Комисията за борба с катастрофите ще заседава вече всеки месец в променен състав

Комисията за борба с катастрофите ще заседава вече всеки месец в променен състав

© Дневник



Комисията по проблемите на безопасността на движението по пътищата да заседава задължително всеки месец и да бъде променен съставът ѝ. Това предвиждат промени в проектопостановление, предложено от вътрешния министър Валентин Радев и качено за обществено обсъждане на сайта за консултации strategy.bg


Предвижда се от състава на комисията да отпаднат зам.-министъра на отбраната; земеделието и храните; икономиката, както и представителя на Асоциацията на българските предприятия за международни превози и пътищата. За сметка на това като членове на комисията е записано да се включат зам.-министъра на труда и социалната политика, заместник на главния прокурор, председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура", изпълнителният директор на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация", заместник-директор на Националната агенция за приходите (НАП), началникът на отдел "Пътна полиция". Останалите членове, допълващи състава на комисията, остават непроменени - зам.-министър на финансите, на правосъдието, на образованието, здравеопазването, на околната среда и водите, на младежта и спорта, както и председателят на Държавната агенция за закрила на детето, заместник-председател на Националното сдружение на общините, председателят на Българския Червен кръст, председателят на Съюз на българските автомобилисти и председателят на Асоциацията на българските застрахователи.


Ръководството на комисията също не се променя и неин председател остава министърът на вътрешните работи. А зам.-председатели - зам.-министър на вътрешните работи, на транспорта и на регионалното развитие и благоустройството.




Участието в групата е безвъзмездно и на председателите, и членовете не се заплаща възнаграждение.


Постановлението се променя още като се предлага текстът: "Комисията се свиква на заседание от председателя", да стане "Комисията се свиква на ежемесечни заседания от председателя". Освен това председателят ще може да свиква и извънредни заседания.


В проектопостановлението се предвижда и подробен дневен ред на ежемесечните заседания на комисията, който включва:
- отчет за дейностите и събитията през предходния месец, свързани с безопасността за движението по пътищата
- доклад на "Пътна полиция" за станалите катастрофи, нарушенията на пътя и пътната обстановка за предходния месец, представяне на текущите дейности на пътните полицаи в страната за текущия и следващия месец, представяне на текущите дейности, финансирани от Фонда за безопасност на движението и възможностите за бъдещи такива;
- отчет на Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" за обучението и изпитите на кандидат-шофьорите и проблемите в сектора;
- отчет на Агенция "Пътна инфраструктура" и регионалното министерство за състоянието на пътищата, пътните знаци, пътната маркировка и пътната сигнализация;
- представяне от сдружението на общините на актуалните въпроси, дейности и проблеми на местната власт, свързани с пътната безопасност;
- представяне на инициативи за законодателни промени
- представяне на граждански инициативи
- отчетност и разискване на проблемите на пътната безопасност от останалите членове на комисията – проведени акции, инициативи или концепции;
- изготвяне на календар-график на дейностите и събитията, свързани с подобряване на безопасността на пътя.


Дневният ред се променя на заседанията на всеки трети месец и той включва:
- представяне на отчет от МВР за постъпилите по бюджета на министерството приходи от глоби за изминалото тримесечие, наложени за нарушения на Закона за движението по пътищата;
- представяне на отчет на НАП за принудително събраните глоби за изминалото тримесечие по Закона за движението по пътищата;
- представяне на доклад от здравното министерство за пострадалите при катастрофи за изминалото тримесечие;
- представяне на доклад от правосъдното ведомство за делата и присъдите през изминалото тримесечие, свързани с катастрофи;
- преглед на постъпленията и разходите на Фонда за безопасност на движението в МВР.


"Пътнотранспортните инциденти пряко влияят върху смъртността и заболеваемостта на населението на страната, водят до огромни социални и икономически загуби и са част от политическия дневен ред. В същото време темата за пътната безопасност набира все по-широка популярност през последните години. Това се дължи от една страна на "черната" статистика за броя на пътнотранспортните произшествия (ПТП) и на броя на загиналите и ранените в тях и от друга страна на критичността на обществото към "неразумното" шофиране", се казва в мотивите на проектопостановлението. Там се допълва, че тенденции в тази посока са тревожни, а в медиите и публичното пространство проблемите на пътната безопасност често се комуникират при конкретен трагичен случай и често без доказана експертна или научна обосновка. По тази причина има нужда от регулярен отчет, анализ и дебати за безопасността на пътя, аргументират се още вносителите на промените.


В мотивите се припомнят и целите от Националната стратегия за подобряване безопасността на пътя за периода 2011-2020 г., според която до 2020 г. броят на загиналите при катастрофа трябва да е намалял с 50% спрямо показателите за 2010 г., т.е.да не надвишава 388 души. А броят на тежко ранените да спадне с 20% и да не е по-голям от 6363 души.

Ключови думи към статията:

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9143 Неутрално

    Всеки месец нов състав и всеки месец нов закон за движение ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Дрън-дрън - отчети, комисии, заседания и файда йок. Докато не се промени отношението на "органите", а именно да си гледат работата и да са безкомпромисни към всички толупи, и да се взимат ако трябва книжки и завинаги, няма да намалеят катастрофите.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  3. 3 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Дрън-дрън - отчети, комисии, заседания и файда йок. Докато не се промени отношението на "органите", а именно да си гледат работата и да са безкомпромисни към всички толупи, и да се взимат ако трябва книжки и завинаги, няма да намалеят катастрофите.

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  4. 4 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 876 Гневно

    И отново златнот оправило - ако искаме да заметем един проблем под килима, правим комисия. Членовете вътре да са максимален брой, за максимално размиване на отговорността.

  5. 5 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 876 Разстроено

    ЗДП са го променяли 30-40 пъти последните 25 г. (най-променяния закон).
    Никой нищо за контролния орган обаче...

  6. 6 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 605 Разстроено

    Като чета състава и всеки ден да се събират пак нищо няма да направят - зам.министри от почти всички министерства и малко политически назначени шефове. Явно се отчита дейност за едни пари.

  7. 7 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Няма да стане със заседания, просто накарайте контролните органи да си вършат работата и им увеличете щата за сметка на чиновниците.

  8. 8 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Няма да стане със заседания, просто накарайте контролните органи да си вършат работата и им увеличете щата за сметка на чиновниците.
    —цитат от коментар 7 на exit13


    Наскоро минах по един път ,на който за около 30 километра имаше пет полицейски коли.И какво се получаваше-като видеха полицаите колите намаляваха скоростта и веднага след това рязко ускоряваха.Така че и през 5 километра да сложат полицаи пак ще е същата работа.Единственото решение е да се сложат много камери и реллно да се събират глобите.

  9. 9 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2193 Неутрално

    Преди малко споменаха по "Нова" за поредната катастрофа с много жертви на АМ "Тракия".

  10. 10 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Статистиката показва, че с изключение на м.май, броя на загиналите е като през 2017 г. и ако нещо радикално не се направи ще гледаме целта 388 за една година през крив макарон.

  11. 11 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2809 Неутрално

    То ако чрез заседания се променяше нещо. :)

    Иначе си трябват яки наказания и нулева толерантност към нарушителите.

  12. 12 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1145 Неутрално

    С комисия и без комисия все тази. И днес гледах след Пазарджик поредната безумна катастрофа на магистралата при сух път и леко натоварване. Но реално ние нямаме една свястна публична услуга, просто тази като е скапана води до жертви. Иначе същото е със здравеопазване, образование, социална сфера просто щетите там са дългосрочни. Корупцията убива и тук се вижда реално, забележете примерно че на всички катастрофи със смърт в Пловдив, ако лицето което е карало има пари скоростта е 99 км/час, точно 1 км под това да е над 50 км превишението .....

  13. 13 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Комисия след комисия. Нещата са толкова прости за решаване.
    1. 100% събираемост на глобите.
    2. Мантинели на опасните места и завои
    3. Маркировка в средата и встрани от пътя
    4. Нула толерантност за алкохол
    5. Нула толерантност за скорост
    6. Премахване на дупките
    7. Анализ на опастните участъци и как да се минимизира проблема.
    8. Нула толерантност за пешеходните пътеки, може да се повдигнат дори.
    Има и други но ме мързи да пиша :)

  14. 14 Профил на Petleshev
    Petleshev
    Рейтинг: 3885 Неутрално

    Крайно време е, МВР да сложи първо ред, в собствената си къща. Тоест, първо да излови и изрита от работа, корумпираните полицаи и катаджии! Кога вътрешния им отдел, ще започне да обикаля по пътища и улици с белязани пари?
    Чувството за безнаказаност се формира в много голяма степен от мисълта, че с 20 или 50 лева минаваш метър...!

    Бивш tww09306483.
  15. 15 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2925 Неутрално

    Добре е че се изискват анализи и отчети, а не само сладки приказки около масата. Ако тези анализи станат публични, ще бъде по трудно да се имитира дейност.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  16. 16 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3192 Неутрално

    Крайно време е, МВР да сложи първо ред, в собствената си къща. Тоест, първо да излови и изрита от работа, корумпираните полицаи и катаджии! Кога вътрешния им отдел, ще започне да обикаля по пътища и улици с белязани пари?Чувството за безнаказаност се формира в много голяма степен от мисълта, че с 20 или 50 лева минаваш метър...!
    —цитат от коментар 14 на tww09306483

    То и сега си има вътрешна комисия тя оценява кой колко трябва да плаща на горе към централата на октопода и така нещата са хармония!
    Има доста места дето се кара с 200-300км/ч и никой не го е страх защото знае ,че е недосегаем щом си плаща!


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  17. 17 Профил на ivanko77
    ivanko77
    Рейтинг: 605 Неутрално

    До коментар [#13] от "aussie":

    Всъщност и вие, както и повечето хора, стъпвате на всеобщообявените "виновни", но реалността е малко по-различна. Тежките ПТП след употреба на алкохол да около 2% от всички тежки ПТП-та, а основната причина е "несъобразена скорост", което означава скорост в рамките на допустимата. Основния виновник за катастрофите е липса на информация - КАТ пишат на хора актове, само и само, да не напишат, че вината е в пътищата, а от там и не искат да изследват истинските причини за ПТП-тата. Мисля, че най-добре би било катастрофите са се разследват от застрахователите - те имат интерес да се намери истинският виновник, за да не плащат. Едва след като имаме реална представа за причините за тежки ПТП-та можем и да говорим за мерки за борба с тях!

  18. 18 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    Преди малко споменаха по "Нова" за поредната катастрофа с много жертви на АМ "Тракия".
    —цитат от коментар 9 на Читател


    Причината е , че комисията е пропуснала едно заседание. Виждаме резултата какъв е. Да се смееш ли, да плачеш ли.

  19. 19 Профил на Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Аз съм българче обичам наште планини зелени
    Рейтинг: 1621 Неутрално

    Комисии комисии само харчене на пари!
    Файда няма

  20. 20 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3240 Неутрално

    Комисия след комисия. Нещата са толкова прости за решаване. 1. 100% събираемост на глобите.2. Мантинели на опасните места и завои3. Маркировка в средата и встрани от пътя4. Нула толерантност за алкохол5. Нула толерантност за скорост6. Премахване на дупките7. Анализ на опастните участъци и как да се минимизира проблема.8. Нула толерантност за пешеходните пътеки, може да се повдигнат дори.Има и други но ме мързи да пиша :)
    —цитат от коментар 13 на aussie


    Щото и мен ме мързи да пиша , ще обобщя. За да няма катастрофи трябва да имаме:
    1. Хубави пътища.
    2. Да караме нови изправни коли , а не някакви трошки , купени от автомобилните гробища на Европа.
    3. Да имаме контролни органи , които да си вършат работата съвестно ,без корупция и без никаква толерантност към тези водачи , които не спазват закона за движение по пътищата.

  21. 21 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 917 Неутрално

    В резултат на успешната работа на тази комисия броят на катастрофите и убитите по пътищата СЕ УВЕЛИЧАВА.
    Защото матрялът все повече изпростява, а шапкаджиите стават все по-мързеливи.
    И в резултат на "електронното" правителство държавата не може да събере 60% от актовете и глобите.
    Така е в Мутроландия, узурпирана от алчна, некадърна и корумпирана банда.
    На който не му харесва - да си оди.

  22. 22 Профил на dokoro
    dokoro
    Рейтинг: 685 Неутрално

    Основният проблем са "безсмъртните" шофьори. Трябва задължително всяка кола да е с камера.
    Снимките да се признават от КАТ и жестоки санкции.
    Другият проблем са турските тираджии, които не подлежат на европейски регулации - и да го спрат в България, няма начин да се разбере колко часа е навъртял, кога е спал за последно.

  23. 23 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 575 Неутрално

    Учудвам се, че ги няма всекидневните самозвани ТВ "експерти" - адвоката с катастрофите, оня немития, пенсионираната деловодителка от КАТ, изгонения от КАТ и сега от т.н. "Институт по...", къде е бившата депутатка и новоназначена за главен експерт, пенсионера от КАТ и секретар и т.н. Без тези светила, пътната безопасност ще загине....

  24. 24 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 9696 Неутрално

    Едва ли някой вярва, че за десет години загиналите по пътищата ще намалеят на половината. Да се радваме да не се удвоят.

  25. 25 Профил на t_tzanev
    t_tzanev
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Няма да стане със заседания, просто накарайте контролните органи да си вършат работата и им увеличете щата за сметка на чиновниците.
    —цитат от коментар 7 на exit13


    Щатът на МВР и сега е предостатъчен - на шестдесет и не знам колко си жители по един. Просто вменете чрез длъжностните характеристики в задълженията на необработените захарчета да контролират и спазването на нормативната база по въпроса, а не например джандарите пред посолствата да спят в будките зад огледалните прозорци и да си паркират личните автомобили с 4-те колела по тротоарите.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK