание. Референдум по въпрос от компетентност на Великото Народно събрание не може да се прави.

  31. 31 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#29] от "Един препатил":

    Бря, аз да не бързам да пиша, а той може. Нищо, че борави с вероятностен апарат, като разузнавач, дето не е сигурен в информацията и си слага ламарината...
    Да ти кажа, най-вероятно/дето ти викаш/, няма да се ратифицира ИК. Баце е страхлив и хитър като стадо лисици...Ще се скрие и зад КС и зад евентуален референдум догодина, при изборите... за да се оправдае пред началниците...
    Не го ли дешифрирахте за толкова години, не е чак толкова сложна личност...

  32. 32 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    До коментар [#31] от "ВЕЛКОВ":

    До коментар [#29] от "Един препатил":...Да ти кажа, най-вероятно/дето ти викаш/, няма да се ратифицира ИК. Баце е страхлив и хитър като стадо лисици...Ще се скрие и зад КС и зад евентуален референдум догодина, при изборите... за да се оправдае пред началниците...Не го ли дешифрирахте за толкова години, не е чак толкова сложна личност...
    —цитат от коментар 31 на ВЕЛКОВ


    А-а, по въпроса за Бойко Борисов въобще не може да има спор. Можем само да гадаем какъв финт ще се опита да приложи. И най-вероятно няма да го отгатнем - ще измисли възможно най-голямата глупотевина. Каквато натвори с президенстката кандидатура на Цецка Цачева и с предсрочните избори.

  33. 33 Профил на vno13551887
    vno13551887
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#30] от "Един препатил":

    Не, виждам как ти грешиш. Великото Народно събрание само ще формализира решението и желанието на народа.

  34. 34 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 2210 Неутрално

    До коментар [#33] от "vno13551887":

    Предлагам малко четиво за да не си говорим на различни езици.

    Конституция на Република България - по-специално чл. 1 и чл. 158 ÷ 162
    http://www.parliament.bg/bg/const

    Закон за пряко участие на гражданите в държавната власт и местното самоупрравление - по-специално чл. 9
    https://www.lex.bg/laws/ldoc/2135636485

  35. 35 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#5] от "Messerschmitt":

    Амчи, те си ги взеха от КТБто.

  36. 36 Профил на ralita68
    ralita68
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#28] от "vno13551887":

    Оф, като знам капацитета на „народа”....

  37. 37 Профил на vno13551887
    vno13551887
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#34] от "Един препатил":

    Несериозно е да се мисли че можем да обявим президентска република без допитване до народа, пък ти си тълкувай конституцията както искаш.

  38. 38 Профил на vno13551887
    vno13551887
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#36] от "ralita68":

    Защо, какво не му харесваш? Винаги избира най-малкото зло.

  39. 39 Профил на PETZL
    PETZL
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Гоце Архара, крамълска подлога. За Белене какво ще кажеш? ФОСТАТА

    99,9% от всички хора, умрели от рак, приживе са яли краставици.
  40. 40 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#39] от "PETZL":


    Гоце Архара, крамълска подлога. За Белене какво ще кажеш? ФОСТАТА
    —цитат от коментар 39 на PETZL


    Какво да каже, той няма нищо общо. Не е бил министър-председател. Виж, обаче Бойко плати реакторите...
    Та малко си се объркал...пак...

  41. 41 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Гоце, ненужен и вреден си! Еднопеевският нужник трябва да се изчисти като се изметат л@йната, не като се изринат едните и се насипат други - с абсолютно същия отпадъчен произход!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  42. 42 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6867 Неутрално

    Предсрочни избори догодина са възможни с голяма вероятност

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8452 Неутрално

    Ако Борисов и трети път хвърли оставката, само идиоти могат да гласуват вече за него.

  44. 44 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 8866 Неутрално

    На някои като гоце им се искат предсрочни избори и ги сънуват всеки ден.

  45. 45 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 46 Неутрално

    Предсрочни избори няма да има. Борисов знае, че или ще загуби, или ако спечели няма с кого да направи коалиция. Това е и причината в момента той толкова да толерира патриотите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK