"Обединени патриоти" искат създаването на "езикова полиция"

Волен Сидеров

© Юлия Лазарова

Волен Сидеров



Нов орган, който да следи за спазването на правилата на българския език и да налага глоби, предвижда проект на закон, внесен в парламента от "Обединени патриоти".


Проектът цели въвеждането на правила за изучаване и използване на езика. Въвеждат и глоби за длъжностни лица, които нарушават закона. От 100 до 500 лв. са предвидените глоби за органите на изпълнителната, съдебната и местната власт, и доставчиците на медийни услуги, ако не използват българския книжовен език или не осъществяват контрол. При взаимодействие с държавните структури и публични прояви трябва да се ползва само български език според проекта за закон. Все пак за рекламна цел или с цел забавление се допуска употребата и на чужд език.


При нарушения на нормите на българския език от издатели на учебници, речници и други учебни помагала глобите трябва да са между 500 и 1000 лв. за физически лица, и 1000 - 2000 лв. за юридически лица.




Според авторите на закона надписите на частни сгради, обекти и транспортни средства и униформите на техните служители "могат да се изписват допълнително и на чужд език".


Контрол по спазването на закона трябва да осъществява председателят на Съвета за български език. Председател по право трябва да е директорът на Института за български език при БАН.


Законът предлага и създаването на институт за изучаване на български език от живеещите в чужбина. Предлагат се и норми за създаването и използването на българска кирилица в дигитална среда.


"По този начин ние изпълняваме една конституционна необходимост", каза лидерът на "Обединени патриоти" в парламента Волен Сидеров. Според него това се прави с цел основният език в страната да остане българският. "Не всичко е туризъм", каза още Сидеров. Той обясни, че тази законова инициатива е продиктувана от ползването на други езици от страна на институциите и даде пример с български полицаи, на чиито униформи надписите са на английски език.

Коментари (105)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на von_seeckt
    von_seeckt
    Рейтинг: 1272 Неутрално
  2. 2 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 2556 Весело

    Само да вметна, че когато група клети идиоти се обединят, сумарния им интелект е равен на този с най ниското IQ от групата ...

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  3. 3 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2391 Неутрално

    Тея са изперкали тотално с тая простотия.

    И кво изтървеш една запетайка и аре 500 лв глоба.

  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  5. 5 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1966 Неутрално

    Съгласен.
    Оная вечер на Референдум някакъв цяла вечер говореше за ентъртейнмънт и ивенти.
    Трябва сами да си запазим българщината.

  6. 6 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1489 Весело

    "От 100 до 500 лв. са предвидените глоби за органите на изпълнителната, съдебната и местната власт, и доставчиците на медийни услуги ако не използват българския книжовен език или не осъществяват контрол. "

    Баце улетЕ.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  7. 7 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    Тази работа с глоби не става. Става с редактор/коректор, който е грамотен и преди пускането на книга, вестник, онлайн новина, дипломна работа и т.н. я преглежда и коригира. За държавната администрация пък да се въведе ценз за писмено владеене на езика. Иначе, кой на какъв език ще говори със служителката на гишето няма никакво значение. Важен е официалният документ, издаден на правилен книжовен административен български. Ако не знаят как става —да питат холандците. Комуникираш с администрацията на какъвто език можеш, но официалните документи са на холандски (а в Белгия може да си избереш между трите езика —холандски, френски и немски).

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 3930 Неутрално

    До коментар [#5] от "НеКой":

    к'во праи'м с входирането ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на IE B
    IE B
    Рейтинг: 171 Неутрално

    Супер тъпа идея. Още едно безсмислено нарушение, което да може избирателно да се използва за гавра с хората, които не ни харесват. Отделно, че полицията ще се натовари още повече и съдилищата ще се задръстят с допълнителни дела.

    Българският език се изучава в училище от всички от най-малка детска възраст. Вместо да глобяват някой нещастен неграмотник, да подобрят образованието, което оставя населението в такова жалко положение.

  10. 10 Профил на Grimalkin
    Grimalkin
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Ахахаха, я у лево, ретарди

    Всичко което ми трябваше да знам за християнството го научих от тези които взривяват гинекологични клиники.
  11. 11 Профил на perro
    perro
    Рейтинг: 959 Неутрално
  12. 12 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1577 Весело

    За испанския език се грижи Real Academia Española; за френския - L’Académie française; за арабския - Academy of the Arabic Language; за мандарин - National Languages Committee; за холандския - Nederlandse Taalunie; за немския - Rat für deutsche Rechtschreibung; за иврит - Academy of the Hebrew Language; за ирландския - Foras na Gaeilge; за италианския - Accademia della Crusca. Най-крайният случай вероятно е Исландия, която също има комитет за опазване на чистотата на езика, занимаващ се със създаването на нови думи въз основа на исландския за обозначаване на нови предмети, обекти и явления (нито "информация" е информация, нито "радио" е радио, нито "телевизия" е телевизия, нито "кафене" е кафене на исландски). У нас това е Институтът за български език към БАН, който не е чак такъв пурист, че да твори "драсни-пали-клечици". Новото в това предложение май са единствено глобите.

    "Бъдещето на исландския език може би се основава на миналото му"
    https://www.pri.org/stories/2015-06-01/future-icelandic-language-may-lie-its-past

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  13. 13 Профил на metalogy
    metalogy
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#5] от "НеКой":к'во праи'м с входирането ?
    —цитат от коментар 8 на КМЕТ В СЯНКА


    "Входиране" ми е най-любимата дума евър.

    колко е стабилен финансовият сектор у нас, ако не се говори за него
  14. 14 Профил на Dalag Rij
    Dalag Rij
    Рейтинг: 286 Любопитно

    ала- бала да създадем някоя и друга комисия/“институция”, която да се ползва за контрол по поръчка и/или “усвояване” на средства.

  15. 15 Профил на shisharko
    shisharko
    Рейтинг: 440 Неутрално

    Този май пак е забравил да си пие хапчетата

  16. 16 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2645 Неутрално

    "За" защитата на българският език съм, но тези определено се уливат!

  17. 17 Профил на Честити Пижо Пенда без Дженда
    Честити Пижо Пенда без Дженда
    Рейтинг: 1199 Весело

    Аз предлагам на официални държавни срещи и събития всеки да оголва космати гърди, да се тупа по гърдите и да вика булгар булгар!

    Най- добрия робовладелец е този който успее да убеди робите си че са свободни хора!
  18. 17 Профил на Chung Kuo
    Chung Kuo
    Рейтинг: 257 Неутрално

    ПатрЕотите първо сами да научат български, че всяко тяхно изявление е срам. Но да не бъдем прекалено критични, все пак руския им е майчин език...

  19. 19 Профил на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !
    Рейтинг: 1588 Весело

    малоумна "полЮция" на патИриотите !

    Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher. Albert Einstein
  20. 20 Профил на herbaltea
    herbaltea
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    Ислямът е все по-близо с предложенията на Обединените "патриоти". В ислямските страни съществува еквивалента на предложението на патриотите "религиозна полиция".

  21. 21 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 877 Весело

    Това е добра идея. Коментарите в Дневник ще намалеят драстично :-)

  22. 22 Профил на Handy
    Handy
    Рейтинг: 810 Неутрално

    На колко още сеир трябва да се нагледаме преди тази нелепа коалиция най-накрая да се саморазпусне

  23. 23 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    Един въпрос —езиковата полиция какво ще направи с творчеството на Стоян Николов—Торлака? Ще го глобява, адаптира на книжовен или ще признава торлашкият за малцинствен език?
    Същото и със сайтовете, дето са изцяло на торлашки.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  24. 24 Профил на disorg
    disorg
    Рейтинг: 564 Неутрално

    За испанския език се грижи Real Academia Española; за френския - L’Académie française; за арабския - Academy of the Arabic Language; за мандарин - National Languages Committee; за холандския - Nederlandse Taalunie; за немския - Rat für deutsche Rechtschreibung; за иврит - Academy of the Hebrew Language; за ирландския - Foras na Gaeilge; за италианския - Accademia della Crusca. Най-крайният случай вероятно е Исландия, която също има комитет за опазване на чистотата на езика, занимаващ се със създаването на нови думи въз основа на исландския за обозначаване на нови предмети, обекти и явления (нито "информация" е информация, нито "радио" е радио, нито "телевизия" е телевизия, нито "кафене" е кафене на исландски). У нас това е Институтът за български език към БАН, който не е чак такъв пурист, че да твори "драсни-пали-клечици". Новото в това предложение май са единствено глобите. "Бъдещето на исландския език може би се основава на миналото му"https://www.pri.org/stories/2015-06-01/future-icelandic-language-may-lie-its-past
    —цитат от коментар 12 на baba_zozolana


    В Латвия и Естония също има много активни аналогични институции. Обосновават го с малкото на брой носители на езика, опасността от изчезването на езика и тихомълком и с наличието на големи руски общности, които не желаят да учат местния език.

  25. 25 Профил на winston_smith_ii
    winston_smith_ii
    Рейтинг: 365 Неутрално

    В мрежата намерих това четиво, което е много подходящо за темата:
    http://bgswind.comoj.com/bulspeak.html

  26. 26 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4126 Неутрално

    Тея са изперкали тотално с тая простотия.И кво изтървеш една запетайка и аре 500 лв глоба.
    —цитат от коментар 3 на realguru


    Типична ком-социалистическа инициатива.
    Едно време така се опитваха да ни възпитават.
    И сега като влезеш в московското метро освен указателните табели има и такива които ти обясняват как трябва да се държи културния гражданин.
    Не че съм против чистия български език, но такива методи не са характерни за общество, което би трябвало да се крепи на културата и възпитанието на всеки гражданин, а не на заплашителни и наказателни разпоредби.

    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. - Winston Churchill
  27. 27 Профил на espresso
    espresso
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Каква е тази гнусна чуждица "патриоти"? Казва се родолюбци! И какви са тези безобразни чуждици "Сидеров" и "Каракачанов", вместо родните Желязков и, хм, Ракиджиев?

  28. 28 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4126 Весело

    малоумна "полЮция" на патИриотите !
    —цитат от коментар 19 на Dark Avenger: който не ме харесва, не е БЪЛГАРИН !


    Нали трябва да покажат с нещо, че са полезни в положението си на управляващи.

    Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts. - Winston Churchill
  29. 29 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 945 Весело

    Възниква въпросът, дали русизмите ще бъдат санкционирани от закона на Болен? :)

  30. 30 Профил на Putarak
    Putarak
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Съгласен.Оная вечер на Референдум някакъв цяла вечер говореше за ентъртейнмънт и ивенти.Трябва сами да си запазим българщината.
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Ти наистина освен трол си и бавно развиващ се! Станахте по-големи праведници и от Господ! Седнали Сульо и Пульо да налагат кое и как да се прави! Каква е тази "любов" към налагането на свои ценности на други лица? На какъв комплекс се дължи? Говорил ли си с психолог по въпроса? Питай някой какво ще ти каже по темата.

    No Pain No Gain
  31. 31 Профил на birdman
    birdman
    Рейтинг: 926 Неутрално

    Идиоти не патриоти ! Създайте и министерство на истината !

  32. 32 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 1702 Неутрално

    А какво ще стане, ако започнем да налагаме глоби и на тия, дето показват родоотстъпно поведение и петнят цялата ни нация с чужд слугинаж и личностна неадекватност ?
    Може би ще съберем средства да си построим сами АЕЦ Белене в много кратки срокове !

  33. 33 Профил на Sinite - завоят наляво забранен
    Sinite - завоят наляво забранен
    Рейтинг: 928 Неутрално

    ОМГ ?!?!?

    как пък веднъж не спомена думата "съдебна реформа" тоя

    а правила и глоби да не ходим в окупирани територии за да пием с окупаторите?

    Има два пътя - единият е десен, другият е грешен.
  34. 34 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 945 Весело

    Лошо!
    Електоратът на патрЕотите ще бъде масово глобяван! :)

  35. 35 Профил на hamiltonf1
    hamiltonf1
    Рейтинг: 3582 Весело

    До коментар [#2] от "danvan":

    Марко Семов:
    "От 10 германци, 9 са тъпи и само един умен, но те се подреждат зад него да ги води. А при българите, 9 от 10 са умни и един посредствен. Но те се подреждат зад него..."

  36. 36 Профил на sqrt
    sqrt
    Рейтинг: 957 Неутрално

    Всичко е точно - важното е да се крадат милиони, а матряла да се хвърля на пързалкарта с глупости.

  37. 37 Профил на ham
    ham
    Рейтинг: 597 Гневно

    Тия Глупаци "ЩО НЕ ОПРАВИХА, ПЛОСКИЯ,КАКТО ОБЕЩАХА" , А НИ ЗАНИМАВАТ С ГЛУПОСТИ!?
    Може би,такава им е ,РОЛЯТА!

  38. 38 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    Какво правим със "страхувам"?

  39. 39 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    От тия псевдопатриоти да не би да очаквате нещо разумно и смислено?

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  40. 40 Профил на Lorak
    Lorak
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Съгласен.Оная вечер на Референдум някакъв цяла вечер говореше за ентъртейнмънт и ивенти.Трябва сами да си запазим българщината.
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Това се прави с публично заклеймяване и висока култура на изразяване, не чрез полицейщина.

    Хайде да го приемат и да почнат край морето с надписите на руски. :D

  41. 41 Профил на Lorak
    Lorak
    Рейтинг: 389 Неутрално

    Съгласен.Оная вечер на Референдум някакъв цяла вечер говореше за ентъртейнмънт и ивенти.Трябва сами да си запазим българщината.
    —цитат от коментар 5 на НеКой


    Това се прави с публично заклеймяване и висока култура на изразяване, не чрез полицейщина.

    Хайде да го приемат и да почнат край морето с надписите на руски. :D

  42. 42 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1700 Неутрално

    Ако се основе Институт по интелигентността, който да проверява управленците, половината депутати, министри и зам. министри ще дадат фира, вкл. всички от 'патреотете'. Онзи с очилцата от Вмро, дето учи право повече от 10 години в Софийския, със сигурност е отекъл.

  43. 43 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 807 Разстроено

    Кретенизъм и идиотизъм, безкрайни безсмислици... Сичката Мара цъфнала и вързала, инвестиции, заплати и пенсии във възход, благосъстоянието - на завидно ниво, че сега и езика да сме си "спазвали"... Дали да не започнем с изчистването на езика от безбройните русизми първо, а?... Или по закон да "задължим" руснаците тук да шпрехят само и задължително български?... ;-)

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  44. 44 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2942 Любопитно

    "ако не използват българския книжовен език"

    А за депутатите от НС ще важи ли?

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  45. 45 Профил на ckh41566335
    ckh41566335
    Рейтинг: 361 Неутрално

    Пазете Волен да не се гръмне сам в крака. С този закон какво ще правят с русизмите или откровените надписи на руски по курортите

  46. 46 Профил на slaveyko
    slaveyko
    Рейтинг: 265 Неутрално

    Браво, патриоти!
    Най-после някой трябваше да се сети и за клетия български език.
    Дори "големият" български "патриот" и бивш президент Гоце не си мръдна пръста да защити българското.
    Стига разни неграмотници са се гаврили с езика ни и заместват буквите на Светите Братя с цифри или латиница.
    Чужденците у нас се опитват да научат български, а българи го отхвърлят. То едни българи - повечето са цигани или чалгаджии.

  47. 47 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3304 Неутрално

    Съгласен.Оная вечер на Референдум някакъв цяла вечер говореше за ентъртейнмънт и ивенти.Трябва сами да си запазим българщината.
    —цитат от коментар 5 на НеКой

    От ЦК на либерастите доста припряно гледат да омърсяват езика със западни чуждици, като най-много си държат на турцизмите!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  48. 48 Профил на ckh41566335
    ckh41566335
    Рейтинг: 361 Весело

    До коментар [#47] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    тц, тц. кой е този либераст дето е содомизирал майка ти, та живеш само го споменаваш :)

  49. 49 Профил на sow29372525
    sow29372525
    Рейтинг: 584 Любопитно

    На шкембе чорбата как ще и викаме вече - стомашна супа?

  50. 50 Профил на Един препатил
    Един препатил
    Рейтинг: 3049 Неутрално

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Приятелю, с добро попадение сте.
    "Входиране" за пръв път преди години го чух от данъчните. Не ме впечатли особено - доста преди това бях чул от тях зашеметяващото "инвойс-фактура".
    Добре ли Ви го споделих?

  51. 51 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 902 Весело

    Само да вметна, че когато група клети идиоти се обединят, сумарния им интелект е равен на този с най ниското IQ от групата ...
    —цитат от коментар 2 на danvan


    Не е така!
    Когато два или повече "патриоти" се обединят, сборният IQ се определя по правилото за сумарното съпротивление на два успоредно свързани резистора - т.е.
    сумарното IQ е по-малко от най-малкото IQ в групата :D

    Гласуваш за ГЕРБ- получаваш руска ядрена централа на територията на страната
  52. 52 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1610 Весело

    Ot dawna 4kame tozi zakon! Brv na Sideroff!

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  53. 53 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1921 Весело

    ахахаххахххх
    в парламента ще останат без заплати! повечето....

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  54. 54 Профил на Мондиана
    Мондиана
    Рейтинг: 2031 Гневно

    А аз предлагам тримата тенори, пардон лидери на ОП да се подложат на изпит по българска граматика и ако не го издържат, да се махат от парламента барабар с парламентарните си групи.

  55. 55 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    А ако някой говори на публична проява на македонската езикова норма ще бъде ли санкциониран (защото почти всички нови български граждани отатък Огражден, друга норма не владеят)

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  56. 56 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8021 Неутрално

    Ами тогава да почват с политиците.

  57. 57 Профил на hammurabi
    hammurabi
    Рейтинг: 1404 Неутрално

    Езикът е жив организъм, който се развива непрекъснато. Да ограничиш езика със закон е същото като със закон да забраниш на едно дете да стане тинейджър, или със закон да прекъснеш една бременност.

  58. 58 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#8] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Изходираме ;) екзитираме и така...

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  59. 59 Профил на Yadada
    Yadada
    Рейтинг: 703 Весело

    я фак офф

    БКП = БСП = СДС = ДПС = НДСВ = ГЕРБ = Мафия! The Revolution Will Not Be Televised
  60. 60 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    Хахаха! И какво ще правят с професиите “пиар”, “копирайтър”, “коуч”? Ами с всичките “мениджъри”? А с търговския регистър, дето е пълен с “дъ бест къмпъни ъф дъ уърлд”? А с тийм билдинга и ивентите? Сори, ама за тая работа вече е ту лейт. Найс, а?

    На агитката не отговарям!
  61. 61 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#60] от "султана глаушева":
    Забравих УАУ!

    На агитката не отговарям!
  62. 62 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 836 Весело

    А аз предлагам тримата тенори, пардон лидери на ОП да се подложат на изпит по българска граматика и ако не го издържат, да се махат от парламента барабар с парламентарните си групи.
    —цитат от коментар 54 на Мондиана


    А аз предлагам Сидеров, Каракачанов и Джамбазки да дадат пример и да си сменят фамилиите с български.

  63. 63 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 974 Неутрално

    Това е най-тъпото предложение, което съм чувал през живота си.
    България наистина няма никакво бъдеще.

    If you are going through hell... Keep going!
  64. 64 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1577 Весело

    До коментар [#60] от "султана глаушева":

    Скромно предложение:

    Пиар: приказливец, който иска да има повече слушатели
    Копирайтър: писач на текстове
    Коуч: недоучил за психотерапевт/клиничен психолог/психиатър
    Тийм билдинг: софра и СПА (!) със служебни пари
    Мениджър: малко/средно/голямо шефче
    Ивент: нещо, което е твърде скучновато, за да е "събитие"

    😂

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  65. 65 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2350 Неутрално

    За шопскоциганския по жълтите павета глоби предвдидени ли са? Какво следва, когато депутати, министерски чиновници и общинари ползват помежду си някаква лингва франга, която изобилства от думички като 'рае ъцло (краве масло), бате к*ре (уважаеми приятелю), пацорим (универсален глагол, нещо като английсото to get), чмое (ще може), муерно (модерно), оно язе (то аз), раята че пуши к*р (народът ще го духа / ще ограбим народа с много пари)...

    Тук глоби ще има ли?

  66. 66 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 836 Неутрално

    До коментар [#64] от "baba_zozolana":

    И разбира се:
    Обединение патриоти -> Обединени родолюбци
    Атака -> Нападение
    НФСБ -> Родна бойна линия за спасение на България
    ВМРО -> Вътрешно македоно-одринско дружество

  67. 67 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2493 Весело

    Милиционерите са си милиционери. Те могат само от идиотски по-идиотски глупости да измислят. Голям кеф ще ми е шефът на института по български език да се случи свестен човек и да започне да глобява тези неграмотни австралопитеци.
    Колкото до полицейските униформи - на какъвто ще език да е надписът "полиция", важното е тези, които я носят да си вършат както трябва работата, а не като милиционерите, вкл. тези предлагащи всякакви идиотизми.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  68. 68 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 822 Неутрално

    А Министерство на Истината кога........

  69. 69 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 713 Неутрално
  70. 70 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2493 Весело

    До коментар [#27] от "espresso":

    За тези е все едно каква ще е думата. Те със сигурност не са родолюбци.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  71. 71 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 720 Неутрално

    МАЙТАП КАКА СИЙКЕ.
    ше учиш български, ама за да си намериш ХУБАВА И ДОБРЕ ПЛАТЕНА РАБОТА, щи требва английски, че и компутри, че и................
    с български: доникъде.
    А самите "политици" ти ръсът чуждици, в зависимос на кой гасудар служат. Да се знае,че са напрет с матряла.
    Сорка, светъ е ного напрет, ного практише и скоро нема да намерите желаещи да изучават предмет с дипломи за безработен. или па, ше ви отвърщат напрао на английски и ше ви бият с парите и влианието си.

  72. 72 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 720 Неутрално

    До коментар [#65] от "cinik":

    СТАВА "ЦАЦАО БЕЦАХ"!

  73. 73 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 3313 Неутрално

    Подкрепям. Простотията у нас разбира само от силови методи - глоби. Защото, какво друго, ако не простотия е причината някой да си нарече фирмата или компанията "Чикън Груп" или "Ритърн" - два съвсем пресни примера, видени от мен вчера и днес. Заобиколени сме от още по-големи, но претенциозни чуждопоклоннически простотии, на които трябва да се сложи край. По-предпочитаният метод би бил образоване и цивилизоване, но с наличния материал е невъзможно прилагането му.

  74. 74 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#13] от "metalogy":

    И "ваканцуване" му диша във врата.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  75. 75 Профил на Kbeam
    Kbeam
    Рейтинг: 215 Неутрално

    Тази работа с глоби не става. Става с редактор/коректор, който е грамотен и преди пускането на книга, вестник, онлайн новина, дипломна работа и т.н. я преглежда и коригира. За държавната администрация пък да се въведе ценз за писмено владеене на езика. Иначе, кой на какъв език ще говори със служителката на гишето няма никакво значение. Важен е официалният документ, издаден на правилен книжовен административен български. Ако не знаят как става —да питат холандците. Комуникираш с администрацията на какъвто език можеш, но официалните документи са на холандски (а в Белгия може да си избереш между трите езика —холандски, френски и немски).
    —цитат от коментар 7 на DDR


    По-полека с информацията за Белгия. Пробвай да говориш френски с някой служител във фламандската част...

  76. 76 Профил на Kbeam
    Kbeam
    Рейтинг: 215 Неутрално

    А кога ще се въведе изискване за знаене на чужди езици? Масово хората четат само българските "вестници" и премиерът ни, а и някои евродепутати не могат да вържат две думи на английски. Как се очаква хората да са достатъчно информирани лично и професионално?

  77. 77 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    До коментар [#73] от "princess_x":

    И откъде накъде неграмотници ще репресират хората?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  78. 78 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    До коментар [#4] от "tamplierr":
    Слава богу, няма закон, който да забрани песен или (пази боже) да вкарват в затвор.
    В случая с никому неизвестните Сузанита и Ангел, днешната младеж е намерила точното решение - пълно прененбрежение.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  79. 79 Профил на rossen4i4o
    rossen4i4o
    Рейтинг: 499 Неутрално

    езиковата полиция , ще си чеса езика ? щот другата си чеса коня

  80. 80 Профил на Петър Иванов
    Петър Иванов
    Рейтинг: 1301 Весело

    Кагебейци създават полиция ...

  81. 81 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Мдам, на тази планета все още не се е родил умен патриот. Всичките са прости като маймуняци.

    Обичам да грухтя и плюскам.
  82. 82 Профил на blockblock
    blockblock
    Рейтинг: 1292 Неутрално

    Само да вметна, че когато група клети идиоти се обединят, сумарния им интелект е равен на този с най ниското IQ от групата ...
    —цитат от коментар 2 на danvan


    само да предложа една корекция - IQ-то на групата им е равно на най ниското IQ в групата разделено на броя на членовете...

  83. 83 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1496 Разстроено

    До полиция не знам дали трябва да се стига, но ето и моето мнение по въпроса:
    Хора с умствени ограничение като започнат да "учат" чужд език и забравят родния, просто защото няма място и за двата, в малкия им мозък.
    И така около мен, на работата е пълно с хора, които не могат да кажат нищо на разбираемо на английски, но българският им е:
    "Ще верифицираш ли сайнинга на рипота, че да го букна за кърънт кюту"

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  84. 84 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 927 Разстроено

    "За" защитата на българският език съм, но тези определено се уливат!
    —цитат от коментар 16 на selqnin


    О.

    Оливам се пише.

    Не за друго, ами за "защитата"...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  85. 85 Профил на султана глаушева
    султана глаушева
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    До коментар [#64] от "baba_zozolana":
    Сакън, баби, ще те линчуват и кой ще пуска хубавите галерии! Те така си го харесват, така е куул, иначе е задръстеняшко и чугунено😏

    На агитката не отговарям!
  86. 86 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2577 Неутрално

    [quote#75:"Kbeam"][/quote]

    Пробвал съм -няма проблеми, виж валонците са "езикови инвалиди"

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор,
  87. 87 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 927 Разстроено

    Това е добра идея. Коментарите в Дневник ще намалеят драстично :-)
    —цитат от коментар 21 на ilinko


    Абсолютно.

    Но ако все пак трябва да се вгледаме в грамотността на коментиращите- обърни внимание и на някой друг сайт. Дразнеща, вбесяваща неграмотност! Пред другите- "дневникарите" изглеждаме като академици!

    За мен най- фрапиращият пример е някаква Веселина от afera.bg. Там статиите са под всякаква критика (имам усещането, че това са стенограми от фризьорски салон), но коментарите разбиват! С всичките ми претенции за грамотност- не мога да разбера смисъла на коментара. Дори някой филолог да направи корекции в граматиката- пак нищо няма да се разбере. А по- тъжното е, че коментарите не са на тема супички и бримки, а са на тема политика.

    Карай, така ще е...

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  88. 88 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 1942 Неутрално

    А кога ще се въведе изискване за знаене на чужди езици? Масово хората четат само българските "вестници" и премиерът ни, а и някои евродепутати не могат да вържат две думи на английски. Как се очаква хората да са достатъчно информирани лично и професионално?
    —цитат от коментар 76 на Kbeam


    То и да знаеш чужди езици,не е гаранция,че ще се информираш подобаващо.Например водещите кабелни телевизии предлагат само СNN в каналите си.А там пропагандата е до степен"1984".

  89. 89 Профил на пустиняк
    пустиняк
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    Лошото е, че в България институциите не работят иначе Болен трябваше да е в затвора за предателство или в лудницата ... ама не би! Има късмет човека...

    В България върви смазваща русификация! Чайка - вожд и учител на Цацаров.
  90. 90 Профил на Дедов'та Колюуа Унукя!
    Дедов'та Колюуа Унукя!
    Рейтинг: 927 Весело

    Лошото е, че в България институциите не работят иначе Болен трябваше да е в затвора за предателство или в лудницата ... ама не би! Има късмет човека...
    —цитат от коментар 89 на пустиняк


    Има късмет, да- случи на народ, ей! 😂😂😂😂😂

    БАСИ ТЪПИЯ САЙТ!
  91. 91 Профил на carlosestrada
    carlosestrada
    Рейтинг: 891 Неутрално

    следва нравствена полиция, а след нея - политическа милиция

    нищо ново не е научено, нищо старо не е забравено от другарите от ДС

  92. 92 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Какво правим със "страхувам"?
    —цитат от коментар 38 на galapagas


    Не ме шегувай.

  93. 93 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1802 Неутрално

    Абе сега ще глобяват ли патриотичната преса за думички липсващи в тълковните речници като например "джендър", "толераст", "либераст", "соросоид" и "грантаджия" ?!?

    Обичам да грухтя и плюскам.
  94. 94 Профил на bryghtlyght
    bryghtlyght
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    До коментар [#60] от "султана глаушева":Забравих УАУ!
    —цитат от коментар 61 на султана глаушева


    Това наистина цепи тъмата, заедно с въздушните скоби. Последните не са език, а са жест, който нахлу като салатата ``Цезар'', мъфините, смутитата и чийз кейка в девствената ни откъм западни ценности изнурена Родина. Има и други неща от Запада, дето нахлуха, но и ``конкретиката'' също си я бива, макар да си е наше собствено изобретение в провинциалното маниернечене. Да не споменаваме за вече превърналото се в норма нарушение на правилото за съгласуване на миналите деятелни причастия с местоимението. Вече поголовно ще чуеш ``Вие сте казала'', вместо правилното ``Вие сте казали'', нищо, че се обръщаме учтиво към само една жена, а не към тълпа от жени и мъже вкупом.

  95. 95 Профил на ahmaka
    ahmaka
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":

    "Тея са изперкали тотално с тая простотия.

    И кво изтървеш една запетайка и аре 500 лв глоба."

    За запетаите не зная, но мога да споделя личен опит.
    Отивам в община Исперих да уреждам едни наследствени земи. На гишето започват да ми говорят на турски. Аз говоря на български. Онези се правят, че ме няма......това е извън всякакви граници на моите разбирания. Та не знам за запетаите, но има доста неща, дето знам щото живея в североизтока, а цървулите в парламента не са си мръднали задниците да се огледат кво става в прованса....или им е под достойнството, или им е над джоба...и това не знам, но се досещам

  96. 96 Профил на ahmaka
    ahmaka
    Рейтинг: 249 Неутрално

    До коментар [#3] от "realguru":

    "Тея са изперкали тотално с тая простотия.

    И кво изтървеш една запетайка и аре 500 лв глоба."

    За запетаите не зная, но мога да споделя личен опит.
    Отивам в община Исперих да уреждам едни наследствени земи. На гишето започват да ми говорят на турски. Аз говоря на български. Онези се правят, че ме няма......това е извън всякакви граници на моите разбирания. Та не знам за запетаите, но има доста неща, дето знам щото живея в североизтока, а цървулите в парламента не са си мръднали задниците да се огледат кво става в прованса....или им е под достойнството, или им е над джоба...и това не знам, но се досещам

  97. 97 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3563 Неутрално

    Как ви се струва име на българска фирма като "Фъкин хаусис муудин пропъртис"

  98. 98 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 2563 Неутрално

    секи 4ти км

    Ами да. За!
    Патриот е чуждица.
    Патриоти - много чуждици.
    Полиция е чуждица.
    Партия - тоже.
    Партия "Атака" - трижди.
    ...

    ""Обединени патриоти" искат създаването на "езикова полиция""

  99. 99 Профил на rorikabc
    rorikabc
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Я им пусни едно оплакване чрез Кмета , до административния съд ,струва ти 400 лв с включено вещо лице да видиш колко бързо ще ти стоят на крак , като влезеш.
    Даже е достатъчно да платиш едни 10 лв само да започне разследването и после да не платиш 40 за публикуване в държавен вестник и до тук .Ефекта е същия .

  100. 100 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2912 Неутрално

    Те първо да се научат да не казват "голями" и "тяхния" по телевизиите, че ще останат без стотинки от глоби.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK