Каракачанов е убеден, че казармата ще се върне

Красимир Каракачанов

© Юлия Лазарова

Красимир Каракачанов



Убеден съм, че няма да е далече денят, в който ще разискваме връщане на наборната военна служба, каза министърът на отбраната Красимир Каракачанов. Думите му бяха в отговор на въпрос на Джейхан Ибрямов (ДПС) за планираната от правителството доброволна военна служба.


Според Каракачанов доброволната военна служба ще реши проблема с недокомплекта в армията, който е 5600 души, и ще спази конституцията, в която е записано, че защитата на Отечеството е дълг на всеки българин. "Подобен проблем с недокомплекта има в армии на богати държави, които плащат много по-добри възнаграждения на своите военнослужещи и им осигуряват много по-добри социални придобивки", каза още министърът на отбраната. Според него някои от страните решават този проблем, като връщат наборната военна служба, и даде пример със скандинавските държави, а страни като Турция, Гърция и Дания дори не са премахвали наборната военна служба.


"Правителството прецени да даде възможност на онези млади български граждани, които имат желание доброволно да получат подобно военно обучение в редовете на армията в рамките на определен период, да усвоят знания и умения, за да се подготвят след това да бъдат зачислени за резерва. Някои от тях ще придобият и звания в сержантския състав или офицерски звания според подготовката, която получат", обясни плановете Каракачанов.


Джейхан Ибрямов каза, че изказванията на Каракачанов са популистки и в нито един стратегически документ не се говори за доброволна или наборна служба, а за доброволна военна подготовка. Много добре осъзнавате, че попълването на недокомлекта няма да се случи по този начин, каза Ибрямов и добави, че за обучаването не един войник са нужни 2 години, а не 6 или 9 месеца.

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на честита промяна
    честита промяна
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Тоя не спря да дрънка глупости.

  2. 2 Профил на Voiko
    Voiko
    Рейтинг: 987 Неутрално

    Ако искаме да имаме армия, донаборната служба май ще трябва да се върне.

  3. 3 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 761 Неутрално

    Ако може и запаса да се върне. И Каракачанов - в запас за 1 месец.

    The best way to predict the future is to invent it.
  4. 4 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 994 Неутрално

    То хубаво, ама гледайте да не сложите в ръцете на цигани и турци автомати, че хептен ще я втасаме.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  5. 5 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Добрата новина е, че ТОЙ повече няма да се върне...

  6. 6 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2871 Весело

    Глупоста и популизма нямат край др.каракачанов!Вместо да направите нормална платена армия ..вие искате да похарчите нахалост 3 пъти повече пари за"придобиване на военни умения"!На това ще ви се смеят дори в Свазиленд!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  7. 7 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Без пари забрави .1500 лева и войската ти става двойна.Иначе ,ще останете само ти и шкембето .

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  8. 8 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 1944 Неутрално

    Ибрямов и добави, че за обучаването не един войник са нужни 2 години, а не 6 или 9 месеца.
    _________________
    Днешните бойци на Ал Нусра си играят от 3-4 годишни с Автомат Калашников и на 18-19 години имат повече боен опит от мириканските делти,тюлени и т.н. преди да ги уволнят с почести!
    За да имаме боеспособна армия подобна на Швейцарската , трябват по 10-15 години развитие на масовия спорт за деца и внимателен подбор на донаборници за елитни части.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  9. 9 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 656 Неутрално

    Първо нема пари.
    Второ - има ли смисъл от второ...

  10. 10 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1861 Неутрално

    Още си спомням двете години казарма. И как трябваше да спрем гърците и турците на Стара планина за 24 часа, докато дойдат руснаците. Дано да не се върне по този начин.

  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4044 Любопитно

    "Според него някои от страните решават този проблем, като връщат наборната военна служба, и даде пример със скандинавските държави, а страни като Турция, Гърция и Дания дори не са премахвали наборната военна служба."

    Това е така, примерно Швеция наскоро върна наборната служба, обаче тук има едно голямо НО... можем ли да сравняваме България с Швеция или Дания във военната област, във военното обучение, в условията в които се обучават военните в Швеция и Дания и тези в които ще се обучават българските военни!? Същото и Гърция и Турция, там армията им е много по-развита и организирана от нашата... така, че преди да връщате казармата в България помислите първо как да направите така, че нашата казарма, военно обучение, въоръжение, битови условия и т.н да са сравними с тези в Дания, Швеция, Гърция и Турция.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2152 Гневно

    "няма да е далече денят, в който ще разискваме връщане на наборната военна служба, каза ...Красимир Каракачанов"

    Ако някой си позволи да направи това, убедена съм, че младите здрави мъже в България ще изчезнат за 60 секунди.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  13. 13 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1687 Неутрално

    Колкото по-бързо този ужасно посредствен и крайно неподготвен за тази работа човек изчезне, толкова по-добре ще бъде не за армията а за всички ни.
    Да отива при Сидеров, да му подпява колко велик е джуджи и как обгрижва Крим.

  14. 14 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7209 Неутрално

    Той да спре да дрънка с тази казарма, че ще изчезнат и останалите млади от България.

  15. 15 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1315 Весело

    Ще се върне в кухата му къртуна!!!

  16. 16 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 459 Неутрално

    И как по-точно?
    Всички ще отидат да учат ВИШУ та да се отърват от казармата.
    Или пък да работят в Германия за 12 години.

    Тоя спокойно може да прогони всички младежи в чужбина. То и без това много не са останали, ама при една такава простотия...

    и какво ще научат, като то пари за обучение НЯМА. То и въоръжение НЯМА. Ама Каракачанов на гол тумбак чифте пищови ииии то акобеше кат яденето и пиенето нямаше начин да се не справи

  17. 17 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    Значи ще имаме два вида доброволци. По-хитрите платени. По-глупавите - неплатени.

  18. 18 Профил на Калник
    Калник
    Рейтинг: 695 Неутрално

    "и ще спази конституцията, в която е записано, че защитата на Отечеството е дълг на всеки българин"

    По тази логика излиза, че и жените трябва да ходят казарма. То не че не биха били по-добри бойци от министъра-шкембе, ама все пак...

  19. 19 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5165 Неутрално

    Нищо не е изпълнил Каракачана, само лала по телевизиите и гони рейтинг

  20. 20 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 838 Весело

    Тоя МинистЕр е голям майтапчия!
    Обещай по една по-специална цигара, и бройката ще се вдигне!

    Да разлая троловете!!
  21. 21 Профил на planovik
    planovik
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Още си спомням двете години казарма. И как трябваше да спрем гърците и турците на Стара планина за 24 часа, докато дойдат руснаците. Дано да не се върне по този начин.
    —цитат от коментар 10 на stedim


    Дори и сега да ги задържим за 24 часа,руснаците може и да не дойдат.

  22. 22 Профил на авторът
    авторът
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    Каракачанов също така е убеден, че комунизмът ще се върне. Поне работи за това. Молодець!

  23. 23 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 769 Неутрално

    "няма да е далече денят, в който ще разискваме връщане на наборната военна служба, каза ...Красимир Каракачанов"Ако някой си позволи да направи това, убедена съм, че младите здрави мъже в България ще изчезнат за 60 секунди.
    —цитат от коментар 12 на etty1


    След това дамско обяснение на съвременния млад български "мъж", мисля няма какво повече да се каже...
    :)
    Да са ни живи и здрави!

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  24. 24 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 684 Весело

    Тази торба с л@@@@ да ми падне само десет дена *запас*,че да види!

  25. 25 Профил на angeles
    angeles
    Рейтинг: 1315 Весело

    До коментар [#24] от "tedif":И гола глава🤣🤣🤣

  26. 26 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 1519 Неутрално

    Шкембе войвода иска да даваме за армията 2% от БВП но не за технологии а за радост на старшините.

    подпис
  27. 27 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 198 Неутрално

    Г-н Карачанов, моля спрете да говорите глупости и започнете сериозно да се занимавате с армията ни, която в момента нито може да си изпълнява задълженията към НАТО, нито да ни защитава границите.

    За казарма е абсурдно да се говори при положение, че 2 самолета вече не могат да бъдат купени цяла година.

  28. 28 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#4] от "БМЗ":

    Те едно време имаха автомати в ръцете си.
    Дори сега някои от тях имат в редовете на БА... и още не сме я втасали.
    Но от параноици, които търсят проблемите там където ги няма, наистина можем да се видим в чудо...

    "More Majorum"
  29. 29 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иво":

    Изказванията на министъра са популизъм.
    В Дания наборна казарма няма или поне това което е там едва ли може да се нарече наборна и казарма... става дума за попълване на редовете на армията на лотариен принцип, което няма задължителен характер и се отнася за малък процент от младежите на наборна възраст.. нищо общо с желанието на министъра..

    Турция от друга страна има такова географско положение, че подържането на силна армия е просто необходимост...

    Могат да се изброят много такива примери с всяка от държавите сочени за пример от премиера..но като популист той се хваща за малките детайли, игнорирайки цялостната картина..

    "More Majorum"
  30. 30 Профил на Lumberjack
    Lumberjack
    Рейтинг: 285 Неутрално

    До коментар [#18] от "Калник":

    Ще се изненадаш как сред жените могат да се намерят добри бойци..най малкото по-добри от министъра..

    "More Majorum"
  31. 31 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Лично аз съм "за", но няма да стане. Народът масово ще се юрне да кръшка от военната повинност, я с фалшиви болести, я с емиграция или откровено бягство нейде по света. Ще почнат казуси за нарушение на личните права и прочие дандании. Просто не трябваше да се премахва военната служба, а да се престуктурира формата, да се затворят излишните казарми, а останалите да се модернизират. В името на демокрацията прецакахме бая полезни неща, а сега...как беше, мъж дето не служил и жена дето... и т.н.

  32. 32 Профил на Strygalldwir
    Strygalldwir
    Рейтинг: 660 Неутрално

    То хубаво, ама гледайте да не сложите в ръцете на цигани и турци автомати, че хептен ще я втасаме.
    —цитат от коментар 4 на БМЗ


    По време на моята военна служба (преди около 20 години), циганите и турците бяха едни от най-съвестните войници, и най-малко се оплакваха от работа и наряди.

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  33. 33 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4044 Любопитно

    До коментар [#27] от "Nestea":

    Именно, и аз писах за това в моя коментар [#11]. Да предположим, че България върне казармата, къде ще отидат тези хиляди новобранци, като ние дори нямаме казарми!? Под открито небе ли ще спят? С какво ще се обучават, като нямаме достатъчно оръжия? С дървени автомати ли!? С шпертплатови танкове и мобилна артилерия ли? За да се върне казармата трябва да има условия за самите войници, ако няма такива условия тогава за какво изобщо ще я връщаме?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4044 Разстроено

    До коментар [#33] от "Иво":

    А, за авиация ще използваме хвърчила сигурно... шегувам се, но иначе е тъжно положението в родната ни армия. :-(

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4044 Любопитно

    До коментар [#29] от "Lumberjack":

    Да, съгласен съм с вашето мнение.

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  36. 36 Профил на imaligoogle_hr
    imaligoogle_hr
    Рейтинг: 374 Любопитно

    До коментар [#12] от "etty1":

    Защо сам мъже?
    Нали се борехте за рвноправие?

  37. 37 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    Чета, чета и си викам —егати мрънкалата!

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  38. 38 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 198 Неутрално

    До коментар [#33] от "Иво":

    Това е само малка част от проблемите, които ще има. Отедлно трябва да се правят прегледи, разпределения по гарнизони и списък с младите. Тук идва друг въпрос - кои набори ще получат повиквателни? 1980-1994 вече са със семейства, кариера и ипотеки и са гръбнака на икономиката, а някои от тях са в чужбина.

    Подкрепям г-н Карачанов за доброволното обучение само ако другите проблеми с армията биват решени, иначе да се дават пари 18-годишни да си играят на войници, докато професионалистите ни нямат амуниции е кощунство.

  39. 39 Профил на palivec
    palivec
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Как да коментирам този полу-идиот ?

  40. 40 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1183 Весело

    "няма да е далече денят, в който ще разискваме връщане на наборната военна служба, каза ...Красимир Каракачанов"Ако някой си позволи да направи това, убедена съм, че младите здрави мъже в България ще изчезнат за 60 секунди.
    —цитат от коментар 12 на etty1


    И с право.

  41. 41 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    Как така донаборниците в Гърция и Турция например не бягат масово в чужбина, за да скатаят казармата? Как така в тези две страни, в които не е имало планова икономика младите мъже, могат да отидат в казармата, въпреки, че в Турция се женят рано? Как така в Израел могат да служат и мъже и жени и икономиката не им е пропаднала и страната им не се е обезлюдила от бягащи донаборници?
    Как така в България за всяко нещо само се хленчи и се търси оправдание, защо да не стане?
    Питам по принцип, дали ще се мрънка за казармата или ще се скимти жално заради неправилно паркирала кола, реакцията е винаги една и съща. Вопъл и стенания ...

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  42. 42 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 3199 Неутрално

    Ако извращенията над младежите в казармата ги прави мъже патриоти, то какво ли ще направи от девойките жени патриотки. Няколко изнасилвания, може би?

  43. 43 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4195 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иво":

    Още като студент имах възможността да се запозная с шведския вариант на наборна служба. Тя е нещо като академична година с ограничени часове в клас и на полигон, условията за спане и храна са комфортни, след 5 следобед се обличаш в цивилни дрехи и излизаш. "Голямото изпитание" бяха два двуседмични лагера навън, един зиме, един през лятото, нещо като практически учения.
    Именно армията създава в Швеция туристическите спални по малките населени места, от които по-късно се организира Федерацията на хостелите (тя се разраства и в големите градове). Те са отворени за хората като евтини форми за туризъм през времето когато в тях няма военни.

  44. 44 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1183 Разстроено

    [quote#23:"traveler1"][/quote]След това дамско обяснение на съвременния млад български "мъж", мисля няма какво повече да се каже...
    :)
    Да са ни живи и здрави!

    Да ве,то щото ако имаше начин навремето щеше да идеш в казармата.Ако е така,ти си кръгъл идиот.Я питай синчетата на другарите навремето що не ходеха да служат?
    Или ако няма накъде бяха пощаджии и тем подобни служби.Ае марш с глушостите-възможно най-малоумното загубено време...

  45. 45 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 948 Неутрално

    Ибрямов и добави, че за обучаването не един войник са нужни 2 години, а не 6 или 9 месеца._________________Днешните бойци на Ал Нусра си играят от 3-4 годишни с Автомат Калашников и на 18-19 години имат повече боен опит от мириканските делти,тюлени и т.н. преди да ги уволнят с почести! За да имаме боеспособна армия подобна на Швейцарската , трябват по 10-15 години развитие на масовия спорт за деца и внимателен подбор на донаборници за елитни части.
    —цитат от коментар 8 на comandante vs либерални ентусиасти&корпократи


    Когато един американски тюлен или нещо подобно бъде уволнен с почести може да си сигурен,че е изпратил при девиците поне десетина вражески бойци.В добрите армии тренировките и ученията са по-трудни и тежки от бойните мисии.Освен това в случай на война нито ще има време за мобилизация,нито има нужда от масови армии,Плюс това реалистичните сценарии за война,в която България участва са
    1.Участие в операции на НАТО и евентуално бъдещата армия на Европейския съюз с експедиционни части.
    2.Много малко вероятен-ако бъдем нападнати борба за господство във въздуха ,като постигналия го просто ще унищожи противника от въздуха.
    3.Също много малко вероятен-ракетни удари,като според резултата една от страните ще наложи примирие.
    И при трите възможности няма да действаме сами,а заедно със съюзниците от НАТО.

    В случай,че по някаква причина не можем да разчитаме на НАТО,единствения начин за гарантиране на националната ни сигурност с оглед възможните противници е създаването или придобиването на ядрено оръжие и носител,който да преодолее гарантирано вражеската ПРО и вариант на сдържане с гарантиране на нанасяне на недопустими щети на врага.
    При всички случаи наборна армия е безполезна.

  46. 46 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 769 Неутрално

    [quote#23:"traveler1"]
    —цитат от коментар 44 на Димитър Димитров
    След това дамско обяснение на съвременния млад български "мъж", мисля няма какво повече да се каже...:)Да са ни живи и здрави!Да ве,то щото ако имаше начин навремето щеше да идеш в казармата.Ако е така,ти си кръгъл идиот.Я питай синчетата на другарите навремето що не ходеха да служат?Или ако няма накъде бяха пощаджии и тем подобни служби.Ае марш с глушостите-възможно най-малоумното загубено време...[/quote]

    Можех! Имах успех, и се искаше да подпиша договор с някой завод, че ще работя след института 5г в него и нямаше да ходя казарма.
    Е, не подписах договор, и отидох в казармата, и не умрях там, колкото и да ми беше тегаво новобранството! :)

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  47. 47 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 198 Неутрално

    Как така донаборниците в Гърция и Турция например не бягат масово в чужбина, за да скатаят казармата? Как така в тези две страни, в които не е имало планова икономика младите мъже, могат да отидат в казармата, въпреки, че в Турция се женят рано? Как така в Израел могат да служат и мъже и жени и икономиката не им е пропаднала и страната им не се е обезлюдила от бягащи донаборници?Как така в България за всяко нещо само се хленчи и се търси оправдание, защо да не стане?Питам по принцип, дали ще се мрънка за казармата или ще се скимти жално заради неправилно паркирала кола, реакцията е винаги една и съща. Вопъл и стенания ...
    —цитат от коментар 41 на DDR


    В Гърция и Израел се водиш подлежащ за войник докато не си навършил 25 години и 26 години за Израел.

    Гърците, за да отбият службата, стават студенти и карат бакалавър, магистратура и след това докторатура. Този номер се прави или в самата Гърция, или в другите членки на ЕС.

    Израел е в такава ситуация, че на техния народ им се налага да бъде обучен и постоянно в готовност за мобилизация. Същото важи и за Турция. И за двете държави е въпрос на оцеляване да имат многочислена редовна армия и голям запас.

    В държавите с наборна служба винаги се вземат хора след като са завършили гимназия, защото като цяло един келнер/барман не предоставя големи ползи на икономиката. За един човек с висше образование и на възраст 27-28 това не важи.

    С една дума, г-н Каракачанов говори глупости. Ние не сме Гърция, не сме Турция и не сме Израел. Ако това бъде прието (което е малко вероятно), ще станем страна с много студенти, а останалите тук и градящи бъдеще ще бъдат наказани. Кой млад мъж със стабилна работа би я оставил за една година, за да изкарва минимална заплата? Кой работодател би търпял това?

  48. 48 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5338 Неутрално

    Безсмислено време, скъпо и неефективно ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  49. 49 Профил на objektivist96
    objektivist96
    Рейтинг: 486 Весело

    Каракачанов живее в някаква друга,паралелна реалност...

  50. 50 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2551 Неутрално

    [quote#47:"Nestea"][/quote]

    Няколко доуточняващи въпроса:
    1. Защо и е на Гърция да подържа армия по-мощна от българската. Реално, никой не я заплашва - на севрните си граници има три беззъби умиращи държави, Турция е в НАТО. Значи гърците са големи тъпаци или имат спасителни планове за бързо запустяващите територии на север от техните граници?
    2. Как така въпреки скатаването, все пак гърците успяват да окомплектоват и подържат над 130 000 мирновременна армия?
    3. цитат "Кой млад мъж със стабилна работа би я оставил за една година, за да изкарва минимална заплата? Кой работодател би търпял това?"
    Как е бил решен този проблем до 1919 година и после до 1947 година в България (в Княжеството а после и в Царството). Било е капитализъм с пазарна икономика и многодетни семейства? След ПСВ за определен период от време почти сме нямали армия под одръжие, но е имало трудова повинност.

    Im Kapitalismus wird der Mensch durch den Menschen ausgebeutet; im Sozialismus ist es umgekehrt. "Gleichberechtigung ermöglicht Freiheit, weil Ungleichheiten nicht negiert werden. Gleichstellung ist Gleichmacherei, die den Menschen nicht mehr in seiner Individualität, sondern nur als Vertreter eines Kollektivs wahrnimmt"
  51. 51 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тоест някой ден ще напечатат календари с година 1900 и нещо си.
    Хмък.

    властта ражда паразити
  52. 52 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 309 Весело

    отношението към наборната военна служба като индикатор за интелекта на индивида

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  53. 53 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1029 Неутрално

    Депутатът от ДПС по-подготвен от вицепремиера

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  54. 54 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2782 Неутрално

    Десет каси бира на който убеди Министъра да направи едно набиране или една лицева опора.

  55. 55 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 198 Неутрално

    До коментар [#50] от "DDR":

    1. След 2012, Гърция е критикувана от ЕС, ЕЦБ и МВФ за огромния си военен бюджет.

    2. Самият министър си го каза - "по-добри социални придобивки". Другото е по-голям бюджет за реклама. Всички държави с професионална армия рекламират както всяка частна фирма. БА не го прави. Ако г-н Каракачанов вдигне заплатите до едно 1500-1800 лв, предлножи добри пенсии и даде недвижима собственост след пенсиониране, този проблем ще бъде решен.

    Впрочем, мислех че говорим за наборниците а не за професионалистите?

    3.Защот сравнявате една аграрна икономика със съвременната? България през 2018 е различна от преди 100 години. Най-малкото, тогава не е имало същото ниво на потребителски кредит и изискванията към работната сила са били други. Ако тогава най-големият син е можело да отиде и да бъде войник, защото в къщата са бащата и 5-те братя, то сега това няма как да стане. Нито българина има по 5 деца, нито живее на село и се изхранва от земята, нито е изключен от икономиката по този начин.

  56. 56 Профил на Christian Kolev
    Christian Kolev
    Рейтинг: 220 Неутрално

    На някого май му се харчат милиарди за ремонт на казарми. Ама само ще засили емиграцията на млади момчета...

  57. 57 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2152 Разстроено

    До коментар [#23] от "traveler1":

    Това любезно наречено от Вас "дамско" обяснение е логично и прагматично. Не се отнася нито до псевдомачизъм, нито до псевдопатриотарство. Армията не разполага със средства, с материална база и въоръжение, още по-малко с качествено ръководство. Ако погледнем управляващите в кабинета и в парламента, с ниво под морското, кой здрав, образован и перспективен млад мъж ще рискува физическото и психичното си здраве, дори живота си и за каква кауза, особено ако е и пацифист?! Войната е отвратителна отживелица и тези които я подклаждат, никога не рискуват собствените си животи, нито тези на децата си. Не твърдите, че министърът ще даде пример като изпрати несъществуващия си син в армията, нали?

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  58. 58 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 535 Весело

    Аз пък съм убеден, че казармата ще се върне, когато изчезне големия шкембак на агент Иван и той си възвърне младежката форма....

  59. 59 Профил на ultra_61
    ultra_61
    Рейтинг: 535 Весело

    [quote#45:"slonsco"][/quote]

    ++++++++++++++++++++++!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  60. 60 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    И Ибрямов, който и да е тоя не е наясно. С техниката или ставаш наясно за шест, девет месеца или никога не схващаш за какво става дума. Нещо като шофирането.

    А кретениите на Каракачанов са добре известни.

    И откъде ще намери тъпи фатмаци за новата казарма?
    Иначе съм навит да получават 180 лева като старите фатмаци.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  61. 61 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1365 Неутрално

    До коментар [#45] от "slonsco":

    Всъщност това напълно си важи и за преди 89-та.
    Без ядреното оръжие на сесесерето можехме да издържим около ден, два на една от многото турски армии.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  62. 62 Профил на Aletheya
    Aletheya
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Целта е да се 'санират' едни милиарди и за непрофесионална армия .Целта не е да се изгради по образец боеспособна и работеща армия. Такива като Каракачанов освен да пазят артелната вероятно друго не са правили ако въобще са отбивали военна служба.Думата ми е за наличните войници , които в момента са една пародия.Някакви уредени бройки , някакви роднински назначения за да се източват държавни пари. в мисии , които изобщо не се помага НАТО И САЩ ,а напротив тези хора спят по едни бази от които не излизат. Това не е битката на цивилизациите ..Извинявайте много ама съюзническите сили са тези ,които работят в Кандахар Кабул и Ирак. Нашите хубостници не са излизали от базите 6 месеца и смятат това за курорт с преференции на роднински принцип.

    Както един военослужещ се изрази.Та щом това е професионалнат ани армия представете си Каракачановият вариант.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK