БСП поиска спиране на концесията на летище "София" (допълнена)

Георги Свиленски

© Юлия Лазарова

Георги Свиленски



Парламентарната група на БСП поиска спиране на концесията на летище "София" и обявяване на условията по нея. Вчера правителството реши процедурата, която бе започвана и прекратявана вече няколко пъти, отново да тръгне. Депутатът от левицата Георги Свиленски съобщи, че от партията внася в парламента проект за решение за отмяната на концесията.


"Никой от нас, никой от вас, никой български гражданин, освен служителите на министерството на транспорта, които са подготвяли процедурата, не знаят какви са параметрите на тази процедура", каза Свиленски и допълни, че всички ще бъдат изненадани, когато процедурата бъде обявена.


"Не може най-печелившото българско държавно дружество, обект на националната сигурност, да бъде отдадено на концесия по този тъмен и непрозрачен начин. Ние няма да позволим това да се случи", заяви Свиленски.




Той изрази притеснение, че летището ще бъде дадено на концесия на турска фирма. Освен това вече са започнали съкращения и промени в условията на договорите на персонала, за да отговарят на изискванията на бъдещия концесионер.


"Някой иска да открадне от българските данъкоплатци и да даде летището на конкретна чужда фирма", добави зам.-председателят на БСП в парламента Драгомир Стойнев.


"Ще се строи ли нещо на летището? Нов терминал ли ще правим или нова писта? Тези бомби със закъснител бяха оставени настрана заради българското председателство. Това е първата, която започва да гърми. А други няколко ще започнат да гърмят до месец", каза още Стойнев.


"Изпълняваме решение на служебния кабинет процедурата да стартира след оценка от консултант", отговори на БСП министърът на транспорта Ивайло Московски, като уточни, че консултанти са Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие. Министърът добави, че документацията е 2000 страница и ще бъде публикувана във вестника на ЕС, за да има равен достъп до всички потенциални участници.


Московски ще предостави документите на БСП


"Отдаването на концесия не означава смяна на собствеността. Летище "София" остава публична държавна собственост", каза още Московски, който дойде в парламента минути след пресконференцията на БСП.


"След като има желание от БСП да получат документацията, те ще я получат. Няма абсолютно никакви проблеми с процедурата. Спазваме стриктно и абсолютно коректно Закона за концесии", добави Московски.


Той припомни, че правителство на БСП е дало на концесия летищата във Варна и Бургас и тази процедура е нормална икономическа практика.

Ключови думи към статията:

Коментари (45)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Правилно,на по-малките градове няма проблем да дадеш на концесия летищата си,но на националното си летище е безумие това!!!Как може да има хора в БСП които да имат повече акъл от лъжедесните герп

  2. 2 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4136 Любопитно

    Айде поредната димка за заблуда на червеният електорат!!БСП за царе в съдаването на шум пускайки откровенни лъжи!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  3. 3 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    Ей тая София брей. Всички други международни летища Български са отдадени на концесия, ама Столичното такова - не. Топлофикациите навсякъде приватизирани ама Софийската - не. Лъвския пай от еврофондовете за регионално развитие и национално финансиране по тези програми отива в София, ама все реват Софиянци че инфраструктурата им била под всякаква критика. Ама спрете се малко.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  4. 4 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    Комунетата са шампиони по"нищоправене" и много се нервят, когато нещо се случва, а те не са на хранилката....

  5. 5 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#1] от "gembirdkz":

    Няма такова нещо като национално летище. Има международни и регионални летища.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  6. 6 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    БСП-то се загрижило за българския данъкоплатец, ти да видиш...

  7. 7 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    От Партията, кога ще обявят условията за БеляНЕ и връзката с турецки паток?
    Или това е строга коминтерска тайна?

  8. 8 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1338 Неутрално

    Дайте го на концесия на истанбулското летище! Сигурен съм, че ще са много мотивирани да го развиват!

  9. 9 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1312 Весело

    До коментар [#7] от "4ort": на този въпросъ трябва да отговорят и двете БСПта :)

    Ние сме малък, но изключително прост народ. Sapienti Sat
  10. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4136 Любопитно

    До коментар [#7] от "4ort":

    Чакай малко че тав.Макаров ги е притеснил.....имало да връщат едни пари,дадени на Гоце...Румбата....Богонемил Манчев......Корни....за "подпомагане на организационната работа"!А и на др.Шарекова автобусният бизнес нещо не върви......

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !
  11. 11 Профил на Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Няма Фандък за лиляви и червени комунисти
    Рейтинг: 1286 Неутрално

    БСП продължават да хвърлят екскременти и да смърдят...

  12. 12 Профил на radovel
    radovel
    Рейтинг: 491 Неутрално

    До коментар [#1] от "gembirdkz":

    Умнико глупав, надали някога си пътувал в Европа (и Турция), за да видиш каква клоака е софийското летище, където е оставено на държавата да се грижи и всеки краде каквото може, да не говорим за хрантутниците, които нищо не работят там.
    Ако не се инвестират много милиони там, което държавата няма да направи, летището е обречено на умиране, сърбите вече дадоха своето. Ще летим от там, както словаците от Виена.
    Даже Бургас и Варна вече са по-напред, да не говорим, че държавата от такси за Бургас и Варна изкарва повече пари.
    И не бъркай РВД с летището.
    Аман от комунисти.

  13. 13 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2412 Неутрално

    До коментар [#7] от "4ort": на този въпросъ трябва да отговорят и двете БСПта :)
    —цитат от коментар 9 на danvan


    Тези две БСП-та образуват Партията.
    Още си пазят членските книжки и пеят Интернационала.

  14. 14 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Дайте го на концесия на истанбулското летище! Сигурен съм, че ще са много мотивирани да го развиват!
    —цитат от коментар 8 на Лео

    Точно "Лимак" са турците, които искат софийското летище.
    При положение че в момента наливат милиарди за новото истанбулско летище, софийското ще им трябва само за пренасочване на повече пътници през Истанбул.

  15. 15 Профил на jo
    jo
    Рейтинг: 502 Любопитно

    До коментар [#3] от "tsyrvulan":

    За кои софиянци става въпрос? За тези, които са родени в София, за тези на които родителите им са родени и те самите в София, за кои?

  16. 16 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    проблема е къде ще се налеят парите от концесията

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  17. 17 Профил на АзКлавдия
    АзКлавдия
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Дайте го на концесия на истанбулското летище! Сигурен съм, че ще са много мотивирани да го развиват!
    —цитат от коментар 8 на Лео


    Истанбулското летище отдавна е дадено на концесия. И се управлява много успешно от концесионерите.

    Доброто е заразно
  18. 18 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Летището трябва да се даде на концесия поради няколко причини. Летище София може да е на печалба, но държавата изкарва значително повече пари от летищата в Бургас и Варна, които имат по малко пътници. Летище София има нужда от много нови инвестиции в разширение на терминалите, нови паркинги, летищен хотел и т.н. Един частник много по ефективно би могъл да направи тези инвестиции от държавата.

  19. 19 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално



    Ими вижте какви бяха л-щата във Варна и Бургас и какви са сега.

    Сравнете ги със софийското и се направете изводите.

    Следващата стъпка е да се погледнат финансите, а именно колко лева са влезли в държ. бюджет от концесиите на бургаското и варненското л-ще и колко е печалбата преди данъци на държавното дружество, собственик на софийското?

  20. 20 Профил на Dalag Rij
    Dalag Rij
    Рейтинг: 333 Любопитно

    Да се чете: БСП иска спиране на концесияра, защото няма да гушне нищо! Ако утре дойдат на власт - друга песен ще запеят.... като сегашните сладури с Белене ... смешковци

  21. 21 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4076 Любопитно

    UNITED EU UNION

    Без концесия ще лети.
    Накъде?

    Опозицията спира.
    Пропозицията пуска.

    Защо не спрете бе Белята аэц 2?

    "БСП поиска спиране на концесията на летище "София""

  22. 22 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    Позитанци като са толкова загрижени за българския данъкоплатец, да спрат АЕЦ-Белене...

  23. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално



    в доп. към пост #19 при сравнението на финансовата файда за държвата към приходите от концесията трябва да се прибави и платеният данък печалба от частниците във Варна & Бургас, който е 10% от декларираната в Б-я печалба.

  24. 24 Профил на today
    today
    Рейтинг: 921 Неутрално

    На БСП безкрайните селски номера, а тоя Стойнев е ужасно нагъл и лъже поне като трима по-обикновени цоцалисти.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  25. 25 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Как пък никой не се сети да помисли за ефекта върху пътниците? Хвърлили се на амбразурата да защитават клоаката ГРОБ, на които благоденствието на летището им е последна грижа, ама лапкането всъщност им е доста по-важно. Та както подскачате да браните концесията да не се окаже, че след нея Уиз и Райън ще си заминат, а най-доволни ще са ТИМ... Че примери за подобен вид "успешни" концесии не е като да няма и като нищо ще се окаже най-изгодно за столичани да летат през Бурурещ да речем.

  26. 26 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#23] от "Нинов":

    И да се опитваш да налееш логически изводи позоваващи се на факти в главите на чугунарията, усилията ти ще са напразни. Те си знаят че държавното е най-хубаво, щото могат да се спотайват, да са неефективни и имитират дейност и толкоз. Кауза пердута.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  27. 27 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#25] от "rumen_s":

    Ами Варна и Бургас са на концесия а до колкото знам даже и Пловдив май е отдаден. Да не би случайно да са занемарени и останали без пътници. Какво намесваш ТИМ. Именно тази групировка има най-голям интерес летището да се управлява от държавно дружество, дължи много пари и номера минава само пред държавата. Частен оператор би ги отрязал много рано.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  28. 28 Профил на Panda
    Panda
    Рейтинг: 466 Весело

    Позитанци като са толкова загрижени за българския данъкоплатец, да спрат АЕЦ-Белене...
    —цитат от коментар 22 на bez_ime2


    Не знам дали си разбрал - ГЕРБ го пусна.
    https://www.dnevnik.bg/politika/2018/06/27/3207568_borisov_3_otmeni_reshenieto_na_borisov_1_za_spirane_na/

  29. 29 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#26] от "tsyrvulan":
    До коментар [#25] от "rumen_s":

    Значи няма причина Т1 да спре да обслужва нискобджетния сегмент.
    Поне да не е толкоз мизерен и опикан като сега.

    В момента е световен тренд л-щата да привличат всякакви превозвачи.
    Например на международното франкфуртско л-ще също има Райнеър и Уизеър.
    Кацат малко в страни и трае половин час докато автобусът закара пътниците до терминала.


  30. 30 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2122 Неутрално

    [quote#28:"Panda"][/quote]

    А, вие го поддържате... ГЕРБ не ги броя за нещо различно от вашата партия...

  31. 31 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#27] от "tsyrvulan":

    В Русе също има л-ще, което би могло да се пусне в действие. Има хора, ръчкащи в тази насока.

  32. 32 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#29] от "Нинов":

    Франкфурт е хъб, наистина огромен пътникооборот. При това също се управлява от частен оператор, същият който е поел летищата във Варна и Бургас, както и в много други държави. Реномирана компания която определено има здрав мениджмънт и бизнес модел.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  33. 33 Профил на tsyrvulan
    tsyrvulan
    Рейтинг: 2282 Неутрално

    До коментар [#31] от "Нинов":

    Русенското е близко до Букурещ, би имало резон да се пусне в действие само ако Букурещ не обслужва ниско бюджетни компании и по този начин Русе би обрал пътници от Южна Румъния.

    БСП - Българофобски Сурогатни Путинисти!
  34. 34 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2921 Неутрално

    До коментар [#32] от "tsyrvulan":

    л-ще Франкфурт Интернационал в стремежа си за максимиране на приходите приема всякакви полети било то ниско- или високобюджетни.
    Имаше търкания с Луфтханза, държаща 9% от акциите на корпорацията Фрапорт, но накрая и те омекнаха и дадоха зелена светлина.

  35. 35 Профил на starlighter
    starlighter
    Рейтинг: 294 Неутрално

    условията за нашето бяха направо смешни с условията, при които беше дадено белградското летище на ФРЕНСКА фирма

  36. 36 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4376 Неутрално

    До коментар [#2] от "Messerschmitt":
    До коментар [#4] от "selqnin":

    До колкото разбрах, парите от тази концесия ще отида за запълване дупки в бюджета на БДЖ.
    Аз не съм съгласен пари от една сфера да се преливат в друга. Особено когато става дума за тази каца без дъно БДЖ.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  37. 37 Профил на today
    today
    Рейтинг: 921 Неутрално

    Същите цоцалисти искаха да подарят на другаря Гергов един голям държавен парцел до същото летище, че да си разширял бизнеса с пловдивския панаир. Явно пак имат някаква подобна идея, не да го вземе голям и доказан международен оператор, ами да се врътне схемичка за да намажат правилните другари. Цоцалистите освен да лъжат и да крадат, друго не правят.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  38. 38 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    А , то ние и за Белене не знае, ама там не искате да се спира, а да се почва.

  39. 39 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    в доп. към пост #19 при сравнението на финансовата файда за държвата към приходите от концесията трябва да се прибави и платеният данък печалба от частниците във Варна & Бургас, който е 10% от декларираната в Б-я печалба.
    —цитат от коментар 23 на Нинов


    Мне, те и да се управляват от държавата, пак има 10% данък.

    Схемата е : плащаш 19% от годишните приходи за наета инфраструктура (ти сам определяш колко са), останалите 80% са си за тебе. Сумата зависи основно от колко туристи ше дойдат. От тея 80% махаш разходи и ти остава печалба. Гледах некъде последния данък печалба беше 4 млн, значи счетоводна печалба 40 млн , а приходите, ако земеме внесена 30 млн год такса , значи са били 150 млн. 150 - 30 - 40 = 80 млн разходи. За тях обаче пишат, че вече приключват като обещания и останалите 25 г печалбата вместо 40 може да стане (примерно) по 80 млн годишно.
    За да може се направи сравнение, требаше едното от Варна или Бургас да остане държавно и тогава да се гледат цифрите, щото приходите зависят от брой туристи, а на тях им е през оная работа кой е концесионер , щото не идват тука заради него, а заради пачангата.

    Ейги некои цифри за 2014 :
    https://www.chr.bg/komentar/kade-otlitat-parite-ot-morskite-letishha/

  40. 40 Профил на Таралеж
    Таралеж
    Рейтинг: 2064 Неутрално

    ??? КОй ще си изпусне една от дойните кравички?

  41. 41 Профил на fillipova
    fillipova
    Рейтинг: 344 Неутрално

    БСП винаго са го играли популисти, особено по тази тема! Който и да го вземе това летище, то че бъде в пъти по печелившо от сегашното положение.

  42. 42 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    Правилно,на по-малките градове няма проблем да дадеш на концесия летищата си,но на националното си летище е безумие това!!!Как може да има хора в БСП които да имат повече акъл от лъжедесните герп
    —цитат от коментар 1 на gembirdkz

    Я обясни какво означава "национално" летище?

  43. 43 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    БСП винаго са го играли популисти, особено по тази тема! Който и да го вземе това летище, то че бъде в пъти по печелившо от сегашното положение.
    —цитат от коментар 41 на fillipova


    Преди концесията летище Варна се издържаше с 6 % или 8% от летищните такси, останалите пари отиваха за издръжка на едни охранени задници от ГВА (столичани). След отдаването на двете морски летища 100% от летищните такси остават при концесинера

  44. 44 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 3772 Неутрално

    До коментар [#39] от "dosetliv":

    Със сигурност в сегашния концесионер на морските летища няма нищо нито американско, нито турско или германско.

  45. 45 Профил на 16bit
    16bit
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Таско Ерменков сигурно се пука от яд. Иска им се на червените гниди да го осмучат до последно и да го приключат "когато" дойдат на власт (защото болните им мозъци наистина вярват, че ще дойдат на власт и че онази злобна жена Корнелия ще е премиер, боже какъв виц). Още една причина да съм за проклетата концесия. Просто защото концесията е работещия модел и се е видяло през годините че работи. Вместо да го източват разни управници, ще е работещо - защото частниците (за разлика от държавните паразити) гледат да си свършат работата максимално ефективно и да поддържат работещо летището и даже да го подобряват.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK