Правителството не даде заем на БДЖ, търси се цялостно решение

Владислав Горанов

© Цветелина Белутова, Капитал

Владислав Горанов



Отложихме частичното решение на проблема със заема на БДЖ, за да намерим цялостно такова в близките 10 дни, каза министърът на финансите Владислав Горанов след заседанието на правителството. Днес кабинетът трябваше да гласува допълнителни плащания от централния бюджет по бюджета на Министерството на транспорта за предоставянето на възмездна финансова помощ на "Холдинг БДЖ".


Първоначалната идея беше да се отпуснат 20 млн. лв., колкото е сумата, запорирана от съда в сметките на "БДЖ Пътнически превози" по искане на международните кредитори. Част от сградата на централата на железницата, която е паметник на културата, е обявена за продажба от частен съдебен изпълнител. Премиерът Борисов вчера е казал, на пролетния бал на КРИБ, че ще бъдат отпуснати 103 млн. лв., колкото е остатъкът на задължението по заема.


"Цялостно решение се търси. Това означава интензивни разговори с облигационерите, от които ще се опитаме да постигнем по-добър резултат като цяло за компанията и да уредим еднократно окончателно всички взаимоотношения по повод на изтегления през 2007 г. облигационен заем в размер на 250 млн. лв.", каза Горанов, като уточни тези разговори да останат конфиденциални, докато не намерят решение.


Трябва да се знае от всички български граждани, които искат да ползват железницата, че общите разходи на пътническите превози са около 250 млн. лв. на година, от които от собствени приходи са около 50 млн. лв. 200 млн. лв. са от данъците на българските граждани, каза още Горанов. Според него, ако смятаме, че трябва да продължаваме да имаме атрактивни железници, трябва да инвестираме много. Горанов каза още, че е готов да подкрепи търг за нов подвижен състав на железниците, ако решението на правителството за него и за концесията за летище София са в един ден. Правителството планираше да погаси заема на БДЖ с парите от концесията за летището.

Коментари (47)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    ЗАКРИВАЙ!

    The best way to predict the future is to invent it.
  2. 2 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 1444 Весело

    Тури му пепел, то(БДЖ) сажди си има.

  3. 3 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5524 Неутрално

    Много с ни умни Оправниците. На рамо да си ги носим !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  4. 4 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 456 Любопитно

    ЗАКРИВАЙ!
    —цитат от коментар 1 на EU defender

    То това е най-лесното.
    А някакво по-смислено решение?

  5. 5 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2096 Неутрално

    До коментар [#4] от "Panda":

    200 милиона на година ти ли ще ги плащаш?

    The best way to predict the future is to invent it.
  6. 6 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 3035 Неутрално

    Цялостно решение :)

    Демек да му изплатите всички дългове и после наново да почне да трупа :)

  7. 7 Профил на 2011
    2011
    Рейтинг: 452 Неутрално

    Всичко е описано как и кога се прави и какво се получава. 200 000 хвърлени по релсите са необоснован разход.

  8. 8 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    Само фалит ще го оправи. 200 милиона пара от данъци всяка година, а те си заработват само 20% от разходите.
    Виновни били обаче автобусаджиите.
    Из страната се разхождат влакове с по 2-3 вагона теглени от локомотиви за по 50 вагона.
    Ще се появят други оператори, ако не има и други видове транспорт.
    Аман от харчене на пари за неефективни дейности.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  9. 9 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 456 Любопитно

    До коментар [#4] от "Panda":200 милиона на година ти ли ще ги плащаш?
    —цитат от коментар 5 на EU defender


    Ами давам ги.
    По същия начин по който ги дават данъкоплатците в Германия, Франция, Италия, Австрия, Швейцария, Чехия, Полша, Литва ...
    Но трябва ефективно управление, а не мафиотския клан Пеевски-Борисов-Московски-Владимиров.

  10. 10 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1602 Неутрално

    Усетихте се, че сте за смях, но и за смях не сте, защото пилеете нашите пари и сте за затвор! Тази грозна история с източване на БДЖ трае десетилетия. Стотици милиони изчезват без резултат, Бако щедро обещава нови стотици по балове и вечеринки, но няма пари за култура, образование и здравеопазване, а точно това КРЕЩЯЩО ЛИПСВА и на премиера, и на цялото правителство! Имате само неутолим апетит за пари.
    Махайте се некадърници!
    Стабилно забихте държавата на дъното на Европейския съюз, но щедро обещавате да строите новата АЕЦ Белене, която ВЪОБЩЕ НЕ Е НУЖНА на България!!!
    Нужна е на Русия и вие сте първите слуги, които се притичате с нови милиони и МИЛИАРДИ да подпомагате руската икономика!
    С неграмотен премиер друг резултат е невъзможен!

  11. 11 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#4] от "Panda":

    НЕМА ТАКОВА!
    САМОТО БДЖ СЪЩЕСТВУВА, ЗА ДА СЕ КРАДЕ, ДА СЕ ПОРЪЧВА И ДА СЕ ПЛАЩАТ КОМИСИОННИ НА КОЙТО ТРЕБВА.
    ВЕЧЕ НЕ СТАВА ЗА ПРЕВОЗ НА ХОРА. СЪЩИНСКА КОЧИНА.
    АЗ ЛИЧНО СЪМ МУ ОБЯВИЛ БОЙКОТ.
    ЗАКРИВАЙ И ФАЛИРАЙ. ДА ни се махне тоз камък от шията.

  12. 12 Профил на Martin Kralev
    Martin Kralev
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#9] от "Panda":

    Ми не си прав.
    Тук железниците са за социалните..
    Миналата седмица в Испания платихме 190 евро за 3ма от Барселона до Валенция и обратно.

    380 лева за 350 км.

    Железницата е часна, не държавна и е на печалба!

  13. 13 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3183 Неутрално

    "общите разходи на пътническите превози са 250 млн. лв. на година, от които от собствени приходи са около 50 млн. лв.; 200 млн. лв. са от данъците на българските граждани, каза още Горанов. "

    Значи билетите за пътуване по българските железници трябва да поскъпнат 5 пъти, за да не са на загуба. При тази евтиния сега няма пътници пък какво остава , ако поскъпнат драстично. Да проучат , да видят дали навсякъде по света държавните железници са дотирани . Ако някои се самоиздържат , да почерпят опит и да видят как са постигнали това.

  14. 14 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    До коментар [#9] от "Panda":

    Сигурен ли си. Иди да видиш какви са им цените на билетите (понякога самолетните ги конкурират) и колко частни оператора се движат по релсите им. С какво качество им е подвижния състав.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  15. 15 Профил на tamplierr
    tamplierr
    Рейтинг: 473 Разстроено

    Всичко е в управлението .Всяка държавна фирма се точи с корупциони схеми на близки до ГЕРБ„БСП„ДПС„ПФ .НЕК„БДЖ ит... е пълно с калинки на сладки служби с големи зплатки ,но малцина разбират от работата си .Рибата е вмирисана от главата драги г-н Горанов

    Уновундобългарин -Закон за защита на държавата ЗЗД .Цецка Цачева ”Невинаги корупцията е престъпление”Отбор три Шушани-Бойко,Цацаров,Пеевски .Лудоста е пътят към ВЕЛИЧИЕТО
  16. 16 Профил на PisnaMi
    PisnaMi
    Рейтинг: 1552 Гневно

    Днес ли решиха хрантутниците, че трябва да се търси цялостно решение?
    Тогава да си върнат заплатите, откакто са на държавни постове.

  17. 17 Профил на Дундурук
    Дундурук
    Рейтинг: 582 Неутрално

    До коментар [#5] от "EU defender":

    Еми като са дали печелившите неща от железниците на частниците тъй ши е тя. Щом толкова фирми се натискат при товарните превози, значи има файда.

  18. 18 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 548 Неутрално

    До коментар [#9] от "Panda":

    Железниците са ефективни ако линията е не по-малко от 800 км и разстоянията между спирките да е 120-150 км. Както и ако голям пътнико-поток мин 500 пътника на час
    А ние нямаме такива разстояния и такъв поток. При добри магистрали и автобусен парк нишата на късите разстояния е окупирана от тях. Не е все едно дали ще качиш 50 или 500 пасажера.

  19. 19 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1749 Неутрално

    Голяма част от населението разполага с леки коли и не използва услугите на БДЖ. Далеч по-бързо е да се качиш са колата с цялото семейство и за 3 часа да пропътуваш от Бургас до София за общи 30-40 лв разход. Обратният вариант е да платиш по 25-30 лв за билет за всеки пътник и да се клатиш в умрелия влак 8 часа.

    Докато БДЖ не предложи сериозно подобрение на услугите и условията си, няма да има напредък. Вагоните са 40-50 годишни, прозорците им не се затварят, елементарни щори или завеси няма. В повечето купета няма електрически контакти, а за интернет в самия влак дори не можем да мечтаем. Климатиците все още са мираж, а зимата трябва пътниците да носят дебели кожуси и лопати да ринат снега, влизащ през прозореца.

    Преди няколко месеца ми се наложи да пътувам от София до Бургас и реших да използвам спален вагон, но билет можеше да се купи само в една посока. Реших в Бургас да си заверя билета за другата вечер отново със спалния вагон. Когато пристигнах, отидох до гишето и получих забавен отговор - спални места няма, всички са заети още преди дни. Побеснях. Взех си място в обикновено купе, защото трябваше да се връщам. На връщане приказвах с един от дежурните във влака и той ми каза, че още преди време имало планове да се създаде обединена система на БДЖ в реално време, с която да си вземеш билет в две посоки, без да чекираш на всяка гара. Така всеки може да си купи спално място отиване и връщане наведнъж. Но в момента такава система няма - не е сигурно, че ако пътуваш през лятото със спален вагон до морето, ще имаш спално място, за да се върнеш по същия начин, защото там в Бургас местата най-вероятно са разпродадени. Това е само един от примерите за "модерността" на БДЖ. Не сме мръднали и метър от социализъма насам.

    Друг проблем - дългите пътувания. Не може да пътуваш от Варна до София 11-12 часа, от Бургас до София за 8 часа. Вече сме 21 век, а не 18-ти. Парните влакове отдавна са в историята. Подобни абсурдни пътувания се предприемат само от няколко типа хора - отпускари, семейства с много деца, безработни, пенсионери. Активното работещо население не се качва на влаковете, няма излишно време. С автобус пътят е само 5-6 часа. С лек автомобил е 3-4 часа. Кой е толкова луд да пътува редовно с влака, ако не бяха евтините билети и отстъпките?

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  20. 20 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Ми не си прав.Тук железниците са за социалните..Миналата седмица в Испания платихме 190 евро за 3ма от Барселона до Валенция и обратно.380 лева за 350 км.Железницата е часна, не държавна и е на печалба!
    —цитат от коментар 12 на Martin Kralev


    Ами излиза 61,75 лв. в една посока на човек. При тяхната средна заплата какъв е проблемът.
    А и RENFE си е държавна.
    Знаеш ли къде са най-скъпите билети за ЖП транспорт?
    Във Великобритания, където няма държавен оператор.
    Само дето се отчита като грешка наложеният там модел и тече обществен дебат за нуждата от връщането на силна държавна компания

  21. 21 Профил на skomina
    skomina
    Рейтинг: 760 Неутрално

    ЗАКРИВАЙ!
    —цитат от коментар 1 на EU defender


    Имало навремето един Добри Търпешев. В политбюро на БКП, ако не се лъжа. Много народен човек, ама в учението не го е докарал и до прогимназия по мерките от 1947 г.
    Та този титан на интелекта, на едно събрание казал- "Да разрушим другари царските железници и да си построим работнически."
    Васил Коларов обаче, ако и комунист е учил малко повече от него. Колко малко, колко повече и къде всеки може да разбере.
    Та същият казал - Ако по акъла на такива ще се водим, някой друг да заеме моето място...

  22. 22 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 456 Любопитно

    До коментар [#9] от "Panda":Сигурен ли си. Иди да видиш какви са им цените на билетите (понякога самолетните ги конкурират) и колко частни оператора се движат по релсите им. С какво качество им е подвижния състав.
    —цитат от коментар 14 на zz_s


    За коя страна ми говориш!

  23. 23 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    А като опердашите и парите от летището към какво смятате да се насочите ???

  24. 24 Профил на zz_s
    zz_s
    Рейтинг: 1111 Неутрално

    И аз не разбирам защо трябва да се финансира бездънната каца с парите от концесията на летището. Те ще си свършат и това ще е.

    "Терминът "русофоб" е измислен от руснаците и техните мекерета, за да дамгосат българските патриоти, поставящи интересите на България над интересите на Русия."
  25. 25 Профил на balgariez
    balgariez
    Рейтинг: 1029 Весело

    Шитнете БДЖ-то посредством акции на борсата, с активите и пасивите. Нали тъй се правеше при капитализма като се дири повечко капиталец ?! След което акционерният съвет ще реши как да оправи каквото може.

  26. 26 Профил на Моа Преател Тайпи
    Моа Преател Тайпи
    Рейтинг: 0 Неутрално

    часна
    —цитат от коментар 12 на Martin Kralev


    Ъ?

    яж бахур
  27. 27 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8788 Неутрално

    Могат да започнат с оставката на този разбойник Владимир Владимиров.

  28. 28 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Браво на Горанов. Това е правилното решение.

  29. 29 Профил на chinaski
    chinaski
    Рейтинг: 373 Неутрално

    ГЕРБ 10 години не можаха да намерят решение за БДЖ, сега за 10 дни ще го вършат?!!!Пак ще им дадат пари да закърпят положението, докато шефовете там крадат и лъжат, като уволняват читавите хора, а пазят нефелните и крадливите, покорни люде!
    Цялата им работа е такава на герберите - некадърна и по комунистчески свършена - отлагане и снишаване!

  30. 30 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3841 Неутрално

    Разрешената от Брюксел държ. помощ за БДЖ е 170 млн лв, с които да се покрият дългове към кредитори. В началото на т. г. правителството е отпуснало заем от 31 млн. лв на БДЖ със срок на връщане до края на 2020 г.
    Борисов бил обещал, че ще бъдат отпуснати 103 млн. лв., колкото е остатъкът на задължението по заема. И тъй като финансовата помощ е възмездна, да попитам - срищу какво? Срещу бизнесплан, реформи, задължителна смяна на мениджърския екип, начело с Владимиров, или само срещу обещанието, че последният няма да набляга толкова на футбола... Защото някой разумен човек вярва ли, че т. нар. правителствена "помощ" ще бъде върната при сегашното управление на компанията?

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  31. 31 Профил на Tzariqt e Gol
    Tzariqt e Gol
    Рейтинг: 232 Неутрално

    До коментар [#29] от "chinaski":

    Какво решение да намери ГЕРБ като БСП през 2007 взима заем за БДЖ от 250 милиона лева, който още не може да се върне? БСП погреба БДЖ. Всичко които гласуват за БСП да престанат да го правят.

  32. 32 Профил на happystory
    happystory
    Рейтинг: 703 Неутрално

    Приватизация или консеция.

  33. 33 Профил на Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Содом и Гомор кРаят на джендъризма
    Рейтинг: 1667 Весело

    До коментар [#9] от "Panda":

    Цената на билетите трябва да покрива разходите а не да се плаща и от тези които ползват и от онези които не ползват. Другото е комунизъм. А комунизма знаем до какво води. Примери бил дори и в наши дни.

    In a time of universal deceit telling the truth is a revolutionary act
  34. 34 Профил на today
    today
    Рейтинг: 991 Неутрално

    Цялостното решение е сериозна реформа и частна собственост, държавната я разхищават чиновниците. Не казвам, че са корумпирани и ощетяват компанията със стотици милиони ;) просто нещата очевидно не вървят добре.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  35. 35 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 873 Неутрално

    Проблема е ,че загубите на БДЖ-Пътнически превози , заложени от т.нар. социален транспорт, допреди частично се допълваха от печалбата на БДЖ-Товарни превози, но и него го докараха, до такова състояние, че трудно си поддържа собствената рентабилност. По спомен около 2004 год. дотацията от държавата беше около 80 мил. лв.

  36. 36 Профил на Неизвестен извършител
    Неизвестен извършител
    Рейтинг: 748 Весело

    До коментар [#19] от "Lou":

    "... реших да използвам спален вагон, но билет можеше да се купи само в една посока."
    Аз пък купувах билет за спален вагон София - Варна от Централна гара. Нямаха места, но служителката звъня в други две софийски бюра за продажби - НДК и още някъде - и ми ангажира място. Те в един столичен град не могат да обменят информация, ти между София и Бургас питаш...

  37. 37 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#4] от "Panda":НЕМА ТАКОВА!САМОТО БДЖ СЪЩЕСТВУВА, ЗА ДА СЕ КРАДЕ, ДА СЕ ПОРЪЧВА И ДА СЕ ПЛАЩАТ КОМИСИОННИ НА КОЙТО ТРЕБВА.ВЕЧЕ НЕ СТАВА ЗА ПРЕВОЗ НА ХОРА. СЪЩИНСКА КОЧИНА.АЗ ЛИЧНО СЪМ МУ ОБЯВИЛ БОЙКОТ.ЗАКРИВАЙ И ФАЛИРАЙ. ДА ни се махне тоз камък от шията.
    —цитат от коментар 11 на scott



    Начи, ти че си му обявил бойкот няма никакво значение. В Бразилия пък богаташите, за да избегнат задръстванията летят с хеликоптери, но милионите нямат избор и се превозват с традиционен транспорт.
    Та и пътническият ЖП-транспорт. Как ще пътуват до Пловдив учениците и работещите от Крумово и другите села. Нарочно давам този пример, защото имаше реални протести точно от тези села, когато за кратко бяха спрели жп транспорта поради нерентабилност. Същото важи и за София. Не искате да се пълни със "селяни" , псувате колите от Перник и околните села, които ви задръстват столицата, но като лишиш хората от един основен транспорт тези проблеми ще се засилят. Да не говорим, че България не е само София и зимните и морските курорти. Какво правим с милите ни съграждани от такива екзотични населени места като Пали Лула(има такава гара). Зарязвате ги в една друга държава не България защото за тях транспорта до близкия град може да е веднъж дневно или дори седмично. А за да стигнеш до София ще трябва да си отделиш няколко дни, и да сменяш транспорти. Това в 21 в.

  38. 38 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#35] от "encor3":

    Без социаната роля на железниците тури им пепел. До морето можеш да стигнеш и с автобус, ако по някаква причина не можеш или не искаш с кола. Та дори и със самолет вече. Смисълът на жлезницата е точно осигуряване на транспорт за тези, които нямат този избор. Ако щеш дори, да осигури консилидиране на населението.

    А, че се управлява некадърно и крадливо това е ясно.

  39. 39 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 873 Неутрално

    До коментар [#38] от "anton83":

    Точно. И за това единствената им "клиентела", която търпи условията на пътуване е тази, която не може да си позволи по-качествен транспорт.

  40. 40 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ами не само. Все още си пътуват студенти пък и нормални работещи хора, особено пътуващите по работа. Примерно, всяка сутрин от Пловдив пътуват учителки за Белово и селата по линията.
    Иначе да.Положиха се успешно целенасочени усилия пътуването с влак да бъде нещо неприятно, за сметка на автобусният транспорт.

  41. 41 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Само да помогна на незнаещите - "Цялостно решение" значи "Търсим начин да откраднем още пари под претекст, че помагаме на БЦЖ".

    Сега поне Винету няма кой да обвини понеже последните 10 години управлява само той...

  42. 42 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#37] от "anton83":

    Ще пътуват с автобуси... По-вероятно - с микробуси...

  43. 43 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4226 Неутрално

    Според моето скромно мнение ситуацията в БДЖ е неспасяема!

  44. 44 Профил на tie_interceptor
    tie_interceptor
    Рейтинг: 385 Неутрално

    До коментар [#40] от "anton83":

    Аз все още използвам понякога спалните вагони, когато трябва да пътувам сам, защото може да поспиш през нощта. Стига да не ти се падне някоя дъскорезница в купето, което се случва все по-често, имайки предвид увеличаващата се възраст на пътуващите...
    Въпреки това не мисля, че има бъдеще за пътнически ЖП транспост в България.
    За да може да конкурира автобусния транспорт, трябва или да предлага по-добро услуга или по-ниска цена.
    С ниска цена, явно не може да се издържа, а цената на по-добрата услуга ще е непосилна за потенциалните пътници.
    С кола за 4-ма пътуващи е по-евтино и по-удобно.
    А все по-често се намират самолетни билети София - Варна до 100 лв.

  45. 45 Профил на anton83
    anton83
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#42] от "tie_interceptor":


    До коментар [#44] от "tie_interceptor":

    Не става с бусчета, защото не навсякъде им е изгодно на частниците да има редовни линии. Има населени места по линиите, в които автобус идва от големия град един път през деня, като тогава е и връщането. Неудобно. Но достатъчен е примерът, който дадох по-горе с крумово, голямо село съвсем близо до Пловдив, оказва се, че няма достатъчно удобен транспорт извън ЖП. Какво говорим, дори за град като Пазарджик, на 120 км по магистрала от София, автобусите те свалятна макдоналдса на километри от града. От там трябва някой да те чака или да се обаждаш на такси. Частната фирма ще търси възможно най-голямата рентабилност без да се интересува от нуждите на хората, пък и не е и длъжна. Да не говорим и, че железницата с ползване на карта излиза много по-евтино от автобусите.

    Пътуването с кола също не е 100 процентова алтернатива, да не говорим, че не са малко хората, особено по малки населени места, без автомобили или, на които би им излязло скъпо едно редовно пътуване с кола. Освен това всеки с кола води до задръствания, паркиране, където ти падне, смог и псуване на селяните, които се натъпват в града ни :)
    Ако някоя частна фирма би пожелала да вземе пътническите превози и да запази поне 80% от сегашните линии и спирки и да гарантира някакъв приличен график, би било идеално. Но това няма как да се случи.

  46. 46 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 667 Неутрално

    До коментар [#42] от "tie_interceptor":До коментар [#44] от "tie_interceptor": Да не говорим и, че железницата с ползване на карта излиза много по-евтино от автобусите.
    —цитат от коментар 45 на anton83


    Тези карти струват по 200 милиона на година на всички ни.

  47. 47 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 667 Неутрално

    Дълг срещу собственост, и ще живне много бързо...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK