Фронтът на Валери Симеонов настоява Борисов да не се извинява в Скопие за съдбата на евреите

Валери Симеонов

© Надежда Чипева, Капитал

Валери Симеонов



Ръководството на Националния фронт за спасение на България с лидер вицепремиера Валери Симеонов в декларация призова премиера Бойко Борисов да не се извинява за съдбата на евреите от Вардарска Македония и Беломорска Тракия при утрешното си посещение в Скопие. Там Борисов ще участва във възпоменание за жертвите на Холокоста.


Партията на Симеонов обявява, че е "категорично против" Борисов да се извинява за депортирането на евреите по време на Втората световна война от тези територии, контролирани по онова време от Царство България. "Подобно извинение означава, че България и българският народ поемат вината за трагичната съдба на тези хора, изпратени в концентрационните лагери на смъртта. Тоест България ще поеме вината за престъпления, извършени от друг режим и друга държава – хитлеристка Германия", се казва в декларацията.


България спаси всичките свои 48 000 еврейски поданици, но не успя да спре депортирането на други 11 343-ма души от присъединените територии.


В съобщението на Министерския съвет не се съдържа информация за подготвяно извинение на българския премиер, макар че според някои медийни публикации намеренията му са такива. На церемония в Софийската синагога по повод 75-годишнината от спасението на българските евреи Борисов засегна темата с думите: "Съжаляваме, скърбим за тях, но подвигът на българския народ не трябва да се омаловажава заради това."

Коментари (79)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4448 Неутрално

    Точно, браво Валери. Да не говорим, че е нямало Холокост, а при самото транспортиране към трудовите лагери са загивали от студ и болести евреите. Отделно, самите газови камери са служели за обезпаразитяване на лагерниците, за недопускане на епидемии.

    скоростен индекс "Y"
  2. 2 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 482 Неутрално

    Оставка на Валери Симеонов!!!

  3. 3 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 2600 Любопитно

    "На церемония в Софийската синагога по повод 75-годишнината от спасението на българските евреи Борисов засегна темата с думите: "Съжаляваме, скърбим за тях""

    Може би г-н Симеонов не иска да съжаляваме и скърбим за невинните жертви?!

  4. 4 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    До коментар [#2] от "VivaLaVida":

    Оставка - да. За другите си изцепки. Но тук е прав!

  5. 5 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#4] от "paf":

    Оставка за всичките си изцепки и са тази изцепка. Подкрепях го и прелгъщах гафовете му, но този гаф минава границите. Искам го вън от правителството.

  6. 6 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3375 Неутрално

    До коментар [#5] от "VivaLaVida":

    и за какво точно и с какви думи да се извини Борисов ? не беше ли съборена паметна плоча в Израел

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    "Фронтът на Валери Симеонов настоява Борисов да не се извинява в Скопие за съдбата на евреите"

    Браво! Валери Симеонов все повече ми харесва. Бойко не трябва да се извинява , защото по този начин поема вина. Ако се извини , ще приеме тезата на антибългарския македонизъм, че през периода 1941-1943 България е извършила фашистка окупация на Македония.
    България не е виновна за депортацията на евреите от Македония. Евреите не са били български граждани и българските власти не са имали възможност да спрат депортацията.

  9. 9 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#6] от "дерибеев":

    Представяш ли си Валерката ако едни ден недай си боже стане премиер? Ами той ще се скара с една трета от нашите междунардони партньори включително и с Израел. И какъвто му е гнусен речника ще вземе да ни вкара в диппломатическа изолация и криза с други страни. Този трябва да изхвърчи от правителството. Не знам какви д*били могат да гласуват за него.

  10. 10 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3375 Весело

    До коментар [#7] от "VivaLaVida":

    просто ми стана интересно дали имате оформена мисъл Цонева . уви ...

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    "На церемония в Софийската синагога по повод 75-годишнината от спасението на българските евреи Борисов засегна темата с думите: "Съжаляваме, скърбим за тях""Може би г-н Симеонов не иска да съжаляваме и скърбим за невинните жертви?!
    —цитат от коментар 3 на plamen_b


    Защо мислиш така? Ние съжаляваме и скърбим за невинните жертви , но не се ИЗВИНЯВАМЕ за тях , защото не поемаме вина. Това , че България е администрирала територията на Македония няма нищо общо с депортацията на евреите от Македония, защото те не са били български граждани. Германците са разполагали с тяхната съдба , не българите.

  13. 13 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    До коментар [#2] от "VivaLaVida":

    Айде, де!
    Казали сте "А", кажете и "Б".
    Всички сте вече в предизборна кампания.

    https://www.youtube.com/watch?v=tkzLu0ZNV6g&feature=youtu.be
  14. 14 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    Точно, браво Валери. Да не говорим, че е нямало Холокост, а при самото транспортиране към трудовите лагери са загивали от студ и болести евреите. Отделно, самите газови камери са служели за обезпаразитяване на лагерниците, за недопускане на епидемии.
    —цитат от коментар 1 на hamiltonf1


    Човек, за малко да ме вкараш в център шок. Тук малко хора ще разберат подобен черен сарказъм.

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  15. 15 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Ще е добре Симеонов да престане с щуротиите си.
    Направи се на интересен няколко пъти, но вече преигра!
    Да си стяга куфарите за Бургас!

  16. 16 Профил на Schopenberg
    Schopenberg
    Рейтинг: 639 Любопитно

    Странен процес тече в България. Явно Народното събрание се възприема, като СКЪП облагородително-възпитателно-образователна институция за по-изостаналите ни граждани.
    Няма друго обяснение за състава на Парламента, в който се пъчи де що има куцо, кьораво и сакато простолюдие в страната.

    Navigare Necesse Est
  17. 17 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Казах ви, че замириса на избори, а на Далавери не му се излиза от НС. Независимо дали с Болен играят на добър патрЕот–лош патрЕот, важното е, че с подобни изказвания, които подозрително зачестиха, вече се подготвя електората за нови избори.

    А относно поемането на вина/отговорност, безспорен факт е участието на българската администрация в депортирането на евреи от Тракия и Македония. Наречето го второстепенно, помагачество, съучастничество, но е факт! За което България дължи извинение като държава.

    Подобен ход ще ни бъде само от полза, особено на фона на скандала с полския закон за национална памет от миналия месец. Баце изобщо да не слуша Далавери, а да мисли за името и престижа на страната и народа ни както днес така и в бъдеще.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  18. 18 Профил на Реми
    Реми
    Рейтинг: 1122 Неутрално

    До коментар [#5] от "VivaLaVida":

    Т.е., силно копнееш за парламентарна криза. До това води оставката на вице от коалиционен партньор. Бравос!

    Животът е това, което ни се случва, докато правим планове за бъдещето
  19. 19 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#18] от "Kami":

    Бъркаш реализъм с копнеж.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  20. 20 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1662 Неутрално

    Валери ще кешира скандалите, които прави.
    За ГЕРБ ефекта е негативен.

    https://www.youtube.com/watch?v=tkzLu0ZNV6g&feature=youtu.be
  21. 21 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    Човек, за малко да ме вкараш в център шок. Тук малко хора ще разберат подобен черен сарказъм.
    —цитат от коментар 14 на Kami


    Защо мислиш , че бастуна се шегува?

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 2007 Неутрално

    Даже не му е мястото на Борсов на това възпоменание, защото там ще е пълно с провокатори.

  23. 23 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    До коментар [#17] от "c.b.o.":
    "България дължи извинение като държава.
    Баце да мисли за името и престижа на страната и народа ни както днес така и в бъдеще."


    Значи ако Бойко обслужи една лъжа , която злепоставя България и е в услуга на антибългарския македонизъм, той "мисли за името и престижа на страната и народа ни както днес така и в бъдеще."
    Странни разсъждения.

  24. 24 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2445 Весело

    Ако трябва някой да се извинява, това е Симеон Сакскобутготски. Може да вземе и Бойко със себе си, но като бодигард, а не в качеството си на премиер.

  25. 25 Профил на c.b.o.
    c.b.o.
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Значи ако Бойко обслужи една лъжа , която злепоставя България и е в услуга на антибългарския македонизъм
    —цитат от коментар 23 на tacheaux


    Кое точно е лъжа? А отричането на българското участие (под каквата и да е форма) в депортирането на евреи наистина прави услуга на антибългарския македонизъм и на само на него.

    НАЦИОНАЛИЗМЪТ Е ДА СЕ ХВАЛИШ С ЧУЖДИ УСПЕХИ И ДА ОБВИНЯВАШ ДРУГИ ЗА СВОИТЕ ГРЕШКИ
  26. 26 Профил на Нарича се Wornoxmaniak
    Нарича се Wornoxmaniak
    Рейтинг: 699 Неутрално

    Да се извинява. Виновни сме. Така се почва на чисто. Оправдания много, не сме били имали избор. Имали сме закон за защита на нацията, спасили сме когото можем, но това е петно и си остава.

    Извинение.

  27. 27 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#20] от "Paolo Di Canio":

    Само де*или могат да гласуват за Валерката. Вие се подигравате с това как Борисов се изказва, но Борисов никога не би си позволил да се държи просташки като Валерката. За това ще гласуваме за Борисов понеже той е предвидим и има необходимата дипломация и обноски. Валерката все е едно е хванат от джунглата. Харесвах го и преглъщах някой негови дивотии и просташки изказвания, но това не е човек, който заслужава да бъде политик в парламента, да не говорим в правителството.

  28. 28 Профил на Нарича се Wornoxmaniak
    Нарича се Wornoxmaniak
    Рейтинг: 699 Неутрално

    До коментар [#21] от "tacheaux":

    Виж му само аватара и помисли?

  29. 29 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#18] от "Kami":

    Не искам нови избори, но Валерката сам трябва да си подаде оставка. Сигурен съм, че ще се намери някой по-читав от него в партията му да го замести.

  30. 30 Профил на dr_al_hussaini
    dr_al_hussaini
    Рейтинг: 1451 Весело

    Аз не съм много добре запознат с тази част от българската история, но доколкото разбирам българският окупационен корпус е свършил добра работа... :)))))

  31. 31 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4384 Любопитно

    "Фронтът на Валери Симеонов настоява Борисов да не се извинява в Скопие за съдбата на евреите"

    Вчера Борисов в софийска синагога в своята реч използва думите "съжаляваме и скърбим" за тези 11 хиляди евреи пратени в концентрационните нацистки лагери в Полша от новоприсъедините български земи в Тракия и Македония по време на ВСВ... В Скопие може да изрече и извиняваме се за тяхната трагична съдба... Ще видим... днес ще стане ясно какво точно ще каже в своята реч там. Лично аз смятам, че няма да лошо освен съжаляваме да каже още и извиняваме се...

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  32. 32 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8320 Весело

    Къде е опорната то4ка - да се внушава
    ------------
    Валери Симеонов ве4е е уен и красив !!!:)!!!!!!!!

    karabastun1@abv.bg
  33. 33 Профил на Stewie
    Stewie
    Рейтинг: 1486 Любопитно

    има едни такива малки страхливи кученца ,дето много лаят и вдигат врява ,но не хапят ,че и с патриотичната шайка е така

  34. 34 Профил на krf54523578
    krf54523578
    Рейтинг: 207 Неутрално

    От Борисов всякаква глупост може да се очаква. Поначало е груба грешка отиването в Скопие по този повод. А за извинение и дума не може да става. Най-малкото пък да се извинява в държава отровена от антибългарска пропаганда.

  35. 35 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 482 Неутрално

    До коментар [#34] от "krf54523578":

    В България БСП прави по-голяма анти-българска пропаганда с техните господари от Русия.

  36. 36 Профил на feldmarschall
    feldmarschall
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Ако Борисов се извини това ще даде коз на македонистите да направят втора част на "Трето полувреме" - антибългарския филм от 2012г., които ни представят за по нацисти от германците. Никакво извинение - България е нямала думата кой ще бъде депортиран от новоадминистрираните (проформа) земи и въобще кой ще управлява! Това Хитлер съвсем ясно ни го заявява още 1941г., че кое реално ще бъде присъединено към България и кое не, ще се реши след войната и то разбира се само след успешен завършек. Може да сравним нещата с Южна Добруджа, която е фактически присъединена и евреите от Южна Добруджа са считани за български граждани и са спасени за разлика от тези във Вардарска Македония и Беломорска Тракия !

  37. 37 Профил на v.surovina
    v.surovina
    Рейтинг: 495 Неутрално
  38. 38 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2422 Неутрално


    Значи ако Бойко обслужи една лъжа , която злепоставя България и е в услуга на антибългарския македонизъм
    —цитат от коментар 23 на tacheaux

    Кое точно е лъжа? А отричането на българското участие (под каквата и да е форма) в депортирането на евреи наистина прави услуга на антибългарския македонизъм и на само на него.
    —цитат от коментар 25 на c.b.o.


    В Македония всичко е лъжа. Точно в Македония Бойко не трябва пред никого и за нищо да се извинява. Това е противопоказно за "името и престижа на страната и народа ни както днес така и в бъдеще."

  39. 39 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    До коментар [#36] от "feldmarschall":
    "Ако Борисов се извини това ще даде коз на македонистите да направят втора част на "Трето полувреме" - антибългарския филм от 2012г., които ни представят за по нацисти от германците. Никакво извинение - България е нямала думата кой ще бъде депортиран от новоадминистрираните (проформа) земи и въобще кой ще управлява!"

    Това много българи не могат да го разберат. Те си нямат представа антибългаризмът в Македония до какви висоти е достигнал. Ако си подадеш пръста , ще ти отхапят ръката. Точно когато се подписваше договорът за добросъседство, по македонската държавна телевизия се излъчваше антибългарския филм "Трето полувреме".

  40. 40 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3015 Неутрално

    Борисов ще поднесе извинения и Валери ще си остане на поста.
    Тази комбинация политик едновременно срещу политкоректността и срещу Русия е рядкост в България и го прави много ценен.
    Естествено, че с Холокоста не трябва да се заиграва и ББ ще се извини.

    подпис
  41. 41 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 2422 Неутрално

    От Борисов всякаква глупост може да се очаква. Поначало е груба грешка отиването в Скопие по този повод. А за извинение и дума не може да става. Най-малкото пък да се извинява в държава отровена от антибългарска пропаганда.
    —цитат от коментар 34 на krf54523578


    За жалост в България има не малко македонисти, колкото и невероятно да е това. България нищо не прави за отпор на бясната антибългарска пропаганда, която не е преставала и след подписването на договора за добросъседство.
    От българска гледна точка положението в Македония се е подобрило ни най-малко.

  42. 42 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2445 Неутрално

    Бойко обича да се извинява за неща, за които не се чувства лично отговорен, а за своите грешки никога досега не му е и хрумвало да си направи самокритика, камо ли да се извини. Това, че съжаляваме и скърбим за жертвите на Холокоста, не означава, че ние, българите, сме виновни за депортирането на евреите от Одринска Македония. Затоплянето на отношенията ни с Македония не бива да бъде поставяно под риск с присъствието на Бойко на възпоменанието в Скопие. По-добре Бойко, понеже обича да се бърка навсякъде, да подкани Синода ни да не отлага повече признаването на БПЦ като "майка" на Македонската църква.

  43. 43 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 774 Неутрално

    Валерката кърти.
    Ми тя, мАкедониата, си е била новоприсъединена териториес. И не знаеш кой ти е врагъ там. Царските хора - на почит, уважение и защита. Новата колониа: на сапун пълво. Дори Великата Британиа е действала и си действа така. Подсказка: ес българи и румънци - последна ръка отрепки, които да се тероризират, отказват и убиват. и тава ДНЕС!
    САМО ТАКА Е ТРЕБВАЛО ДА БЪДЕ! КРАЛИЦАТА ЩИ СЕ ИЗВИНЕВА ЛИ ЗА УБИТИТЕ НЕГРИ-МАСАИ У КЕНИА? НИКОГА. Евреите у мАкедониата просто са имали лошиа късмет да не са от пичелившата страна. Ами у нациска германиа? Да Ви кажем: 7 /ДА СЕДЕМ1 ЕВРЕЙСКОТО ЛУБИМО ЦИСЛО/ ОТ най-богатите евреи са поискали от Хитлер УДОСТОВЕРЕНИЕ ЗА АРИЙСКИ ПРОИЗХОД. СРЕЩУ КОЕТО СА ИЗБИЛИ КОНКУРЕНСА, ПОДЛОЖИЛИ НА УБИВАНЕ И ГЕНОЦИДЕС ПО-БЕДНИТЕ СИ И БЕЗИМОТНИ СЪВЕРЦИ.
    ИЗВИНЕНИЕ? ОТ ЛЪВЪ, ЧЕ УБИВА АНТИЛОПЕС? ЛУДИ ЛИ СТЕ?

  44. 44 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 1501 Неутрално

    Борисов няма никаква работа във Македония, още по малко пък да се извинява !!!

  45. 45 Профил на Julian Mall
    Julian Mall
    Рейтинг: 1883 Разстроено

    Ако ще се извиняваме да го правим заедно с македонците. Сякаш много от тях не са се възползвали от депортацията на евреите. В тази история невинни няма!

    По-добре миг свобода отколкото живот в робство
  46. 46 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 4140 Неутрално

    Момента не е правилен и ще събуди много лоши настроения и памет !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  47. 47 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8251 Неутрално

    То няма и за какво да се извинява.

  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  49. 49 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    Тънка дипломация, която, за съжаление, не е по силите на премиера

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 900 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    Слагай настроение "саркастично", че тъпаците не те разбират.

  52. 52 Профил на springs
    springs
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Най-сетне доживяхме в първия ред на властта да се появи мъж с топки. При това с мозък-бръснач, знаещ и подготвен.

  53. 53 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1389 Весело

    До коментар [#20] от "Paolo Di Canio":Само де*или могат да гласуват за Валерката.Борисов никога не би си позволил да се държи просташки като Валерката. За това ще гласуваме за Борисов понеже той е предвидим и има необходимата дипломация и обноски. Валерката все е едно е хванат от джунглата.
    —цитат от коментар 27 на VivaLaVida


    Ама верно ли бе! Брей как случихме на премиер шлифован диамант.
    А Вие сте или под 15 години или над 80.

    Натиск, постоянство и търпение.
  54. 54 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Пасах по един друг повод, че Валери Симеонов е самодоволен простак и получих единодушни минуси. Сега виждам, че доста са прозряли това.
    Апропо - както дълбаем историята напоследък - пак нещо ще продадат и ние нищо нама да разберем.

  55. 55 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1389 Неутрално

    И с какво не си съгласен в случая.

    Натиск, постоянство и търпение.
  56. 56 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Струва ми се ,че Боко зорлем се навира между шамарите.

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  57. 57 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    Не му пречете бе? Нека се учи да се извинява. Той и на българския народ трябва да се извини.

  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 582 Гневно

    Публикувано във факти.бг: Правилно ! Българсият народ, жертва на физически репресии и асимилиране от всички негови съседни държави, е бил в своята история пословично толерантен към всички свои малцинства. Дори турците по време на т.н. възродителен процес, осъществен от комунистическата тоталитарна власт, са били принудени единствено да сменят имената си, но не са били обект на физическо унищожение. И въпреки това, под натиска на недоброжелателни към народа ни външни сили Българската държава е системно унижавана и принуждавана да се извинява на всички за всичко ! Това е груба грашка !!! Не България, а Германия създава концентрационни лагери и нарежда на всичките й подконтролни Европейски държави да предадат за депортиране своите евреи. Да не забравяме все пак, че военната окупация на Югославска и Гръцка Македония е извършена от Германия и евреите в тези земи не са били български граждани ! С какви аргументи би могла Българската държава да се възправи срещу Хитлер ?

  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  61. 61 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Спасяването на българските евреи е уникално и задължително. Жени с покъщина и ревящи деца ,събрани по училищните дворове за депортацията трябва да е било ужасна гледка. За благодарност са ни бомбардирали, без да имаме и един войник на фронта. Бомбите са ръсени не над казарми или фабрики, а над центъра на града,върху жилищните квартали. Съвсем целенасочен терор - да се унищожи морала на населението според тогавашната англосаксонска логика. После са ни харизали на Сталин. Кой трябва да се извинява ?

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  62. 62 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 905 Гневно

    няма и за какво да се извинява България като държава - новите територии са дадени за ''администриране'' на България докато свърши войната, но какво реално се случва в тях зависи само и единствено от Германия и това е исторически факт подкрепен с купища документи, Тиквата пак се излага като кифладжия

  63. 63 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 3876 Неутрално

    До коментар [#2] от "VivaLaVida":


    Оставка на Валери Симеонов!!!
    —цитат от коментар 2 на VivaLaVida


    И защо...след последната му изява с руския поп а и сега Симеонов се утвърждава като човек който мисли за държавата си а не е като останалите двама руски патриота...а ти като си си сложил аватар логото на ГЕРБ не мислиш ли, че правиш лоша услуга с личната си неадекватна позиция?

  64. 64 Профил на zarski
    zarski
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не бива да се оплитат македонизма (и нашите реакции към него) и съдбата на евреите от Македония и Беломорска Тракия. За съжаление историческата истина е че тъкмо българската администрация и българските сили за сигурност интернират и депортират еврейските общности, по молба на Германия. Тези земи са тогава част от Царство България. Тогавашното българско правителство е имало всички намерения да депортира евреите и от останалата част на царството, но реакцията на видни политици, църковни деятели и десетки хиляди протестиращи българи ги спира. Точно затова трябва да сме горди- а за македонските евреи се полага да скърбим и да се извиним. Що се отнася за македонистите- българската отговорност за депортацията на македонските евреи им е много свидна защото основата на македонизма си е антибългаризъм. Да се усукваме и да изопачаване историческата истина обаче е изцяло в тяхна полза. Трябва истинско извинение- и напред.

  65. 65 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1413 Неутрално

    До коментар [#9] от "VivaLaVida":

    А ти представяш ли си ако наистина стане как ще изглежда тиквичката пред доста по-обиграния Валерката?
    Правилно се стягате да смяна, а дали ще е Валерката или друг по-зле няма да е.

  66. 66 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    До коментар [#9] от "VivaLaVida":А ти представяш ли си ако наистина стане как ще изглежда тиквичката пред доста по-обиграния Валерката?Правилно се стягате да смяна, а дали ще е Валерката или друг по-зле няма да е.
    —цитат от коментар 65 на One Hour


    Валерката премиер, а Боко министър на младежта и спорта :))

    "Счастье для всех, даром, и пусть никто не уйдет обиженным!"
  67. 67 Профил на onemanband
    onemanband
    Рейтинг: 1616 Неутрално

    Ако се извини , ще приеме тезата на антибългарския македонизъм, че през периода 1941-1943 България е извършила фашистка окупация на Македония.България не е виновна за депортацията на евреите от Македония. Евреите не са били български граждани и българските власти не са имали възможност да спрат депортацията.
    —цитат от коментар 8 на tacheaux


    Ограмотявайте се.
    Казано е в около 500 документа (издадени са), включително точни разписания на "акциите", гарите, пунктовете за съсредоточаване, кое отделение от Комисарството по еврейските въпроси коя махала да блокира и от кои адреси да "вдигне" евреите - с най-големи подробности.

    Толкоз ...

    Кажи ми ,КОЙ ти плаща Гранта, та да ти кажа какво си...
  68. 68 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1878 Весело

    ноо се извинявам, ама тоя цирк с извиненията към Македония, за КОЙ ПЪТ БЕ другари... да сте чували нещо за фарсовете

    16.01.2013
    Коритаров изтрещя: Поиска България да се извини на Македония за евреите

    "...Журналистът Георги Коритаров втрещи премиера Бойко Борисов, като поиска някой представител на българското правителство да отиде в Македония и да се извини за депортираните евреи. „За какво да се извиняваме, за това, че сме спасили 50 000 български евреи ли“, попита Бойко Борисов. Той припомни, че ние сме единствената държава, спасила своите евреи по време, когато нацистка Германия е господар на цяла Европа. Дания е спасила 400 евреи и това се счита за геройство, каза Борисов..."

  69. 69 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 1878 Весело

    след последната му изява с руския поп а и сега Симеонов се утвърждава като човек който мисли за държавата си
    —цитат от коментар 63 на BiGman1


    големи сладурчета сте тва мильоционерите, да знаеш... но добре, ше гласуваме за Далаверко вместо за г-н Цветанов, щом настоявате :)

  70. 70 Профил на objective
    objective
    Рейтинг: 582 Любопитно

    До коментар [#64] от "zarski":

    Съгласен съм с написаното от Вас, но с две забелжки: 1. За каква "молба" на Германия говорите ? Германия окупира тези земи и ги предава на България за администриране и тя не моли, а нарежда на своя подизпълнител без българско гражданство, без да изяснява и обяснява на когото и да е в света, че възнамерява да ги избива в тези "трудови" лагери !
    2. Българското правителство трябва да изрази своите съболезнования, но не и да се извинява за физическото унищожение на тези хора, в което България не само че не е съпричастна, но не е дори предварително уведомена за това . Нещо повече, България е единствената страна-съюзник на Германия, която не само че не й предава своите еврейски граждани, но отказва да участва във военни действия на нито един фронт !
    И за награда САЩ и Великобритания бомбардираха гражданите на столицата ни, а Кремъл нареди да бъдат избити, както в страната, така и по фронтовете в боеве с германците десетки хиляди българи, при това не само политци ! За това има ли кой, ако не да ни се извини, поне да ни поднесе своите съболезнования ?

  71. 71 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    До коментар [#3] от "plamen_b":

    Между съжаление и извинение има огромна разлика.

  72. 72 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    Въпросът за депортацията на евреите от окупираните от България - Вардарска Македония и Западна Тракия е изключително спорен и не може без историческа дискусия да се предприема каквото и да е извинение. А защо няма извинение за доказания сръбски и югославски геноцид над българското население в Македония в продължение на десетилетия ?

  73. 73 Профил на antonio_vivaldi
    antonio_vivaldi
    Рейтинг: 2980 Неутрално

    Вие чули ли сте Франция и Италия да са се извинили за това че режимите във Виши и Сало са депортирали евреи ? Няма извинения ,защото тези режими са били фактически марионетни и под контрола на германците и от друга страна не са покривали цялата територия на държавите.

  74. 74 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Ако отива да се извини,значи има уговорка да умие имиджа на Царя. Да не забравяме,че той е и Кохари толкова колкото и Сакскобургота.

  75. 75 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 509 Неутрално

    До коментар [#31] от "Иво":

    А имаш ли представа, че до този момент американски президент не се е извинил на Япония за атомните бомби над Хирошима и Нагасаки... Обама бе тръгнал да смотолявя чак сега след 70 години..
    Турция още не признава албанския геноцид от ПСВ макар да изтребиха милиони невинни (доказано) за кеф.. както и за съдбата на тракийските българи...
    Новият световен ред - мачкай и давай смело.
    А и извиненията нямат ефект, но е политическо поемане на вина случила се отдавна и с други виновници, но факт по време на война всичко е позволено..
    Бойко да се извини ли сега на наследниците на император Никифор, че му клъцнал Крум черепчето?

  76. 76 Профил на nik_77.
    nik_77.
    Рейтинг: 836 Неутрално

    Наместникът на Хитлер в България Адолф Бекерле пред съветското следствие:
    "По нареждане на Хитлер постигнах изселването на 14 000 до 15 000 евреи от Македония и Тракия. По мое искане те бяха транспортирани в Полша. По-нататъшната им съдба ми е неизвестна" Край на цитата. Бекерле е осъден на затвор в СССР, но още през 1955 г. е освободен, пуснат по живо по здраво и се завръща в Германия. Едва в края на 1966 г. го арестуват, но до осъждане така и не се стига. /Според "Дойче веле"/

  77. 77 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    ТАСС 0.2

    СССР съжаляваше за колаборационизма си с Германия до 22.6.1941
    и заслужи всички заслуги.

    Но не получи доволно признание за великото начинание.
    За съжаление.

  78. 78 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3643 Неутрално

    UNITED EU UNION

    Като си казал...
    Извинение и напред.

    Царството да си вземе териториите и този път умната ;)

    До коментар [#64] от "zarski":
    ...

  79. 79 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3055 Неутрално

    Патреотито пазят Боко като зеница. Че без него вече само в канала могат да се излеят. И с него ще е същото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK